Opinie o Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. w Warszawa

Poniżej znajdziesz opinie aktualnych i byłych pracowników o firmie Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., lecz również Klientów firmy. Znajdziesz tutaj też opinie kandydatów do zatrudnienia w Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. o rekrutacji.

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. w Warszawa

Tram

Jedynym plusem pracy w TW jest pensja na czas, pieniądze i umowa o pracę. Innych plusów nie ma. Cena za to jest ogromna. Życie prywatne i rodzinne nie istnieje. Urlopy w lato raz na kilka lat, a na ogół to luty, marzec, listopad - pod przymusem. Grafiki mordercze, zmiany po 10 godzin + 1-1,5 h na dojazd na miejsce zmiany, bo zmiana na drugim końcu miasta. Często zmiany od 10:00 do 20:00, zaczynasz na mieście, z domu trzeba wyjść o 8:30, a wracasz o 21:00. I tak przez np. cały tydzień, a są tacy, co mają takie zmiany, tzw. "środki" nawet już od kilku miesięcy, prawie dzień w dzień. Jak będziesz szczęściarzem i rzadko będziesz miał "środki" w grafiku, to nastaw się na wyjazdy już po 3:30 rano i z zjady 1-2:00, a czasem nawet 3:00 w nocy. Oczywiście po 10 godzin jazdy. Rozkłady jazdy to szaleństwo, nie sposób przy normalnej jeździe ich nadgodnić, o wypadek nie trudno, kto czyta wiadomośći w necie, ten widzi, a nadzór ruchu TW i ZTM poluje na każde uchybienie żeby ukarać, postoje na pętlach tragiczne, po 5, 6 minut albo wcale i tak np. przez pierwsze 6-7 godzin pracy. A na sam koniec pracy, o 23:00 dostaniesz postój 20 minut, ale naogół nie na pętli gdzie jest ekspedycja i można umyć ręce czy napić się herbaty, a na drugim końcu trasy gdzie stoi tylko toi-toi i strach wyjść po zmroku. Sprzęt strasznie nie wygodny, kabiny totalnie nieergonomiczne, nieprzystosowane do pracy przy tak długich zmianach, a im nowszy tramwaj tym gorzej. Praca to cały czas ogień i ogień z kół, tempo jak w fabryce na akord. Co chwila piesi wchodzą pod koła na czerwonym, samochody zajeżdżają drogę, śmierdzący menele których nie sposób wygonić, awanturujący, wylewający frustrację swojego dnia i ubliżający za byle co, a często za nic pasażerowie. Obelgi to codzienność. Ostatnio modne wśród pasażerów zrobiło się walenie pięściami po szybie od kabiny, kopanie w drzwi, plucie na szybę czy kręcenie filmów telefonami. Pasażerowie mają pełno praw, ale żadnych obowiązków. Taka panuje zasada. Motorniczy to dla nich śmieć bez szkoły. Stres i jeszcze raz stres. To zabija w tej pracy. Co chwila wisi klepsydra na zajezdni, że ktoś zmarł - w domu, na pętli - i takie były przypadki. A ze strony przełożonych ZERO pomocy, a wręcz przeciwnie - za wszystko raporty, wyjaśnienia, a jak się da, to kara i po premii. Aktualnie bardzo dużo motorniczych świeżaki, ludzie którzy pracują kilka miesięcy do 3 lat max w tym zawodzie, kto może ze starych to ucieka, a kto skazany ze względu na swój wiek musi zagryźć zęby i siedzieć cicho. Kto może, to szuka czegoś innego. Tego co tu się dzieje aktualnie to nie było chyba tu nigdy w historii tej firmy. Ja pracuje tu blisko 10 lat i robię wszystko żeby stąd odejść. Mam dość psychicznie i fizycznie. Jestem wrakiem. Kto nie wierzy, sam się przekona po pewnym czasie. ODRADZAM !

1
anonymous
@Tram

Zawsze możesz iść na kasę do biedronki/lidla, tam Cię docenią:-) Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma, idź na autobusy? albo na zestawy? Roboty w bród, aż prywaciarze muszą posiłkować się ukrami.

2
Tram
@anonymous

Dziękuję bardzo za radę. Szkoda, że nic poza tą wspaniałą i wyczerpującą radą nie wniosłeś.

1
Olo
@Tram

Na jajakiej zajezdni pracujesz?

Jan
@Tram

Racja kolego, dodam tylko słabe jak na taką odpowiedzialność i ceny warszawskie pieniądze. 4000 brutto podstawy to znajdzie w Warszawie pracownik produkcji/magazynier, a robota o wiele mniej odpowiedzialna. Bo na premie to bym się nie nastawiał, szczególnie na początku. Mam 61 lat i z tego 35 na zakładzie, więc już nie ucieknę z TW, ale tak jak obecnie w firmie to nie było nigdy.

Jola
@Jan

Jan a pracowałeś na produkcji lub na magazynie, że znasz takie stawki? Bo szczerze powiedziawszy nigdzie nie ma kokosow. A jak jest szansa zarobić 2800 to kazdy startuje. Poza tym wszędzie dobrze gdzie Nas nie ma.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jan
@Jola

Nie dalej jak w marcu mój wnuk poszedł na produkcję leków i za ten marzec prawie 3000zł na konto. (operator maszyn pakujących). I idziesz do tej pracy i po pierwszym miesiącu i masz już jakieś pieniądze, a w TW? Pół roku bezpłatnego szkolenia, za które musisz prędzej czy później zapłacić. A pierwsza wypłata przy dobrych wiatrach za październik. Poza tym kto nie jeździł ten nie zdaje sobie sprawy, co się czuje gdy człowiek wpadnie Ci pod wagon. Przeżyłem to dwukrotnie ( nie z mojej winy). Trzeba być pasjonatem, żeby przyjść do pracy, w której czasami nie ma czasu załatwić potrzeby fizjologicznej, a płacą podobnie jak za przykręcanie śrubek na taśmie. Kto tutaj pracuje ten się zgodzi.

