ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika DarK

Były pracownik

07.09.2023 11:09

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

DarKikona wywiad

Historią moich doświadczeń z firmą Friday Technology. Jest to miejsce, gdzie dość dobrze płacą, jednak nie ma mowy o samorozwoju (za wyjątkiem kilku tysięcy rocznie na dowolne szkolenia dla pracownika). Mimo deklaracji wsparcia z zakresu mentoringu czy coachingu, niestety nie dotrzymano słowa i musiałem samodzielnie poszukiwać źródeł wiedzy. Dodatkowo, na koniec zostałem, w moim odczuciu, niesprawiedliwie potraktowany i w nieetyczny sposób przymuszony do odejścia z pracy za porozumieniem stron, o czym opowiem poniżej.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

DarKikona wywiad

Pracowałem na stanowisku Scrum Master i Agile Coach – jest to złożona rola. Głównie polegała na pomocy zespołowi scrumowemu (scrum – normy postępowania w wytwarzaniu oprogramowania) oraz innym pracownikom w transformacji Agile. Krótko mówiąc, jest to połączenie różnych metod zarządzania projektami (głównie Scrum) w celu jak najszybszego reagowania na zmiany zachodzące na rynku. Jako Scrum Master pomagam w transformacji zwinnej, czyli wspieram organizację w adaptacji do nowych warunków biznesowych i umożliwienia dostarczenia towaru/usługi w planowanym czasie.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

DarKikona wywiad

Tak, miałem możliwość pracy zdalnej.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

