zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Marcin Kania

Pracownik firmy - Wiceprezes zarządu

21.12.2023 10:12

Czym zajmuje się Państwa firma?

Marcin Kaniaikona wywiad

Firma Altar specjalizuje się w rozwiązaniach IT wspierających profesjonalną obsługę klienta na infolinii lub w centrum kontaktu. Zajmujemy się także automatyzacją powtarzalnych procesów na styku z klientem. Stworzyliśmy i od wielu lat rozwijamy naszą autorską platformę contact center (udostępnianą w modelu SaaS lub on Premises) do automatyzacji procesów obsługi klienta na infolinii i wewnątrz organizacji. Ponadto zbudowaliśmy nowoczesną platformę SARA, która służy do rozliczania klientów usług masowych i masowej windykacji należności. SARA pozwala nam na sprawną obsługę procesów biznesowych związanych z rozliczeniami o charakterze telekomunikacyjnym, w różnych modelach świadczenia usług oraz na odzyskiwanie należności.

Do kogo skierowane są Państwa usługi?

Marcin Kaniaikona wywiad

Działamy z klientami oraz kontrahentami B2B w całym kraju oraz za granicą.

Co świadczy o wysokiej jakości Państwa usług?

Marcin Kaniaikona wywiad

Mamy na swoim koncie wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, między innymi: Mobile Trends Awards, e-Commerce Polska Awards w kategorii Best Tool for e-commerce, Laur Eksperta oraz nagrodę Ambasador Call Center.

Jak wyglądały początki Państwa firmy?

Marcin Kaniaikona wywiad

Firma działa na rynku od 33 lat. Nasze początki wyglądały podobnie, jak większości firm startujących w tamtym, pełnym zmian czasie – kilka młodych osób, małe biuro i ambitne plany. Pomysł na działanie firmy wziął się z analizy transformującego się rynku oraz dynamicznego rozwoju biznesu i technologii w Polsce. Twórcy Altar wiedzieli, że bez profesjonalnej obsługi klienta oraz dobrego kontaktu z nim, nie obejdzie się żadne przedsiębiorstwo, dlatego tworząc firmę, w szczególności skupili się na tym aspekcie.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Marcin Kaniaikona wywiad

Branża contact center w ujęciu IT jest bardzo szeroka oraz niezwykle szybko się rozwija. Altar współpracuje partnersko z szeregiem firm z rynku, między innymi z: Atman, Axium, BlueSoft, Britenet, IBPM, Kieleckim Parkiem Technologicznym, KODA Bots, SMSAPI, Telbridge, Wasko. Ponadto współpracując z uczelniami, na przykład z Politechniką Świętokrzyską, realizujemy innowacyjne projekty dofinansowywane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Jednym z nich jest Emotica AI – zaawansowany system contact center, w którym do "suchych danych" dodajemy emocje klienta towarzyszące mu na każdym etapie procesu obsługi. Nasz kolejny wspólny projekt to Parrot AI – inteligentny systemem przetwarzania mowy dla lekarzy, który jest odpowiedzią na bolączki systemu opieki zdrowotnej. Oczywiście w otoczeniu biznesowym Altar jest multum firm konkurencyjnych, jednak patrzymy na nie bardziej pod kątem współpracy B2B.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Marcin Kaniaikona wywiad

Struktura naszej firmy jest dynamiczna i skoncentrowana na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań IT, które wspierają obsługę klienta na infolinii oraz w centrum kontaktu. Zatrudniamy około 100 osób, a każdy pracownik odgrywa istotną rolę w osiąganiu celów biznesowych. Nasze działy informatyczne, które stanowią kluczową część struktury firmy, obejmują: dział rozwoju oprogramowania, dział analizy danych, dział implementacji systemów, dział wsparcia technicznego. Oprócz pionów informatycznych, nasza firma składa się również z działów wsparcia — sprzedaży, marketingu. Pracujemy stacjonarnie, hybrydowo oraz zdalnie.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Marcin Kaniaikona wywiad

W Altar stawiamy na elastyczność, dlatego staramy się dostosować sposób rekrutacji do kandydata. Za nabór najczęściej odpowiada bezpośredni przełożony, czasami przy wsparciu koleżanek lub kolegów z zespołu. W procesie zatrudnienia preferujemy spotkania stacjonarne, aby lepiej poznać kandydata.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Marcin Kaniaikona wywiad

Wiemy, jak ważne są pierwsze dni w nowej pracy. Nasz proces wdrożenia został stworzony tak, aby nowi pracownicy czuli się mile widziani, dobrze przygotowani i gotowi do efektywnego wykonywania swoich obowiązków. Chcemy przede wszystkim, aby zapoznali się oni ze specyfiką firmy oraz sposobem naszego działania. Pierwsze dni to głównie szkolenia, nauka systemu pracy, oprogramowania oraz oczywiście poznanie zespołu. Stawiamy na dobre relacje, które według nas są podstawą do efektywnej, ale i przyjemnej pracy.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Marcin Kaniaikona wywiad

W Altar dbamy o rozwój naszych pracowników na wielu płaszczyznach. Nasze podejście do zatrudnienia opiera się na przekonaniu, że zadowolony i rozwijający się pracownik jest kluczem do sukcesu firmy. Przełożeni nie tylko wspierają zawodowy rozwój pracowników, ale także starają się być mentorem i wsparciem w codziennych wyzwaniach. Regularne rozmowy podsumowujące są dla nas ważne, do tego, aby zrozumieć, w którym kierunku pracownik chciałby rozwijać swoje umiejętności i jakie cele zawodowe chciałby osiągnąć.

Jakie szkolenia dla pracowników zapewnia firma?

Marcin Kaniaikona wywiad

Organizujemy różnorodne szkolenia wewnętrzne, między innymi takie, które obejmują tematykę innowacyjnych systemów, takich jak Emotica AI. Jednocześnie zachęcamy naszych pracowników do udziału w szkoleniach zewnętrznych, na przykład z zakresu obsługi social mediów, skierowanych do pracowników działu sprzedaży. Staramy się dostarczać wiedzę, która nie tylko jest przydatna w bieżących zadaniach, ale również rozwija umiejętności, które mogą być wartościowe w dłuższej perspektywie.

Czy organizują Państwo spotkania integracyjne dla pracowników?

Marcin Kaniaikona wywiad

Integracja jest ważną częścią naszej kultury firmowej. Oprócz dużych wydarzeń, takich jak święta, czy rocznice, stawiamy na spontaniczne spotkania. Naszym celem jest stworzenie miejsca pracy, w którym ludzie nie tylko efektywnie pracują, ale także czerpią radość z wykonywanych zadań i czują się związani z misją oraz wartościami firmy.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Marcin Kaniaikona wywiad

W roku 2024 będziemy koncentrować się na intensywnym rozwoju naszych innowacyjnych rozwiązań IT, zwłaszcza projektów Emotica AI oraz Parrot AI. Planujemy poszerzenie naszego zespołu, tak aby móc sprostać rosnącym wyzwaniom i zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta. Do zespołu Altar poszukujemy i będziemy poszukiwać pasjonatów oraz praktyków, którzy chcą być częścią naszej rozwijającej się firmy.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Marcin Kaniaikona wywiad

Jesteśmy obecnie w dynamicznym punkcie rozwojowym. Skupiamy się na doskonaleniu naszych innowacyjnych rozwiązań IT, które wspierają obsługę klienta u firm, które nam zaufały. Naszym celem jest stałe podnoszenie jakości produktów i usług, tak aby sprostać zmieniającym się potrzebom rynku. W chwili obecnej planujemy rozszerzenie naszej kadry, poprzez angażowanie nowych, ambitnych pracowników. Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu są ludzie, dlatego inwestujemy w ich rozwój, oferując im możliwość nauki i awansu zawodowego. W planach mamy również dalszy wzrost naszej obecności na rynku, z myślą o ewentualnym, silniejszym wyjściu na rynek zagraniczny.



Altar
1.8/5 Na podstawie 301 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298