Pracuję w firmie już ponad rok, cześć tego czasu spędziłem na ławce rezerwowych ucząc się i szukając w tym czasie projektu, wynagrodzenie również w tym czasie było wypłacane tak jak wcześniej wynegocjowałem. Przyznam, że gdzieś na starcie miałem sporo wątpliwości, gdyż "siedziałem" na ławce sporo czasu, nie miałem jak zdobywać praktycznego doświadczenia, co na początku kariery, jako jeszcze junior, było dla mnie dyskusyjnym doświadczeniem. Oceniam je jako minus. Gdy udało się znaleźć projekt, sytuacja się polepszyła i faktycznie czuję się częścią firmy. Pracuję głównie zdalnie z ludźmi z poza Wrocławia, ale nie ma problemu z przyjściem do biura, skorzystaniem z istniejącej infrastruktury, pokojów spotkań. Są również organizowane różne aktywności na terenie biura, więc jeśli ktoś lubi się integrować z ludźmi, to myślę, że też się odnajdzie :) O biurze we Wrocławiu można powiedzieć parę pozytywnych rzeczy, osoba odpowiedzialna za nie, stara się cały czas je ulepszać i dogadzać pracownikom, kuchnie są dobrze wyposażone, często z różnymi poczęstunkami. Minusem jest, że na niektórych piętrach biurka i fotele nie są aż tak wygodne jakbym sobie wymarzył, regulacja wysokości biurka jest dostępna sporadycznie. Ogólnie mejsce raczej nie odstaje od standardów w branży. Na plus na pewno też elastyczne godziny pracy, można zacząć między 8, a 12. No chyba, że ma się jakieś poranne spotkania, ale jest sporo klientów z innych stref czasowych, wiec jak się nie jest rannym ptaszkiem, to czasem wyjdzie to nawet na plus. Ale oczywiście wszystko jest do negocjacji. Też na plus, że ludzie pracujący tutaj mają otwarte umysły, raczej brak jest takiego staromodnego betonu. Ludzie się wspierają, nie oceniają, kazdy jest tutaj mile widziany, czy obcokrajowiec, czy Polak. Jeśli chodzi o awanse, to zależy wiadomo, od negocjacji, ale jednak głównym narzędziem jest wewnętrzne rozwiązanie do bardzo precyzyjnego ocenienie nabytych umiejętności. Co jakiś czas każdy pracownik przechodzi pewien proces, uzyskane wyniki są główną podstawa do negocjacji awansu.
To było moje pierwsze zderzenie z typowym korpo od lat i mocno się odbiłem. Ogólnie polecam jak ktoś nie lubi kontaktu z ludźmi, nie ma dużych ambicji, albo jak lubi pracować w kilku miejscach na raz. Zupełnie szczerze można tutaj długo zostać z soczystą wypłatą, ale nie gdy się chce rozwijać karierę. Coś czuję, że ten komentarz nie przeżyje do końca roku, bo jest tu zdecydowanie za mało narzekania jak na rozmiar firmy ;)
czyli zarobić, mieć spokój i zająć się życiem prywatnym? czyli robota tu nie jest aż tak zajmująca? a po pracy tutaj warto mieć według Ciebie tę firmę w cv?
Zarobić, mieć spokój? Tak. Dobra pozycja w CV? Niezbyt - na pewno bym wypytał kandydata o szczegóły obowiązków, bo sam tutaj nie miałem zbyt górnolotnych. Oczywiście wszystko dotyczy tylko jednego projektu dla jednego zespołu, ale ktoś na pewno prędzej czy później będzie na to miejsce znowu rekrutowany. Może jeszcze dodam, że w odróżnieniu od pozostałych komentujących miałem dość przyjemny proces rekruracji.
Mój poprzedni komentarz został usunięty pomimo że był i prawdziwy i rzetelny. Nie polecam nastawiać się na zrekrutowanie do SS i brać udział w innych rekrutacjach w tym samym czasie. Po 3 etapach rekrutacji, w tym ostatnim bardzo męczącym, gdzie każą odgrywać scenki i myślisz, że już jesteś właściwie na pokładzie, dostajesz odpowiedź "Dziękujemy za udział w rekrutacji" bez słowa dalszego wyjaśnienia. Brak szacunku dla kandydata, który faktycznie poszukuje pracy, a nie zabawy w kotka i myszkę. Zastanówcie się nad swoimi procesami trwającymi po 1,5 miesiąca.
Czy w SoftServe są szkolenia zewnętrzne?
Mamy SoftServe Univeristy, to dział, do którego możesz zgłosić się z prośbą o każde szkolenie i oni nam je organizują
I faktycznie będą zdolni do zorganizowania szkolenia dosłownie z każdej dziedziny? Czy zdarzało się jednak, że niektóre prośby musiały być odrzucane?
Tak, są zdolni do zorganizowania każdego szkolenia;) Ale czy zorganizują każde? Jasne, że nie. Potrzeby biznesowe zawsze są brane pod uwagę;)
Czy Softserve daje feedback z rozmów rekrutacyjnych i ile czasu im to zajmuje ?
Jeśli poziom firmy ocenia się po rekrutacji, to niestety Softserve wypada bardzo słabo. Rozmowa telefoniczna, telefoniczna po angielsku i rozmowa techniczna, której pytania wykraczały poza zakres obowiązków na danym stanowisku. Następnie informacja o tym, że jednak jest to inne stanowisko niż było wcześniej ogłaszane, że chodzi o stanowisko bardziej menadżerskie, ale że wynik rekrutacji jest jak najbardziej pozytywny więc "jak tylko będą nowe rekrutacje to zaraz zadzwonimy, bo oczywiście chcielibyśmy żebyś u nas pracował". Potem cisza. Jako że od jakiegoś czasu rekrutują specjalistów z mojej dziedziny, napisałem maila z prośbą o feedback czy w związku z tym moja rekrutacja jednak jest zakończona. Cisza. Żenada.
Jak długo trwa proces awansu w SoftServe?
Hej, zalezy od stanowiska. Im wyzej jestes tym proces dluzszy. Przecietnie dla Intermediate+ trwa okolo roku.
Czy Wigilia jest dniem wolnym od pracy w firmie SoftServe? Jeśli nie, to jak to wygląda, są skrócone godziny pracy?
Wigilia nie jest dniem wolnym w SoftServe, aczkolwiek nie ma problemu, żeby skorzystać z urlopu w tym terminie. W tym roku wyjątkowo cieszyliśmy się wolną Wigilią i Sylwestrem w zamian za dni świąteczne, które w 2020 wypadły w sobotę. W kalendarzu SoftServe ważnym dniem jest także drugi piątek lipca - świętujemy wtedy urodziny firmy i jest to dodatkowy płatny dzień wolny :)
Witam, w dobie pandemii koronawirusa miałam okazję brać udział w procesie rekrutacyjnym, także mogę podzielić się opinią dot. samej rekrutacji i rozmowy. Rozmowa odbywała się online, już na samym starcie byłam dosyć mocno zaskoczona, ponieważ jedna z rekruterek siedziała po prostu w samochodzie i kierowała autem (niestety tło, które sobie ustawiła niekiedy się po prostu wyłączało dlatego widziałam co robi), trochę słabe i niezbyt przyjemne w stosunku do osoby ubiegającej się o pracę. Podczas rozmowy sporo po angielsku. Rozmowa skupiała się przede wszystkim na ostatnim pracodawcy. Nikt nie pytał o poprzednie doświadczenia, stąd miałam wrażenie że niezbyt panie przygotowały się do rozmowy. Po ok. 1,5 tygodniu feedback a tam uwaga......feedback w postaci braku doświadczenia w jednej z kwestii, która byłaby pomocna w stanowisku o które zabiegałam. Spadłam z krzesła i zatkało mnie, ponieważ kwestia o której była mowa i z powodu której rzekomo odmówiono mi współpracy była jednym z moich głównych obowiązków w jeszcze poprzedniej pracy, czyli doświadczenia o które w ogóle panie rekruterki nie raczyły zapytać. Także ogólnie odczucie mam słabe, z rozmów jakie odbyłam w swoim życiu ta zdecydowanie była najmniej profesjonalna.... :)
Dziękujemy za Twój feedback. Do każdej rozmowy z kandydatem podchodzimy bardzo poważnie, każdemu kandydatowi poświęcamy niezbędny czas i uwagę. Po każdej rozmowie staramy się też udzielić możliwie najbardziej rzeczowy feedback. Chcemy, żeby Wasze doświadczenia z procesu rekrutacyjnego były jak najlepsze - bez względu na wynik rekrutacji. Jeśli sytuacja, o której piszesz miała miejsce, zrobimy wszystko co w naszej mocy, żeby już więcej się nie powtórzyła.
Jakie nastroje w firmie od kiedy ciągle zagraża nam koronawirus?
W firmie nie widać spowolnienia i zwolnień związanych z koronawirusem. Odwrotnie - mamy sporo otwartych wakatów.
Co jaki okres czasu w SoftServe można ubiegać się o podwyżkę?
Jak w każdej firmie - podwyżkę dostajesz w momencie awansu, w przypadku pozytywnej oceny Twojej pracy przez managera, itp. - nie ma tutaj ścisłych reguł czasowych. Warunki finansowe są na pewno lepsze niż średnia rynkowa.
Pracuję w SoftServe od ponad roku. Jest bardzo fajna atmosfera, konkretni ludzie, zarobki na przyzwoitym poziomie. Mam sporo lat doświadczenia, z nie jednego pieca chleb jadłem i puki co (o ile o samych projektach można mieć bardzo różne zdanie) firma jest na prawde fajna. Polecam! I tak, faktycznie - bez angielskiego na dobrym poziomie można zapomnieć o pracy w SoftServe.
Bardzo ciekawa firma. Przyjazna dla pracowników. Trochę jak rodzina. Najbardziej przyjazna z firm, w których pracowałem. Ukraińcy to bardzo sympatyczni ludzie. :) Żeby tu pracować angielski jest niezbędny. W firmie słychać też ukraiński, rosyjski, polski ale głównie jest angielski.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w SoftServe?
Zobacz opinie na temat firmy SoftServe tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 5.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w SoftServe?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 2, z czego 1 to opinie pozytywne, 1 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!