Żabka Polska Sp. z o.o. (dawniej Freshmarket)

2.1 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Żabka rozwija smart rozwiązania dla franczyzobiorców

Żabka rozwija cykl informacyjno-wizerunkowych materiałów video poświęconych inteligentnym rozwiązaniom dedykowanym franczyzobiorcom. Dzięki nim mogą oni uzupełnić swoją wiedzę i kompetencje, sprawniej zarządzać sklepami, a także rozwijać własne lokalne biznesy. Ulepszona Platforma Rozwojowa, Planogram Generator i Chatbot Franek – to tylko niektóre z dostępnych dla nich narzędzi.

- Jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią modern convenience w Europie, a tworzone wspólnie z partnerami rozwiązania ułatwiają życie naszym klientom oraz przedsiębiorcom prowadzącym z nami swoje biznesy. Narzędzie wspierają franczyzobiorców w zarządzaniu sklepami oraz ułatwiają wypełnianie codziennych obowiązków przez ich pracowników. Nowatorskie technologie to coś, na co większość z nich, działając całkowicie w pojedynkę, nie byłaby w stanie sobie pozwolić. Kolejny cykl materiałów Smart Żabka ma przybliżyć funkcjonalności tych narzędzi oraz pokazać korzyści z ich użytkowania – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Ulepszona Platforma Rozwojowa, do użytku franczyzobiorców i ich pracowników, umożliwia korzystanie z różnych narzędzi z poziomu telefonu lub komputera. Zawiera m.in. VR 360 – wirtualny spacer po sklepie i bazę wiedzy o nim, w tym instrukcje obsługi sprzętu, a także teoretyczne i praktyczne programy rozwojowe oraz liczne szkolenia. Dla personelu posiadającego obywatelstwo ukraińskie pomyślano również o samouczku języka polskiego. Planogram Generator to inteligentny algorytm, który analizuje dane konkretnego sklepu, w tym sprzedaż, rotację towaru i jego otoczenie – dzięki temu zamawiany jest do niego asortyment produktowy, który spełnia oczekiwania klientów w konkretnej lokalizacji. Chatbot Franek jest z kolei wirtualnym konsultantem dostępnym 24h na dobę, który świadczy pomoc uzupełniając działania zespołu specjalistów z dedykowanej franczyzobiorcom jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców. Jeden z nowych filmików poświęcony jest również innowacyjnemu systemowi, który określa potencjał lokalizacji pod przyszły sklep. Bazuje on na sztucznej inteligencji, bierze pod uwagę m.in. natężenie ruchu, dane demograficzne, sąsiedztwo placówek edukacyjnych czy planowane inwestycje w okolicy.

Pierwsza seria materiałów dotyczyła innych topowych nowoczesnych rozwiązań Żabki, w tym: aplikacji Cyberstore – stanowiącej zdalne centrum zarządzania sklepem franczyzowym za pomocą smartfonu; Optiplanu – pakietu rozwiązań służącemu do optymalizacji wykonywanych czynności i lepszego planowania zadań zespołu, czujników ruchu wewnątrz i na zewnątrz sklepów czy Internet of Things – sztucznej inteligencji, dzięki której sprzęt, poprzez wiadomość wysłaną na telefon, informuje m.in. o potrzebie naprawy przez Interwencyjne grupy serwisowe.

Materiały video nt. Smart biznesu dostępne będą na podstronie franczyzowej: http://www.zabka.pl/franczyza oraz na kanale sieci na YouTube :

Spot 1: Planogram:

Spot 2: Centrum Wsparcia:

Spot 3: Ekspansja:

Spot 4: Platforma rozwojowa:

Żabka testuje kolejne inteligentne narzędzia, które dostępne są na ten moment w wybranych lokalizacjach. W Smart Żabce działającej w Poznaniu badany jest np. automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych czy pomiar zużycia energii. Najbardziej efektywne rozwiązania adoptowane są w kolejnych sklepach franczyzowych Żabka w różnych częściach Polski.

Pracodawca

 Aktualność

Wielka Loteria dla Franczyzobiorców Żabki

Żabka ogłosiła loterię dla franczyzobiorców w roku, w którym obchodzi jubileusz 25-lecia. Podczas swojego jubileuszu sieć chce uhonorować wkład franczyzobiorców w sukces marki, a także umocnić współpracę pomiędzy Żabką a jej partnerami biznesowymi. Jest o co grać, ponieważ pula nagród wynosi ponad 300 000 zł. To już trzecia edycja loterii za polecenia – poprzednie odbyły się w 2022 roku i cieszyły ogromnym zainteresowaniem.

Żabka, wiodąca sieć sklepów modern convenience w Polsce, uruchomiła kolejną, trzecią już, edycję loterii pod hasłem „Poleć kandydata i poleć na wakacje”, która promuje rekomendowanie przyszłych franczyzobiorców. W tym roku gra losowa połączona została z obchodami 25-lecia działalności sieci. Z tej okazji rozlosowanych zostanie aż 25 bonów wakacyjnych o wartości 10 000 zł każdy do wykorzystania w biurze podróży ITAKA.

- Program rekomendacji wewnętrznych funkcjonuje w naszej sieci już od dłuższego czasu. Skierowany jest do wszystkich franczyzobiorców, a jego założeniem jest polecenie kandydata na franczyzobiorcę przez przedsiębiorcę już prowadzącego z nami swój sklep. Ok. 70% poleceń pochodzi właśnie od współpracujących z nami partnerów, a osoby polecane wykazują większą motywację do rozpoczęcia z nami swojej działalności biznesowej. Dlatego po raz trzeci, w jubileuszowym roku, przygotowaliśmy dla naszych franczyzobiorców loterię, w której można wygrać atrakcyjne nagrody – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych.

Wielka Loteria dla Franczyzobiorców potrwa przez cały okres letni – od 10 czerwca do 15 września. Do udziału konieczne jest zgłoszenie kandydata na franczyzobiorcę oraz rejestracja na stronie loterii, a także akceptacja oświadczeń i regulaminu.

Kandydat, zgłoszony przez franczyzobiorcę, musi otworzyć swój sklep franczyzowy do 31 października 2023 r. Po skutecznym otwarciu Żabki przez kandydata polecający go franczyzobiorca, który zarejestrował się na stronie loterii, automatycznie przechodzi do losowania.

Co więcej, w ramach dodatkowego konkursu dla partnerów ds. sprzedaży, którzy w swoich rejonach odnotują największą liczbę skutecznie poleconych kandydatów na franczyzobiorców przyznanych zostanie 10 voucherów o wartości 5 000 zł do wykorzystania w biurze podróży ITAKA. Kolejne 10 bonów turystycznych w kwocie 5 000 zł czeka na franczyzobiorców, których kandydaci jako pierwsi otworzyli swój sklep, a nagroda specjalna w wysokości 25 000 zł została przewidziana dla franczyzobiorcy, który skutecznie poleci największą liczbę kandydatów.

- Loteria jest dodatkową formą motywacji dla prowadzących sklepy, która z jednej strony przynosi przedsiębiorcom realne korzyści finansowe, z drugiej pozwala na rozwój sieci. Moje doświadczenie pokazuje, że osoby polecane przez mnie są bardziej skłonne do założenia własnego biznesu i zdecydowane na otwarcie sklepu Żabka. Poleciłem już wiele osób i do tej pory jestem z nimi w kontakcie – mówi Mateusz Błaszkiewicz, franczyzobiorca sklepu Żabka z Warszawy.

Pracodawca

 Aktualność

Żabka - Marką Godną Zaufania

Żabka otrzymała kolejne ważne wyróżnienie, tym razem w kategorii “Siła kobiet” w ramach badania Marki Godnej Zaufania 2023. Plebiscyt zorganizowany został już po raz ósmy przez “My Company Polska”. W ogólnopolskim głosowaniu, poświęconym najlepszych markom, produktom i usługom godnym zaufania, przeprowadzonym przez Kantar Polska, wzięli udział czytelnicy Magazynu i polscy przedsiębiorcy. 


Docenienie przez nich zaangażowania sieci we wspieraniu kobiet w rozwoju ich przedsiębiorczości jest dla niej ważnym wyróżnieniem. Od 25 lat rozwija bowiem w Polsce przedsiębiorczość, pomagając kobietom w prowadzeniu ich biznesów i samorealizacji zawodowej. Aktualnie ponad 60 proc., z przeszło 8000 franczyzobiorców, działających pod jej szyldem, to kobiety. Zgodnie z ideą franczyzocentryczności Żabka stara się stwarzać im odpowiednie warunki do stabilnego wzrostu ich biznesów i podnoszeniu kompetencji z obszaru przedsiębiorczości. Rolę kobiet w jej organizacji potwierdza także parytet płci w Zarządzie, a także piastowanie przez nie wiele stanowisk kierowniczych i menedżerskich. Żabka Polska posiada ponadto wewnętrzną Politykę Równości oraz jest sygnatariuszem Karty Różnorodności w Polsce. 

Pracodawca

 Aktualność

Złoty Paragon i Lider Handlu dla Żabki

Zwycięzcy w 65 kategoriach wyłonieni zostali na podstawie głosowania detalistów w ramach specjalnej ankiety. Dodatkowo Kapituła konkursu wyróżniła tytułem Lider Handlu firmy, które w 2022 roku wywarły “największy wpływ na sektor franczyzy”. Przyznanie tych nagród opierało się na przeprowadzonym przez redakcję “rankingu najbardziej dynamicznie rozwijających się pod względem liczby sklepów sieci handlowych w Polsce” w poprzednim roku. 

Żabka Polska otrzymała Złoty Paragon 2023 oraz tytuł Lidera Handlu “za dynamiczny rozwój sieci sklepów, znaczący wpływ na rozwój sektora FMCG oraz wyznaczanie trendów w formacie handlowym convenience."

