Wywiad udzielony przez użytkownika 13lat doradca techniczny
Pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Chcę opowiedzieć o pracy w Castorama Polska na przestrzeni ostatnich 13 lat.
Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega? Napisz, co robisz na co dzień w firmie, czym się zajmujesz?
Jestem doradcą handlowym, stopień techniczny: ekspert. Moje zadania to obsługa klienta, dokładanie towaru i opieka nad przydzieloną alejką.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
3000 - 4500 złotych.
Jak długo pracujesz w tej firmie?
13 lat.
Czy polecił(a)byś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Nie. Za najniższą stawkę krajową znajdzie wszędzie pracę, a do tego w Castoramie nie ma żadnych dodatkowych premii. Firma oferuje jedynie dodatek za pracę w niedzielę (w wysokości 180 złotych brutto) i benefity w postaci wczasów pod gruszą, w najniższym progu dochodowym - tj. 1300 złotych dla pracownika i 260 złotych na dziecko.
Wskaż dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.
Plusem są ludzie, tacy jak ja, którzy tu pracują. Dzięki temu praca "nie siada nam na głowę".
Wskaż dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.
Zarobki bez dodatków. Ciągłe czepianie się ze strony przełożonych. Do pracowników dociera stale komunikat, że wciąż "mało, mało! Nie zarobiliśmy tyle, ile założyliśmy". Szukanie zajęcia pracownikom na siłę, gdy jest wszystko zrobione i przygotowane. Wynajduje się na siłę rzeczy do roboty, niemające czasem nic na celu. Przesadne nadskakiwanie klientom, którzy załatwią wszystko, podczas gdy kiedy pracownik jest klientem, to nie ma prawa mieć tych samych oczekiwań co do obsługi.
Jakie są możliwości rozwoju na aktualnym stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynika?
Osiągnąłem sufit - a przynajmniej takie informacje dostałem od przełożonego, teraz nie czeka mnie żaden spektakularny awans czy podwyżka. Wynika to z polityki firmy. Jeden z przełożonych powiedział kiedyś, że nasza praca nie jest więcej warta i nikt nie zapłaci nam więcej.
W jakich szkoleniach, organizowanych przez tę firmę, brałeś/aś udział?
Na przestrzeni 13 lat odbyłem może dwa szkolenia wyjazdowe do firm współpracujących. Teraz są jakieś szkolenia online - chyba tylko dlatego, żeby nie było, że nic się w tej kwestii nie dzieje. Ale teoria przez internet to nie to samo, co praktyka.
Czy szkolenia są zaplanowane i jak często się odbywają? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczą.
Tak, są planowane, w różnych odstępach czasu. Są to szkolenia produktowe, sprzedażowe.
W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynika? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?
Może z tego, że są jeszcze pracownicy doświadczeni, z dużą wiedzą - oni, bez żadnego nakładu finansowego poniesionego przez firmę, wyszkolą świeżych pracowników.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
W gronie sektora bardzo się lubimy, często przyjaźnimy. Jeżeli chodzi o aspekty finansowe, każdy niedowierza, że firma tak daleko pozostaje "z tyłu" z płacami i jakąkolwiek motywacją finansową dla pracowników. Coraz więcej osób myśli o zmianie - tym bardziej wśród osób pracujących od 3-4 lat, które teraz, po podniesieniu najniższej stawki krajowej, zarabiają tyle samo lub 200 czy 300 złotych więcej.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?
Kierownicy nie mogą niczego zrobić bez zgody dyrekcji, dyrekcja czeka na dyrekcję regionalną, regionalna nie może nic bez centrali w Warszawie, a Warszawa bez nadrzędnej spółki i koło się zamyka. Nikt nic nie może.
Co najbardziej wpływa, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Pensje, a dokładnie brak ich widocznego wzrostu - "kapanie" po 200 złotych rocznie. Przy obecnej inflacji, nigdy jej nie dogonimy.
Czy pracodawca wywiązuje się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie jest zgodne z ustaleniami?
Wedle umów podpisanych, to tak, ale według jakichkolwiek innych wartości - nie.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Warto zadbać o pracownika. Poklepaniem po ramieniu i "dziękuję" rodzin nie wykarmimy. A w sloganach firmy słyszymy, że to wszystko dzięki nam, jednak mimo tego, to nie my mamy z tego największe korzyści.
Wywiad udzielony przez użytkownika NIEPOTRZEBNY
Były pracownik
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?
Byłem zatrudniony jako zastępca kierownika działu "ogród". Moja praca polegała na odkładaniu towaru i obsłudze klienta.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?
Moja sytuacja zdrowotna. Przeszedłem zabieg chirurgiczny prawej ręki.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
Przez 18 lat. W tym przez 13 lat byłem kierownikiem działu.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź
Nie. W firmie panuje brak szacunku wobec pracownika.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Nie było możliwości rozwoju, przeciwnie - mój rozwój zawodowy został uwsteczniony.
Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
Szkolenia odbywały się za pośrednictwem platformy szkoleniowej.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?
Atmosfera była fatalna.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Zasugerowałbym większe dbanie o pracownika i lepsze wynagrodzenia za wykonywaną pracę.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy