Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Adres: Siedmiogrodzka 20, 01-232 Warszawa

NIP: 5252256724 KRS: 0000145910

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
3 58 6 1

Opinie o Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

AM

Witam, ile po kursie dają na rękę wypłaty ? tylko proszę o konkrety a nie jakieś brutto pierdoły czy premie brutto... Pozdrawiam.

Jus
@AM 19.01.2019 18:56

do ręki około 2800 pensji to już z dodatkami za pracujące soboty niedziele, święta i nocne godzinki. Na środki może być mniej. O premi to zapomnij. to trzeba mieć punktualność powyżej 95%, brak kar, brak raportów z nadzoru i ZTM, nieuzasadnione zjazdy na awarie temat rzeka, brak skarg pasażerów a pisać będą napewno że nie zdąrzyli, że niekomfortowa jazda, jednym gorąco innym zimno a klima wciąż szwankuje itd. Ktoś tu napisał że miła pani na rozmowie powieziała 5700 brutto. Chyba ta miła pani za dużo kawy pije i powidziała o pensji na stanowisku specjalisty z działów w zarządzie hahaha

AM
@Jus 19.01.2019 20:01

Rozumiem że pracujesz w TW? tak myślę, że za taką pracę to zarobki fatalne i tak ogólnie na warszawskie warunki to bardzo kiepsko wygląda, gdzie np czesne za żłobek wynosi 1200pln...a gdzie reszta opłat?? salwa śmiechu. Na rozmowie o pracę panie nic nie wiedzą, coś tam gdybają może tyle a może tyle brutto...zero konkretów dlatego zapytałem tutaj ale widzę nie ma co sobie zawracać głowy pracą tutaj. Pozdrawiam arcyserdecznie

Jus
@AM 19.01.2019 18:56

Odejmij jeszcze za kurs

AM
@Jus 19.01.2019 20:31

szach mat !

Tram

Jedynym plusem pracy w TW jest pensja na czas, pieniądze i umowa o pracę. Innych plusów nie ma. Cena za to jest ogromna. Życie prywatne i rodzinne nie istnieje. Urlopy w lato raz na kilka lat, a na ogół to luty, marzec, listopad - pod przymusem. Grafiki mordercze, zmiany po 10 godzin + 1-1,5 h na dojazd na miejsce zmiany, bo zmiana na drugim końcu miasta. Często zmiany od 10:00 do 20:00, zaczynasz na mieście, z domu trzeba wyjść o 8:30, a wracasz o 21:00. I tak przez np. cały tydzień, a są tacy, co mają takie zmiany, tzw. "środki" nawet już od kilku miesięcy, prawie dzień w dzień. Jak będziesz szczęściarzem i rzadko będziesz miał "środki" w grafiku, to nastaw się na wyjazdy już po 3:30 rano i z zjady 1-2:00, a czasem nawet 3:00 w nocy. Oczywiście po 10 godzin jazdy. Rozkłady jazdy to szaleństwo, nie sposób przy normalnej jeździe ich nadgodnić, o wypadek nie trudno, kto czyta wiadomośći w necie, ten widzi, a nadzór ruchu TW i ZTM poluje na każde uchybienie żeby ukarać, postoje na pętlach tragiczne, po 5, 6 minut albo wcale i tak np. przez pierwsze 6-7 godzin pracy. A na sam koniec pracy, o 23:00 dostaniesz postój 20 minut, ale naogół nie na pętli gdzie jest ekspedycja i można umyć ręce czy napić się herbaty, a na drugim końcu trasy gdzie stoi tylko toi-toi i strach wyjść po zmroku. Sprzęt strasznie nie wygodny, kabiny totalnie nieergonomiczne, nieprzystosowane do pracy przy tak długich zmianach, a im nowszy tramwaj tym gorzej. Praca to cały czas ogień i ogień z kół, tempo jak w fabryce na akord. Co chwila piesi wchodzą pod koła na czerwonym, samochody zajeżdżają drogę, śmierdzący menele których nie sposób wygonić, awanturujący, wylewający frustrację swojego dnia i ubliżający za byle co, a często za nic pasażerowie. Obelgi to codzienność. Ostatnio modne wśród pasażerów zrobiło się walenie pięściami po szybie od kabiny, kopanie w drzwi, plucie na szybę czy kręcenie filmów telefonami. Pasażerowie mają pełno praw, ale żadnych obowiązków. Taka panuje zasada. Motorniczy to dla nich śmieć bez szkoły. Stres i jeszcze raz stres. To zabija w tej pracy. Co chwila wisi klepsydra na zajezdni, że ktoś zmarł - w domu, na pętli - i takie były przypadki. A ze strony przełożonych ZERO pomocy, a wręcz przeciwnie - za wszystko raporty, wyjaśnienia, a jak się da, to kara i po premii. Aktualnie bardzo dużo motorniczych świeżaki, ludzie którzy pracują kilka miesięcy do 3 lat max w tym zawodzie, kto może ze starych to ucieka, a kto skazany ze względu na swój wiek musi zagryźć zęby i siedzieć cicho. Kto może, to szuka czegoś innego. Tego co tu się dzieje aktualnie to nie było chyba tu nigdy w historii tej firmy. Ja pracuje tu blisko 10 lat i robię wszystko żeby stąd odejść. Mam dość psychicznie i fizycznie. Jestem wrakiem. Kto nie wierzy, sam się przekona po pewnym czasie. ODRADZAM !

anonymous
@Tram 10.04.2018 15:18

Zawsze możesz iść na kasę do biedronki/lidla, tam Cię docenią:-) Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, idź na autobusy? albo na zestawy? Roboty w bród, aż prywaciarze muszą posiłkować się ukrami.

Tram
@anonymous 10.04.2018 19:17

Dziękuję bardzo za radę. Szkoda, że nic poza tą wspaniałą i wyczerpującą radą nie wniosłeś.

Olo
@Tram 10.04.2018 15:18

Na jajakiej zajezdni pracujesz?

Jan
@Tram 10.04.2018 15:18

Racja kolego, dodam tylko słabe jak na taką odpowiedzialność i ceny warszawskie pieniądze. 4000 brutto podstawy to znajdzie w Warszawie pracownik produkcji/magazynier, a robota o wiele mniej odpowiedzialna. Bo na premie to bym się nie nastawiał, szczególnie na początku. Mam 61 lat i z tego 35 na zakładzie, więc już nie ucieknę z TW, ale tak jak obecnie w firmie to nie było nigdy.

Jola
@Jan 11.04.2018 10:44

Jan a pracowałeś na produkcji lub na magazynie, że znasz takie stawki? Bo szczerze powiedziawszy nigdzie nie ma kokosow. A jak jest szansa zarobić 2800 to kazdy startuje. Poza tym wszędzie dobrze gdzie Nas nie ma.

Jan
@Jola 11.04.2018 11:44

Nie dalej jak w marcu mój wnuk poszedł na produkcję leków i za ten marzec prawie 3000zł na konto. (operator maszyn pakujących). I idziesz do tej pracy i po pierwszym miesiącu i masz już jakieś pieniądze, a w TW? Pół roku bezpłatnego szkolenia, za które musisz prędzej czy później zapłacić. A pierwsza wypłata przy dobrych wiatrach za październik. Poza tym kto nie jeździł ten nie zdaje sobie sprawy, co się czuje gdy człowiek wpadnie Ci pod wagon. Przeżyłem to dwukrotnie ( nie z mojej winy). Trzeba być pasjonatem, żeby przyjść do pracy, w której czasami nie ma czasu załatwić potrzeby fizjologicznej, a płacą podobnie jak za przykręcanie śrubek na taśmie. Kto tutaj pracuje ten się zgodzi.

Tram
@Olo 11.04.2018 10:12

Nie mogę tego napisać, ale obecnie na zakładach nie ma zbyt wielkiej różnicy. Zrobili z nas roboty. Nie mogę napisać, bo "zemsta" to drugi, nieoficjalny slogan promocyjny w tej firmie zaraz po "tramwaje przyjazne ludziom i miastu"

anonymous
@Tram 10.04.2018 21:14

Przestań się użalać nad sobą, zwolnij się i idź tam gdzie bedziesz noszony na rekach:-)

Tram
@anonymous 12.04.2018 19:33

Pisanie prawdy nazywasz użalaniem się ? Jedyne co potrafisz to trollować, może jesteś jednym z tych, którzy zniszczyli w tej firmie to, za co zawsze pracownicy ją cenili. Piszesz z samego Siedmiogrodu ? A może jesteś jednym ze szwagrów ? A o tym czy i kiedy się zwolnię zadecyduje ja. Ps. Może wniesiesz coś mądrego do dyskusji i przedstawisz superlatywy i świetne warunki jakie tu zastaną nowi pracownicy ?

anonymous
@Tram 13.04.2018 12:05

Już widzę jak pójdziesz do innej firmy i będziesz zadowolony:-) Jesteś zwykłym robolem, jakich pełno!kiedyś to było, teraz nie ma czasów:-) Przestań się użalać nad sobą, zwolnij się!!! Na Twoje miejsce są chętni do pracy. Założę się że jak znajdziesz swoją wymarzoną firmę, to na 99% będziesz płakał że cię nikt nie docenia i że wszyscy cię w (usunięte przez administratora) kopią. Musisz znać swoje miejsce w szeregu. Pewnie przyszłemu pracodawcy też bedziesz (usunięte przez administratora) obrabiał na gowork:-)

Nick
@anonymous 20.04.2018 18:43

Ten anomimowy to troll na 100%, wyjątkowo parszywy. @Tram - prawda i tylko prawda!! , ale żeby to wiedzieć trzeba samemu przeżyć. Tymczasem świadectwa starych, doświadczonych pracowników tutaj to jak rzucanie grochem o ścianę. Młodzi "wiedzą swoje". I karuzela się kręci.

(L)
@Nick 21.04.2018 10:46

Tram, Nick, Chcecie naprawdę zmienić pracę, i iść na produkcję???

Tram
@anonymous 20.04.2018 18:43

No i znowu pan anonymous jedyne co potrafi to tylko obrażać ludzi i ich wyzywać. I pan anonymous pisze, że jest tylu chętnych na moje miejsce... to czemu na zajezdniach brakuje dyżurnych, siedzi jedna, dwie, a często zero osób ? Czemu co drugi wolny dzień mam telefon z zakładu czy zgodzę się przyjść z wolnego albo z kimś zamienić ? Czemu jak mam dyżur 6 godzin, to dyspozytor pyta czy nie pojadę 10 ? Gdzie ten dobrobyt i Ci wszyscy chętni co zaraz bramę swoim naporem wywalą ?

Tram
@anonymous 20.04.2018 18:43

Ps. W odróżnieniu od ciebie, mam szacunek do każdego, do tych jak to nazwałeś zwykłych roboli jak ja, także.

Jola
@Tram 23.04.2018 11:45

Hej, pilna sprawa. Jak wyglądają te psychotesty na Woronicza? Duży stres?

Tram
@Jola 25.04.2018 18:13

Trzeba być wypoczętym, to najważniejsze. I na spokojnie i w skupieniu do nich podchodzić, wyłączyć inne sprawy z życia i zająć się tylko tym. To nic strasznego, ja trafiałem zawsze na miłą obsługę pracowni.

Jola
@Tram 25.04.2018 20:44

Haha tyle to i ja wiem :) chodzi mi bardziej o to czy to wersja komp czy papierowa. Czy chodzi o wychwytywanie różnic albo zależności?

Tram
@Jola 25.04.2018 21:10

Są zadania logiczne w książeczce jak na każdej psychotechnice (test ravena) i test z powtarzającymi się pytaniami, ale każde w innej formie, chyba ponad 100. Reszta to zadania na zdolności manualne, refleks, wzrok (w tym ciemnia) na nowych urządzeniach. Jak na każdej porządnej psychotechnice.

Jola
@Tram 27.04.2018 13:57

Tak, zawodowe testy. Wszystko do przeżycia. Ale stres wielki, przynajmniej u mnie. Życzę pozostałym szczęścia i jak najmniej nerwów.

ToSieZwolnij
@anonymous 12.04.2018 19:33

I tak już zbyt dużo doświadczonych pracowników odeszło z tej firmy w ostatnich latach. Mam kontakt z dwunastoma takimi osobami. Jedni zarabiają lepiej, inni gorzej niż w TW. Ale wszyscy są zadowoleni ze zmiany. I nikt nie chce wracać. Nawet pasjonaci, którzy przyszli do tramwajów z zamiłowania, a nie dla pieniędzy czy dla socjalu i wygody! Naprawdę nikt z nas nie oczekiwał noszenia na rękach! Oczekiwaliśmy ludzkiego traktowania i ludzkich warunków pracy. To z czym się spotkaliśmy w TW nie daje się nawet opisać. Zresztą i tak nie przeszło by moderacji. Rynek pracodawcy już się w Polsce skończył. Ale menedżerowie w TW i mądrale tacy jak "anonymous" nadal uważają, że zastąpią doświadczonego motorniczego w jeden miesiąc. Nawet dobrą kasjerkę trudno jest dziś zastąpić. Zresztą w niejednym supermarkecie na kasie oferują już lepsze warunki pracy i lepszy socjal niż w TW. Przykro mi o tym wszystkim pisać, bo przyszedłem do tramwajów z zamiłowania i pękałem z autentycznej dumy, kiedy pierwszy raz założyłem służbową kamizelkę z logo TW. Taki byłem szczęśliwy, że spełniłem swoje marzenia i odtąd będę robił to co kocham... Płakać się chce ;( Teraz poszedłem pracować do innej firmy, gdzie jestem doceniany, dobrze traktowany i zadowolony ze zmiany pracodawcy. Oczywiście wolałbym robić to, co kocham, czyli wozić ludzi tramwajem, ale na pewno nie na warunkach dyktowanych przez TW.

Motor
@Tram 10.04.2018 15:18

Nie zgadzam się z tą opinią. Pracuje 2 lata. Owszem praca jest ciężka Ale przynajmniej nie strasz fizycznie tylko masz obciążona psychikę. Zapomnieli ci co krytykują dodać że jak pracujesz 1 dnia 10ngodzin to innegonpracujesz 4 albo 5 i czasami idziesz do pracy na 4.30 Ale kończysz o 8.30 więc coś za coś do zrobienia jest etat i nic poza tym. Dodatkowo zapomnieli napisać że jak jedziesz na wakacje to masz dofinansowanie minimum 2200 za dwie osoby A jak masz dzieci to już około 6 tys wychodzi dofinansowania. Dodatkowo w grudniu dodatki na święta ponad tysiąc. I zapomnieli dodać że jak wypada dyżur i siedzisz tylko na zajezdni i oglądasz tv i też wam za to placa. Karta miejska dla dziecka i pracownika za darmo. Dodatkowo za każdą pracującą niedzielę to wolne w tyg za święto za nd więcej płatne o 100 procent. Pracujesz max 4 dni pod rząd i wolne. Urlopy planują ci 10 dni w danym miesiącu który wypadnie z szablonu Ale resztę dni ty sobie wybierasz kiedy chcesz. Widzę że te wcześniejsze komentarze piszą ludzie którzy po 20 letniej pracy nie są w stanie się przestawić że muszą dmuchać w alkomat codziennie przed pracą i że ich kontrolują żeby np nie palić w kabinie. A kontrolę teraz są w każdej firmie i tylko nadgodziny i wyzysk tutaj nie ma nadgodzin robisz swoje idziesz do domu. Można pracować zarówno tylko na 1 zmiany jak i 2 albo środki. Czasami środki się zdarzają że się dostanie zmianę od 10 do 20 ale czasami ma się potem zmianę od 14 do 18. Coś za coś i przynajmniej pensja dobra i na czas. Jak ktoś chce polecam. A jak się uważa i umie jeździć a nie zapierdziela na max i zadajnik na Full to potem ma trupy na koncie. Owszem czasem rozkład jest do niezrealizowania Ale wszystkie opóźnienia odpisuje się w kartę i jest to rozliczane później.

Motor
@Motor 05.05.2018 11:49

Zapomniałem dodać że są premie jak się ma bezkolizyjna jazde i żadnych wpadek półroczne i roczną i motorniczy roku co wiąże się z dodatkową kasa. Jak się nie podoba to możecie się zwolnić i iść do marketu rozladowywac paleciaki z tonami obciążeń za gowniane pieniądze po co tu siedzieć.

xxx
@Tram 10.04.2018 15:18

święta prawda

zdziwko
@Tram 10.04.2018 15:18

jak pracujesz 10 lat to znaczy że jest ok .Poza tym do każdej pracy można się przyzwyczaić. Życzę powodzenia w kolejnych latach pracy.

Młody
@Tram 10.04.2018 15:18

Stary nigdy nie zrozumie młodego kiedy zaczynaliście był inny regulamin. Oczywiście nikt nie gonił tak jak teraz NR ale też nikt nic nie musiał robić powiedzmy sobie szczerze że były też przypadki że w robocie chlali wódkę, ale to były czasy PRL a teraz mamy 20 wiek i każdy stary motorniczy który tu napisze jak to źle jest w TW to znaczy że nie wie co się dzieje teraz w korporacjach bo nigdy nie miał do czynienia z tym zjawiskiem. Mówił ktoś tu o stresie oczywiście nie chcesz się stresować to idź pracuj jako ochroniarz na parkingu. Nikt nie wspomina o tym że jest też socjal w tej firmie. W jakiej firmie masz dofinansowanie do wypoczynku do 80% w zależności od dochodów oczywiście, gdzie masz dofinansowanie to wypoczynku rekreacyjnego nie przekraczającym 4 dni, gdzie masz nagrody jubileuszowe za przepracowane lata. Natomiast jeżeli ktoś mówi o punktualności że trudno zrobić 95 % to dla mnie jest nie poważny. Możesz jeździć nawet w godiznach szczytu z opóźnieniem 10min a i tak dostaniesz premię "dodatkową" bo podstawową to dostaniesz bez niczego. Podsumowując na początku 4000 Brutto po roku 4300 brutto +premia podstawowa 950 bru. + premia dodatkowa od 300-500 brutto + dni świąteczne + godziny nocne wychodzi co miesiąc jakieś dodatkowe 400-600 brutto w zależności od miesiąca to masz ? Sam policz i nie gęgaj że masz różne godziny pracy i mało przerwy na pętlach. To praca nie dla każdego a na pewno nie dlatego któremu nie chce się zarabiać bo można tu zarobić ładny pieniądz

aaa1234
@Tram 10.04.2018 15:18

Zgadzam się w 100%. Pracowałam cały miesiąc i się zwolniłam. Pozdrawiam

Kleo
@anonymous 20.04.2018 18:43

Po co piszesz te bzdury człowieku ? Obrabianie a pisanie prawdy to dwie różne kwestie. Jak jest taki szereg chętnych to gdzie oni są ? Prze takich jak Ty ta firma to dno. To pracownicy ja tworzą i bie od dzis wiadomo zmotywowany pracownik to wydajny pracownik.

Mopsik
@Tram 10.04.2018 15:18

Robisz wszystko by odejść prócz odejścia...

Milt
@Jan 11.04.2018 10:44

Hahaha 4000 brutto? Ściema... Kierowca MZA ma 3 na rękę podstawy to wychodzi 4500 brutto. Nie dajcie sobie wmówić że tramwajarz ma mniej.

