Czemu prezes został wybrany bez konkursu ? Kiedy oddacie 13stki? Dlaczego tyle ludzi się zwalnia?
O to chodzi w tym zakładzie żeby sami ludzie odchodzili. Niestety zarządzający zadbali tak o pracę dla załogi że jej praktycznie nie ma. By uratować ten zakład musi wydarzyć się cud albo nastąpić sprzedaż bardzo drogich gruntów. Wszystko drożeje paliwo, jedzenie, czynsze i wiele innych a niestety zarobki tu nie wzrosną bo nawet nie mają pieniędzy by oddać zaległe nagrody pracownikom.
Dlaczego nowy prezes został wybrany bez konkursu ? Kiedy będą trzynastki za rok 2020 ? Dlaczego tak dużo ludzi zwolniło się w październiku ?
Mam pytanie. Jaki pomysł ma tymczasowy prezes i zasiadający w dyrekcji zakładu na to by powstrzymać narastająca fale zwalniających się osób? Bardzo często to ludzie z bogatym doświadczeniem i dużą wiedzą. Wiedzieć trzeba, że sam kierownik czy też mistrz niewiele sami zrobią bez udziału tych ludzi. Co dyrekcja zamierza zrobić by tych ludzi zatrzymać, a tych co jeszcze się wahają, przekonać o tym że są tymi ludźmi na których warto stawiać i inwestować. Teksty typu: To nie właściwy czas lub Obecnie trudna sytuacja zakładu nie pozwala na podwyżki dla załogi. - stają się już oklepane. A by było jasne to chodzi o pensje dla pracowników z 8,9,10,11,12 grupy uposażenia. Inflacja najbardziej dotyka właśnie te osoby, najczęściej młode z kredytami i na dorobku dlatego będą odchodzić tam gdzie więcej płacą a odpowiedzialność jest nieporównywalna.
Ciekawy zakład by zdobyć jakieś doświadczenie i obycie w pracy. Aczkolwiek na dłuższą metę bez perspektyw rozwoju. Pensja jest płacona na czas ,chociaż jej wysokość nie powala.
![logo firmy](http://www.gowork.pl/media/cache/company_logo_profile_square_80/uploads/company_profile_image/1/3/7/1375e6e49f94c84dff0c665c94f19ef9.png)
Może mi ktoś powiedzieć czy to prawda że na kontrolera jakości na dziale mechanicznym przyjmują po znajomości i do tego bez odpowiedniego wykształcenia
Prawda. Nie jest wymagana jakakolwiek wiedza. Co prawda są egzaminy ale egzaminujący też dostali stanowisko po znajomości i też od nich nikt nic nie wymagał.
Prawda jest taka, że żeby odpowiedzieć na to pytanie to trzeba spróbować aplikować na to stanowisko. Podpisując się nickiem "cukiernik" na CV masz małe szanse, chyba że wykształcenie masz ambitniejsze niż nick. Z tego co ja wiem do tej firmy dużo ludzi przyszło po znajomości, ale jeśli robią robotę to ja nie widzę w tym nic złego. Jeszcze wracając do wykształcenia, co znaczy odpowiednie wykształcenie? Np. dla mnie odpowiednim wykształceniem jest takie jakie jest wymagane przez rekrutującego, a znając specyfikę tego działu i zakładu mogę śmiało powiedzieć, że żadna szkoła nie jest w stanie "wyprodukować" pracownika. Każda nowa osoba, nie tylko na stanowisko kontrolera wymaga przeszkolenia, a co do ludzi z kontroli (Działu mechanicznego) to trzeba przyznać że od minimum 10 lat nie zatrudniono osoby bez wykształcenia wyższego, wiec jakiś tam poziom trzymają :) P. S. CUKIERNIK TO DO SOWY, PO DRUGIEJ STRONIE SZUBINSKIEJ.
Masa jest tu ludzi bez pojęcia o swojej pracy, technolodzy, kontrola jakości na innych działach. Większość kopiuj wklej, technologie napisane tak że zwykły pracownik pracujący 2-3 lata napisałby lepiej. Brak wiedzy generuje stres pracowników, brak decyzjności która uważam że technolodzy powinni mieć
Teraz to już może być tylko lepiej...
Czytając opinie, jako były pracownik, życzę kolegom i koleżankom mimo wszystko zadowolenia i satysfakcji jaką miałem z wykonywanej pracy . Szczególnie pozdrawiam załogę "5" i " bliźniaczą ekipę" ...
