Znam struktury tej firmy bo pracowałem 13 lat ale jak mi się nogą podwinęła to już nie ma kolegów ani nikogo kto by rękę podał Jestes dobry i potrzebny jak wszystko gra a jak coś się stanie to jesteś wróg
Fajnie ,że prawdę piszesz. .Potrzebny jesteś jak potrzebuje przełożony,. Jedno jest tak jak nie jesteś klęczacym , to zrobisz i tak cię wyplują. Jedni to nawet te go nie potrzebują, bo są tzw. betony nie do ruszenia , nawet jak była jedną spółka . A jak tobie się noga podwinęła i jesteś w innej sekcji to faktycznie wróg. Kierownikom też się noga podwinęła i nic z tego nie mają.. Znam takich o to po linii związkowej. Koledzy są różni, raz na kwadratowo raz podłużni. Bo co niektórych wypychają na siłę, bo ktoś musi zostać w ciepłym warsztacie. I pozostawali lepsze grupy typu brygadzista. . Podział na Usługi i Obsługę to co dla niektórych zrobili dobrze, po kto ma plecy ten ma lżej.
Pracuje w jednej sekcji na terenie województwa kujawsko pomorskiego. Jak czytam te komentarze to ręce opadają wszystko źle. W mojej sekcji kierownictwo jest na najwyższym poziomie od kierownika po zastępcę, zawsze można z nimi normalnie pogadać co kogo boli i zawsze wysłuchają. Na robocie zawsze pod telefonem zawsze można zadzwonić i się dopytać. Więc jak czytam te komentarze to przeżywam szok i niedowierzanie.
No proszę chociaż gdzieś jest dobrze można można. Z drugiej strony tak pisze brygadzista na biurku kierownika, albo zausznik Pana kierownika. Jak mi wiadomo to są tam dwie Sekcje ciekawe w której jest takie miodzio, ale są brygadziści co klapią u góry, a mamrza na dole. Trudno zycie
Witam@ Sieciowiec. To przyprowadź się do sekcji Jelenia Góra. Tam jesteś inny, obcy. Jesteś dołowany, dyskryminowany, (usunięte przez administratora)przełożonych, poniżany.
Całkowicie się zgadzam, kierownictwo zawsze podchodzi do nas na równym poziomie, nie mają sie za bóg wie kogo, tylko normalnie jak do człowieka. W kilku miejscach pracowałłem i zawsze dało sie odczuć wyższość kierownika i tak dalej a tutaj absolutnie nie
Tam trzeba mieć dobre gardło, znajomości przy stole, różnica prawie było 2000 zł z grupy, zacofanie technologicznie, (usunięte przez administratora), poniżanie, wiedza z innych brygad się nie liczyło, słowa byłego kierownika tej sekcji- musisz zaczynać od nowa, zero podwyżek i awansu. Można udowodnić, przez dwa lata nic, inni to dwa razy do roku dostawali podwyżki .Jeden na drugiego donosił, Reszta monterów trakcji pochowała się w Obsłudze lub ich zwolnili na PDO.
Do @AAA. Tam się nigdy dobrze nie pracowali. Byli równi i bardzo równiejsi. Bhp tam tylko na najniższym poziomie. Do klepania druta nie trzeba mieć szkoły. Kto mu dał te stanowisko zastępca bez żadnych kwalifikacji i szkoły , kierunku elektrycznego ?
Do @ AAA. Najpierw dowiedz się prawdy a póżniej oceniają i komentuj na temat j sekcji Jelenia Góra.Jak pracowałeś, nie piłeś, nie wchodziłeś komuś , to i tak byłeś źle oceniany. Tak jak w Usłudze i w Obsłudze.
Do @Daf punkt. Taka prawda o tej sekcji. Tam dostałeś awans ale wstecz. Po co elektryk na siecowym? Tam nie płacą za nadgodziny i za dodatkowe uprawnienia.
Nowy pracodawca płaci za nadgodziny .Porównując z tą sekcją Jelenia Góra, to płacą za nadgodziny . Cieżko dostać wakad na utrzymaniu ruchu jako elektryk po pracy na kolei ,zwłaszcza na trakcji. Dobrze,że są inne dośwkiadczenia w pracy PKp energetyka
W jakim sensie picie tak się tam liczyło? I czy chodzi Ci o picie w czasie pracy? Jeśli to wszystko prawda, to jak tu jest przestrzegane bezpieczeństwo w pracy, czy to własne, czy innych, bo to przecież robota z prądem?
Widać jak w waszej sekcji na terenie województwa kujawsko - pomorskiego ,czuje się normalność oraz dobre stosunek podwładny a przełożony . Takich stosunków na najwyższym poziomie nie uświadczysz w sekcji w Jeleniej Górze. Tan liczy się coś innego. Tyczy się byłego kierownika oraz jego zastępcy. Sami nie znają się na robocie to nawet nie potrafią dobrze napisać poleceń na pracę. Jak im brakowało ludków na sieciowym to mogli przyjąć zewnątrz nowych pracowników. Oni nawet nie wiedzą kto czym się zajmuje i gdzie pracuje. Tam są równi i reszta .
Arkadiuszu , praca jest praca a spożywanie alkoholu na terenie firmy, zakładu pracy jest zabronione. Przez takie zaniedbania dochodzi do poważnych incydent9w, czyli nie korzystne zdarzenia , wypadki, wtyk mogą być śmiertelne . To co napisałeś Arkadiuszu, to nie przyzwoite . Sekcje są sekcjami, a ludzie są różni. Jedni tylko idą za ambicją, a reszta to ich nie obchodzi. Takie zachowania jak naużywanie alkoholu, szkodzie dobrę imię naszego zakładu. Lepiej dmuchać na zimne ,sa później nie żałować krytycznych sytuacji. Teraz to liczy się życie pracownika . Panie Arkadiuszu to pana wybór.
Ta taka sekcja ,to ewenement na skalę dawnej PKP energetyka SA. Bo reszta to, tylko słupki się liczą, i przyjacielskie spotkania .Związki nic nie robią , tylko do siebie i obstawić stanowiska bliskim osobom , jak w sekcji JG .
Nigdy w tej sekcji się dobrze nie pracowało. Są tacy że rękoma, nogami i innymi sposobami ,odpychali si,ę żeby go nie wcisnąć na pociąg sieciowy w tej sekcji Jelenia Góra. Tam tylko podwyżki dla swoich, nie dla tych co byli z byłych innych sekcji .
Picie w czasie pracy szło od góry,czyli od naczelnika teraz kierownika w dół na stanowiska pracownicze. Przestrzeganie bezpieczeństwa to sprawa w tej sekcji drugorzędna. Koledzy byłego kierownika jego zastępcy to dostali awanse, podwyżki . Nawet jak brali urlopy bezpłatne. Pracując tam na tej sekcji to tylko upokorzenie i strata czasy .
PGE chce siè pozbyć pociągòw sieciowych czyli Usługi i utrzymania oświetlenia i ogrzewania rozjazdòw co od dwòch lat jest w gestii Obsługi. Ludzi też będą zwalniać?
No właśnie, były jakieś zwolnienia w końcu? Bo na stronie to wręcz szukają specjalistów, nawet na zastępstwo jest na specjalistkę w wydziale pomiarów. Na umowie jest okres wypowiedzenia w razie czego??
Nareszcie zrobią porządek. Usługi i reszta czyli ogrzewanie EOR, oświetlenie, to co jest na PKP oddać PKP PLK. To są kolejarze. Obsługa oraz inne piony związane po byłej kolejowej energetyce oddać PGE. I zrobić realey indywidualne sprawdzenie wykształcenia w kierunku energetycznie - elektrycznym a resztę oddać do Usług na pociąg sieciowy. Trzeba postawić akt dokonany GK PKP energetyka S.A
Nareszcie nastał czas przemian. Zwolnić tych co całe życie w pracy przesiedzieli w ciepłych kątach , byli i są tacy pracownicy . Pociągi sieciowe i resztę infrastruktury kolejowej, obsługiwanej przez GK PKP energetykę oddać PKP PLK, resztę niech wchłonie PGE .A co nie potrzebnych zeolnić .
Jeśli idąc Twoim tokiem myślenia odda się pociągi sieciowe i resztę infrastruktury do PLK to jak myślisz ile pozostanie naszego? I ilu wtedy ludzi będzie potrzebnych do utrzymania tej reszty? A myślisz że PLK przejmie tą ilość ludzi którą w takiej sytuacji PGE na pewno zwolni? A może paść na Ciebie. Od dawien dawna nasza firma utrzymywała eor i oświetlenie iPLK za to płaciła. Inna sprawa to umowy z PLK które nie zawsze były podpisywane z głową i wtedy były straty. Jeśli PGE zostawi sobie tylko podstacje, kabiny, stacje trafo i linie przesyłowe to połowa ludzi będzie zwolniona.
Nikt nic nie odda do PKP PLK S.A. co najwyżej można utworzyć spółkę coś na wzór ZRK - DOM tylko dorobić odpowiednią nazwę zarejestrować w KRS z odpowiednim kapitałem no i umieścić ją w grupie kapitałowej PKP PLk S.A .No i wykonywać usługi na sieci trakcyjnej i energetyce nie trakcyjnej na podstawie zawartych umów na utrzymanie obydwu obszarów.To żeby PKP PLK S.A.bezpośrednio przejęła od tak wszystkich pracowników oddziału Usługi i spólki Obsługa dawnej PKP Energetyka wraz z flotą pociągów sieciowych i cała resztą to zapomnijcie kto zna choć trochę ustawę z 2000 r o restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe oraz innych ustaw to doskonale wie o czym tutaj pisze.PKP PLK S.A. jest państwowym narodowym zarządcą sieci kolejowych w Polsce a nie spółką od przygarniania zdesperowanych podmiotów gospodarczych w postaci desperacko odkupionej przez PGE byłej PKP Energetyka S.A.
