Kiedy będą zatrudnienia?
Jak jesteś Ukraińcem to wal jak w dym i umowę na zlecenie masz w kieszeni i najniższą krajową. NIE POLECAM!!!!!! 3M to dno dna
Jak pracuję sie na stanowisku Customer Service Representative with Danish . Czy warto w ogóle aplikować?
Firma idzie na kurs kolizyjny z upadłością. Od kilku lat co kwartał ogłaszane są nowe fale zwolnień grupowych. Szkoda czasu i nerwów. Wielkie 3M to już historia.
Absolutnie nie polecam. 3M miał swój peak w 2021/2022 roku. W firmie było mnóstwo eventów, benefitów, fajnych inicjatyw. Od 2022 równa pochyła w dół. Coraz mniej wszystkiego i ucinanie. Zarobisz sobie 8 - 10k brutto za siedzenie w domu na zdalnym, ale nie licz na to że ktokolwiek Ci pomoże w ścieżce rozwoju. Anetki promują tylko siebie. Tyle rozmów o równości w firmie a aktualnie to mężczyzna jest pomijany przy wszelkiego rodzaju awansach, zawsze awans dostaje najpierw Anetka co dobrze żyje z Team Leaderką. Jedyny plus, że cały czas możesz pracować zdalnie, ale prędzej czy później wrócą do hybrydy. To będzie ciekawy moment bo zaczęli zatrudniać ludzi z całej polski. Skoro tak źle to dlaczego nadal tu jestem? Zacząłem się budować na wsi i teraz zdalne jest dla mnie zbawieniem. A że moje umiejętności to excel i angielski to gdzie mam iść dalej.
Niestety nie wypowiem się na temat sytuacji w firmie oraz tego czy jest tam uprawiane kumoterstwo, ponieważ tam nie pracuję. Aczkolwiek czy nie zastanawiałeś się nad tym, aby poprawić swoje skille oraz umiejętności? Jeżeli znasz Excela to zapraszam do PowerBI, stoi na tym samym, posiada częściowo te same funkcje jak chociażby Power Query, więc szybko się wdrożysz. Jeżeli kręci Cię analiza, to może warto się zainteresować dodatkowo SQL czy Python? Spróbuj ogarnąć dodatkowy język obcy. Dzisiaj na to jest popyt. Wtedy Twoja sylwetka stanie się bardziej atrakcyjna w miejscu pracy jak i na zewnątrz. Jeśli jest tak jak piszesz, że Anetka dba o Anetkę, to szybko znajdziesz inne i potencjalnie lepsze miejsce za lepsze pieniądze, a do tego czasu mam nadzieję szkończysz budowę.
Potwierdzam, awanse głównie za dobre kontakty z TL a nie za wykonaną pracę i osiągnięcia. Wiecznie jakiś ‚freeze’ i absurdalne powody odmowy awansu. Recognition głównie dla osób które robią dużo szumu wokół siebie i kradną cudze pomysły. Jedyny plus to jeszcze dobra płaca, zwłaszcza jak ktoś zna języki.
Hej, pytanie, czy jako CO analyst z jezykiem kontakt z klientem bedzie rowniez telefoniczny? Z gory dziekiuje
Pierwszy etap telefoniczny z HR. Pytania o motywację i coś prostego po angielsku. Drugi etap z tą samą panią z HR + team leader danego zespołu. Team leader zachowanie nieprofesjonalne - wymachiwanie rękami, wywracanie oczami, nieumiejętność odpowiedzenia na pytania kandydata odnośnie warunków pracy w firmie przed pandemią (czyli stacjonarnie), surowa postawa, skrzywiona mina przez całą rozmowę. Obietnica oddzwonienia bez względu na decyzję a ostatecznie brak jakiegokolwiek kontaktu. Team leader zrobił na mnie tak negatywne wrażenie że gdyby jednak oddzwonili oferty bym nie przyjęła.
