Żabka Polska Sp. z o.o. (dawniej Freshmarket)

2.1 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Żabka uruchamia z Wydziałem Zarządzania Politechniki program certyfikacji dla franczyzobiorców

Żabka wprowadza „Projekt Strategicznej Edukacji”, którego celem jest wzrost kompetencji biznesowych franczyzobiorców oraz wyjście naprzeciw zgłaszanym przez nich potrzebom edukacyjnym. Ma on także za zadanie podnieść kompetencje partnerów ds. szkoleń i trenerów Żabki, aby w metodyczny i nowoczesny sposób pełnili rolę wewnętrznych edukatorów. Projekt realizowany jest w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej i Moniką Ferreirą, autorką projektu i metodyki budowania systemów sieciowych Franczyza 2.0, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy. Realizacja programu wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka, której jednym z celów jest podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią.

Żabka chce rozwijać kompetencje swoich franczyzobiorców i certyfikować ich postępy w trzech głównych obszarach: rozwój umiejętności prowadzenia sklepu, rozwój kompetencji zarządzania zespołem oraz rozwój przedsiębiorczości. Chodzi o dostarczanie wiedzy i podniesienie umiejętności w zakresie prowadzenia sklepu oraz – na kolejnym etapie – w zakresie rozwoju biznesu i przedsiębiorczości. Sieć chce pomagać franczyzobiorcom zwiększać skalę prowadzonego przez nich biznesu i poprawiać wyniki finansowe, skupiając swoje wysiłki na stworzeniu przestrzeni do rozwoju osobistego i zawodowego.

Model biznesowy Żabki oparty o franczyzę umożliwia rozwój własnego biznesu już ponad 7600 przedsiębiorcom w całej Polsce. Edukacja biznesowa franczyzobiorców i rozwój kompetencji menadżerskich są dla nas kluczowe, dlatego zapewniamy przedsiębiorcom prowadzącym Żabki kompleksowe programy szkoleniowo-rozwojowe, m.in. przygotowany we współpracy z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz ekspertami rynku franczyzy. Wierzymy, że model franczyzy oparty na franczyzocentryczności, wspierany edukacją i skupieniem na rozwoju franczyzobiorców, wzmocni naszą strategię i trwałość sieci, a samym franczyzobiorcom zagwarantuje  większe możliwości i osiąganie  jeszcze lepszych wyników biznesowych – podkreśla Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Jako Politechnika Warszawska realizujemy różne programy edukacyjno-rozwojowe dla branży franczyzowej, nastawione na rozwój kompetencji przedsiębiorczych. Cieszymy się, że nasi eksperci mogą wspierać Żabkę w realizacji „Projektu Strategicznej Edukacji”, którego zadaniem jest systemowe i przemyślane przekazywanie franczyzobiorcom sieci wiedzy i umiejętności nowoczesnego przedsiębiorcy. Wierzymy, że rozwój franczyzobiorców przez edukację, kompetentne przygotowanie trenerów i partnerów ds. sprzedaży do pełnionych przez nich ról, jest sposobem na przemyślany, skalowalny model biznesu – mówi dr hab. inż. Eryk Głodziński, prof. Uczelni, Prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Wdrażanie i doskonalenie nowoczesnych narzędzi pracy, innowacyjnych rozwiązań ułatwiających zarządzanie sklepami, efektywnej komunikacji wewnątrz firmy i z klientami oraz wykorzystywanie sztucznej inteligencji w podejmowaniu decyzji biznesowych, umożliwiają Żabce doskonałe konkurowanie na rynku. Sieć, wdrażając „Projekt Strategicznej Edukacji”, mimo ogromnej skali działalności, chce skupić się na jednostce i odblokowywaniu jej przedsiębiorczości i razem z franczyzobiorcami budować wartość dodaną dla biznesu – mówi Monika Ferreira, autorka projektu Franczyza 2.0, Founding Partner i Doradca Strategiczny w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy.

Rozwój kompetencji i szansa na awans

Test programu rozpoczął się w październiku br. Uczestniczy w nim blisko 30 nowych franczyzobiorców, którzy podpisali umowy o współpracy w sierpniu i we wrześniu br. Obejmuje on 3 szkolenia online i 3 szkolenia stacjonarne prowadzone przez ekspertów Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W spotkaniach biorą udział również mentorzy, czyli partnerzy ds. szkoleń, którzy po uzyskaniu certyfikacji, od 2023 r. będą samodzielnie prowadzić szkolenia dla franczyzobiorców, nadzorowane przez ekspertów Uczelni.

