Fujitsu Poland GDC

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Fujitsu Poland GDC

Jak działa Fujitsu
Kandydat

Jak działa fujitsu podczas rekrutacji. Na stanowisko specjalisty odrzuca dyplomowanych informatyków, a na stanowisku managera zatrudnia absolwentów lingwistyki.

WinTel
Pracownik
@Jak działa Fujitsu

I tu jest ten problem. Fujitsu nie działa. Podchodzą do założenia że lepiej zatrudnić typa na SD i go jakoś motywować do do rozwoju, niż zatrudnić speca. Jednak, z mojego doświadczenia, serdecznie Polecam Network Tower w FJ, pracują tam Mega Fajni Ludzie.

bez doktoratu
Inne

Uwierz mi wiedza i umiejętności sprawdzane przez prawdziwych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem i z firma dużo lepszych niż ta. Natomiast twój poziom kultury osobistej reprezentuje i pokazuje właśnie wartości tej firmy.

Bieda piszczy
Inne

Raczej ta firma jest za biedna, bo nie stać jej na prawdziwych informatyków. tylko na takich co czytać pytania z kartki za pół darmo kalecząc angielski.

Minionek
Kandydat
 Pytanie

A czy ktoś może wypowiedzieć się na nt pracy w 2nd, 3rd line. ? Dzieki

Koxuszek
Pracownik
@Minionek

Hej Hej. co do 2 Linii, większość zależy od tego, jaka technologie wspierasz, czy tez jest to linia ogolna. Sam Pracuje na NOC I osobiscie mogę bardzo polecić, widać ze manegmentowi bardzo zależy na pracownikach, cały czas jesteś wręcz nakłaniany do nauki nowych technologii, i docelowo do przejścia wyżej. Zarobki, wg moich standardów, jako pierwsza raca w IT, są niezłe, a i z ludźmi z którymi pracujesz tez da się żyć. Brak jakiegokolwiek kontaktu z klientem, wszystko załatwiasz przez SD, i co najważniejsze Workload Tez nie jest dobry.

Jolanta
Inne
@Koxuszek

ta praca na noc bo sobie tak życzyles i menager sie dostosowal ?

Koxuszek
Pracownik
@Jolanta

Jako NOC miałem Namyśli Network Operations Center :) Ale Docelowo, Jak powiesz że nb Interesuje cb głównie Praca na Noci, Południa, Ranki to zazwyczaj będziesz tak ustawiana :)

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

1etap to rozmowa z HR. 2 etap to techniczna i kilka soft skills z team leadem. Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole. Odpowiedź obiecują do maksymalnie 2 tygodni, ale niestety okazały się to puste słowa.

Pytania

Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole, gotowość do pracy na zmiany.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Agata
Pracownik
 Pytanie

Ktoś może wie czy jutro można się spodziewać komunikacji w sprawie podwyżek? Czy jednak posypią się jutro wypowiedzenia?

RIMM
Pracownik
@Agata

Jak widzisz nastało to magiczne jutro, i żadnego info o 50 ziko podwyżki nie ma, więc raczej chyba parę wypowiedzeń poleciało

Mo
Kandydat

Zatrzymałam się na etapie rekrutacji, niestety pracę finalnie otrzymał kontrkandydat, natomiast sam przebieg rekrutacji (marzec 2022) oceniam bardzo pozytywnie. Była ona sprawnie przeprowadzona przez dział HR i managerów. Feedback został mi udzielony po 1.5 tygodnia. Mam poczucie, że potraktowano moje zaangażowanie w rekrutację z szacunkiem, z czym jest ciężko w wielu firmach.

nothepi
Były pracownik
 Pytanie

Zawsze wszyscy znajomi powtarzali mi, że Fujitsu jest dobre na start - i mieli racje. Projekty raczej wypalające i już po roku czasu nie ma się ochoty na życie. Ścieżka kariery? Teoretycznie istnieje. Praktycznie nikt ci nic na jej temat nie powie sam - managerowie nie chcą puszczać dobrych pracowników z projektu i jest to powszechna praktyka. Dlatego jak jesteś dobry, starasz się i coś umiesz to uważaj, bo mimo tego, że będziesz miał już jasno określony kierunek rozwoju to managerowie mogą zrobić wszystko żeby Cię zatrzymać. Powszechną praktyką jest także podejmowanie nielogicznych i utrudniających pracę decyzji przez managerów oraz zatrudnianie ludzi z ulicy. To też plus, bo próg wejścia jest taki jak z podłogi na dywan, a wpis w CV wygląda ładnie. Niestety jest to wszystko podyktowane bardzo bardzo niskimi zarobkami - w Fujitsu pracują głównie ludzie bez doświadczenia i pojęcia o jakichkolwiek dobrych praktykach. A samych perspektyw na jakiekolwiek gonienie średniej rynkowej zarobków w tej firmie - brak. Docenianie w swojej pracy? Czasami tak. Czasami nie. Zazwyczaj jednak natyrasz się jak (usunięte przez administratora) i nie usłyszysz nawet dziękuję. Bardzo duża rotacja - pracownicy, nawet na wyższych szczeblach i w działach technicznych zmieniają się bardzo często, więc czasami może zdarzyć się tak, że jak już ci się uda uciec z ServiceDesku to nie będzie miał Cię kto szkolić. Szkolenia i akademie są ciągle przekładane (przez brak ludzi), a jak już dojdą do skutku to mogą albo zostać odwołane albo przenoszone w nieskończoność. Sprzęt jaki Fujitsu rozdaje swoim pracownikom jest zużyty - w większości to laptopy z resztkami jedzenia w klawiaturze, wyjącymi wentylatorami, zacinającymi się klawiaturami, a nawet zdarzają się takie ze spuchniętą baterią. Benefity - fajne, karty sportowe, kupony do sklepów, opieka medyczna - wszystko git. Ale już bonusy na święta przekalkulowane tak, żeby jak najbardziej skroić pracowników na kasę. Atmosfera na projekcie raczej spoko, aczkolwiek zdarzają się nienaturalnie nerwowe momenty jak za tą stawkę wynagrodzenia. Podsumowując - polecam Fujistu jako firmę na start i na krótki okres czasu, zdecydowanie nie warto jednak zatrzymywać się tu na dłużej przez głodowe wynagrodzenie, brak perspektyw na dalszy rozwój oraz ciągłą rotację współpracowników, która jest bardzo męcząca.

j
Były pracownik
@nothepi

w sedno

Ex
Były pracownik

Po 4 latach moge napisac, ze tutaj bardziej strasza i wyrzucaja frustracje ludzie, ktorym wiecej przeszkadza niz sie podoba i niestety to sie nie zmieni. Praca byla fajna - mozna sie wiele nauczyc, zdobyc doswiadczenie, rozwinac sie. Nikogo nie zdzwi, ze na pewnym poziomie juz nie ma zbyt wielu opcji na awans, ale to jest spotykane w kazdej firmie. Atmosfera jest w wiekszosci miejsc bardzo przyjazna - mialam okazje pracowac ze wszystkimi dzialami i z przykroscia stwierdzam, ze najbardziej roszczeniowi sa ci, ktorzy maja wymagania wyzsze od kwalifikacji. Fujitsu jest swietnym miejscem na start, a jesli znajdziesz miejsce dla siebie to mozesz rowniez zostac na dluzej. Bede zawsze milo wspominac wspolpracownikow, klientow i atmosfee wokol mojego dzialu. Ogolne nastawienie wielu pracownikow jest fatalne - wszystkim sie wydaje, ze bez doswiadczenia powinni zarabiac miliony, ale zapominaja, ze umiejetnosci sa glownym elementem, a ich podejscie jest zaraz za nimi - rowniez w innych firmach malo kto bedzie chcial zatrudnic marudera, ktory bedzie burkac na reszte zespolu. Ja polecam i trzymam mocno kciuki za cala firme :)

1
Nick
Kandydat
 Pytanie

Hej, Czy możecie mi powiedzieć o tym, jakie obowiązki ma Associate Technical Services Engineer? Czy praca polega na odbieraniu telefonów/e-maili od użytkowników? Jak wygląda typowy dzień Associate Technical Services Engineera?

Random
Pracownik
@Nick

Associate Technical Services Engineer - nie odbiera telefonów. Z reguły na tym etapie jesteś powiązany z jakaś konkretna technologia - virtualizacja / exchange /linux etc - lub jestes tak zwana druga linia Nie mniej jednak typowy dzień wygląda następująco : Odpalasz ticketing tool i rozwiązujesz konkretne problemy związane z zakresem Twojego wsparcia w trakcie dnia prawdopodobnie będziesz miał 1-2 spotkania związane z klientem i bieżącymi zmianami. Przepraszam że mocno ogólnie ale niestety trudno podać jakiekolwiek szczegóły bo sporo zależy od tego czy to na 2 czy 3 linii no i jaka technologie się wspiera Plusy: -długo czekasz na akcesy ale ci płaca :) - nie odbierasz calli , maili etc - praktycznie nie masz styczności z szeregowymi userami. -dość duży luz - przez pierwszy miesiąc masz dużo czasu żeby robić szkolenia (chyba ze jesteś 2nd line) - jeśli jesteś na 3rd line nie musisz czekać na otwarcie żeby awansować na wyższa role Minusy - na 90% nie ogarniasz i nie wiadomo czy ktoś może ciebie przeszkolić - kasa (usunięte przez administratora) - jeśli masz kilku klientów masz całkiem sporo różnych procedur zależnych od klienta

Peja
Pracownik
@Nick

Cześć, To zależy oczywiscie od tego na jakim projekcie, ale najszczesciej ATSE to 2 linia wsparcia. Nie odbiera sie telefonów, pracuje się w troche większym spokoju, ale też jest większa odpowiedzialność niż na desku. Ogólnie polecam, można się rozwinac

Aleksandra
Inne
@Random

Dzięki za opinie. Piszesz w minusach że się nie ogarnia i nie wiadomo czy ktoś może przeszkolić, a w plusach że jest czas na szkolenia. A to te szkolenia w takim razie w ogóle są w firmie? Czy są jakieś słabe że potem się nie ogarnia i tak?

Random
Były pracownik
@Aleksandra

Wynika to trochę z tego, że szkolenia są na zewnętrznej platformie(i nie mówimy tutaj o sabie i jej następcy - tutaj jest tragedia większość tych szkoleń jest bezużyteczna ) - jeśli chodzi o teorie tak są one na sensownym poziomie. Nie mniej jednak jak to przy teorii odbiega ona mocno od praktyki i ni jak przygotowuje do praktycznego rozwiazywania problemów. Przykładowo dostajesz szkolenie o projektowaniu silników samochodowych jednak twoje główne zadania polegają na wymienianiu kół. I o ile fajnie ze trochę rozumiesz jak doświadczeni ludzie mówią o silnikach ale nadal nie bardzo wiesz jak wymienić to koło bo nikt ci jeszcze tego nie pokazał.

BP
Były pracownik

Całkiem dobra opcja na rozpoczęcie pracy w IT, dla osób w trakcie studiów lub świeżo po studiach. Uważam, że w przypadku Service Desku wiele zależy na jaki projekt traficie, bo można znaleźć i taki, gdzie atmosfera i management są w porządku. Ja osobiście nauczyłam się wiele rzeczy z zakresu service managementu itp. co obecnie wykorzystuję w nowej pracy (odeszłam z Fujitsu kilka miesięcy temu). Jest jednak jedno wielkie ALE - WYNAGRODZENIE. Jest po prostu za niskie, i to na każdym szczeblu (a doszłam do Team Managera) w porównaniu z innymi firmami, ale również patrząc na rosnące ceny w Polsce.

Ricky Starr
Pracownik

Po blisko półtora roku kończę swoją przygodę z GDC Fujitsu w Łodzi i moje spostrzeżenia od samego procesu rekrutacyjnego są następujące: Telefon otrzymałem myślę jakieś 3 dni po złożeniu CV przez ówczesną platformę poleceń (znajoma poleciła mi zrobienie tego, żeby złapać dodatkowy hajs i go podzielić - pracowała w Fujitsu ale nie GDC). Osoba z HR przypisana do mnie na czas procesu rekrutacji była bardzo profesjonalna, rozmowa była całkiem szybka i przyjemna - kilka prostych pytań "technicznych" z naprawdę basicowej wiedzy komputerowej. Kilka pytań po angielsku, po których zapaliła mi się lampka, bo sama rekruterka przyznała, że nigdy przedtem nie odbyła tak dobrej rozmowy po angielsku w procesie rekrutacji tutaj (podstawowe stanowisko - słuchawa). Nie uważam, żeby mój angielski był jakiś powalający, więc było to dziwne, ale puściłem to dalej. Rozmowa z hiring managerem - te same pytania "techniczne". Następnego dnia informacja o podjęciu decyzji o zatrudnieniu. Na tamten moment pieniądze były spoko, było to 3.5k brutto. Praca na desku: Chaos, to idealne określenie. Pracowałem na chyba najstarszym a przy okazji największym projekcie. Blisko miesiąc tzw. shadowingów, czyli sesji w których obserwowałem pracujących agentów poprzez podgląd ich ekranu, nie ucząc się zbyt wiele (trwało to tak długo, bo Fujitsu nie miało autentykatorów fizycznych do logowania i musieli je zamówić). Po mniej więcej 2 miesiącach trafiłem do innego team'u, bo ktoś dostrzegł we mnie "potencjał". Tutaj można było zauważyć inną kulturę pracy, niż chaotyczna słuchawa. Tam zacząłem zauważać jak wiele błędów organizacyjnych jest popełnianych. Ludzie z "mojego projektu" byli ściągani z tych wstępnych calli organizacyjnych, informujących o dość istotnych rzeczach, po to by uczyć się ich "w praktyce", czyli wcale, bo nikt o tym już tam nie pamiętał. Jedyne ciśnienie na szkolenia, jakie uświadczycie w Fujitsu, to na szkolenia e-learningowe z ichniejszej platformy, które są w sumie szkoleniami upewniającymi cały świat poza Fujitsu, że Fujitsu umie w korpo. Jak wspomniał tu ktoś wcześniej dosyć trafnie, firma jest świetną trampoliną, wiele zależy od managerów, którzy bywają różni. Po blisko roku pracy dostałem awans na stanowisko "eksperta", którym nie czuję się w momencie opuszczania tego statku, gdyż ludzie, w których buty wchodziłem, mieli zdecydowanie wyższe kwalifikacje i doświadczenie, a system szkoleń pracowników przez pracowników, organizowany oddolnie, był kroplą w morzu potrzeb, a nowego kandydata na stanowisko wdraża się możliwie jak najpóźniej, żeby pod żadnym pozorem nie zapłacić dwóm osobom tej samej pensji (słabo opłacanej w kontraście do nowej oferty otrzymanej z firmy zewnętrznej) dłużej niż to konieczne. Na plus mogę wymienić: - w pełni zdalny model pracy, naprawdę bezproblemowy - całkiem dobry sprzęt do pracy (laptop niestety tylko przy awansie, lub w przypadku uzasadnionej potrzeby - najczęściej przechodzą trudne warunki mieszkaniowe w kontekście przestrzeni) - świetni i pomocni ludzie (na wielu takich trafiłem, choć jak wiadomo, wszędzie zdarzają się wyjątki) - jeśli trafi się na dobry i pomocny team, to możliwość jako takiego rozwoju i jak w moim przypadku, dający szansę na opuszczenie tego statku Na minus: - pełną świadomość GDC na temat tego, że celują w tanią siłę roboczą - na jednym z comiesięcznych spotkań, te słowa padły z ust osoby wysoko postawionej w strukturach GDC - głodowe pensje, które niby mają być rewaloryzowane, ale inflacja galopuje teraz, a Fujitsu wyrówna Ci hajs za dwa lata, czyli wtedy, kiedy prawdopodobnie nie będziesz już tam pracować - droga karta sportowa (pochłania 80% punktów benefitowych) - brak wyrównania do energii elektrycznej, mimo kosmicznych oszczędności w tej sferze (biura stoją w dużej mierze puste) Wrócić tutaj zdecydowałbym się chyba tylko w momencie, w którym miałbym nóż na gardle, stąd pozostawiam neutrala.

Woland
Pracownik
 Pytanie

Pieniadze zalosnie male. Menedzerowie z wieloletnim stazem zarabiaja 5.5k brutto, tyle dostaje junior agent w każdej innej firmie. Szkolenia dla nowych agentów robią często ludzie którzy sami są świeżakami po miesiącu na stanowisku a czasami krócej. Każdy błąd agenta to jego wina, gora nie ma sobie nic do zarzucenia. Motywacja ludzi zerowa, rotacja jest ciągła. Fujitsu prowadzi politykę rabunkowej eksploatacji "zasobu ludzkiego". Ludzie masowo odchodzą a na ich miejsce nie przychodzi nikt, bo nikt już nie chce robić za 3.5 k brutto. W twarz powiedzieli wszystkim pracownikom, że konkurują tylko ceną i że taniej im jest zatrudniać ludzi z ulicy i płacić im mało, niż zaiwestować w automatyzację. Łaskawie teraz mają rzucić jakieś podwyżki, ale nie ma co liczyć na wyrównanie choćby do mediany. Menedzerowie traktują swoje projekty jak pola uprawne w feudalizmie. Ciśnie się doły a jak się nie wyrobisz albo popełnisz błąd (który prędzej czy pozniej się zdarzy) dostajesz personal improvement plan. U mnie na projekcie pracownik robił rekordowe ilości tiketów, ratował cały team a dostał PIP za jakiś mało znaczący błąd menedżerowie go nie lubili. Rączka rączkę myje HR? zapomnij ze cokolwiek zrobią. Zgłaszane przypadki mobbingu czy rasizmu pozostawały bez echa, a nawet osoby które się tego dopuszczały dostawały awanse, osoby zgnębione odchodziły. HR ma kilka systemów monitorowania czasu pracy a i tak notorycznie są problemy z terminowocią wyplat np z godziny nocne. W moim przypadku to było 6 razy jak musialem walczyć o swoje wlasne pieniądze. Dobra firma na start, dobrze szkolą pracowników dla innych firm. Oby tak dalej.

Inny agent
Inne
@Woland

Nie żeby coś, ale 5.5k agentowi płaci tylko AT&T i to jak masz doświadczenie. Inne firmy 3.5-4k brutto, standardowy hajs. Pewna francuska firma ma takie widełki :p

Woland
Pracownik
@Inny agent

Zagubiona duszyczko, polecam serwisy ogłoszeniowe dla IT gdzie podawane są widełki. Większość firm oferuje pracę zdalną, więc mieszkając w Łodzi dostajesz stawkę Warszawską albo Gdańską. W fuji trwa właśnie exodus, ludzie z rocznym doświadczeniem na desku dostają po 6k na start, nie będę wymieniał nazw firm. W fuji stagnacja, jak awansujesz na kontrolera czy jakiegoś śmiesznego PSE dostajesz niby 500pln dodatkowo. Ja po prawie trzech latach dostałem właśnie aneks na 4k brutto, na szczęście uciekam stąd i każdego zachęcam. Cytując pewnego łódzkiego filozofa "ci co myśleli że są tacy ambitni i pną się po szczebelkach kariery w fuji, okażą się największymi fra.jerami"

Odchodzę
Były pracownik

Po roku odchodze, zarobki 7400 brutto regular rim , odchodzę brak wizji rozwoju ,inni płacą dużo więcej ,polecam na 1 pracę

basedanon
Były pracownik

Oto pełny opis jak wygląda praca w tej firmie na dziś. Zacznę od najważniejszego, informacje dla wszystkich co chcą zacząć pracę u nas w Polsce dla tej firmy: 1. Przy okresie wygasania waszej umowy, w przypadku gdyby nie chcieli jej z wami przedłużyć, lub wy byście nie chcieli. Firma będzie próbować wam wcisnąc niewykorzystany urlop na ostatnie dni. Jest to czyste (usunięte przez administratora) i nie musicie się godzić. Tak dostajecie kase za normalne dni pracy + niewykorzystany urlop. A jak się zgodzicie to co prawda nie robicie juz nic do końca umowy, ale zarabiacie mniej. Jeśli nie dostaniecie wypowiedzenia umowy, oni nie maja prawa was zmusić do wzięcia tego urlopu. 2. Pomimo pracy w domu, musicie na prawde uważać co mówicie na treningu, bo wszystkie nawet takie osobiste i nie związane z pracą rzeczy beda o których powiecie, bedą przekazane dalej. Komiczni menagerowie bedą bazowac swoją opinie, czy przedłużyć wam umowy, czy nie głownie na tym co doniesie im stary pracownik, nawet nie majac zadnego dowodu, ze to prawda. 3. Firma posługuje się j. angielskim ogólnie, jeśli idziecie tylko na to stanowisko to ok. Ale jesli bedzie to inny jezyk, to dostaniecie tylko bonus za jeden język nie oba. Pomimo, że musicie używać obu do pracy. Co jest totalnym oszustwem. 4. Nie chcą negocjować wynagrodzenia. 5. Biuro na Fabrycznej to tragedia, głośno, w lato sauna, w zimę ok ale ponuro jak w grobie. 6. Prywatne ubezpieczenie zdrowotne to (usunięte przez administratora) i wodorosty. Wpierw musicie aplikowac by wam pobierali z wynagrodzenia i czekac 2 tygodnie. To samo sie tyczy karty tej od silowni itd. Wy pokrywacie wiekszosc kosztow nie pracodawca. 7. Bedą wam chcieli wcisnąć jakieś PPK, co zabierze wam jeszcze z tej już śmiesznej wypłaty 2% wynagrodzenia, na pieniądze których nigdy nie zobaczycie na oczy. Szkolenie i praca na codzień: Szkolenie trwa zaleznie od umowy, pierwsze dni w ogóle nie związane z tym co będziecie robić, tylko czysta propaganda firmy. Pomimo, że wszystko ma być niby zdalnie, to będą chcieli abyście przychodzili do biur na szkolenia, tylko po to by siedzieć i gapić się w ekran, tak samo jak w domu ;). Oczywiście możecie powiedzieć, że chcecie z domu i juz. Praca na codzień, będzie dla was totalnym chaosem. Z początku może być tak, że połowa rzeczy które potrzebujecie do pracy może wam nie działać, bo komus nie chciało się wam dobrze konta zrobić. Potem zacznie się zabawa co, gdzie i do kogo wysłać. Aż w końcu sami się nauczycie, bo z pomocą od innych będzie cięzko. Teraz coś co jest po prostu żałosne i firma powinna się wstydzić, a Polacy pracujący powinni w końcu przestać dawać sobie pluć w twarz. Bedą do was dzwonić ludzie z róznych krajów i mowić, że są nowymi pracownikami Fujitsu. I jako nowy pracownik obojętnie jaka pozycja, z miejsca dostaja laptopy. Tutaj powiedzą wam, że nie i macie problem, laptop tylko dla pracowników wyżej. Wy będziecie musieli się bawić z klasycznym kwadratem. Firma oferuje 4 laptopy do wyboru. Wy nie dostaniecie nic jako nowi pracownicy, gdzie tacy pracownicy z zachodu dostają je od ręki, nawet 2. Ogólnie nie polecam, pracowałem w wielu miejscach, ale jak na razie to w tej korpo uświadczylem największą ilość cwaniactwa i metod jak okiwać pracownika na jego własnej wypłacie. Oraz niekompetencji i przyczepiania się do każdego błędu który popełnicie, nawet jesli nie jest on praktycznie w ogóle istotny. Szkoda tylko, że sami do siebie się nie przyczepiają jeśli chodzi o rekrutacje, robienie kont dla nowych pracowników, oraz informowania ich jakie czynności wykonać przy pierwszym logowaniu. Jesli chodzi o menagerów, to większość nie ma pojęcia tak na prawde co robi, są tam tylko dlatego, bo znajomy znajomego wciągnął przy papierosie. Wielu będzie się zastawiać jakimiś "Politykami firmy" o których sami nie wiedzą, i nie rozumieją chyba, że coś takiego jak kodeks pracy jest nad polityką firmy. To by było na tyle z raportu o tej firmie.