Dzień dobry koledzy ikoleżanki. Widać,że epoka GK PK Energetyka S.A. zaczyna się kończyć. Naprawdę, co należy do PKP czyli do PKP PLK, narodowej spółki skarbu państwa, infrastruktury kolejowej, związane z koleją powinni tam trafić. Przynajmniej PKP PLK SA, biędzie miała swoje pociągi sieciowe oraz innerzeczy związane z koleją. I po co dzielić, można łączyć wspólną kolej. I tak tory, trakcja oraz inna infrastruktura należy do PKP PLK. I teraz nie będzie zbędnych umów , serwisowania i tak dalej. Będą mieli swoje pociągi sieciowe , przepisy kolejowe i kolejarzy. A reszta tj. podstacje trakcyjne, energetyczne , dystrybucja, obrót paliwami i inne spółkui związane z energetyką pozostawić w PG E. Tam powinno odebrać tym spółką w PGE , praw kolejowych tj. dzień kolejarza, deputat węglowy, dopłaty na przejazdy pociągami i inne przywileje związane z PKP. Zrobić roszady wśród pracowników, oraz uporządkować według kwalifikacji, znajomość, wiedzy, stażu pracy na PKP.
A powiedz mi co to za przywileje zostały do dzisiaj z PKP w naszej spółce? Dopłaty do biletów to i nic więcej. Węgiel? Jaja sobie robisz. Ile płacą za ten przywilej? 3 i pół tony należy się rocznie dla każdego co jest tylko na papierze. Na dzień dzisiejszy to jakieś 7-8 tys. rocznie, tak? Ile ci płacą za ten węgiel rocznie? Nie pisz nic więcej. Jeśli stracimy te niby rewelacyjne dodatki z PKP to zyskamy z PGE na dzień energetyka i darmowe kwh i co najmniej na jedno wyjdzie jeśli nie lepiej.
Przywileje dawno się skończyły. To już nie państwowe przedsiębiorstwo PKP za minionych czasów. Ta spółka GK PKP energetyka wykonuje co nie które pracę na rzecz PKP PLK .Jak by należała ta spółka do PKP PLK lub do grupy PKP to może mógłby być tam przywileje dla kolejarzy. PKP energetyka to spółka po za grupy PKP. Państwo Polskie dało 3000 zł na dla tych co ogrzewają mieszkania ,domy -węglem. Kolejarze nie powinni dostawać 3000 zł według ustawy o "dopłacie do opału". Dopłaty do biletów, ewentualnie zniżki na koleje , deputat węglowy oraz na dzień kolejarza teraz to tylko straty finansowe dla nowego właściciela PGE. A jaka darmowa energia elektryczna? Może być kilku procentowa ulga na tzw. energię elektryczną. Co niektórzy przyzwyczaili się do dawnych starych czasów PRL-u , bo się należy. Starzy zasiedziałe" historyki " z Usług , blisko emerytury z dawni kolejarze. Dobre stare czasy PKP się kończy ,a zaczyna się nowa era . Każdy tylko narzeka , bo mu się należy . To teraz zależy od nowego właściciela oraz od związkowców co wszystko oddali. Oni tylko dbają o swoje stołki , stanowiska oraz o swoją podwyżkę . Czasy się zmieniają. Jedni będą krytykować inni patrzeć przychylnie. Teraz mają pracę, regularną pensję. A może będzie walka o stołki, zmiany na stanowiskach a może na lepsze. Jedni pracują , a inni tylko udają że pracują. A może sprawdzać, kontrolować czas pracy.?
Rozumiem, że wyrażasz swoje niezadowolenie z sytuacji w polskich kolejach i zarówno PKP PLK, jak i cały naród są obciążani finansowo. Uważasz też, że przywileje w różnych zakładach pracy nie są niczym nowym i istnieją od dawna. Sugerujesz, że dodatki to jedynie chwyt marketingowy i manipulacja finansowa, a ludzie powinni dostawać uczciwe wynagrodzenie za swoją pracę. Wydaje się, że jesteś również niezadowolony z zarobków w sektorze energetycznym, szczególnie porównując je do pracy biurowej. W dawnej PKP energetyka praca energetyka, elektryka na pociągu sieciowym to praca ,która nie jest adekwatna do jego wiedzy i celu pracy Tam były manipulacje ,związane nie adekwatnymi kierownikami w sekcjach. Tam liczyły się znajomości , bo co nie którzy bali się pracy na trakcji. A teraz siedzą w Obsłudze i udają, że są fachowcami , którzy wszędzie robili i mają wiedzę. Praca wszędzie jest niebezpieczna, to zależy od czynnika ludzkiego i jak ją wykonujemy. W ogóle praca prawdziwego elektryka ,energetyka jest niebezpieczna. A na trakcji jesteś tylko fiz.... Tam trzeba prawdziwych pracowników trakcyjnych ,a nie zbieraniny , tworzonej przez nie odpowiednich ludzi na stanowiskach
Niech zrobią porządek. Co do PKP PLK ,spóki skarbu państwa ,a reszta do PGE i to też spółka skarbu państwa. .I wszystko zostanie w w jednym polskim państwie . I tak co niektórzy o tym marzyli. Są pod butem partii rządzącej.
Czy Ty tego nie rozumiesz nie da się tego skleić na zasadzie że PGE oddział Usługi przechodzi ot tak sobie do PKP PLK S.A. to jest ustawowo niemożliwe. Owszem może świadczyć usługi dla PLK przy utrzymaniu sieci trakcyjnej ale jako osobny podmiot gospodarczy na podstawie zawartej umowy. Innej możliwości nie ma w obecnym stanie prawnym.Pozdrawiam.
