Witam. Co możecie powiedzieć na temat pracy jako asystent ds wsparcia klienta anglojęzycznego? Czy to praca typowo przy telefonie? Jakie są widełki jeśli chodzi o zarobki? Jakie godziny pracy?Czy atmosfera w Katowicach jest rzeczywiście taka zła jak czytam w komentarzach? Czego spodziewać się na rozmowie przez telefon? Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Hej, mogę powiedzieć ze swojej perspektywy że praca na tym stanowisku to typowe call center. Siedzi się głównie przy tel. i odbiera połączenia. Na 8 godz. pracy przysługuje 30 min. przerwy. Jak klient dzwoni z problemem, którego nie da się rozwiązać to tworzy się tzw. ticket i wysyła do infomatyków. Każdy pracownik ma też dostęp do tzw. knowledge base czyli bazy danych z najczęściej spotykanymi problemami. Tam wpisujesz kluczowe słowa żeby znaleźć rozwiązanie. Czasem te bazy danych są niedopracowane, przestarzałe, czasem brakuje w nich wielu pojęć, zwłaszcza jak projekt, do którego Cię przydzielą raczkuje. Atmosfera zależy od projektu, na który trafisz, jednak w większości telefonów i maili jest nie do przerobienia. Jeśli chcesz pracować tylko z angielskim to wynagrodzenie z trójką z przodu.
@ Hania – praca jako asystent ds. wspacia technicznego to szeroko rozumiane wsparcie użytkownika końcowego w obszarach takich jak Windows, skrzynka pocztowa, sieć internetowa, itd. Zgłoszenia użytkowników przychodzą do nas drogą telefoniczną, mailową, czy też w formie konwersacji na chacie. Zadaniem w tej roli jest aktywna pomoc użytkownikowi w rozwiązaniu jego problemu z IT. Jest sporo pracy związanej z obsługą zgłoszeń telefonicznych, o których pisze @Robot, ale nie tylko – bo to także logowanie informacji do systemów, odpisywanie na maile, czy wymiana komunikacji z zespołami 2 i 3 linii wsparcia. Sama rozmowa kwalifikacyjna polega na sprawdzeniu motywacji oraz poziomu jezyka, dodatkowo to rozmowa o dotychczasowym doświadczeniu lub wykształceniu. Godziny praca są różne na różnych projektach, ale głównie to praca w godz 7-22 (8 h dziennie na zmianie), zdarzaja sie też zmiany nocne oraz weekendowe. Wszystkie te kwestie omówić można na drugim etapie rozmowy, jaką jest spotkanie z managerem w biurze. To stanowisko to bardzo dobry start w branzy IT. Zaczynąjac od asystenta ds. wsparcia technicznego, masz szerokie pole do dalszego rozwoju w takich obszarach, jak project management, team manager, czy role konsultanckie i techniczne. Wszystkie te stanowiska dostępne są w ramach ścieżek karier w Capgemini.
Chciałabym podzielić się z niemiłym doświadczeniem z dnia wczorajszego. Zostałam umówiona na I etap rekrutacji - półgodzinną rozmowę telefoniczną. Gdy zadzwonił do mnie o tej porze nieznany mi numer tel odebrałam, gdyż spodziewałam się rekrutera z Capgemini. Niestety był to rekruter z innej firmy, dlatego pozwoliłam tylko na to, aby się przedstawił i poprosiłam o późniejszy kontakt. Cała rozmowa trwała max. 2 min i w tym czasie otrzymałam SMS, że inny nr próbował się ze mną połączyć. Oddzwoniłam od razu na ten nr, aby rozpocząć umówioną rozmowę. Niestety nikt nie odebrał. Dzwoniłam jeszcze 2 razy z odstępami 10-min, ale nikt nie podniósł słuchawki. Jakież było moje zdziwienie kiedy weszłam na swojego maila i odczytałam maila od rekruterki z Cap z informacją, że dzwoniła do mnie (przypominam, że było to tylko jedne połączenie!), ale ja nie odebrałam i wobec tego chyba już nie jestem zainteresowana? Muszę przyznać, że dawno nikt mnie tak nie rozbawił :) Pomijam już fakt, że chyba nawet dziecko rozpoznaje po sygnale czy ktoś celowo nie odbiera czy tel. jest zajęty. Jeżeli dział HR w taki sposób traktuje swoich potencjalnych kandydatów to życzę dużo powodzenia. Być może studenci przymknęliby na takie zachowanie oko, ale jako osoba z doświadczeniem musze przyznać, że nie spotkałam się jeszcze z takim potraktowaniem. Nie muszę chyba dodawać, że odpisałam grzecznie na maila, ale nie otrzymałam już żadnej odpowiedzi. Jednak ma to swoje plusy - rozwiali moje wątpliwości co do tej firmy :)
Tu Magda z działu komunikacji Capgemini, bardzo proszę o przesłanie wspomnianego maila od rekrutera na moją skrzynkę: komunikacja.pl@capgemini.com. Postaram się wyjaśnić nieporozumienie. Nasi rekruterzy dzwonią z telefonów internetowych, co mogło wpłynąć na przebieg sytuacji.