Tram
@Olo

Nie mogę tego napisać, ale obecnie na zakładach nie ma zbyt wielkiej różnicy. Zrobili z nas roboty. Nie mogę napisać, bo "zemsta" to drugi, nieoficjalny slogan promocyjny w tej firmie zaraz po "tramwaje przyjazne ludziom i miastu"

anonymous
@Tram

Przestań się użalać nad sobą, zwolnij się i idź tam gdzie bedziesz noszony na rekach:-)

2
Tram
@anonymous

Pisanie prawdy nazywasz użalaniem się ? Jedyne co potrafisz to trollować, może jesteś jednym z tych, którzy zniszczyli w tej firmie to, za co zawsze pracownicy ją cenili. Piszesz z samego Siedmiogrodu ? A może jesteś jednym ze szwagrów ? A o tym czy i kiedy się zwolnię zadecyduje ja. Ps. Może wniesiesz coś mądrego do dyskusji i przedstawisz superlatywy i świetne warunki jakie tu zastaną nowi pracownicy ?

anonymous
@Tram

Już widzę jak pójdziesz do innej firmy i będziesz zadowolony:-) Jesteś zwykłym robolem, jakich pełno!kiedyś to było, teraz nie ma czasów:-) Przestań się użalać nad sobą, zwolnij się!!! Na Twoje miejsce są chętni do pracy. Założę się że jak znajdziesz swoją wymarzoną firmę, to na 99% będziesz płakał że cię nikt nie docenia i że wszyscy cię w (usunięte przez administratora) kopią. Musisz znać swoje miejsce w szeregu. Pewnie przyszłemu pracodawcy też bedziesz (usunięte przez administratora) obrabiał na gowork:-)

3
Nick
@anonymous

Ten anomimowy to troll na 100%, wyjątkowo parszywy. @Tram - prawda i tylko prawda!! , ale żeby to wiedzieć trzeba samemu przeżyć. Tymczasem świadectwa starych, doświadczonych pracowników tutaj to jak rzucanie grochem o ścianę. Młodzi "wiedzą swoje". I karuzela się kręci.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
(L)
@Nick

Tram, Nick, Chcecie naprawdę zmienić pracę, i iść na produkcję???

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Tram
@anonymous

No i znowu pan anonymous jedyne co potrafi to tylko obrażać ludzi i ich wyzywać. I pan anonymous pisze, że jest tylu chętnych na moje miejsce... to czemu na zajezdniach brakuje dyżurnych, siedzi jedna, dwie, a często zero osób ? Czemu co drugi wolny dzień mam telefon z zakładu czy zgodzę się przyjść z wolnego albo z kimś zamienić ? Czemu jak mam dyżur 6 godzin, to dyspozytor pyta czy nie pojadę 10 ? Gdzie ten dobrobyt i Ci wszyscy chętni co zaraz bramę swoim naporem wywalą ?

Tram
@anonymous

Ps. W odróżnieniu od ciebie, mam szacunek do każdego, do tych jak to nazwałeś zwykłych roboli jak ja, także.

Jola
@Tram

Hej, pilna sprawa. Jak wyglądają te psychotesty na Woronicza? Duży stres?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Tram
@Jola

Trzeba być wypoczętym, to najważniejsze. I na spokojnie i w skupieniu do nich podchodzić, wyłączyć inne sprawy z życia i zająć się tylko tym. To nic strasznego, ja trafiałem zawsze na miłą obsługę pracowni.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jola
@Tram

Haha tyle to i ja wiem :) chodzi mi bardziej o to czy to wersja komp czy papierowa. Czy chodzi o wychwytywanie różnic albo zależności?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Tram
@Jola

Są zadania logiczne w książeczce jak na każdej psychotechnice (test ravena) i test z powtarzającymi się pytaniami, ale każde w innej formie, chyba ponad 100. Reszta to zadania na zdolności manualne, refleks, wzrok (w tym ciemnia) na nowych urządzeniach. Jak na każdej porządnej psychotechnice.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jola
@Tram

Tak, zawodowe testy. Wszystko do przeżycia. Ale stres wielki, przynajmniej u mnie. Życzę pozostałym szczęścia i jak najmniej nerwów.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ToSieZwolnij
@anonymous

I tak już zbyt dużo doświadczonych pracowników odeszło z tej firmy w ostatnich latach. Mam kontakt z dwunastoma takimi osobami. Jedni zarabiają lepiej, inni gorzej niż w TW. Ale wszyscy są zadowoleni ze zmiany. I nikt nie chce wracać. Nawet pasjonaci, którzy przyszli do tramwajów z zamiłowania, a nie dla pieniędzy czy dla socjalu i wygody! Naprawdę nikt z nas nie oczekiwał noszenia na rękach! Oczekiwaliśmy ludzkiego traktowania i ludzkich warunków pracy. To z czym się spotkaliśmy w TW nie daje się nawet opisać. Zresztą i tak nie przeszło by moderacji. Rynek pracodawcy już się w Polsce skończył. Ale menedżerowie w TW i mądrale tacy jak "anonymous" nadal uważają, że zastąpią doświadczonego motorniczego w jeden miesiąc. Nawet dobrą kasjerkę trudno jest dziś zastąpić. Zresztą w niejednym supermarkecie na kasie oferują już lepsze warunki pracy i lepszy socjal niż w TW. Przykro mi o tym wszystkim pisać, bo przyszedłem do tramwajów z zamiłowania i pękałem z autentycznej dumy, kiedy pierwszy raz założyłem służbową kamizelkę z logo TW. Taki byłem szczęśliwy, że spełniłem swoje marzenia i odtąd będę robił to co kocham... Płakać się chce ;( Teraz poszedłem pracować do innej firmy, gdzie jestem doceniany, dobrze traktowany i zadowolony ze zmiany pracodawcy. Oczywiście wolałbym robić to, co kocham, czyli wozić ludzi tramwajem, ale na pewno nie na warunkach dyktowanych przez TW.

Motor
@Tram

Nie zgadzam się z tą opinią. Pracuje 2 lata. Owszem praca jest ciężka Ale przynajmniej nie strasz fizycznie tylko masz obciążona psychikę. Zapomnieli ci co krytykują dodać że jak pracujesz 1 dnia 10ngodzin to innegonpracujesz 4 albo 5 i czasami idziesz do pracy na 4.30 Ale kończysz o 8.30 więc coś za coś do zrobienia jest etat i nic poza tym. Dodatkowo zapomnieli napisać że jak jedziesz na wakacje to masz dofinansowanie minimum 2200 za dwie osoby A jak masz dzieci to już około 6 tys wychodzi dofinansowania. Dodatkowo w grudniu dodatki na święta ponad tysiąc. I zapomnieli dodać że jak wypada dyżur i siedzisz tylko na zajezdni i oglądasz tv i też wam za to placa. Karta miejska dla dziecka i pracownika za darmo. Dodatkowo za każdą pracującą niedzielę to wolne w tyg za święto za nd więcej płatne o 100 procent. Pracujesz max 4 dni pod rząd i wolne. Urlopy planują ci 10 dni w danym miesiącu który wypadnie z szablonu Ale resztę dni ty sobie wybierasz kiedy chcesz. Widzę że te wcześniejsze komentarze piszą ludzie którzy po 20 letniej pracy nie są w stanie się przestawić że muszą dmuchać w alkomat codziennie przed pracą i że ich kontrolują żeby np nie palić w kabinie. A kontrolę teraz są w każdej firmie i tylko nadgodziny i wyzysk tutaj nie ma nadgodzin robisz swoje idziesz do domu. Można pracować zarówno tylko na 1 zmiany jak i 2 albo środki. Czasami środki się zdarzają że się dostanie zmianę od 10 do 20 ale czasami ma się potem zmianę od 14 do 18. Coś za coś i przynajmniej pensja dobra i na czas. Jak ktoś chce polecam. A jak się uważa i umie jeździć a nie zapierdziela na max i zadajnik na Full to potem ma trupy na koncie. Owszem czasem rozkład jest do niezrealizowania Ale wszystkie opóźnienia odpisuje się w kartę i jest to rozliczane później.

2
Motor
@Motor

Zapomniałem dodać że są premie jak się ma bezkolizyjna jazde i żadnych wpadek półroczne i roczną i motorniczy roku co wiąże się z dodatkową kasa. Jak się nie podoba to możecie się zwolnić i iść do marketu rozladowywac paleciaki z tonami obciążeń za gowniane pieniądze po co tu siedzieć.

1
xxx
@Tram

święta prawda

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
zdziwko
@Tram

jak pracujesz 10 lat to znaczy że jest ok .Poza tym do każdej pracy można się przyzwyczaić. Życzę powodzenia w kolejnych latach pracy.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Młody
@Tram

Stary nigdy nie zrozumie młodego kiedy zaczynaliście był inny regulamin. Oczywiście nikt nie gonił tak jak teraz NR ale też nikt nic nie musiał robić powiedzmy sobie szczerze że były też przypadki że w robocie chlali wódkę, ale to były czasy PRL a teraz mamy 20 wiek i każdy stary motorniczy który tu napisze jak to źle jest w TW to znaczy że nie wie co się dzieje teraz w korporacjach bo nigdy nie miał do czynienia z tym zjawiskiem. Mówił ktoś tu o stresie oczywiście nie chcesz się stresować to idź pracuj jako ochroniarz na parkingu. Nikt nie wspomina o tym że jest też socjal w tej firmie. W jakiej firmie masz dofinansowanie do wypoczynku do 80% w zależności od dochodów oczywiście, gdzie masz dofinansowanie to wypoczynku rekreacyjnego nie przekraczającym 4 dni, gdzie masz nagrody jubileuszowe za przepracowane lata. Natomiast jeżeli ktoś mówi o punktualności że trudno zrobić 95 % to dla mnie jest nie poważny. Możesz jeździć nawet w godiznach szczytu z opóźnieniem 10min a i tak dostaniesz premię "dodatkową" bo podstawową to dostaniesz bez niczego. Podsumowując na początku 4000 Brutto po roku 4300 brutto +premia podstawowa 950 bru. + premia dodatkowa od 300-500 brutto + dni świąteczne + godziny nocne wychodzi co miesiąc jakieś dodatkowe 400-600 brutto w zależności od miesiąca to masz ? Sam policz i nie gęgaj że masz różne godziny pracy i mało przerwy na pętlach. To praca nie dla każdego a na pewno nie dlatego któremu nie chce się zarabiać bo można tu zarobić ładny pieniądz

1

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
aaa1234
@Tram

Zgadzam się w 100%. Pracowałam cały miesiąc i się zwolniłam. Pozdrawiam

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Kleo
@anonymous

Po co piszesz te bzdury człowieku ? Obrabianie a pisanie prawdy to dwie różne kwestie. Jak jest taki szereg chętnych to gdzie oni są ? Prze takich jak Ty ta firma to dno. To pracownicy ja tworzą i bie od dzis wiadomo zmotywowany pracownik to wydajny pracownik.

Mopsik
@Tram

Robisz wszystko by odejść prócz odejścia...

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Milt
@Jan

Hahaha 4000 brutto? Ściema... Kierowca MZA ma 3 na rękę podstawy to wychodzi 4500 brutto. Nie dajcie sobie wmówić że tramwajarz ma mniej.