Nic żaden oddział usługi nie przejdzie ot tak sobie do PKP PLK S.A. co najwyżej z oddziału Usługi można wyłonić osobną spółkę zarejestrować ją w KRS podpisać umowę z PLK na utrzymanie urządzeń sieci trakcyjnej no i wciągnąć ta spółkę do grupy kapitałowej PKP PLK S.A. na takich samych prawach jak Trakcja czy PNI lub ZRK-DOM.Innej możliwości ma.
Czy pracownik PKP energetyki może skorzystać z bazy wypoczynkowej PGE byłoby dobrze bo PGE napewno ma więcej ośrodków w całym kraju
No co Ty ledwo Cię PGE przygarnęła a Ty już chcesz z ich bazy wypoczynkowej korzystać.Musisz trochę popracować to może wtedy coś skorzystasz
Widzę, że wiele tu zależy od zespołu i przełożonego, jaką kto ma opinię o pracy. Może jest tu jakaś osoba mająca doświadczenia ze stanowiskiem Specjalistka w zespole ds. Planowania? Zainteresowała mnie ta oferta. Wymagają minimum 2 lat doświadczenia, jak mam więcej to jest szansa na podwyżkę? Czy każdy zarabia tyle samo?
Szansa na podwyżkę jest marna. Jest wiele pracowników na stanowisku ,np. Specjalista, specjalistka ......i tak to zależy od przełożonych. Nowy, czy pracujesz w innej sekcji i tak traktują jak innego. Bo są tam koledzy, znajomi, związkowcy, rodzina, krewni i tak jak być pracowała wzorowo, to i tak marne szanse na awans. Taka polityka. Inni to się trzymają rękoma i nogami jednego miejsca pracy , by przełiżony nie wysłał na inne stanowisko i miejce pracy jak pociąg sieciowy . To był przykład
Usługi jak wiadomo przechodzą do PLK . Czy bedą nowe umowy o pracę ? Co z zarobkami ? Zachowame będą dotychczasowe stawki ? Będą zatrudniani nowi pracownicy ?
Usługi jak wiadomo nie przechodzą do PLK no chyba że przechodzą na zasadzie spółki tak zwanej zależnej identycznie jak ZRK DOM to jest możliwe ale na pewno Oddział Usługi nie bezpośrednio w struktury PKP PLK S.A. to jest ustawowo niemożliwe i niewykonalne.
Jak to jest,że w Inowrocławiu emeryt ma trlefoniczny dostęp do otwarcia bramy wjazdowej? Do tego jak to jest, że ten emeryt każdego dnia bierze jedną, dwie zgrzewki wody i zabiera do domu. Tacy bogaci na stawianie jesteśmy?
Na anonimy się nie odpisuje.Zapewne pracowałeś z kolegami nie tak dawno ,a teraz obrzucasz ich błotem jaki musisz być człowiekiem niedoskonałym zamiast emerytów darzyć sympatią i szacunkiem przecież są to ludzie co przepracowali połowę życia w Zakładzie i to w niełatwych warunkach które kiedyś były i są to koledzy którzy osiągnęli wiek 60 + .Przeciez za parę lat my odejdziemy i będziemy tzw. Emerytami i niechcialbym doczekać takich chwil jak tu czytam.Przykre ,a takiego człowieka należałoby izolować żeby nie zrobił większych szkód Pozdrawiam kolegów normalnych
(usunięte przez administratora)
@ nowu - W firmie jest stagnacja, zero nowych pomysłów i inicjatywy ... byle przeżyć...
Serio ktoś płacze bo nadgodziny trzeba wyrabiać? Pokaż mi firme gdzie ich nie ma… Odbieram sobie w wolnym i tyle.
Dzień dobry, w PKP Energetyka zwracamy szczególną uwagę na kwestie związane z nadgodzinami i, zgodnie z polityką firmy, w pierwszej kolejności prosimy Pracowników o odbieranie godzin nadliczbowych, jeśli nie mają takiej możliwości, nadgodziny są wypłacane. Ponadto praca w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej oraz święta jest także dodatkowo płatna. W przypadku nieprawidłowości w stacjach, prosimy o zgłaszanie tego na linię etyki: https://pkpenergetyka.pl/strona/standardy-etyki Pozdrawiamy Zespół PKP Energetyka
Pracuje na tej sekcji i nie narzekam
Dokładnie ! Mówie, że tego a tego dnia mnie nie bd za nadgodziny i nikt mi nigdy nie robił problemów.
Ile pracujesz na tej sekcji? Bo tam są zmiany a i tak nadal jeszcze są kumoterstwo . Ta trzeba być (usunięte przez administratora)a nie elektrykiem .
Jako byly pracownik na sieciowym czyli w Usługach jako elektromonter , nigdy nie odczułem na pensji , zapłacone nadgodziny. Tyczy się dodatkowych uprawnień, żadnych awansów i podwyżek.
To pokażcie odczyt z planera a telefony służbowe. Tam dostajesz zadanie , godziny plus warunki szkodliwe, opis oraz wykonujesz polecenie i podajesz godziny zakończenia i przyjazdu samochodów służbowych do bazy- sekcji.
