Firmę znam od lat, dostarczają kleje i lakiery do mojego obecnego miejsca pracy. Chciałem aplikować na przedstawiciela ale słyszałem, że w przeciągu ostatnich kilku miesięcy zwolnili się wszyscy handlowcy. Czy to prawda? Czy któryś z pracowników mógłby napisać jak faktycznie wygląda obecna sytuacja w firmie?
Jeśli któryś z pracowników będzie chciał napisać to oczywiście jak najbardziej ma do tego prawo. Natomiast widzę, że na ten moment nikt nie odpisał, więc czuję się w obowiązku odpowiedzieć. W ciągu ostatniego roku istotnie wielu przedstawicieli handlowych pożegnało się z naszą firmą. Nie są to wszyscy tak jak Pan pisze. W CDW są 2 zespoły handlowców, a sytuacja dotyczyła jednego zespołu. I faktycznie większość handlowców - pożegnała się z naszą firmą. Moim zdaniem związane to było z reorganizacją pracy w związku z zmianami jakie obecnie zachodzą w świecie b2b. Firmy reorganizują się by sprostać wymaganiom współczesnego cyfrowego świata. Handlowcy, którzy odeszli nie potrafili zaadaptować się do zmienionej rzeczywistości. Dlatego zmianę która zaszła postrzegam jako pożądaną. Osoby, które zostały zatrudnione bardzo dobrze wpasowały się w nowy model biznesowy i już widać pierwsze pozytywne efekty. Oczywiście, nie dotyczy to wszystkich naszych klientów, nad czym ubolewam. Ale - jak Pan sam pisze - od lat dostarczamy do Państwa firmy kleje i lakiery - i odejście handlowca nic w tym wypadku nie zmieniło. Co mnie bardzo cieszy. Bardzo ciekawi mnie, skąd Pan dowiedział się o procesie rekrutacyjnym, ponieważ obecnie żaden taki nie jest przez nas prowadzony na stonowisko Przedstawiciela Handlowego. Uprzejmie proszę o odpowiedź byśmy mogli wycofać ogłoszenie i nie wprowazać w błąd potencjalnie zainteresowanych.
Atmosfera w firmie jest beznadziejna. Jeden wielki chaos. Po odejściu handlowców nic sie nie zmieniło poza tym że zmieniliśmy sie w call center. Poniżanie pracowników (w tym kobiet) jest na porządku dziennym. Do tego pełna inwigilacja. Ludzie odchodzą bo mają dość takiego traktowania. Jak dbasz o zdrowie psychiczne to sobie odpuść.
Czy istnieje możliwość rozwoju w CDW Sp. z o.o.?
Misja naszej firmy brzmi: "Istniejemy, aby naszym zaangażowaniem wspierać Wasz rozwój". Mówimy tu zarówno o klientach jak i pracownikach. Jako firma robimy co w naszej mocy, by dać pracownikom możliwość rozwoju organizując szkolenia wewnętrzne oraz zewnętrzne. Cenimy sobie także oddolne inicjatywy pracowników oraz ich sugestie dotyczące potrzeb szkoleniowych.
W CDW przykładamy dużo wagę do rozwoju pracowników widząc w tym największą szansę na rozwój organizacji. Nie jesteśmy dużą firmą - na stałe współpracujemy z około 40 osobami. Mimo to zdecydowaliśmy się stworzyć i utrzymywać osobne stanowisko HR-owca, zajmującego się sprawami m.in rozwoju pracowników. Tym samym wyraźnie odróżniamy tzn. HR twardy, czyli tematy kadrowe, którymi zajmuje się u nas zespół administracji od HR-u miękkiego, którym zajmuje się specjalista ds. hr. Spec. ds. HR w ramach rozwoju pracowników wdrożył m.in. takie przedsięwzięcia jak: tutoring pracowniczy, ścieżki rozwoju pracowników, training within industry. Dodatkowo aktywnie działamy w kierunku wypracowania kultury organizacyjnej, w której wzajemna współpraca wiąże się z autentyczną chęcią współtworzenia, wewnętrzną motywacją do działania oraz nauką od siebie nawzajem z poszanowaniem wzajemnych różnic.
Witam. Mam pytanie. Współpracuje z firmą cdw i od jakiegoś czasu 6 lata. Od ok. 6miesiecy obsługuje mnie chyba 4 osoba. Dlaczego taka rotacja. Pani z którą miałem ostatni kontakt nie ma pojęcia o technologi i produktach
To bardzo ważne pytanie i dziękuję, że Pan je zadał. Jak Pan zauważył w ostatnich 6 m-cach nasza firma przeszła dość gruntowną zmianę. Do tej pory było tak, że jedna osoba odpowiadała za: prospekting, odpowiadanie na nowe zapytania obecnych klientów, odpowiadanie na nowe zapytanie, obsługę klienta na miejscu związaną z wdrażaniem nowej technologii, obsługą jakościową, wysyłaniem dokumentacji produktowej, ofertowaniem itd. itd. W efekcie było tak, że niektóre osoby w naszej firmie były przeciążone zadaniami, podczas gdy inne miały dużo wolnego czasu, który był nieefektywnie wykorzystywany. Ta sytuacja mogła mieć wpływ na satysfakcję naszych klientów, a na pewno wpływała na satysfakcję naszych pracowników i efektywność naszej firmy. Obecnie zadania zostały podzielone i ma Pan kontakt z różnymi osobami dedykowanymi do poszczególnych tematów. W efekcie może się zdarzyć, i na pewno się zdarzy sytuacja, że osoba, która do Pana zadzwoni w jednym temacie, nie będzie w stanie udzielić Panu odpowiedzi na Pana pytania. W takiej sytuacji zbierze od Pana potrzebne informacje i na pewno właściwa osoba skontaktuje się z Panem. A jeśli będzie inaczej - proszę mi o tym powiedzieć. Najlepiej jak Pan do mnie zadzwoni lub napisze bezpośrednio: m.wasik@cdw.net.pl. Wtedy będziemy działać aby mógł być Pan w pełni zadowolony. Pozdrawiam serdecznie.
Szkolenia w naszej firmie są prowadzone w większości albo przez Pana/i współpracowników albo przez naszych partnerów biznesowych. Tym komentarzem mniej dotyka Pan moją osobę a bardziej osoby, które te szkolenia prowadzą. Natomiast sam komentarz przyjmuję. I w jeszcze wiekszym stopniu zadbam o to aby moi współpracownicy mieli wpływ na to jakie kompetencje nabywają. Pozdrawiam. Prezes
Na jakie wsparcie w CDW Sp. z o.o. mogą liczyć kobiety w ciąży? Czy przestrzegane są ich prawa wynikające z Kodeksu pracy?
W firmie CDW dokładamy starań, aby wszelkie prawa pracownicze, w tym prawa kobiet w ciąży - były przestrzegane. Każdy pracownik może liczyć na wsparcie. W tym celu okresowo prowadzimy rozmowy z pracownikami celem zdiagnozowania, czy i jakie wsparcie jest potrzebne.
Czy firma CDW Sp. z o.o. udziela pożyczek pracowniczych? Na jakie dodatkowe wsparcie może liczyć pracownik?
W każdym naszym współpracowniku widzimy przede wszystkim człowieka z jego potrzebami, marzeniami, ale i pomysłem na siebie. Myślę, że to procentuje w ten sposób, że kiedy są w potrzebie, zwykle my jako menedżerowie dowiadujemy się o tym dość szybko. Nie mamy w firmie żadnego specjalnego funduszu, który załatwiałby takie potrzeby i nie było do tej pory potrzeby istnienia takiego mechanizmu. Mimo tego, gdyby pojawiła się tego typu potrzeba ze strony któregoś ze współpracowników, to na pewno szczegółowo jako zarządzający przeanalizowalibyśmy temat i przekazali odpowiednią informację zwrotną wraz z uzasadnieniem naszej decyzji.
Czy pracownicy w CDW Sp. z o.o. dogadują się między sobą?
Zadaliśmy to pytanie jednej z pracownic. Odpowiedziała: pracownicy dogadują się ze sobą ciężko bo nie ma komunikacji, otwartości dialogu. I tak rzeczywiście jest. Osobiście uważam że jest tak w wielu firmach. Silosy, silosy, silosy. Myślę że to co na pewno nas wyróżnia to otwartość na słuchanie opinii pracowników, także tych niepochlebnych. Ponadto pracownicy mają możliwość raz w kwartale anonimowo wypowiedzieć się n/t jak jest, jak się czują w firmie. I piszą. I piszą tak, jak uważają, a nie to co góra chciałaby usłyszeć. Myślę, że nie ma co pisać, że praca zespołowa w CDW jest na najwyższym poziomie. Niektórzy dogadują się bardzo dobrze z każdym inni nie dogadują się z nikim. Ogólnie jest raczej na przeciętnym poziomie. Ale na pewno robimy wiele, aby tę pracę uczynić przyjemniejszą i jednocześnie efektywniejszą.
Jakie wartości są cenione w CDW Sp. z o.o.?
Pełna dyspozycyjność, brak własnego zdania i najważniejsze to podporządkowanie się Prezesowi, który z małej firmy próbuje zrobić korpo
Na czym Twoim zdaniem polega ta zmiana w korpo? Jakieś szczególne procedury są wdrazane czy o co chodzi?
To co internauta nazwał robieniem z firmy korpo jest w istocie określeniem działań, które powinny być oraz działań które nie powinny być robione w ramach poszczególnych procesów. Np. takim procesem jest ofertowanie do klienta. Do tej pory było tak, że proces ofertowania nie był wyraźnie zdefiniowany jak powinien przebiegać. W konsekwencji poszczególne osoby postępowały różnie, co skutkowało wydłużeniem niektórych czynności, jak np. obsługa wpływających zamówień. W efekcie cierpiał na tym klient, którego zamówienie było zagrożone. Zmiana, która obecnie jest wdrażana jest efektem przyjęcia przez naszą organizację systemu zapewnienia jakości na podstawie norm ISO 9001:2015. W efekcie jej wdrożenia członkowie naszej organizacji zostali przeszkoleni np. kogo obecnie informować o wysłanej ofercie, a kogo o zaakceptowanej, do kogo zwracać się po indywidualne warunki itp. Do tej pory tego typu tematy były załatwiane oddzielnie dla każdego tematu. W miarę jak rośniemy, określamy nowe reguły bez których organizacja nie mogłaby funkcjonować w obecnych rozmiarach nie mówiąc już o jakimkolwiek wzroście. Dziękuję @Pytanie, że poruszył to ważne zagadnienie na tym forum. Widzę dzięki temu, że powinniśmy położyć jeszcze większy akcent na wewnętrzną komunikację i uświadamianie znaczenia wprowadzanych zmian. Pozdrawiam Marcin Wąsik
Czy CDW Sp. z o.o. zapewnia kartę multisportu?
CDW zapewnia kartę medyczną Luxmed. W dzisiejszych czasach daje większe korzyści niż karnet do miejsc które są zamykane jako pierwsze w czasie pandemii
A to tak, chociaż na multisport by nie narzekali pewnie. ;p A jakieś inne jeszcze pomniejsze dodatki czy coś?
CDW daje wparcie do działań pracowników wykonywanych poza pracą. Do takich działań należą lub należały np. wsparcie dla działania Ochotniczej Straży Pożarnej, którego jeden z pracowników jest komendantem, wsparcie dla cyklicznie organizowanego przez współpracownika turnieju brydżowego, wsparcie w organizacji festynu na rzecz leczenia siostrzenicy naszej współpracownicy itp.