Po godzinie czekania na osobę odpowiedzialną za przeprowadzenie rozmowy (nie chcę rzucać nazwiskami) - wyszłam ponieważ do tej samej osoby czekała już kandydatka na inne stanowisko. W porozumieniu z inną rekruterką umówiłam się na inny termin natomiast chcę ostrzec potencjalnych kandydatów że takie żenujące sytuacje mają miejsce w firmie o tak dobrej renomie. Jestem zdegustowana zaistniałym zdarzeniem.
Tu Magda z działu komunikacji Capgemini. Przepraszamy za zaistniałą niedogodność. W celu wyjaśnienia sytuacji bardzo proszę o kontakt na maila: komunikacja.pl@capgemini.com
Cześć, chciałam zapytać jak wygląda praca w dziale czeskim. Co się tam robi, czy jest to praca "na słuchawce", na jakie zarobki można liczyć na początku, czy rzeczywiście mówi się tam po czesku czy głównie po angielsku?
Na moim projekcie na dziale cz/sk praca to w większości call center plus zajmowanie się przypisanymi ticketami. Trzeba być gotowym na to, że w wypadku małej ilości calli czeskich zostaną podpięte kolejki angielskie bądź polskie (zależnie od projektu). Na moim projekcie jest dosyć spokojnie, chociaz trzeba liczyć się z tym, że TM może utrudnić awans albo przeniesienie na inny projekt "bo ktoś musi odbierać" i zostaniesz do końca na słuchawce.
Najlepiej aplikować na wybrane stanowisko i dowiedzieć się szczegółów pracy od rekrutera, który opowie o wymaganiach stanowiska, benefitach, jakie oferuje firma, oraz warunkach finansowych: praca.pl@capgemini.com
A czy ktos sie orientuje na jakie wynagrodzenie mozna liczyc na stanowisku Młodszego Specjalisty ds. Finansów w firmie Capgemini?
Cześć, Jestem po rozmowie kwalifikacyjnej na Młodszego Specjalistę ds. Finansów w firmie Capgemini. Rozmowa poszła mi w miarę dobrze, powiedzieli, że będzie szybki feedback do 24h, ten czas minął. Bardzo zależy mi na tej pracy, czy jest ktoś mi w stanie odpowiedzieć ile się czeka na odpowiedź po rozmowie ?
Nie ma reguły, ale zazwyczaj na odpowiedź czeka się 2 tygodnie. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby na następny dzień przyszła odpowiedź :) Jeśli przeszedłeś - to zadzwonią, a jak nie - to raczej dostaniesz maila.
Słyszałem sporo dobrego o firmie. Czy firma rekrutuje aktualnie?
Firma jak najbardziej prowadzi rekrutację, założenia odnośnie 2018 roku dla Katowic są takie, że do końca roku będzie zatrudnione około 200 osób. Najlepiej aplikuj przez stronę www i zakładkę kariera, znajdziesz tam wyszukiwarkę ofert pracy. A jeśli nie możesz się zdecydować na konkretne stanowisko, to podeślij swoje CV na adres: praca.pl@capgemini.com. W razie dodatkowych pytań pisz proszę na komunikacja.pl@capgemini.com. Postaram sie pomóc.