Witam kolegę.My też miło Cię wspominamy .Może jeszcze los sprawi że do nas wrócisz.Bo jak widzę nie możesz o nas zapomnieć ;) Powodzenia w nowej pracy oraz samych sukcesów zawodowych oby ta praca przyniosła Ci większą satysfakcje od poprzedniej i oczywiście ( WYNAGRODZENIE ) .
Praca z ludźmi którzy podzielają pasję to sama przyjemność, może WZL otworzy filię w Słupsku:) pierwszy wyślę CV:). Odchodząc twierdziłem i nadal twierdzę, że lepszej pracy nie mogłem sobie wymarzyć, niestety czasem trzeba dokonywać wyborów. Szkoda, że nie ma Air Fair. Pozdrawiam serdecznie...
Witam przepraszam troszkę źle sformuowałem pytanie SAMODZIELNY OPERATOR CNC KTÓRY WSZYSTKO SAM USTAWI DOBIERZE NARZĘDZIA NAPISZE PROGRAM ITP. ILE ZAROBI U WAS NA POCZĄTKU I PO PARU LATACH ? ALE PROSZĘ BEZ ŚCIEMY
Pytanko na temat działu mechanik napraw płatowcu, ma ktos jakies doświadczenia bądź opinie zwiazane z atmosferą i rozwijaniem się ?
Może odrazu nazwijcie dział malarni cywilnej jako kolonia karną za chorobowe, kolejne pomysły kierownika za zgodą góry. Ludzie już nie chcą chodzić na chorobowe bo trafią do koloni karnej... Tylko czekać aż będą przychodzić z covidem...
Tak to jest jak ludzie na stanowiskach wysokich są bez odpowiedniego wykształcenia po prostu za kolesiostwo z zarządem. I tacy ludzie zarządzają ludźmi nieudolne. ( Oczywiście nie wszyscy ) Jedno jest pewne bez kolesiostwo nie awansujesz nigdzie, choć Byś skończył najlepsze szkoły i miał najlepsze doświadczenie to i tak nie masz szans na stanowisko kierownika czy mistrza.
Witam, pojawiło się ogłoszenie w dziale logistyki. Ma ktoś wiedzę jak ta praca wygląda na codzień i ile można zarobić? Jaki jest socjal w WZL? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jak chcesz iść na parę miesięcy do pracy to spoko,na dłużej nie warto, nie ma żadnego awansu, często jest Tak,że ludzie 1pracujący fizycznie mają większą wiedzę i wykształcenie od tych co nimi kierują. Niestety nie ma żadnej drogi awansu, wymogi jakie trzeba spełniać na dane stanowisko są wogole nie respektowane w tym zakładzie. Aż dziwne ,że tego jeszcze PGZ nie ruszył, ale kwestia czasu
Witam . Mam pytanie odnośnie zarobków u was operator programista CNC ALE PANOWIE BEZ ŚCIEMY ILE U WAS MOŻE ZAROBIĆ. NA POCZĄTKU I PO PARU LATACH?
Moglibyście powiedzieć, co należy zrobić, żeby dostać się do pracy w Wojskowych Zakładach Lotniczych? Jeśli trzeba przejść jakiś specyficzny test podczas rekrutacji czy coś w tym stylu, proszę o info. Niestety nie mam pojęcia, jak to wygląda. Dlatego czekam na wasze odpowiedzi w tej sprawie i proszę - dajcie znać.
Nikt nie jest w stanie potwierdzić, czy w wyborach pracowników do Rady Nadzorczej trzeba mieć egzaminy jak poprzednio? Zależy mi wyjaśnieniu tej sprawy? Czy z biura ktoś bierze udział w wyborach pracowników do Rady Nadzorczej? Wydaje mi się, że w tym roku po raz pierwszy kandydat nie musi mieć egzaminów, brak jest ograniczających wymogów, każdy z pracowników może kandydować o ile zbierze podpisy od 15 % pracowników, to tylko ok 200 podpisów.
Witam byłem na rozmowie kwalifikacyjnej na mechanika i zaproponowano mi 3600zł brutto czy w tym zakładzie naprawdę tak mało się zarabia?
