U mnie instalacja przebiegła sprawnie Na aplikacji widzę swoje uzyski Uważam że inwestycja w panele to dobra decyzja dla domu W końcu nie płacę za prąd
Jak oceniacie współpracę z firmą Foton? Kandyduje na stanowisko promotora marki, można zaufać tej firmie?
Z punktu widzenia klienta - jest bardzo nierówna. Części osób zależy na klientach, ale jest wielu takich którzy pracują tam chyba za karę i wszystko mają w d.
To praca na pół roku, od 2022 mają zmienić się zasady rozliczania fotowoltaiki i opłacalność nowych instalacji mocno spadnie
Polecam usługi Foton Instalacja działa bez zarzutów Bardzo dobra cena do jakości Teraz oby tylko pogoda sluzyla????
Aplikacja do dotowoltaiki nie działa od dłuższego czasu, falownik wybija mi korki kilkanaście razy dziennie. Fotontechnik olewa całkowicie temat i każe rozmawiać z tauronem a przyczyną jest falownik. Łaskawie zgodzili się przyjechać ale za drobną opłatą 600zł !!!!! Na razie czekam na pisemną odpowiedź z Taurona i potem zostaje mi tylko sąd ...szczerze nie polecam tej firmy jak już ładna klienta to potem radź sobie sam.
Pomijając to, że nie mogę znaleźć ogłoszenia tej firmy, a niby do niej aplikowałam Doszłam do 3-go etapu rekrutacji. Pierwszy to typowo rozmowa z działem HR nic specjalnego. Drugi to u mnie spotkanie online, przebiegło ono ciekawie, dużo pytań czemu akurat taka praca itp. Cyrk zaczął się dopiero w trzecim etapie, gdy ja i dwie inne osoby przybyły do firmy w Katowicach na ul. Mariackiej. Na osoby, które miały nam pokazać jak wygląda praca, czekaliśmy pół godziny! Potem każdy z nas dostał osobę kompetentną aby pokazać nam jak wygląda ta praca, gdy wyszliśmy z budynku Pan B, który miał mi pokazać z czym to się je powiedział mi, że z miejsca mi dziękuje, ponieważ nie jestem ubrana BIZNESOWO (cokolwiek to znaczy) i nie weźmie mnie na spotkanie z klientem. Byłam w szoku, ponieważ było to zmarnowanie mojego czasu i jeśli przeszkadzał im mój ubiór, mogli mi dać znać po prostu wcześniej. Oczywiście potem zadzwoniłam do Pani z rekrutacji, po opowiedzeniu całej historii otrzymałam tylko krótkie " Dziękuję za informację, do usłyszenia"... Też pragnę zaznaczyć, że w informacji sms, którą dostałam dzień przed nie miałam informacji o dress code, była tylko informacja o ubiorze odpowiednim do pogody. Nie polecam nikomu tej firmy, do teraz nie wiem, gdzie bym miała pracować, ponieważ podpisują się pod kilkoma innymi nazwami.
Czy miałam do czynienia z tego typu branżą
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Żałuje, ze nie przeczytałam tych opinii półtora roku temu, po wizycie przedstawicieli z FotonTechnik. Niestety większość negatywnych opinii potwierdzam. Instalacja ma oczywiście źle dobraną moc i pomimo moich nalegań, by przy obliczeniach wziąć lekki zapas, bo w przyszłości mamy plany założenia kilku urządzeń, które prąd wykorzystują, pan pokazywał jakieś śmieszne wykresy, zapewniając że moc którą nam proponuje jest z nawiązką. Oczywiście szybko przekonałam się, że pan nie miał racji, a ja w tej chwili płace ratę kredytu za fotowoltaike i polowe niższy niż dotychczas rachunek za prąd...
posiadam fotowoltaikę od grudnia 2020r o mocy 4,75KW a produkcję mam 3,59KW zgłosiłem to do fotontechnik przyszedł pan który przeprowadził audyt Który polegał na pomiarach nie mówiąc nic że jest coś źle napisał pismo do firmy że mam napięcie między przewodem N a PE wszystko jest wporządku a oni zwalają na instalację nikt nie chce do mnie zadzwonić NIE POLECAM TEJ FIRMY moim zdaniem nie mają fachowców którzy by znali się na fotowoltaice
Mnie doradca za proponował po podpisaniu umowy wpłata 30%, po projekcie 30% na stepnie przywóz paneli i resztę czyli 40% po wykonaniu montażu . Niestety nie podoba mi się płacenie przed rozpoczęciem i zakończeniem prac. W związku z tym rezygnuję z tak słabej finansowo firmy.