Dwukrotnie wysylalam juz CV na konkretne stanowisko (raz z polecenia, następnie osobiście poprzez strone www). Wydawaloby się że spelniam wszystkie wymagania, jednak mimo upływu czasu nie otrzymalam zadnej odpowiedzi :(( ogloszenie co jakis co jakis czas jest aktualizowane na portalach m.in. pracuj.pl... czy wyslac CV po raz kolejny, czy lepiej dac juz sobie spokój?
Z jakiegoś powodu Twoja aplikacja nie jest brana pod uwagę na to konkretne stanowisko, dlatego polecam aplikować na inne ogłoszenia. W razie pytań pisz na komunikacja.pl@capgemini.com
Ile w Capgemini można zarobić z niemieckim na B1? Bardzo ważna jest dla mnie ciągła nauka języka, chciałbym zdać Goethe Zertifikat B2 przed koncem roku. Pozdrawiam, Kamil
6000 brutto? Czy ty mnie wkręcasz? :O Myślałem że na początek raczej z 4000 brutto, szczególnie z B1?
Kwoty z nieba ktoś podaje ... osobiście zostałam przyjęta na Clicka ponieważ mój niemiecki jest na poziomie B1 i nie dostaniesz więcej niż 3300zł brutto.
Zarobisz około 3000 zł netto. Tylko broń się nogami i rękami od projektu z 8 piętra "d.b. szajstel".
Dziękuje za odpowiedzi! A odnośnie tego programu 'clickaj po niemiecku', myślałem że jest dla ludzi którzy umieją powiedzieć że "ala ma kota i niewiele więcej" (takie opinie słyszałem)? Jeśli rozumiem wiadomości z SAT1 + 90% tekstów pisanych na zeit.de to też się tam kwalifikuję? Co prawda mam problemy z płynną mową ale pisać i czytać to potrafię bez problemów, a z czasem i mógłbym śmiało rozmawiać... To aplikować na 'clickaj' czy bezpośrednio na jakieś stanowisko? Nie mam wykształcenia ekonomicznego tylko techniczne + 2 lata w branzy elektrycznej, czy to coś zmienia? Angielski B2/C1, nieco zakurzony ale ciągle sprawny
3300 brutto na clicku czy juz w pracy ? W sumie to na rozmowie nie podali mi wynagrodzenia ani na clicku, ani w pozniejszej pracy. PS. Ile czasu po rozmowie w firmie czekalas na kontakt ? Ja mam jutro 2 tygodnie od rozmowy, na ktorej szalu moze nei zrobilem ale mysle ze calkiem duzo wybelkotalem z siebie jak na 2 tygodniowy powrot po kilku latach do niemieckiego :D
Jakie są zmiany w Capgemini w Katowicach(Silesia Business Park)?
Czy ktos z Was ponownie aplikowal do Capa? Nie powiodlo mi sie na rozmowie z TL i zastanawiam sie czy ma sens ponowne wyslanie mojej kandydatury. Chcialbym aplikowac teraz do innego dzialu.... co myslicie? Czy lepiej odczwkac. Bardzo mi zalezy na pracy w tej firmie
Nie wiem co myśleć o dziale rekrutacji. Odzew był praktycznie natychmiastowy, umówienie na rozmowę w biurze również. Natomiast czekanie na odpowiedź no tutaj dział rekrutacji już leży... Zero odzewu po miesiącu od rozmowy kwalifikacyjnej z menadżerem, maile również nie poskutkowały... Czy naprawdę dział rekrutacji nie jest w stanie nawet odpisać na maila co z moją kandydaturą? Ciekawe jakby się czuły osoby z tego działu, gdyby starały się o nową pracę i nie uzyskały informacji zwrotnej... Dział chyba się pogubił....
Tu Magda z działu komunikacji Capgemini. Przykro mi, że nie dostałeś odpowiedzi po rozmowie rekrutacyjnej, faktycznie firma powinnna się z Toba skontaktować w tej sprawie. Jeśli czyjaś kandydatura odpada w trakcie rekrutacji, to rekruter jest zobowiązany wysłać maila do 2-3 tygodni. Czasami jednak z powodu dużej ilości zgłoszeń i równoległych rozmów rekrutacyjnych zdarza się, że rekruter nie jest w stanie odpisać wszystkim kandydatom. Podeślij proszę opis tej sytuacji na maila: komunikacja.pl@capgemini.com. Postaram się wyjaśnić sytuację.
@Grzesiek, widziałam, że byłeś zainteresowany pracą w Capgemini. Jakie stanowisko Cię interesowało? Udało Ci się dostać do pracy w tym miejscu? @Magda, rozumiem, że pracujesz w Capgemini. Polecasz aplikować? @Justyna, zastanawiałaś się nad aplikowaniem do pracy w Capgemini. Zdecydowałaś się?
@Natalia, każdy ma swoje doświadczenia z różnych działów w firmie, ale dla mnie plusy to możliwość pracy z domu, luźna atmosfera, mam dobry zespół, choć akurat większość poza Katowicami. Sporo jeżdżę służbowo i bywam na konferencjach branżowych, co lubię. Na początku trudno mi było przyzwyczaić się do wielu systemów IT, po czasie widzę, że są wygodne w użyciu. Właściwie wszystko, od wniosku urlopowego po rozliczenie delegacji i czasu pracy, szkolenia, wewnętrzne konferencje, robi się online, co mi bardzo pasuje, bo nie lubię biegać z karteczkami od kadr po dyrektora. Niezbyt mi odpowiada lokalizacja biura, bo bez samochodu dojazdy zajmuja mi sporo czasu, a ostatnio mam cały czasy kłopoty z autem, ale w sytuacjach podbramkowych ratuje mnie home office. Mogę do pracy przyjść między 7-9, więc nie stresuję się ewentualnym spóźnieniem, zostaję dłużej. Biura nowoczesne, estetyczne, czysto, kawa, woda, 100 rodzajów herbatek, nie trzeba biegać ze swoim słoiczkiem, a bywałam w takich miejscach, gdzie wydzielano przydziały. Natomiast trochę mi nie odpowiada duża ilość ludzi w biurze. Plusy są takie, że firma jest duża i elastyczna, sporo osób rotuje na stanowiskach i w działach wewnątrz firmy. Ludzie z mojego zespołu pracują po kilka lat. Zaczynali w jednym dziale, przeskakiwali do kolejnego, czasem wyjeżdżali i wracali, dziewczyny szły na macierzyńskie, potem wracały na pół etatu, jest po prostu szansa zmiany drogi wewnątrz firmy i sporo opcji do wyboru. Pracy jest dużo, są dni, że nie mam czasu na kawę. Nadgodzin staram sie nie robić, wolę odbierać czas, ale niektórzy biorą płatne nadgodziny, przy czym to zależy od projektu. Jest dużo działów i każdy ma swoje ustalenia. Wypłata punktualnie.
OPOLE, Cała rekrutacja przebiegła pomyślnie. Mimo dobrej znajmości j.niemieckiego zostałam wpisana na szkolenie CLICK - kurs j. niemieckiego, przypuszczam, że po prostu chcieli zaoszczędzić na rekrutacji ponieważ zaoferowali 3000 zł bonusu jeśli zaczniesz prace od pewnej daty. Zero jakichkolwiek informacji na ten temat, trzeba było dopytywać innych pracowników. Szkolenie 4h słuchania na słuchawkach przy agencie , 4h szkolenia CLICK. Po 2 miesiącach wchodzisz na linię. I tutaj wszystko zależy od tego na jaki projekt trafisz. Pech chciał, że trafiłam na ten większy (baza danych do ogarnięcia to jakieś nieporozumienie) wszystko zostało tak podkolorowane, a w rzeczywistości czuję się jakbym pracowała w call center. Inne projekty nie są tak rozbudowane i dlatego jest taka rotacja, ponieważ szukają ludzi na ten właśnie większy projekt. Po opiniach innych zmiana projektu na inny jest odbierany jak jakaś obraza. Ludzie fajni, atmosfera tak samo. Szkoda, że projekt niedopracowany.
czy ktoś pracował w Capgemini jako Asystent ds. Wsparcia Klienta Anglojęzycznego? Jak wyglądała dokładnie taka praca, bo w ofercie same ogólniki, poza tym że praca przez większość czasu wykonywana jest z domu
@Rozczarowany kandydat A może rzeczywiście to czyste przeoczenie. Widzę na stronie firmy, że prowadzą sporo rekrutacji jednocześnie, może po prostu coś umknęło. Ale generalnie znalazłam informacje w sieci, że firma otrzymała wiele nagród dotyczących procesów HR (np. „Firma o największym wzroście zatrudnienia” TOP 200 edycja 2012; „Najlepsze miejsce pracy IT w Polsce 2012”; 1 miejsce wśród „Firm Odpowiedzialnych Społecznie” w 2012; „Złote Godło Jakości" w 2011 i 2012 r.; „Solidny Pracodawca 2010”; źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Capgemini ). Są to nagrody sprzed kilku lat. A może ktoś z was ma informację o bieżącej sytuacji w firmie? Jak się tam pracuje? @Rozczarowany kandydat a czy poza faktem braku odpowiedzi ostatecznej możesz nam opowiedzieć jak przebiegała sama rozmowa rekrutacyjna?
Sama rozmowa przeszła pomyślnie, nie mam zastrzeżeń. Jednak nie otrzymanie odpowiedzi jest totalnym brakiem profesjonalizmu. Odnośnie nagród, może w momencie kiedy firma je otrzymała faktycznie dział rekrutacji był na wyższym poziomie?
Wszystko zależy, w którym dziale się pracuje. Ja oceniam to przez perspektywę swojego przypadku. Otóż pracowałem w CG na serwisie ponad 6 lat. 3 pierwsze lata - ok, potem projekty się pokończyły, klienci nie poprzedłużali umów, zaczęła się równia pochyła. W efekcie zostałem skierowany (bez pytania, czy mi się to podoba) do pracy na francuskojęzycznym serwisie, działającym na francuskojęzycznych systemach i aplikacjach oraz w oparciu o francuskojęzyczne instrukcje. I tylko drobny szczegół: ja po francusku "ni w ząb", a o tym, że Francuzi nie chcą mówić po angielsku wie każdy, kto się z nimi zetknął... Ciekawe co by było, gdyby ci klienci wiedzieli, jak "profesjonalnie" działa CG kierując do ich obsługi osoby nie znające języka ?... Skończyło się zwolnieniem mnie, bo tak naprawdę nie mogło być inaczej. Jednakże zarzuty były z palca wyssane i CG "odszczekało" je już grzecznie na pierwszej rozprawie w sądzie pracy, która trwała może 20 minut i skończyła się wycofaniem CG ze swego stanowiska. Pomijając powyższą historię powiem ogólniej: A) Co mi się podobało ? 1) Firma zatrudnia i wypłaca pensję. B) Co mi się nie podobało: 1) Atmosfera plotkarsko-wazeliniarsko-chamska, szczególnie w wykonaniu Towarzystwa Wzajemnej Adoracji Pani Kierownik i Jej Psiapsiółek 2) Brak kompetencji - byłem informatykiem zatrudnionym w firmie z branży IT, a kierownikowali mi przedszkolanka oraz historyczka, nie znający elementarnych pojęć z tejże branży 3) Tumiwisizm - załatwić cokolwiek, jakąś zmianę na lepsze to jest nie do zrobienia, w tej materii są tylko ruchy pozorne 4) System ocen okresowych i zmuszanie pracowników do nonsensownej "nadaktywności" (jak ktoś w kwartale ileś tam razy się nie zasłuży ponad zwykłe obowiązki, to jest źle oceniany i nawet jeśli jest pracowitym superfachowcem, to podwyżki nie dostanie) 5) Totalny brak szkoleń/instruktarzy: siadasz na nowym stanowisku pracy i masz robić, choć systemu nie znasz; musisz dopytywać współpracowników a oni będą odpowiadać tyle, co sami wiedzą tak długo, aż się na twoje wypytywanie nie wkurzą (to się w CG nazywa dumnie "crosstraining"). 6) Bałagan w dokumentacjach - te francuskie materiały były nieaktualne, niedostosowane do stanu bieżącego (wersje systemów, działanie aplikacji, telefony i maile kontaktowe itd. itp., niektóre były nie ruszane od 12 lat !) 7) Korporacyjne myślenie i postawy w najgorszym tego słowa znaczeniu oraz oczekiwanie, że się te korpobzdety będzie nie tylko pokornie łykać i do nich stosować. Różnie się w życiu toczy i może okazać się, że "z braku laku" kiedyś coś jeszcze z tą firmą będę miał wspólnego. Ale jeśli nie będę naprawdę musiał, to oby nigdy.