Nagroda trafiła do Żabka Polska podczas tegorocznej edycji Gali Liderów Rynku FMCG i Handlu 2023. 

Pracodawca

 Aktualność

Żabka nagrodzona za Najlepszy Koncept Franczyzowy

Jury przyznało sieci nagrody w kategoriach: Mały Format, Najbardziej Innowacyjny Koncept oraz Najlepszy Koncept Franczyzowy.

Gala wręczenia nagród Market Roku 2023 oraz Retail Business Awards odbyła się 25 maja br., w trakcie organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze Kongresu Retail Trends 2023.

Market Roku to prestiżowy plebiscyt wyłaniający najlepsze sklepy spożywcze w Polsce. Co roku, w kilkunastu kategoriach, o tytuł ten walczą sklepy indywidualne oraz sieci handlowe. Zwycięzców wskazuje jury, w którym zasiadają topowi menadżerowie najważniejszych firm spożywczych, przedstawiciele instytutów badawczych oraz organizacji branżowych.

W ramach tegorocznej edycji Market Roku Żabka otrzymała nagrodę w kategorii Mały Format za „bycie synonimem małego sklepu, połączone z ciągłym doskonaleniem konceptu, wyznaczaniem nowych standardów na rynku convenience i bycie punktem odniesienia dla wszystkich rywali handlowych nie tylko w obrębie jednego formatu”.

Jury doceniło Żabkę także za koncept Żabka Nano. Nagrodę w kategorii Najbardziej Innowacyjny Koncept sieć otrzymała „za stworzenie największej w Europie, a niebawem największej na świecie, sieci sklepów autonomicznych, przy jednoczesnym zadbaniu nie tylko o zaplecze technologiczne, ale także o wskaźniki finansowe projektu”.

Żabka, to zdaniem jurorów, również Najlepszy Koncept Franczyzowy. Jurorzy docenili Żabkę za „zostanie w minionym roku największą pod względem liczby sklepów siecią handlową w Polsce, przy jednoczesnym stawianiu na rozwój technologii i innowacje, co przekłada się na korzyści dla franczyzobiorców”.

Pracodawca

 Aktualność

Żabka dba o rozwój edukacji z zakresu przedsiębiorczości

Żabka zainicjowała w 2022 r. program „Studium Przedsiębiorczości”. Projekt skierowany jest przede wszystkich do młodych osób, w tym studentów wyższych uczelni oraz organizacji rządowych i pozarządowych, które promują edukację nieformalną. W jego ramach sieć nawiązała współpracę z kilkunastoma uczelniami w kraju, z akademickimi i lokalnymi Inkubatorami Przedsiębiorczości, a także NGOs. Studium obejmuje zajęcia prowadzone przez ekspertów Żabki z różnych obszarów przedsiębiorczości. Spotkania mają na celu podnoszenie kompetencji uczestników oraz budowanie wiedzy o własnej działalności.

Przedsiębiorczość to niezwykle ważny obszar, który warto rozwijać już od najmłodszych lat. Jak pokazują różne badania czy analizy, duża część społeczeństwa postrzega się jako mało przedsiębiorcza, jednocześnie marząc o prowadzeniu własnego biznesu. W rzeczywistości to atrybut, który posiada wielu, ale trzeba pomóc im go odkryć i wzmocnić. Warunkuje on nie tylko funkcjonowanie firm, ale również ma ogromny wpływ kształtowanie kariery zawodowej młodych osób. Dlatego tak duże znaczenie ma edukacja w tym zakresie. Chętnie angażujemy się we własne projekty i nadal będziemy je aktywnie rozwijać, a także uczestniczyć w zewnętrznych inicjatywach z tego obszaru – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

W 2022 r. sieć realizowała współpracę z 14 uczelniami wyższymi i jedną szkołą policealną, wśród nich Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, Akademią Pomorską w Słupsku, Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, Akademią Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, Uniwersytetem Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu, Uniwersytetem w Białymstoku, Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, Staropolską Akademią Nauk Stosowanych w Kielcach czy Politechniką Koszalińską. Zajęcia stacjonarne i online prowadzone były przez specjalistów z Działu Szkoleń Rozwojowych Żabki, przede wszystkim z zakresu umiejętności miękkich, a także budowania wiedzy o franczyzowym modelu biznesowym.

Współpraca była realizowana w formie różnych wydarzeń. Przedstawiciele sieci byli obecni na ogólnopolskich spotkaniach wspierających przedsiębiorczość i rozwój talentów, w tym Gra o Karierę, Ogólnopolski Tydzień Kariery – „Złap za stery do swojej kariery” czy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości.

Zarówno na uczelniach, ale także współpracując z innymi podmiotami, realizowana była inicjatywa w postaci Dni Otwartych z Żabką ze specjalnymi stoiskami, w ramach których wszyscy zainteresowani systemem franczyzowym i działalnością sieci mogli pozyskiwać bliższe informacje na ten temat.