- motywacja do pracy - oczekiwania względem zespołu i przełożonego - omówienie własnego CV i umiejętności - sporo pytań księgowych i technicznych (jak zaksięgować to i to, co to jest środek trwały, co to są rozliczenia międzyokresowe, jak jest zbudowany bilans, rzis, po co w firmie aktywa itd) - pytania o problem w pracy, jak został rozwiązany - co zrobisz w sytuacji gdy ktoś ci się stawia w zespole - oczekiwania finansowe - rozmowa ciężka, wymagająca dużej wiedzy księgowej, pytania o szczegóły
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Hej, jakie są widelki jako CO analyst z jezykiem wloskim lub hiszpanskim? (2 lata doswiadczenia w order management)
Ile jest zmian w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o.?
Czy w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o. występują paczki/bony świąteczne?
Jakie zarobki w AP/AR/GL?
Prawie 10k brutto? Ale rozumiem ze senior? A mid i junior?
Jakie zarobki w dziale Customer Service na start, dla osoby z samym angielskim?
Czytam te ostatnie negatywne wpisy i mam wrażenie, że troszkę jest to koloryzowane i dramatyzowane. Czy firma zmaga się z problemami? Tak, jak wiele olbrzymich globalnych korporacji. Czy zmiany, które teraz zachodzą w 3M są potrzebne? Tak, bo nikt nie zrewidował pewnych rzeczy od 20 lat i w końcu trzeba to zrobić. Czy rzeczywiście w konswekwencji restrukturyzacji ludzie są zwalniani? Tak, ale najpierw dostają propozycję przeniesienia na inne stanowisko.. Z 55 osób z MDMu odeszli tylko ci, którzy rzeczywiście chcieli, reszta została w 3M. Wszyscy zostali poinformowani o cięciach w terminach, które przewiduje kodeks pracy, dostali takie odprawy, jakie przewidział kodeks pracy, pod względem prawnym wszystko było dopięte na ostatni guzik. Czy ludzie zostali przeniesieni do SpinCo bez ich zgody? Cała firma dostała informacje o spin-offie już na początku roku. Od początku było wiadomo, że ludzie pracujący dla HealthCare przejdą do nowej firmy. Mieli kilka miesięcy na to, zeby pogodzić sie z tym faktem albo znaleźć inną pracę. Zamiast tego woleli jojczyć i czekać co się wydarzy. Czy fair wobec pracowników było przeniesienie ich do Genpactu? Nie, nie było, informacja o jakimś 3rd party powinna pojawić się wcześniej. Czy ludzie zachowają swoje kontrakty? Tak, wypłaty, benefity - wszystko przechodzi z nimi. Prawo reguluje kwestie podziału firmy i przeniesienia pracowników. Tutaj też wszystko odbywa się zgodnie z literą prawa. Naprawdę, można powiedzieć kilka złych rzeczy o 3M GSC Polska, ale zarzucanie firmie, ze traktuje ludzie w jakiś tam sposób to kpina. GSC to jest utopia w porównaniu z innymi oddziałami 3M. Jsteśmy najmniej zaimpaktowani przez cięcia, wiemyu na bieżąco co sie z nami dzieje - w area tak to nie działa. Ludzie pracują tutaj 2 lata i myślą, że to dożywotni kontrakt. Jeśli komuś sie nie podoba to może szukać szczęścia gdzieś indziej. Tylko tam "gdzieś indziej" będzie kolejnym numerkiem, PINem. W 3M GSC Polska jest atmosfera bardziej rodzinna niż przy świątecznym stole. Biuro jest ładne, mamy wszystkie udogodnienia. Ale ljasne, epiej narzekać, że w środę przywożą za mało owoców. W ciążkich czasach trzeba zaciskać pasa, takie jest życie.
Co za brednie. Chyba to pisze jakiś zdesperowany TL, w żałosnej próbie ratowania wizerunku GSC, albo jakiś pociotek managementu, skoro twierdzi, że ma rodzinną atmosferę w firmie. Musi to być bardzo dysfunkcyjna rodzina.
