Wywiad udzielony przez użytkownika Zosia
Pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Na myśl nasuwa się wiele spraw, ale taką świeżą kwestią jest oszczędzanie na wydatkach kosztem zdrowia pracowników. W sklepie, a szczególnie przy kasach, jest bardzo zimno. Kasy są ustawione zaraz przy wejściu, nie ma żadnej osłony od zimna, wieje prosto na kasjerów.
Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega? Napisz, co robisz na co dzień w firmie, czym się zajmujesz?
Tak naprawdę nie ma jednego stanowiska pracy — robimy wszystko. Przykładowo, gdy jestem na kasie, to przychodząc rano, robię jednocześnie wypiek pieczywa, oczywiście biegając do kasy w tę i z powrotem. Wykładam świeże gazety i ściągam stare. Sprawdzam daty na kwiatach, cenówki na produktach przy kasach, dokładam papierosy do podajników nad kasami, dokładam produkty, które znajdują się przy kasach. Dbam także o czystość na kasie i obok. Dostawiam wózki i koszyki. Wywożę butelki od piwa. Dokładam alkohole, wydaję i przyjmuję paczki, obsługuję klientów. Uważam, że zakres obowiązków w tej pracy jest za duży, jak na jedną osobę.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
Pracuję na pół etatu, około 80-86 godzin w miesiącu. Moje wynagrodzenie netto wynosi 1300-1500 złotych miesięcznie.
Jak długo pracujesz w tej firmie?
Pracuję trzy lata.
Czy polecił(a)byś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Raczej nie. Praca jest ciężka. Wykonuje się bardzo dużo obowiązków i zadań, a zarobki są słabe.
Wskaż dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.
Jest to stabilna praca, a wynagrodzenie zawsze wypłacane jest na czas.
Wynagrodzenie na czas? to jest atut? To jest obowiązek pracodawcy. To tak jak napisać wynagrodzenie jest co miesiąc. A przecież czasy (usunięte przez administratora)już dawno minęły.
Wskaż dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.
Dużo obowiązków narzucanych na pracowników. Brak jakichkolwiek świadczeń socjalnych. Niskie wynagrodzenie.
W jakich szkoleniach, organizowanych przez tę firmę, brałeś/aś udział?
Odbyłam kurs BHP. Byłam szkolona z obsługi maszyn krajalniczych oraz pieca do wypieku pieczywa.
Czy szkolenia są zaplanowane i jak często się odbywają? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczą.
Tak są planowane wcześniej — chyba raz na dwa lata.
W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynika? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?
Pewnie z oszczędności. Przydałyby się szkolenia psychologiczne, związane z tym, jak radzić sobie w sytuacjach stresowych — coraz częściej klienci wyładowują swoje frustracje na sprzedawcach. Chętnie skorzystałabym również z kursu języka angielskiego.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
Myślę, że u nas w sklepie atmosfera między pracownikami jest dobra. Nie było sytuacji, w których czułabym, że ktoś jest źle nastawiony w stosunku do mnie.
Co najbardziej wpływa, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Bywają spięcia w pracy, ale pracownicy zawsze starają się dogadać. Pani kierownik wymaga, ale potrafi również pochwalić czy docenić. Uważam, że w moim sklepie atmosfera odgrywa bardzo ważną rolę.
Czy pracodawca wywiązuje się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie jest zgodne z ustaleniami?
Tak, wywiązuje się.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Koniecznie zadbać o pracowników. Ciepło w miejscu w pracy to dla mnie podstawa. Firma powinna dołożyć etatów, żeby jeden człowiek nie robił za trzech. Proponuję także zadbać o godne wynagrodzenie i dodatki socjalne, chociażby te, które mogłyby być przyznawane na święta.
Wywiad udzielony przez użytkownika Anka
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Pracowałam w Dino. Mam niepełnosprawności, więc lekarz zaznaczył, że nie mogę wchodzić na wysokości, ale nie powiedział przy rekrutacji, że jestem chora. Niedawno dowiedziałam się, że przy innej rekrutacji odmówiono zatrudnienia osoby z padaczką. To dyskryminacja.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?
Pracowałam jako sprzedawca, moim zadaniem była obsługa klientów i wykładanie towaru.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?
Moja umowa nie została przedłużona - prawdopodobnie przez to, że chorowałam. Nikt nie podał mi żadnego innego powodu.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
Od 2800 do 3400 złotych.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
16 miesięcy.
Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Pracodawca wypłacał dodatkowe środki za pranie odzieży, oferował też ubezpieczenie grupowe.
Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Niska płaca, nienaprawione drzwi od chłodni - było trzeba dźwigać 150 kg mięsa z chłodni warzywnej, żeby je przetransportować do chłodni mięsnej. Bezpośredni przełożeni czepiają się, że za często wychodzi się skorzystać z toalety. Zakaz palenia całkowity, nawet na przerwie.
Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.
Pierwsze szkolenie, w jakim wzięłam udział, odbyło się po roku pracy.
W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?