1

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jarek
@Milt

Nie kolego to nie ściema a szczera prawda

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jurek
@Młody

@ Młody 06.11.2018 staram się wybrać pracę i proszę o informację : ile dają na święta

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Lucek
@Jurek

Jeszcze nie zacząłeś pracy a już byś chciał brać kasiorkę. Troszkę pokory

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jurek
@Lucek

porównuję oferty

Były motorniczy
@Motor

To jestes matolkiemi wyuczonym robolem i nie masz pojecia co cie jeszcze czeka

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Były motorniczy
@Młody

Dzieciaku co ty piszesz ? Ja w tej firmie pracowałem 10 lat a mam 33 lata to ze mamy 20 wiek nie obliguje kierownikow ani prezesów do podcierania sobie motorniczymi (usunięte przez administratora) Skończ pieprzyć o super warunkach pracy. Bo wszyscy co pracuja a zdecydowana wiekszść ludzi ma odmienne zdanie od twojego.

1
Nick
@anonymous

"anonymous" to troll. Udziela się w wątkach dotyczących zarówno MZA, TW i Metra Warszawskiego wszędzie zachwalając pracodawców.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Kile
@Motor

czy to zdanie:"można pracować zarówno tylko na 1 zmiany jak i 2 albo środki. "- czy to znaczy ,ze Ty mozesz sobie wybrać ? Proszę o odpowiedz ,to bardzo dla mnie wazne.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
zirytowana
@Tram

Święta prawda ale to wiedzą tylko pracownicy TW a ciemny lud łyka propagandowe teksty o 6500 zł brutto - masakra dosłownie

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
R-1234
@Motor

Z tym wybieraniem zmian to lekko Cię fantazja poniosła. Poza tym po 2latach pracy też byłem takim optymistą. Po dłuższym stażu dostrzezesz nawet przypadki łamania kodeksu pracy przez pracodawcę. A lista jest długa.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Paulinalina
@Tram

To w takim razie dlaczego pracujesz 10lat skoro tak zle ???

Mza
@Milt

Kierowca mza mając 3700 brutto podstawy rzadko kiedy poniżej 4000 na rękę schodzi. ???? taki paradoks.

opornik
@Paulinalina

Ja bardzo długo odkładałem decyzję o zwolnieniu bo zwyczajnie lubiłem tą pracę , tylko nie na warunkach dyktowanych przez TW i ZTM. Cały czas łudziłem się nadzieją że jak wytrzymam jeszcze trochę to może coś się zmieni na lepsze. Niestety zmieniało się tylko na gorsze . A niektórym po jest prostu żal dużych pieniędzy wydanych na zdobycie uprawnień do kierowania tramwajem więc też liczą że może jakoś przetrwają obecny zarząd i doczekają poprawy warunków pracy. Niestety TW wciąż są monopolistą jak chcesz pracować w zawodzie to musisz pracować dla nich albo wyemigrować w Polskę lub jeszcze dalej. A nie brakuje takich przypadków!

Nowy
@opornik

Dobra dobra skończ pisać farmazony. Pracowałeś na autobusach? Tam jest o wiele gorzej.

1
LukasWawa
@aaa1234

Chyba nie dokładnie cały miesiąc?? A poza tym pochwal się z jakiego powodu zrezygnowałaś.

Rafał
@Motor

O co chodzi z nagrodą Motorniczy Roku? Za co ona jest?

R5
Pracownik
@Tram

Potwierdzam. Dokładnie tak wygląda bycie motorniczym w TW.

Pracownik
Pracownik

Witam. W nawiązaniu do wypowiedzi "Białego" pełna zgoda. TW mają płacone za wozo-kilometr na mocy umowy z m.st. Warszawy. Nie jest istotne czy tramwaje wożą powietrze czy ludzi. Spółka jest zasilana z podatków które m.st. ściąga z obywateli przy pomocy urzędu skarbowego a z tego co moi mądrzy wiem są one coraz większe. I tak np. opłata za Strefę płatnego parkowania (podwyżka 30 %) plus za drugie auto 1200 PLN rocznie , powiązanie opłaty za wywóz śmieci z ilością zużytej wody (dla 80 % obywateli tego miasta kolejna podwyżka), najem , podatek od nieruchomości do gmin przecież radni nie głosowali za obniżkami (wskażcie że było inaczej :) zwłaszcza jeśli chodzi o stawkę za pole postojowe w garażu podziemnym...) Do meritum: Spółka od kilku miesięcy zwiększa zatrudnienie także na wysokim szczeblu wynagradzania - rozwijają się struktury w grupie biurowo/urzędniczej jest to kilkadziesiąt już osób. Naturalnie w grupie tzw. robotniczej też. Tworzone są "ciekawe" stanowiska w w randze kierowniczo/dyrektorskiej -bardzo dobrze wynagradzane. Pojawia się także nowy członek rady nadzorczej ( wybitny dziennikarz gazety wyborczej i korespondent z Brukseli). Od kadry kierowniczej w górę 90 % ludzi to znajomi , kolesie ludzi którzy tu pracują dziesiątkami lat , możecie domyślać się jakie są ich realne kompetencje... nie te w cv. W/w fakty dla ludzi potrafiących zrozumieć jak to działa są dość czytelne. Nie ważne jak nazwiemy instytucję Państwową ale jeśli jest ona zasilana z podatków to wszyscy pośrednio się na to składamy zwłaszcza sektor prywatny- którego dorżnięcie będzie niedługo miało swoje skutki również i tu :)

Aa
Kandydat
 Pytanie

Czesc. Jakby co trwa rekrutacja na motorniczego. Pierwszy etap został jednak zmieniony. Wie ktoś czemu?

Motorniczy z woli
Kandydat
@Aa

Dajcie sobie spokój z tą pracą, jest beznadziejna, wielka odpowiedzialność za gówniane pieniądze i rozwalone życie prywatne. Wszystko na waszej głowie czyli uważać na samochody,pieszych, pilnować zwrotnic, odstępu by nie przywalić w kolegę, na jesieni ślisko bo liście na szynach to już jedziesz wolniej a rozkład jazdy jak w lato oderwany od rzeczywistości bo układają go idioci, którzy nawet do pracy nigdy komunikacją miejską nie jechali. Chcecie jeździć po torach to idźcie lepiej na kolej WKD,SKM, METRO tam jest spokojniej, też codziennie jesteś w domu, dużo roboty za was robią dyżurni ruchu, dyspozytorzy i kierownicy pociągów a w tramwajach wszytko robisz ty za mniejsze pieniądze.

esco
Kandydat
 Pytanie
@Aa

a co zostało dokładnie zmienione? aplikowałem ostatnio dwa lata temu. bez powodzenia zresztą

Zwali
Pracownik
@Motorniczy z woli

Dokładnie kolego. Trzeba się szanować :)

N-5
Pracownik

A mi się wydaje, że te wszystkie opinie negatywne piszą ludzie którzy się do TW nie dostali, lub byli pracownicy których ta praca jednak przerosła. Tą robotę trzeba po prostu lubić i rozumieć po co się do niej przychodzi. To jest praca w ścisłym reżimie, ze względu na bezpieczeństwo. Większość ludzi wylewających te pomyje, chciałaby jakiegoś specjalnego traktowania, głaskania, prowadzania za rączkę. A tu niestety, za błędy lub walenie w (usunięte przez administratora) jest zjebka i ponosi się konsekwencje. Idźcie do Biedry na kasę, lub wracajcie do siebie na wieś orać pole.

2
Nick
Pracownik
@N-5

Ale to prawda co piszą. Praca w komunikacji miejskiej to ciężka psychicznie robota, odpowiedzialna i niewdzięczna. A zarobki nieadekwatne do tak odpowiedzialnej pracy. Rowerzyści i piesi przechodzący na czerwonym, przebiegający w niedozwolonych miejscach, samochody zajeżdżające drogę, roszczeniowi awanturujący się pasażerowie, dobiegający jakby to miał byc ostatni tramwaj, rozkłady napięte, do tego im nowszy tabor tym bardziej niewygodny i awaryjny.

Motorniczy
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

po symulatorze

Pytania

symulator

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w Marcu 2021r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 4 014 360
  2. linkedin.com 3 587 328
  3. olx.pl 3 276 288
  4. jooble.org 3 086 424
  5. pracuj.pl 3 054 024
Elektronik
Kandydat
 Pytanie

Witam, na jakie zarobki mozna liczyc jako elektronik? Jak sprawa wygląda z samymi warunkami pracy?

pijak
Były pracownik
 Pytanie
@Elektronik

Jakieś 4k brutto na dzień dobry, potem podwyżka Około 200 - 300 i z tym już do emerytury. Elektronik - to dużo powiedziane. Generalnie to tylko podmieniacz kasowników / wyświetlaczy. Robota może niezbyt skomplikowana, ale w dużej części na zewnątrz (w wagonach, ale nie w hali, a na zewnątrz). Najbardziej przydatne będą... Nogi, bo najwięcej ci zajmie chodzenie i szukanie wagonów. Zero współpracy pomiędzy brygadami. Styl zarządzania to typowa nomenklatura. Przełożeni wymagają wykonywania rzeczy bezsensownych, przy braku narzędzi i materiałów, najczęściej przez ich brak wiedzy. Grafiki są turbo chaotyczne, niekiedy przez 3 dni zaliczysz wszystkie 3 zmiany. Współpracownicy to środowisko typowo robotnicze, więc jeśli nie przeszkadzają ci ostre docinki, i godziny spędzone na słuchaniu wciąż tych samych bzdur o remontach domów i naprawach / kupowaniu samochodów, to przeżyjesz. Gorsze jest podejście kierownictwa, które na każdym kroku stara ci się udowodnić, że można tobą pomiatać (bierze się to z tego, że mnóstwo pracowników tkwi po 30 lat na tych samych stanowiskach i z nimi można zrobić co się chce - nie odejdą bo gdzie?). Procedura urlopowa skomplikowana na maxa - obyś tylko nie wziął. Nawet badania okresowe to temat rzeka - średnio robi się je tydzień (a niekiedy i dłużej).

Fggg
Były pracownik

cd. Te totalitarne POKOpane głupole chcą zlikwidować w Polsce demokrację i rozwalić całą UE.

1
Kierowca
Pracownik
 Pytanie

Witam. Czy warto isc do TW na motorniczego? Obecnie jestem kierowca i rozwazam taopcje. Niech ktos sie wypowie czy warto. Pozdrawiam

2
Gość
Pracownik
@Kierowca

Z taką polszczyzną nie warto, polegniesz przy wypełnianiu zgłoszenia ????

Dawid z wawy

Hej!Zamierzam we wrzesniu zapisac sie na kurs robie prawka na tramwaje i jak najszybciej zacząć pracować.Mam 23 lata i prawo jazdy kat.B od 5 lat.Chcę się spytać czy płacąc za pokoj 1000zl,wlasne wydatki,zycie.... utrzymam się za pensję motorniczego?Czytalem ze z bonusami,premiami itp w warszawie nawet 6500 brutto mozna zarobic ale ja jako osoba zaczynajaca moge liczyć na conajmniej 2500 na reke? Jest ktoś chetny do pogadania o pracy? +48 697699712 napisz i oddzwonie.Zaznacze ze mieszkam niedaleko zajezdni Pragi poludnie

1
Gość
@Dawid z wawy

Motorniczy po kursie dostaje umowę na 4000 zł brutto. Do tego dochodzą dodatki za pracę w święto ( zwykle 2 niedziele w miesiącu, czasem jeszcze jakieś święto wpadnie), do tego godziny nocne i jakieś nadgodziny spowodowane opóźnionymi zjazdami, zatrzymaniami itp, więc z tych 4000 zwykle robi się 4300-4500, w zależności od miesiąca. Dodatkowo jest premia podstawowa która wynosi w obecnej chwili 26% podstawy, plus dwie premie za punktualność wynoszące w sumie 500 zł. Zwykle wszystkie premie bierze się bez problemu chociaż zaraz ktoś napisze że regularnie nie dostaje premii bo coś tam ;). Czyli brutto nowy motorniczy może zarobić ok 5500-5900 zł, z tego na rękę wychodzi ok 4000 zł. Możesz ten wynik poprawić przychodząc "z wolnego" czyli wyrabiając nadgodziny a że zwykle brakuje ludzi do pracy to zawsze jeden albo dwa dni w miesiącu spokojnie można przyjść. Tak to wygląda na obecną chwilę.

Gość
@Dawid z wawy

I nie ma zajezdni Praga południe, jest Praga ;)

Szczery
@Gość

A to że chcesz zrobić uprawnienia na motorniczego to ok, ale to nie ty decydujesz. Na kurs jest około 1200 osób chętnych z czego po rekrutacji zostaje około 30 osób spełniających kryteria TW, więc przesiew jest bardzo duży wypadniesz źle na rozmowach i jesteś na 2 lata blokowany. Wytrwali od paru lat próbują się dostać.

Gość
@Szczery

Zdecydowanie tak, chętnych jest sporo ale większość odpada w trakcie rekrutacji zwykle z powodu braku predyspozycji do tej pracy.

Dawid
@Gość

Skoro jest tak duzo chetnych do pracy,do ludzie sa tacy tepi ze nie przechodza testow,lub są gapami i nie orientują się w terenie lub nie maja glowy do nauki? Z tego co wiem w Warszawie brakuje motorniczych i to nie 1,10 lub 100 osob....

Szczery
@Dawid

Brakuje oczywiście ale nie przyjmują jak leci wszystkich tylko dla tego że brakuje ludzi. Nie łudz się że przyjmą kogoś bez pojęcia tylko dlatego że jest deficyt ludzi

Gość
@Dawid

Brakuje tak jak napisałeś motorniczych a nie przypadkowych ludzi. To ciężka, odpowiedzialna pracą dla ludzi którzy mają do niej predyspozycje. Na prawdę nie każdy się nadaje. Tutaj bardzo łatwo doprowadzić do tragedii dlatego jest staranna selekcja.

Były motorniczy R-3
Były pracownik
@Dawid z wawy

Chłopaku zastanów się nad tym gdzie chcesz iść. Też się przyjolem do tej firmy mając 23 lata. I mogę Ci powiedzieć jedno. Żałuję bo straciłem 8 lat życia. W firmie panuje obłuda (usunięte przez administratora) mobbing. Zrobiłem prawko na autobus i pracuje w innej firmie i mam spokój. Zastanów się.

Realista
Kandydat
@Szczery

Szczerze, to przyjmują ludzi bez pojęcia -> karierowiczów (Karierowicz przyjdzie zobaczy, a że się przekona że kariery nie zrobi to odejdzie), a OSK na tym bazuje bo siebie zarabia.

Bez Nicka

Jak sobie teraz poradzicie szanowny Zarządzie , jaleśli brakuje wam motorniczych , a kierownictwo zostało powołane tylko do ich karania. "Pracownik to wróg". Kierownik odpowiada tylko za statystyki o ukaraniu. A tu już nie ma kogo , może zajmijcie się nimi.

1
10/10
@Bez Nicka

W punkt. Kiedyś było inaczej ale od jakiegoś czasu równia pochyła bez perspektyw na zmianę tendencji.

Ala
Pracownik
 Pytanie
@10/10

Kiedys,tzn?

Mareczek
Kandydat
 Pytanie

Witam, nie przeszłem symulatora następna próbę złożenia formularza rekrutacyjnego mogę podjąć dopiero po upływie 12 miesięcy czy to normalne ?

Warlock
Kandydat
 Pytanie
@Mareczek

Czy poinformowano cie czemu nie przeszedłeś symulatora?

Sagi
Kandydat
@Mareczek

Cześć podpowie ktoś jak wyglada następny etap po symulatorze

Gość
Pracownik
@Sagi

Jasne. Kolejny etap to badania krwi i kału. Chodzi o sprawdzenie, czy pracę masz we krwi, czy w doopie. A serio to poszukaj na forum, wszystko jest.

Ja
Kandydat
 Pytanie
@Warlock

Następny etap to rozmowa kwalifikacyjna z Paniami z HR, później czekanie na telefon jeśli przeszedłeś pozytywnie a jesli nie to @. Ostatni etap to psychotechnika. Czy ktoś z Was już przechodził? Dostał maila lub tel.? Pytam bo jestem przed :D

Ala
Pracownik
@Ja

Po rozmowach, sa testy psychologiczne, a po psychotechnika,potem badania i kurs

Ala
Pracownik
@Mareczek

Tak. Tak było od dawna. I o tym od dawna informują M in na stronie.

Marko
Kandydat
 Pytanie

Siemanko, dostał ktoś już jakąś odpowiedź po rekrutacji w tym miesiącu? Chodzi mi o jakieś info po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego na motorniczego. Pozdrawiam wszystkich czytających

kandydant
Kandydat
@Marko

Dzisiaj zadzwonili w poniedziałek symulator

1
Kuki
Kandydat
@Marko

Taaa. Dzisiaj ta zewnętrzna firma rekrutacyjna się odezwala pisząc, ze jestem wspanialy i w ogole co to nie ja, ale juz mają komplet. Zaczynam sie coraz bardziej sklaniac ku opinii, ze aby sie dostac do TW trzeba posmarowac.... Znajomy dwa lata temu dal 5tys komu trzeba i pracę dostal.

Marko
Kandydat
@Kuki

Dziwne, ja już jestem po symulatorze i po rozmowie.... żadna firma zewnętrzna do mnie dzwoniła. Na rozmowie babeczki powiedziały że jak będzie odmowa to wyślą mail, a jak się na mnie zdecydują to zadzwonią. PS: Nikomu nie dąłem w łapę jakby co.

Sagi
Kandydat
@Marko

@Marko a powiesz co było na rozmowie po symulatorze. Pozdrawiam .

Karol
Kandydat
@Kuki

Masz 100% rację, że biorą doslownie kogo chcą nie patrzac zupelnie na nic. Dzisiaj otrzymalem takiego maila a nawet nie zalączylem cv czy listu motywacyjnego, brzmi on tak: Dziękujemy za udział w pierwszym etapie rekrutacji na stanowisko motorniczego. Z radością informujemy o wysokim wyniku otrzymanym w kwestionariuszu kwalifikacji i predyspozycji. Niestety z powodu pandemii i ograniczonej liczby miejsc zawiadamiamy o niezakwalifikowaniu do etapu drugiego tej rekrutacji. Natomiast zachęcamy do zgłoszenia się w kolejnej rekrutacji - będą Państwo poproszeni o wypełnienie tylko pierwszej części kwestionariusza. Część dotycząca predyspozycji zostanie przepisana z tej rekrutacji. W razie pytań prosimy o kontakt mailowy: rekrutacjamotorniczy@tw.waw.pl. Z poważaniem, Dział Szkoleń i Rozwoju Motorniczych oraz Służb Technicznych Biura Realizacji Przewozów Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ul. Siedmiogrodzka 20, 01-232 Warszawa tel: +48 22 526 68 73 rekrutacjamotorniczy@tw.waw.pl www.tw.waw.pl

Gość
Pracownik
@Karol

Dostałeś odpowiedź, że w kolejnej rekrutacji pierwszy etap masz już z głowy i od razu dostaniesz zaproszenie na symulator. Jest bardzo dużo chętnych.

Karol
Kandydat
@Gość

A po złożeniu kolejnej aplikacji znowu otrzymam podobną wiadomość, lub kto wie...moze nawet identyczną. Nie ja pierwszy i nie ostatni. Napisalem przeciez w konentarzu, ze nawet cv nie dolaczylem ani nawet listu motywacyjnego- taka jest ta rekrutacja; Harrisson nawet nie przyjrzy się dokladnie kto aplikuje i z czym aplikuje tylko kazdemu odsyla tę samą świadomość. Przykre, bo oznacza to nic innego jak lekceważenie kandydata.

Henryk
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry, Czy ktoś Państwa orientuje się w jakim przedziale kształtują się zarobki w Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. na stanowiskach technicznych, biurowych związanych z eksploatacją i utrzymaniem użytkowanej floty pojazdów. Z góry dziękuje za wszystkie konstruktywne odpowiedzi. Równocześnie prośba o nie zamieszczanie odpowiedzi w stylu: „nie wiem ale się wypowiem” lub inne które nic nie wnoszą. A co tam pocisnę kolesia, który się ośmielił zapytać albo ponarzekam na pracodawcę.

erg
Były pracownik
@Henryk

Widełki płacowe zaczynają się od 4 do 4,5 tys brutto jedyne co jeszcze ratuje ten stan rzeczy to premia miesięczna 28% od pensji podstawowe.

Robert
Były pracownik
@erg

Chciałbym tyle zarabiać po 10 latach pracy na magazynie nie miałem 4 tys ...

Aaaaa
Kandydat
 Pytanie

Czy jest jeszcze szansa na telefon po niedzieli jeśli chodzi o rekrutację, która zakończyła się 24 marca? Czy już wszystkie osoby obdzwonione ?

Gość
Pracownik
@Aaaaa

Jest

stolcanieoddam
Kandydat
@Aaaaa

Ta rekrutacja to tylko dla znajomych chyba. Mam prawo jazdy na wszystkie kategorie, licencję i świadectwo maszynisty, kategorię zdrowia astronauty, 12 lat doświadczenia w zawodzie maszynisty, a nie mogę się dostać do prostej roboty na tramwaj. Żenada. Niech da wam to do myślenia, gdzie składacie podania.

Ala
Klient
@Aaaaa

Daj im czas. Maja na pewno mega dużo zgłoszeń. Jest jeszcz marzec. Musza uporządkować formularze i podjąć decyzję d kogo dzwonić. Czasami to tydzien 2. Trzeba spr, co Jest napisane o procesie rekrutacji na stronie,ale też nie ma sztywnych tam czasowych

YHY
Kandydat
@stolcanieoddam

Taaaaa, zero znajomości, właśnie przeszedłem pozytywnie symulator i za kilka dni mam rozmowę... pierwszy raz aplikowałem. Może z Tobą jest coś nie tak ;)

1
Marek
Pracownik
 Pytanie
@YHY

Co oznacza przejść pozytywnie symulator nie spowodować żadnej kolizji ?

adam
Pracownik
@Marek

Ja miałem kolizję na symulatorze i go przeszedłem.

Marek
Kandydat
 Pytanie
@adam

Od razu po symulatorze mówią ze się go przeszło ?

Tomi
Kandydat
 Pytanie
@YHY

Hej. Symulator to znaczy? Czy mógłbyś króciutko napisać na czym to polega? Bo zastanawia mnie, jak sobie poradzić z symulatorem, jeśli jest to symulator tramwaju, skoro ktoś nigdy nawet nie przebywał w kabinie motorniczego tramwaju. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

aam
Pracownik
@Tomi

Dostaniesz instrukcje jak to działa. Jedziesz dosłownie chwilę, patrzą czy zwalniasz do 15 na zwrotnicach i na światła. Nic trudnego

taki ja
Kandydat
@Tomi

Hej, miałem wczoraj. Dostajesz instrukcje do najważniejszych przełączników, instruktor objasnia podstawy i ciśniesz 15 minut. W moim odczuciu nikt sie nie spodziewał że będe idealnie prowadzi tramwaj, czego przeciez nie umiem, a obserwowano moje reakcje, dostosowywanie prędkości, przestrzeganie znaków, płynnośc jazdy i koncentracja + obserwacja. No i czy patrze na otoczenie, lusterka. Tak mi sie wydaje, że o to w tym chodziło. U mnie do przodu, czekam na rozmowe.