Szybko sprawnie i pełen profesjonalizm podwykonawca montujący panele pełna profeska Ewa z Podkarpacia
Zafascynowana energią słoneczną i w październiku 2019 zaczęłam z niej korzystać. Moje rachunki za energię, przed założeniem paneli słonecznych. Wg umowy, którą podpisałam z FotonTechnik - energii wyprodukowanej miało mi starczyć na cały rok z nawiązką. Jakież było moje zdziwienie, gdy pod koniec 2020 roku zabrakło mi prądu w magazynie. W 2021 roku za korzystanie z prądu otrzymałam rachunek wyższy niż przed założeniem paneli słonecznych. Moje próby wyegzekwowania jakiejkolwiek interwencji w sprawie sprawdzenia instalacji kończą się niczym. Jedyne, co uzyskałam, to jeden rachunek na pół roku. Ale nie chcę takich rachunków. Nie stać mnie, żeby jednorazowo płacić za światło, Teraz spłacam raty do Fotontechnik i za prąd od Enegy.
Zafascynowana energią słoneczną i w październiku 2019 zaczęłam z niej korzystać. Moje rachunki za energię, przed założeniem paneli słonecznych. Wg umowy, którą podpisałam z FotonTechnik - energii wyprodukowanej miało mi starczyć na cały rok z nawiązką. Jakież było moje zdziwienie, gdy pod koniec 2020 roku zabrakło mi prądu w magazynie. W 2021 roku za korzystanie z prądu otrzymałam rachunek wyższy niż przed założeniem paneli słonecznych. Moje próby wyegzekwowania jakiejkolwiek interwencji w sprawie sprawdzenia instalacji kończą się niczym. Jedyne, co uzyskałam, to jeden rachunek na pół roku. Ale nie chcę takich rachunków. Nie stać mnie, żeby jednorazowo płacić za światło, Teraz spłacam raty do Fotontechnik i za prąd od Enegy.
Nie polecam tej firmy złych doradców maja tak mnie naciognely ze zamiast mieć instalację 10KW to mam 7.5 KW za cena 45ty. Za taka cenę to powinienem mieć pompę ciepła i 10KW A mam tylko 7.5 KW nie polecam naciogaczy
Zdecydowanie się zgadzam i nikomu nie polecam. Nie dość, że nie wykonali tego co powinni, to nie można niczego wyegzekwować . Unikają kontaktu. Omijajcie szerokim łukiem .
Czyli co, nie działa infolinia? Bo właśnie do nich dzwoniłem i infolinia działa jak najbardziej, zgłosiłem dwa niewielkie problemy. Ale czy je rozwiążą - zobaczymy.
Infolinia działa , tylko nic z tego nie wynika. Już kilka razy dzwoniłam , z kimś rozmawiałam i nawet raz ktoś przyjechał, sprawdził i zniknął . Potem pojawił się ktoś z oferta pompy ciepła i tez się ponownie nie odezwał . Jakiś obłęd !
Panie Andrzeju, prosimy o przesłanie opisu zdarzenia na adres: info@fotontechnik.pl - zweryfikujemy co się stało i jak możemy rozwiązać sprawę.
45 k za 7,5 kWp o faktycznie drogo!!! Przyjmuje się, średnio ok. 4 k za 1 kWp. Poniżej tej ceny to bardzo dobre oferty. Tutaj mamy aż 6 k za 1 kWp - jak napisałem DROGO!!! Natomiast 45 k za pompę ciepła i 10 kWp to raczej nierealne! Pozdrawiam!
Szybki kontakt przedstawiciela , jeszcze szybsze podpisanie umowy . Zalozenie instalacji - bardzo szybko to wszystko było zorganizowane i na tym etapie bylem zadowolony. Ale czar prysł kiedy doszło do naprawy usterek ktore definitywnie były spowodowane nierzetelnym podwykonawcą . 2 lata wychodzą usterki. Najpierw spalili 90% urzadzen w domu. Teraz bujam się z nimi z powodu zaciekow poddasza w miejscu założonych paneli. Każda wysłana do nich wiadomosc to 2-3 tygodni oczekiwania na odpowiedz. Kontakt fatalny. A do tego pracownicy z łapanki. Rzeczoznawca ktory był u mnie na oględziny opstrykal czesc dachu na którym nie ma paneli a aktycznego źródła usterki nawet nie obejrzał . Zanim wszedł na dach juz mial gotową przyczynę awarii. Nie polecam i zanim wystawicie pozytywną opinię poczekajcie do pierwszej usterki zobaczycie jaki to koszmar. Nie polecami tej firmy. Szkoda czasu, nerwów i pieniędzy.
Panie Zbigniewie, prosimy o kontakt na adres: info@fotontechnik.pl, postaramy się rozwiązać problem!
Kontakt z mojej strony byl ale z waszej jak zwykle cisza. I jak tu można mieć dobre zdanie.
Niestety bez podania szczegółów na adres: info@fotontechnik.pl nie jesteśmy w stanie zweryfikować gdzie jest problem.
Przesłałem tym razem państwu całą korespondencję z działem reklamacji. Czekam z niecierpliwością na państwa opinię. Pozdrawiam
Foton Technik odpowiedzial : Szanowny Panie, Opinia niezależnego Rzeczoznawcy wykluczyła związek pomiędzy nieszczelnością dachu a montażem instalacji fotowoltaicznej. Zgłoszenie reklamacyjne zostało zamknięte. Foton Technik Sp. z o.o. nie będzie podejmować dalszych działań w przedmiotowej sprawie. To tak jak myślałem . Przyslali gościa ktory nie ma.pojecia o budowie domu a ma papier i orzekł co orzekł. Wstyd. Jacy fachowcy taka firma . Nigdy więcej nie chce mieć z wami nic do czynienia. Od początku do końca niekompetentni i (usunięte przez administratora) Brak nawet honoru i przyznania się do błędów. Zlozyłem do swojego ubezpieczyciela sprawe. A bujajcie się z nim z regresem.
Całkowicie zgadzam się z tą opinią. Reakcji na zgłoszenia albo nie ma wcale, albo jest po kilku tygodniach. Co najgorsze, nie ma „opiekuna „ instalacji. Rozmawiam za każdym razem z inna osobą, ktorej tłumacze wszystko od początku o znowu nic z tego nie wynika. Instalacja po 2 latach ma Ok 70% wydajności , nie potrafią zainstalować aplikacji . Koszmar
Wpisuję jako opinię neutralną, ale dającą do myślenia przyszłym klientom. Dwa lata temu Firma Foton Technik założyła mi instalację, oczywiście mimo zapewnień, że samo założenie to kwestia kilku dni montaż trwał prawie miesiąc. Ponieważ z natury jestem spokojny jak tonąca krowa nie robiłem szumu. Energa założyła licznik dwu kierunkowy i cieszyłem się, że moje rachunki za prąd zmniejszyły się o 60%. Tak było do stycznia tego roku. W lutym przyszedł rachunek, że zużyłem ponad 300kW energii ( w analogicznym okresie z zeszłego roku 120kW) skąd ta różnica? Nie dodawałem żadnych dodatkowych urządzeń elektrycznych. W marcu tego roku zacząłem się przyglądać w aplikacji zeverclud jak pracuje moja instalacja i zauważyłem, że o ile w zeszłym roku przy słonecznych dniach produkowała ok. 15 do 20 kW dziennie to teraz produkuje zaledwie 8-9kW, różnica oczywista nawet jeżeli brać pod uwagę starzenie się paneli. Okazało się jednak, że powodem tej różnicy jest wyłączanie się inwertera w momencie gdy ilość wytwarzanej energii przekroczy 1,6kW. Zgłosiłem do infolinii problem. Z serwisu otrzymałem odpowiedź, "Zgłoszenie serwisowe związane jest z wysokim napięciem po stronie sieci. Skutkuje to automatycznym rozłączaniem falownika w celu ochrony przed jego ewentualną awarią. Wysokie napięcie należy zgłosić do Operatora sieci elektroenergetycznej z prośbą o zmniejszenia napięcia". Natychmiast zgłosiłem sprawę do operatora Energi, przyjechali sprawdzili, Up 231V Uf 423V. przełknąłem i zapłaciłem. Wysłałem maila do serwisu i nie powiem szybko dostałem odpowiedź " Realizacja procedury związanej ze zgłoszeniem trwa od 3 do 30 dni (termin rozwiązania problemu zależy od jego kategorii)." Dla tego ta opinia jest neutralna na razie, zobaczę jak potoczy się dalej
No tak, ale taki problem to miałbyś z dowolną firmą - bo wynika on z konstrukcji falownika GoodWe oraz lokalnej sieci energetycznej, a nie z tego czy FotonTechnik zrobił coś dobrze lub źle. Można reklamować falownik jeśli nie pracuje prawidłowo. Ze swojej strony polecam instalację niezależnego podlicznika dwukierunkowego który na bieżąco śledzi energię oddawaną czy pobieraną z sieci, koszt około 400zł.
Właśnie po 2 latach mamy awarię już zgłaszałam w kwietniu i znów dzisiaj zglosiłam lampka na czerwono. To nie konwektor. Wcześniej powiedziano że już nie mamy gwarancji a to niestety tak nie jest Czekam na odpowiedź co będzie dalej kredyt trzeba spłacać a firma powinna pomóc. Zobaczymy jak narazie jest żle. Pozdrawiam serdecznie
I tak właśnie z nimi jest. Podpisac umowę, zamontować i zgarnąć kasę a jak sa problemy to 30 dni na kontakt i rozpatrzenie reklamacji a później winny użytkownik lub koniec gwarancji. Nie ponoszą za nic odpowiedzialności. Nie polecam tej firmy.
A ja z kolei się nie zgodzę, reklamacja została szybko wykonana, od razu pojawił ię czlowiek z foton i wszystko działa
Polecam , szybko i bez problemów. Od początku do końca to było jakieś 6 tygodni z czego 4 tygodnie to czas oczekiwania na zgodę z PGE. Nie wiem jak jest w całej Polsce ale na Podkarpaciu bez problemów . Przedstawiciel, który zajął się moja instalacją to Pan Mariusz.
Niestety trafiłem na firmę Fotontechnik, przez którą na dzień dzisiejszy muszę płacić kosmiczne rachunki za prąd. Informowałem przedstawiciela tej firmy, że zakładam pompę ciepła 9kW jednofazową (zużycie w rok 1900kW). W tym roku dopłata do prądu to 2600zl. W poprzednim roku 2100zl. Firma Fotontechnik zaproponowała mi i podpisałem umowę na instalację 6,84kWp (24x285W), miałem zużycia Ok 5000 kW rocznie. Zwodzili mnie ponad trzy miesiące z montażem (raty w banku oczywiście musiałem płacić - niecałe 400zl /mc - całość inwestycji wraz z kredytem to 45000zl !!!) i stwierdzili, że taka moc instalacji się jednak na dachu nie zmieści więc mogą zaproponować 5,85kWp (18x325W) Niestety byłem pod ścianą gdyż wziąłem na to kredyt poprzez tą firmę. Musiałem się zgodzić. Efekt jest taki, że dopłacam do prądu, a mój operator liczy dodatkowe kwoty za dystrybucję energii oraz PROGNOZĘ 400zl co 2 miesiące. Koniec końców płacę więcej niż bym nie miał fotowoltaiki. Przestaje mnie być na to wszystko (zieloną energię) stać. W zasadzie nie wiem dlaczego napisałem ten komentarz ale może innych ustrzec przed takim właśnie podejściem firm do tematu montażu i sprzedaży fotowoltaiki. Mam nadzieję, że nikt nie był zmuszony znaleźć się w takiej sytuacji jak ja. Dużo zdrowia wszystkim! Pozdrawiam. Daniel
Panie Danielu, prosimy uprzejmie o przesłanie maila do nas na info@fotontechnik.pl rozwiążemy Pana problem.
