w sumie można było się tego spodziewać, bo praktyka ta jest wszechobecna, jednak z drugiej strony pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne, ale do rzeczy - pierwsza rozmowa jak najbardziej pozytywna, druga również i tutaj następuje rozczarowanie. Rozczarowanie nie tyle efektem, a bardziej podejściem, bo fakt, że się nie dostałem nie jest jakąś tragedią (w końcu jak nie tu, to gdzie indziej, więc należy zapomnieć i próbować dalej, i to podejście zna i rozumie każdy, więc nie wylewam tu żali), natomiast ja jakoś tak od dawna nienawidzę kłamania i to takiego zupełnie bezsensownego. Po co manager zatrudniający mówi, że następnego dnia pani rekruterka wyśle dane do ostatniego etapu rekrutacji i oczywiście nikt nic nie wysyła? Jaki jest sens w tym, że manager mówi, że chciałby szybko dopiąć ten ostatni etap i zależy mu na kandydacie, a potem cisza? Nie rozumiem po co mówić takie rzeczy kandydatowi? Nie podoba się, to powiedzieć to i koniec, sprawa jasna. Trochę słabo świadczy o firmie fakt, że wysoko postawiony manager de facto kłamie... Skoro kadra wyższego szczebla się tego dopuszcza, to można wywnioskować, że jest to stała praktyka. Ja nie mam żalu o wynik, a raczej o podejście, bo w końcy wszyscy twierdzą, że są inni, a są i tak tacy sami.
Zapewniam Cię, że manager z którym rozmawiałeś nie miał powodu żeby Cię okłamywać. Jeżeli faktycznie tak powiedział, to najprawdopodobniej rekomendacja Twojej kandydatury z jego (lub jej) strony była pozytywna. Coś jednak nie zagrało i najpewniej osoba prowadząca ostatni etap zadecydowała inaczej. Nie zmienia to oczywiście faktu, że o zmianie decyzji powinieneś zostać w odpowiedni sposób poinformowany przez HR'y.
Niestety w moim przypadku również brak odpowiedzi ze strony firmy i totalny brak profesjonalizmu.
Przykro mi, że masz takie doświadczenie. Nasz Zespół Rekrutacji stara się wracać do każdego kandydata z feedbackiem, czasem niestety zdarza się niedopatrzenie. Mocno nad tym pracujemy. Dzięki za feedback. Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się szczegółów, to możesz zawsze zagadnąć któregoś z naszych Rekruterów na LinkedIn, napisać na nasz rekrutacyjny e-mail - aptitude-recruitment@aptitudesoftware.com lub poprostu napisać do osób z którymi do tej pory rozmawiałeś.
Czy Aptitude Software Poland Sp. z o.o. zatrudnia studentów?
Tak, zatrudniamy studentów. W procesie rekrutacji zwracamy uwagę przede wszystkim na kompetencje i doświadczenie kandydatów. Na ten moment nie mamy otwartych programów stażowych dedykowanych studentom.
Hej, mnie by interesował właśnie staż, może będę się czaić :) A wiadomo coś więcej o warunkach stażu? Jest coś płatny? I czy normą jest zatrudnienie potem na etat jeśli ktoś się sprawdzi?
Maju wkroczyliśmy w Nowy Rok, ale nadal nie planujemy programów stażowych. Tak wię ctrudno odnosić się do warunków. Natomiast zdecydowanie, jeśli pojawiają się programy stażowe, to są one płatne (rynkowo). I raczej w większości jest możliwość pozostania w firmie. Szczegóły zawsze zależą od konkretnej sytuacji. W razie dalszych pytań możesz smiało pisać do naszych rekruterów na LinkedIn lub poprostu obserwuj nasza strone karierową.
Jaki jest okres rozliczeniowy w Aptitude Software Poland Sp. z o.o.? Kiedy można spodziewać się przelewu wynagrodzenia?
Nie nawet jednego przypadku żeby wypłąta doszła po terminie, natomiast jak termin wypłaty wypada na weekend/świeto, wtedy przelew idzie wcześniej, także w tym aspekcie bardzo spoko to wygląda.