ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Warszawa

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 38 ocen.

Wywiady ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Andrzej Jacaszek Wydawca „Harvard Business Review Polska”, Wiceprezes ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem. Swoją karierę rozwijał na stanowiskach dyrektora sprzedaży, marketingu, dyrektora zarządzającego, prezesa zarządu w wielu spółkach, głównie publicznych, w Polsce i za granicą. W latach 2004–2005 pełnił funkcję wiceministra finansów RP. W 2016 roku po raz drugi został wybrany na wiceprezydenta Pracodawców RP na 5-letnią kadencję, gdzie odpowiada za obszary związane ze szkoleniami oraz relacje między nauką a biznesem. Z ICAN Institute związany od 2004 roku, gdzie do dziś wykłada w programach rozwojowych skierowanych do kadry menedżerskiej wyższego szczebla.

Obecnie są Państwo polskim liderem w propagowaniu najnowszych trendów i metod zarządzania. A jaka jest geneza firmy?

Firma rozpoczęła działalność w 1992 roku w Kanadzie jako Canadian International Management Institute. Cztery lata później przeniosła się do Polski, zmieniając z czasem nazwę na ICAN Institute. W 2016 roku świętowaliśmy zatem 20-lecie działalności na polskim rynku. Przez wszystkie te lata skupialiśmy się na dostarczaniu polskim przedsiębiorcom najnowszej wiedzy i narzędzi, które pozwoliłyby im rozwijać biznes i budować przewagę konkurencyjną bez względu na okoliczności rynkowe. Dobre firmy wygrywają także w trudnych czasach dzięki zwinnej reakcji na złote szanse i odporności na podmuchy śmierci, mają także umiejętności wykorzystywania nowych szans w momencie, gdy inne jeszcze ich nie widzą.

W swojej historii mieli Państwo wiele przełomowych momentów. Czy któreś wydarzenie stało się dla Państwa punktem zwrotnym?

Dwa wydarzenia można uznać za prawdziwe kamienie milowe w rozwoju instytutu. Pierwszy z nich to rok 2000 – uruchomiliśmy wówczas pionierską edycję rocznego programu rozwojowego dla kadry zarządzającej, Management™. Powstał on jako alternatywa dla typowo akademickich programów, w których podstawy teoretyczne często rzeczywiście stoją na wysokim poziomie, ale nie są w satysfakcjonujący sposób powiązane z praktycznymi narzędziami zarządzania. A tego właśnie brakuje menedżerom: konkretnych metod i narzędzi o potwierdzonej skuteczności, które od razu mogą zastosować we własnych firmach.

Innym momentem przełomu dla ICAN Institute był rok 2003, kiedy zaczęliśmy wydawać polską edycję „Harvard Business Review” – najbardziej prestiżowego magazynu o zarządzaniu. W tym samym roku zorganizowaliśmy pierwszą konferencję z zagranicznym autorytetem biznesu. Podobne wydarzenia inicjujemy do dzisiaj, dając w ten sposób polskim przedsiębiorcom możliwość poznania najnowszych trendów biznesowych bezpośrednio od osób, które za nimi stoją.

Już od ponad 20 lat ICAN Institute pomaga menedżerom oraz ich firmom osiągnąć więcej. Jakie działania podejmują Państwo w tym kierunku?

Trzy główne obszary, z których jesteśmy znani najbardziej, to wspomniana już przeze mnie:

  • działalność szkoleniowa
  • wydawnicza
  • konferencyjna

Robimy jednak znacznie więcej: jako jedyni na rynku możemy pochwalić się np. własną jednostką badawczą, ICAN Research, dzięki której na bieżąco badamy wyzwania polskich firm oraz identyfikujemy czynniki ich sukcesu. Organizujemy także wiele bezpłatnych inicjatyw służących zdobywaniu nowej wiedzy i owocnemu networkingowi: webinaria, śniadania biznesowe, debaty itp.

Wracając jednak do rdzenia naszej działalności – uważam, że największym sukcesem ICAN Institute jest to, że potrafimy zagwarantować menedżerom wsparcie w codziennych wyzwaniach oraz kompleksowy rozwój, który szybko przekłada się na sukcesy ich firm. „Harvard Business Review Polska”, wydawane przez nas bestsellery autorstwa sław biznesu oraz konferencje w ramach cyklów Elite Leadership Program i Elite Sales Program dają menedżerom stały dostęp do najnowszych idei i narzędzi zarządzania oraz skondensowaną dawkę biznesowej inspiracji. Przez 20 lat udało nam się także stworzyć programy rozwojowe dopasowane do potrzeb menedżerów na każdym szczeblu zarządzania: od pierwszych kroków na stanowisku kierowniczym (First-Time Manager™) aż po zarządzanie całą spółką (Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Wielu naszych klientów zaczynało swoją karierę w roli menedżera razem z ICAN Institute i kontynuuje tę ścieżkę rozwoju aż do dzisiaj, wybierając kolejne szkolenia z naszej oferty i wysyłając na nie swoich pracowników. To dla nas dowód ogromnego zaufania.

 

 

Z kim Państwo współpracują? (Kim są wykładowcy ICAN Institute?)

Współpracujemy z renomowanymi ośrodkami szkoleniowymi i badawczymi. Są wśród nich Imparta (lider szkoleń w obszarze sprzedaży), Human Synergistics International (organizacja przodująca w diagnostyce i rozwoju przywództwa), Communispond (lider podnoszenia umiejętności w zakresie wystąpień publicznych) oraz Objective Management Group (pionier w obszarze ewaluacji sił sprzedaży). Współpracujemy także blisko z Marshall Goldsmith Group, której założyciel dwukrotnie został uznany za największy autorytet przywództwa w ramach prestiżowego rankingu Thinkers50. Te partnerstwa to dla naszych klientów możliwość korzystania z najnowszych badań, narzędzi diagnostycznych oraz sprawdzonych technik zarządzania, dzięki którym wygrywają światowi liderzy.

A kim są nasi wykładowcy? To starannie dobrana kadra, śmiem twierdzić, że najlepsza w Polsce. Poza salą wykładową są menedżerami, konsultantami, prowadzą własne firmy. Każdy z nich jest doświadczonym praktykiem biznesowym i trenerem. To połączenie sprawia, że prowadzone przez nich zajęcia cieszą się ogromnym powodzeniem i są wysoko oceniane przez uczestników. Przy czym trzeba zaznaczyć, że wszyscy uczą według curriculum starannie przygotowanego przez zespół i współpracowników ICAN.

Stale słyszy się o coraz to nowszych programach rozwojowych, które jednak nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty. Dlaczego warto wybrać właśnie ICAN Institute?

U podstaw naszych programów rozwojowych leży unikalna metoda nauczania, która zapewnia najwyższą jakość oraz skuteczność procesu kształcenia – ICAN Smart Learning™. Składają się na nią:

  • podejście evidence-based management: uczymy najnowszych, ale wyłącznie sprawdzonych rozwiązań, potwierdzonych licznymi badaniami skuteczności
  • stała aktualizacja: nieustannie aktualizujemy zawartość merytoryczną naszych programów rozwojowych, rozbudowując ją również w trakcie ich trwania
  • nastawienie na praktykę: nasze sesje mają charakter warsztatowy, co od razu pozwala wykorzystywać nowo poznane narzędzia biznesowe
  • harwardzka metoda studiów przypadków: to podstawa edukacji menedżerskiej w Harvard Business School (dostarczamy najwięcej polskich case studies na rynku!)
  • indywidualna diagnoza: używamy zaawansowanych narzędzi pozwalających na maksymalne dostosowanie programu do potrzeb uczestnika
  • metoda blended learning: wykorzystujemy zarówno tradycyjne formy kształcenia, jak i interaktywne narzędzia online.

Ponadto każdemu naszemu programowi towarzyszy unikalna gwarancja jakości. Jeśli uczestnik na samym początku programu uzna, że zajęcia nie spełniają jego potrzeb, oferujemy mu całkowity zwrot kosztów szkolenia. Z udziałem w programie nie wiąże się zatem żadne ryzyko – można tylko zyskać. Liczne rekomendacje naszych absolwentów potwierdzają, że warto.

Kto może skorzystać z Państwa usług?

Naszą ofertę kierujemy do menedżerów, członków zarządów i właścicieli firm. Do osób, które chcą zwiększać efektywność własną oraz swoich firm z wykorzystaniem najlepszych światowych praktyk dopasowanych do realiów polskiego biznesu.

 

 

Firma ma swoją platformę ICAN Knowledge. Jakie informacje można tam znaleźć?

ICAN Knowledge to miejsce, w którym pragniemy dzielić się wiedzą z każdym, kto chce rozwijać swoją świadomość biznesową. Kierujemy nasze zasoby przede wszystkim do kadry zarządzającej, ale wiele inspiracji znajdą tam także specjaliści oraz studenci. Publikujemy głównie zapisy naszych webinariów oraz raporty z badań.

Załóżmy, że jakaś firma ma pomysł na siebie i chce dowiedzieć się, jak wygląda aktualna sytuacja na rynku. Jak im w tym Państwo pomagają?

Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb naszego klienta. Czasami od razu możemy sięgnąć do gotowych badań i na tej podstawie zarekomendować konkretne rozwiązanie. W innych przypadkach analizujemy sytuację firmy, prowadząc badanie z wykorzystaniem optymalnego zestawu narzędzi, np. pogłębionych wywiadów, ankiet elektronicznych, papierowych, telefonicznych, specjalnych warsztatów, sesji kreatywnych. Badamy nie tylko potencjał rynkowy, ale i organizacyjny – rozmawiamy z pracownikami, kierownictwem, członkami zarządu. Na podstawie tych działań opracowujemy szereg rekomendacji i ustalamy kolejne kroki.

Wydają Państwo prestiżowy magazyn „Harvard Business Review Polska” i jako pierwsi wprowadzają na polski rynek książki o przełomowych ideach w świecie biznesu. Proszę opowiedzieć więcej o tych działaniach.

Działalność wydawnicza pozwala nam „sprowadzać” najnowsze idee zarządzania do Polski. Obecnie coraz więcej osób swobodnie włada językiem angielskim, więc ktoś mógłby się zastanawiać, dlaczego w dalszym ciągu jest to takie ważne. Otóż sprawa rzadko sprowadza się do przetłumaczenia danej pozycji czy artykułu. Nie każdy koncept nadaje się bowiem do zastosowania w polskiej rzeczywistości biznesowej. Dlatego dużą wagę przykładamy do adaptacji materiałów do warunków polskich. W „Harvard Business Review Polska” artykułom zagranicznych autorów często towarzyszą komentarze i wskazówki wybitnych ekspertów z Polski oraz wyniki badań polskiego rynku. Dzięki temu nasi czytelnicy mogą mieć pewność, że rozwiązania, które przedstawiamy na naszych łamach, nadają się do zastosowania również w ich firmach.

Ile osób liczy Państwa zespół?

Zespół ICAN Institute tworzy około 150 profesjonalistów z różnych obszarów funkcjonalnych firmy. Jest stosunkowo młody, średnia wieku wynosi poniżej 30 lat, ale mamy także pracowników, którzy są grubo po siedemdziesiątce, a dr Jankowski i ja nie wybieramy się w najbliższych latach na emeryturę.

A jakich osób poszukujecie?

Bardzo cenimy w kandydatach wiedzę i doświadczenie, ale myślę, że z perspektywy użytkowników serwisu GoWork cenną informacją będzie również ta, że jesteśmy firmą otwartą na ludzi młodych, tych, którzy dopiero zaczynają szukać swojego miejsca na rynku pracy po ukończeniu studiów. W ICAN Institute rozwój kariery jest proporcjonalny do zaangażowania: wiek nie jest żadną barierą. Mamy wiele przypadków osób, które zaczynały przygodę z ICAN Institute jako stażyści albo młodsi specjaliści, a w ciągu zaledwie dwóch lat awansowały na stanowiska w pełni samodzielne, w tym na stanowiska menedżerskie.

Cechami, które cenimy w pierwszej kolejności, są: chęć uczenia się nowych rzeczy i stałej pracy nad sobą, zaangażowanie, solidność, przedsiębiorczość, ale także – z racji tego, że jesteśmy organizacją, która rozwija się bardzo dynamicznie – umiejętność dotrzymania nam kroku, czyli zdolność do łatwego przystosowywania się do zmian i pracy w przyjaznym środowisku, intelektualnie pobudzającym.

Gdzie zamieszczają Państwo ogłoszenia rekrutacyjne?

Stale obserwujemy rynek i staramy się wyławiać talenty. Nowych pracowników poszukujemy poprzez ogłoszenia rekrutacyjne zamieszczane w portalach branżowych, w magazynie „Harvard Business Review Polska” oraz na stronie www.ican.pl.

 

Na jakie benefity mogą liczyć Państwa pracownicy?

Dajemy naszym pracownikom unikalną możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w naszych programach rozwojowych oraz w konferencjach ze światowymi autorytetami zarządzania, opiekę zdrowotną, dostęp do aktywności sportowej i wiele innych.

Naszych użytkowników zastanawia również, jaka panuje atmosfera w Państwa firmie?

Spłaszczona struktura decyzyjna powoduje, że miesiąc w ICAN Institute jest jak dwa lata w innej firmie. Trzeba podejmować decyzje, a popełnianie błędów i świadome ich tolerowanie przez kierownictwo są niezbędnym elementem kultury pracy. Kiedy pytamy naszych pracowników, co najbardziej cenią w ICAN Institute, zazwyczaj odpowiadają, że niezależność, możliwość realizowania odważnych autorskich projektów oraz pracę w fantastycznym zespole. Jeśli miałbym więc scharakteryzować atmosferę, jaka u nas panuje, to wyróżnia ją innowacyjność oraz mocne poczucie tego, że w każdej chwili można liczyć na wsparcie reszty zespołu. Pragniemy także mieć radość z pracy, więc prosimy, aby osoby bez poczucia humoru do nas nie aplikowały.

Jakie cele obrali sobie Państwo na najbliższe lata?

Mamy wiele planów rozwojowych. Część z nich rozpoczęła się już w tym roku. Dużym krokiem było postawienie zupełnie nowego, w pełni responsywnego portalu HBRP.pl, dzięki któremu nasi czytelnicy mogą w wygodny sposób czerpać z naszych zasobów wiedzy. Chcemy zapewnić im kolejne udogodnienia – między innymi poprzez publikowanie artykułów również w wersji audio.

Mamy także ambicję docierać do coraz szerszej grupy lokalnych przedsiębiorców. W tym celu zorganizowaliśmy cykl regionalnych konferencji poświęconych przywództwu, innowacji oraz sprzedaży i marketingowi – kolejne wydarzenia już wkrótce. Z okazji naszego 20-lecia ogłosiliśmy również konkurs Liderzy Jutra, w ramach którego nagrodziliśmy polskich przedsiębiorców w kategoriach: Strategia wzrostu, Ekspansja zagraniczna, Przełomowe innowacje, Model biznesowy oraz Lider zmiany. Pierwsza edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem, dlatego teraz planujemy organizować konkurs co roku.

Dziękuję za rozmowę.