Z nadgodzinami bywa różnie. Co to zapłaty są problemy , ponieważ w aplikacji planer nie ma możliwości wpisywania. I tak na sekcji uzgadniają kto i jak ma płacone za nadgodziny . Tak bowiem było w sekcji zasilania elektrycznego Jelenia Góra Usługi pociąg sieciowy.
Znowu zajmujesz się historią, w PKPE wiele się zmieniło. Wydaje mi się że już wiele lat nie pracujesz ...
Już kilka lat nie pracuje , ale przepracowałem tam ćwierć wieku i wiem jak podchodzą co do nie których pracowników. A oo do podwyżek, jest różnie oraz nie ciekawie. A co do niektórych są tzw. nietykalni. Różnie oceniają tych na podstacji, danych ES-ów oraz na sieci trakcyjnej . Jedne sekcje likwidowali inne dzielili oraz resztki wcielali do pozostałych sekcji. Tak łączyli sekcje energetyczne ( nie wszędzie ) do sekcji trakcyjnych- usług . I tu powstały różnice finansowe, różne dla dawnych ES i trakcyjniaków oraz z podstacji..
Teraz się poprawiły warunki po interwencji. A tak byś nie miał nic do powiedzenia . Historia lubi się powtarzać. Czy pracujesz w Usługach czy w Obsłudze.? Bo wynagrodzenia macie teraz większe.
Są osoby i pracownicy zdumani i w sobie. Siedzą w jednym miejscu i tylko oni się liczą. Tacy fachowcy z PKP energetyka teraz PGE energetyka kolejowa.
Historia , historią. To niech nowy pracodawca sprawdzi godziny oraz dyscyplinę pracy. Pracuję się 8 lub 12 godzin.
(usunięte przez administratora)
Do takich drenaży należy zaliczyć naprawy pojazdów przez zaprzyjaźnione firmy zewnętrzne w zaprzyjaźnionych warsztatach mechanicznych i ciekawe kto sprawdza pojazdy po naprawie
Czy będą podwyżki za godziny nocne od lipca 2023 roku?
Specjalistka w Wydziale Pomiarów, ktoś się już rekrutował na to ogłoszenie? Chodzi o tę pracę na zastępstwo. Myślicie, że jest potem szansa jakaś na pracę na stałe czy odpada? I jakie te zniżki na przejazdy, tak przy okazji?
Czy można liczyć w PKP Energetyka na prywatną opiekę medyczną?
Na stronie PGE znalazłam ogłoszenie na stanowisko Młodsza Specjalistka/Młodszy Specjalista w Zespole ds. Windykacji. Firma oferuje wiele benefitów takich jak umowa o pracę, zniżki na przejazdy pkp oraz dofinansowania do wczasów. Na czym miałoby polegać monitorowanie stanu należności oraz negocjowanie warunków spłaty wierzytelności? Czy praca polega na telefonicznym kontakcie z dłużnikiem czy osobistym?
No i otwieramy nowy rozdział w naszej spółce proszę państwa od dziś to jest 03.04.2023 r. mamy nowego właściciela czyli PGE- Polską Grupę Energetyczną w której to skarb państwa posiada 62 % udziałów. Czyli znowu jesteśmy państwowi . Wszystkiego dobrego z tej oto okazji.
No a co to w praktyce znaczy dla pracowników? O ile w ogóle, mnie w każdym razie interesuje aktualna sytuacja z pracą. Czy w związku ze zmianami były jakieś zwolnienia?
Porzyjemy zobaczymy,,,na pewno 7 lat pod CVC to czas stracony zmarnowany dla firmy PKPE - (PGE-EK)
Mam pytanie do kadr czyli HR. Czy pracownik może być delegowany do pracy w innej sekcji, jak ma dziecko do lat 3. ? Bo były przypadki , że praracownik był na delegacj. Byli tacy kierownicy sekcji , kiedys byli naczelnicy, że wysyłani na przymus pracownika. Jak to jest według prawa. Bo pracownicy nie są w tych sprawach świadomi. Proszę o odpowiedż.
Dzień dobry, Dziękujemy za wiadomość. Pracodawca nie może narzucić wyjazdu służbowego osobie zatrudnionej, która opiekuje się dzieckiem, do ukończenia przez nie czwartego roku życia. Oczywiście może ona jeździć w delegacje, lecz musi na to wyrazić swoją zgodę. Pracownik opiekujący się dzieckiem do lat czterech powinien złożyć oświadczenie o zamiarze korzystania lub nie z uprawnienia do odmowy wyjazdu w delegację. Włącza się je do akt osobowych pracownika (w części B). Z poważaniem, Zespół HR PKP Energetyka
Czemu teraz GK pkp energetyka SA informuje na łamach gowork na temat osoby która opiekuje się dzieckiem do lat czterech. A kiedyś , to parę lat temu ,nikt pracowników nie informował. To było za czasów naczelników sekcji i na początku powstania pkp energetyka .
Po co w na pociąg sieciowy elektryka o wykształceniu zawodowym lub średnim o kierunku elektrycznym ? A gdzie są elektromonterzy sieci trakcyjnej po szkolach kolejowych ? Odpowiedż . Są teraz w Obsłudze w obszarze serwisowym. Elektryk o sp . energetycznym, na pociągu sieciowym to cofanie się technologicznie. Tam potrzeba kolejarzy.