Myślę, że brak szkoleń wynika z tego, że firma po prostu nie dopilnowała tematu.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
Współpracownicy obgadują się za plecami wzajemnie, a osoby pracujące w sklepie na wyższych stanowiskach dogadują pracownikom, rzucają nieprzyjemne uwagi.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?
Atmosfera była dobra pomiędzy mną a przełożonymi na wyższym szczeblu. Nigdy nie miałam żadnych większych kłopotów, które musiałabym zgłaszać gdziekolwiek wyżej.
Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Uważam, że największy wpływ na tę atmosferę miało zachowanie osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.
Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?
Wywiązywał się, nie mam żadnych zastrzeżeń.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Zasugerowałabym, aby firma przestała gorzej traktować osoby niepełnosprawne podczas rekrutacji. Nie można tego robić, to jest niezgodne z obowiązującym prawem.
Wywiad udzielony przez użytkownika Violetta Karwala
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Zostałam zatrudniona w jednym ze sklepów marki Dino we Wrocławiu. Mam wyższe wykształcenie, ale pracowałam na stanowisku kasjer-sprzedawca. Jestem osobą niepełnosprawną. Mam doświadczenie w obsłudze klienta i w pracy jako kasjer-sprzedawca. Ostatnio pracowałam w biurze, ale też miałam kontakt z dużą gotówką i prowadziłam sklepy. Sceptycznie podchodziłam do tej pracy, ponieważ wiedziałam, że jest to praca ciężka, wymagająca siły fizycznej i dużego tempa pracy. W momencie zatrudnienia myślałam, że będę mogła wykonywać pracę w swoim tempie i z dużą dokładnością (jestem osobą dokładną i skupiającą się na pracy). Na początku zatrudnienia zauważyłam, że na zmianie pracuje maksymalnie 3 osoby. Osoba pracująca na kasie ma do wykonania jeszcze inne zadania, między innymi wyłożenie z palet alkoholu, papierosów, przyjęcie gazet, obsługę klientów. Z tego powodu nie polecam tej pracy o sobie niepełnosprawnej. Czasami, kiedy było dużo klientów, nie było sposobu na szybkie i dokładne wykonanie wszystkich obowiązków. Dlatego też często zdarzało się tak, że na regałach zalegały gazety nawet sprzed roku. Pani kierownik w ogóle nie zwracała uwagi zarówno na to, jak i na inne nieprawidłowości, takie jak kradzież towarów. Jeśli jakiś pracownik czegoś nie dopilnował, nie dopatrzył, to było to bagatelizowane, nawet jeśli chodziło o nieświeże mięso. Dodam jeszcze, że któregoś dnia byłam obserwowana przez klienta, który wiedział, jak odciągnąć mnie od kasy, żeby ukraść pudło z papierosami. Gdyby więcej osób było na sklepie i ktoś by mnie wyręczył z mycia podłogi, posprzątania szkła, to kradzieży można by uniknąć. Sytuacja wyglądała tak, że klient odciągnął mnie od pracy, tłukąc piwo. Pracownica sklepu przyniosła mi mopa z wodą, mówiąc, żebym pozmywała. Kiedy ja myłam podłogę i zbierałam szkło, zauważyłam, że nie ma już mężczyzny i pudła z papierosami. Pobiegłam do kierowniczki sklepu, żeby jej to zgłosić. Ona jednak nie chciała zadzwonić na policję. Wiedziała, że to ja zostanę obciążona odpowiedzialnością za tę sytuację. W tamtym momencie poczułam się bardzo niesprawiedliwie potraktowana. Uważam, że ta sytuacja powinna być zupełnie inaczej rozegrana.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?
Przeszłam na rentę, ale powróciłam do pracy. Poprosiłam o dostosowanie zadań i zmniejszenie zakresu obowiązków. Umowa się zakończyła na skutek upływu czasu, na jaki była zawarta. Mimo iż była to dla mnie bardzo ciężka fizycznie i psychicznie praca, to z powodu braku innej pracy zdecydowałam się do niej powrócić. Potem nie przedłużono mi umowy.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
2700 złotych z premią. Bywało, że dostawałam tylko 2400 złotych lub nawet mniej.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
Rok i trzy miesiące z 6-miesięcznym zwolnieniem chorobowym, ponieważ byłam wykończona psychicznie i fizycznie przez tę pracę.
Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
W pracy podobało mi się to, że firma oferowała zatrudnienie na umowę o pracę. Wypłata zawsze przychodziła na czas.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Żadnych możliwości rozwoju mi nie przedstawiono. Zwykle do pracy zatrudniano osoby zdrowsze, niż ja a co za tym idzie bardziej przydatne.
Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.
Nie brałam udziału w żadnym szkoleniu. Jedynie mieliśmy krótki komunikat w trakcie śniadania, dotyczący tego, że pudła z papierosami należy trzymać pod ladą. Na następny dzień lub dwa dni później darzyła się sytuacja z kradzieżą, którą opisywałam wcześniej.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
Raczej negatywnie. Byłam świadkiem sytuacji, kiedy pracownicy się obgadywali, przeklinali i wyśmiewali innych. Dobra atmosfera istniała wśród tych pracowników, którzy byli szybcy, pomagali sobie nawzajem, szli razem w przerwie na papierosa i mieli dobre relacje z kierownictwem.
Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?
Jeśli chodzi o wynagrodzenie, to ogólnie tak. Często jednak było ono zaniżane z powodu braku premii, czy zaniżania utargu przez osoby zliczające pieniądze na koniec dnia.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Zasugerowałabym sumienniejsze dobieranie osób na stanowiska kierownicze. Uważam, że osoba na takim stanowisku powinna mieć wykształcenie wyższe i być wdrożona do kierowania w sklepie. Nie powinna jednak źle traktować, poniżać osób starszych oraz nie powinna być wulgarna i dyskryminować pracowników.
Wywiad udzielony przez użytkownika Marta
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Chcę powiedzieć, że w tej firmie ma miejsce złe traktowanie pracowników, zastraszanie i zamiatanie problemów pod dywan, zamiast rozwiązywania problemów. Dla mnie ta praca zaskutkowała nerwicą, zakończoną zwolnieniem L4 oraz terapią u psychologa. Kadry nie dbają o los pracowników.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?
Kasjer, potem pracowałam jako osoba funkcyjna.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?
Bardzo złe traktowanie ze strony pracodawcy: rzucono we mnie telefonem komórkowym, trzaskano mi drzwiami przed twarzą - nie da się tego opisać słowami.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?
Zarabiałam minimalną stawkę krajową. Z obiecywanej premii nic nie wychodziło, a nawet jeśli udało się wyrobić premię, to w pierwszej kolejności pieniądze przekazywane były na zakup rolek do kas czy reklamówek.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
Pracowałam około 6 miesięcy.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź
Nie - z powodów, które wymieniłam na samym początku.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Możliwości rozwoju było sporo, ponieważ łatwo można było wskoczyć na wyższe stanowisko. Wynika to z braku chętnych osób do pracy.
Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
Szkolenia obejmowały BHP, obsługę kas oraz wózków widłowych.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?
Atmosferę oceniam na zero. W miejscu pracy panują toksyczne relacje - jak w wojsku. Trzeba uważać, co się mówi, zwracać uwagę na każde spojrzenie.
Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.
Pracodawca snuł opowieści o premiach, a w rzeczywistości zarabia się tylko podstawową pensję, bez dodatków.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Warto zobaczyć w pracownikach ludzi - tak byłoby lepiej i dla nas, i dla pracodawcy. Nie ma gorszej motywacji do pracy, niż system samych kar i upomnień.
Wywiad udzielony przez użytkownika Beata
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Chcę opowiedzieć o odmowie urlopu za zasadach urlopu macierzyńskiego.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?
Pracowałam jako kierownik marketu, wykonywałam wszystkie czynności związane z prowadzeniem obiektu.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?
Trudność pogodzenia pracy z opieką na dziećmi, które trafiły do mnie jako do rodziny zastępczej spokrewnionej. Kadry w firmie cały czas twierdziły, że nie przysługuje mi urlop na zasadzie urlopu macierzyńskiego, a ja miałam informację z PCPR, że jak najbardziej - należy mi się taki urlop. Zmuszona byłam złożyć wypowiedzenie, ale cały czas zgłębiałam temat tego urlopu. Nie przyjęto mojego wycofania oświadczenia o rozwiązaniu umowy. Będąc jeszcze w stosunku pracy, złożyłam wniosek o urlop, ale mi go odrzucono.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?
Gdy byłam zatrudniona rok temu widełki wynosiły 3200-3700 złotych.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
Prawie 3 lata.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź
Przyjacielowi - jeśli jest osobą pracowitą, to tak. Jeśli ktoś liczy na to, że przyjdzie i będzie unikał obowiązków czekając do końca zmiany, to na pewno nie. Niestety, jest to bardzo ciężka praca za nieadekwatne wynagrodzenie. Krótko mówiąc: duże wymagania, a płaca minimalna. Bardzo dużo wymaga się od kierowników, przez co nie wytrzymują presji.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Droga rozwoju jest szybka, jeśli ktoś ma odpowiednie predyspozycje. Częste awanse są czasem lekko wymuszone w wyniku braku ludzi do pracy.
Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
Szkolenia odbywały się. Być może niektóre były realizowane za późno, ale były i oceniam je jako dobre.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?
Atmosfera zależy od zespołu, jaki jest w danym momencie w obiekcie. Było ciężko, ale jakoś wypracowaliśmy porozumienie.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Moim zdaniem warto rozważyć liczbę etatów w stosunku do obrotu sklepu. Wszędzie pracuje ta sama liczba zatrudnionych, a ruch w marketach jest bardzo zróżnicowany. W jednym pracownicy chodzą i się nudzą, a w innym nie wiedzą, "w co ręce włożyć". Dyscyplina i wymagania - tak musi być, aby wszystko dobrze działało, ale mierzenie wszystkich jedną miarą nie jest w porządku.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy