Pracowałem w T.Ś. blisko cztery lata i potwierdzam wszelkie negatywne opinię na ich temat. Można by napisać o wiele więcej, aż nie wiadomo od czego zacząć. Po pierwsze podejście pracodawcy do pracownika, po drugie słabe wynagrodzenie i premie które i tak nie musisz dostać (a jak co to najniższe), po trzecie wielokrotne karanie za jedno wykroczenie. Po czwarte patologia na wagonie, Po piąte czas pracy od 5 do 10:30h (pewne jest tylko wolne, a reszta nie wiadoma, wiesz jakie zmiany góra kilka dni do przodu. Szóste: aby realizować rozkład jazdy przekraczasz prędkość i dopóki nie wykoleisz lub cie nie złapią kontrolerzy to spoko. Z plusów to: praca państwowa i rzadko zwalniają ( częściej karają przez 12mc). Kto lubi prowadzić tramwaj ten będzie zadowolony, łopata nie machasz.
Mam w tramwajach przepracowane 30 lat stawka pożal się boże nowo przyjęci mają więcej jak by nie 20% wysługi to leżysz i kwiczysz podejście do pracownika żenada ( poco dawać więcej staremu pracownikowi jak i tak nigdzie nie pójdzie bo kto go weźmie , rozumowanie kierownictwa ) dyrekcja puchnie , dupowłastwo i podpieprzanie codzienna norma , premie dla swoich ty dostaniesz ochłap żeby nie było że nie dostałeś a spróbuj się odezwać czemu tak mało to zobaczysz przy ocenie pracownika i podwyżce następnej , ostatnio nawet są kłopoty z premią kwartalną , za kwartał zapieprzania niecałe 200zł. rzadko zwalniają bo by nie miał kto robić za te grosze . Na szczęście już nie nie robię w tramwajach .
Przyznam szczerze, że to trochę dziwne, iż pracownicy z większym stażem otrzymują mniejsze wynagrodzenie, niż Ci z tym znacznie mniejszym. W Tramwajach śląskich już nie pracujesz, ale na pewno wiesz, na jakie dodatki pozapłacowe można tam liczyć. Powiesz coś zatem na ich temat?
Dodatki płacowe to nagrody uznaniowe. Miesięcznie ok 170zl.kwartalna średnia ok 170zl.roczna ok 1000zl. Nagrodę miesięcznia oraz roczną dostają nieliczni, kwartalną wszyscy bez kar porządkowych. Dodatki finansowe socjalne to wczasy pod gruszą ok 1000zl, (usunięte przez administratora)ok 1000zl i bony świąteczne ok 300zl. Kwoty netto.
Za taką stawkę nie dziwię się że brak pracownikow, byłem zainteresowany uczciwą pracą ale jak widać w tramwajach szukać strata czasu.
Ile kosztują badania przed przystąpieniem do kursu na motorniczego? Dzięki za odpowiedź.
A ja bym tam pracował gdyby mnie przyjęli. Niestety mają kosmiczne wymagania. Trzeźwość w pracy co przy tych zarobkach jest niemożliwa! Uczciwość co przy tej płacy jest nie realna!! No i rzetelna praca co przy tej płacy jest nie wykonalna. Bo ja piję kradnę i się opierd.....am! A pierd....li coś o lojalności ale lojalność się kupuje ale nie za 13 zł na godzinę! WIĘC WALCIE SIĘ TRAMWAJE!!!
ile sie zarabia jako? jakies dodatki itp?
Dzień dobry Mam pytanie odnośnie kursu na motorniczego. Trwa on ok 3 miesięcy w wziazku z czym mam pytanie jak wygląda on u osoby, która jest zatrudniona w innym miejscu pracy a chciałaby go ukończyć. Czy trzeba być osoba bezrobotną, bądź w jaki sposób można go do swojej pracy dostosować? Bo trochę trudno żyć przez 3 miesiące z powietrza :-) Z góry dziękuję za odpowiedz Dorota
Teoretycznie nie musisz być osobą bezrobotna o ile masz super prace super szefa i nienormowany czas pracy. jeżeli nie masz tyle szczescia to TAK musisz być bezrobotna. Aby ukończyć kurs musisz być odpowiednią ilość godzin na zajęciach teoretycznych i praktycznych i żadne usprawiedliwienie Ci tu nie pomoże. Firmę nic nie interesuje że przez 3 msc musisz żyć za pieniądze partnera rodziców czy dziadków. Jest to celowy zabieg chyba żeby przyzwyczaić cie do tego ze w tramwajach na stanowisku motorniczego nie ma czegoś takiego jak systematyczność. Będziesz w 1 tygodniu pracować na 3 zmianiach kończyć pracę w różnych miejscach i nie licz za czesto na wolne albo przerwę między kolejna szychta dłuższą niż 12h ;) To plus można zarobić na początek przy 200h i 3 niedzielach 2200netto mało który pracodawca jest taki szczodry. nic tylko wydać 6200 na kurs i ruszać w przygodę zycia. :) Z racji że jest sporo zwolnień i nie ma komu jezdzic to było raz tak a może jest nadal że na czas kursu dostajesz z urzędu pracy ok 1200zl chyba nie pamietam czy netto czy brutto. ale to musisz juz w swoim urzędzie zapytać. Pozdrawiam p. s. radzę się jeszcze 3x zastanowić przed zainwestowaniem ciężko zarobionych pieniędzy w kurs motorniczego. alternatywa kurs maszynisty po 2 latach zarobisz wiecej niz w Tramwajach po 10 :) jak Cie ciągnie na tory... .... pozdrowienia dla kapusi, donosicieli i lizodupcow
Hahaha no to ciekawie :-) Korek w (usunięte przez administratora) i żyj człowieku :-( Niemniej dziękuję bardzo za odpowiedź i chyba faktycznie to jeszcze przemyśle :-) Pozdrawiam serdecznie
jest jeszcze sprawa kar o ktorych kolega nie wspomniał... w NORMALNEJ firmie za popełnione wykroczenie, przewinienie nie wiem jak to nazwać za jakiś twój błąd zostaniesz ukarana np zabraniem premii, tutaj jest tak że zabiorą Ci premie i podwyżki nie na miesiąc tylko na cały rok, bo firma musi na Tobie zarobić w końcu opłacają Ci składki do Zusu ;) w ogłoszeniach wywieszanych w tramwajach reklamuja się że dostajesz bilet wolnej jazdy, w końcu jesteś pracownikiem komunikacji miejskiej, zapomnieli tylko dopisac że za ten bilet płacisz ;) nie ma nic za darmo. piszą wiele o premiach miesiecznych i kwartalnych, które lubia zabierać a nie dawać. Jest natomiast tak: jal nie masz żadnej kary na koncie i premia Ci przysługuje to dostaniesz najmniejsza bo te wyższe sa zarezerwowane dla ulubieńców kierownika działu ruchu. osobiście wypowiadam się o rejonie R3 Bytom. nie wiem czy akurat tam chcesz iść chodź nie wiele masz do powiedzenie bo o tym decyduje firma, największe braki sa wlasnie tam plus Będzin i Gliwice najmniejsze w Katowicach i tam raczej nie trafisz jak masz jakieś pytania pisz pytaj dostaniesz informacje z pierwszej ręki bez ściemy sama prawda.
Cześć Rafał, słyszałem, że już nie robisz :D Swoją drogą panicznie szukają ludzi na Bytom. Co do kar, to jest parodia. Najgorsze jest to, że człowiek zainwestował, ba, ja dalej spłacam kurs, a nie było mi dane pracować tam, gdzie chciałem. To jest dla mnie mega dziwne, te układy. Niby na jednej zajezdni komplet, a za chwilę przyjmują typa, który już wszystkich zna. Ludzie nie są głupi. Widzą, słyszą, mówią.
Kobieto, zastanów się pięc razy zanim się zdecydujesz. Jak chcesz sobie rozwalić to co masz najważniejsze to decyduyj się pewnie. Inni płacą wiecej i lepiej cię traktuką
@Razir, przede wszystkim pamiętaj że wypowiadając się na forum publicznym należy zachować zasady dobrego wychowania - na przykład wypowiadać się w taki sposób, żeby nikogo nie obrazić. Miej na uwadze że Twój komentarz może być usunięty z wątku przez administracje ze względu na łamanie zasad regulaminu - https://www.gowork.pl/regulamin . Po drugie forum opinii o pracodawcach to nie miejsce na tego typu pytania. @Dida, i jak, udało Ci się czegoś dowiedzieć? Możesz podzielić się tymi informacjami na forum?
Nie polecam nikomu.
Właśnie się przyjmuje do TŚ jako motorowy więc na początek to co zaobserwowalem na własne oczy : - ludzie w biurze na inwalidzkiej dobrze dobrami, wszystko mi dobrze wytłumaczyli - Pan z ośrodka szkolenia także dokładny i znający się na tym co robi A teraz trochę spraw związanych z ZTM : Kary od 160 do 780 zl Najmniejsze kary to za brak biletów, niezanotowane spóźnienie, i za brak ubrania służbowego. Najwyższe to za fajke w kabinie albo przewożenie w kabinie kogokolwiek. Czasy przejazdów są ciasne które nie zakładają korkow czy świateł więc punktualność 100% to cud.
Najlepsza firma pod słącem bardzo dobre zarobki wysokie premie tramwaje śląskie som firmom bez wat w tramwajah śląskich pracujom tylko naj lepsi.
Testy Isihary Czy na motorniczego robione są badania typu testy isihary (kolorwe kropki w których ukryte są liczby)?????????
A ja szukam pewnego pana motorniczego który prowadzil wczoraj tj. 12. 08. 2017 tramwaj nr 1 z Katowic do Gliwic. Ja wsiadłam do niego w Świętochłowicach lipiny targowisko i wysiadam w Rudzie Śląskiej na przystanku Maja/Zabrzanska obok McDonald's było to w godzinach 11.40-11.50 . Bardzo proszę o kontakt z tym panem blondyn krótko ostrzyżone włosy niebieskie oczy wysoki szczupły i ma piękny uśmiech, a ja miałam spięte włosy w kucyk i szafirowe oczy. Iskrzylo coś ????????. Proszę mi go znaleźć może wiecie który to motorniczy prowadził wtedy jedynkę? Macie chyba rozpiske w tych sprawach. Ew podam mój namiar asia_m79@Interia.pl
Kobitko-jeśli ktoś popatrzy na ciebie,to zaraz ma być tobą głębiej zainteresowany? Hehehe baby to mają nawalone w głowach.Człek popatrzy a ta już się rozochociła .
Dzień dobry wszystkim Chciałbym rozpocząć kurs na motorniczego w najbliższym naborze i w związku z tym mam pytanie ile PLN się zarabia zaraz po zakończeniu kursu a rozpoczęciu pracy. Dziękuję bardzo za odpowiedź Paweł
Jak wygląda przydział zajezdni po przyjęciu do pracy? Możemy sami wybrać czy zostaje nam to z góry ustalone?
Jedno i drugie.Nikt Ci nie zabroni wybrać zajezdni natomiast umowę podpisujesz jasno że pracę możesz wykonywać w każdej zajezdni zależne od zapotrzebowania nawet mając umowę na czas nieokreślony pracodawca ma prawo Cie przenieść.
ile kosztuje kurs na motorniczego ? jak długo ten kurs się spłaca ?
Czy jest ktoś, kto niedawno zdawał egzamin? Proszę niech się odezwię, mam kilka pytań.
Stanowczo odradzam prace w tych tramwajach. jak chcecie być tłamszeni tylko z tego względu że chcecie pracować, to wasza sprawa,w tym zakładzie panuje kolesiostwo kumoterstwo i nepotyzm, a zwykły człowiek bez znajomości jest nikim. lata już tu pracuje, z dobroci serca odradzam.
Czy dużo osób jest chętnych na kurs na motorniczego w tramwajach śląskich?
@Tomasz dzięki za życzliwość. Opinie poparte konkretami na temat pracodawcy są najbardziej miarodajne i tym samym pomocne. Mogą zostać poddane osobistej ocenie, na której podstawie decydują się na wysłanie cv. Czy mógłbyś opowiedzieć coś na temat procesu rekrutacyjnego w Tramwajach śląskich?
Najpierw, co oczywiste, trzeba złożyć odpowiednie dokumenty, o których jest mowa na plakatach, czy ogłoszeniach w internecie na temat organizowanego kursu. Przede wszystkim trzeba to zrobić w podanym terminie. Potem trzeba czekać na rozmowę kwalifikacyjną, na której zostaną przedstawione szczegóły dotyczące kursu, samej pracy. Takie rozeznanie obopólne, żeby jedna strona miała wiedzę na temat kandydata, a druga strona na temat warunków pracy i tym podobnych szczegółów. Potem już następuje kurs, zdanie egzaminu i praca :) Kurs można spłacać poprzez potrącenie z wypłaty, albo załapać się (loteria) na wsparcie urzędu pracy.
Warunków pracy i szczegółów? Czego(sie nie dowie) i że niby od kogo potencjalny kandydat sie dowie?
Niby od kierownika z którym będzie miał rozmowę, rozmowa jest wstępnym zapoznaniem z tym, z czym się mierzy motorniczy, bo większości się wydaje, że sobie jedzie i otwiera drzwi, w związku z tym jest rozmowa kwalifikacyjna. Również dlatego, żeby sprawdzić, czy dana osoba się nadaje na motorniczego. Tego niby się dowie.
Natomiast wady powodowane przez przełożonych oraz restrykcyjne karanie w kwotach nie adekwatnych do plac no i jaka tak naprawdę występuje atmosfera co powoduje dużą rotację pracowników? I inne "ZALETY" o których grzecznościowo pisać nie będę.
Ja odpowiadam grzecznościowo na konkretne pytania. Odnośnie atmosfery też się wypowiedziałem gdzieś niżej. Piszesz do mnie w tonie takim, jakbym był rzecznikiem Tramwajów. Po prostu chciałem żeby moje odpowiedzi były pomocne i tyle. Jeżeli ktoś pyta czego się dowie, to skoro nie mówią o karach, to mam pisać, że mówią? Jak ktoś zapyta, czy są dobre zarobki, to odpowiem, że nie, nie są, są najgorsze z całej tramwajowej Polski, atmosfera pewnie zależna od zajezdni, choć kiedyś myślałem, że ludzie z zawodu trzymają się razem. Tak być powinno, ale nie jest. Możesz napisać o "zaletach". Też chętnie poczytam.
Nie ma sensu sie rozpisywać.Dopiero jak człowiek wejdzie do środka TS to otwiera oczy. Jedynie na koniec powiem ze Ts utopią nie jest i nigdy nie będzie.
Myślę, że podstawowym minusem są stawki. Reszta jest tak, jak w każdej pracy. Są ludzie dobrzy, źli, życzliwi i buce. Oprócz pracy, która jest pasją, każda męczy i po dłuższym czasie wk..wia. Na pewno plusem jest to, że za byle co nie zwalniają, no i jest jakiś socjal, gdzie mimo wszystko nie jest to normą gdzie indziej. @Joe, Ty pracowałeś, czy pracujesz obecnie w TŚ?
A jednak ciagniesz.... Co do socjalu nie do końca masz rację bo duże korporację poszły po rozum do glowy i co raz częściej socjal ts bija na głowę.
@Tomasz dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. To bardzo cenne informacje dla osób, które nie mają pojęcia, jak dokładnie rekrutacja do takiego miejsca pracy może wyglądać. Czy stawki, o których wspominasz zarówno Ty, jak i @Joe ulegają poprawie wraz ze wzrostem stażu pracy w Tramwajach śląskich?
Jak się zaczyna kariera w Tramwajach Śląskich po ukończeniu juz kursu na motorniczego czy jezdzi się z patronem czy dają ci linie które znasz albo wsadzają cie do tramwaju na pierwsza lepsza linie i sobie radz?
Najpierw przydzielają Ci zajezdnię, potem masz zapoznanie każdej linii z patronem dziennie. Po uzyskaniu odpowiedniej ilości wyjeżdżonych godzin z patronem, dostajesz się na linię samodzielnie.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Tramwaje Śląskie S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Tramwaje Śląskie S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 47.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Tramwaje Śląskie S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 16, z czego 3 to opinie pozytywne, 8 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!