brak logo

NOTUS Doradcy Finansowi

Warszawa

Wywiadu udzielił:
Paweł Skurski
Dyrektor działu HR NOTUS Doradcy Finansowi
Z firmą związany od 2014 roku. Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pracy w działach HR w firmach międzynarodowych i polskich, w branżach: handlowej, zbrojeniowej i finansowej. Karierę zaczynał, jako dziennikarz prasowy. Z wykształcenia psycholog i dziennikarz. Coach biznesu i trener rozwoju osobistego, umiejętności psychospołecznych - poznawczych, specjalizujący się w psychologii szczęścia. Prywatnie miłośnik crossfitu i diety wegetariańskiej.
NOTUS Doradcy Finansowi
Liczba pracowników: 600
Rok założenia: 2004
Adres:
ul. Marszałkowska 76
00-517 Warszawa
O firmie:
Na początku działalności firmę tworzyło 5 właścicieli i 5 pracowników, którzy pracowali w siedzibie przy alejach Solidarności 117 w Warszawie. Już po roku funkcjonowania liczba pracowników wzrosła do 65 osób. W tym samym czasie Spółka uruchomiła też oddziały w kilku miastach w Polsce, m.in. w Gdyni, Krakowie, Poznaniu, Rybniku i Katowicach. Firma od samego początku swoją biznesową działalność opiera przede wszystkim na takich wartościach, jak profesjonalizm, zaufanie, wysoka jakość obsługi. Głównym wyróżnikiem firmy jest fakt, że nie jest związana żadną grupą finansową ani bankową. Obecnie Dom Kredytowy Notus należy do największych firm rynku doradztwa finansowego. Firma zatrudnia ponad 600 pracowników i współpracowników, którzy pracują w ponad 110 placówkach zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Notus Doradcy Finansowi to firma, która na polskim rynku doradztwa finansowego powstała jako jedna z pierwszych. Jakie były początki firmy?

Tak, to prawda, byliśmy jedną z pierwszych firm. Notus Doradcy Finansowi powstał w 2004 roku z inicjatywy pięciu osób, które do tej pory zarządzają firmą. Z małego przedsiębiorstwa zatrudniającego pięciu pracowników, firma urosła do jednej z największych, ogólnopolskich firm doradztwa finansowego. Obecnie mamy ponad 30 oddziałów i prawie 100 placówek partnerskich w całej Polsce. Wszystkie nasze działania planujemy tak, aby zarówno nasi pracownicy, partnerzy i klienci biznesowi czuli, że współpraca z nami, to dobry kierunek.

Na jakich filarach opieracię swoją działalność?

Swoją biznesową działalność opieramy przede wszystkim na takich wartościach, jak profesjonalizm, zaufanie, wysoka jakość obsługi. Stawiamy na relacje i zaufanie zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz – w podejściu do klienta, bowiem od samego początku w Notus Doradcy Finansowi zadowolenie klienta jest najważniejsze.

Czym dokładnie zajmuje się firma?

Zajmujemy się doradztwem finansowym, a dokładniej wsparciem naszych klientów, zarówno indywidualnych, jak i firmowych w wyborze odpowiednich ofert produktów finansowych. W naszej ofercie mamy całą paletę produktów, od kredytów hipotecznych i gotówkowych, poprzez ubezpieczenia do różnego rodzaju form oszczędzania i inwestycji. Na trudnym rynku finansowym, nasze usługi są szczególnie pożądane, ponieważ mnogość ofert, nomenklatura bankowa, złożoność samych produktów nie sprzyjają w wyborze odpowiednich rozwiązań. Dlatego osoby, które nie mają czasu na bieganie po bankach lub po prostu wolą zdać się na wiedzę i doświadczenie eksperta, wybierają wsparcie naszych doradców finansowych, którzy oferują pełną pomoc w znalezieniu najbardziej optymalnej oferty, spełniającej wymagania klientów.

Czym staracie się wyróżniać spośród wielu innych firm z branży finansowej?

Przede wszystkim naszym podejściem do klienta i tym, że nie stoi za nami żadna grupa bankowa czy finansowa. Firma jest całkowicie niezależna, dzięki czemu obiektywnie patrzymy na ofertę banków i instytucji finansowych. To jest gwarantem dobrego doradztwa finansowego, bowiem nasi doradcy nie mają nacisków, aby „doradzać” jakieś konkretne produkty. Klient może być pewny, że przedstawione przez doradcę rozwiązania, są dostosowane do jego potrzeb i możliwości finansowych, a nie do celów sprzedażowych firmy.

Wiele osób szuka doradztwa finansowego i oczekuje w pełni profesjonalnej usługi. W jaki sposób dobieracie więc swoich pracowników?

Najpopularniejsze i najbardziej efektywne przy większości naszych rekrutacji są nadal portale branżowe z ogłoszeniami. Są jednak stanowiska, które wymagają direct search. To najczęściej stanowiska wyższego szczebla i osoby o specyficznych na runku kompetencjach zawodowych. W naszej firmie bardzo popularne jest również polecanie. Wielu bardzo wartościowych pracowników pozyskaliśmy w ten właśnie sposób. Jest to metoda skuteczna i akceptowana przez całą organizację.

Dobrego i skutecznego pracownika można sobie także wychować. Inwestujecie w młode pokolenie, które nie zawsze jest w stanie pochwalić się zawodowym doświadczeniem?

Mimo braku dedykowanego programu, zawsze mamy wielu praktykantów i stażystów. Największa ich ilość wspierała pracę działów wspomagających sprzedaż, a więc tych administracyjnych. Od jakiegoś czasu, w większości naszych oddziałów mamy również asystentów, którzy wspierają doradców w ich codziennych zadaniach, sami zaczynają poznawać tajemnice tego zawodu. Traktujemy to, jako kuźnię doradców finansowych. Widząc ewolucję i jakość zdobywanego doświadczenia wiemy, że była to bardzo dobra decyzja.

Na jakie stanowiska najczęściej rekrutujecie?

Od roku intensywnie rozbudowujemy telefoniczny Dział Obsługi Klienta. To nasz priorytet. Bardzo zależy nam bowiem na długofalowej współpracy z naszymi klientami. Chcemy docierać do nich z nowymi, lepszymi ofertami, proponować lepsze w danym czasie rozwiązania finansowe. W związku z tym szukamy specjalistów ds. telefonicznej obsługi klienta. Są to osoby, które określamy mianem asystentów doradców.

Jeszcze jakieś zapotrzebowanie?

Szukamy również doradców finansowych. Mamy jednak duże wymagania od kandydatów, szczególnie jeśli chodzi o etyczne podejście do biznesu i obsługi klientów. Jest to bowiem nasza misja.

W jaki sposób przeprowadzacie proces rekrutacyjny?

Sam proces rekrutacyjny jest ustalany indywidulanie do danego stanowiska.  W przypadku specjalistów ds. obsługi klienta cały proces zaczyna się oczywiście od analizy CV. Potem następuje wstępna rozmowa telefoniczna, podczas której zapada decyzja o ewentualnym spotkaniu. To pierwsze spotkanie odbywa się z przedstawicielem działu HR. Od jego wyniku zależy wstępne zaakceptowanie kandydata i zaproponowanie drugiego etapu - ten jest kluczowy.

Do czego przywiązujęcie największą uwagę?

W związku z tym, że bardzo zależy nam na najlepszej atmosferze w pracy, decyzja podejmowana jest i przez kierownika działu i część zespołu. Ten etap jest etapem praktycznym. Od kandydata oczekujemy kilku symulowanych rozmów z potencjalnym klientem. W przypadku doradców finansowych skupiamy się przede wszystkim na doświadczeniu zawodowym i etyce działania. Badamy to za pomocą wywiady behawioralnego. Ostateczna decyzja należy w tym przypadku do dyrektora danego oddziału.

Dziękuję za rozmowę.