Witam, czy ktoś może pracuje lub pracował w PGE Energetyka Kolejowa w Dąbrowie Górniczej? Szukają elektromonterów, zastanawiam się nad aplikowaniem do tej firmy lecz widzę bardzo dużo negatywnych opinii o pracy w tej firmie w innych miastach.
Dobrze napisane, nadgodziny to są charytatywne , a pracujesz jako elektromonter sieci trakcyjnej na pociągu sieciowym . Praca 12 godzinna, . Może jest sekcja zasilania w Dąbrowie GÓRNICZEJ. Jak ktoś ma daleki dojazd, to się nie opłaca. Nawet pociągiem nie mówiąc własnym transportem , szkoda paliwa, straconego czasu . Dojazd, powiedzmy godzinę w jedną i godzinę w drugą stronę, jeszcze po godzinach , po dniówce . Praca dla...........
Zależy czy masz znajomości w sekcji Częstochowa przyjęli gościa po znajomościach to ma więcej z grupy od 75% pracujących tam ludzi na sekcji
Przeniosłem się do innej firmy PKP i w nowym miejscu na niższym stanowisku zarabiam netto znacznie więcej niż w Energetyce dostawałem brutto. Niestety ta firma to się zrobiła żenua, muł i wodorosty, do czego walnie przyczyniło się ostatnie szefostwo. A mówią, że energetyka to taka opłacalna branża :-D Gdzie ta kasa idzie?? i do kogo???
Czyli co praca spoko jedynie Jelenia Gore omijac szerokim łukiem?
Jeśli chodzi o naszą Jelenią Górę mi sie osobiście dobrze pracuje i nie wiem o co chodzi z tymi komentarzami. Jestem tu już chwile i ekiipa spoko praca tez ok wiec zapraszam
@Damek. Dziwny komentarz jeśli o "nasza" ......Tam są cudaki i elementy. Osobiście nie polecała bym tam pracować jako elektromonterka . Duża różnica w stawkach za prywatne uprawnienia. Kierownictwo i zarządzanie bardzo nie w temacie w sprawie ppdwyżek.
Nie jestem przekonana co to tego miejsca za natywne komentarze, uwagi związane z tą sekcja . Nieprawidłowosci.
Pracuje w tej sekcjijuz jakis czas. Ludzie naprawde sa ok, i nie wiem skad te wszystkie komentarzeJ i komu to na reke ze takie rzeczy wypisuje
Kierownicy (usunięte przez administratora) FIRMĘ na paliwie jeżdżą służbowymi autami na swoje potrzeby są na to dowody (usunięte przez administratora) tylko mają dobrze reszta jest traktowana jak plebs nie polecam więcej info już wkrótce
Kierownicy to jeszcze ok. A na zachodniej to zwykli pracownicy , bo pociągiem nie będzie jezdzil ... a codziennie do mysłakowa 70 w jedną 70 w drugą i jest 140 A firmę nie stać na podwyżki dla pracowników A takie barany (usunięte przez administratora) biedna firme
(usunięte przez administratora)
Popracuj trochę i jak się Tobie noga podwinie to nikt Ci ręki nie poda.Ja coś o tym wiem.
Czy oprócz premii kwartalnej , jest coś jeszcze - premia roczna , nagroda roczna uzależniona od wyników spółki ?
Może mi ktoś powiedzieć co się robi na stanowisku inżynier sieci dystrybucyjnej? Wymagania mają wykształcenie wyższe, a jeździ się na pociągi sieciowym, ale czy wykonuje się wszystkie fizyczne roboty?
Tak tu jest . Nie licz na nic w tej firmie.Są ludizie którzy maja wiedzę a robią młotkiem bo taki kaprys ma kierownik.A po drugie chciałbyś być mądrzejszy od kierownika który zna się na kresleniu godzin.
PGEGK Czy będzie znów sprzedana firma?
Dlaczego na liderów, kierowników są zatrudniane osoby które nie mają kompetencji , matury i odpowiedniego wykształcenia ?
W dawnej PKP energetyka , to tu rzecz normalna i ma odwrót. Liczą się plecy, po znajomości, związki zawodowe S. .
(usunięte przez administratora)
Zwolnienia beda po 1 stycznia 2024, głównie w Obsłudze
Witam. Jako pracownik dawnej spółki PKP energetyka Obsługa ,podajcie ile chcecie zwolnić pracowników oraz jakich ? Są tacy, że tylko podstacja i nic więcej. Zamierzam przyjąć zwolnienie na tzw. klatę. A może czas zmienić pracę?
Mam pytanie? Ile można zarobić jako elektromonter , chodzi o trakcję oraz elektromonter dystrybucji. Czy to jest praca na kolei czy praca w PGE energetyka kolejowa ? Czy jesteś kolejarzem pracującym na trakcji jako maszynista, kierownik pociągu, pilarz, elektromonter trakcji czy energetykirm ? Mam doświadczenie jako elektryk przemysłowy na utrzymaniu ruchu ? Nie wiem czy dobrze opisałem funkcje , ponieważ nie ma doświadczenia na PKP. To tylko ,co przeczytałem te informacje z internetu na temat pracy na tych stanowiskach.
Dlaczego na liderów, kierowników są zatrudniane osoby które nie mają kompetencji, odpowiedniego wykształcenia?
Teraz o tym piszą. Tak jest od dawna na PKP, zek, PKP energetyka. Możesz mieć znajomości i już stołek kierowniczy się przyklei. Tak jest w sekcji Jelenia góra . Zastępca kierownika,(usunięte przez administratora)związkowca, zero wiedzy a temat trakcji i rządzi despotycznie. Nie trzeba buć wykształcony żeby kierować.
Też się tyczy Obsługi. Niektórzy rękoma i nogami się bronili żeby nie załapać ć się na piciu sieciowy. Jest sieciuchem to jego miejsce pociąg a nie obsługa..Tyczy się też w drugą stronę. Wina tych co siedzą na wyższych stołkach i kierowników ,nie mający pojęcia o kwalifikacjach pracowników.
Ludzie bez matury sa kierownikami , aq Inżynier kopie rowy hehehe, to się w głowie nie mieści, takie rzeczy tylko w PGE Energetyka Kolejowa i nic sie nie zmienia !!! Taki człowiek ,,kierownik,, po zaocznej wieczorowej zawodówce to autorytet ? To jest kpina !!!
Co o tym ile wiedziałeś , na kolei ,dawna PKP energetyka, oraz wcześniejsze czasy, takie rzeczy uda się zdarzały.. Kierownik, zastępca,mogą kierować sekcjami nawet bez wykształcenia kierunkowego, np .czy kto się zna sieci trakcyjnej, podstacje? A czy stanowiska dostaje się od tak.?
Co o tym nie wiedziałeś ? W dawnej PKP energetyka oraz w tym nowszym holdingu ,taki awans na stanowiska kierownicze zdarzały się. Liczyło się tylko na dobre kontakty. A no to związki zawodowe coś robiło w tej sprawie ? Obsadzali też swoimi stanowiska kierownicze.
Chciałbym poruszyć parę kwestii niektórych spraw w sekcji Jelenia Góra .Co do tego zdarzenia 10 lat temu na 55 P. Ciekaw , kto wie czy polecenie na daną pracę było poprawnie napisane?. Chyba nie . Brak było w poleceniu punktu dotyczącego otwarcia odłącznika OS na rozdz. 3 kV. Błąd odkrył ratujący pracownik ,który wskazał ten błąd byłemu kierownikowi sekcji jelenia góra oraz to widział jego zastępca ( bardzo wykwintne epitety poleciały.) Na następny dzień inny pracownik pojechał do dyspozytorni , żeby podmienić poprawione polecenie . Dopuszczający był pod wpływem procentów. Czy to szanowna komisja sprawdziła ? A gdzie sprawdzenie alkomatem.Tak ,bo był trzeżwy. A reszta ? Były naczelnik ? Parodia. Czy polecenie było wypełnione ? Chyba nie. Bo książka szkoleń też nie była wypełniona. Podczas tego zdarzenia na a tej podstacji przebywały pewne osoby , które nie powinny tam się znajdować. Oczywiście wiadomo co tam robili. Mieli inne miejsce pracy. A ratujący później przechodził traumę. Czy była pomoc? - nie Trzeba było tam być i widzieć te nieprzewidziane zdarzenie. To są fakty. I jeszcze jedna sprawa. Chodzi o kierowanie pojazdami służbowymi ( stan pojazdów był fatalny i kto ma płacić mandaty za zły stan techniczny ?. Kierowca który nie chce stracić premii i powiadamiał przełożonych, czy dysponent pojazdu czyli kierownicy? Były takie zdarzenia.). Czy były jakieś aneksy do umów.? Czy ktoś się pytał pracownika czy ma prawo jazdy kat. B ? Skąd wiedzieli ,że pracownik posiada takowe uprawnienia? Wysyłali na badania okresowe ,gdzie było wpisane kierowca kat.B. Była też wykaz, który nie podpisałem. Może ktoś podpisał , jak instruktaże BHP, tam była pieczątka byłego naczelnika, a podpisy były ..inne. Dopytywałem się w Państwowej Inspekcji Pracy , czy można kierować pojazdami , jak mam na umowie tylko elektromonter? To też bezprawnie. Przecież kolej nie robiła takowe uprawnienia - prawo jazdy. A do podwyżek i awansów to inni pracownicy byli dyskryminowany , (usunięte przez administratora) finansowy . Zwłaszcza w 2017r (HR Flesz magazyn pracowniczy nr1(1)/2017 ), był zmieniony system wynagrodzeń . Liczyli się brygadziści i pijący z byłym naczelnikiem. Byłego naczelnika lub kierownika i zastępcy sekcji jelenia góra nie interesowano oraz nie liczyło się gdzie wcześniej pracowałeś i co robiłeś oraz jakie miałeś uprawnienia (były komentarze , które opisywały pracowników z dawnych ES-ów, np Maniek, Titok) . Miałem najniższą grupę oraz stawkę według nowych zasad , nie mówiąć też na sieciowym. Liczyło się chyba ilość napojów wyskokowych wypitych z byłym naczelnikiem . A co do grafików i urlopów też były nadużycia . Dotyczy się też zastępcę tej sekcji. A co dyscypliny co do niektórych pracowników , czy to na pociągu sieciowym ,czy na delegacjach to trzeba mieć ich na smyczy. Szkoda, że go uratowałem, bo mogłem wcześniej wyjść z tej podstacji 55P i by był wypadek śmiertelny i wszystko by się inaczej potoczyło. A co do nadgodzin i III PDO to zawsze była odpowiedż zastępcy sekcji jelenia góra i- tobie się nie należy -. A inni pijący i po znajomości podostawali odprawy z PDO . Komisja etyki i te standardy etyki to mi teraz lata....,lepiej zgłosić do sądu pracy i PIP-u. Co teraz się o tym mówi, kto na te pytanie w Warszawie odpowiada ? Wcześniej też były sygnały . Kto tam pije to ma dobrze .
Dzień dobry. Jest nam bardzo przykro z powodu zdarzenia, które miało miejsce na 55P. Specjalna komisja wyjaśniła jego okoliczności, a firma PKP Energetyka podjęła stosowne działania, aby zapobiegać podobnym przypadkom w przyszłości. Szczegółowe pytania prosimy kierować na adres bhp@pkpenergetyka.pl. Jednocześnie pragniemy podkreślić, że bezpieczeństwo pracy jest naszym najwyższym priorytetem. Codziennie dokładamy wszelkich starań, aby na żadnym stanowisku nie dochodziło do nieszczęśliwych zdarzeń. Naszym celem jest stworzenie całkowicie bezwypadkowego miejsca pracy i konsekwentnie do tego dążymy. Od opisywanych zdarzeń minęło 10 lat. W tym czasie poziom bezpieczeństwa pracy znacznie się podniósł. Zainwestowaliśmy dużo w środki ochrony indywidualnej i zbiorowej. Wprowadziliśmy wiele usprawnień, wypracowanych wspólnie z pracownikami. Zmienił się także kierownik Sekcji Jelenia Góra. W kwestii samochodów wykorzystywanych przez spółkę PKP Energetyka, zapewniamy, że wszystkie posiadają aktualne badania techniczne, potwierdzające ich całkowitą sprawność i są w pełni dopuszczone do ruchu drogowego. Rocznie w firmie wymienianych jest ok. 200 pojazdów, a średni wiek floty samochodowej wynosi 6 lat. Głównym założeniem procesu wymiany floty jest obniżenie czasu eksploatacji samochodów do 5 lat. W ramach naszego programu „Misja ZERO” realizowane są także działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa kierowców oraz innych uczestników ruchu drogowego, a także zwiększenie kultury, ekonomii i ekologii jazdy (np. wprowadziliśmy zasady eco-drivingu). Żaden pracownik nie jest zobligowany do jazdy samochodem, jeśli nie zostało to określone w wymaganiach do pracy na danym stanowisku w postaci karty charakterystyki pracy. Każdy nasz kierowca musi natomiast mieć zaświadczenie lekarskie o zdolności do prowadzenia pojazdów. Na koniec pragniemy podkreślić, że osoby, które zaobserwują jakiekolwiek nieprawidłowości związane z bezpieczeństwem pracy, flotą samochodową czy zachowaniem pracowników w stosunku do innych członków zespołu, proszone są o dokonywanie zgłoszeń na adres mailowy bhp@pkpenergetyka.pl lub za pośrednictwem Linii Etyki (z zachowaniem anonimowości). Informacje na temat jej działania można znaleźć pod linkiem https://www.pkpenergetyka.pl/standardy-etyki lub w zakładce „Standardy etyki” na naszym profilu na portalu GoWork. Z poważaniem Zespół PKP Energetyka
Dzień dobry. Bardzo zależy nam na stworzeniu całkowicie bezwypadkowego miejsca pracy i dokładamy wszelkich starań, aby ten cel osiagnąć. Analizujemy przyczyny i okoliczności zdarzenia w Lublinie i na pewno wyciągniemy z niego wnioski na przyszłość. Z poważaniem Zespół PKP Energetyka
Tam nie potrzeba wykwalifikowanych elektryków, tylko pracowników fizycznych jak jest w nowych grupach i stawkach. Flesz nr.....
Teraz o tym piszecie ,że przykro. . I teraz są zmiany. A przedtem co było. ? Gdzie te standardy etyki ? w tej sekcji Jelenia Góra..? Wstyd
Witam. I co. Okradli pracowników z nadgodzin. To tylko potrafi pkp energetyka z jednej góry.
Wiem bo tak jest zapisane w ustawie o restrukturyzacji komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe z dnia 08.09.2000 r.
Najpierw trzeba zmienić umowę o pracę na elektromonter plus kierowca kat. B. Bo pkp energetyka , żaden pracownik nie jest zobligowany do jazdy samochodem, a zmuszają. Nawet nie było to formie pisemnej. A na umowie było napisane elektromonter. Tak to było w Zakładzie Dolnośląskim.
Zmam osobiście nowego kierownika z sekcji JG>. A kiedy zmiana trochę inaczej myślącego zastępcy.
A kiedy będzie zmiana zastępcy kierownika sekcji Jelenia Góra ? A może tą posadę ma na stałe ? Bo i tak nie jest z tej branży.
I to nic nie zmienilo. Jedni dostali awanse i podwyżki a innych dotarli bo musieli się zeolnić po ćwierć wieku pracy w tym zakłamanym zakładzie pkp energetyka.
Skoro wam zależy to dlaczego w sekcjach na wschód od Warszawy ludzie na dopuszczenia firm zewnętrznych są wysyłani w pojedynkę? Przecież takie oszczędności mogą prowadzić do tragedii zwłaszcza w nocy kiedy warunki nie sa najlepsze. Dla mnie i moich kolegów przydzielanie jednego czlowieka do takich zadań to skrajna nieodpowiedzialność i głupota. Na koniec jestem ciekaw jak to wygląda w innych sekcjach i czy panuje tam taka sama skrajna nieodpowiedzialność. Liczę na odpowiedź, dziękuje i pozdrawiam.
Dzień dobry wszystkim. Odpowiedż na zadane pytania. W sekcjach na południowym- zachodzie części Polski, tak samo się robi jak w sekcjach na wschód od Warszawy. Dopuszczenia są robione w pojedynkę, zwłaszcza w nocy i to jeszcze na szlakach , zdala od stacji. Najgorzej jest zimą. Jeździ się w pojedynkę w nocy. I tak to zostanie usunięte. Tak jest . Dopuszczenia dla firm zewnętrznych są jednoosobowo jeżdżą, tylko kierowcy.
I tak traca dobrych , doświadczonych, wartościowych pracowników. Dzięki nieodpowiedzialnych kierowników , dyrektorów. Za to też biora odpowiedzialność zwiazki zawodowe solidarność. I jak ma byc dobrze , zże na stanowiska kierownicze bioraą niewyksztalconych, nieodpowiedzialnych osoby kierujace sekcją. To tylko pkp energetyka.
Tu po tych zmianach , jednych zdołowali innych podnieśli po kilka grup. I czym się , i jakimi czynnikami się kierowali przy tych zmianach.
Żaden pracownik nie jest zobligowany , zbowiązany, zmuszany do jazdy samochodem, jeśli nie zostało to określone w wymaganiach do pracy na danym stanowisku w postaci karty charakterystyki pracy. I pytanie do pkp energetyka , kto wpisuje do kart charakterystyki, czy taki pracownik posiada prawo jazdy i skąd wie czy pracownik ma takie uprawnienia ? Mnie nikt nie sprawdzał czy mam takie prywatne uprawnienia czyli prawo jazdy. Bo na umowie widnieje tylko umowa na stanowisko elektromonter. A może ,pracownik podpisywał oświadczenie , że może prowadzić pojazdy służbowe. Też to było . A może na podstawie badań okresowych ?, wypisywanych przez kierownika- skąd wiedział ze pracownik ma takie prywatne uprawnienia? Lub może był wykaz, który pracownik podpisywał ? Przecież pracownik nue pokazywał takich uprawnień. To jaka jest odpowiedż . Bo powinna być zmieniona umowa o pracę.
PLK ma spółki w grupie PKP które pracują własnymi pociągami sieciowymi i po co kupować coś co się ma?
Proszę się przyjrzeć ile obecnie pracują kierownicy i zastępcy kierownika sekcji, czy mają 11h wg kodeksu odpoczynku, co jest gdy mają non stop wg firmy "gotowość", a to normalny dyżur, który jest swoadczenoem pracy... nieustające telefony od dyspozytorów, wykonawców prac po "godzinach pracy" i szablonowe hasło w PKP Energetyka... "nadgodziny do odbioru", czyli prościej przeczekać sprawę bo się to nie kalkuluje Pracodawcy...
Widzę ile pracują. Daj lepiej spokój .Za to im płacą i to nieźle.A jeśli im jest źle mogą przejść do PLk-i. Lub latać po pracownikach i pierdzielic ,że dołki pod nim kopią,bo nie wiem ile tu będę bo ktoś nowy zajmie moje stanowisko,pozalić sie komuś ,że mnie nikt nie lubi jak poszedłem do biura, ja nic nie wiem itd. pozdrawiam i więcej optymizmu kierowniku
Witam kolegów. Widać jeszcze takie oraz inne wypadki przy pracy. Zamiast iść do przodu, to widać efektu zaniedbania bezpiecznej pracy przez wiele lat. A to ciągnęło się jeszcze za starych czasów. Powinny być przeprowadzane rozmowy edukacyjne od największego szczebla kierowniczego do stanowisk pracowniczych.
Same rozmowy nic nie rozwiążą jedna nowa zakretarka czy wiertarka problemu nie rozwiąże poprostu brak ludzi i to jest ten zasadniczy problem bo na żądanie jedzie 1,5 człowieka zmęczenie i PESEL ,dyżury poprostu się starzejemy i to jest normalna kolej rzeczy potrzebna jest młoda kadra której nie widać .
Dostali alko .....,nier.....i waz... Awanse i podwyżki dostają i dostali co zawsze dostają co siedzą i dyrygują. Wypadku po wpływem..... , i tak zamiata się pod dywan, a tylko inni trakcją i zwalniają . Reszta niech nie narzeka, bo mało ludzi , dużo harówy ,a za to duże zarobki - i tak nic nie robią. .
W pracy są tylko współpracy, tylko przy dobrym procencie, w butelce przy którymś przełożonym , związkowcom. A resztę mają gdzieś ,gdzie jest ciemno i ciepło..Liczą się .......,a ten jest do roboty a ten to siedzenia, a ten do....... Podwyżki.
Wniosek:. Pracuj dalej i nie narzekam i tak dużo zarabiasz. I dlaczego takich jak ty nie przenoszą ciebie w różne sekcje oraz różne miejsca pracy na różne stanowiska pracownicze,. Ponieważ brakuje lub jest luka po tych co odeszli. ? Bo może nie nadajesz się ,ewentualnie masz duże znajomości lub trzymasz się rękoma i nogami ciepłego miejsca jak podstacje trakcyjne ?
Wniosek do p. Stefan W :. W świetle tych faktów, można wnioskować, że firma stosuje nieuczciwe praktyki wobec pracowników, które prowadzą do ich dyskryminacji i niemożności rozwoju zawodowego. Przez takie zachowania pracodawca utrudnia rozwój zawodowy oraz szanse na otrzymanie podwyżek i awansów. W związku z powyższym, sądzę, zwolnienie z pracy było niesprawiedliwe i oparte na nieodpowiednich przyczynach. Doświadczenia sugerują, że istnieją jasne braki w zarządzaniu personelem oraz brak uczciwości wobec pracowników. Wnioskuję, że w tej firmie istnieją problemy z nieuczciwymi praktykami, które mają negatywny wpływ na rozwój zawodowy pracowników.
Cała prawda tylko nic i nikt tego nie zmieni.Ludzie aktywni z wiedzą odeszli.Zostal efekt snieżnej kuli. z drugiej strony jest cudownie.
A czy ktoś wie ile trwa szkolenie adaptacyjne ? Jakie wysokości są świadczenia socjalne ? Po jakim czasie daja ciuchy itd ...? Bo miałem teraz 2 dni i nic kompletnie się nie dowiedziałem jedynie ze są świadczenia socjalne ze jest grupowe pzu ale gdzie co i jak załatwić brak odpowiedzi. A czy waloryzuja wynagrodzenia jak zwrasta najniższą krajową?
Czy pracownicy PKP Energetyka mają możliwość uczestnictwa w jakichś formach integracji?
Jak można integrować pracowników dwóch zakładów Usług i Obsługi no nie da się,,a kiedyś było tak fajnie można powiedzieć Rodzinnie , aż się łezka w oku kręci,a tu mówią,że usługi poza struktury PGE to jak tu się integrować
PGE chce siè pozbyć pociągòw sieciowych czyli Usługi i utrzymania oświetlenia i ogrzewania rozjazdòw co od dwòch lat jest w gestii Obsługi. Ludzi też będą zwalniać?
No właśnie, były jakieś zwolnienia w końcu? Bo na stronie to wręcz szukają specjalistów, nawet na zastępstwo jest na specjalistkę w wydziale pomiarów. Na umowie jest okres wypowiedzenia w razie czego??
Nareszcie zrobią porządek. Usługi i reszta czyli ogrzewanie EOR, oświetlenie, to co jest na PKP oddać PKP PLK. To są kolejarze. Obsługa oraz inne piony związane po byłej kolejowej energetyce oddać PGE. I zrobić realey indywidualne sprawdzenie wykształcenia w kierunku energetycznie - elektrycznym a resztę oddać do Usług na pociąg sieciowy. Trzeba postawić akt dokonany GK PKP energetyka S.A
Nareszcie nastał czas przemian. Zwolnić tych co całe życie w pracy przesiedzieli w ciepłych kątach , byli i są tacy pracownicy . Pociągi sieciowe i resztę infrastruktury kolejowej, obsługiwanej przez GK PKP energetykę oddać PKP PLK, resztę niech wchłonie PGE .A co nie potrzebnych zeolnić .
Jeśli idąc Twoim tokiem myślenia odda się pociągi sieciowe i resztę infrastruktury do PLK to jak myślisz ile pozostanie naszego? I ilu wtedy ludzi będzie potrzebnych do utrzymania tej reszty? A myślisz że PLK przejmie tą ilość ludzi którą w takiej sytuacji PGE na pewno zwolni? A może paść na Ciebie. Od dawien dawna nasza firma utrzymywała eor i oświetlenie iPLK za to płaciła. Inna sprawa to umowy z PLK które nie zawsze były podpisywane z głową i wtedy były straty. Jeśli PGE zostawi sobie tylko podstacje, kabiny, stacje trafo i linie przesyłowe to połowa ludzi będzie zwolniona.
Nikt nic nie odda do PKP PLK S.A. co najwyżej można utworzyć spółkę coś na wzór ZRK - DOM tylko dorobić odpowiednią nazwę zarejestrować w KRS z odpowiednim kapitałem no i umieścić ją w grupie kapitałowej PKP PLk S.A .No i wykonywać usługi na sieci trakcyjnej i energetyce nie trakcyjnej na podstawie zawartych umów na utrzymanie obydwu obszarów.To żeby PKP PLK S.A.bezpośrednio przejęła od tak wszystkich pracowników oddziału Usługi i spólki Obsługa dawnej PKP Energetyka wraz z flotą pociągów sieciowych i cała resztą to zapomnijcie kto zna choć trochę ustawę z 2000 r o restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe oraz innych ustaw to doskonale wie o czym tutaj pisze.PKP PLK S.A. jest państwowym narodowym zarządcą sieci kolejowych w Polsce a nie spółką od przygarniania zdesperowanych podmiotów gospodarczych w postaci desperacko odkupionej przez PGE byłej PKP Energetyka S.A.
Dzień dobry koledzy ikoleżanki. Widać,że epoka GK PK Energetyka S.A. zaczyna się kończyć. Naprawdę, co należy do PKP czyli do PKP PLK, narodowej spółki skarbu państwa, infrastruktury kolejowej, związane z koleją powinni tam trafić. Przynajmniej PKP PLK SA, biędzie miała swoje pociągi sieciowe oraz innerzeczy związane z koleją. I po co dzielić, można łączyć wspólną kolej. I tak tory, trakcja oraz inna infrastruktura należy do PKP PLK. I teraz nie będzie zbędnych umów , serwisowania i tak dalej. Będą mieli swoje pociągi sieciowe , przepisy kolejowe i kolejarzy. A reszta tj. podstacje trakcyjne, energetyczne , dystrybucja, obrót paliwami i inne spółkui związane z energetyką pozostawić w PG E. Tam powinno odebrać tym spółką w PGE , praw kolejowych tj. dzień kolejarza, deputat węglowy, dopłaty na przejazdy pociągami i inne przywileje związane z PKP. Zrobić roszady wśród pracowników, oraz uporządkować według kwalifikacji, znajomość, wiedzy, stażu pracy na PKP.
A powiedz mi co to za przywileje zostały do dzisiaj z PKP w naszej spółce? Dopłaty do biletów to i nic więcej. Węgiel? Jaja sobie robisz. Ile płacą za ten przywilej? 3 i pół tony należy się rocznie dla każdego co jest tylko na papierze. Na dzień dzisiejszy to jakieś 7-8 tys. rocznie, tak? Ile ci płacą za ten węgiel rocznie? Nie pisz nic więcej. Jeśli stracimy te niby rewelacyjne dodatki z PKP to zyskamy z PGE na dzień energetyka i darmowe kwh i co najmniej na jedno wyjdzie jeśli nie lepiej.
Przywileje dawno się skończyły. To już nie państwowe przedsiębiorstwo PKP za minionych czasów. Ta spółka GK PKP energetyka wykonuje co nie które pracę na rzecz PKP PLK .Jak by należała ta spółka do PKP PLK lub do grupy PKP to może mógłby być tam przywileje dla kolejarzy. PKP energetyka to spółka po za grupy PKP. Państwo Polskie dało 3000 zł na dla tych co ogrzewają mieszkania ,domy -węglem. Kolejarze nie powinni dostawać 3000 zł według ustawy o "dopłacie do opału". Dopłaty do biletów, ewentualnie zniżki na koleje , deputat węglowy oraz na dzień kolejarza teraz to tylko straty finansowe dla nowego właściciela PGE. A jaka darmowa energia elektryczna? Może być kilku procentowa ulga na tzw. energię elektryczną. Co niektórzy przyzwyczaili się do dawnych starych czasów PRL-u , bo się należy. Starzy zasiedziałe" historyki " z Usług , blisko emerytury z dawni kolejarze. Dobre stare czasy PKP się kończy ,a zaczyna się nowa era . Każdy tylko narzeka , bo mu się należy . To teraz zależy od nowego właściciela oraz od związkowców co wszystko oddali. Oni tylko dbają o swoje stołki , stanowiska oraz o swoją podwyżkę . Czasy się zmieniają. Jedni będą krytykować inni patrzeć przychylnie. Teraz mają pracę, regularną pensję. A może będzie walka o stołki, zmiany na stanowiskach a może na lepsze. Jedni pracują , a inni tylko udają że pracują. A może sprawdzać, kontrolować czas pracy.?
Rozumiem, że wyrażasz swoje niezadowolenie z sytuacji w polskich kolejach i zarówno PKP PLK, jak i cały naród są obciążani finansowo. Uważasz też, że przywileje w różnych zakładach pracy nie są niczym nowym i istnieją od dawna. Sugerujesz, że dodatki to jedynie chwyt marketingowy i manipulacja finansowa, a ludzie powinni dostawać uczciwe wynagrodzenie za swoją pracę. Wydaje się, że jesteś również niezadowolony z zarobków w sektorze energetycznym, szczególnie porównując je do pracy biurowej. W dawnej PKP energetyka praca energetyka, elektryka na pociągu sieciowym to praca ,która nie jest adekwatna do jego wiedzy i celu pracy Tam były manipulacje ,związane nie adekwatnymi kierownikami w sekcjach. Tam liczyły się znajomości , bo co nie którzy bali się pracy na trakcji. A teraz siedzą w Obsłudze i udają, że są fachowcami , którzy wszędzie robili i mają wiedzę. Praca wszędzie jest niebezpieczna, to zależy od czynnika ludzkiego i jak ją wykonujemy. W ogóle praca prawdziwego elektryka ,energetyka jest niebezpieczna. A na trakcji jesteś tylko fiz.... Tam trzeba prawdziwych pracowników trakcyjnych ,a nie zbieraniny , tworzonej przez nie odpowiednich ludzi na stanowiskach
Niech zrobią porządek. Co do PKP PLK ,spóki skarbu państwa ,a reszta do PGE i to też spółka skarbu państwa. .I wszystko zostanie w w jednym polskim państwie . I tak co niektórzy o tym marzyli. Są pod butem partii rządzącej.
Czy Ty tego nie rozumiesz nie da się tego skleić na zasadzie że PGE oddział Usługi przechodzi ot tak sobie do PKP PLK S.A. to jest ustawowo niemożliwe. Owszem może świadczyć usługi dla PLK przy utrzymaniu sieci trakcyjnej ale jako osobny podmiot gospodarczy na podstawie zawartej umowy. Innej możliwości nie ma w obecnym stanie prawnym.Pozdrawiam.
Nic żaden oddział usługi nie przejdzie ot tak sobie do PKP PLK S.A. co najwyżej z oddziału Usługi można wyłonić osobną spółkę zarejestrować ją w KRS podpisać umowę z PLK na utrzymanie urządzeń sieci trakcyjnej no i wciągnąć ta spółkę do grupy kapitałowej PKP PLK S.A. na takich samych prawach jak Trakcja czy PNI lub ZRK-DOM.Innej możliwości ma.
Usługi jak wiadomo przechodzą do PLK . Czy bedą nowe umowy o pracę ? Co z zarobkami ? Zachowame będą dotychczasowe stawki ? Będą zatrudniani nowi pracownicy ?
Usługi jak wiadomo nie przechodzą do PLK no chyba że przechodzą na zasadzie spółki tak zwanej zależnej identycznie jak ZRK DOM to jest możliwe ale na pewno Oddział Usługi nie bezpośrednio w struktury PKP PLK S.A. to jest ustawowo niemożliwe i niewykonalne.
Jak to jest,że w Inowrocławiu emeryt ma trlefoniczny dostęp do otwarcia bramy wjazdowej? Do tego jak to jest, że ten emeryt każdego dnia bierze jedną, dwie zgrzewki wody i zabiera do domu. Tacy bogaci na stawianie jesteśmy?
Na anonimy się nie odpisuje.Zapewne pracowałeś z kolegami nie tak dawno ,a teraz obrzucasz ich błotem jaki musisz być człowiekiem niedoskonałym zamiast emerytów darzyć sympatią i szacunkiem przecież są to ludzie co przepracowali połowę życia w Zakładzie i to w niełatwych warunkach które kiedyś były i są to koledzy którzy osiągnęli wiek 60 + .Przeciez za parę lat my odejdziemy i będziemy tzw. Emerytami i niechcialbym doczekać takich chwil jak tu czytam.Przykre ,a takiego człowieka należałoby izolować żeby nie zrobił większych szkód Pozdrawiam kolegów normalnych
Serio ktoś płacze bo nadgodziny trzeba wyrabiać? Pokaż mi firme gdzie ich nie ma… Odbieram sobie w wolnym i tyle.
Dzień dobry, w PKP Energetyka zwracamy szczególną uwagę na kwestie związane z nadgodzinami i, zgodnie z polityką firmy, w pierwszej kolejności prosimy Pracowników o odbieranie godzin nadliczbowych, jeśli nie mają takiej możliwości, nadgodziny są wypłacane. Ponadto praca w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej oraz święta jest także dodatkowo płatna. W przypadku nieprawidłowości w stacjach, prosimy o zgłaszanie tego na linię etyki: https://pkpenergetyka.pl/strona/standardy-etyki Pozdrawiamy Zespół PKP Energetyka
Pracuje na tej sekcji i nie narzekam
Dokładnie ! Mówie, że tego a tego dnia mnie nie bd za nadgodziny i nikt mi nigdy nie robił problemów.
Ile pracujesz na tej sekcji? Bo tam są zmiany a i tak nadal jeszcze są kumoterstwo . Ta trzeba być (usunięte przez administratora)a nie elektrykiem .
Jako byly pracownik na sieciowym czyli w Usługach jako elektromonter , nigdy nie odczułem na pensji , zapłacone nadgodziny. Tyczy się dodatkowych uprawnień, żadnych awansów i podwyżek.
To pokażcie odczyt z planera a telefony służbowe. Tam dostajesz zadanie , godziny plus warunki szkodliwe, opis oraz wykonujesz polecenie i podajesz godziny zakończenia i przyjazdu samochodów służbowych do bazy- sekcji.
Z nadgodzinami bywa różnie. Co to zapłaty są problemy , ponieważ w aplikacji planer nie ma możliwości wpisywania. I tak na sekcji uzgadniają kto i jak ma płacone za nadgodziny . Tak bowiem było w sekcji zasilania elektrycznego Jelenia Góra Usługi pociąg sieciowy.
Znowu zajmujesz się historią, w PKPE wiele się zmieniło. Wydaje mi się że już wiele lat nie pracujesz ...
Już kilka lat nie pracuje , ale przepracowałem tam ćwierć wieku i wiem jak podchodzą co do nie których pracowników. A oo do podwyżek, jest różnie oraz nie ciekawie. A co do niektórych są tzw. nietykalni. Różnie oceniają tych na podstacji, danych ES-ów oraz na sieci trakcyjnej . Jedne sekcje likwidowali inne dzielili oraz resztki wcielali do pozostałych sekcji. Tak łączyli sekcje energetyczne ( nie wszędzie ) do sekcji trakcyjnych- usług . I tu powstały różnice finansowe, różne dla dawnych ES i trakcyjniaków oraz z podstacji..
Teraz się poprawiły warunki po interwencji. A tak byś nie miał nic do powiedzenia . Historia lubi się powtarzać. Czy pracujesz w Usługach czy w Obsłudze.? Bo wynagrodzenia macie teraz większe.
Są osoby i pracownicy zdumani i w sobie. Siedzą w jednym miejscu i tylko oni się liczą. Tacy fachowcy z PKP energetyka teraz PGE energetyka kolejowa.
Historia , historią. To niech nowy pracodawca sprawdzi godziny oraz dyscyplinę pracy. Pracuję się 8 lub 12 godzin.
(usunięte przez administratora)
Do takich drenaży należy zaliczyć naprawy pojazdów przez zaprzyjaźnione firmy zewnętrzne w zaprzyjaźnionych warsztatach mechanicznych i ciekawe kto sprawdza pojazdy po naprawie
Czy będą podwyżki za godziny nocne od lipca 2023 roku?