No już bez przesady z tą rodzinną atmosferą.... Z moich obserwacji przynajmniej w moim dziale: koledzy bardzo pomocni, bezstresowa atmosfera, dużo procedur więc nie błądzi się w jak innych firmach, praca mało ambitna ale czego można się spodziewać gdy odpowiada się za mały wycinek procesu, zero nadgodzin więc rzeczywiście work-life balance zachowany. Ogłoszenie, że niektórzy przechodzą do zewnętrznej firmy to właśnie potraktowanie pracowników jak kolejny numerek. Biuro rzeczywiście ładne, nowoczesne ale i tak mało kto przychodzi. Gdyby była rzeczywiście aż tak super "rodzinna" atmosfera a ludzie bardzo się lubili to by przychodzili codziennie. Ostatnia decyzja pokazała jak duże korporacje podchodzą do pracowników. W wielu firmach, w tym jak widać również w tej, jesteś po prostu numerkiem, który można przesunąć do outsourcingu. Szokujące jest to, że kogoś w ogóle to dziwi.
Przestań bredzić, bo tylko się ośmieszasz. Może i ludzie wiedzieli o przyszłych zmianach, ale management sam się gubi w informacjach, co chwila są zmiany, więc jak mamy być nie rozgoryczeni? Mówisz to z perspektywy osoby, która zostaje w firmie, więc się nie wypowiadaj za tych, którzy zostali postawieni przed faktem przejścia do Genpactu.
Nie mówię, że mają nie być rozgoryczeni. Mają do tego prawo. Ale sugerowanie, że to wszystko jest niezgodne z prawem to gruba przesada, bo wszystko jest robione tak, jak prawo przewiduje. Widzieliście miny ludzi z USA na townhallach po ogłoszeniu tych restrukturyzacji? Pewnie nie, bo macie w nosie to, co dzieje się w firmie, ale do stękania jesteście pierwsi. Tam ludzie byli realnie przerażeni, bo wiedzieli, ze za 2 tygodnie już ich tam nie będzie. W GSC Polska ŻADEN pracownik przypisany do HCBG nie zostaje wyrzucony z roboty. Wiecie, ze po podzieleniu firmy dla ludzi z HCBG nie byłoby miejsca w parentco? W USA takich ludzi zwalniają, w Europie przenoszą do innej firmy. Kto powiedział, ze w Genpact będzie źle? A moze będzie lepiej, może managment (na który tak narzekacie wiecznie) będzie lepszy?
trudno dyskutować z takim głupim komentarzem... przykro mi, że w Twoim zespole ludzie są na tyle leniwi, ze trudno im ruszyć (usunięte przez administratora) raz w tygodniu, żeby spotkać kolegów z pracy w biurze. Ja w moim zespole nigdy nie miałam i nadal nie mam takiego problemu. Pracuję w GSC niemal od początku i zawsze czułam się tutaj bardzo dobrze, nigdy nie czułam, że TL albo Manager traktuje mnie z góry. Cóż, moze to kwestia osobowości... wiesz, ja zanim zacznę wymagać czegoś od innych najpierw wymagam tego od siebie.
znam przynajmniej jedną osobę z GSC, pracującą dla HSCB z którą się pożegnano, więc ostrożnie z takimi deklaracjami...
Hej! Na jakie zarobki mozna liczyc w GL na stanowisku Senior Analyst? A jakie w Cash Application?
Na takie same, nie ma różnicy w jakim zespole pracujesz, widełki na Senior Analyst są takie same.
dzien dobry, jkestem zainteresowany rekrutacja do 3M SSC, czy firma przeprowadza screening background wyksztalcenia i poprzednuich miejsc zatrudnienia? poprzez firmy specjalizujace sie w screening backgrund procesach? z gory dziekuje za pomoc pozdrawia kandydat
dotychczasowe doswiadczenie zawodowe i edukacja nie maja tu wiekszego znaczenia - przy aktualnej rotacji główne kryterium to dostępność od zaraz
Tak, rotacja jest w ostatnim czasie naprawdę duża. W zeszlym roku bylo dosc spokojnie pod tym wzgledem.. Ale to chyba dlatego ze wszyscy zaczynają miec dosyc tego chaosu i nawału obowiazków - nacisk na szybsze zamknięcie miesiąca, nacisk na więcej usprawnien procesów, nowe taski, co raz to nowe templatki, nowe procedury etc + milion smieciowych spotkan i maili ktore nie pozwalaja sie skupic na pracy. TL czesto niezaangazowani w "opiekę nad zespolem", nieswiadomi ilości zadan jakie mają pracownicy a bynamniej w moim dziale. Dobrze ze ludzie w zespole dosc ogarnięci i odpowiedzialni, ze wiedzieli co maja robic. W moim dziale nagodzin niestety cala masa...
