Miniaturka
Aleksandra Głos
Eyebar
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, kierunek Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Zawodowo ekonomista, trener, ponad 15 lat wspierała zarządzanie relacjami ze strategicznymi partnerami instytucji, dla których pracowała (General Electric, SKOK Stefczyka, Biuro Informacji Kredytowej). W życiu zawodowym była zaangażowana w projekty przebudowy działów dotychczas jedynie koordynujących współpracę z partnerami w komórkę odpowiedzialną za rozwijanie tych relacji w tym kreowanie i sprzedaż nowych rozwiązań. Odpowiadała za całokształt kontaktów ze strategicznymi klientami – kluczowe banki komercyjne w Polsce. Jako prywatny przedsiębiorca w latach 2008 -2010 z sukcesami prowadziła projekty szkoleniowe w obszarze umiejętności sprzedaży i negocjacji. Obecnie jako współwłaściciel spółki, członek zarządu rozwija sieć salonów kosmetycznych z branży beauty. W Warszawie ma już 4 salony a wkrótce otwiera 5. Wraz ze wspólniczką Elizą Moczydłowską w 2017 r. uruchomiły także Eyebar Academy.

Jak zmieniła się Państwa firma od czasu jej powstania?

Zaczynałyśmy z jednym salonem na Mokotowie i z niewielkim zespołem wizażystek, które zaufały nam i zdecydowały się na rozpoczęcie współpracy, bo wierzyły, że takie miejsce jest Polkom potrzebne. Dzisiaj w Warszawie funkcjonują już 4 salony, wkrótce otwieramy 5. W zespole pracuje już ponad 70 stylistek, wciąż zatrudniamy kolejne. Równolegle otworzyłyśmy z końcem 2017 r. Eyebar Academy, w której uczymy profesjonalnej stylizacji brwi. Mnóstwo Kobiet z całej Polski dzwoniło do nas i pytało jak nauczyć się dobrze stylizować brwi – to był impuls do otwarcia szkoły. Dziś z całej Polski odwiedzają naszą szkołę kosmetyczki i wizażystki ucząc się prawidłowej stylizacji. Od niedawna współpracujemy ze szkołami wyższymi w Warszawie i dzięki temu już na poziomie edukacji dziewczyna, która przygotowuje się do zawodu Kosmetyczki lub Wizażystki otrzyma niezbędną wiedzę w zakresie mapowania, koloryzacji, nitkowania i malowania brwi.

Odpowiadając na pytanie, jak firma się zmieniła, mogę śmiało powiedzieć, że wyspecjalizowałyśmy się w tej dziedzinie i ciągle mamy apetyt na jeszcze.

Stworzyłyście zupełnie nowy koncept. Jak to się stało, że pierwsze dostrzegłyście ten problem na polskim rynku?

Nasz pomysł zrodził się z prostej potrzeby posiadania pięknych brwi. W Polsce salonów kosmetycznych jest bardzo dużo, czasami nawet kilka obok siebie. Nam brakowało w takich miejscach standardów obsługi klienta. Chciałyśmy po prostu zaoferować Polkom usługę na poziomie europejskim. Problem brwi dostrzegłyśmy na sobie. Sama bałam się oddać moje brwi w cudze ręce, bo zazwyczaj usługa nie spełniała moich oczekiwań.

Myślałyście już wcześniej nad otworzeniem czegoś własnego? Eyebar był impulsem, pierwszym strzałem w dziesiątkę?

Wywodzimy się z korporacji, gdzie pracowałyśmy kilkanaście lat. Zawsze myślałyśmy, o wspólnym biznesie jednak wciąż odwlekało się to w czasie. Zawsze wiedziałam, że chcę współpracować z Elizą, która jest moją przyjaciółką prawie 20 lat. Dogadujemy się bez słów. Dużo podróżowałyśmy po świecie i w Londynie zauważyłyśmy bardzo mocno rozwiniętą nitkę, czyli threading. Tam na każdym rogu można spotkać Hindusów, którzy nitkują twarze. Zaczęłyśmy się temu bliżej przyglądać, oczywiście natychmiast przetestowałyśmy zabieg na sobie i jak się okazało, pokochałyśmy nitkę od pierwszego wejrzenia. Dziś już wiemy, że nitkowanie jest niezbędne do osiągnięcia idealnego kształtu brwi. Tu muszę dodać, że nie mamy wykształcenia kosmetycznego i to bardzo nam pomogło. Dzięki temu zawsze patrzymy na usługę okiem klienta. Wiemy, jaki ma być finalny efekt i czego klient oczekuje. To jest dla nas najważniejsze, usługa zgodna z oczekiwaniami klienta.

Nitka to coś, co Was wyróżnia. Na czym polega sposób waszej stylizacji brwi?

Nitka jest ważnym elementem i wyróżnikiem Eyebar, bo jest to nadal dość nietypowa metoda. Natomiast jest to tylko jeden z kroków. Tu nie chodzi o regulację czy zrobienie brwi, to jest cały system ich stylizacji. W Polsce przyjęło się mówić regulacja i henna brwi. W eyebar usługa nazywa się Eyebar System, bo jest to coś więcej. Zaczynamy od diagnozy i pełnej analizy, w jakim brwi są stanie - czy możemy coś z nimi zrobić, czy wymagają zapuszczenia, czy może skrócenia. Następnie wytyczamy początek, wzniesienie i zakończenie brwi, dzięki czemu wiemy, jaki jest jej właściwy kształt. Rysując, brwi bierzemy pod uwagę wszystko. Kolor, cerę oraz wygląd danej osoby, upodobania, styl ubierania. Po nitkowaniu wykonujemy makijaż brwi. Podczas usługi uczymy Klientki jak na co dzień dbać i stylizować brwi. Jednak Eyebar to nie tylko brwi - stworzyłyśmy miejsce, które żyje z rytmem Kobiety będącej w ciągłym biegu. Wygląd stał się wymogiem i kwintesencją czasów, w których żyjemy. Nasze wizażystki wykonują piękne makijaże na każdą okazję. Robimy też oczywiście manicure i pedicure. Wykonujemy fryzury, lecz bez mycia i cięcia, co też jest dość nietypowe, ale bardzo zaoszczędza czas. Uwielbiamy laminowanie rzęs, bo efekt onieśmiela każdego – naturalne podkręcone rzęsy bez potrzeby malowania. Poszłyśmy nawet o krok dalej i wykonujemy wszystkie te usługi w jednym czasie, co zabiera tylko godzinę! Kobiety przychodzą do nas i często w trakcie zabiegów wysyłają maile, wykonują dalej swoją pracę, a nawet umawiają się na spotkania służbowe.

W historii wielu przedsiębiorstw mają miejsca momenty przełomowe, które wytyczają dalszy kierunek rozwoju firmy. Jak to wyglądało u Państwa?

Momentem przełomowym była potrzeba otwarcia drugiego salonu. Liczba klientek wzrastała i okazało się, że nasza usługa Eyebar System budzi ogromne zainteresowanie. Przyjeżdżało wiele Klientek, dla których dojazd do salonu na Mokotowie wiązał się z długą podróżą. W nowej lokalizacji salon również cieszył się dużym zainteresowaniem. Dziś Klienci mogą odwiedzić salony Eyebar w topowych miejscach Warszawy nie martwiąc się o parking i czas dojazdu. Jesteśmy tam, gdzie są nasi klienci.

Jak bardzo zmieniła się branża, w której Państwo działacie na przestrzeni ostatnich 5,10,15 lat?

Dla nas najważniejsze są brwi. To właśnie po nich widać, jak bardzo rynek beauty zmienił się w ostatnim czasie. Jeszcze kilka lat temu brwi były pomijane w ogólnej stylizacji. Były regulowane, nadmiernie wyskubane, niewidoczne lub widoczne za bardzo. Dzisiaj wiemy, że brwi to oprawa twarzy, a ich odpowiednia stylizacja może zupełnie zmienić nasz wygląd. Pojawiają się nowe trendy i metody ich stylizacji. Jeszcze kilka lat temu brwi regulowała kosmetyczka. Dzisiaj mamy już zawód Stylistki Brwi, a usługa stylizacji brwi obejmuje pełną, długofalową pielęgnację.

Jak według Państwa będzie wyglądała Wasza firma za 10 lat?

Mamy nadzieję, że w ciągu 10 lat zdążymy się rozwinąć na tyle, aby dbać o brwi nie tylko Warszawianek, ale również kobiet z innych regionów Polski. Chcemy, aby Eyebar był siecią salonów na wysokim poziomie i dbał o brwi kobiet z większych miast Polski. Dzięki Eyebar Academy wierzymy, że zaszczepimy w kosmetyczkach i wizażystach potrzebę edukacji w dziedzinie brwi i nawet w małych miejscowościach czy wsiach kobiety będą mogły mieć piękne brwi.

Jak wygląda poziom konkurencji w tej branży? Jaką pozycję w tym wszystkim zajmuje Państwa firma?

Konkurencja w branży beauty jest bardzo duża. Naszym atutem jest stworzenie nietypowego salonu, gdzie przy barowych stołach i pysznej kawie można przejść ekspresową metamorfozę. Wykonujemy kilka usług jednocześnie, dzięki czemu klientka może zaoszczędzić czas. Nasze salony mają wysoką renomę, co potwierdza liczba odwiedzających nas klientów. Nie czujemy się salonem kosmetycznym, choć świadczymy usługi kosmetyczne. W Eyebar nie ma czepków ani szlafroków za to jest muzyka i przepyszna kawa.

Jakie wartości przyświecają działalności Państwa firmy?

Wartością nadrzędną jest rozwój naszych pracowników. Wierzymy, że jeśli pracownicy będą, dobrze czuli się w pracy to, przełoży się to na zadowolenia naszych klientów. W branży kosmetycznej zasady pracy są mocno zachwiane, wynagrodzenie wypłacane do ręki, po terminie a młode dziewczyny nie widzą szansy w osobisty rozwój. Są przyzwyczajone do częstego zmieniania pracy, ponieważ ciągle szukają „normalności”.
Jeśli chodzi, o usługi to wartością nadrzędną jest samopoczucie naszej Klientki. Chcemy, by czuła się świetnie każdego dnia. Promujemy naturalność, a nasze motto brzmi: „Brwi to dopiero początek…” Wierzymy, że dobre samopoczucie zaczyna się od świetnego wyglądu, w którym brwi są jednym z ważniejszych - jeśli nie najważniejszym – elementów.

Czy Państwa firma kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu? Jeśli tak, proszę powiedzieć o tym coś więcej.

Wspieramy fundację „Piękniejsze życie”. Co roku w październiku przekazujemy fundacji część dochodów ze wszystkich stylizacji brwi. Kiedy możemy, wspieramy Fundację z całych sił. Nasze wizażystki biorą udział w wolontariatach w szpitalach, gdzie przez makijaż pokazują kobietom z chorobami onkologicznymi, że nadal mogą być piękne i czuć się dobrze. To dla nas niezwykłe chwile. Cieszymy się, że możemy, choć w taki sposób trochę im pomóc.

Jakie nagrody i wyróżnienia Państwo otrzymaliście? Czy któreś z nich jest dla Was wyjątkowym powodem do dumy? Jeśli tak, dlaczego?

Niesamowitym wyróżnieniem było dla nas nominacja naszej autorskiej kredki do makijażu brwi All About eyeBROW w kategorii „Najlepszy Kosmetyk do Makijażu Brwi” w plebiscycie Glammies 2019. Z ogromną radością przyjęłyśmy wiadomość o wygranej. Dziś kredka występuje już w 7 kolorach. Pracowałyśmy wraz z zespołem wizażystek nad jej recepturą ponad pół roku. Nasze Klientki także ją pokochały.

Jak wygląda proces rekrutacji do Państwa firmy?

Pierwszym etapem jest weryfikacja nadesłanych CV. Wybrane osoby zapraszane są na rozmowę kwalifikacyjną – jest to drugi etap. Osoby, które zostaną, pozytywnie ocenione na rozmowie kwalifikacyjnej zapraszane są na trzeci etap – wykonanie makijażu w przypadku osoby starającej się o stanowisko wizażystki lub manicure w przypadku osoby starającej się o stanowisko stylistki paznokci.

Na co zwracają Państwo uwagę chcąc przyjąć kogoś do swojego zespołu?

Ważna jest dla nas osobowość, szczerość i naturalny uśmiech. Szukamy osób wykształconych i nastawionych na zawodowy sukces. Jeśli kandydat ma apetyt na ciągły rozwój to z całą pewnością znajdzie to w Eyebar.

Czy aktualnie poszukują Państwo nowych pracowników?

Tak, otwieramy wkrótce kolejny salon w Warszawie. Dzięki dynamicznemu rozwojowi Eyebar nasze Stylistki awansują, na stanowiska Kierownicze więc na ich miejsce zatrudniamy nowe osoby.

Jak wygląda polityka stażowa Państwa firmy?

Mamy w Eyebar zbudowaną ścieżkę kariery, zgodnie z którą poruszamy się od lat. Dzięki niej Stylistki dokładnie wiedzą, kiedy mogą awansować, co ma wpływ na ich poziom dochodów i na jakich warunkach mogą ubiegać się o premie lub dodatkowe benefity. Dla najlepszych istnieje możliwość rozwoju w roli Trenera wewnętrznego lub w Wykładowcy w Eyebar Academy.

Czy osoby zatrudnione w Waszej firmie mogą liczyć na jakieś dodatkowe benefity? Jeśli tak, jakie?

Eyebar oferuje duże zniżki dla pracowników na wszystkie produkty, pakiet darmowych usług w salonach takich jak stylizacja brwi i rzęs, fryzury, manicure, pedicure czy nitkowanie. Dodatkowo wszyscy posiadają prywatną opiekę medyczną oraz dofinansowanie zewnętrznych szkoleń. Każda nowa osoba, która dołączy do naszego zespołu otrzymuje oczywiście kredkę do brwi All About eyeBrow w wybranym przez siebie kolorze.

Organizujecie Państwo jakieś spotkania, imprezy integracyjne dla Pracowników?

Staramy się wykorzystywać wszytskie okazje do spotkań, jak i organizować zwykłe imprezy integracyjne. Kierownicy salonów dysponują, budżetem na integracje swoich zespołów a z racji coraz większej ilości zatrudnionych osób staramy się przynajmniej 1 raz w roku wspólnie zintegrować.

Czy atmosfera w miejscu pracy jest dla Państwa ważna? W jaki sposób o nią dbacie?

Atmosfera w pracy jest jedną z najważniejszych kwestii w Eyebar, budowana starannie przez Kierowników zespołów. Dążymy do otwartości i do zintegrowania całego zespołu, który na co dzień pracuje w różnych punktach. Organizowane są różne projekty, mające na celu zintegrowanie pracowników i stworzenie okazji do poznania się wzajemnie. Stale podtrzymywany jest projekt Eyebar Talk, którego założeniem jest otwarta rozmowa o wszystkim, zarówno o rzeczach dobrych, jak i sytuacjach, które mogą negatywnie wpływać na jakość pracy. Zawsze słucham tego, co mają dziewczyny do powiedzenia i zdarza się, że przekonują mnie do swoich racji – takie sytuacje lubię najbardziej. Z doświadczenia wiem, że jeśli ktoś rozmawia i próbuje, przekonać do swoich racji używając, mądrych argumentów to znaczy, że mu bardzo zależy, a to znaczy, że otaczam się właściwymi ludźmi.

Jakim pracodawcą jest Państwa firma?

Jako pracodawca jesteśmy skoncentrowani na pracownikach i ciągle dążymy do rozwoju naszego zespołu a co za tym idzie Eyebar. Nie ukrywam, że jesteśmy także bardzo wymagające, oczekujemy od pracowników zaangażowania i dbałości o miejsce pracy. Dla zaangażowanych osób Eyebar jest na pewno stabilnym i bezpiecznym miejscem pracy, w którym można bardzo wiele się nauczyć. Obserwujemy ludzi i szukamy dla nich ról tak, by najlepiej dopasować ich pasje i umiejętności do codziennej pracy. Jeśli ktoś np. uwielbia, pisać artykuły to na pewno chętnie będziemy taką osobę rozwijać w ramach prowadzenia bloga. Wyznajemy zasadę „dopasuj stanowisko do człowieka, a nie człowieka do stanowiska”

Jaką formę zatrudnienia Państwo preferujecie?

Oferujemy zatrudnienie na umowę o pracę lub zlecenie. Współpracujemy również na zasadach kontraktu z osobami, które mają własną działalność gospodarczą. Za każdym razem szczegółowo omawiamy możliwości tak, by kandydatka mogła sama dokonać świadomego wyboru.

Jak wygląda pierwszy dzień pracy nowo przyjętej osoby?

Każda nowa osoba otrzymuje kompleksowe szkolenie w Eyebar Academy Step 1 oraz Step 2, jeśli nie ma umiejętności niezbędnych do podjęcia pracy w Eyebar na stanowisku Wizażystki. Szkolenie to oprócz teorii oczywiście praktyka, która kończy się dopiero po miesiącu egzaminem wewnętrznym. Po zdanym egzaminie kandydatka może przystąpić do świadczenia usług w salonie. Bardzo rzadko zdarza się nam zatrudnić osobę z posiadanymi umiejętnościami profesjonalnej stylizacji brwi. Dla każdej osoby korzystającej ze szkolenia jest dedykowany Trener, pod którego okiem stylistka się uczy, dochodząc o wprawy. Oczywiście istnieje konieczność podpisania umowy szkoleniowej. Umowa zakłada, że jeśli Kandydatka zdecyduje się nie kontynuować z nami współpracy w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy, musi ponieść koszty szkolenia proporcjonalnie do ilości przepracowanych miesięcy. Następne w kolejności to szkolenie z zasad funkcjonowania salonu, systemu oraz obsługi klienta. Pierwszy miesiąc to głównie zapoznanie się z najważniejszymi elementami pracy w salonie.

Gdzie można znaleźć aktualne oferty pracy? Z jakich kanałów Państwo korzystacie?

Ogłoszenia zamieszczamy na portalu OLX i GoWork.pl, a także na naszym profilu na FB.

Dla osób szukających zatrudnienia coraz większą wartością jest możliwość rozwoju. Czy oferujecie swoim pracownikom możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji?

W Eyebar każdy pracownik ma możliwość rozwoju osobistego i dokładnie zaplanowaną ścieżkę kariery w oparciu o współpracę w bezpośrednim przełożonym. Podczas miesięcznych spotkań Kierownicy omawiają cele zespołów oraz cele indywidualne każdej Stylistki. Każdy ma szanse nauczyć się czegoś nowego, Kierownicy potrafią znaleźć w ludziach coś, czego oni sami czasem nie widzą.

W jaki sposób motywujecie Państwo pracowników?

Poza zasadniczym wynagrodzeniem jest bardzo atrakcyjny system motywacyjny oparty o zasady premii. Ponadto organizujemy różne konkursy z nagrodami dla pracowników i oferujemy bonusy za sprzedaż konkretnych usług. Nagradzamy zaangażowanie i chęć rozwoju w zakresie świadczonych usług.

Ile osób obecnie zatrudniacie?

W naszym zespole jest obecnie ponad 70 osób.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukują Państwo pracowników?

Szukamy pracowników głównie na stanowiska Wizażystki oraz Stylistki Paznokci.

W jaki sposób potencjalny pracownik powinien przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej, na co zwrócić uwagę?

Kandydat powinien mieć umiejętności niezbędne na stanowisku, na które aplikuje. Ponadto kandydat powinien być zadbany, mieć podstawową wiedzę o Eyebar i oferowanych przez nas usługach. Mile widziana jest znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Eyebar