Edukacja nt. przedsiębiorczości w 2023 r.

W bieżącym roku Żabka planuje kontynuację współpracy z Biurami Karier i organizacjami, którym przyświeca idea rozwoju przedsiębiorczości w Polsce, w tym w środowisku studenckim. Sieć angażuje się w II edycję Inkubatora Przedsiębiorczości, która rozpoczęła się w styczniu i odbędzie się na Akademii Biznesu we Wrocławiu i na Wydziale Nauk Stosowanych we Wrocławiu. W marcu wystartował Inkubator Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, a pod koniec miesiąca ruszy kurs w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.

Żabka poszerza kompetencje franczyzobiorców

Sieć przykłada również ogromną wagę do edukacji biznesowej swoich franczyzobiorców i rozwoju ich kompetencji menadżerskich. W br. uruchomiła „Akademię Przedsiębiorczości” której celem jest podnoszenie umiejętności współpracujących z nią przedsiębiorców w zakresie prowadzenia sklepu, zarządzania zespołem, kompetencji komercyjnych oraz przedsiębiorczości jako takiej. Inicjatywa realizowana jest w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, autorką projektu i metodyki budowania systemów sieciowych Franczyza 2.0, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy. Ukończenie projektu będzie wiązać się z uzyskaniem przez franczyzobiorców specjalnego certyfikatu. Program skierowany jest aktualnie do kandydatów na franczyzobiorców oraz obecnych franczyzobiorców współpracujących z Żabką.

Każdy nowy przedsiębiorca przystępujący do sieci, w ramach procesu rekrutacji, przechodzi kilkunastodniowe szkolenie w sklepie trenerskim, dopasowane do indywidualnych potrzeb i wiedzy kandydata. Obejmuje ono obszary z zakresu finansów, zarządzania, sprzedaży, obsługi klienta, IT czy HR. Przez cały okres współpracy franczyzobiorcy korzystają ze specjalnej platformy rozwojowej zawierającej zestaw szkoleń i webinarów poszerzających ich wiedzę i umiejętności biznesowe oraz pozwalających być na bieżąco ze zmianami wdrażanymi w sieci.

Pracodawca

 Aktualność

Już 8000 franczyzobiorców prowadzi swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabki

(10.03.2023) Do sieci Żabka dołączyła 8000. franczyzobiorczyni, która poprowadzi swój sklep w Dobieszowicach (woj. śląskie) liczących mniej niż 2000 mieszkańców. To dowód na to, że Żabka przyciąga przedsiębiorców swoim modelem biznesowym. Coraz więcej osób uruchamia placówki pod jej szyldem także w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich. W 2022 r. pierwsze sklepy sieci powstały aż w 154 nowych lokalizacjach.

Intensywny rozwój naszego modelu na przekroju ostatnich lat przyczynił się do zdobycia wyjątkowego doświadczenia i wypracowania sprawdzonych rozwiązań szczególnie w wymagających dla biznesu czasach. System franczyzowy Żabki jest tak zbudowany, że pozwala zniwelować ewentualne zagrożenie związane z prowadzeniem własnej działalności, a to że dzielimy się wypracowaną przez lata wiedzą sprawia, że nawet początkujący przedsiębiorca ma szansę na odniesienie sukcesu. Dlatego też dziś możemy cieszyć się z dołączenia do nas kolejnego 8000. franczyzobiorcy - podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska i dodaje: - Udział franczyzobiorców w naszym biznesie jest bardzo ważny - to oni dbają o relacje z klientami i budują wizerunek naszej marki. Z myślą o nich nieustannie rozwijamy naszą sieć, uatrakcyjniając ofertę franczyzową, poprzez wprowadzanie kolejnych benefitów i nowoczesnych narzędzi.

8000. franczyzobiorczynią Żabki jest Izabela Wilgos. Przez większość życia zawodowego związana była z sektorem bankowym i ubezpieczeniowym. Pełniła m.in. funkcję dyrektor jednego z oddziałów banku i filii firmy ubezpieczeniowej w Bytomiu i Gliwicach. Wówczas jej mąż przebranżowił się i otworzył sklep Żabka.

- I to był dla mnie bodziec. Po wielu latach pracy w branży bankowej i ubezpieczeniowej, w tym na stanowiskach kierowniczych, zaczęłam odczuwać wypalenie zawodowe. Wiedziałam, że chcę coś zmienić w swoim życiu, ale nie wiedziałam, w jakim pójść kierunku. W lipcu 2022 r. mój mąż postanowił otworzyć sklep Żabka. Na tyle, na ile mogłam, starałam się mu pomóc. Najpierw w otwarciu placówki, potem przyglądałam się z bliska, jak go prowadzi. Moja decyzja o pójściu w ślady małżonka była wynikiem jego inspiracji, zapowiedzi wsparcia, a także naszej głębszej analizy tego biznesu. Żabka to znana w całej Polsce marka i sklep, do którego zawsze chętnie przyjdą klienci. Duże znaczenie ma także szerokie wsparcie oferowane przez sieć, w tym niski wkład własny. Oboje z mężem, jeszcze przed otwarciem placówek, lubiliśmy Żabkę i chętnie robiliśmy zakupy w jej sklepach - podkreśla Izabela Wilgos.

Mniejsze miejscowości z dużym potencjałem

W ub.r. w Boguchwałowicach na Śląsku powstała Żabka, w najmniejszej jak dotąd miejscowości, liczącej niewiele ponad 700 mieszkańców. W 2022 r. sieć uruchomiła łącznie niemal 1100 sklepów, w tym 154 punkty w miejscowościach, w których do tej pory nie funkcjonowały sklepy z zielonym szyldem.

Przedsiębiorcy rozwijający swój biznes z Żabką w małych miejscowościach i na terenach wiejskich mogą liczyć na dodatkowe wsparcie sieci. Wśród oferowanych rozwiązań jest m.in. samochód umożliwiający dojazd do placówki w ramach programu „Auto na start” - skierowany dla przedsiębiorców prowadzących placówki w miejscowościach do 30 tys. mieszkańców i mieszkających na co dzień w innych lokalizacjach. Kolejnym benefitem jest pakiet relokacyjny - czyli comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na przeprowadzkę w celu uruchomienia sklepów w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Co istotne, Żabka realizuje potrzeby tamtejszych konsumentów, których styl życia coraz bardziej przypomina ten charakterystyczny dotychczas dla mieszkańców wielkich miast – cenią sobie czas i wygodę zakupów, a także możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu.

Jak podkreśla 8000. franczyzobiorczyni, która rozpoczęła prowadzenie biznesu w miasteczku liczącym mniej niż 2000 mieszkańców: - Dobieszowice to dla mnie idealna lokalizacja pod Żabkę. Będzie to pierwsza placówka sieci w tej niewielkiej miejscowości. Co więcej, w pobliżu nie ma dobrze wyposażonego sklepu spożywczego, brakuje też apteki, poczty czy kawiarni. Dzięki naszej ofercie okoliczni mieszkańcy będą mogli w jednym miejscu zrobić wygodne zakupy, napić się świeżej kawy, zjeść ciepłą przekąskę, nadać paczkę czy zagrać w Lotto. Moja placówka odpowie idealnie na potrzeby lokalnej społeczności.

Różnorodność Żabki

Żabka, pragnąc być przyjaznym i bezpiecznym miejscem dla każdej z osób pracujących w sieci, stworzyła w 2021 r. wewnętrzną Politykę Równości. Określa ona kluczowe zasady w zakresie sprawiedliwego traktowania wszystkich zatrudnionych i współpracujących osób, a także wskazuje na cele i wytyczne związane z tworzeniem włączającej kultury organizacyjnej. Bogactwo sieci tworzą także jej franczyzobiorcy. Wśród nich są osoby o różnym doświadczeniu, edukacji, wieku, stanie cywilnym, a także pochodzeniu – poza Polakami, są to obywatele 14 różnych krajów.

- Wśród współpracujących z nami przedsiębiorców są osoby o różnym doświadczeniu, wykształceniu i pochodzeniu - wszystkich ich charakteryzuje wysoka motywacja, pracowitość i chęć rozwoju - podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Sieć jest również Sygnatariuszką Karty Różnorodności w Polsce, która stanowi pisemną deklarację zobowiązującą organizację do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy.

***

Korzyści z franczyzy z Żabką

Przystępujący do sieci franczyzobiorcy dostają w pełni wyposażony i umeblowany lokal w miejscu, które wcześniej analizowane jest pod kątem wielu aspektów, jak chociażby potencjalnej liczby klientów. Od samego początku przedsiębiorcy objęci są merytorycznym, serwisowym i technologicznym wsparciem. Otrzymują również szeroki pakiet szkoleniowy, przygotowujący do prowadzenia placówki, a także możliwość uczestniczenia w 6-miesięcznym onboardingu dopasowanym do indywidualnych potrzeb. Przez cały okres współpracy mają dostęp do specjalnej platformy rozwojowej, a od niedawna mogą zwiększać swoje kompetencje biorąc udział w projekcie realizowanym w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Sieć dostarcza im również innowacyjnych, często nowatorskich rozwiązań, jak program Optiplan czy aplikację Cyberstore służącą do zdalnego zarządzania sklepem za pomocą smartfona, w tym składania zamówień, generowania raportów czy weryfikacji terminów dostaw. Franczyzobiorcy mają również możliwość prowadzenia sklepów w różnych nowoczesnych formatach, jak np. Żabka Eko Smart.

Obecnie osoby, które rozpoczną biznes z siecią do końca kwietnia br., otrzymują dodatkowo 10 tys. zł na start. Franczyzobiorcy, dzięki wsparciu sieci, zyskują przestrzeń do stabilnego rozwoju, także finansowego. Pomiędzy kwietniem, a czerwcem 2022 r. w skali kraju ponad 77% z nich osiągnęło miesięczny przychód w wysokości co najmniej 22 tys. zł lub więcej. Co ważne, z myślą o zabezpieczeniu franczyzobiorców przed ewentualnym niepowodzeniem ich biznesów, sieć proponuje im możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z unikatowego na rynku zbiorowego ubezpieczenia, tzw. Polisy na biznes.


 

Pracodawca

 Aktualność

Franczyzobiorcy – Mistrzowie Jakości nagrodzeni przez Żabkę

Zakończyła się II edycja inicjatywy Żabki “Liga Mistrzów Jakości”. W ramach konkursu nagrodzonych zostało ponad 2,4 tys. franczyzobiorców. 8 regionalnych zwycięzców z tytułem Mistrz Jakości ogłoszonych zostało podczas uroczystej Gali 19 stycznia br. W rankingu przedsiębiorców działających pod szyldem sieci Żabka brano pod uwagę jakość zarządzania placówkami, utrzymywanie wysokich standardów w sklepach i w obsłudze klientów, a w konsekwencji osiąganie najlepszych wyników sprzedażowych. Pula nagród wyniosła aż 5 milionów złotych.

II edycja Ligi Mistrzów Jakości Żabki

Mianownikiem wszystkich naszych działań jest jakość, która wyraża się m.in. w ofercie produktowej, wysokim poziomie technologicznym naszych usług i rozwiązań, a także współpracy z franczyzobiorcami. Doceniamy bardzo także ten aspekt w ich postawie. Konkurs Liga Mistrzów Jakości powstał, by w konkretny sposób wyróżnić zaangażowanie przedsiębiorców prowadzących z nami sklepy. Sposób zarządzania sklepem, personelem i dbania o jakość obsługi w realny sposób przekładają się na budowę przewagi konkurencyjnej sieci oraz wysoki poziom zadowolenia klientów, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu obrotu, a więc także przychodu przedsiębiorców – zaznacza Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

II edycja Programu rozpoczęła się w lipcu 2022 r. i trwała do końca grudnia ub.r. Uczestniczyło w niej blisko 90% przedsiębiorców działających pod zielonym szyldem. O tytuł Mistrzów Jakości rywalizowali w ramach swoich Regionów Sprzedaży. Nagrody trafiły ogółem do ponad 2,4 tys. franczyzobiorców, zaś mianem Mistrza wyróżnionych zostało 8 najlepszych przedsiębiorców z poszczególnych Regionów. Zwycięzcy otrzymali nagrody finansowe. W zależności od zajętego miejsca “Mistrzowie Jakości” zyskali – za I miejsce 15 000 zł, II – 13 000 zł, a za III – 10 000 zł.

Za co zostali nagrodzeni zwycięscy franczyzobiorcy Żabki?

  Przy tego typu inicjatywach na wynik wpływ ma przede wszystkim zaangażowany i zaufany zespół. Staram się w umiejętny sposób zarządzać personelem i odpowiednio motywuję swoich pracowników. Dzieląc się z nimi nagrodą w konkursie w postaci premii, chciałem podkreślić, jak bardzo doceniam ich zaangażowanie. Niezwykle ważne jest oczywiście także utrzymywanie wysokich standardów zarządzania i obsługi sklepu oraz dążenie do ich dalszego podnoszenia. Cieszę się, że udało mi się zrealizować postanowienie o znalezieniu się w gronie zwycięzców tej edycji “Ligi Mistrzów Jakości” – podkreśla Patryk Pundyk, franczyzobiorca Żabki od 15 miesięcy prowadzący sklep Żabka w Warszawie. 

W klasyfikacji uwzględniane były wyniki m.in. z zakresu utrzymywania wysokich standardów w sklepach, wizyt tajemniczego klienta czy realizacji rekomendowanych e-szkoleń (np. z obszaru sprzedaży czy finansów). Żabka prowadziła stałe Regionalne Rankingi Jakości, indywidualne dla każdego z 8 Regionów Sprzedaży. Za prawidłowy przebieg konkursu oraz ogłoszenie laureatów odpowiedzialna była Komisja Konkursowa, w której gronie znaleźli się przedstawiciele sieci m.in. z Działu Wsparcia Sprzedaży i Działu Rozwoju Franczyzobiorców.

Kolejna, III już edycja projektu „Liga Mistrzów Jakości” wystartowała z początkiem stycznia i zakończy się w czerwcu br. Z uwagi na duże zainteresowanie inicjatywą, a także dynamiczny rozwój sieci Żabka i zwiększającą się liczbę franczyzobiorców z nią współpracujących wzrośnie liczba nagrodzonych, a pula nagród sięgnie 6 mln zł. Kolejna Gala odbędzie się w lipcu br. 

Pracodawca

 Aktualność

Żabka uruchomiła dwa sklepy na autostradzie A2. To jubileuszowe placówki o numerach 9000 i 9001

Od 22 grudnia br. klienci jadący Autostradą Wielkopolską mogą zrobić szybkie zakupy w dwóch Żabkach zlokalizowanych w miejscach obsługi podróżnych, tzw. MOP-ach – Gnilec (ostatni punkt postojowy przed niemiecką granicą) oraz Sosna (pierwszy punkt postojowy po wjeździe do Polski z Niemiec). Placówki w nowym formacie to jubileuszowe sklepy nr 9000 i 9001. Nowy format jest dostosowany do potrzeb podróżnych, którzy mogą skorzystać z rozszerzonej oferty ciepłych przekąsek, kawy oraz kanapek czy sałatek.

Jesteśmy siecią bliską potrzeb naszych klientów. Dlatego od kilku lat tworzymy nowe formaty sklepów, dostosowanych do lokalizacji i oczekiwań konsumentów, ale również dajemy szansę naszym franczyzobiorcom na prowadzenie dobrego, lokalnego biznesu. Dzisiaj otwieramy nowy rozdział w naszym rozwoju i debiutujemy z unikalnym w skali kraju konceptem. Odpowiadając na potrzeby podróżnych na autostradzie A2, uruchamiamy dwa, jubileuszowe sklepy nr 9000 i 9001 w miejscach odpoczynku dla kierowców. Nasz nowy koncept to przyjazne miejsce dla podróżnych, gdzie nie tylko mogą zjeść smacznego hot doga czy napić się kawy, ale również skorzystać z szerokiej oferty kanapek, sałatek czy produktów roślinnych – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Odpowiedź na potrzeby podróżnych

Średni czas, który podróżni (z wyjątkiem kierowców zawodowych) przeznaczają na postój na MOP waha się od 15 minut do 1 godziny.[1] To czas dający szansę na zrobienie drobnych zakupów, posilenie się i odpoczynek przed dalszą podróżą. Uruchomienie w tych lokalizacjach sklepów sieci Żabka, której produkty i usługi są dobrze znane konsumentom, wnosi dodatkową wartość do oferty MOP. Dzięki temu, że sklepy te są czynne całą dobę i dodatkowo wyposażone w kasy samoobsługowe, zakupy w nich są szybkie i wygodne oraz pozwalają uniknąć stania w kolejkach. Żabki na MOP Gnilec i MOP Sosna stanowią więc ciekawą propozycję dla osób mających mało czasu, szukających zdrowszej alternatywy posiłku (również żywności roślinnej), a także zawodowych kierowców szukających podstawowego zaopatrzenia oraz domowego posiłku.

Jako odpowiedzialny partner kierowców Autostrada Wielkopolska dba nie tylko o komfort i bezpieczeństwo podróży, ale także o zapewnienie dodatkowych usług, z których kierowcy mogą skorzystać. Miejsca Obsługi Podróżnych przy autostradach i drogach ekspresowych są niezwykle istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa – podczas długiej trasy kierowcy mogą na nich odpocząć, zatankować paliwo, zjeść posiłek i przygotować się do dalszej drogi. Współpraca z Żabką to efekt naszego proaktywnego podejścia do podróżnych i ich potrzeb – uwzględniamy ich opinie i wprowadzamy rozwiązania, które czynią MOP-y bardziej atrakcyjnymi miejscami – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu Spółki Autostrada Wielkopolska S.A.

Nowoczesny design

Pawilony, w których działają sklepy Żabka na MOP-ach, to nowoczesna i dynamiczna bryła. Kształt pawilonu projektowany był z myślą o łatwej rozpoznawalności na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Sklep oparty jest o konstrukcję złożoną z kontenerów, których zewnętrzną skórkę tworzy siatka metalowych lameli. W ażurowej fasadzie wykonanej z wertykalnych elementów architekci zagrali wycięciami nawiązującymi do brandingu marki. 

We wnętrzu sklepu wydzielono strefę gastronomiczną ze stolikami, w której klienci mogą w spokoju spożyć posiłek i odpocząć w trakcie podróży. Całkowita powierzchnia każdego sklepu wynosi ok. 135 mkw., a powierzchnia sali sprzedaży ok. 90 mkw. 

Koncepcja pawilonów to dzieło projektantów z biura mode:lina™ – polskiej pracowni projektowej z Poznania, wielokrotnie nagradzanej w międzynarodowych i krajowych konkursach. Projektanci stworzyli lekki i otwarty na otoczenie pawilon, który swoją formę odnajduje bezpośrednio w logotypie samej marki. Projekt architektoniczno-budowlany oraz projekt techniczny wykonała butikowa pracownia maKa architekci. 

Rodzinny biznes
Sklepy Żabka na MOP-ach na koncesyjnym odcinku A2 są wyjątkowe również z uwagi na fakt, że prowadzący je franczyzobiorcy to pochodzące z Krosna Odrzańskiego małżeństwo, które z siecią Żabka współpracuje od kilkunastu lat.

Od lat z powodzeniem rozwijam własny biznes we współpracy z siecią Żabka. Wyróżnieniem dla mnie jest, że mogę poprowadzić, wraz z żoną, 9000. sklep w tak nietypowej lokalizacji. Dzięki bogatej ofercie produktów i usług mam możliwość dotarcia do nowej grupy klientów – podróżnych – zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Wierzę, że mój sklep będzie dla nich miejscem, w którym nie tylko szybko i wygodnie zrobią potrzebne zakupy, ale także odpoczną w miłej atmosferze przed kolejnym etapem podróży – mówi Tomasz Rogowski, franczyzobiorca 9000. sklepu Żabka.

Żabka – nowe lokalizacje i rozwój formatu sklepów

Rok 2022 to dla Żabki okres dynamicznego rozwoju i inwestycji w unikatowe rozwiązania, które zmieniają doświadczenie zakupowe klientów oraz zwiększają komfort i efektywność pracy franczyzobiorców. Aktualnie z siecią współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów Żabka w całym kraju. Chcąc być coraz bliżej klientów, Żabka dociera do nowych miejsc i rozwija format sklepów, by dopasować go do nowych typów lokalizacji oraz ambitnych celów ekspansji. W lutym został otwarty 8000. sklep w Sierakowie, będący pierwszą Żabką w tej liczącej kilka tysięcy mieszkańców miejscowości. W kwietniu została uruchomiona Żabka Smart przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, w której badane są nowe rozwiązania technologiczne, mające na celu usprawnienie pracy franczyzobiorców. Latem klienci mogli zrobić zakupy w 90 placówkach sezonowych w miejscowościach turystycznych, a nowoczesne mobilne Żabki obsługiwały konsumentów podczas wielu wydarzeń kulturalnych. Do portfolio sieci w mijającym roku dołączyła też Żabka Eko Smart, będąca swoistym laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart optymalizujące pracę franczyzobiorców. Pierwsza tego typu placówka została otwarta we wrześniu w Poznaniu, druga w listopadzie w Łodzi. Dzięki bliskości sklepów, a także dopasowanej do oczekiwań i potrzeb ofercie produktów i usług, Żabka upraszcza życie klientów i uwalnia ich czas.


[1] Badanie IQS dla Żabka, 2022.

Pracodawca

 Aktualność

Żabka Polska członkiem stowarzyszenia Pracodawców RP

Żabka Polska przystąpiła do stowarzyszenia Pracodawców RP, najstarszej i zarazem największej w Polsce organizacji skupiającej pracodawców. Jej celem jest integracja pracodawców, a także wspieranie wszelkich inicjatyw zmierzających do wzmocnienia roli środowisk biznesowych w Polsce.

Żabka to duża organizacja, prowadząca działalność we wszystkich regionach Polski. W naszej firmie liczą się przede wszystkim kompetencje, doświadczenie i motywacja do rozwoju, a różnorodność pracowników jest istotnym elementem naszego DNA. Pracownicy w Żabce są traktowani równo i mają takie same szanse rozwoju. Będąc członkiem Pracodawców RP możemy dzielić się i wymieniać doświadczeniami z innymi firmami i wspólnie budować lepszą przyszłość na rynku pracy. Wierzymy, że dzięki temu członkostwu będziemy mogli jeszcze lepiej zadbać o nasze wspólne interesy i wzajemnie wspierać się w rozwoju. Co z kolei może przyczynić się do lepszego zrozumienia potrzeb biznesu oraz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej, w konsekwencji przynosząc także wiele korzyści naszym pracownikom – mówi Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu ds. Strategii Personalnej Grupy Żabka.

Żabka to najszybciej rozwijająca się w Europie Środowo-Wschodniej sieć sklepów convenience – pod jej szyldem na terenie całego kraju działa już ponad 9000 sklepów, które prowadzi ponad 7600 franczyzobiorców. Żabka bezpośrednio zatrudnia ponad 2 tys. osób, a pośrednio tworzy ponad 45 tys. miejsc pracy. Aspiracją Żabki jest stać się pracodawcą, który stwarza najlepsze na rynku warunki rozwoju profesjonalistów każdego szczebla. Dlatego już w 2016 r. organizacja stworzyła ambitny, nowatorski projekt rozwojowy – Akademię Żabki. Jej działaniami objęci są wszyscy pracownicy i współpracownicy. 

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej to najstarsza i największa organizacja pracodawców w Polsce, działająca od 1989 roku. Stawia sobie za cel tworzenie państwa przyjaznego pracodawcom, ale w poszanowaniu praw pracowniczych. Przedstawiciele organizacji są wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla biznesu i pracodawców: podczas obrad sejmowych i senackich komisji, przy pracach decyzyjnych i doradczych gremiów różnych szczebli administracji państwowej oraz komitetów sterujących wykorzystywaniem funduszy Unii Europejskiej. 

Żabka Polska Sp. z o.o.