Z tego co obserwuje to tych ogarniętych już niewielu zostało i spora cześć doświadczonych pracowników odeszła bo mimo kilku lat pracy ich wypłaty i stanowiska nie uległy zmianie podczas gdy obowiązków non stop przybywa a ludzi ubywa
To teraz w każdym dziale takie zmiany i rosnące wymagania, czy w jakimś konkretnym? Te nadgodziny mnie mocno martwią, tego się da uniknąć, czy one są obowiązkowe no i czy jest potem kasa za nie normalnie wypłacana?
I nie ma się czemu dziwic ze prawie wszyscy doświadczeni pracownicy juz podziękowali za "docenienie" ich pracy skoro są tu tylko po to żeby nadrabiać za wszystkich nieobecnych i w tzw "miedzyczasie" szkolić jeszcze nowych pracowników, tylko po to aby inni mogli sie w spokoju i zadowoleniu piać po kolejnych szczeblach kariery śmiejąc się swoim kolegom prosto w twarz - przykre, ale tak to niestety w tej firmie działa wiec chcac awansowac nie pozostaje nic innego jak poszukac tego awansu gdzie indziej :)
Nie wiem czy to standard ogolnofirmowy, ale w moim zespole ewidentnie byli równi i równiejsi. Ci równi glownie od gaszenia pożarów i tłumaczenia się z kazdego nawet najmniejszego niedociągnięcia, bez możliwości jakiegokolwiek rozwoju, który był konsekwentnie blokowany. A ci równiejsi od promowania ich pracy jako lepszej i ważniejszej - i w konsekwencji kolejnych awansów wraz z odbyciem wymaganego na danym stanowisku stażowego.
Otóż jak zaczynasz pracę powinno się mieć onboarding, ale czasem zdarza się tak, że musisz pomiędzy onboardingiem (albo w trakcie) szkolić się z rzeczy, za które będziesz w przyszłości odpowiedzialny, bo okazuje się że osoba która to wcześniej robiła będzie za kilka dni odchodzić... Więc albo rezygnujesz z onboardingu i patrzysz, bo więcej szkoleń nie bedziesz mieć (o ile można w ogóle nazwać to szkoleniem, bardziej to jest pokazywanie co i gdzie kliknąć bez żadnego tłumaczenia) ale... Oczywiście przecież są nagrania, do których tak każdy lubi odsyłać ❤️ No i potem zostajesz sam, nikt Ci nie pomoże, ponieważ każdy pracuje na inny kraj, gdzie systemy też się różnią, a ci co nawet mają wiedze to i tak nie chcą się z nią dzielić (przecież jesteś ich konkurencją do awansu????) śmieszne, ale tak naprawdę w tej firmie jest. Nigdy nie spotkałem się z tym żeby wszyscy ludzie z zespołu byli aż tak odizolowani i żeby nikt nie chciał w niczym pomoc. Nie wiem czy pandemia tak na nich wpłynęła czy jednak byli zawsze tacy sami - obojętni, nie koleżeńscy, bez żadnej inicjatywy i chęci wsparcia innych. Obowiązki zazwyczaj podzielone są nie równo, jak się dobrze ustawisz i będziesz narzekać na innych do lidera, ze są niekompetentni to się okaże, że ta niekompetentna osoba będzie robiła znacznie więcej i bardziej odpowiedzialne zadania, a Ty będziesz sobie bimbac a w dodatku będziesz z tego powodu glaryfikowany bo tak super Ci idzie i dajesz radę ze wszystkim i tak ogarniasz wszystko i dobrze zarządzasz praca i czasem, a inni nie wyrabiają "bo przecież nie ogarniają". Niestety słabe zachowania, ale nie do wyłapania przez lidera, który zazwyczaj też jest niekompetentny i nie potrafi zarządzać ludźmi i słucha takich głupot i co najgorsze w nie wierzy, nawet nie próbując poznać zdania drugiej strony. Przecież to chyba cos od razu powinno być nie halo jeśli widać mnostwo nadgodzin a u innych nie. Może wtedy pasowałoby podmienić scopy i zrobić taki eksperyment i ciekawe co by pokazał ???? jeśli chodzi o szkolenia zewnętrzne z tego co mi wiadomo firma oferuje dofinansowanie do ACCA, CIMA lub SKWP, oczywiście podpisujesz lojalkę, ale należy poważnie się nad tym zastanowić czy będziesz mieć na to czas.
Hej. Na jaką wypłatę może liczyć Senior Analyst (Customer issue resolution)? Z góry dziękuję za info.
Czy zdarzają się nadgodziny w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o.?
Czy w zwiazku z zamknieciem sie na rosyjski rynek i wojna na ukrainie, beda zwolnienia w GBSie? Firma podała informacje o zwolnieniach, ktos cos wie?
Hej! Na jakie zarobki mozna liczyc na poczatek w GLu? Jakie sa benefity?
Na jakie wsparcie w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o. mogą liczyć kobiety w ciąży? Czy przestrzegane są ich prawa wynikające z Kodeksu pracy?
Tak, są takie co 5 lat ich na oczy nie widziałem a dalej pracują. Robią dzieci jedno za drugim. Jak wracają z urlopów są normalnie miło witane z powrotem i przywracane do prscy podobnie jak nowe osoby (w zależności od potrzeb wiadomo). Nie ma żadnej dyskryminacji na tym tle.
Czy ktoś się może orientuje po jakim czasie od zatrudnienia możliwa jest zmiana działu?
Zależy na jakim stanowisku i tzw. gradzie (poziom zaszeregowania) jesteś. Jeśli Analyst i niżej - musisz być min. 12 miesięcy w roli żeby rekrutować się wewnętrznie Jeśli Senior Analyst i wyżej - 18 miesięcy Ale ogólnie raczej da się szybciej, tylko Team Leader który szuka do siebie do zespołu musi złożyć wniosek o exception do szefa całego GSC, z tego co wiem raczej nie ma z akceptacją takiego wniosku problemu
A jak to działa? :) Po upływie tego czasu czasu jakoś sprawdzane są umiejętności, czy faktycznie ktoś się nadaje? :)
Wysyłasz swoje CV na dane stanowisko i bierzesz udział w procesie rekrutacyjnym - masz normalnie rozmowę o pracę :)
I to tak jak wszędzie jeśli o standard chodzi? Bo teraz to zaskoczyło mnie, że o to dopytała, chyba że coś jednak inaczej jest?
Podzielcie się informacjami - jak się teraz pracuje? Coś się zmieniło na plus na minus? Co z działami zakupy sourcing - jakie tam są warunki? Są otwarte rekrutacje i to w różnych lokalizacjach - czy firma ma siedziby poza Wrocławiem? Czy chodzi o coś innego (praca zdalna - lokalizacja nie ma znaczenia)
Niestety nie wiem, jak w Sourcingu, w Customer Operations nadal możliwa praca zarówno zdalna jak i stacjonarna czy hybrydowa. Zespół mam bardzo pozytywnie nastawiony, team leader w porządku. Znajoma w Master Data też zadowolona. Czy coś na plus czy na minus to nie wiem, chyba raczej stabilnie. Dużo takiego korpo pitu pitu, ale ogólnie spoko. Poza Wrocławiem jest chyba 1 linia produkcyjna i jeszcze magazyn w Dąbrowie Górniczej, no to tam na pewno tylko praca stacjonarna.
W jaki sposób są weryfikowane są umiejętności kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej w 3M Service Center EMEA Sp. z o.o.?
wystarczy zagwarantować dostępność i dyspozycyjność to reszty już dociekać nie będą. Im bardziej będziesz się chwalić kompetencjami tym mniej przypadniesz do gustu swojemu przyszłemu team leaderowi, który sprawuje władze absolutna i potrzebuje biernych, miernych ale wiernych trybików, którzy beda harować na jego awans bez słowa sprzeciwu.