DarKikona wywiad

Powodem zakończenia współpracy z firmą było rozwiązanie umowy za porozumieniem stron. Jednak sposób, w jaki to nastąpiło, jest głównym powodem, dla którego chciałbym przestrzec przyszłych kandydatów przed tą firmą. W moim zespole pracowało łącznie pięć osób. Na początku zatrudniono mnie jako Juniora i miałem mieć zapewniony stały coaching oraz mentoring. Niestety nie otrzymałem tego. Na wszystkie moje pytania i potrzeby, słyszałem odpowiedź: “znajdź to w Internecie”. Z tej racji, że byłem zawzięty, znajdowałem tam niezbędne informacje. Po roku mojej pracy z zespołu odszedł nasz menedżer. Kilkakrotnie pytałem go (w ostatnim okresie jego zatrudnienia), czy wszystko jest w porządku z moją pracą i czy otrzymam wyrównanie pensji względem moich kolegów Scrum Masterów z zespołu. Usłyszałem twierdzące odpowiedzi. Ostatniego dnia mojej pracy (przed pójściem na operację), poprosiłem go, by dopilnował mojej podwyżki – mieliśmy w firmie określony czas na takie prośby. Chciałem załatwić to odpowiednio wcześnie, ponieważ wiedziałem, że po moim powrocie nie będzie już z nami tego menedżera. Wówczas usłyszałem od przełożonego, że nie zasługuję na podwyżkę, bo według innych osób jestem powodem konfliktów w zespole. Jestem osobą otwartą, asertywną, proaktywną i szczerą. Dzięki tym cechom zostałem zatrudniony – poinformowano mnie o tym na początku współpracy. Ponadto nie dostałem wcześniej żadnego feedbacku sugerującego, że coś jest nie w porządku, mimo że po trzech i sześciu miesiącach współpracy odbywały się spotkania podsumowujące pracownika. Po tej sytuacji zadzwoniłem do Działu HR. Usłyszałem, że nie mam się niczym przejmować, mam iść na operację i po niej wszystko załatwię – już z nowym menedżerem. Po moim powrocie do pracy okazało się, że nie będzie nowego menedżera i sami będziemy dawać sobie bezpośrednio feedback (założenia eksperymentu całego zespołu). HR menedżer będzie natomiast decydował o podwyżkach, jednak bez ingerencji w naszą pracę. Minęły dwa miesiące, odkąd wróciłem z operacji i nie otrzymałem żadnych konkretów w tym czasie. Spotkałem się HR menadżerem by dopytać, co mogę zrobić w kwestii podwyżki. Usłyszałem, że trochę za mało wykazuję się, jako Agile Coach, natomiast w roli Scrum Mastera radzę sobie doskonale. Poprosiłem o doprecyzowanie wymagań względem mojej osoby. W odpowiedzi usłyszałem tylko dwa słowa: “rób więcej”. Przy okazji innego spotkania w czerwcu, HR menedżer wspomniał również o moim incydencie z summer party. Mówiłem, że wyjaśniłem wszystko z koleżanką. On stwierdził, że rozumie, jednak po prostu musiał o tym wspomnieć podczas naszej rozmowy. Już wyjaśniam, o co chodzi w tej sprawie. Tydzień wcześniej byłem na integracji w Berlinie. Mieliśmy też takie Summer party, czyli imprezę integracyjną. Rozmawiałem wówczas z francuskim menedżerem, przedstawicielem społeczności LGBT+. Rozmawialiśmy o zmianach w kulturze na tle rasowym i właśnie o społeczności LGBT+, ponieważ sam należę do tej grupy. Po tej rozmowie podeszła do mnie kobieta z HR i zapytała jak się bawię. Ja zażartowałem: “ten czarnuch podsiadł moje miejsce i stąd mieliśmy ciekawą pogawędkę”. Użyłem słowa “czarnuch”, bo chwilę wcześniej rozmawialiśmy o adaptacji filmów z Netflixa i żartowaliśmy słowem “nigga” (czarnuch - przyp.red.) z amerykańskiego slangu. Momentalnie jednak zrozumiałem, jak to zabrzmiało. Poprosiłem koleżankę, żebyśmy zapomnieli o tej sytuacji i wyjaśniłem, że nie miałem nic złego na myśli, i że moje nieprzemyślane słowa to nieporozumienie. Kobieta potwierdziła, że nie ma tematu, zapominamy o tym nieporozumieniu. Wyjaśniłem tę sprawę z koleżanką ponownie po rozmowie z menadżerem HR. Kobieta potwierdziła, że mogła mnie źle zrozumieć, co mam udokumentowane w zapisie naszej online rozmowy. Cała ta sytuacja bardzo mnie stresowała. Ostatecznie w połowie lipca zostałem wezwany na rozmowę z Zarządcą zespołu i z tą kobietą od HR. Usłyszałem, że mają dla mnie plan naprawczy. Według planu powinienem pracować więcej, być otwarty na feedback i bardziej szanować innych. Poprosiłem o więcej wyjaśnień, co do planu naprawczego, ponieważ został on stworzony bez mojego udziału, jest zbyt ogólny, a zasady w firmie mówią o tym, że powinienem w tym uczestniczyć. Usłyszałem też, że jak podpiszę ten plan, to teoretycznie wszystko będzie w porządku, jednak nadal pracodawca i przełożeni mogą stwierdzić, że nie sprawdzam się i wówczas rozstaniemy się za porozumieniem stron. Nadmienię, że pracownica HR wraz z jej managerem nie poinformowali mnie, że miałem prawo nie podpisywać dokumentu. Ja na szczęście znam fundamentalne zasady Prawa Pracy i po prostu tego nie zrobiłem. Nie rozumiałem zaistniałej sytuacji. Poprosiłem o konkretne feedbacki, przypadki sytuacji, o dowody na moje błędy. W odpowiedzi usłyszałem tylko, że przełożony myślał, że o nich wiem. Przez kolejne dni próbowałem dowiedzieć się, co konkretnie mam poprawić, jednak nie otrzymałem szczegółowych informacji. Ustaliliśmy, że nasze spotkanie zrobimy w biurze w Warszawie, zamiast online (akurat tego dnia wszyscy przebywaliśmy w biurze w Warszawie, gdyż po pracy była planowana kolejna integracja). Myślałem, że to standardowe spotkanie, podczas którego wyjaśnimy ostatecznie nieporozumienia. Jednak na tym spotkaniu o godzinie czternastej otrzymałem podsuniętą pod twarz umowę o rozwiązaniu stosunku pracy za porozumieniem stron. Dodatkowo obecny był zagraniczny szef i Head Menedżer. Powodem otrzymania takiej umowy było moje niewpisywanie się w wartości firmy. W moim odczuciu było to absurdalne, bo w ten sposób można zwolnić każdego. Chciałem wyjaśnień, przedstawiłem dowody mojej wydajności, jednak oni nawet na nie spojrzeli. W odpowiedzi usłyszałem, że to nic nie zmieni, bo ja i tak dzisiaj odejdę z tej firmy. Zapytałem, co będzie, jeżeli nie podpiszę tej umowy. W odpowiedzi usłyszałem, że i tak zostanę zwolniony – dyscyplinarnie. Czułem się zastraszony i osaczony, dodatkowo wprowadzony w błąd, ponieważ realnie nie miałem innego wyjścia z tej sytuacji niż utrata pracy. Nie pozwolono mi nawet wyjść z pokoju. Wykonałem jeden telefon w celu porady i ostatecznie zgodziłem się na przedstawione mi warunki. Zależało mi tylko, by móc pożegnać innych pracowników. Obiecano mi taką możliwość, jednak chwilę później miałem już zablokowany dostęp do wysyłania wewnętrznie w firmie wiadomości kolegom i koleżankom z pracy.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