4 brutto po kilku latach to 2,8 tys do reki i to jest lotnictwo ? To jakas kpina . W biedronce mozna tyle zarobic . A Pan Prezes ile zarabia 50 czy 100 tys ??? :)))
Nie, to nie jest lotnictwo, to jest praca. Nie wycieraj sobie gęby prezesem. W zakładzie są zarobki jakie są, ale też przełożony pracownika sugeruje podwyżki, brygadzista może zaproponować podwyżkę, następnie musi ją zatwierdzić mistrz bądź kierownik. To fakt w Biedronce bądź w jakimś innym miejscu pracy można zarobić podobnie lub więcej, albo mniej, tylko jest jeszcze jedno ale, socjal. Niewiele jest zakładów pracy, które oferują taki socjal jak jest w Wzl. Zamień się z prezesem na stanowisko i zobaczysz czy te 50, lub 100 tyś pokryje Twój stres i odpowiedzialność.
O czym ty mówisz? Jaki masz ten socjal? Pare groszy dadzą na święta a na nagrodę to trzeba czekać i nikt nie powie kiedy co i jak podczas gdy w innych firmach już dawno dostali 13 pensje. A za 50 tys to chętnie zamienię się z prezesem jak 99% załogi i mogę jeszcze udawać biskupa
Święta racja kolego .Popieram Cię w 100 Procentach .A jeżeli chodzi o socjal to w biedronce nie jest źle ...Jest 13 talony na SWIĘTA .Pakiet medyczny i wiele innych .I nie ma aż tak dużej odpowiedzialności jak w mechanice lotniczej a pieniądze prawie tę same...
Lotnictwo to praca jak kazda inna to ciekawe podejście ...Trochę biznesowe...Wmówić drugiemu człowiekowi że jego praca niczym się nie różni od innej :) Czy Mechanikiem Lotniczym może zostać Pieikarz,Stolarz i Cukiernik ??? Taką wypowiedź jak zaprezentowałeś na forum świadczy o poziomie twojego intelektu (usunięte przez administratora)
I to żeby było wiadomo że tyle w biedronce bez kwalifikacji z przyuczeniem na rękę .pozdrawiam
Po pierwsze nie napisałem, że lotnictwo to praca jak każda inna, po drugie nic nikomu nie wmawiałem, po trzecie nieliczne jest grono osób, które ma wyuczony zawód mechanika lotniczego, to po pierwsze, po drugie, tak cukiernik, piekarz, stolarz może zostać, pracować jako mechanik lotniczy, wszystko zależy od predyspozycji, po czwarte pracowałem i dalej pracuję z osobami, które przyjmując się do pracy jako mechanik lotniczy pracowały w innym zawodach nie widziały na oczy samolotu z bliska, a teraz są wykwalifikowanymi pracownikami. I nie wyjeżdżaj mi tu z poziomem mojego intelektu, bo z Twojego wpisu również można odnieść wrażenie, że intelektem niegrzeszysz.
Praktykant mechanik w dużym lotnictwie w Polsce zaczyna od pensji 4000zl brutto. Mechanik B z typem zarabia ok 8 tys brutto wzwyż. A ile zarabia mechanik z B w WZLach? Jak będą mało płacić i jak minie Covid to mechanicy z papierami uciekną
Jak jesteś z tych z polecenia to nawet jak nie masz matury mozesz dostac dosyc dobre stanowisko. Ilu jest mlodych co jak do reki dostaja suwmiarke to nie potrafia odczytac wymiaru...a to chyba uczyli na technie w szkole podstawowej.... szanuje ludzi nie z pasja do lotnictwa a z wiedza i praktyka. Sama miloscia do lotnictwa nie dasz zarobic zakladowi. Niech zrobia przeglad stanowisk i obiektywnie zweryfikuja pracownikow.
To nie lotnictwo to PRACA ? Ile lat trzeba się szkolić , ile wiedzy trzeba zdobyć i nabyć umiejętności aby stać się mechanikiem z Lotniczym z prawdziwego zdarzenia ??? Ile czasu trwa szkolenie z obsługi kasy fiskalnej i płatności elektronicznej ??? To jest moja skromna sugestia dla Ciebie .
Z prawdziwego zdarzenia tzn jakim? że spojrzy na samolot i będzie wiedział w czym problem, że nie będzie popełniał błędów, że będzie robił wszystko idealnie? Szacun, na prawdę szacu, ale nie ma osób idealnych. Ktoś dla Ciebie może być idealnym mechanikiem, człowiekiem, ale dla kogoś innego będzie tylko dobrym, wyjątkowym mechanikiem lotniczym osobą. Człowiek uczy się całe życie. Pracuję jako mechanik lotniczego ponad dwadzieścia lat i bywają sytuacje, że zostaje zaskoczony problemem. Przykład z obsługą kasy fiskalnej, a doświadczeniem zawodowym trochę nietrafiomy. Popatrz ile osób ma prawo jazdy obsługuje samochód typu tankowanie, dolanie płynu do spryskiwaczy, ale miewają problemy jako kierowca, i uczą się, zdobywają doświadczenie, aby jak najlepiej prowadzić auto. Nikomu nie ujmuję każdy zawód wymaga nauki doświadczenia. Mechanik lotniczy robi wrażenie, bo przy samolocie pracuję, a mechanik samochodowy? Nie ma odpowiedzialnej pracy?, Spawacz, który musi pospawać w miejscu do którego nie ma dostępu maszyna, a jest to o np cysterna, tu dzież jakiś inny ciśnieniowy pojemnik, też jego praca nie jest odpowiedzialna? Migomat włączył ( w tym przykładzie migomat to kasa fiskalna ) ale doświadczenia nabył z czasem.
To nie tak.Nie łapiesz tego co Ci chce przekazać .Mechanik lotniczy to praca nie tuzinkowa opierajaca się na wielu latach doświadczenia oraz ciągłego doszkalania się ...Wymagająca ogromnego skupienia i moblizacji .Jest to praca na sprzęcie lotniczym przeznaczonym dla Wojska .Nie każdy może podjąć tą pracę .Musisz spełniać szereg wymagań takich jak zaświadczenie o nikaralności , wykształcenie ukierunkowane , mechanik lotniczy, atutem jest znajomość języka Ang .Żaden cudzoziemiec z bliskiego wschodu szturmujący Polski rynek pracy nie moźe podjąć tej pracy ze względu na bezpiczeństwo kraju .Więc smię twierdzić że te pensje wypłacane zalodź na tym stanowisku są bardzo zaniżone w stosunku do rodzaju wykonywanego zawodu .Mam nadzieję że w niedalekiej przyszłości kadra która zarządza tą firmą przeanalizuje głos ludu na forum.Pozdrawiam całą załogę .
Mechanik lotniczy robi wrażenie, a samochodowy już nie, ale oboje mają odpowiedzialna pracę? Człowieku o czym Ty mówisz. Z calym szacunkiem do Ciebie i Twojego doświadczenia, ale tu nie ma błędów. Tutaj jeden głupi błąd może kosztować życie innych. To nie jest samochód osobowy, ze jak nawali to zwyczajnie zjeżdżasz na pobocze i dzwonisz po lawete. Jesli tutaj sie cos zepsuje, to leci na dół. To sa silniki pracujące w powietrzu, wiec nie mów mi, ze praca mechanika czy innego spawacza jest tez tak samo odpowiedzialna jak nasza mechaników lotniczych.
Nad rzeczką opodal krzaczka siedziała kaczka pijaczka, zamiast trzymać się rzeczki pędziła bimber z porzeczki:,-). Pytanie do przedmówcy. W samolotach nie ma elementów spawanych? W samochodzie jak zasiądą hamulce, lub urwie się koło pomimo tego, że samochód nie spadnie, bo przecież nie leci też mogą zginąć ludzie. W każdym zawodzie jest odpowiedzialność, większa, bądź mniejsza, ale jest!
Idąc tym tropem dedukcji, to równie odpowiedzialna okazuje się praca mechanika rowerowego, bo może urwać się koło. Twoje argumenty zupełnie do mnie nie przemawiają, ale ten bimber mnie zaciekawił. Chyba będę musiał spróbować
Każdy ma prawo mieć swoje zdanie, do niczego nie próbuję przekonać, ani niczego wmówić. Zgadza się, może urwać się koło i rowerzysta w najlepszym przypadku się poobija, w najgorszym może się zabić. Samolot w najlepszym przypadku rozbije się w terenie niezamieszkałym, pilot ma szansę na uratowanie w tym przypadku siebie i przeważnie tak bywa że robi wszystko w miarę możliwości aby zapobiec większej katastrofie kierując maszynę poza osiedla. Sytuacja z samochodem inna bo mogą ucierpieć i inni kierujący jak i piesi. Masz rację, że mechanik samolotowy brzmi dumnie i ładnie, ale jest jeszcze "pare" innych zawodów od których zależy ludzkie życie, czy też zdrowie. Pozdrawiam :-)
Czy z biura ktoś bierze udział w wyborach pracowników do Rady Nadzorczej? W tym roku po raz pierwszy kandydat nie musi mieć egzaminów, brak jest ograniczających wymogów, każdy z nas, pracowników może kandydować o ile zbierze podpisy od 15 % pracowników, to tylko ok 200 podpisów.
Czy z biura ktoś bierze udział w wyborach pracowników do Rady Nadzorczej? W tym roku po raz pierwszy kandydat nie musi mieć egzaminów, brak jest ograniczających wymogów, każdy z nas, pracowników może kandydować o ile zbierze podpisy od 15 % pracowników, to tylko ok 200 podpisów.
Proponuję przyjrzeć się stanowisko typu kontrola jakości, (wydział mechaniczny) bidulki tak mało zarabiają że muszą laptopy przynosić na drugą zmianę by się nie nudzić, zarobieni po łokcie, praca po znajomości, a i tak im źle,
Serdecznie pozdrawiam WZL2, szczególnie załogę "5" i oczywiście " bliźniaczą ekipę " :). Podobno Nowy Rok powinien być lepszy od minionego... dla mnie równie wyjątkowy był 2019 z uwagi na możliwość pracy z Wami. Niedosyt pozostanie... Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku Koledzy....!!!!
Szanowni Państwo, Bardzo nam miło powitać wszystkich Użytkowników platformy GoWork, poszukujących informacji na temat firmy Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. Dziękujemy za wszystkie Państwa opinie. Staramy się być obecni wszędzie tam, gdzie podejmowane są kwestie dotyczące naszej firmy, dlatego chcemy wykorzystać nową płaszczyznę komunikacji, by odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Państwa pytania. Za cel stawiamy sobie przedstawienie kompleksowego, obiektywnego obrazu pracy, a także warunków zatrudnienia w naszej firmie. Zapraszamy Państwa do otwartego dialogu oraz aktywności na forum. Przypominamy jednak, że wszystkich nas obowiązuje regulamin, który nie zezwala na używanie obraźliwych słów w stosunku do kogokolwiek. Komentarze zawierające treści niezgodne z prawem będą usuwane przez administratora. Niech to będzie dyskusja merytoryczna dotycząca konkretnych problemów do rozwiązania, jak i naszych sukcesów czy mocnych stron firmy Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. W zakładkach na stronie znajdziecie Państwo informacje o firmie, ofercie, a także o aktualnie toczących się rekrutacjach. We wszystkich kwestiach wymagających analizy, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu pod adresem e-mail: opinie@wzl2.mil.pl Pozdrawiamy, Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A.
Z rekrutacjami jest problem u was gdyz ubiegam sie ostanowisko mechanika lotniczego od dlugiego czasu i nie dostaje gdyz przyjmujecie starych wojskowych
Tu się zgodzę z Tobą, również nie jestem zwolennikiem przyjmowania emerytów wojskowych. Ale tu w dużej mierze ma coś do powiedzenia kierownik działu, którego z potencjalnych kandydatów zatrudnić, bo to on przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną ostatecznie, ale cóż w takim razie zrobić jak się spotykają kumple po fachu i trzeba pomóc emerytowi, ech....
Nie zgodzę się z tą opinią że zatrudnia się samych emerytów wojskowych. Prawda jest że wielu pracuje byłych wojskowych ale są zatrudniani na takich samych warunkach co inni ,tylko że..... trudne czasy. Warto szerzej popatrzeć na tą tematykę. Epidemia, wyhamowanie w produkcji przez covid ? W innych zakładach pracy są zwolnienia , urlopy bezpłatne i inne drastyczne posunięcia. Warto zastanowić się zanim żale swoje wyleje się na forum." Mechanik" w swoim komentarzu też powinien zweryfikować swoje poglądy mając na względzie obecną sytuację zakładu i to co dzieje się poza bramą WZL. Co do ofert pracy to trzeba być cierpliwym a to dobra cecha dla młodego człowieka, a tym bardziej dla osoby starającej się o pracę mechanika lotniczego.
Emerytowani wojskowi którzy pracują nie zostali zatrudnieni w zaszłym roku czy też dwa lata wstecz, lecz duuużo wcześniej. Powiedzmy, że są zatrudnieni-zatrudniani na tych samych warunkach co inni kandydaci.
Emeryt to powinien ustąpić miejsca młodemu aby ten miał szansę popracować i wykarmić rodzinę .
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Wojskowe Zakłady Lotnicze NR 2 S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Wojskowe Zakłady Lotnicze NR 2 S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 193.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Wojskowe Zakłady Lotnicze NR 2 S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 173, z czego 24 to opinie pozytywne, 53 to opinie negatywne, a 96 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Wojskowe Zakłady Lotnicze NR 2 S.A.?
Kandydaci do pracy w Wojskowe Zakłady Lotnicze NR 2 S.A. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.