Wywiad z Elżbieta Płusa z Elavon Financial Services DAC (Sp. z o.o. o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce


Branże: Doradcy finansowi
Doradcy finansowi Warszawa

Miniaturka
Elżbieta Płusa
Elavon Financial Services DAC (Sp. z o.o. o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce
Swoje pierwsze kroki w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim stawiała w Take it Doradztwo Personalne. W latach 2003 do 2013 była związana z NCR Polska, gdzie pełniła funkcję HR Managera, odpowiadając za wszystkie działania z zakresu zarządzania kadrami. Od trzech lat pracuje w Elavon Polska i odpowiada za kreowanie wizji i strategii HR oraz koordynowanie wszelkich działań z obszaru human resources. Doktor Ekonomii, absolwentka Wydziału Ekonomii UW oraz studiów podyplomowych w Wyższej Szkoły Menedżerów, kierunek: Zarządzanie potencjałem społecznym i doradztwo personalnie. Od kilkunastu lat pracuje z menedżerami międzynarodowych korporacji, budując rozwiązania biznesowe, które zwiększają efektywność procesów pracy oraz narzędzia HR oraz podnoszą skuteczność i satysfakcję pracowników.

Elavon Financial Services DAC (Sp. z o.o. o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce

Firma Elavon to globalny lider w obsłudze płatności bezgotówkowych. Oferuje rozwiązania i usługi oparte na najlepszych światowych technologiach, dostarcza rozwiązania płatnicze dla wszystkich rodzajów płatności i środowisk ich przetwarzania. Na polskim rynku Elavon działa od ponad 10 lat i obsługuje dziś 20 tys. firm. W 2016 roku polski oddział firmy Elavon uzyskał statuetkę eDukata 2016, tytuł Top Industry Leader w konkursie European Leadership Awards, tytuł Solidny Pracodawca Roku 2016 oraz nagrodą Bloomberg Businessweek Polska za najlepsze usługi dla biznesu.

Od ponad 20 lat firma Elavon jest liderem w przetwarzaniu płatności. Co wpłynęło na tę wysoką pozycję?

Systematycznie znajdujemy się w pierwszej piątce największych globalnych dostawców usług płatniczych, a nasza niezawodna międzynarodowa platforma rozliczeniowa oraz kompleksowa oferta usług, gwarantują możliwość prowadzenia sprzedaży dla firm na całym świecie. Na wysoką pozycję niewątpliwie wpływa profesjonalizm i jakości rozwiązań, ale też unikalne, zindywidualizowane podejście do każdego klienta. Elavon oferuje rozwiązania i usługi oparte na najlepszych światowych technologiach dla wszystkich rodzajów płatności i środowisk ich przetwarzania. Kluczowa jest jednak bardzo dokładna identyfikacja potrzeb konkretnego klienta, aby zaoferować mu usługi idealnie dopasowane do potrzeb, skutecznie wspierające jego rozwój. Jesteśmy więc przedsiębiorstwem konsultingowym oferującym rozwiązania płatnicze.

Ilu mają Państwo klientów i kto do nich należy: wielkie międzynarodowe korporacje czy lokalne firmy?

Grono naszych klientów jest bardzo liczne – obsługujemy około miliona firm na całym świecie, z czego 20 tys. firm (40 tys. placówek) w Polsce. Do naszych klientów należą zarówno duże międzynarodowe korporacje, jak i średnie oraz małe przedsiębiorstwa. Międzynarodowy zasięg i infrastruktura pozwala firmie obsługiwać klientów globalnie, a obecność na lokalnych rynkach umożliwia indywidualne podejście. Elavon w Polsce dynamicznie rozwija się od 2007 roku, tj. od momentu powstania Centrum Operacyjnego w Warszawie. To właśnie tu polski oddział Elavon zarządza sprawami klientów z rynków europejskich: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Polski, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Norwegii.

Jaka jest misja firmy Elavon?

Bardzo zależy nam na wspomaganiu rozwoju naszych klientów. Z tego względu mogą oni liczyć na nasze merytoryczne doradztwo oraz kompleksową optymalizację procesów sprzedaży, aby w pełni wykorzystywać możliwości innowacyjnych rozwiązań płatniczych. Czynimy to zapewniając im kompleksowe, bezpieczne i skalowalne rozwiązania do obsługi płatności.

 

W czerwcu uzyskali Państwo prestiżowy tytuł Solidny Pracodawca Roku 2016. Co Państwa wyróżnia jako pracodawcę?

Tytuł Solidnego Pracodawcy Roku to nagroda potwierdzająca przejrzystość oraz rzetelność działania firmy. Oferowane przez Elavon warunki zatrudnienia oraz możliwości rozwoju w rozbudowanych, międzynarodowych strukturach przekonały kapitułę, że warto wyróżnić właśnie naszą firmę, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Firma Elavon ma oddziały w 9 krajach, w tym 6 oddziałów w Europie. Czy zamierzają Państwo rozszerzyć zakres działania i otworzyć kolejne biura?