Jarek
@Milt 22.11.2018 12:40

Nie kolego to nie ściema a szczera prawda

Jurek
@Młody 06.11.2018 12:25

@ Młody 06.11.2018 staram się wybrać pracę i proszę o informację : ile dają na święta

Lucek
@Jurek 15.12.2018 12:13

Jeszcze nie zacząłeś pracy a już byś chciał brać kasiorkę. Troszkę pokory

Jurek
@Lucek 15.12.2018 15:19

porównuję oferty

Były motorniczy
@Motor 05.05.2018 11:49

To jestes matolkiemi wyuczonym robolem i nie masz pojecia co cie jeszcze czeka

Były motorniczy
@Młody 06.11.2018 12:25

Dzieciaku co ty piszesz ? Ja w tej firmie pracowałem 10 lat a mam 33 lata to ze mamy 20 wiek nie obliguje kierownikow ani prezesów do podcierania sobie motorniczymi (usunięte przez administratora) Skończ pieprzyć o super warunkach pracy. Bo wszyscy co pracuja a zdecydowana wiekszść ludzi ma odmienne zdanie od twojego.

Nick
@anonymous 10.04.2018 19:17

"anonymous" to troll. Udziela się w wątkach dotyczących zarówno MZA, TW i Metra Warszawskiego wszędzie zachwalając pracodawców.

Kile
@Motor 05.05.2018 11:49

czy to zdanie:"można pracować zarówno tylko na 1 zmiany jak i 2 albo środki. "- czy to znaczy ,ze Ty mozesz sobie wybrać ? Proszę o odpowiedz ,to bardzo dla mnie wazne.

Kile

Jestem po rozmowie...Panie bardzo miłe,poinformowały o wszystkim . 4200 +premia ...,wychodzi ok 5700 brutto. Czy ktoś już ma odpowiedz,przeszedł dalej?

Art

Witam. Ktos dostał sie na rozmowe kwalifikacyjna z ostatniej rekrutacji?

Kate
@Art 30.12.2018 12:42

Dostałam negatywna odpowiec a wy

Kete
@Art 30.12.2018 12:42

Czy ktoś z grudniowej rekrutacji się dostal

Art
@Art 30.12.2018 12:42

Zadzwonili zeby przyjsc na rozmowe

Kete
@Art 04.01.2019 21:43

Mam prozbe mogli byśmy porozmawiać jakos się skontaktować bo tak naprawde niewiem gdzie popełniłam błony a chciałabym za jakiś czas spróbować tylko muszę wiedzieć czego oczekują była bym wdzięczna podaje swojego meila jak możesz to napisz stupaczka@wp.pl

Michał
@Art 30.12.2018 12:42

Próbuj dalej Kate

Kate
@Michał 05.01.2019 15:29

Dzieki spróbuje zabrakło mi 3 punktów

Czekam
@Kete 05.01.2019 08:21

Jeszcze będą się prosić by tam pracować - mam sporo czasu poczekam

Mistrz
@Art 04.01.2019 21:43

Witam,byłeś na rozmowie? a pytałeś o zarobki może ? Ja też byłem na rozmowie i one mówiły że 3800 brutto a czytałem tutaj że na dzień dobry 4000 brutto , zatem albo panie niedoinformowane albo teraz dają mniej. Pozdrawiam

Art
@Mistrz 16.01.2019 19:40

Podobno 4200 brutto

Kile
@Mistrz 16.01.2019 19:40

Czesc,jakie pytania padaja na rozmowie?

Mart
@Kile 17.01.2019 09:57

A ile osób biora na rozmowy? A ile pozniej na kurs? Mowili cos?

Mistrz
@Kile 17.01.2019 09:57

Gdzie pracujesz (pracowałeś), za jakie wykroczenia dostajesz mandaty, co lubisz a czego nie... i takie tam :)

Ms
@Mistrz 16.01.2019 19:40

4 po roku 4300

Mistrz
@Ms 18.01.2019 15:00

Zatem zaraz po kursie na rękę wychodzi cos kolo 2800 i jeszcze minus kasa za kurs czyli ok 2500 ??? Czy ktoś z pracujących tu zagląda i może potwierdzić ??

Kali
@Ms 18.01.2019 15:00

4300 brutto mają pracownicy po około 5 latach BEZPROBLEMOWEJ pracy i tyle teorii bo kierownicy zawsze coś wynajdują na pracownika przy podaniu o podwyżkę a to jakąś skarge od pasażera, a to zwolnienie lekarskie, a to zbyt niską punktualność i ciągle zwodzą. 4500 czasem nawet 4700 to tylko stara gwardia przed emeryturą 25 lub 30 lat pracy w MZK jak jeszcze zaczynali w latach 80 prace ale to żadko kto bo poodchodzili na emerytury. Nowi mają 3800 czasem 4000 ale to sie dowiesz jak dostaniesz umowe do reki a umowa dopiero po zrobionym kursie i zdanym egz. W kadrach nikt prawdy nie powi bo czasy takie że jest problrem z pozyksaniem pracowników do cieżkiej pracy

Ważne

Proszę wszystkich czytających, aby w tym roku podczas Rozliczania PIT-a przekazali 1% na dowolną działalność OPP (Organizacja pożytku Publicznego). Wpisanie Danych zajmuje ok. minutę. A wtedy część naszego podatku zamiast do Państwa (czyt. do posłów na zmarnowanie) trafi do potrzebujących. Niech każdy przekażee 1% zgodnie ze swoimi przekonaniami na to co chce

Nick

W firmie jest coraz lepiej ;) Jeszcze kilka lat temu ludzie uciekali po roku do maksymalnie trzech. Firma robi co może by zatrzymać nowy narybek rozkładając w czasie dług za zrobiony kurs. Chodzi o to, by nowi pracownicy wytrzymali chociaż do momentu spłaty tego długu. W tej chwili większość przyjętych ucieka po kilku miesiącach, a rekordziści po kilku dniach, dlatego wciąż są organizowane nowe kursy. Dodatkową niby zachętą dla młodych jest kolejka kilkuset ludzi na ok. 30 miejsc na kursie co w rzeczywistości jest bzdurą, ponieważ większość kandydujących nie potrafi prawidłowo odpowiedzieć nawet na pytania wstępne. Powodem odejść są niespotykane w żadnej innej firmie przewozowej fatalne warunki pracy. Po prostu nie da się zap....alać na czas jak dzika świnia przykuta do fotela w kabinie o powierzchni jednego metra kwadratowego, z dostępem do toj toja raz na kilka godzin, bez jedzenia 8 czy 10 godzin, bez możliwości rozprostowania nóg, z wyświetlaczem wciąż wskazującym opóźnienie, a tym samym brak premii. Na początku jest euforia, a potem każdy przejrzy na oczy. 4 tysiące podstawy to kwota brutto, dodatków jest kilka, ale to groszowe sprawy, np ok. 2 zł za każdą godzinę pracy w nocy. Z kwoty brutto trzeba odjąć podatek, ubezpieczenia społeczne, no i ratę za kurs i wyjdzie wam śmiech na sali za harówkę w (usunięte przez administratora).

Avia

Witam, dołączam do pytania o rozmowę kwalifikacyjną.Jak ona przebiega w TW? Dzięki za każdą podpowiedż.

Kete
@Avia 18.12.2018 22:33

A masz już odpowiec ze cie zaprosili

Avia
@Avia 18.12.2018 22:33

Nie chyba jeszcze za wcześnie.Jezeli jakaś w ogóle będzie.Chciałem się poprostu zorientować

Michał
@Avia 18.12.2018 22:33

rozmowa kwalifikacyjna, pytają cię o twoją poprzednią pracę, jakie najczęściej popełniasz wykroczenia drogowe, co cię denerwuje itp.

Avia
@Michał 20.12.2018 17:50

Ok, dziękuję tak się domyślałem.Pozdrawiam

Marta
@Michał 20.12.2018 17:50

A wiecej szczogolow mozna co pytaja jeszcze? Ile osob biorą dalej?

Beko

Witam Dostaliscie juz odpowiedz po ostatnich testach? Ile osob biora na rozmowy kwalifikacyjne?

Kete
@Beko 28.12.2018 08:55

Z tego co wiem to pierwsze75 i jeszcze się nie odezwali

Beko
@Beko 28.12.2018 08:55

A ile osób po rozmowie przechodzi dalej?

Kete
@Beko 28.12.2018 10:59

Chyba 25

Jurek

Hej. Pilna sprawa. Muszę podjąć decyzję życia czy chcę pracować w TW. Dają na święta kasę? I jakiej atmosfery pracy się spodziewać na Żoliborzu?

Zastanów się
@Jurek 16.12.2018 08:28

Człowieku chcesz pracować w kieracie - zero życia prywatnego ( kasa ok ) . Lepiej poszukać czegoś innego za mniejsze pieniądze .

Me teksty
@Jurek 16.12.2018 08:28

Na Żoliborzu jest zakład TW ?

Kete
@Jurek 16.12.2018 08:28

Jedni marzą żeby się dostać do tej stabilnej dobrze płatnej pracy nad czym myślisz nie rozumiem

Jurek
@Zastanów się 16.12.2018 08:58

Porównuję oferty Metro i TW , za mniejszą kasę pracowałem w budowlance. Przyszedł czas na zmiany w życiu. Metro ma niskie stawki ale nadrabiają 13-tką i kasą na święta. A TW dają?

Kete
@Jurek 16.12.2018 16:18

Święta wakacje nawet zagraniczne do 70%zwracaja ,zwracają za wyjazdy 4 dniowe w Polsce premie a zaprosili cie na testy

Były motorniczy
@Jurek 16.12.2018 08:28

Chłopie nie pakuj sie w to (usunięte przez administratora)

Jurek
@Kete 16.12.2018 20:54

Na testy jeszcze nie zaprosili, ale chciałem się dowiedzieć czego się spodziewać. Dziękuję za informacje i pozdrawiam.

Edryu
@Jurek 16.12.2018 16:18

Idź do MZA

Kete
@Edryu 17.12.2018 18:39

Czy był już ktoś na testach

tramdriver
@Jurek 16.12.2018 08:28

Jestem motorniczym. Jest Wigilia, dochodzi godzina 12 w nocy i właśnie wracam do domu (normalnie wraca się godzinę później czyli koło 1.) Dzieci już dawno śpią, żona może jeszcze nie. Jutro powtórka 10 godzin pracy. Dopiero drugi dzień świąt wolny i spędzę go w łóżku, żeby dojść do siebie po tych dwóch dniach. I takie święta są co roku. Na święta dali parę stów, ale za to polował nadzór ruchu żeby odebrać 1000 zł premii, więc suma sumarum i tak z kasą do tyłu. Już nawet na pętlach jak zdarzy się dłuższa przerwa to ludziom nie chce się pogadać, każdy rzyga jak pomyśli o tym (usunięte przez administratora) tfu firmie. W Sylwestra zaczynam po godz. 4 czyli trzeba iść spać przyanjmniej o 22. gdy normalni ludzie będą się bawić i pić na zabawach noworocznych. To nie jest praca dla normalnych ludzi.

Eden
@Kete 18.12.2018 07:40

Mam wrażenie ze niektórzy ludzie nie zastanowili się przed podjęciem pracy w tranwajach przeciesz. Nikt tu was na sile nie tzyma możesz znaleść inna prace i zwolnić ludzia którzy od roku o niczym innym niemysli żeby się tam dostać do tej pracy

Jurek

Pozdrawiam wszystkich motorniczych! I życzę Wam wszystkiego co najlepsze w te Wspaniałe Święta i na nadchodzący rok. Ciebie Tramdriver szczególnie pozdrawiam i dziękuję za wpis. Mam czwórkę dzieci i wiem jak to jest. Motorniczym już raczej nie zostanę, ale może dołączę do Was gdzieś na zapleczu. Chyba , że jeszcze coś się zmieni i mnie zechcą.

Marcin

Jest ktoś po 1 testach były same psychologiczne żadnych pytań o tramwaje prawda ? Pytam bo zastanawiam się czy czegoś nie ominalem

Avia
@Marcin 19.12.2018 09:06

Tak.Psychologiczne.

Shivakashi

Witam Jak wyglada rozmowa kwalifikacyjna na motorniczego? Ktos podpowie jak sie przygotowac?

Były motorniczy

Jest to (usunięte przez administratora) i kumoterstwo firma rodzinna

Jurek

Witam. Czy ktoś z warsztatu może mi powiedzieć jakie świadczenia socjalne i w jakiej wysokości oferują TW w tym roku. Pozdrawiam.

Maciek

A odezwali się do kogoś z was z ostatniej rekrutacji bo sam czekam i nie wiem czy się nie dostałem czy jeszcze nie wysłali zaproszeń na testy ?

Kojot
@Maciek 21.11.2018 12:27

Narazie cisza. Ale tak czy inaczej odzywają się do wszystkich.

Mustang
@Maciek 21.11.2018 12:27

U mnie nadal cisza a u was?

Ketr
@Mustang 27.11.2018 11:47

U mnie tez

Kete
@Kojot 21.11.2018 12:44

W pierwszym etapie chyba nie w drugim do wszystkich

Kete
@Kete 28.11.2018 17:03

Czy u was tez nadal cisza

Michał
@Kete 29.11.2018 18:40

Przy poprzedniej rekrutacji nie dostałem się do drugiego etapu Ale napisali to znaczy że powinni się odezwać. Tylko pamiętam że napisali do mnie dzień po zakończeniu rekrutacji

Renata
@Michał 02.12.2018 00:07

Ja też czekam...????

Kete
@Michał 02.12.2018 00:07

Witam wszystkich do mnie się ju odezwali

Mysza
@Maciek 21.11.2018 12:27

Do mnie również się odezwali :)

4 na 10 poprawnych odpowiedzi
@Michał 02.12.2018 00:07

Witam niestety 4 poprawne na 10 i podziękowali . Jest pięknie - nadal będę próbował tylko trzeba się troszkę do tego przygotować ( myślałem że nikt tego nie czyta ) .

Kete
@4 na 10 poprawnych odpowiedzi 14.12.2018 07:36

Czy możemy się skontaktować jakos bo ja ide 19 możesz mi pomoc

Kete
@4 na 10 poprawnych odpowiedzi 14.12.2018 07:36

Była bym wdzięczna

4 na 10 poprawnych odpowiedzi
@Kete 14.12.2018 10:22

Chętnie bym pomógł ale w czym - ja wypełniłem formularz co był na stronie TW i dostałem odpowiedź że bardzo im przykro ale zrobiłem za dużo błędów ( tak między nami to mój 8 letni syn rozwiazywał te zagadki )

Kate
@4 na 10 poprawnych odpowiedzi 14.12.2018 12:08

A myślałam ze byłeś na testach i zmienili kryteria ale bardzo dziekuje za odpowiec

KapusieZsiedmiogrodu

Uważajcie na tramwaje warszawskie gdy was zwolnią. Bez wachania przekazują informacje nowemu pracodawcy, gdy ten zapyta. Podła firma z zwyczajami rodem z PRL.

Lola

Czy ktoś się orientuje juka stawkę brutto proponują obecnie po kursie?

(L)ukWawa
@Lola 11.11.2018 06:48

4000

rybak21

Lubię atmosferę w Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. za: Bardzo dobra obsługa i punktualność , Dziękujemy !!!

Rybka18
@rybak21 09.11.2018 00:30

Teraz to pojechałeś po bandzie

Busk

Nasz Dobrodziej prezes tw z porozumieniem z(pseudo) związkami dali sobie podwyżki są wszyscy zadowoleni oprócz zwykłych pracowników bo pracownik jeszcze dopłacić musi dzięki dobrodzieju

Flepiarz

Wszyscy piszą o rekrutacji na motorniczego a była też w lipcu na ekspedytora. Szkoda, że Pan Kierownik Działu Ekspedycji dzwoniąc nie informował o tym, że pierwszy etap to tylko i wyłącznie test komputerowy ze znajomości pakietu Office. Byłoby łatwiej wiedząc czego się spodziewać i móc się przygotować, a ta ważna informacja nie została mi przekazana. Z drugiej strony znajomość Excela jest najistotniejsza w pracy ekspedytora ruchu? Ktoś coś bliżej opisze to stanowisko pracy i zakres obowiązków? Faktycznie Excel na poziomie zaawansowanym się najbardziej liczy skoro na dzień dobry bez uprzedzenia właśnie to weryfikują? Po przejrzeniu wszystkich wpisów nikt nic nie pisze na ten temat,a szkoda.

Nick
@Flepiarz 09.08.2018 13:45

Podbijam wątek, bo nadal zero informacji odnośnie rekrutacji na dyspozytora ruchu.

Pat
@Nick 21.08.2018 11:26

Tak, ekspedytor w 90% pracuje na komputerze w Excelu.

Flepiarz
@Pat 04.09.2018 10:06

to musi być strasznie nudna praca i całe szczęście,że stało się jak się stało :) dziękuje za info.

Obiektyw
@Flepiarz 09.08.2018 13:45

Zapewne pociotki tylko wiedziały z czego należy się przygotować. I nawet jak pociotek nie zda to i tak dostanie pracę. Takie są właśnie zasady przyjmowania do TW. Bez znajomości ani rusz.

anonymous

Dla ciekawskich: Jeśli chodzi o angielski w testach to ma on niewiele wspólnego z angielskim (błędy gramatyczne w zdaniach nie do zauważenia przez beginner'a i pre-intermediate) więc już wiemy na jakim ang. są panie które piszą te testy. A samo pytanie na zasadzie, jakim tramwajem można dojechać na lotnisko tylko, że po angielsku. Jeśli nie znam odpowiedzi tzn. że nie znam angielskiego? Mało to przemyślane przez rekruterów...

Kobieta
@anonymous 10.08.2018 15:54

Skąd pewność, że testy "piszą panie"? Wyczuwam nutkę szowinizmu.

anonymous
@Kobieta 21.08.2018 11:23

Nie ma pewności kto pisze testy ale "egzaminy" kwalifikacyjne przeprowadzała pani więc padło na kobietę. Druga sprawa, że kobiety częściej przerzucają bezsensownie papierki w biurach więc drugi powód użycia słowa "panie". Trzecia sprawa, kobiety są generalnie mniej kompetentne i wymyślenie zadania na zasadzie "who was 34th president of United States?" które ma sprawdzić znajomość języka pasuje mi do jakiejś niedouczonej pani magister, która myśli, że jest królową świata. Wystarczy?

ex- 90 z R-4

Czytam te wszystkie opinie i jestem zdumiony. Kiedyś przez wiele lat pracowałem w R-4 jako motorniczy. Tabor był inny, ludzie byli inni, kierownictwo było inne. Też nie było słodko, ale pracownika się szanowało. Za czasów, gdy było jeszcze MZK. Później podzielono na spółeczki i nastąpiło totalne zdziczenie, jak widzę. To magiczne Sp.z o.o. jednak wiele złego znaczy. Ale taki już chyba znak czasów. Byle (usunięte przez administratora) na stołku z chorymi wizjami zgnoi i zabije entuzjazm w każdym, nawet największym twardzielu. Z perspektywy czasu patrząc, lata pracy w R-4 wspominam miło i cieszę się, że nie doczekałem tych podłych zmian, jakie dzieją się na przestrzeni lat.

K

Czy ktoś już dostał maila po testach ?

K.
@K 08.08.2018 12:00

Byłem 25 lipca, nadal cisza

WWA
@K 08.08.2018 12:00

Motorniczy czy ekspedytor ruchu? Jak cisza to zwykle oznacza, iż nie są Tobą zainteresowani i nie mają obowiązku Cię o tym informować.

Keate
@K. 08.08.2018 13:54

Ja mam już odpowiec negatywna 94miejsce tez byłam 25 07 do poprawy test numer 7

Kate
@K 08.08.2018 12:00

Mam pytanko czy dobrze pamietam ze w teście 7 były ogulne pytania o tramwajach i pytania po angielsku bo chciała bym mieć pewność ktoś cos

Mokotów
@Kate 14.08.2018 15:31

Dobrze pamiętasz. Po angielsku było co najmniej sześć pytań, ponadto sporo pytań jaką linią dojadę tam i ówdzie.

Kate
@Mokotów 16.08.2018 22:23

Dziekuje za info pozdrawiam

Grabek89

Ja mam zaproszenie na 17 na godzinę 12.30. Zobaczymy co z tego wyjdzie

K
@Grabek89 04.07.2018 23:42

Ja tak samo.

Carlos
@K 06.07.2018 20:14

Komuś udało się zdobyć jakieś informacje nt ilości ludzi z czerwcowej rekrutacji która idzie na testy? Przy okazji testów - ktoś dotarł do wiarygodnego źródła czego można się tam spodziewać?

Mokotów
@Carlos 11.07.2018 12:20

Z tego, co wygrzebałem z internetu z blogów prowadzonych przez motorniczych itp., a szukałem dużo - zaproszenie na testy dostaje ok. 200 osób, z czego 50 wybiorą do rozmów, a 40 przejdzie dalej na psychotechnikę i badania lekarskie. Jeśli ktoś wie lepiej, to poprawcie. Czego można się spodziewać? Podobno 7 testów psychologicznych. Dostać się do TW to teraz jak startować do NASA na dowódcę promu kosmicznego.

Olga
@Grabek89 04.07.2018 23:42

Grabek a nie 23? Tak mi się coś o uszy obiło? :) czy To Twój kolega ma w późniejszym terminie?

Olga
@Mokotów 13.07.2018 03:31

Ostatnio było 800 zgłoszeń i z tej grupy wybierali 200 osób z czego na rozmowy zostawało 80. Ale były 2 kursy z tej rekrutacji, więc wybierali 50osób plus 10 na listę rezerwową

Mokotów
@Olga 13.07.2018 16:54

Trudno się dostać, trzeba spełnić szereg wymagań psycho-fizycznych, by zostać motorniczym/ą, jest mnóstwo chętnych, zastanawia mnie co więc się dzieje, że rekrutacje są często powtarzane, przecież taka osoba, która przejdzie przez to wszystko plus wyda na kurs 6500 zł jest raczej mocno zmotywowana do pracy. A jednak wciąż robią nowe nabory.

Anonimek
@Mokotów 13.07.2018 20:23

No właśnie, rotacja jest ogromna. Przeczytajcie sobie co o firmie piszą poniżej pracownicy i byli pracownicy, to wszystko stanie się jasne.

Zaskoczona
@Mokotów 13.07.2018 20:23

Czego nie rozumiecie?? Wiele osób, to byli przedstawiciele handlowi lub zawody nie związane z komunikacją publiczną. Nie wytrzymują rannego wstawania, albo późnych powrotów. Odpracowują rok i dziękują za współpracę. Taka kolej rzeczy. Tylko zmotywowani pozostają dłużej. Ja ze swojej perspektywy wiem, że póki zdrowie pozwoli będę motorniczą. Bo po prostu lubię tę robotę. A malkontentów jest wszędzie multum, szczególnie krytykują ci którzy już nie pracują. Tylko że zazwyczaj nie była to rezygnacja z pracy, a zwolnienie z paragrafem...

Anonimek
@Zaskoczona 02.08.2018 23:22

Zaskoczona, widzę że z racji "ogromnego" doświadczenia (egzamin już zdany czy jeszcze poprawka?) masz bardzo dużo do powiedzenia ;) Ludzie odchodzą nawet po wielu latach pracy. Bo mają dość mobbingu, przemocy i pogardy. A dlaczego wylewają żale? Po wiele osób po prostu kochało swoją pracę. Tylko że kiedy koszty zaczynają przewyższać zyski, pozostaje prosty wybór. Zostają nie tyle zmotywowani co raczej zdesperowani - z kredytami, zobowiązaniami rodzinnymi itp. Kto ma lepsze perspektywy - odchodzi. Zdrowie też szybko się posypie - o 12 godzinnych zmianach panienka słyszała? O omdleniach w upale w kabinie bez okien i klimy? Jak nie to usłyszy. Coś mnie trafia jak jakaś smarkula co nawet miesiąca nie przepracowała ma czelność głosić swoje "mądrości", jakby jej kadry za to płaciły. Podpisz się imieniem i nazwiskiem, może kierownik zobaczy i pogłaszcze po główce - lubią takich "zaangażowanych".

Zaskoczona
@Anonimek 03.08.2018 09:09

Ale się ubawiłam. Tak się składa, że mój staż w TW jest już na tyle duży żeby wiedzieć co piszę. Smarkuli to sobie poszukaj na podwórku. Ale w przeciwieństwie do "najmądrzejszych" mam wiele znajomości i kilka osób już za moimi namowami przyszło do pracy do TW. Stąd moja najnowsza wiedza, ale co ktoś kwękający i stękający może wiedzieć na ten temat. Jak tak ci źle, to się zwolnij i po sprawie. Posiedzisz na bezrobociu parę miesięcy, to inaczej będziesz gadał :D

Też Anonim
@Zaskoczona 03.08.2018 19:43

Oj, ktoś tu mocno plącze się w zeznaniach. Zaskoczona, pisałaś intensywnie kilka watków niżej jak się rekrutujesz do TW, potem że kurs zaczynasz 28 maja a chwilę temu 2 sierpnia że oblałaś egzamin i że egzaminator be. Teraz nagle masz już duże doświadczenie i "znajomości"? ;> Trollolo?

(L)ukWawa
@Też Anonim 05.08.2018 11:07

Odpuść sobie, widać panienka pisze szybciej niż myśli. Sprzeczności jest sporo w tych jej wypocinach, ale zgadzam się z jednym. Praca w TW nie jest dla wszystkich. Nie każdy nadaje się do takiej roboty, ale uświadamia to sobie dopiero w trakcie i dlatego większość myśli tylko o odpracowaniu roku, uzyskaniu ulgi i rezygnacji z pracy. A co do TW jako pracodawcy - to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Podam tu przykład: kontrole prowadzone przez Nadzór Ruchu - inaczej widzi je motorniczy (jako próbę odebrania premii [miesięcznej, kwartalnej, półrocznej czy rocznej]), a inaczej widzi pracownik Nadzoru, który ma do wykonania comiesięcznie określoną liczbę kontroli i nie ma znaczenie czy kontrola zakończy się notatką do kierownika zajezdni z wykazaniem nadużyć czy błędów, czy z informacją, że przekroczeń przepisów nie było. Tak, takie notatki też są pisane. A my Polacy mamy też dziwne przekonanie (nie wszyscy, ale większość z nas), że przepisy są dla idiotów. Dlatego robimy co chcemy, a później się denerwujemy, że jesteśmy karani...

Zaskoczona

Rekrutacja to pikuś w porównaniu do egzaminu państwowego - pozwolenia na tramwaj. Nikt tu nie wspomina o tym, a to bardzo ciekawy aspekt. Jest dwóch panów: nazwijmy ich "R" i "D". Jeden jest emerytowanym pracownikiem TW, a drugi pracownikiem nadzoru TW. Pan emeryt główny nacisk kładzie na znajomość tramwaju od strony technicznej i odpowiedzi na pytania mogą trwać nawet godzinę, natomiast jazda "po mieście" to w zasadzie trzy pętle: Cm. Wolski, Koło i Pl. Narutowicza. Pan "nadzorca" raczej na kwestiach technicznych mało się zna i dlatego aspekty budowy i działania tramwaju mało go interesują, twierdzi że "jazda po torach" jest najważniejsza. Jeździ po całej W-wie, uwala bez zająknięcia i jeszcze podczas rozmów tym się szczyci :( Ale statystyki przemówią, u niego zdaje (za pierwszym razem) ok. 17% osób, a u drugiego pana ok. 80%. Także przyszłym motorniczym należy życzyć żeby na egzaminie spotkali pana emeryta ;)

Kazek

Jakiego typu pytania występują w j.angielskim???

(L)ukWawa
@Kazek 11.07.2018 12:42

Pytania są banalnie proste. Typu: czy tramwajem pojedzie się do pl. Zamkowego, jakimi środkami lokomocji miejskiej można dojechać do Lotniska Chopina, Czy metrem linii II dojedzie się do CN Kopernik, itp., itd.

(L)

Czy z czerwcowej rekrutacji dostał ktoś już odpowiedź i zaproszenie na testy??? Ja mam zaproszenie na 20.07. Czego mam się spodziewać na tym spotkaniu i testach???

Mokotów
@(L) 04.07.2018 17:51

Też dostałem zaproszenie. Nie nastawiam się zbytnio, bo chętnych jest multum i mają w kim wybierać ale spróbuję. Testy będą psychologiczne i na inteligencję oraz wiedzę ogólną.

(L)

Witam, Do kiedy trwa rekrutacja na Motorniczego??? Termin był do 24.06 a nadal można aplikować??? Czyżby brak chętnych???

Mokotów
@(L) 29.06.2018 13:16

Z tego co widzę nie można aplikować, rekrutacja zamknięta. Brak chętnych? Dobrze by było. Myślę, że 10 kandydatów na jedno miejsce lekko się zgłosiło. Przegapiłem swoją szansę kilka lat temu (byłem już po psychotechnice zaliczonej), a teraz tylko młodych preferują z językami.

(L)
@Mokotów 29.06.2018 20:18

Młody to pojeździ i spier.... a chyba TW nie szukają motorniczych na rok czy dwa, a raczej na lata.

Olga

@Ggggggv oraz @Fikmik Przypominam, że forum nie jest miejscem na przepychanki słowne. Pamiętajmy o tym, aby zamieszczane wypowiedzi były jak najbardziej merytoryczne - dzięki temu będą bardziej pomocne dla pozostałych użytkowników. Zachęcam również pracowników oraz byłych pracowników do dzielenia się swoimi doświadczeniami związanymi z Tramwajami Warszawskimi.

Ggggggv

To skoro piszecie o zastraszaniu mobbingu to czemu nie ma spraw w sądzie. Staram się o pracę w TW i krótko jak się nie chce pracować to i nic nie robienie jest trudne dla buraków.

ABC
@Ggggggv 27.11.2017 07:41

Ależ są sprawy w sądach ale o tym się nie mówi głośno. Najczęściej kończy się polubownie i zainteresowani milczą, bo tak się dogadali. Fakt, za mało osób walczy, ale w sytuacji gdy coś się dzieje a ty się stawiasz, zostajesz całkiem sam. ZZ się wypną ("nie możemy Panu pomóc"), koledzy będą unikać, żeby nie oberwać za znajomość z "wywrotowcem". Ludzie generalnie nie mają świadomości swoich praw, nie znają pp albo się boją, bo mają rodziny na utrzymaniu, kredyty hipoteczne i brak alternatyw na godne zarobki. Po kilku latach w zawodzie motorniczego człowiek nie nadaje się już do niczego innego (to nie kategoria C czy D gdzie można pracować gdziekolwiek) a przekwalifikowanie kosztuje. Pójdziesz w takiej sytuacji na wojnę z jedynym podmiotem który może cię zatrudnić? Łatwiej jest albo zacisnąć zęby (i pięści) i trwać.

Fikmik
@Ggggggv 27.11.2017 07:41

Trochę kultury buraku.

Fikmik
@Ggggggv 27.11.2017 07:41

Trochę kultury buraku.

Zostaw opinię o Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa

 

Zostaw nam swoje dane kontaktowe.

Zachęcamy do podzielenia się swoimi pozytywnymi wrażeniami na temat pracodawcy.
Każda rekomendacja jest motywacją i wyróżnieniem dla firmy. Pamiętaj, że Twoja opinia ma znaczenie.

Twój komentarz zostanie zweryfikowany pod kątem prawnym i poprosimy Cię o pisemne potwierdzenie opinii.

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia wyrażenia opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - wykonanie umowy) oraz gdy dotyczy, w celu weryfikacji udzielonej opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony cel tj. kontakt w sprawie wyjaśnienia naruszenia) oraz wysyłki powiadomień na temat wskazanej firmy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - zgoda). Zgoda może być w dowolnym momencie wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Regulaminie.

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.