DarKikona wywiad

Widełki na tym stanowisku to 12 000 – 20 000 zł brutto. Kwota rynkowa dla doświadczonych Agile Coachów to nawet 25 000 zł brutto. Ja przez pierwszy rok zarabiałem 13 000 zł brutto, a później około 15 000 zł brutto.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

DarKikona wywiad

Pracowałem w tej firmie przez prawie dwa lata.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

DarKikona wywiad

Absolutnie nie poleciłbym pracy w tej firmie. Płace w zespole są nierówne, mimo że wszyscy wykonywaliśmy te same obowiązki. Wyższe stanowiska zajmowane są w większości przez mężczyzn. Procedura awansu i wyboru kandydatów na takie specjalne "grupowe managerowanie" była tajna i kobiety nie były do niej dopuszczone (poinformowane o niej). Kiedy zapytały się o to, usłyszały, że mężczyźni mają większe doświadczenie. W moim odczuciu był to jednak przejaw kolesiostwa i nierównego traktowania kobiet. Opiszę jeszcze jedną sytuację, która wpływa na moją niechęć do polecenia firmy dalej. Mieliśmy kiedyś spotkanie z trenerem agile, który powiedział do mojego zespołu: „macie kogoś kto, krzyczy do was »chce robić więcej«, dlaczego tego nie wykorzystacie?”. Pomimo zaangażowania, pracowitości i gotowości do podjęcia się dodatkowych zadań, zostałem potraktowany na koniec tak jak to opisałem wyżej. Każdy może sam wyrobić sobie opinię o tej sytuacji, czytając moją historię.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

DarKikona wywiad

Niestety żadne. Zostałem zatrudniony jako Junior i w moim odczuciu nikt mnie niczego tutaj nie nauczył. Musiałem szukać pomocy u Scrum Masterów z innych firm, aby uzyskać choć trochę wsparcia i niezbędnej wiedzy. Gdy zadowolony zdałem certyfikaty PSM 2 czy PSPO 1, to usłyszałem pogardliwy komentarz, że to tylko teoria.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

DarKikona wywiad

Raz zostaliśmy wysłani na dwudniowy kurs online w celu nauczenia się skalowania Scruma. Mieliśmy też tylko jednorazowo stacjonarne warsztaty z zewnętrznym "coachem" (w kwietniu) z powodu zmian w organizacji pracy zespołu.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

DarKikona wywiad

Atmosfera w innych zespołach, z którymi pracowałem, była bardzo miła. Mogliśmy ciężko pracować i dobrze się przy tym bawić. W każdym feedbacku słyszałem informację, że moja otwartość, bezpośredniość i zaangażowanie są doceniane przez pracowników. Jednak w zespole Agile miałem odczucie, że mój głos nie był słyszalny. Byłem Juniorem w tej branży, mimo że mam wieloletnie doświadczenie menedżerskie w pracy w Dziale Prawnym czy Dziale HR, więc z pokorą i zaufaniem patrzyłem na kolegów z zespołu. Ponadto główni menedżerowie firmy nie słuchają głosu pracowników, nie są chętni do zmian. W wartościach firmy wpisane są m.in. otwartość i szczerość, jednak w praktyce trzeba uważać na swoje słowa, co wywoływało we mnie brak zaufania do przełożonych i współpracowników. Rolą Scrum Mastera jest właśnie mówienie wprost tego, co się dostrzega, jednak tutaj nie jest to mile widziane. Raz usłyszałem od jednej z osób, że jest zaskoczona moją otwartością, ponieważ w przyszłości może mi zaszkodzić to, co mówię. Naiwnie wierzyłem pracownikom i przełożonym, że głoszą zasady AGILE, bo naprawdę zależy im na szczerej, pozytywnej rozmowie i feedbacku. Jednak to, jak zostałem potraktowany na koniec współpracy, przeczy takiej postawie.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

DarKikona wywiad

Zapis obowiązków jest nieprecyzyjny i bardzo niejasny. Kilkakrotnie prosiłem o ich uszczegółowienie, bo były bardzo ogólne. Niestety poza kolejnymi ogólnikami, nie otrzymałem klarownych komunikatów co do moich zadań. Wielokrotnie pytałem się też, co mogę zrobić dodatkowo, by wskoczyć na ten sam pułap finansowy, co osoby z mojego zespołu. Tu również nie otrzymałem klarownej informacji. Ponadto obowiązywała mnie ustna „umowa dżentelmeńska”, według której powinienem stawiać się co jakiś czas w biurze, w Warszawie, mimo pracy zdalnej. Poprosiłem o wpisanie tego obowiązku do umowy, ponieważ na ten moment moja praca jest w 100% zdalna. W zamian usłyszałem od Head Managerki: „jak tak pogrywasz, to pamiętaj, że my zawsze możemy wezwać Cię do siedziby na stałe, bo to jest Twoje główne miejsce zatrudnienia”. Taki tekst był absurdalny, ponieważ w umowie miejsce pracy to miejsce mojego zamieszkania i na takie warunki zgodziłem się zawierając współpracę.

FRIDAY Technology
Inne

Dziękujemy za podzielenie się z nami swoją opinią. Cieszymy się, że byłeś zadowolony/-a z wynagrodzenia i benefitów, miło nam także słyszeć, że doceniasz ludzi, z którymi pracowałeś/-aś. Jeśli chodzi o Twoje obawy dotyczące tego, że firma nie dba o pracowników i ich możliwości rozwoju, chcielibyśmy podkreślić, że nie jest to zgodne z naszymi wartościami. Zależy nam na zapewnieniu naszym pracownikom wspierającego środowiska pracy, dlatego też, między innymi, oferujemy budżet rozwojowy, który każdy pracownik może przeznaczyć na rozwój osobisty i zawodowy. Zgadzamy się z tym, jak ważne jest priorytetowe traktowanie różnorodności, w szczególności w zakresie zwiększenia reprezentacji kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych. Jesteśmy zaangażowani w promowanie różnorodnego i inkluzywnego miejsca pracy i będziemy nadal dokładać starań, aby stworzyć przyjazne środowisko dla wszystkich pracowników. Poważnie traktujemy Twój feedback dotyczący komunikacji, kultury przekazywania feedbacku oraz zarządzania i zapewniamy, że robimy wszystko, żeby stale ulepszać te obszary i rozwiązywać wszelkie pojawiające się w nich problemy. Pracujemy również nad poprawą zarządzania oczekiwaniami względem pracowników i upewnieniem się, że wszyscy członkowie zespołu mają jasne zrozumienie swoich ról i obowiązków. Doceniamy Twoją opinię i nieustannie pracujemy nad poprawą doświadczenia pracowników we FRIDAY. Dziękujemy za poświęcenie czasu na przedstawienie swojej perspektywy i za bycie częścią naszego zespołu.



ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika G F

Były pracownik

08.09.2023 03:09

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

G Fikona wywiad

Chciałam opowiedzieć historię mojej współpracy i jej zakończenia z firmą oraz opisać dobre i złe strony naszej współpracy, z naciskiem na to, jak ważna jest umiejętność przekazywania feedbacku przez managerów i jak ważne jest to, żeby management był otwarty na feedback ze strony pracowników. Dodatkowo chciałam także opisać antyprzykład reagowania managementu na regularnie zgłaszany przez podwładnego problem (przez blisko pół roku) - od początku mojej pracy jako Junior PO prosiłam mojego przełożonego o przydzielenie do mojego zespołu analityka, ponieważ musiałam wykonywać obowiązki zarówno PO, jak i analityka.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

G Fikona wywiad

Pracowałam na stanowisku Junior Product Owner. Do moich obowiązków należało: zarządzanie Product Backlogiem, współpraca z SME w zakresie zbierania wymagań i przekazywanie ich zespołowi developerskiemu, prezentowanie wyników pracy zespołu developerskiego podczas Sprint Review, budowanie roadmapy i określanie długoterminowego planu pracy zespołu.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

G Fikona wywiad

Tak, pracowałam zdalnie, z możliwością pracy z biura.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

G Fikona wywiad

Brak przekazywania przez przełożonego feedbacku odnośnie mojej pracy – w konsekwencji po raz pierwszy po 6 miesiącach pracy na stanowisku JPO (i po 2,5 latach wcześniejszej pracy w tej firmie, jako analityk) zostałam wezwana na rozmowę z dwoma managerami, dostałam długą listę zastrzeżeń i uwag odnośnie jakości mojej pracy, a następnie podziękowano mi za współpracę. Nie mogłam wrócić na stanowisko analityka, bo mój sposób pracy "nie jest zgodny ze sposobem pracy firmy". Management poinformował mnie o tym po 3 latach współpracy, wcześniej nikt nie miał zastrzeżeń do mojej pracy i nie wskazał mi obszarów, nad którymi mogłabym popracować, by lepiej wpisać się w kulturę organizacji, czy poprawić jakość swojej pracy.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

G Fikona wywiad

Widełki na tym stanowisku zaczynają się od 10 000 - 11 000 zł netto miesięcznie.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

G Fikona wywiad

Pracowałam w tej firmie 3 lata.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

G Fikona wywiad

Tak poleciłabym pracę w tej firmie, ale z zastrzeżeniami – benefity i pensja są znakomite, współpracownicy w zespołach też rewelacyjni, ale kompetencje managerów w moim odczuciu są znikome, zwłaszcza w zakresie umiejętności komunikacyjnych i stosowaniu feedbacku.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

G Fikona wywiad

Podczas przejścia ze stanowiska Analityka na Juniora Product Owner miałam szczęście, że zwolniło się kilka stanowisk z powodu pójścia dotychczasowych PO na macierzyński. Dodatkowo mam znaczną wiedzę i doświadczenie, jeżeli chodzi o współpracę z SME i developerami w danym obszarze, co przyczyniło się do mojego awansu (zmienił się jedynie zakres obowiązków, wynagrodzenie zostało takie same). Możliwości rozwoju na stanowisku Junior Product Owner to najprawdopodobniej tylko awans na Product Ownera i zapewne Senior Product Ownera. Można mieć też ewentualnie nadzieję, że zwolni się stanowisko General Product Ownera.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

G Fikona wywiad

Pracownicy mieli budżet szkoleniowy, nie było szkoleń organizowanych przez firmę (za wyjątkiem szkolenia BHP). Wiem też, że management miał wewnętrzne szkolenia z komunikacji. Po zakończeniu współpracy dowiedziałam się od znajomych z firmy, że mój były przełożony został skierowany na zewnętrzne szkolenie z komunikacji po moim zwolnieniu (jednak nie mam potwierdzenia, czy ostatecznie tak się stało), jako że "zapomniał" mi powiedzieć przez 6 miesięcy, że nie jest zadowolony z pewnych aspektów naszej współpracy, ponadto stworzył dla mnie plan naprawczy, którego mi ostatecznie nie przedstawił.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

G Fikona wywiad

Atmosfera w moim odczuciu była poprawna, chociaż od pewnego czasu było czuć mocne ciśnienie i niepewność co do stanu finansowego – management bardzo podkreślał publicznie konieczność cięcia wydatków. Parę miesięcy przed moim zwolnieniem odeszli CEO i CFO. Dowiedziałam się, że po moim zwolnieniu koledzy pytali managerów czy zwolnienia są częścią planu oszczędnościowego, zresztą mój zespół też był przekonany, że moje zwolnienie spowodowane jest cięciami kosztów. Jak można też zauważyć na moim przykładzie (a znam takich historii więcej od kolegów z pracy) wymagania managerów były niejasno sformułowane lub w ogóle nieprzekazywane.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

G Fikona wywiad

Na samym początku mojej współpracy (jakoś pół roku po powstaniu Friday Technology) management bardzo podkreślał, że firma jest startupem i struktura jest bardzo płaska. Z czasem struktura się rozrosła, co jest normalne przy rozwoju. Niestety firma nigdy nie była w mojej opinii startupem – na koniec naszej współpracy cała kadra managerska miała doświadczenia głównie z korporacji, więc chyba tylko management dalej twierdził, że firma (łącznie z niemiecką spółką-matką) jest startupem. Dodatkowo od pierwszego dnia współpracy na stanowisku Junior Product Ownera i parokrotnie później prosiłam byłego przełożonego o udzielanie mi feedbacku na bieżąco, ponieważ byłam Juniorem i bardzo mi zależało na rozwoju i dobrej współpracy. Niestety ten feedback, który otrzymywałam nijak miał się do listy zarzutów przedstawionych mi tuż przed zwolnieniem.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

G Fikona wywiad

Przyznajcie proszę publicznie, że uczycie się dopiero zarządzania pracownikami, róbcie regularnie zewnętrzne szkolenia z komunikacji. Kiedy pracownik zgłasza, że jakość komunikacji na linii zespoły – management jest słaba to odpowiedź "wiemy, pracujemy nad tym" zobowiązuje do poprawy sytuacji. Jeżeli wielu waszych podwładnych zgłasza wam, że potrzebuje pomocy analityka, bo robi na dwa etaty, to nie mówcie im, że za waszych czasów wszyscy sobie radzili, choć nie było analityków (co zresztą nie jest prawdą, skoro na spotkaniu byli obecni ludzie, którzy pracowali dawniej, jako analitycy w tej samej firmie), tylko wsłuchajcie się w potrzeby i ustalcie z podwładnymi zakres obowiązków. Jeżeli kogoś zwalniacie, to miejcie listę konkretnych przykładów, kiedy pracownik zawiódł. Ogólnie to zalecam transparentność, jasne i konkretne formułowanie oczekiwań w stosunku do pracownika, wspieranie kultury feedbacku w firmie poprzez szkolenia i własny przykład (może udzielajcie feedbacku w takiej formie, w jakiej wy byście chcieli go dostać).

FRIDAY Technology
Inne

Dziękujemy za poświęcenie czasu na podzielenie się z nami swoimi doświadczeniami. Cieszymy się, że dobrze czułaś/-eś się w pracy z zespołem i byłaś zadowolona/-y z wynagrodzenia i benefitów. Przyjmujemy również do wiadomości Twoją uwagę o tym, że w niektórych zespołach przez długi czas brakowało pracowników. Rozumiemy, że braki kadrowe mogą wpływać na produktywność i potencjalnie powodować dodatkowe obciążenie pracą dla obecnych członków zespołu. We FRIDAY staramy się zapewnić naszym pracownikom dobre samopoczucie i zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Rozumiemy, że znalezienie równowagi między utrzymaniem atmosfery startupu a rozwojem firmy może być wyzwaniem i doceniamy Twoje sugestie dotyczące ulepszeń. Cenimy wszystkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, ponieważ pomagają nam one w ciągłym doskonaleniu i zapewnianiu naszym pracownikom najlepszego możliwego środowiska pracy. Dziękujemy za poświęcenie czasu na przedstawienie swojej perspektywy i za bycie częścią naszego zespołu.



Friday Technology Sp. z o.o.
1/5 Na podstawie 1 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • Miodowa 14
    00-246 Warszawa
  • NIP: 5252808951 REGON: 384990864 KRS: 0000819990
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Friday Technology Sp. z o.o.