Ze mną próbowali tego samego - po jakimś czasie od podpisania umowy odezwał się jakiś "kierownik" i chcieli mi zmniejszyć moc instalacji bo "większa i tak by nie produkowała tyle prądu". Na szczęście trochę się na tym znam i postawiłem na swoim, a dzisiaj jasno widzę że przy dobrym dniu są godziny kiedy instalacja pracuje pełną mocą, projektowaną od samego początku, więc miałem rację. Projekt musieli poprawiać ze trzy razy zanim się zgodziłem na instalację. Dziś instalacja pracuje dobrze i jestem zadowolony, ale gdybym ślepo ufał "ekspertom" z FotonTechnik - też byłbym niestety w takiej sytuacji. Jednym słowem - ich usługi są bardzo nierówne i nie należy zbytnio ufać ich projektom, a najlepiej zweryfikować je w niezależnym źródle.
Mieszkam w Skierniewicach ,przedstawiciel tej firmy w naszym mieście pan Andrzej namówił naszą rodzinę na założenie paneli, było to w środę 17 marca 2021. Następnego dnia 18.03. podpisaliśmy umowę, telefonicznie był przedstawiony projekt oraz załatwiono pożyczkę w banku. 19.03.wysłałam list do Tauronu z wypowiedzeniem umowy o dostawę prądu. W poniedziałek 22.03. firma przysłała elektronicznie materiały dotyczące instalacji wraz z terminarzem robót. Wtorek 23.03. przywózka paneli. Sroda 24.03. montaż paneli na dachu od godz.8.30 do 15-ej , koniec robót, wszystko posprzątane. To wszystko zostało zrobione w ciągu tygodnia, później było tylko podłączenie licznika i aplikacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni, polecamy a pan Andrzej jest na medal.
Szkoda, że nie trafiłam na takiego solidnego przedstawiciela. U mnie panele leżały na dachu przez trzy miesiące , bo przedstawiciel nie wyjaśnił mi, że mam za małą tzw. moc umowną. Umowę podpisał szybko , kasa poszła , prowizję zainkasował a uruchomienie instancji było po 3 miesiącach. Czuje się oszukana. Oczywiście reklamacji nie uwzględnili. Licznik nie ma aplikacji, zgłosiłam i czekam pół roku na reakcję. Instalacja okazała się wydajna na Ok 70%. Tez bez reakcji. Nie polecam
Jestem bardzo niezadowolona ze współpracy z ta firma, pp założeniu paneli rachunki wzrosły nam 3 krotnie, firma nie widzi problemu(usunięte przez administratora)
A przypadkiem nie włączyliście paneli za wcześnie, przed wymianą licznika? Bo wówczas jest dokładnie taki efekt, standardowe liczniki zaliczają energię wyprodukowaną jako pobraną, dlatego koniecznie trzeba czekać na wymianę licznika na dwukierunkowy.
Zdecydowanie nie polecam - po uzgodnieniu terminu wizyty przedstawiciela firmy przyjechał człowiek, nie posiadający wiedzy, który chciał wyłącznie wcisnąć kredyt!!! do dnia dzisiejszego nie otrzymałem konkretnej wyceny i specyfiki instalacji. Ilość paneli mogę wyliczyć sobie sam a podana kwota powinna z czegoś wynikać.
Ja polecam firmę i przedstawiciela pana Jarka z Chełmna. Czas realizacji inwestycji i wymiany licznika przez Energię to łącznie 2 tygodnie. Instalacja działa bez zarzutu, czekam na uruchomienie aplikacji w pompie i na smartfonie. Inwestycja w Wałdowie Szlacheckim koło Grudziądza. Jeszcze uwaga, przedstawiciel tłumaczy wszystko bardzo dobrze i w szczegółach w zakresie kredytów, dotacji i zwrotu podatku. Trzeba tylko rozumieć , co mówi, a więc warto, aby przy rozmowie ze starszymi był ktoś jeszcze, kto wytłumaczy, od tego są chyba dzieci.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w E.ON Foton Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy E.ON Foton Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 59.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w E.ON Foton Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 40, z czego 10 to opinie pozytywne, 22 to opinie negatywne, a 8 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy E.ON Foton Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w E.ON Foton Sp. z o.o. napisali 13 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.