Opinie o Pontoon w Kraków

Poniżej przeczytasz opinie obecnych oraz byłych pracowników o firmie Pontoon. Znajdziesz poniżej też opinie kandydatów do pracy w Pontoon o rozmowie kwalifikacyjnej.


Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o Pontoon w Kraków

Pytanie
 Pytanie

Z jakich powodów pracownicy kończą współpracę z Pontoon? Czy sami rezygnują ze współpracy, czy są zwalniani?

Zofia
Inne
@On

To z powodu tych cięć kosztów tylu ludzi zwalniają? Jak to się przekłada na ilość pracy, jest ciężej? Może teraz będzie więcej kasy na tych pracowników co zostali, jak myślisz?

anonim Nowy wpis
Inne

W zeszłym roku uzbierało się trochę komentarzy, że firma zwalniała pracowników. Ponoć szukała oszczędności a i były tu opinie że zarobki nie najwyższe. Dajcie znać jak teraz firma stoi finansowo i za jaką pensję się tu teraz pracuje?

anonim Nowy wpis
Kandydat

(usunięte przez administratora)

Danka Nowy wpis
Inne

Z czym niby taka słaba? Nie oceniam twojego wpisu, pytam, bo chciałam tam iść. Coś nie tak, warunki lepsze gdzieś indziej, jeśli chodzi o kasę i rozwój…?

Byly Pracownik Nowy wpis
Pracownik
@Danka

Kasa jest bardzo slaba - ale to wynika to z faktu iz jest to RPO czyli robienie wszystkiego bo najtanszej lini oporu. Sa bonusy roczne ale generalnie firma byla spoko w latach 2016-20 potem wszystko sie posypalo lacznie z glownymi klientami - NIE POLECAM

Pytanie
 Pytanie

Z jakich powodów pracownicy kończą współpracę z Pontoon? Czy sami rezygnują ze współpracy, czy są zwalniani?

On
Były pracownik
@Pytanie

Są zwalniani, bez względu na rodzaj umowy, czekają na sam koniec z wypowiedzeniem umowy specjalnie, aby było jak najmniej czasu na znalezienie nowej pracy, Ogólnie nie polecam tej firmy, zero perspektyw rozwoju, zero możliwości awansu. Trzymać się z daleka.

Ilona
Inne
@On

Dużo było takich zwolnień ostatnio? Jakoś cyklicznie wymieniają pracowników czy ktoś zagrzał tu miejsce na dłużej? Awans jest trudny do uzyskania czy niemożliwy?

On
Były pracownik
@Ilona

W tym miesiącu około 12 osób zostało zwolnionych. Większość to pracownicy, którzy pracowali już ponad rok w firmie. Niewykluczone, że w kolejnych miesiącach będą kolejne zwolnienia. Od początku roku tak to wygląda, w pierwszej kolejności zostało zwolnionych kilku managerów i tak stopnionowo dochodziło w kazdym, kolejnym miesiącu po kilka osób. Awans jest niemozliwy do zdobycia. Nic w tym dziwnego jeśli takie cięcia kosztów są to o awansie można sobie jedynie pomarzyć.

Zofia
Inne
@On

To z powodu tych cięć kosztów tylu ludzi zwalniają? Jak to się przekłada na ilość pracy, jest ciężej? Może teraz będzie więcej kasy na tych pracowników co zostali, jak myślisz?

Pytanie
 Pytanie

Czy pracodawca Pontoon motywuje w jakiś sposób swoich pracowników?

Na tej łodzi
Pracownik
 Pytanie
@Pytanie

Hej, co rozumiesz przez motywuje? Premię, benefity?

Ilona
Inne
@Na tej łodzi

Czy są jakieś premie za wyniki, ścieżka awansu dla zaangażowanych? Albo cokolwiek innego,co motywuje ?

Dawniej na tej łodzi
Były pracownik
@Ilona

W zasadzie jedynym zauważalnym czynnikiem motywującym była premia roczna, z czasem coraz bardziej uzależniana od wyników firmy, które były kiepskie, wiec sowicie ograniczona. Mój Manager nie zaproponował mi żadnej ścieżki kariery i tylko podpytywał co bym chciał robić, następnie temat pozostawał bez akcji. W sumie nie ma się czemu dziwić, bo Pontoon w Krakowie to mała firemka, która świadczy usługi outsourcingowe, wiec struktura jest bardzo płaska i o awansie można tylko pomarzyć, No chyba że na seniora z tą samą wypłatą, co przed ,,awansem”.

Na tej łodzi
Pracownik
@Ilona

W tym roku premia była naprawdę spoko. Większa niż się spodziewałam. Do tego podwyżka inflacyjna. Pod tym względem jest naprawdę dobrze. W firmie sporo się dzieje. Co chwilę są jakieś spotkania, eventy. Dużo ludzi pracuje zdalnie spoza Krakowa ale mogą przyjechac ba spotkania w biurze, imprezę firmowa. Firma zwraca koszty co jest spoko bo nie każda to robi. Ścieżki kariery są ale chyba od niedawna bo było całe spotkanie dla wszystkich pracowników. Ogólnie przedstawiane są opcje globalne i zachęca się ludzi do aplikowania. Planuję się przenieść z czasem do zespołu project managerów ( na razie praca dla klienta) . Podobała mi się ich prezentacja na Career Weeku. Benefity - jak wszędzie. Luxmed, multisport. Multisport mógłby być tańszy. W poprzedniej firmie płaciłam połowę tego co tu. To chyba tyle.

Adrian
Inne
@Na tej łodzi

Mimo wszystko sporo tu krytyki. Zarówno względem sposobu zarządzania, organizacji pracy, jak i przeciętnych wynagrodzeń. O jakich kwotach może być mowa w trakcie rekrutacji na stanowisko Executive Assistant?

zainteresowan_będąc
Kandydat
 Pytanie
@Na tej łodzi

Czy podwyżka inflacyjna pokryła rzeczywiście inflację, czy było/jest to - standardowe bądź co bądź dla korpo w Krakowie - około 4-5%?

Dorota
Inne
@Dawniej na tej łodzi

Piszesz, że była,w takim razie już jej nie ma? Dobrze rozumiem? Jakie w ogóle kwoty tej premie kilka czy kilkanaście stówek? A co ze świętami? Jakieś bony, dodatkowe pieniądze?

Na tej łodzi
Pracownik
@Dorota

Premia jest cały czas. I to bardzo dobra. Taka dodatkowa pensja a nawet lepiej. w tamtym roku była impreza firmowa na święta.

Dorota
Inne
@Na tej łodzi

Premia jest raz w roku? Właśnie, jeżeli chodzi o święta, to jak to u was wygląda, impreza super pomysł a coś ponad to? Bony albo dodatkowa kasa z tej okazji?

logo firmy Opiekun Osób Starszych (Pan Kurt 79 lat)
Kraków
Avanti Medic Plus Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnościa Sp.K.
Wyślij CV
logo firmy Młodsza Specjalistka Obsługi Klienta (Język Niemiecki)
Kraków
Marcin Sojka - Priority Sale
(1 opinia)
Wyślij CV
logo firmy Poszukujemy Kierownika pracującego!
Kraków
Koloryt Sp. z o.o.
(112 opinii)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Candidate
Kandydat

Dear all!! I would highly NOT recomend Pontoon, firstly they jump you from one meeting to another ... And i myself am Dutch but grew up within UK as well therefore i speak both languages fluently. No one i pontoon makes any sense in English so their feedback to me for the second time was that my English is not down to the point :D all the recruiters don't have a slight clue of what they are even dealing with. They have very low respect i had a call from the recruiter asking me if i was available for 3rd a clock :/ then a meeting with another recruiter whom by all means sounded Canadian using her French skills on me the woman is asking me when my last education was i mean come on what comes up next ( how many coffee's i have had ) Unprofesional/rude/no languages nor understanding of the Dutch and esp Uk markets.. Bunch of time wasters :)

zainteresowan_będąc
Kandydat
 Pytanie
@Candidate

Well, considering your writing skills... when doubting your command of English, they actually might have had a point, haven't they?

Byla Pontoonerka
Pracownik

Zgadzam sie z wieloma negatywnymi komentarzami ponizej. Firma bardzo slabo zarzadzana lokalnie jak i przez jednostki w Szwajcarii. Wiekszosz Leadershipu ulokowana w UK lub Zurichu bez pojecia o rekrutacji i uwarunkowaniach rynkowych. Wynagrodzenia jak na rynek Krakowski bardzo przecietne a oczekiwania wysokie wymagajace gimnastykowania sie z workloadem. Firma byla ciekawym projektem w latach 2015-20 kiedy dzialala glownie pod swojego duzego klienta Ericssona ale stracila go jak wielu innych przez brak odpowiedniej wizji i oszczedzanie na narzedziach rekrutacyjnych. Dodatkowo dla samej spolki wiele bledow w Payrolu i papierologii zarzadzanym przez Adecco z jedna osoba kontaktowa..... Jedynym plusem kiedys byl bonus roczny ktory z czasem i tak zostal mocno ograniczony oraz dodano wiele kruczkow aby ograniczyc go do minimum. NIE POLECAM

Na szczęście były pracownik
Były pracownik

Nigdy nie polecę współpracy z tą firmą, niezależnie od tego o jakim kliencie mowa. KAŻDY, każdy zespól, łącznie z internalami, jest przeciążony pracą i nie ma wystarczającej kadry, żeby normalnie funkcjonować. Moje zatrudnienie wypadło na okres pandemii, podczas którego tylko w trakcie dwóch miesięcy z firmy odeszło dwóch klientów, a trzeci szykował się na odejście, bez żadnych perspektyw miało zostać 70 osób!!! Jedyną odpowiedzią jaką można było dostać od HRBP, to informacja że jakoś rozlokują wszystkich pracowników po innych projektach. Nie wspominając o tym, że biznes to biznes, to utrata dwóch klientów, w tym jednego naprawde dużego w tym samym czasie, jest słabo wytłumaczalna, a w tej firmie to nie był jednorazowy kryzys, tylko trend... W trakcie mojej pracy, zarówno ja, jak i inni koledzy i koleżanki z zespołu, nie mieliśmy dosłownie czasu na nic łącznie z wyjściem do toalety. Cotygodniowe, nieprzyjemne spotkania z managerem z "zachodniej" Europy, który ewidentnie nie przepadał za pracą z ludźmi były naprawdę okropne. Mój podzespół wielokrotnie zgłaszał, że jesteśmy przeciążeni, i nie dajemy rady rozłożyć pracy na dwie lub trzy osoby, i potrzebne jest zatrudnienie kolejnej, ale na próżno było szukać zrozumienia, bo ten komunikat dosłownie się odbijał od ściany, w związku z czym co wrażliwsze osoby po prostu spędzały swoje "przerwy" na płakaniu ze stresu i zmęczenia. To wszystko brzmi jak jakiś (usunięte przez administratora) a realnie były to problemy wyjątkowo łatwe do rozwiązania, którymi po prostu nikt się nie miał ochoty zająć. Dużym plusem była praca z domu, i polska kierowniczka zespołu, która starała się jak mogła, żeby cokolwiek zmienić na plus, niestety nie była "w łasce" managerów z centrali, więc jej starania kończyły się zwykle fiaskiem. Firma zdecydowanie nie wie jak zadbać o talent, który już pozyskała, mimo że to własnie w tym się specjalizuje. Rekruterzy i rekruterki wewnętrzne starają się wykonywac swoją pracę jak najsumienniej, ale tez są przepracowani, więc z tego wynikają wszelkie opóźnienia czy chaos, po prostu ta firma jest tak wyjątkowo źle zarządzana. Nie polecam ani na staż, ani na kontynuację kariery, jest naprawdę wiele innych miejsc pracy w Krakowie w których można pracować spokojniej i za te same pieniądze.

Sylwia
Inne
@Na szczęście były pracownik

o pracy zdalnej piszesz w czasie przeszłym, czyli teraz kazano pracownikom ktorzy przez ostatnie 2 lata pracowali zdalnie wrocic do biura?

szczurek
Pracownik
@Na szczęście były pracownik

Idealnie nie jest - jak prawie wszędzie, ale to co tu się wypisuje to już przegięcie. Praca zdalna jest cały czas, jak toś chce może pracowac też z biura wg własnego uznania i z tego co wiem planują to utrzymać. Nie przypominam sobie sytuacji żeby ktoś z mojego accountu nie miał czasu wyjść do toalety z przepracowania, powiem nawet że jednym z plusów jest to, ze da się dość elastycznie planować godziny nawet jak trzeba załatwić coś prywatnego bez konieczności brania dnia z urlopu.

Zofia
Inne
@szczurek

To jaką elastyczność masz na mysli? Macie jakieś ruchome godziny pracy? Czy po prostu jak się zwolnisz na kilka godzin to potem to kiedyś odrabiasz?

Obecny Pracownik
Pracownik
 Pytanie
@Na szczęście były pracownik

Twoja opinia na pewno jest skierowana do właściwej firmy? To co czytam, to jakieś kompletne bzdury. 70 pracowników do zwolnienia? To chyba z połowa załogi. Firma w pandemii faktycznie straciła dwóch klientów ale przecież nie w dwa miesiące. Ostatnio niestety jeszcze jednego. Natomiast w życiu nie słyszałem żeby ludzie nie mieli czasu na wyjście do toalety. No nie wiem jak kto w domu pracuje i czy płacze po kątach bo od 2020 praca jest zdalna i to się raczej nie zmieni. Można pójść do biura ale nie przychodzi raczej zbyt dużo osób. Dla mnie to elastyczność nie do przecenienia. W przeciwieństwie do innych korpo brak trackerów czasu pracy. Managerowie są spoko. Nie znam wszystkich i mogę się odnieść tylko do tego co znam. Ale o takich patologiach to raczej byłoby głośno. Pewnie, że nie jest idealnie. Gdzie jest? Wiele rzeczy niedomaga i potrzeba poprawy. Benefity są słabe. Ale ogólnie to nie jest takie złe miejsce ;)

Jacek
Inne
@Obecny Pracownik

Słabe benefity to znaczy co dają? Masz pakiet prywatnej opieki lekarskiej pod który można podłączyć rodzinę? Bo głównie na tym by mi zależało przy benefitach.

Pytanie
 Pytanie

Czy nowo zatrudnione osoby w Pontoon otrzymują od pierwszych dni umowę o pracę?

Pracownik
Pracownik
@Pytanie

Tak, oczywiście. Umowa jest podpisywana najpóźniej w pierwszym dniu pracy.

Adrian
Inne
@Pracownik

A potwierdzasz, że najmniej preferowaną umową o pracę, jest ta zawierana na czas nieokreślony? Tak wynika z tego, co napisano wcześniej, a mianowicie z dużej rotacji wśród pracowników, oraz niestabilności firmy, która nie ma nawet osobowości prawnej w Polsce? Czyli, w przypadku odejścia klienta obsługujący go pracownik może zostać łatwo zwolniony? Zastanawiam się, czy faktycznie tak jest? Mało tu w ogóle konkretów. Nic nie napisano o wysokości zarobków.

Pracownik
Pracownik
@Adrian

To nie jest prawda że umowa na czas nieokreślony nie jest preferowaną umową. Tylko że jest zawierana po roku umowy na czas nieokreślony. Ja tak mam i wszyscy z zespołu. próbny, potem rok na czas określony i dopiero nieokreślony. Tak tez mówił rekruter i rzeczywiście tak się stało.

Julia
Inne
@Pracownik

Jest może jakiś średni okres stażu pracy, po którym ludzie zazwyczaj rezygnują z pracy tutaj?

nick
Kandydat
 Pytanie

Jakie zarobki dla talent soucera?

monnn
Kandydat
 Pytanie

Czy praca w firmie jeżeli oferowany jest staż i umowa -zlecenie jest głównie dla studentów i absolwentów zaraz po studiach czy osoba 30+ też może wziąć udział?

PON
Pracownik
@monnn

Cześć. Można aplikować. Program jest skierowany również do osób, które chcą się przekwalifikować. :)

Current employee
Pracownik

Jestem w firmie już ponad pół roku i śmiało mogę polecić. Po przeczytaniu poniższych komentarzy o utracie klienta i w związku z tym posady, mogę nieco uspokoić potencjalnych kandydatów bowiem w moim zespole są osoby które pracowały dla klienta Ericsson, a po otrzymaniu informacji o zakończeniu projektu firma przeniosła ich na nowy, jakim jest obecny na którym wspólnie pracujemy. Na obecnym projekcie pracy nie brakuje, ale zespół jest super, team leader również trafił się mega. Atmosfera jest bardzo pozytywna. Nie ma nadgodzin - jeśli jest więcej pracy pomagamy sobie a jeśli jest konieczność nadgodzin, są one ponoć wypłacane lub odbierane jako dni wolne (co nigdy mi się jeszcze nie zdarzyło). Czy firma oferuje awanse i podwyżki - tutaj ciężko stwierdzić, jestem za krótko aby to ocenić, aczkolwiek dwie osoby z zespołu otrzymały awans od mojego przyjścia. Ale na pewno wspólnie z managerem ustalany jest plan rozwoju i cele jakie się chce osiągnąć, jest dużo dodatkowych i przydatnych szkoleń, praca w środowisku międzynarodowym, komunikacja bezpośrednio z klientem zagranicznym (co wiele korpo w których pracowałam obiecywało a tego nie było). Jedyny minus jaki widzę do tej pory - dosyć słabe benefity (na tle innych korporacji). Nie ma żadnych dodatkowych bonów czy bonusów na święta, pakiet Luxmed podstawowy, multisport płatny. Ale za to pensja jest wyższa niż na podobnych stanowiskach w innych firmach, także brak benefitów nieco się wyrównuje a w końcu nie to jest najważniejsze :) Podsumowując - w porównaniu z innymi korpo kouchozami w Krakowie, Pontoon jest na prawdę spoko firmą.

Pytanie
 Pytanie

Czy w Pontoon zawierane są umowy zlecenie w okresie próbnym?

ODP.
Pracownik
 Pytanie
@Pytanie

Co konkretnie masz na myśli? Pierwsza umowa to standardowo umowa na okres próbny.

Franciszek
Inne
@ODP.

A potem na rok są podpisywane? Czy już bezterminowe?

Yo
Pracownik
@Franciszek

Najpierw na 3 miesiące, potem na tych samych warunkach na 1 rok i dopiero potem ewentualnie na nieokreślony. Raczej unikają tej ostaniej formy umowy, bo w Pontoonie jest spora rotacja i firma nie jest zbyt stabilna.

ODP.
Pracownik
@Franciszek

Zwykle po próbnym jest rok. Zdarzają się wyjątki.

ODP.
Pracownik
 Pytanie
@Yo

To jakaś bzdura. firma w której ludzie pracują po 5, 6 lat jest niestabilna? Skąd ty masz takie informacje? Ja jestem zadowolona. Warunki są naprawdę spoko.

Odp
Pracownik
 Pytanie
@ODP.

Może w HR sobie popracujesz 5,6 lat, hak Cię nie wyrzucą po 4 miesiącach. A co w klientami: Uber, Microsoft, Ericsson, Tesla? Gdzie są Ci pracownicy się pytam?

Pontooners
Pracownik
 Pytanie
@Odp

Znowu dziewczynki z HR się rozpisują, żeby podnieść statystyki, ale przestańcie kłamać. Pontoon to (usunięte przez administratora) i 7 km mułu. Już nie jeden się przejechał na tej waszej stabilności zatrudnienia. Coraz mniej firm chce z wami współpracować. Najpełniej o Was świadczy to, że nie macie osobowości prawnej w Polsce, tylko posługujecie się marką Adecco. Czy to nie wprowadzenie kandydatów w błąd? Dlaczego nie zatrudnia ich Adecco, które jest biurem pośrednictwa pracy, tylko Pontoon? Sami sobie odpowiedzcie. Jaka matka taka i spółka córka. Przestańcie ludziom mydlić oczy.

Kandydat
Pracownik

Z punktu widzenia kandydata - nie polecam. Ciąganie od jednej rozmowy kwalifikacyjnej do drugiej, informacja że rekrutacja została wstrzymana, następnie rozmowa do innego teamu, gdzie miałem dostać odpowiedź w ciągu tygodnia. Decyzja się przedłuża, dowiaduję się od rekruterki, że jest to efekt zmian w dziale, a na koniec dostaję informację że nie zostałem przyjęty, bo na to stanowisko poszukują kogoś z doświadczeniem w tym obszarze. Brak szacunku do kandydata.

Kandydat 2
Kandydat
 Pytanie
@Kandydat

Podobnie. Po pierwszej rozmwowie, dwa dni pozniej dostalem informacje, ze rekrutacja zostala wstrzymana i przesla moja aplikacje do innego teamu/projektu. Czyzby to technika na "pipeline" kandydatow w "razie czego"? Szkoda czasu na taki system (juz nie modny i nie produkywny btw) zarowno po stronie kandydatow jak i Panstwa w firmie :)

Ja
Pracownik
@Kandydat

Pontoon Solutions zaorał już dawno sam siebie. Zero szacunku do kandydatów to dopiero początek. Pracownicy są traktowani jeszcze gorzej. Wielu wyleciało bez powodu, z dobrymi feedbackami, bo ktoś sobie źle policzył kontrakty z klientami. Brak planowania i odpowiedzialności za pracowników, to zmora Pontoon Solutions. Z rekrutacjami podobnie. W trakcie procesu są obniżane wcześniej deklarowane zarobki, zmieniane funkcje, a na feedback raczej nie ma co liczyć. Nie polecam!

Z biurka obok
Pracownik
@Ja

Niespecjalnie się zgadzam. Firma się zmienia i to na lepsze. Wielkich zwolnień sobie nie przypominam chociaż Pontoon stracił klienta o czym wszyscy wiedza. Nie odniosę się do procesów rekrutacyjnych bo nie mam takiego doświadczenia jak wymienione powyżej. Ale na pewno nikt bez powodu z Pontoona nie wyleciał więc nie wiem po czym wnioskujesz.

Hahahaha
Pracownik
 Pytanie
@Ja

Widze ze zyczliwi byli Ericssonowcy kontraktakuja :). Pracuje w tej firmie 3 lata i jeszcze sie nie zdarzylo zeby ktos kogos zwolnil bo firma sobie zle policzyla "kontrakty z klientami". Z perspektywy procesu rekrutacyjnego w jaki sposob firma moze obnizyc wczesniejsze deklarowane zarobki skoro ta informacja jest przeważnie przekazywana na końcowym etapie procesu ?. To jest proste i logiczne ze jeśli firma ma np widełki na dane stanowisko 7-10 tysięcy, twoje oczekiwania wynoszą 9 ale według osób które prowadziły proces twoje umiejętności sa wyceniane na 7 bo są lepsi kandydaci to nie zaproponują ci tych 9 czy 10. Czytajac komentarze pt "wielu wyleciało bez powodu, z dobrymi feedbackami", przypominam sobie tych kilka osob ktore dostaly wypowiedzenia rzeczywiście. Od kogo miały dobre feedbacki ? od kolegi/koleżanki obok ?, bo nikt nie wylatuje z firmy bez ważnego powodu i chroni przed tym prawo pracy. Przypominam sobie tych cudownych ekspertów którzy po 2 miesiącach pracy w firmie juz chcieli byc Managerami chociaz mieli problem zeby sklecic zdanie do Managera po Angielsku lub leniwych Rekruterow którzy nie umieli sami wyszukać kandydata i mysleli ze ta praca polega tylko na otwieraniu aktywnych aplikacji. BR

Pytanie
 Pytanie

Czy w Pontoon zaszły jakieś zmiany od momentu pojawienia się ostatnich opinii?

Lala
Pracownik
@Pytanie

Odkąd odszedł były Manager biura który nic nie robił i w niczym nie mógł pomoc, zauwazyłam bardzo dużo zmian na lepsze. - Firma nagle oferuje lepsze wynagrodzenia - Praca jest bardzo elastyczna - Zespoły rosną (przynajmniej w przypadku mojego konta) - HR jest dużo bardziej pomocny

Były pracownik
Były pracownik

Ta firma zostawiła mnie bez żadnej pomocy w środku pandemii. Zdecydowanie nie warta zaufania i angażowania się w procesy rekrutacyjne.

Pracownik
Pracownik
 Pytanie
@Były pracownik

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Podasz jakieś szczegóły? W firmie nie było specjalnie zwolnień (pojedyncze osoby), nie było obniżek wynagrodzeń. W przeciwieństwie do moich współlokatorów zatrudnionych w większych firmach czułem się z Pontoonem w pandemii bezpiecznie.

Również były pracownik
Były pracownik
@Były pracownik

Nie tylko Ciebie. Całe zamieszanie z Ericssonem to była porażka. Do końca nic nie było wiadome co robić a potem radź sobie sam. Tyle obiecywania a skończyło się na niczym. Nie warto.

Ericssonek
Pracownik
@Również były pracownik

Myślę ze nie do końca obiektywny komentarz. Ja akurat zmieniłam konto z Ericssona na inne. Uważam ze firma była w porządku pod tym względem jako ze każdy miał przynajmniej 8 miesięcy od momentu ogłoszenia iż umowa z nimi nie zostanie przedłużona. Oczywiście zawsze jest duża grupa niezadowolonych bo chcieli by już na kolejny dzień po ogłoszeniu tej informacji mieć zapewnione nowe stanowisko. Najśmieszniejsze są zawsze opinie byłych sfrustrowanych Rekruterow z Ericssona wspierających Szwecje którzy nazywają sie "Rekruterami" a większość z nich nie umiała wyszukać kandydata na LinkedIn lub czuła sie zbyt dumna żeby sie tym pałac i rzucała cala robotę na nas. Większość osób dostała propozycje zmiany stanowiska na takie samo lub wyższe ale oczywiście każdy chciałby robić to samo ale za 40% więcej.

Niezadowolona
Kandydat

Firma zaproponowała mi spotkanie i potwierdziła rozmowę natomiast nikt do mnie nie zadzwonił i nie uprzedził mnie o odwołaniu spotkania. Dzwoniłam i pisałam e-maile natomiast nie uzyskałam żadnej odpowiedzi oraz przeprosin. Uważam, ze to bardzo nieprofesjonalne zachowanie i nie polecam z mojego doświadczenia ... Brak komunikacji na samym początku nie wróży dobrej przyszłości.

Hi
Inne
@Niezadowolona

Ja bym się cieszył na Twoim miejscu, że nie wpadłaś do tego bagna. Wszyscy uciekają z tej firmy, wystarczy sprawdzić na LinkedIn, że Pontoon nie oferujue niczego dobrego.

Ciekawska
Kandydat
 Pytanie

Mam pytanie, dlaczego w ostatnim czasie LinkedIn wiele pracowników firmy Pontoon Solutions deklarowało otwarcie na nowe propozycje zawodowe. Co się dzieje w firmie, czy warto aplikować do miejsca z którego tyle osób w jednym czasie chce uciec?

pontonowiec
Pracownik
@Ciekawska

Bo pontoon tonie, stracili kluczowego klienta i nie mają pomysłu na pracowników którzy na tym koncie pracowali.

Zaniepokojona
Kandydat
 Pytanie
@pontonowiec

To straszne, czego można się tutaj dowiedzieć o tej firmie. Czyli to jest tak, że nagle zwolnią wielu ludzi? A co z odprawami? Dlaczego im nie pomogą, kiedy wciąż jest pandemia i trudno o pracę....

Pracownik
Pracownik
@Zaniepokojona

Nikt nie zwalnia pracowników. Utrata klienta nie oznacza utraty miejsca pracy w Pontoonie. Rekruterzy i HR przenoszą ludzi na innych klientów. Z tego co wiem nikt z kolegów wypowiedzenia nie dostał.

Pracownik
Pracownik
@Ciekawska

Pontoon stracił jednego z klientów. Pracownicy rozglądają się na rynku żeby porównać kontroferty Pontoona z innych accountów z tym co oferuje rynek.

Pracownik
Pracownik
@pontonowiec

Wprost przeciwnie! Zespół HR pracuje nad przeniesieniem pracowników z konta E/// na inne accounty, wiele osób już zaczęło pracę na nowych klientach. Dla tych, którzy zechcą zostać w Pontoon, praca się znajdzie ????. Pomimo że odchodzi klient, nikt nie dostał wypowiedzenia, a wprowadzanie w błąd innych osób na forum nie jest OK.

Spójrzmy prawdzie w oczy!
Pracownik
 Pytanie
@Pracownik

Co stało się w takim razie z pracownikami Microsofta i Ubera? Czy wszyscy znaleźli zatrudnienie w Pontoonie?

Pracownik
Pracownik
@Spójrzmy prawdzie w oczy!

Pracownicy MS dostali już oferty pracy w Pontoon, będą pracować na innych accountach. Co do UBERa, część osób odeszła do innych firm, a część do dzisiaj pracuje w Pontoon.

MK
Pracownik
@Spójrzmy prawdzie w oczy!

Jestem żywym przykładem na to, że Pontoonowi zależy na zatrzymaniu pracowników - po skurczeniu się projektu Uber, zaoferowano mi równorzędne stanowisko i większość zespołu też miała możliwość pozostania mimo, że przypadło to na moment rozkręcania się pandemii (jedynie komunikacja i sposób ogłoszenia zmniejszenia zespołu był kiepski). Odeszli głównie ci co chcieli. I to samo się tyczy innych projektów - pozyskanie "nieznanych" pracowników z rynku na nowe accounty jest kosztowne i ryzykowne, więc priorytetem jest zachowanie obecnych. To tak działa w każdej firmie RPO - projekty/klienci przychodzą i odchodzą, a ludzie się przenoszą między nimi. Ale część ludzi trochę zapomina, że ich pracodawcą jest Pontoon, a nie Uber, Microsoft czy inny Ericsson. To mój 4. pracodawca z branży RPO/MSP, wiec mam porównanie i choć do ideału sporo brakuje to uważam, że jest dobrze i pod niejednym względem lepiej niż u konkurencji. Sam fakt, że pracownikom na accountcie Ericsson powiedziano, że za ponad pół roku kontrakt wygasa jest bardzo pozytywny - nie spotkałem się z tym do tej pory, większość firm w ogóle nie mówi tego pracownikom z wyprzedzeniem tylko stawia przed faktem dokonanym (chyba nie myślicie, że w innych firmach SSC/BPO kontrakty nie kończą się po kilku latach). Raczej normalne, że w tej sytuacji pojawił się wysyp ludzi otwartych na nowe propozycje na Linkedinie - zawsze to jakaś szansa na rozejrzenie się po rynku w zupełnie jawny sposób. Choć większości tych osób już znaleziono inne opcje wewnątrz firmy. Kolejna sprawa - pod pretekstem pandemii nie było cięć wynagrodzeń/etatów jak w niektórych innych korpo (z wyjątkiem dyrektorów departamentów do 80%), nawet roczne bonusy wypłacano zgodnie z planem. Podsumowując - są obszary do poprawy (głównie się odnoszą do komunikacji wewnętrznej i zarządzania na linii centrala w USA a Polski oddział), ale moja ogólna opinia jest bardzo pozytywna, zwłaszcza w odniesieniu do innych firm z rynku lokalnego, których nazw nie będę wymieniał, bo to post o Pontoonie, ale nietrudno się domyślić :)

Ona.
Pracownik
 Pytanie
@Pracownik

Błagam, Pontoon coś robi dla swoich pracowników??? Owszem, nie daje wypowiedzeń i były jakieś pseudo rozmowy z HR o tym, co chcemy robić, ale bez jakichkolwiek konkretów, a pokątnie człowiek dostał przypadkiem listę otwartych wakatów dostępnych. Choć i tak jedyne co mogą zaoferować, to praca z językiem niemieckiem, gdzie większość z tych osób nie zna tego języka. Jak sobie sam nie znajdziesz czegoś w Pontoon albo na rynku, to firma Ci nie pomoże...

Były kandydat
Kandydat
 Pytanie

Firma robi sobie jaja z kandydata. 4 (!) rozmowy kwalifikacyjne nie licząc telefonicznej, po 3 okazało się, że team jednak nie potrzebuje dodatkowych osób, ale „feedback bardzo pozytywny”. Zaprosili na kolejną rozmowę w innym teamie, powiedzieli że dadzą znać „w tym tygodniu”, pod koniec kolejnego tygodnia informacja - nie przyjęli, bo potrzebują kogoś o większym doświadczeniu. Ja się pytam, czy oni nie patrzą w CV zanim zaproszą kandydata na rozmowę? Rozmowa jest prowadzona na ślepo, i dopiero podczas niej dowiadują się o stażu pracy kandydata? Brak słów, kompletny brak szacunku do czasu kandydata.

Alex
Kandydat
 Pytanie

Witam. Jak wyglada rozmowa telefoniczna? Na co postawić nacisk do przygotowania się do niej? I jakie widełki na stanowisko People Operation Administrator? Bardzo dziękuje za odpowiedzi

Anula
Kandydat
 Pytanie

Witam! Czy jakaś miła duszyczka powie mi jakich pytań można mniej więcej spodziewać się na rozmowie telefonicznej na staż w rekrutacji? ????będę bardzo wdzięczna

Kandydat
Kandydat
@Anula

Poza tradycyjnym "co wiesz o firmie", spodziewaj się rozmowy w j. angielskim o twoim doświadczeniu. Wszystko jednak w miłej i przyjaznej atmosferze. :)

Toska
Kandydat
 Pytanie
@Kandydat

Mozna widzieć coś więcej na temat rozmowy rekrutacyjnej?

Zostaw merytoryczną opinię o Pontoon - Kraków

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Pontoon?

    Zobacz opinie na temat firmy Pontoon tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 16.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Pontoon?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 5, z czego 0 to opinie pozytywne, 4 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Pontoon?

    Kandydaci do pracy w Pontoon napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Pontoon
Przejdź do nowych opinii