Tomi
Kandydat
@aam

Dzięki za podpowiedź, przynajmniej wiadomo czego mniej więcej się spodziewać.

Tomi
Kandydat
@taki ja

Dzięki za odpowiedź. Martwi mnie tylko jedno, NIEPEWNOŚĆ, bo na razie cisza po złożeniu aplikacji... Nikt nie dzwonił, nikt nie pisał...

Sagi
Kandydat
@aam

To na zwrotnicach obowiazuje 15 km/h ,a nie 10 km/h. Na co jeszcze trzeba zwrocic uwage.Pozdtawiam

David
Pracownik
 Pytanie
@taki ja

Po jakim czasie od przejścia symulatora dzwonią umawiają na rozmowę ?

YHY
Kandydat
@Marek

Po prostu usłyszałem od razu po, żebym spodziewał się telefonu.

kandydat
Kandydat
 Pytanie

Pojutrze symulator. Na co sie przygotować, czego oczekuja po takim spotkaniu?

Devilyn
Kandydat
 Pytanie

Witam. Chciałem zapytać o jedną rzecz. Rok temu brałem udział w rekrutacji na motorniczego. Przeszedłem pozytywnie rozmowę kwalifikacyjną, lecz po zaproszeniu na badania zadzwoniłem z rezygnacją z przyczyn osobistych. Czy mogę przystąpić do rekrutacji po niepełnym roku w takiej sytuacji ?

AlaM
Kandydat
@Devilyn

Daj spokoj. Aplikuj. Nie zastanawiaj się.

Devilyn
Kandydat
 Pytanie
@AlaM

Czyli Pani/Pana zdaniem w takim przypadku karencja nie obowiązuje? Tylko podejrzewam, że już mogą krzywo patrzeć podczas rozmowy, bo zapewne każdy kandydat biorący udział w poprzednich rekrutacjach figuruje w bazie danych :). Dziękuję za poprzednią odpowiedź.

AlaM
Kandydat
@Devilyn

Dopiero jak się zglosisz,to bedziesz wiedział. Jak wiadomo Oni mają bardzo dużo zgloszen i nie zawsze patrzą na wspomniany przed Ciebie problem. Maja tez kłopot,bo proces rekrutacji jest b dlugi,a trzeba za cis żyć,wiec troche ludzi rezygnuje.

kandydat
Kandydat
 Pytanie

Witam, coraz powazniej zastanawiam się nad związaniem sie z Tramwajami Warszawskimi w charakterze motorniczego. Na co mozna liczyć tak realnie ze strony tego pracodawcy, czy faktycznie jest az tak ciężko. Tak ogólnie jak tam się pracuje i jakie zarobki w pierwszym roku, dwóch latach. Jakie badania, jaki rodzaj umowy czy ciężko o wolne? Z góry dziękuję.

Gość
Pracownik
@kandydat

Wszystko masz opisane na forum, wystarczy zadać sobie odrobinę trudu. Od czasu jak pisałem posty ile się zarabia i jak wygląda praca, nic się nie zmieniło.

Aabb
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś, kto mieszka 50 km od Warszawy ma szansę na przebrnięcie przez 1 etap? Bardzo chciałbym pracować jako motorniczy, ale póki co nie mam wynajętego mieszkania. Czy jest szansa, ze jak umieszczę w formularzu adres spoza Warszawy i uzasadnię, że w przypadku pozytywnego przejścia rekrutacji jestem gotów wynająć mieszkanie, to zostanę zaproszony na symulator?

Aabb
Kandydat
 Pytanie
@Aabb

Podbijam pytanie. Proszę o odpowiedz osobę zorientowaną. Żeby brać udział w rekrutacji należy się przeprowadzić do WWa? Wiadomym jest, ze jak się ktoś dostanie ha kurs i zależy mu na tej pracy to przeprowadzi się do Warszawy. Natomiast czy osoba spoza miasta i okolic ma szansę wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym?

Gość
Pracownik
@Aabb

Po prostu zgłoś się na rekrutacje i zobacz jak wyjdzie.

Jotunheim
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry. Chciałem zapytać czy teraz w czasach pandemii jeszcze trudniej dostać się ja kurs motorniczego aniżeli przedtem? Niestety bezskutecznie próbuję. Pierwsza próba nieudana. Czy komisja na rozmowie będzie podglad do mojej 1 rozmowy czy zaczynam, ze tak się wyrażę, od 0 za drugim podejściem? Oczywiście zakładając, ze pozytywnie przejdę symulator. Pozdrawiam.

Tomek
Klient
@Jotunheim

Zadzwoń do mnie lub napisz to porozmawiamy 733990115

1
Fgbv
Były pracownik

Po Hucie Pieniackiej nie został śladu 28 lutego 1944 roku ukraińscy żołnierze pułku SS wspierani przez oddziały Ukraińskiej Powstańczej Armii i członków paramilitarnego oddziału ukraińskich nacjonalistów wymo*dowali większość mieszkańców Huty Pieniackiej, nieistniejącej już dziś wsi w obwodzie lwowskim. Zamo*dowano około 850 Polaków. Wieś została zrównana z ziemią.

3
STOP tęczowym
Były pracownik
 Pytanie

Trzask zasadnicze pytanie kiedy warszawka przestanie zatruwać wisłę śmieci spalarnie kiedy? no I rozliczenie mafi reprywatyzacyinej w warszawce

3

Zostaw merytoryczną opinię o Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. - Warszawa

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej

gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w Marcu 2021r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 4 014 360
  2. linkedin.com 3 587 328
  3. olx.pl 3 276 288
  4. jooble.org 3 086 424
  5. pracuj.pl 3 054 024
Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
2.2/5 Na podstawie 93 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • Siedmiogrodzka 20
    01-232 Warszawa
  • NIP: 5252256724 KRS: 0000145910
Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.