Nic się nie zmieniło, awansują jedynie miernoty, układy i układziki, ploty, obgadywanie i wazeliniarstwo. Managerowie nie mają pojęcia czym się zajmują ich pracownicy. To jest przechowalnia dla znajomych, obcokrajowcom pozwalają na prawie wszystko a reszta plebsu jest do zaorania.
Brak profesjonalnego podejścia w kontekście rekrutacji. Skontaktowała się ze mną osoba z kadr, która prowadzi procesy rekrutacyjne i czy byłbym zainteresowany. Tego samego dnia odpowiedziałem, że tak ,jestem zainteresowany i co? Mineły dwa tygodnie i zero odzewu. Tego typu sytuacje powodują, że w przyszłości niekoniecznie będę chciał rozmawiać z firmą o potencjalniej rekrutacji. Po co w ogóle ten kontakt?
Miałem identyczną sytuację. Napisał do mnie poprzez LinkedIn pracownik Capgemini, że mają bardzo dużo ciekawych ofert i jak jestem otwarty na rozwój to żebym dał znać. W odpowiedzi napisałem, że przejrzałem oferty i wymieniłem nawet którymi jestem zainteresy. Do dzisiaj nikt ze mną się nie skontaktował. Dziwne podejście.
Czy jest ktoś w stanie powiedziec ile wynosi wynagrodzenie na stanowisku credit and collection analyst?:)
Capgemini skupia się na językach i za nie jest najlepsza płaca, "bonus językowy" jest zależny od języka jakim się mówi. Podstawa wydaje się być pomiędzy 3-3,5k na samym dole drabinki + bonus (czym rzadszy tym lepszy 400-2000zł )
Pomocny, a czy te widełki odnoszą sie też do takiego entry level cutomer service czy tylko do credit and collection analyst?
Capgemini jako firma nie jest moim zdaniem złym pracodawcą bo zarobki jak i benefity nie są najgorsze. Jednak jeśli chodzi o charakter i tryb pracy, atmosferę to wszystko zależne jest od projektu, na który się trafi, gdyż każdy projekt tak na prawdę rządzi się swoim prawem. Ja np. mogę każdemu odradzić pracy na 8 piętrze w SBP na projekcie wspierającym pewną dużą niemiecką firmę transportową i logistyczną.
Dzień dobry, Chciałam zapytać o pracę z językiem norweskim (poziom B2) oraz angielskim (C1) - czy są prowadzone nadal rekrutacje na stanowiska z tymi językami inne niż wsparcie klienta? Byłam pewna, że ze znajomością języka norweskiego bez problemu znajdę ciekawą pracę w Capie (aplikowałam m.in. na stanowisko Contract Management Analyst Norwegian Speaker, gdzie spełniałam wszystkie wymagania i niestety nie było żadnego odzewu). Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam
Napisz proszę maila na komunikacja.pl@capgemini.pl, to postaram się wyjaśnić tą sytuację. Pozdrawiam.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Capgemini?
Zobacz opinie na temat firmy Capgemini tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 161.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Capgemini?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 98, z czego 10 to opinie pozytywne, 64 to opinie negatywne, a 24 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Capgemini?
Kandydaci do pracy w Capgemini napisali 5 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.