W jaki sposób można przyjąć się do pracy w firmie na stanowisku roboczym? Są przyjęcia pod jakieś agencje? Czy jest to praca jednozmianowa i czy jest ciężka fizycznie?
Hej jak mogę się dostać do Alstom wysyłałam już tyle razy CV ale zawsze bez odezwij...czy ktoś moze podpowiedzieć w jaki sposób mogę się tam dostać?
Może nie spełnia Pank wymagań i CV jest odrzucane przy pierwszej weryfikacji? Na jakie stanowisko i do którego zakładu składała Pani CV?
To się przesyła informacje, że nie spełnia. O ile mi zresztą wiadomo (i tutaj również dokładnie takie zarzuty stawiano) opisy pracy nie zgadzają się z faktycznym zakresem pracy. W efekcie miałem kolegę, który będąc testerem dostał pewnego dnia system do programowania w C++. Standardem jest mnóstwo pracy dokumentacyjnej ISO u programistów. Więc może/pewnie nie spełnia wymagań bo może/pewnie nikt nie raczył tych wymagań przedstawić by jakiś kandydat mógł jest spełniać lub nie spełniać.
Skąd taka opinia? Jestem zainteresowany pracą tam, widziałem że prowadzą rekrutację to działu testów.
Czy istnieje możliwość rozwoju w ALSTOM ZWUS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ?
A jak tam dział IT? Znalazłem informację że poszukiwani są programiści .NET do tworzenia wizualizacji systemu zwrotnic, szlabanów, itp. w środowisku XAML/WPF. Trochę pracowałem już przy podobnych rzeczach więc mam pytanie jak tam jest w dziale IT? Jacy leaderzy, jaka atmosfera i czy można pracować hybrydowo?
Są różne formy pracy w tym hybrydowa lub całkowicie zdalna. Niestety nie wiem jak jest w tym przypadku. Są stanowiska, gdzie obecność w firmie jest konieczna do wykonywania pracy (testy w labach itd.).
Całkowicie zdalnej pracy nie ma! Oni tylko to obiecują, ale potem nie chcą się z tego wywiązać. Nigdy nie możesz być pewien jak ta praca będzie za chwilę wyglądać i co ma oznaczać hybrydowo - to znaczy ile tych spotkań w miesiącu by miało być i czy obowiązkowe (to może być jedno na miesiąc, a równie dobrze może być i co drugi dzień). To znaczy są jakieś wyjątki na kontraktach gdy ludzie już na wstępie deklaruja, że są na przykład z Warszawy albo znad morza. Oni jednak nie muszą być na obowiązkowych spotkaniach. A doświadczeni pracownicy, którzy przy rekrutacji przyznali, że są z okolic Katowic, są pod tym względem bardzo niesprawiedliwie traktowani - ogólnie duży minus, niesłowni menedżerowie i coraz bardziej psująca się atmosfera. Czuję się bardzo oszukany.
Zastanów się na spokojnie czy do tego potrzeba, aż takich ciężkich sprzętowo technologii. Zobacz jak wygląda praca klienta tej firmy - dyżurni ruchu. Zobacz instrukcje kolejowe typu ie-1. To jest proste rysowanie pikselowe/wektorowe. Tak samo to wyglądało w latach 90-tych i takie same potrzeby są obecnie. Reszta to marketing nakierowany na coraz cięższy sprzęt.
Na jakie wsparcie w Bombardier Transportation Zwus Polska Sp. z o.o. mogą liczyć kobiety w ciąży? Czy przestrzegane są ich prawa wynikające z Kodeksu pracy?
Jesteś pracownikiem firmy? Bo jeśli tak to nie wiem czy chciałabym mieć takiego kumpla z pracy. Niestety ale ciąża jest stanem mało przewidywalnym, wiąże się z wieloma niedogodnościami. W pracy tutaj mają podobne podejście do twojego czy jednak rozumieją z czym się wiąże ciąża pracownika?
Życie jest mało przewidywalne, jak chcesz iść do pracy, żeby zajść w ciążę to jest to trochę niepoważne. Ktoś prawdopodobnie później będzie musiał wykonać twoje obowiązki.
Ja na pewno nie chciałbym mieć "koleżanki" która przyjedzie, popracuje chwilę a potem trzeba będzie za nią pracować.
Mnie to zastanawia stwierdzenie, że ciąża niby tak mało przewidywalna jest. No chyba jako dorosły człowiek planowanie życia trochę inaczej wygląda? Często tutaj kobiety na macierzyński przechodzą?
A słyszałaś o antykoncepcji? Oj wychodzi brak edukacji w pewnych kwestiach...Jeśli ciąża jest nieprzewidywalna, to ciekawe jak to jest z tymi ukończonymi studiami? Jakbyś uważała na biologii w szkole średniej, to byś wiedziała, że to dość naturalny i dobrze opisany stan, znany już pod ponad 2000lat.
Chyba nie łapię trochę do czego pijesz? Oczywiście, że jest to naturalny stan ale aktualnie mamy spore możliwości co do tego, żeby ją planować i właśnie też chodziło mi o antykoncepcję. Chyba nie zrozumiałaś co miałam na myśli? ;p
Ale wiesz co ... są większe problemy życiowe niż zajście w ciążę, (dostaniesz zapewne L4 i tyle) np potrzeba opieki nad rodzicem. Firma a przede wszystkim mój kierownik przygłuchy był na takie kwestie. Firma miała także problem z tym, że pracownik idzie na L4 (jakby miał inne zdanie w temacie tego czy pracownik jest zdolny do pracy) uniemożliwiając otrzymanie regulaminowej premii po zaledwie 1 czy 2 dniach tegoż L4 na kwartał (weźmy kobiece przypadłości albo i męskie). Podejrzewam, że w temacie ciąży realizuje wymagania prawa i tyle.
Antykoncepcja jest dla tych, którzy nie chcą mieć dzieci. To nie jest tak, że pracując nie można chcieć mieć dzieci. I pytanie o to czy firma jakoś wspiera kobiety w ciąży ma sens. Bo tak, jak już pisałem, nie widzę by ta firma wspierała osoby mające pod opieką rodziców (takie pytanie zadałem imiennie na okresowym spotkaniu z pracownikami) więc nie sądzę by jakoś bardziej niż ustawowo wspierały kobiety.
Panie, Panowie gdzie lepiej się pracuje w biurze - Alstom Chorzów czy Alstom Katowice?
Zwalniają elektryków na produkcji a zostawiają dziewczyny bez wykształcenia (elektromonter itp.) po to żeby dyrektor produkcji dostał nagrodę i jak potem ma być bezpiecznie ? Uważajcie na urządzenia produkowane w tej firmie bo składają je ludzie bez odpowiednich kwalifikacji.
Te urządzenia składają ludzie bez kwalifikacji od 30 lat więc spokojnie ci dzisiaj też sobie poradzą ewentualnie nowi zamiast spać po kątach będą najwyżej pracowali
Czy pracownicy w Bombardier Transportation Zwus Polska Sp. z o.o. dogadują się między sobą?
To zależy od działu.. nie ma reguły. Niestety są działy i ludzie, którzy tworzą spory i konflikty, ale to jak w każdej firmie ;)
A który dział jest spoko? Skoro jesteś obeznany w życiu firmy, co i jak, to daj znać. Przydałoby się więcej konkretów.
Firma która w ostatnich kilkunastu latach przeistoczyła się w DUŻE koropo. Obecnie duża firma w której prawa ręka nie wie co robi lewa. Praca głównie dla osób z niskimi/średnimi kwalifikacjami. To co piszę dotyczy wyłącznie inżynierii, a nie np. produkcji i dotyczy Katowic. Minusy: -całkowity brak ścieżki rozwoju w inżynierii -dezorganizacja i brak motywacji pracowników w inżynierii -z każdym nowym właścicielem (teraz jest to ALSTOM) postępuje coraz większy 'korporacjonizm' -praca często monotonna -wynagrodzenie po stanowiskach, a nie po wiedzy, merytoryce. -nowi pracownicy z wątpliwymi kwalifikacjami zawodowymi / zerowym doświadczeniem / po studiach dostaną więcej pieniędzy niż pracownik który pracuje już kilka lat. I mówi to publicznie pracownikom nowy dyrektor. -bardzo dużo ofert pracy na juniora, prawie wcale na seniora. -coraz więcej wytycznych pisanych, coraz mniej mówienia,dyskusji. -jakość dokumentów bardzo niska, co wynika z niezrozumienia sensu i potrzeb dla jakich pisze się dokumentację -duża ilość dokumentów o niskiej jakości. -dokumenty które mają być raportem z efektów jakiejś pracy są tworzone ręcznie, wszystko jest przeklejane lub przepisywane, czasem weryfikowane i zawiera mnóstwo błędów. -ogólnie bardzo dużo przepisywanych danych z programu do dokumentu, z jednego dokumentu do innego. -praca zupełnie niezespołowa, indywidualna, ale zorganizowana formalnie jako zespołowa. -kierownictwo najwyższego szczebla od lat dopuszcza model pracownik - mur - zespół - jeszcze większy mur - dział - nieprzebyty mur - teamy zagraniczne. -przekaz wiedzy doświadczony pracownik - nowy pracownik nie istnieje. -brak szkoleń, kierownicy nie rozumieją potrzeby organizowania szkoleń. -tak jak pracownicy nie mają wpływu na narzędzia i usprawnienia w swojej pracy tak kierownicy nie mają wpływu na to kogo mają w zespole, ani jedni, ani drudzy nie mogą tego kształtować dowolnie. Ograniczenia są bardzo wyraźne i mocne. -dużo zasiadłych i zrezygnowanych pracowników którzy przestali nadążać za światem pracy, na skutek złej polityki organizacyjnej pracodawcy -starsi pracownicy przeczuwają, że nowi dostają więcej pieniędzy, widząc przy tym, że w sposobie wykonywania ich pracy niewiele się zmieniło w przeciągu lat i na niewiele mieli wpływ, widzą też, że ich wartość na rynku pracy spada głównie przez zasiedzenie, przez co boją się, że utracą ostatni argument za podwyżką (doświadczenie) i niezbyt chętnie udzielają swojej wiedzy innym. -starsi pracownicy powinni być siłą napędową, a są sfrustrowani. I to się pogłębia. -niekończące się wieczne poprawianie wyrobów SOFTWARE, przy czym podejście nie jest ani iteracyjne, ani przyrostowe, jest nieokreślone. -firma jest prowadzona tak jakby była podwykonawcą, kierunki rozwoju w inżynierii nie są wyznaczane w Polsce tylko Polska jest odbiorcą-wykonawcą czyjejś myśli i dostarcza zamówienia. Jej miejscem w podziale pracy jest następujące: tani wykonawca. Kierownictwo najwyższego szczebla wydaje się tego nie rozumieć. -bardzo duży opór najwyższego kierownictwa przed nowoczesnością rozumianą jako potrzeba nieustających zmian i dostosowujących się do przemian i trendów w ramach powszechnie rozumianego IT, ale to ogólnie problem całej branży kolejowej. -w branży kolejowej panuje pewne zasiedzenie stare sprawdzone pewne technologie kontra nowości które niekoniecznie muszą być od razu stosowane i które mają tendencję do szybkiego zużywania się, utraty wsparcia. Kierownictwo nie potrafi tego równoważyć i zbyt często zostaje w tyle w porównaniu z innymi branżami IT które szybciej podążają za nowościami. -bardzo, bardzo niska znajomość HARDWARE, przez ludzi z SOFTWARE. Pojęcia optymalizacji pod kątem sprzętu nie istnieje (nie dotyczy embedded, którego ogólnie jest niewiele.) -zbyt częste postępowanie typu gasimy pożary, a nie przewidujemy gdzie i czemu one występują. -niektóre stanowiska bardzo zależą od jakości pracy innych zespołów (dużo z nich czerpią), inne prawie wcale. Taki trochę łańcuch pokarmowy i bliżej końca tym więcej trafia do Ciebie produktów innych i musisz mieć rozleglejszą wiedzę, ale płaca jest za to niższa, przy czym nie masz zupełnie wpływu na to co do Ciebie trafia. -managerowie jako swój atut podają brak wiedzy technicznej, nie jest to absolutnie powodem do wstydu tych osób przed innymi. Przechodzi się nad tym na sucho do kolejnego tematu. Kierownictwo wyższego szczebla akceptuje takie podejście. -managerowie nie konfrontują opinii inzynierów tylko wybierają jakąś która z różnych powodów im pasuje i biorą za myśl przewodnią. -managerowie w IT to nie są starsi inżynierowie po kursach umiejętności zarządzania. -mieszanie zadań starszych inżynierów i kierownika. Co wynika z braku ścieżki rozwoju. -planowanie rozwoju wyrobu jak prognoza pogody 3-4 dni da się przewidzieć, ale co będzie za tydzień? -....ciąg dalszy wyżej
To bardzo proste. kiedy już wiesz że nikt ci nic nie podpowie to jesteś zmuszony zacząć się komuś podlizywać a komuś innemu włazić w czteroliterową czarną dziurę. Tutaj twoja wiedza jest mało ważna, za to twoje umiejętności w tym co przed chwilą napisałem, są bardzo doceniane.
Ok, z jednej strony ciężko, ale z drugiej chyba jasne, że ktoś komu nie pomogli inni na starcie, potem sam nie chce szlifować żółtodziobów. I zmiana prezesa, myślisz, że pomoże na taki klimacik?
wiadomo nie od dziś, że góra dyktuje warunki. Jeśli nowy prezes, będzie chciał rozwijać tą firmę a nie tylko przebujać się przez parę lat za niezłą kasę stwarzając pozory pracy, to da się uratować tą firmę. Wystarczy że popatrzymy w przeszłość, firma osiągała najlepsze wyniki za prezesa który rozmawiał z ludźmi z produkcji i ich szanował za ciężką pracę, nie pozwalał manipulować sobą przez biurokratów bo dobrze znał potrzeby produkcyjne, nikt nie wcisnął mu kitu, tak jak to się robi przez wiele lat innym prezesom a oni łykają te brednie jak pelikany. W tej firmie nie było prezesa od kilkunastu lat, byli tylko statyści udający że żądzą za dużą kasę, efekt jest taki jak to wszyscy widzimy, firma została sprzedana właśnie ze względu na słabe zarządzanie i to było opisywane w mediach na całym świecie. wiem że wielu osobom po studiach nie koniecznie inteligentnych nie spodoba się takie postępowanie ale będą musieli w końcu zacząć pracować i nie koniecznie będą mieli chęci iść po pracy na siłownię.
Nie polecam, generalnie praca kopiuj wklej excel, niech was nie zwiedzie opis stanowiska, w moim przypadku nie miało to znaczenia, zajmowałem się zupełnie nie tym czym miałem się zajmować
Jeju, jaka lista... serio aż tak źle tam jest? :D Nie znajdzie się żaden plus pracy w firmie? :P
I mimo wszystko nie zniechęca Cię to do pracy tutaj? To co innego Cię tu trzyma, bo chyba warto?
Jak długo trwa proces awansu w Bombardier Transportation Zwus Polska Sp. z o.o.?
Dlaczego uważacie, że istnieje szansa na awans tylko poprzez znajomości? Może osoby, które ten awans uzyskały faktycznie sobie na to zapracowały? Jak to jest naprawdę?
Jakim sposobem tam jest ocena 4? Hahahahaa chyba wrogowi najgorszemu nie poleciałbym tam pracy.
Być może dlatego, że lepiej aktualnie płacą? widziałam info, że ich przejęli, więc może warunki się zmieniły? Ktoś się orientuje i napisze coś więcej o tym?
Jaka atmosfera jest między działami w Bombardier Transportation Zwus Polska Sp. z o.o.?
jak wygląda praca na Młodszy Serwisant Systemów SRK?? jakie zarobki??
Dlaczego?? :/ Mógłbyś wyjaśnić co jest nie tak z zatrudnieniem w firmie Zwus na takim stanowisku?
Byłeś na mechanicznym - źle, na lakierni - źle, na obróbce - skrawaniem - źle, teraz serwis - źle. Jesteś pewny że to z firmą jest coś nie w porządku? Jeszcze kilka działów ci zostało. Próbuj dalej....
@Mean = @Bart i raczej nie pracował na lakierni. Gość podszywa się pod innych pracowników i szkaluje firmę. Dziwię się że jeszcze pracuje bo przecież adres IP odpowiednie organy potrafią łatwo ustalić.
A może warto posypać głowę popiołem i przyjąć do wiadomości, że może atmosfera po prostu nie jest zbyt dobra, a ludzie pracują tam bo muszą (kredyt, dzieci, problemy zdrowotne itd)? Może problem jest z zarządzaniem, na przykład: tak jak często w Polsce metody "marchewki i kija"? Może brak pracy 100% zdalnej jak u konkurencji? W końcu ludzie nie narzekają i nie zwalniają się jak w organizacji jest dobrze, albo ich stać na życie, na cywilizowanym poziomie. Niestety w takich krajach jak Polska, często garstka ludzi rości sobie prawo do dorabiania się kosztem innych, pozbawiając tym samym resztę społeczeństwa godnego życia.
jakie są godziny pracy na serwisie?
Czyli, że praca to 7-15 w każdy dzień? Dobrze zrozumiałam? :P Wolę dopytać jak to wygląda faktycznie w Bombardierze :) Rozumiem, że weekendy są wolne? Jeszcze pytanko, czy nadgodziny się zdarzają? Jeśli tak, to jak często? :D
Zależy od stanowiska w serwisie. Jezeli chodzi o serwisantów srk to jest to praca głównie w terenie. Wyjazd w poniedzialek i lrzyjazd w piątek. Chyba, że zostaniesz oddelegowany/a gdzieś blisko to powrót w tym samym dniu. Zdarzają sie nadgodziny i weekendy.
czyli 7.00-15.00 płatne, potem czas wolny i na kwatere, tak ? a jak jest potrzeba to na drugi dzień znowu 7.00-15.00? a nadgodziny to kiedy są, np 15.00-17.00 potem kwatera? a jak trzeba gdzies jechac po 15ej to jest płacone za jazde ?
Nie na kwaterę a do komnaty, teraz chyba bardziej nastawiają się na przybyszy z wschodniej granicy. Jak tam zarobki inżynierów?
Jakie wartości są cenione w Bombardier Transportation Zwus Polska Sp. z o.o.?
Ale zdaje się, że to prywatna firma więc nie musi robić konkursów na automatyków i tak dalej i ogłaszać tego po biuletynach publicznych. W niejednej firmie dają premię za przyprowadzenie kolegi, który się sprawdzi. To o co ten ból?
Oczywiście, to strona z opiniami, czego nie rozumiesz? Opinia to przekonanie kogoś o czymś/subiektywna ocena i taka opinia została tu przedstawiona, natomiast widać niebezpośrednie potwierdzenie uwaga W MOJEJ OCENIE.
Kasa za przyprowadzenie kolegi w tej firmie tworzy, a właściwie już dawno stworzyła patologię z pazerności kierowników, mówię o tym, ze jeśli na stanowisku x jest obsada a na stanowisku y nie, to kierownik przesunie ze stanowiska x na y, po to tylko żeby pracownik który ma kogoś na to stanowisko, przyprowadził go wziął kasę i się nią podzielił z kierownikiem.(usunięte przez administratora)
Owszem firma należy do BOMBARDIER TRANSPORTATION NETHERLANDS B.V. , ale regularnie otrzymuje pomoc publiczną (w jednym roku nawet około 2,5mln) i chociażby z tego tytułu powinna uczciwie podchodzić do tego typu spraw, nie wymaga się zwykłej przyzwoitości nawet, bo to chyba i tak za dużo w tym naszym p0lskym byznesie... ;-)
(usunięte przez administratora)
chyba taka za małe pieniążki, proponowane kwoty to kpina..
Witam, czy ktoś orientuje się jak wygląda praca w Bombardier na stanowisku Reliability Engineer?
Czy warto startować na stanowisko Project Site Managera? Jakie opinie na temat pracy biurowej ?
Czy można liczyć w Bombardier Transportation Zwus Polska Sp. z o.o. na prywatną opiekę medyczną?
Jakies opinie z IT? Widziałem ogłoszenie na testera z firmy outsourcingowej. Ktoś coś?
Witam Czy jest ktoś w stanie napisać ile można zarobić na początku na stanowisku roboczym?. Czy jest możliwość umówić się na rozmowę bezpośrednio u pracodawcy? Czy tylko przez pośrednika? W jakim systemie pracuje się w firmie? 1,2 lub 3 zmiany? Czy są działy w których pracuje się w godzinach 7-15 bądź 8-16? Dziękuję za odpowiedź