Aktualnie program skierowany jest do kandydatów na franczyzobiorców oraz nowych franczyzobiorców sieci. Docelowo zostaną nim objęci także obecni franczyzobiorcy, którzy szkoleni będą m.in. z zarządzania zasobami ludzkimi. Uzyskanie certyfikatu otwiera przed franczyzobiorcami możliwość dalszego awansu w strukturach sieci – mogą oni pełnić funkcję partnerów ds. szkoleń czy franczyzobiorców trenerów.

Pracodawca

 Aktualność

Uwolnij swój czas. Żabka w nowej odsłonie mówi o upraszczaniu codzienności i korzyściach z tego płynących


12 października br. Żabka uruchomiła nową kampanię i pokazała swoim klientom, jak towarzysząc im w każdym momencie ich dnia, upraszcza ich życie, a tym samym uwalnia czas. Według badań to właśnie brak wolnego czasu jest dla współczesnych konsumentów jednym z najważniejszych wyzwań – barierą w realizowaniu pasji i zainteresowań, a często również źródłem stresu, frustracji i życiowego wypalenia. W odpowiedzi na to, Żabka w nowej kampanii w atrakcyjny i angażujący sposób opowiada o tym, jak dzięki swojej bliskości, dopasowanym produktom i wygodnemu procesowi zakupowemu, pomaga klientom uporać się z tym ważnym w życiu wyzwaniem.


W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach, Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio, klienci mogą swobodnie korzystać z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują, np. odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.


Jak pokazują badania, czas wolny jest jedną z najważniejszych rzeczy w życiu ludzi. Polacy to trzeci najbardziej zapracowany naród w Unii Europejskiej.[1] W porównaniu do mieszkańców innych krajów UE Polacy mają prawie najmniej wolnego czasu w ciągu dnia – zaledwie 286 minut.[2] Aż 93 proc. Polaków przyznaje, że często brakuje im czasu na realizowanie swoich pasji i zainteresowań[3].  Jednocześnie dla 83 proc. konsumentów na świecie (78% w Polsce) posiadanie czasu wolnego jest źródłem szczęścia.[4] Dzięki Żabce każdy może uwolnić czas na sprawy naprawdę w życiu ważne – na rodzinę, pasje, odpoczynek, przyjaźnie.


Żabka od zawsze upraszcza codzienność milionom konsumentów. Dziś postanowiliśmy opowiedzieć o tym w otwarty i atrakcyjny sposób. „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej, w której pokażemy, że Żabka oferuje dużo więcej niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka.


W oferowanym przez Żabkę upraszczaniu codzienności ważną rolę odgrywa czas obsługi klientów oraz precyzyjnie dopasowana do oczekiwań i potrzeb klientów oferta produktów i usług. Bliskość ponad 8700 sklepów w całej Polsce oraz popularna aplikacja mobilna Żappka ułatwiają klientom załatwianie ich codziennych spraw.


Upraszczamy życie dzięki ofercie, innowacyjnym rozwiązaniom digitalowym i temu, że każdy ma Żabkę pod ręką. Nowe formaty pozwalają nam być coraz bliżej naszych klientów, którzy mogą liczyć na nas już nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w placówkach sezonowych nad morzem, na eventach i koncertach czy na stacjach benzynowych. Rocznie otwieramy ponad 1000 sklepów w całej Polsce. Skupiamy się na wysokiej jakości produktów i usług, a także na szybkości obsługi, by zapewnić jak najwyższy komfort naszym klientom. Obecnie czas zakupów w Żabce to średnio tylko ok. 106 sekund. Chcemy te 106 sekund (od wejścia do wyjścia) zagospodarować dla nich w najwygodniejszy i najprostszy sposób, żeby doświadczenie zakupów w Żabce było wyjątkowe i jednoznacznie odróżniało nas od konkurencji – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.


Platforma komunikacyjna „Uwolnij swój czas”


Nowe pozycjonowanie marki Żabka jest zawarte w haśle: „Uwolnij swój czas”, które zajęło miejsce dotychczasowego hasła „Mały wielki sklep”. Dodatkowo, w Internecie dopełnione jest ono lżejszym i bardziej humorystycznym #mamtowzabce, skierowanym do młodszego konsumenta sfery digital.  


W ramach platformy stworzono reklamy w mediach tradycyjnych: telewizji, radiu, prasie i Internecie, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne oraz w kanałach digital. Kreacje reklamowe mają nowoczesny, śmiały i emocjonalny charakter. Opierając się na afirmacji wolnego czasu, wyrażają kluczową korzyść, jaką Żabka oferuje klientom. Każda z nich pokazuje dokładnie, jaka jest rola produktów i usług Żabki w uwalnianiu czasu poprzez upraszczanie różnych aspektów codzienności („Rób to co lubisz, a my pomożemy Ci w tym co musisz”). Kampania telewizyjna wystartowała 12 października br. Składają się na nią spot wizerunkowy, czyli manifest, w którym Żabka zachęca do tego, aby doceniać swój wolny czas, oraz cztery spoty produktowe, których fabuła odnosi się do życiowych sytuacji, w których bohaterowie dzięki Żabce mogą robić to, co lubią.


Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Ogilvy. Za działania w kanałach digital i social mediach odpowiada agencja Cukier. Zakupem mediów zajął się dom mediowy SparkFoundry, a materiały BTL przygotowała agencja Just.


***
[1] OECD (2022), Hours worked (indicator) https://data.oecd.org/emp/hours-worked.htm

[2] Esteban Ortiz-Ospina, Charlie Giattino and Max Roser (2020) https://ourworldindata.org/time-use 

[3] Minds & Roses, Aug ‘21

Pracodawca

 Aktualność

Żabka Eko Smart warta Poznania!

Poznań to ważny punkt na mapie rozwoju handlu i nowych technologii w Polsce. Właśnie tu – przy ul. Powstańców Wielkopolskich 2 – Żabka otwiera laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart, czyli Żabkę Eko Smart. Zastosowano w niej jedną z pierwszych na świecie instalacji perowskitowych – w tej przełomowej technologii powstały tzw. cenówki oraz żaluzje z ogniwami perowskitowymi. Placówkę wyposażono w systemy do zdalnego zarządzania oświetleniem oraz znajdującymi się w sklepie urządzeniami (Smart Shop Control), a przy stoisku z kawomatem ułożono płytki wykonane z fusów i łusek po kawie. Zamykane, izolowane matami z konopi siewnych lodówki pozwalają na dużą oszczędność energii, podobnie jak wypełnione glikolem półki w szafie mroźniczej.

Żabka Eko Smart to kontynuacja projektu realizowanego od 2020 r., kiedy to w Warszawie przy ul. Lewandów sieć uruchomiła pierwszy sklep w 100% zasilany zieloną energią. Warszawska placówka ma charakter laboratorium, w którym Żabka – niejednokrotnie jako pierwsza firma na świecie – testuje blisko 20 przyjaznych środowisku rozwiązań, pokazując kierunek, w jakim rozwijać się będzie przyszłość handlu. Kolejnym krokiem było uruchomienie w kwietniu 2022 r. Żabki Smart przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, w której badane są nowe rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców. Teraz sieć łączy i wzbogaca oba projekty, rozwijając unikalny projekt – Żabkę Eko Smart.

- Wkraczamy w kolejny etap projektu i uruchamiamy Żabkę Eko Smart, czyli pierwszą w Polsce placówkę, w której łączymy kwestie związane z ekologią z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, usprawniającymi pracę franczyzobiorców i ich pracowników. Prezentując nowe rozwiązania, zachęcamy także klientów do pozyskiwania zupełnie innych doświadczeń zakupowych.Liczymy, że w ten sposób dodatkowo zasiejemy w nich ciekawość i zachęcimy do proekologicznych działań – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich, Grupa Żabka.

Zastosowane w Żabce Eko Smart rozwiązania typu smart są nie tylko efektywne energetycznie, ale również znacznie usprawniają codzienną pracę franczyzobiorcy i obsługi sklepu.

- Żabka Eko Smart jest wręcz naszpikowana innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi opartymi na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu. Czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie, pomiar zużycia energii uwalniają ich czas, pozwalają skupić się na obsłudze klienta, a przy tym są przyjazne dla planety. To kolejny krok w realizacji strategii franczyzocentryczności, zgodnie z którą Żabka tworzy innowacyjne rozwiązania pomagające przedsiębiorcom prowadzić lokalny biznes, dodatkowo robiąc to w sposób jak najbardziej przyjazny środowisku. Realizacja naszych celów nie byłaby możliwa bez dobrej współpracy z Urzędem Miasta Poznania i Miejskim Konserwatorem Zabytków – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Dzięki otwartości urzędników na innowacje i proekologiczne rozwiązania klienci sieci,  franczyzobiorca Żabki Eko Smart oraz jego pracownicy mogą w praktyce testować realizowane przez Żabkę pomysły.

- Zastosowane w sklepie innowacyjne rozwiązania „komunikują się” z nami i „wykonują” niektóre czynności w placówce, co znacznie usprawnia pracę moją oraz moich pracowników i pozwala nam skupić się na tym, co robimy najlepiej, czyli na sprzedaży oraz obsłudze klientów. A to z kolei daje nam szansę na budowanie dobrych, lokalnych relacji z naszymi klientami – mówi Norbert Kruk, franczyzobiorca Żabki Eko Smart przy ul. Powstańców Wielkopolskich 2 w Poznaniu.

Technologie zastosowane w Żabce Eko Smart skupiają się wokół pięciu kluczowych kategorii: zielona energia, drugie życie, czyste powietrze, zielony transport oraz smart rozwiązania. Wkrótce Żabka planuje uruchomienie jeszcze trzech tego typu sklepów, w różnych częściach kraju.

Film o Żabce Eko Smart

Sklep Żabka Eko Smart wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka, której jednymi z głównych obszarów są troska o środowisko naturalne, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca 2025 r. i zredukowanie intensywności emisji w sklepach o 70% do końca 2026 r., oraz podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią.

Pracodawca

 Aktualność

Szanowni Państwo,

dziękujemy za wszystkie wyrażone opinie. Cieszymy się, że wykorzystujecie tę platformę do komunikacji z nami. Jesteśmy otwarci na Państwa opinie.

Fundamentem naszej organizacji jest system wartości, oparty m.in. na: otwartości, odpowiedzialności i wiarygodności. Dlatego też w naszej firmie nie ma przyzwolenia na dialog z ich pominięciem. Niezwykle ważne jest dla nas Państwa zdanie, sugestie oraz informacja zwrotna potwierdzona faktami oraz zachowując wiarygodność i rzetelność. Zależy nam, aby to forum było wymianą merytorycznej wiedzy i jak najlepiej służyło osobom zainteresowanym naszą siecią.

W kontekście pracowniczym, prosimy mieć na uwadze, że jako Żabka Polska nie zatrudniamy pracowników sklepów Żabka. Za rekrutację swoich zespołów i ustalenie warunków współpracy odpowiadają bezpośrednio franczyzobiorcy, którzy prowadząc placówki pod szyldem Żabki, działają jako indywidualni przedsiębiorcy.

Gdyby pojawiły się tematy, które chcieliby Państwo zweryfikować czy których nie chcecie poruszać na forum, prosimy o kontakt z nami poprzez formularz kontaktowy lub email: kontakt@zabka.pl.

Zachęcamy do dalszej konstruktywnej dyskusji.


Serdecznie pozdrawiamy

Zespół Żabka Polska

Pracodawca

 Aktualność

Multisport - kolejny benefit dla franczyzobiorców Żabki

Żabka wprowadza kolejny benefit dla ponad 7000 franczyzobiorców - od teraz przedsiębiorcy współpracujący z siecią mogą skorzystać z Karty MultiSport na atrakcyjnych warunkach. Dzięki temu zyskują możliwość aktywności fizycznej w ponad 4500 obiektów sportowych i rekreacyjnych Benefit Systems w całej Polsce, w tym z zajęć fitnessu, siłowni czy basenów. To kolejny element oferty franczyzowej Żabki dla przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem sieci, obok m.in. ubezpieczenia LuxMed czy Karty Mikroflota Orlen. Z oferty MultiSport będą również mogli skorzystać członkowie ich rodzin oraz pracownicy.

- Staramy się zadbać o wszystkie obszary rozwoju naszych franczyzobiorców zgodnie z ideą franczyzocentryczności. Wspieramy rozwój ich kompetencji i poszerzamy wiedzę w ramach różnych programów szkoleniowych. Wprowadzamy też innowacyjne narzędzia ułatwiające na co dzień prowadzenie sklepów. Nieustannie poszerzamy wachlarz benefitów – tym razem o takie, które franczyzobiorcy będą mogli zaproponować również swoim pracownikom. Jest to z pewnością jedna z ciekawych form premiowania osób zatrudnionych i dodatek wynagradzający trud ich pracy - podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Pomysł rozszerzenia programu MultiSport o udostępnienie go przedsiębiorcom prowadzącym sklepy i ich pracownikom został pozytywnie zaopiniowany przez franczyzobiorców i przedstawicieli sieci. Cena za skorzystanie z oferty jest bardzo atrakcyjna, a w jej ramach franczyzobiorcy, pracownicy oraz członkowie ich rodzin będą mogli wybrać z szerokiego wachlarza proponowanych kart. Dla pierwszych 30 franczyzobiorców, którzy wykupią je dla swoich pracowników Żabka wspólnie z Benefit Systems przygotowała dodatkowo specjalne nagrody w postaci zestawów sportowych. Po dopełnieniu formalności zainteresowani będą mogli skorzystać z karty już od września br.

Współpraca z Żabką - to się opłaca

Franczyzobiorcy Żabki mogą liczyć na szereg innych benefitów. Użytkują m.in. Kartę Mikroflota PKN Orlen - zapewnia ona komfort bezgotówkowego zakupu paliwa czy innych produktów na 2500 stacji objętych programem, nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. W sieci obowiązuje też prywatna opieka zdrowotna z LuxMed, z której na preferencyjnych warunkach mogą korzystać franczyzobiorcy oraz ich rodziny. Do dyspozycji mają niemal 300 placówek LuxMed i Medycyny Rodzinnej działających na terenie całego kraju, a także infolinię medyczną. W sieci działa też Employee Assistance Program, inicjatywa bezpłatnego i poufnego doradztwa z zakresu spraw psychologicznych, prawnych czy finansowych. Mogą też korzystać ze zniżek w sieciach sklepów Orange - z atrakcyjnej oferty na użytkowanie kart telefonicznych w ofercie bez limitu czy użytkować specjalną platformę Lyreco pozwalającą na szybki zakup profesjonalnych środków czystości oraz materiałów biurowych.

Franczyza dobrym pomysłem na biznes

Pośród narzędzi wspierających franczyzobiorców w obszarze zatrudnienia sieć oferuje dwa dedykowane programy. W przypadku braków kadrowych, dzięki programowi „Tu i Teraz” - we współpracy z Agencjami Pracy, sieć deleguje dodatkowe osoby do okresowego wsparcia poszczególnych placówek, które zgłaszają takie zapotrzebowanie m.in. w okresach okołoświątecznych. Natomiast, poszukując osób do pracy na stałe, przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Żabka, mogą skorzystać z inicjatywy „Praca za rogiem”, która pozwala im znaleźć odpowiednich kandydatów z okolicy.

Auto na start od Żabki

Od kilku miesięcy, w ramach rozwoju franczyzy na wsi, obowiązuje w sieci nowa inicjatywa: Auto na start, której głównym założeniem jest ułatwianie franczyzobiorcom dojazdów do sklepów zlokalizowanych w niewielkich miejscowościach. Współpracujący z siecią przedsiębiorcy mogą skorzystać z opcji dzierżawy auta osobowego na okres 12-miesięcy, a koszty wynajmu, serwisu oraz paliwa (2 baki w miesiącu) pokrywane są przez Żabkę. Prowadzący sklep wnosi tylko niewielką opłatę z tytułu leasingu samochodu.

Więcej o korzyściach z franczyzy z Żabką na: https://www.zabka.pl/franczyza

Pracodawca

 Aktualność

Wygodnie i Odpowiedzialnie

Grupa Żabka realizuje kompleksową Strategię Odpowiedzialności, która jest w pełni zintegrowana ze strategią biznesową organizacji. Podsumowaniem działań podjętych w ramach jej realizacji jest czwarty Raport Odpowiedzialności, który został sporządzony według międzynarodowych standardów raportowania pozafinansowego Global Reporting Initiative (GRI) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB). W publikacji Grupa Żabka po raz pierwszy przedstawiła wpływ swojej działalności na polską gospodarkę wyrażony kwotą 5,3 miliarda złotych wartości dodanej w 2021 roku oraz liczbą 45,4 tysięcy miejsc pracy utrzymanych w całym kraju.

Ubiegły rok, będący jednocześnie drugim rokiem pandemii, ugruntował umiejętności Żabki do elastycznego zarządzania organizacją, efektywnego korzystania z technologii oraz uwzględniania prawdopodobieństwa wystąpienia różnych scenariuszy przy realizacji flagowych projektów. Bardzo ważnym krokiem było powołanie Grupy Żabka, dzięki której stworzony został unikatowy ekosystem rozwiązań convenience, ułatwiających klientom codzienne życie. Stworzenie Grupy wiązało się również z przyjęciem nowego modelu działania, opartego na trzech elementach: transformacji formatu modern convenience, rozwoju technologicznym oraz integracji odpowiedzialności.

Nasza firma znajduje się w gronie 1% firm na świecie, które według ratingu EcoVadis najlepiej integrują czynniki ESG ze swoją strategią i działaniami operacyjnymi. Chcemy odpowiedzialnie planować rozwój całej naszej organizacji i ułatwiać zrównoważone wybory miliom klientów, aby były wygodne i odpowiedzialne. Dzięki temu wspólnie dokonujemy rzeczywistych zmian pozytywnie wpływających na nasze otoczenie i środowisko naturalne – powiedział Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Grupy Żabka.

Ecosystem convenience

Żabka Polska nadal stanowi największą jednostkę organizacyjną w ramach Grupy. Obejmuje ponad 8300 sklepów, prowadzonych przez ponad 7000 franczyzobiorców. Nowa jednostka biznesowa w ramach Grupy – Żabka Future, zajmuje się wyszukiwaniem i tworzeniem biznesów. Dzięki akwizycjom dokonanym przez Żabkę Future, Grupa została poszerzona o silne platformy e-commerce. Wśród nich znalazł się lider cateringów dietetycznych Maczfit oraz marketplace Dietly.pl. Żabka Future to także największa w Europie sieć sklepów autonomicznych Żabka Nano, z których pierwszy otwarty został rok temu. W ramach nowo powstałego start-upu Lite e-Commerce uruchomiono q-commerce Żabka Jush! oraz Delio. W obrębie Grupy funkcjonuje również Obszar Strategii i Funkcji Centralnych, złożony z zespołów odpowiadających za wyznaczanie kierunków rozwoju Grupy oraz opracowywanie strategii, w tym ESG, konsumenckich, personalnej i finansowej. Nowa organizacja firmy pozwoliła utrzymać wysoką dynamikę otwarć sklepów Żabka, których w 2021 roku powstało ponad 1100.

W realizację naszej strategii ESG zaangażowani są wszyscy pracownicy, współpracownicy, franczyzobiorcy, klienci oraz partnerzy handlowi. Dzięki temu w 2021 roku mogliśmy podjąć  wiele istotnych działań, które m.in. ograniczyły nasz ślad węglowy, umożliwiły klientom dostęp do produktów ułatwiających zrównoważony tryb życia, a naszym franczyzobiorcom zapewniły jeszcze większe bezpieczeństwo finansowe oraz nowoczesne rozwiązania do zarządzania biznesem – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka.

Raport Odpowiedzialności za 2021 rok

Raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” to czwarty już Raport Odpowiedzialności przygotowany przez Grupę Żabka. Informacje, które można znaleźć na blisko 100 stronach prezentują podsumowanie wybranych działań realizowanych przez Grupę Żabka w ramach Strategii Odpowiedzialności w 2021 roku.

Raport zawiera również sprawozdanie z realizacji celów zdefiniowanych w 4 filarach strategicznych: Filar 01 – Zrównoważony styl życia, Filar 02 – Pozytywny wpływ na otoczenie, Filar 03 – Odpowiedzialna organizacja oraz Filar 04 – Zielona planeta. Efekty działań zostały w sposób transparentny zaprezentowane i omówione w tabelach z wynikami za rok 2021, a także przedstawione w kontekście wybranych działań podejmowanych przez Grupę w obszarze zrównoważonego rozwoju. W raporcie opublikowano również informacje na temat wsparcia udzielonego różnym grupom interesariuszy podczas epidemii COVID-19, a także obywatelom Ukrainy, od ponad 100 dni dotkniętym działaniami wojennymi.

Raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” został przygotowany zgodnie z najnowszym standardem raportowania niefinansowego Global Raporting Initiative (GRI Standards) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB). Dodatkowo zostały w nim ujęte informacje dotyczące sprawozdawczości z działań zmierzających do realizacji 10 Zasad United Nations Global Compact, zgodnie z wytycznymi Communication on Progress (CoP), rekomendacje zawarte w publikacji Światowego Forum Ekonomicznego – Measuring Stakeholder Capitalism: Towards Common Metrics and Consistent Reporting of Sustainable Value Creation oraz informacje o wkładzie organizacji

w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Raport kolejny raz został poddany niezależnej, zewnętrznej weryfikacji.

Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka dostępny jest również w wersji elektronicznej: https://bit.ly/3PEpCzs

Pracodawca

 Aktualność

Żabka rozwija smart rozwiązania dla franczyzobiorców

Żabka dostarcza franczyzobiorcom prowadzącym sklepy pod jej szyldem szereg nowoczesnych narzędzi, które wspierają zarządzanie przez nich placówkami oraz ułatwiają codzienne obowiązki ich pracownikom. Wśród smart rozwiązań jest m.in. aplikacja Cyberstore, Optiplan, czujniki ruchu wewnątrz i na zewnątrz sklepu czy specjalne słuchawki dla personelu. Aby zwiększać wiedzę na temat inteligentnych narzędzi w placówkach sieci, Żabka stworzyła cykl krótkich filmów poświęconych poszczególnym rozwiązaniom.

- Zgodnie z ideą franczyzocentryczności niezwykle ważny jest dla nas nieustanny rozwój działających pod naszym szyldem przedsiębiorców, odpowiadanie na ich oczekiwania i zapewnianie komfortu oraz bezpieczeństwa w prowadzonych przez nich placówkach. Innowacyjność to kluczowy element rozwoju naszej sieci. Łączymy te obszary, dostarczając franczyzobiorcom nowe rozwiązania usprawniające zarządzanie sklepami, a także wspomagające pracę ich personelu. Dzięki nim mogą dostosowywać się do zmian czy wyzwań rynkowych oraz natychmiast reagować na potrzeby klientów - podkreśla Damian Rybak, dyrektor departamentu rozwoju i wsparcia franczyzobiorców w Żabka Polska.

Stworzony przez sieć mini serial video dotyczący technologii smart w placówkach sieci Żabka dostępny będzie na kanale sieci m.in. na YouTube oraz stronie https://www.zabka.pl/franczyza/opinie-naszych-franczyzobiorcow.

Filmy w lekki i dostępny sposób pokazują istniejące w sieci rozwiązania i wyjaśniają działanie skomplikowanej na pierwszy rzut oka technologii, jak np. aplikacji Cyberstore, stanowiącej zdalne centrum zarządzania sklepem za pomocą smartfona, czy urządzenia Optiplan, dzięki któremu można sprawniej realizować i planować zadania w sklepie. Pozostałe odcinki serii ukazują inteligentne narzędzia, które dostępne są na ten moment w wybranych lokalizacjach. Przykładowo w Żabce Smart działającej przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu badane są obecnie nowe rozwiązania, w tym czujniki zalania wodą, automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych, pomiar zużycia energii czy komunikacja za pośrednictwem słuchawek – dzięki nim personel placówki może skoncentrować się jeszcze bardziej na obsłudze klienta, a tym samym konsument może wygodnie i szybko dokonać zakupów. Sieć wybierze najbardziej efektywne rozwiązania i zaadaptuje je w kolejnych placówkach w różnych częściach Polski.

Pracodawca

 Aktualność

Żabka Polska z trzema wyróżnieniami w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2022

Żabka Polska znalazła się w gronie pracodawców nagrodzonych w XI edycji konkursu Employer Branding Excellence Awards, organizowanego przez HRM Institute. Firma została wyróżniona aż w trzech kategoriach konkursowych – jury doceniło Żabkę za kampanię offline „To żabkość!”, kampanię wewnętrzną „Chwaling Days 2021” oraz kreację graficzną projektu „Badanie Gallupa". Nagrody w konkursie EBEA 2022 zostały wręczone podczas gali, która odbyła się 9 czerwca br. w czasie konferencji EB Summit 2022.

Żabka to przede wszystkim ludzie – staramy się na każdym kroku udowadniać, że wszyscy nasi pracownicy są dla nas ważni i mają możliwość wpływu na naszą kulturę. Wspólnie tworzymy zaangażowane zespoły, które konsekwentnie realizują ambitne cele.  Naszej sieci zaufało także tysiące przedsiębiorców z różnych części Polski – widzą w Żabce stabilną firmę, solidnego partnera w biznesie, który od samego początku proponuje atrakcyjne warunki współpracy. Aż trzy wyróżnienia w konkursie Employer Branding Excellence Awards stanowią wyraz docenienia naszych działań podejmowanych zarówno wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz – skierowanych do potencjalnych, nowych franczyzobiorców. Pokazują, że obraliśmy właściwych kierunek działania – powiedziała Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu ds. Strategii Personalnej w Grupie Żabka.  

W tegorocznej edycji konkursu Żabka Polska zdobyła aż trzy wyróżnienia:  


  • w kategorii kampania offline – za projekt „To żabkość!”, czyli kampanię skierowaną do potencjalnych franczyzobiorców sieci Żabka; 

  • w kategorii kampania wewnętrzna – za projekt „Chwaling Days 2021”, czyli akcję zachęcającą pracowników do przekazywaniu sobie pochwał, podziękowań i wyrazów wdzięczności; 

  • w kategorii Key visual – za kreację graficzną projektu „Badanie Gallupa" dot. zaangażowania pracowników.



Employer Branding Excelllence Awards to konkurs, którego ideą jest nagrodzenie najlepszych praktyk employer brandingowych w Polsce oraz szerzenie dobrych praktyk, które mogą stać się wzorem i inspiracją dla innych pracodawców. Zwycięzców wskazuje jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu oraz eksperci z zakresu EB i dziedzin powiązanych z kategoriami konkursowymi.


W konkursie mogli uczestniczyć pracodawcy, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy prowadzili działania, mające na celu budowanie marki pracodawcy oraz pozyskanie, rozwój i utrzymanie w organizacji pracowników i którzy chcą być inspiracją dla innych.

Pracodawca

 Aktualność

Żabka nagrodziła Mistrzów Jakości wśród franczyzobiorców

Ponad 2,4 tys. franczyzobiorców zostało nagrodzonych finansowo w programie „Liga Mistrzów Jakości” Żabki. Wyłaniając zwycięzców, brano pod uwagę przede wszystkim utrzymywanie najwyższych standardów, wzorową jakość prowadzenia sklepu, indywidualne podejście do klienta i otwartość na jego potrzeby, a co za tym idzie osiąganie najlepszych wyników sprzedażowych. Pula nagród wynosiła aż 5 milionów złotych.

Doceniamy zaangażowanie naszych franczyzobiorców i ich pracowników w utrzymywanie jak najwyższych standardów w prowadzonych sklepach. Dzięki temu jeszcze lepiej odpowiadamy na potrzeby naszych klientów i podnosimy jakość świadczonych przez nas usług. Jednocześnie, poprzez szereg inicjatyw dedykowanych współpracującym z nami franczyzobiorcom, motywujemy ich do rozwoju, budujemy konkurencyjność na lokalnych rynkach i wspieramy ich przedsiębiorczość – podkreśla Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Program ruszył w styczniu br. i od początku cieszył się dużym zainteresowaniem wśród franczyzobiorców. Finałowa Gala, podczas której zostali ogłoszeni zwycięzcy, miała miejsce 19 lipca br.

W konkursie wzięło udział ponad 6000 franczyzobiorców sieci, walcząc w swoich Regionach Sprzedaży o tytuły Mistrzów Jakości. Nagrodzonych zostało przeszło 2,4 tysiąca franczyzobiorców, ale miano Mistrza trafiło do 8 najlepszych reprezentantów poszczególnych Regionów. Rywalizacja trwała 6 miesięcy, a o miejscu w rankingu zdecydowały ułamki punktów

„Liga Mistrzów Jakości” to kolejna, ciekawa inicjatywa sieci, w której aktywnie uczestniczyłam. Niezwykle ważne jest dla nas – przedsiębiorców prowadzących swoje sklepy, że z jednej strony sieć nas wspiera w zarządzaniu placówkami, a z drugiej – motywuje do rozwoju oraz podnoszenia standardów i jakości obsługi. To oczywiście nie byłoby możliwe bez zaangażowania i wysiłku ze strony franczyzobiorców oraz naszych pracowników – zaznacza Małgorzata Chrzanowska, franczyzobiorczyni z Bydgoszczy i zwyciężczyni konkursu w swoim regionie.

W konkursowej punktacji brane pod uwagę były wyniki w obszarze utrzymywania standardów w placówkach, wizyt tajemniczego klienta czy realizacji zalecanych szkoleń na dedykowanej platformie e-learningowej. Przez 6 miesięcy trwania programu franczyzobiorcy mogli uczestniczyć w szkoleniach poświęconych takim zagadnieniom jak: finanse sklepu, rozwój sprzedaży czy dbałość o urządzenia i sprzęt sklepowy. W tym czasie regularnie sprawdzany był także poziom utrzymania standardów prowadzonych przez nich placówek. Sieć na bieżąco realizowała Regionalne Rankingi Jakości, odrębne dla każdego Regionu Sprzedaży. Nad prawidłowością konkursu pieczę sprawowała Komisja Konkursowa, w której skład weszli przedstawiciele m.in. Działu Wsparcia Sprzedaży i Działu Rozwoju Franczyzobiorców.

Zwycięzcy i zwyciężczynie otrzymali nagrody finansowe. Ich wysokość uzależniona jest od miejsca zajętego przez franczyzobiorcę w Regionalnym Rankingu. Nagroda za pierwsze miejsca wyniosła 15 000 zł, drugie – 13 000 zł, zaś trzecie – 10 000 zł.

Kolejny etap konkursu rozpoczął się na początku lipca i potrwa do końca grudnia br.

Żabka Polska Sp. z o.o.