Nie wszyscy poszli na PDO. Nieadekwatne traktują pracowników z byłych Es-ów. Bo nie każdy urodzil się elektromoterrm sieci trakcyjnej z kolejówki . W Es-sie były inne urządzenia i materiały.
Dzień dobry. Dlaczego pkp energetyka , teraz o tym pisze. Przecież kierownicy, dawni naczelnicy , zawszcze nie byli niedoinformowani. Nawet przekonałem się pracując w tym zakładzie pkp. Traktując co niektórych pracowników jak tzw." zapchaj dziurę" w brakach pracowników
Czemu takie kwestie nie były rozpatrywane wiele lat wcześniej. Takie rzeczy też doświadczyłem w tym zakładzie . Pracownik najniższego szczebla to inny pracownik. Przecież też ma rodzinę i obowiązuja takie same przepisy jak ptacowników na stanowiskach kierowniczych lub wyższych.
Bo jak była PKP ENERGETYKA S.A. była państwem w państwie w tamtych latach co piszesz to była to Republika kolesiów która pracowników miała w przysłowiowym nosie. Dopiero prywatny Amerykański inwestor zrobił z tym porządek. Pozdrawiam.
Witam. Widzę że pojawiło się sporo ofert pracy na stanowisku inżynier sieci dystrybucyjnej. Jakie są zadania na tym stanowisku? Na jakie zarobki można liczyć?
Utrzymanie sieci:od sprzatania stacjii trafo do pomiarow,montarze licznikow,przylacza nowych odbiorcow czyli posadowienie zlacza kable mufy itd.utrzymanie eor i oswietlenia dla plk ogolnie duzo mozna sie nauczyc.
@Gruppensexfuhrer coś więcej można napisać np zdobycie uprawnień budowlanych, sep, system pracy. No i najważniejsze doświadczenie czy idzie dużo się nauczyć czy ludzie chetnie dzielą sie wiedzą. Jako świeżo upieczony inzynier wiem że brakuje mi praktyki. No i również jakieś widełki płacowe aby wiedzieć podczas rozmowy jakij stawki się spodziewać. Może również @PKP Energetyka ktoś z hr się wypowie.
No budowlanych chyba niezrobia.sep zrobia bez problemu i takie jak obsluga podnosnika czy pilarz tez sa.ja pracuje 7 do 15 ale woz pomiarowy robi po 12 godz 3 do 4 dni w tygodniu,zalezy od grafiku.wiedze napewno zdobedziesz ludzie sa ok.pozdro.
Jeszcze place.jako inz bez doswiadczenia mysle ze 3600 do 4300 to bedzie tak okolo.jest sporo dodatkow karty fit,kasa na swieta,zwrot za wczasy,posilki regeneracyjne w formie karty zakupowej,wczasy pod grusza itd.
Jaka wiedzę zdobędziesz? Jedni siedzą całe życie na podstacjach trakcyjnych, na warsztatach, w laboratorium i reszta ich nie obchodzi , innych traktują do wszystkich prac, gdzie im zabraknie pracownik. Szukaj w innych firmach energetycznych.
Bardzo duzo mozna sie nauczyc.wlasnie przez to ze robi sie wszystko to mozna liznac wiedzy z kazdej strony.od podstacjii po zlacza nn stacje trafo gpz110 pomiary laboratoria wozy pomiarowe itp.czego oczekiwac jeszcze???
Ogólnie mówiąć niczego się nie nauczysz jako inżynier elektryk lub elektryk , pracując na pociągu sieciowym. Reszta , to jest w Obsłudze tam też nic nie ma ciekawego do ogarnięcia.
Z punktu widzenia robotnika administracyjnego w Obsłudze chciałbym podkreślić, że w ciągu ostatnich lat naprawdę wiele rzeczy zmieniło się na plus: 1. Cyfryzacja - Systemy takie jak GIS, Planer (tak, ten znienawidzony Planer), Scada itd., to narzędzia, które usprawniają pracę w sposób nieoceniony. Pisanie poleceń na pracę, sprawdzanie aktualnego układu zasilania, weryfikacja schematów... Nie wyobrażam sobie już pracy bez tych narzędzi. Minus: Kolejnych aplikacji i systemów jest już tyle, że powoli nie sposób je wszystkie ogarnąć. 2. Samochody - przed prywatyzacją nie lada wyzwaniem było zapewnić brygadzie dojazd na robotę. Trzeba było kombinować, żeby jedna brygada zawiozła drugą, a potem ją odebrała. Teraz samochody stoją, tylko siadać i jechać. Minus: Nie ma powoli komu jechać, mimo, że samochód stoi do dyspozycji. 3. Wycinki - Pamiętam, że jak zaczynał wiać wiatr i padać deszcz patrzałem na zmianę w okno i telefon czekając, aż zadzwoni Dyspozytor. I nigdy nie zapomniał, zawsze dzwonił. Teraz w zdecydowanej większości (poza naprawdę nielicznymi wyjątkami) linie są wygolone tak, jak powinny być. Awarii jest znacząco mniej. Moje zszargane nerwy nie reagują już jak kiedyś na deszcz i wiatr. Za to szczerze i serdecznie dziękuję. Minus: Absolutnie brak. Piszcie jakie Wy widzicie jeszcze zmiany na lepsze... Naprawdę obiektywnie jest sporo plusów.
Planer musi istnieć,ponieważ nie ma dyscypliny w pracy. Co niektórzy traktują jeszcze pkp ja za czasów (usunięte przez administratora). Czy się pije czy się leży i tak się to należy. A co do pracowników , powinni pracować tam gdzie ich miejsce a nie roszady robione przez kierowników , dyrektorów i inne zbędne osoby bez wiedzy i wykształcenia w sensownym kierunku.
Pojazdy stoją bo nie mają kogo wozić, brak pracowników w Rejonach. Robót doszło dla PLK, BUDOWA, PRZEBUDOWA PODSTACJI a, ludzi malutko, gdzie nie tak dawno teren Sekcji obslugiwalo 60 pracowników a teraz 20 tak może pisać człowiek siedzący przy komputerze i nie znający się na robocie, to tak samo jak specjaliści od pojazdów najpierw sprzedawali samochody, a teraz nie ma trzym jeździć i jeszcze troszeczkę naprawdę będą wyjeżdżały 3 brygady na robotę i każda na inny teren tak się poprawiło szkoda pisać szkoda gadac
Pozazdrościć stojących samochodow. W moim rejonie pomimo braku ludzi jest jeszcze większy brak samochodów. Nie można podzielić ludzi na różne zadania a jak dojdzie delegacja to już zapomnij o samochodach. Były sprawne samochody to sprzedało, te które zostały już tylko do skasowania. Tak, kupili nowe ale mniej i dużo czasu stoją w serwisach.
Za jakie pieniądze? Jeżeli jesteś zadowolony to zapytaj na jaką kwotę firma jest zadłużona? Zapytaj o zadowolenie ponad 3500 pracowników zwolnionych przez 7 lat?
Mnie osobiście wpienia i pozbawia skutecznie każdego dnia zaangażowania w codzienne obowiązki olanie pracowników administracyjnych jesli chodzi o premie. Z przyczyn niezależnych zostali ukarani brakiem premii, dostali 2 x więcej roboty bo umowa z PLK i jeszcze muszą naprawiać to co ktoś zawalił przy podpisaniu umowy. Kiedyś człowiek pracował z pasji, teraz liczą tylko się tabelki słupki i wykresy.
Pracownicy administracji, kierownicy i tak maja duże premie i pensje. I ic się nie robi w stosunku przelożony pracownik , pracownik i przełożony. . Są osoby nie do ruszenia z stanowisk. .
Nie ktorym nie dogodzisz. Ja sie zgadzam, z @ALEKSANDRA, dla mnie planer działa i nie przeszkadza mi w pracy. ale pomaga a jak komuś nie pasuje nie musi tu pracowac.
Wreszcie jakis sensowny komentarz gdzie ktoś uczciwie napisal jak jest. ja dorzuce do tego, ze dla mnie dużo lepiej po zmianach na pocigach, w sensie P4 i P5. wszystko ma ma plusy i minusy ale przynajmniej zmiany widac jak cos nie tak nie tak zgłaszasz to do kierownika i tyle
Bzdury piszesz.ja w duzym miescie robie.ani jedna osoba niezostsla zwolniona.bylo pdo dla chetnych szczegolnie z ograniczeniami.kto chcial poszedl kto nie to nie.zostalo nas okolo 60 proc.osoby z ograniczeniami rowniez.i jakos nikogo niezwolnili.
Dobrze oddany komentarz na temat dyscypliny pracy, roszad pracowników i ich miejsc pracy oraz ich wykształcenia. To po co w Usługach elektryk, energetyk a tam potrzeba monterów sieci trakcyjnych, którzy są teraz w Obsłudze.
Bardzo dobrze napisany komentarz,zgadzam się praca powinna być dla każdego w swoim rejonie a nie dziś tu jutro 300km dalej bez delegacji oczywiście,bo tak jest przekształcona umowa by człowiek niedostal delegacji wyjechał wcześniej parę godzin zrobil charytatywnie, i wracając po nocy łącznie jakieś 500km tuż przed miejscem docelowym wymęczony miał szansę rozbić się o drzewo i co to za "Bezpieczeństwo"na papierze i w biurze dobrze zapraszam z biur w teren, pozdrawiam tych co pracują w terenie ,Być może dalej bym pracował gdyby nie "wspaniałe pomysły"pseudo pracowników zza biurek.Za darmo dziś umarło i rynek pracy dla fachowców jest otwarty.
Dobrze o tym napisałeś @Byly pracownik do komentarza @ Aleksandra. Dodaj jeszcze roszady z dawnych ES-ów. Powinni wszyscy być w Obsłudze, a dawne EL w Usłudze plus podstacje . Jak brakuje pracowników na pociągu sieciowym to powinni zatrudnić nowych oraz zwerbować wszystkich tych co są sieciuchami i a pracują w pkp energetyka Obsluga.
Czlowieku czytam te twoje wypociny już od jakiegos czasu, ale juz na prawde się nie da na to patrzec . Jak sie nie podoba zmien robote i przestan biadolić jak bys za kare tu pracowal. No chyba ze liczysz na awans za swoje cenner porady. Ja pracuje ponad 30 lat i tez duzo widzialem, ale zawsze jak mi cos niepasuje to ide do kierownika a pewnie powinienem pomyslec co Waldek by zrobil. Wyobraż sobie, że sa ludzie ktirzy pracują tu i nie narzekają a nawet więcej sa z roboty zadowoleni. Co do samochodów to to jeśli tak znasz się na robocie to idz się z nimi zamien będziesz lepiej zarzadzal
A w którym rejonie? Wogole dziwie sie na te wasze opowieści o samochodach, albo nie umiecie umyć, albo chcecie ferrari, a już najgorzej jak są jakieś bo trzeba nimi jeździć. U mnie są i samochody i ludzie i każdy umie sobie poradzić.
To w firmie takie różnice w dostępie do aut i organizacji pracy, czy zarobkach, w zależności od regionu, czy poprostu jeden bardziej widzi zalety, a drugi wady? Napisz, czy częste są delegacje lub nadgodziny i ile da się tu zarobić teraz? Może bym się tu zatrudnił, tylko muszę też wiedzieć, jakie trzeba mieć kwalifikacje, by zatrudnili?
Już pisałem gdzieś, ale powtóżę za co pewnie zostanę zjechany. Cieszę się że są próby ułożenia pracy bo powinna być ułożona. Widać że komuś zależy więc i planer i KAIZEN dla mnie na plus. Dzięki temu jest dużo lepiej , a jak coś nie pasuje to zgłaszam bo przynajmniej mam poczucie że zrobiłem coś dla polepszenia.
Teraz są wyższe zarobki i narzekają. Sami tego chcieli. Pracowników pozbyli się. Są na pociągu sieciowym lub ich zwolnili.
Ja przy komputerze nie siedzę i cieszę się że jest robota. Pewnie sam byś chciał za biurkiem siedzieć i dyrygować, ale zostaje tylko mądrzenie się na forum. Ciekawe ile tych pomysłów przedstwiłeś w swoim rejonie.
Pozdrawiam Sekcję TORUŃ szefa i wszystkich Kumpli super sie pracuje kasy jak to zwykle mogło by być więcej ale spoko wystarczy ZDRÓWKA
serio? podwyżki systemowe 6% przy inflacji w tamtym okresie 16% to jest ok? w tym roku wiem że też ma być podwyżka jednocyfrowa. Pracuję 3 lata i nie miałem ani jednego szkolenia, chociaż kilkukrotnie o to prosiłem. Ogólnie na plus to tylko ludzie z którymi mam do czynienia, firma dla mnie na minus
Szanowny Panie, Dziękujemy za komentarz. W PKP Energetyka co roku dokonujemy analizy wysokości wynagrodzeń, biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą firmy, dane rynkowe, a także jakość pracy, która oceniana jest podczas corocznej rozmowy podsumowującej, w trakcie której omawiane są m.in. cele oraz dalsza ścieżka rozwoju. Naszym pracownikom oferujemy również premie miesięczne, kwartalne i roczne (w zależności od stanowiska) oraz atrakcyjne benefity, w tym opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie, duże zniżki na podróż koleją, karty sportowe czy bezpłatne szkolenia. Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem https://www.pkpenergetyka.pl/O-PKP-Energetyka/Kariera/Benefity oraz w zakładce „Wynagrodzenia i benefity” na naszym profilu na portalu GoWork. Ewentualne problemy ze szkoleniami prosimy zgłaszać na adres: hr@pkpenergetyka.pl
Pięknie oraz rzeczowo napisane na temat finansowych nagród i szkoleń. W rzeczywistości to jednych awansują innych powiedzmy nie doceniają. A do szkoleń to by powiedziała jest różnie. Nie adekwatne szkolenia do kierunków wykształcenia. Jak jesteś kolejarzem to powinni pracować na pociągu sieciowym ,a nie zajmować miejsce w z Obsłudze, dawne sekcje energetyczne, które potraktowali po macoszemu. Połączyli ich do Usługi i na pociąg sieciowy. Zamiast zatrudnić nowych pracowników po tych co odeszli na emerytury oraz na inne schorzenia .
W PKP energetyka omawiane są m.in. cele oraz dalsza ścieżka rozwoju pracowników. Jak jeż ścieżka rozwoju i cele pracownika który całe życie pracuje na podstacji, dawne sekcje energetyczne.? Siedzi w jednym miejscu i koniec . Pociąg sieciowy tak samo. Są tacy pracownicy ,że z względu na inne czynniki , pracowali gdzie im przełożony wskazał miejsce pracy. I trzeba było pracować. To tam zbierał doświadczenia oraz ścieżkę. dalszego rozwoju.
No ale to nie ma szansy na awans czy po prostu nie każdy ma ochotę wspinać się po szczeblach kariery, że tak powiem? Daj znać, czy jest „coś wyżej” czy po prostu nie ma na kogo awansować. A jeśli jest, to co trzeba zrobić, żeby mieć szansę?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Energetyka?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Energetyka tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 257.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Energetyka?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 200, z czego 41 to opinie pozytywne, 69 to opinie negatywne, a 90 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Energetyka?
Kandydaci do pracy w PKP Energetyka napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.