Sytuacja gospodarcza jest bardzo dynamiczna, a my naszą strukturę i strategię dopasowujemy do obecnej koniunktury i potrzeb rynkowych. Obecność na rynku w danym kraju nie musi wiązać się z fizycznym prowadzeniem tam oddziału, nasz biznes rozwijamy we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

Czy w Polsce rekrutują Państwo również do oddziałów w Europie i Ameryce?

Elavon charakteryzuje się rozbudowaną strukturą organizacyjną obejmującą międzynarodowy zasięg. W związku z tym zdarzają się rekrutacje prowadzone z Polski lub innego naszego biura do oddziałów europejskich. Jednak nie prowadzimy bezpośrednio rekrutacji do Stanów Zjednoczonych.

  

Z jakich kanałów rekrutacji korzystają Państwo przy zatrudnianiu nowych pracowników do Elavon?

Biorąc pod uwagę nasze stałe potrzeby rekrutacyjne skupiamy się głównie na pozyskiwaniu kandydatów we współpracy z portalami ogłoszeniowymi. Wspieramy się oczywiście dodatkowymi działaniami takimi jak: udział w Targach Pracy, współpraca z uczelniami oraz bezpośredni kontakt z kandydatami na rynku pracy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wszystkie informacje o aktualnie prowadzonych rekrutacjach zarówno w Polsce, jak i pozostałych krajach, można znaleźć na naszej stronie internetowej w sekcji kariera.

Jakich pracowników obecnie Państwo poszukują?

Jesteśmy szybko rozwijającą się firmą, dlatego też rekrutujemy praktycznie przez cały czas. Szukamy pracowników zarówno na stanowiska niższego szczebla jak i takie, na które wymagane jest wcześniejsze doświadczenie zawodowe.

Część etatów, takich jak stanowiska kierowników zespołów, jest obsadzanych najczęściej w ramach awansów wewnętrznych. Obecnie szukamy zarówno pracowników do naszego Centrum Operacyjnego, jak i Net Developerów, Specjalistów ds. Produktów, Sprzedaży i Finansów.

  

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Nasze oczekiwania względem kandydatów ściśle związane są ze stanowiskiem, na które prowadzona jest rekrutacja. Od kandydatów aplikujących na stanowiska niższego szczebla wymagamy przede wszystkim bardzo dobrej znajomości języków obcych, umiejętności komunikacyjnych i motywacji do pracy. Jesteśmy otwarci na zatrudnianie studentów i absolwentów. W przypadku wielu stanowisk nie wymagamy doświadczenia, a każdy pracownik przechodzi szkolenia pozwalające na wykonywanie powierzonych mu zadań. Praktycznie każdy zespół ma swój program wdrażania nowych pracowników.

Czy konieczna jest znajomość języków obcych, jeśli tak – jakich?

Każdy nasz pracownik powinien bardzo dobrze posługiwać się językiem angielskim. W przypadku stanowisk obejmujących bezpośredni kontakt z zagranicznymi klientami (na przykład w Dziale Front Office) minimalny wymagany poziom znajomości języka według skali europejskiej to C1. Na stanowiskach nie wymagających bezpośredniego kontaktu z klientem (np. Dział Back Office) wystarczy znajomość języka angielskiego na poziomie B2. Poza tym w międzynarodowym środowisku pracy, jakim jest firma Elavon, znajomość języka angielskiego jest absolutnie niezbędna. Mimo że pracujemy w polskim oddziale, w praktyce cała komunikacja wewnętrzna, wiele procedur, szkoleń, jak również wykorzystywane w codziennej pracy programy komputerowe są właśnie w języku angielskim. Nasi pracownicy w codziennej pracy mogą wykorzystywać też język hiszpański, niemiecki, francuski, włoski i holenderski.

 

Czy w firmie Elavon jest program stażowy, praktyk?

Obecnie nie prowadzimy programów stażowych, choć od pewnego czasu analizujemy taką możliwość. Zależy nam, aby był to interesujący program odpowiadający potrzebom zarówno uczestników, jak i zespołów, które zdecydują się przyjąć stażystę. Stale zatrudniamy absolwentów oraz studentów i w pewnym stopniu z tego powodu nie uruchomiliśmy jeszcze programu stażowego. Po prostu, gdy spotykamy interesującego kandydata, który pasuje do naszego zespołu z reguły jesteśmy gotowi zatrudnić go na etat, chętnie w pełnym wymiarze czasu pracy.

Jak wygląda proces rekrutacji?

Pierwszym etapem procesu rekrutacji jest rozmowa telefoniczna prowadzona przez dział HR. Ma ona na celu zebranie podstawowych informacji na temat kandydata dotyczących m.in.: motywacji, dotychczasowych doświadczeń, znajomości programów komputerowych i języków obcych. Jeśli kandydat posiada odpowiednie kompetencje i przejdzie pozytywnie weryfikację wówczas kolejnym etapem jest spotkanie w naszej siedzibie z bezpośrednim managerem. Do kandydatów, z którymi mieliśmy kontakt w procesie rekrutacji, zawsze wracamy z informacją zwrotną, niezależnie czy jest ona pozytywna czy negatywna. Elavon bardzo mocno stawia na szukanie talentów wewnątrz firmy, dotyczy to przede wszystkim wyższych stanowisk. Zawsze w pierwszej kolejności dajemy szansę rozwoju naszym pracownikom. Większość szefów zespołów i wielu managerów to osoby, które objęły swoje stanowiska w wyniku rekrutacji wewnętrznych.

Jak potencjalni kandydaci powinni przygotować się na rozmowę lub spotkanie rekrutacyjne?

Kandydat starający się o pracę powinien przede wszystkim dokładnie zapoznać się z zamieszczonym ogłoszeniem, szczególnie z wymaganiami, jakie są zawarte w opisie stanowiska, ale też z profilem naszej firmy. W zależności od potrzeb kandydaci odpowiednio wcześnie informowani są o dodatkowym zadaniu lub prezentacji do przygotowania.

Na każdym etapie procesu rekrutacji w firmie Elavon weryfikowana jest znajomość języka obcego. Przed spotkaniem warto więc odświeżyć sobie słownictwo, aby czuć się swobodnie podczas rozmowy. Dobrze jest też wcześniej przygotować sobie pytania do prowadzącego rozmowę rekrutera lub bezpośrednio do menadżera.

W jaki sposób inwestują Państwo w rozwój swoich pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji?

W większości zespołów mamy opracowane ścieżki rozwoju zawodowego (tzw. Career Development Plans), które w jasny sposób określają ramy czasowe oraz wymagania dotyczące rozwoju w danej dziedzinie lub dziale. Po spełnieniu określonych w planie kryteriów pracownicy są awansowani ze stanowiska specjalisty do starszego specjalisty czy eksperta nawet w przeciągu pierwszego roku pracy.

Dodatkową formą rozwoju pracowników cieszącą się dużym zainteresowaniem są tzw. Shadow trainings. Mają one na celu zapoznanie się w praktyce ze specyfiką danego działu i stanowiska. Po takim szkoleniu pracownik rozumie na czym polega praca w danym zespole, co często pozwala mu podjąć decyzję w kontekście kształtowania swojej ścieżki kariery w ramach organizacji. Ważny jest dla nas rozwój osobisty pracowników, dlatego też finansujemy i organizujmy dla nich kursy językowe. Dodatkowo w swojej strukturze posiadamy Zespół ds. Szkoleń i Rozwoju, który organizuje różnego typu szkolenia wewnętrzne. Każdy pracownik ma również dostęp do naszej platformy e-learningowej, która zawiera wiele szkoleń, oprócz tego może też korzystać z bezpłatnych szkoleń Harvard Business Corporate Learing Centre. Ponadto dla każdego pracownika, jako element procesu zarządzania wynikami pracy, co roku budowany jest indywidualny plan rozwoju zawodowego, który pozwala na dokładne zaplanowanie w czasie poszczególnych działań rozwojowych.

Na jakie benefity mogą liczyć Państwa pracownicy?

Elavon swoim pracownikom oferuje bardzo bogaty pakiet benefitów. Są wśród nich m.in. prywatna opieka medyczna z szeregiem bezpłatnych usług medycznych, grupowe ubezpieczenie na życie, plan emerytalny dający możliwość oszczędzania razem z firmą, dopłaty do wypoczynku organizowanego przez pracowników we własnym zakresie lub dopłaty do karty Multisport, a także możliwość uczestnictwa w kursach językowych finansowych przez firmę.

Czy firma organizuje wyjazdy lub imprezy integracyjne dla swoich pracowników?

Najwyższą wartością firmy Elavon jest tworzenie dobrej atmosfery w pracy i środowiska przyjaznego dla pracowników. Z tego względu każdego roku pod koniec lata organizujemy event dla całego zespołu Elavon. Ponad to od 6 lat rozwijamy Polski oddział międzynarodowego projektu „Development Network” – od tego czasu odbyło się ponad 60 spotkań i eventów wspierających personalny oraz  profesjonalny rozwój pracowników. Dodatkowo daje im to możliwość zaangażowania się w działania społeczne wspierające fundacje takie jak Szlachetna Paczka czy Towarzystwo Przyjaciół dzieci.

Dziękuję za rozmowę.

Elavon Financial Services DAC (Sp. z o.o. o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce
2.5/5 Na podstawie 140 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Elavon Financial Services DAC (Sp. z o.o. o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce