Witam. Chciałem zapytać o "ciekawość" trasy. Z tego co czytam to są te lepsze i te gorsze kursy. Co jest tego głównym wyznacznikiem? Długość, podatność na opóźnienia, trasa mało ciekawa? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
To dość subiektywne które trasy są lepsze, a które gorsze. Są osoby, które wolą trasy krótsze, bo łatwiej tam utrzymać punktualność , szybciej można skorzystać z wc itp. A inni wolą trasy długie, bo im szybciej mija czas, zrobią trzy kolka i do domu. Dodatkowo są trasy z bardzo dobrze ułożonym rozkładem, gdzie ani nie trzeba specjalnie gonić, ani gubić czasu, a inne są bardzo problematyczne pod tym względem , na pewnych odcinkach jeśli chce się być punktualnym, trzeba na prawdę cisnąć, z kolei na innych trzeba bardzo uważać, żeby nie nałapać przyspieszeń
Witam na jakie wynagrodzenie może liczyć mechanik taboru bo widzę że ciągle są ogłoszenia zastanawiam się czy warto tam wogole składać papiery?
Napiszcie mi proszę przykładowy grafik motorniczego? Mam małe dziecko i zastanawia mnie jak taki grafik wyglada bo słyszałam, ze pi wieczornych zmianach jakoś późno wraca się do domu?!
Pierwsza znane możesz zacząć przed 4 rano a skończyć nawet o 16. Oczywiście jak kończysz o 16 to później zaczynasz. Pracujesz maj 10 godzin. Druga zmiana może zacząć się o 12 a ostatnie wozy zjeżdżają koło 1 w nocy
Czyli dobrze rozumiem, ze pracuje się po 13 godz.? i nigdy nie będzie wiadomo o której się wróci do domu?
Nie, to nie tak. Dziennie maksymalnie pracujesz 10 godzin. Dostajesz grafik na cały miesiąc i masz tam podaną godzinę rozpoczecia, godzinę zakończenia pracy, oraz miejsce gdzie zaczynasz i gdzie kończysz. System pracy wyglada mniej więcej tak: dwa tygodnie pierwszej zmiany ( może zaczynać się od godziny Ok 3:30 ale również koło 6:00) wolny weekend a po nim dwa tygodnie drugiej zmiany. Co drugi weekend jest wolny, natomiast w tygodniu dostajesz wole dni w zamian za pracujące weekendy. Oczywiście jeśli gdzieś masz 10 godzin pracy Tomasz tez krótsze dni, w których pracujesz np. 4-5 godzin. Ilosc godzin w miesiącu musi się zgadzać z kalendarzem, czyli ilosc pracujących dni w danym miesiącu mnożysz przez 8, i to jest nominał godzin do przepracowania w danym miesiącu ( przykład : w sierpniu tego roku mamy w kalendarzu 31 dni, mamy 4 weekendy plus dodatkowo 15 sierpnia jakieś święto, czyli w sumie mamy 9 wolnych dni w całym miesiącu, czyli mamy 22 dni pracujące, mnożymy 22 razy 8 i wychodzi, że nominał godzin w sierpniu wynosi 176 godzin)
Witam ,jestem umówiony na rozmowę o pracę w t1 i mam pytanie,czy ktoś pracuje jako kierowca C w TW i mógłby udzielić informacji jak ta praca wygląda? Każda opinia mile widziana . Dzięki za odpowiedzi
Sprawa jest prosta jeździsz z brygada tzw.brygadowka,więc jedynie co wozisz to chłopaków oraz kosz ..A i najazdy podwozie na tory.Prsca 3 zmianowa tj.grafik rozpisany na cały miesiąc.....bo poprostu musi być obsada 365 dni.na 3 zmiany.NON STOP!!! ..Na początku tj.ok 2 lata jeździsz z całym ekwipunkiem po zajezdniach tramwajowych i uzupełniasz braku kierowców tj.chory urlop itd.Ludzie generalnie pomocni ,ok.Natomiast jeżeli chodzi o pieniążki to na kurierce więcej zarobisz.Tylko wszystko na konto.Pracowalem kiedyś jak na Warszawę przy tyłu uprawnieniach co TW wymagają znalazłem lepiej płatna pracę,nie narzekam.Ktos kiedyś powiedział tam gdzie dobrze płacą ludzi nie szukają,coś w tym jest.Pojdz zobacz ,poczytaj na forum i wstępnie rozeznsnid będziesz miał.Pozdrawiam
Wyglada to w ten sposób praca zmianowa ,cały rok ,na okrągło.Piatek Świątek, sobota,niedziela x3 zmiany!!!!. Uprawnienia to się na rozmowie dowiesz jakie potrzeba,ale wcale nie tak mało.Zadnych uprawnień od pewnego czasu nie finansują,współfinansują.Kasa bardzo skroma ,zreszto jak są dobre zarobki to ludzi firmy nie szukają,tu natomiast,poczytaj.Wyciagaj wnioski czytając opinie a są prawdziwe.
Rozmowa kwalkwikacyjna
Łatwe
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę, ale nie przyjąłem
Witam,zapytam się obecnych kierowców.Czy ciężko jest zaliczyć kurs na pojazdy uprzywilejowane jakie wymagają do pracy w TW?
Warto tutaj pracować na stanowisku motorniczego ? Słyszałem wiele negatywnych opinii, szukam potwierdzenia.
Podjedź na pętle, pogadaj z motorniczym. Tu na forum najczęściej wylewanie żali. A jak przychodzi do rekrutacji to kilkadziesiąt osób na jedno miejsce. Praca jest ciężka, ale pewna. Umowa o pracę, pensja w terminie. Dofinansowanie do wczasów. Pełen socjal.
Pierwsza cześć to test przez internet. Jak zaliczysz to kolejny etap jest na symulatorze jazdy tramwajem, po zaliczeniu rozmowa kwalifikacyjna z rekruterami i na koniec psychotechnika.
Nie polecam. Zatachasz się. Praca oo wczesnego rana lub kończenie po północy. Święta pracujesz. Pasażerowie to jakaś dzicz.
Witam,a na co zwracają uwagę na tym teście na symulatorze?Przecież wiadomo,że przychodzą ludzie z"ulicy",bez doświadczenia, bez stażu, bez znajomosci znaków i sygnałów?Może bardziej chodzi o obserwacje koncentracji podzielności uwagi tzw.spokoju?Bardzo to ciekawe,jakby ktoś mógł to skomentować...?
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie ;). Nikt od człowieka z ulicy nie oczekuje umiejętności prowadzenia tramwaju. Sprawdza się predyspozycje, przyswajanie wiedzy itp
Ok, dzięki za odpowiedź. Wiesz może czy dużo osób oblewa na tym pierwszym zadaniu,duży jest tzw.odsiew?Wiem,że później dopiero jest rozm.rekrut.a na końcu psychotechnika.
Witam,mam pytanie czy w TW jest 13-nastka?
Czy są jakieś bonusy od firmy na gwiazdkę? ..tj.paczki dla dzieci,bony,gratyfikacja fiansowa ect.Jak to w innych firmach jest.
Bardzo dziękuję za informację,bo nawet PRYWACIARZ daje gwiazdkowe.A TW to ponoć jedna z lepszych firm w Wawa...Dzirkuje
Rozróżniasz co to jest 13? 13 została włączona do wynagrodzenia w 2010r. Teraz w grudniu jest karpiowe jakieś 60 gr za przepracowaną godzinę czyli ok 800- 1000 zl
A czy ja pisałem o 13? Napisałem, że w grudniu jest co roku premia świąteczna, czytaj ze zrozumieniem ty środku od kapusty
Nie polecam !! Mają wieczny problem z brakiem ludzi. Tylko czychają aż podpiszecie lojalke na 2 lata. Do momentu możliwości rezygnacji z kursu wszystko ładnie i pięknie. Po tym czasie dowiadujemy się różnych dziwnych rzeczy ale wtedy już jest za późno aby zrezygnować ze szkolenia (kara 6500 zł). Praca bardzo stresująca spowodowana różnymi sytuacjami na mieście. Ludzie nie dają rady tutaj na dłuższą mete i odchodzą na potęge. Polityka i atmosfera w tej firmie jest żałosna. Kary, kary i jeszcze raz kary. Będziesz potrzebował pomocy - zostaniesz sam z problemem. Chcesz nabawić się nerwicy w krótkim czasie ? Zapraszamy.
Trzeba było pytać wcześniej. Wystarczy pogadać z którymś z motorniczych, ale nie tu na forum tylko podjechac na pętle. Nikt nie obiecywał, że będzie lekko. To kawał ciężkiej roboty. Ale umowa o prace, legalne pieniądze, a nie najniższa krajowa i reszta pod stołem jak u prywaciarza.
Hehehe! Do tw idą tylko ludzie którzy nie potrafią zarobić pieniędzy. Takie odrzutki. Jak ktoś ogarnięty to bez problemu znajdzie prace na normalną umowe i w normalnych godzinach. Skąd ty się urwałeś chłopie.
Hehehe! to może pochwal się gdzie Ty pracujesz i co robisz, ciekawe to jest. Żadna praca nie hańbi to po pierwsze i wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. A po drugie, do takiej pracy trzeba mieć odpowiednie predyspozycje, nie każdy da sobie radę, w stresie i pod presją czasu. Ja podziwiam motorniczych. Jak zwykle wylewanie żali w Internecie, a jak przychodzi co do czego i jest rekrutacja i kilkadziesiąt osób na jedno miejsce. Teraz jednak TW trochę poszło po rozum do głowy i biorą więcej kierowców autobusów, ciężarówek czy taksówek. Bo serio jak przyjdzie osoba na przykład z pracy biurowej to serio duża jest szansa że sobie nie da rady w takiej pracy.
Czesc. Mam pytanie, czy za szkolenie w tramwajach warszawskich dostaje sie jakies pieniadze? Wiem ze sponsoruja kurs, ale czy za uczeszczanie na niego, to placa i jak dlugo trwa.
Chyba tylko kurs na motorniczego,a tak na marginesie jaki chcieli ci kurs zasponsorowac....bo pierwsze słyszę żeby coś opłacali.. no ale ok....poczytaj na forum tam masz opisane godziny,światek,piątek i sylwestra...ect. ..ponoć jeżeli chodzi o konkret tj.pieniazki to ponoć nic ciekawego .Masz bilet,dodatek pod grusza ect.W ogłoszeniu tam masz .A godziny 3 zmiany ..365 dni w roku.
Jak oceniacie prace jako mechanik taboru w tramwajach warszawakich??
Witam jakie jest dotychczasowe wynagrodzenie po zdaniu egzaminu ?:)
Witam na jaką pensje może liczyć technolog pracujący w TW? Ciężko przejść proces rekrutacji?
sluchaj nawet sie do Ciebie nie odezwą, także nie masz na co liczyć wysłane CV kilkakrotnie i zero odzewu, kumpel miał w 100% to czego szukali i nawet nie odpisali, ręka rękę myje, SAMI SWOI SIEDZĄ
Ani ja, ani większość moich znajomych nie miało wcześniej żadnych znajomości w Tramwajach. Także jak naprawdę ma się to, czego szukają, znajomości nie są potrzebne. A odpowiedź dostaje każdy - na maila. Nawet jak jest negatywna. Jak zgłaszałeś się i nie dostałeś odpowiedzi, to może zadzwoń, albo napisz maila.
Ile dni w tygodniu jest wolne ?
4 - 5 dni wolne w dwutygodniowym cyklu pracy . Np pracujesz 4 dni od poniedziałku , piątek wolny , następnie 3 dni pracy , wtorek wolny , 3 dni praca i weekend wolny .
Co ty za bzdury opowiadasz. W ogole nie ma wolnych dni. Swiatek piatek sylwester do roboty za (usunięte przez administratora)
Podstawa po kursie na TW to 4300. Czy premie często obcinają. Czy jednak każdego miesiąca się dostanie? Czy jednak tylko podstawa?
Cześć jak przebiega psychotechnika i psychotesty , łatwe zadania do przejścia są
W większości nie ma problemu ,rozwiązujesz zadania ...kółka,kreski ect.pozniej ciemnia...generalnie jak jesteś zdrowy...TO nie widzę problemu żeby nie ogarnąć...A może składałeś do Tramwajów Warszawskich? Jak wyglądają zarobki,czy wogole składać warto .Bo tak to i hds i uprzywilejowane chcą,kat.c...A może finansują któryś z kursów? ...Bo wymagań troszkę jest to chyba 4tys...do 5tys netto się zarabia...w końcu to Warszawa .Poproszę o parę merytorycznych zdań.
Te testy to jest pikuś - każdy nieco ogarnięty jest w stanie dać sobie z tym radę . Wystarczy jak na maturze 30 % .
Mam pytanie do kandydatów na motorniczego - Czy ktoś odezwał się już do was po rozmowie kwalifikacyjnej?
A to żebyś się głupio pytał baranie
Jeszcze nie - pod koniec tygodnia ma być odpowiedz na tak albo tak . A od połowy czerwca kurs
NA JAKA KASE MOZE LICZYC KIEROWCA KAT.C....÷HDS???.....I COS WIECEJ O TEJ PRSCY...PROSZE O PARE ZDAN....Z GORY DZIEKUJE
Praca na 3 zmiany, grafik to chaos. Świątek piątek i sylwester. Auta różne, od wymęczonych po w miarę ok. Praca w środowisku robotniczym. Jak dobrze trafisz to można siedzieć do emerytury. Socjal na plus, o pensji to się dowiesz na rozmowie kwal. Praca moim zdaniem nudna, dlatego ja długo nie wytrzymałem. Idź, spróbuj tego chleba, może Tobie posmakuje
Bardzo dziękuję za kawałek informacji...Rzeczywiście byłem na rekrutacji ...JAK na Warszawę to szoku finansowego nie zauważyłem.Jezeli na plus,to normalny socjal.....A że środowisko robotnicze,ok....sam może będę jednym z nich.Wiec to akurat nie problem....ale luxusow TO RACZEJ NIE ZAUWAZYLEM....NO NIC JAK MNIE WYBIORA OPISZE ZA JAKIS CZAS WRAZENIA,NO I BRYGADA OBY FAJNI LUDZIE BO W TEJ ROBOCIE W KONICU TROCHE CZASU CZLOWIEK SPEDZA.....no ale nikt nie mówił że jak kolizyjnie to trzeba pracować do emerytury.W konicy w Warszawie jest roboty full,no i za ciekawsze pieniążki...zobaczymy,jak bym się dostał opiszę.Dziekuje jeszcze raz za informację!
Panie i Panowie Motorniczowie, szybkie pytanie, może ktoś wie. Zakłądam że przyjmuje sie do TW- mam pozwolenie i kilka lat jazdy w innym mieście. Jak wygląda wynagrodzenie jak jeżdże z patronem? bo tutaj to miałem śmieszne zlecenie. Jesteście objęci jakimś ubezpieczeniem gdy z własnej winy uszkodzicie wóz czy obrywacie po kieszeni?
Jak jedziesz z patronem to marmalnke masz liczoną pensję jak byś jeździł sam. Szkoda podajze do 5 tysięcy na wozie to utrata premi i punktu karne. Powyżej to chyba obcięcie pensji na dwa lata
Podstawowa stawka to w tej chwili 4600 brutto plus Ok 1900 premii, wszystko na normalną umowę o pracę, możesz próbować negocjować wyższą stawkę. Ubezpieczenia od zdarzeń nie masz. Jeśli zdarzenie jest z Twojej winy i straty firmy przekroczą 10 tys zł ( przy nowym taborze to żaden problem),wtedy na rok masz obniżoną stawkę o 10%. No i oczywiście strata premii miesięcznej. Ale myśle że 90 % kolizji jest z winy kierowców, wiec spokojnie.
Dzięki:) Jeszcze jedna kwestia, macie przerywany czas pracy? Że wyjeżdżam w szczycie porannym, potem mam 4h przerwy i wracam na szczyt popołudniowy?
Były takie służby jeszcze kilka lat temu, ale bardzo sporadycznie. Teraz już nie ma. Pracujesz do 10 godzin.
Na takich zmianach nieźle sie wychodziło, ale tu i tak stawke macie większą niż ja tam na dodatkach. Kwestia przenosin do Wawy nie jest zamknięta i szukam różnych możliwości zarobku, to jednak praca stresująca a już tym bardziej w takim mieście;) Dzięki jeszcze raz za informacje.
Co ty bredzisz człowieku. Jakie 4600. Nie siej bzdurnych informacji. Na dzień dobry jest 4000 lub 4100 zależy jak stoi czapka tym od rekrutacji. Stawki później są różne w zależności czy się chodzi na zwolnienia i opieki czy chorym przychodzi do pracy. Kryteria ocen na podwyżki są śmieszne. Ot cała prawda. Premia jest % od stawki zasadniczej. Negocjowac ???????????? that's fucking funny ????????????
4300 to stawka dla motorniczego po kursie (od nowego roku), potem wchodzą na 4600. Skoro człowiek ma doświadczenie i pozwolenie, to zawsze może negocjować stawkę na dzień dobry, ale stawka podstawowa to po podwyżce właśnie 4600. Nie mam w zwyczaju bredzić, skoro pracujesz to spójrz na pasek wynagrodzenia. Jeśli masz w tej chwili stawkę niższą, niż 4600, a nie jesteś młodym po kursie, to znaczy że być może masz ją obniżoną po jakiejś kolizji
Podaję kwoty brutto. Dochodzi do tego premia w wysokości 30% od stawki podstawowej plus 500 zł premii za punktualność ( cały czas kwoty brutto )
Mam pytanie do osób, które już jakiś czas pracuj. Jak znosicie w zasadzie pracę siedzącą przez tyle godzin dziennie? Czy nie macie problemów z kręgosłupem? Z tego co wyczytałem to przerwy na pętlach są krótki
Po paru latach tej pracy problemy z kręgosłupem to norma. Polecam po prostu dbać o siebie, basen, sporo ruchu itp.
A jak jest z biletami na komunikację. Pamiętam że dawno dawno temu pracownik dostawał bilet na darmowe przejazdy dla siebie, żony oraz dzieci uczące się. Jak sprawa wygląda obecnie.