Nńzzzzz
Pracownik
 Pytanie
@basedanon

Wszystko fajnie że przestrzegasz,ale kilka rzeczy. Po jaka (usunięte przez administratora) pracownik z zachodu miałby się zatrudniać w Pl? Zapewne lubi dreszczyk emocji jakto jest przeżyć do 1wszego za 2500 czy 3500 tys ?Zamiast 2000 euro? 2.Sprawa po co mu 2 laptopy? Klawiatur też dostaje np 5-ieć.Chyba tutaj coś ściemniasz? 3.Mowisz że najgorsza praca -to chyba nie pracowałeś w atosie. 4.Nie jestem pracownikiem i nie mam interesu bronić Fujitsu ale to co się wyprawiało w atosie przebija wszystko a czy ty czasem nie jesteś byłym pracownikiem tejze firmy?

basedanon
Były pracownik
@Nńzzzzz

1. Jest wiele powodow dla ktorych mialby taki Niemiec tu pracowac. Ale chodzi o sam fakt. Ze takie firmy moga jakos placic Niemcom za to samo co tu sie robi, wiecej. I jakos nie ma tam placzu. Tylko tu jest o to marudzenie. 2. Owszem maja 2 laptopy czesto. Wystarczy pogadac z tymi co dzwonia z Niemiec. Zazwyczaj to pierwszy po prostu juz stary jest, ale wciaz dziala. Pomimo tego na zawolanie dostaja kolejny nowszy. 3 i 4. Nie pracowalem w jakims atosie i nie mam zamiaru, dzieki za info.

KJ
Pracownik
@basedanon

Pracuje w firmie 10 lat, mozna narzekac na jak na kazda inna prace ale czesc rzeczy ktore tu wypociles to bzdury …

P
Kandydat
 Pytanie

Hej, kilka pytań odnoście firmy: Czy w Fujitsu jest jakiś bonus roczny lub inne, dodatkowe benefity? Czy wynagrodzenie można negocjować przy przedłużeniu umowy?

Kaś
Pracownik
@P

Hej, są podwyżki zależne od od osiągniętych celi w danym roku, pojawiają się czasami bonusy ogólne firmowe, ale funkcjonuje też Fundusz Socjalny, więc są chociażby Wczasy pod Gruszą :) Wynagrodzenie możesz negocjować przychodząc do firmy jako nowy pracownik lub przy awansie/zmianie stanowiska, ale przedłużanie umowy raczej nie ma takiej mozliwości. Nie zaszkodzi spróbować, bo mogę się mylić (sama nie mialam potrzeby takiej) :)

1
Korektor
Pracownik
@Kaś

*celów

Pytanie
 Pytanie

Czy pracownicy Fujitsu Poland GDC mają możliwość uczestnictwa w jakichś formach integracji?

Kati
Pracownik
@Pytanie

Hej, tak, mamy integracje wewnątrzzespołowe :) przed pandemią były tez 2 razy do roku duże imprezy firmowe: piknik latem i impreza świąteczna zimą. Na ten moment duże imprezy zostaly wstrzymane ze wzgledu na (usunięte przez administratora) ale z tego co wiem planują je wznowić jak tylko będzie taka możliwość :)

mix
Pracownik
 Pytanie
@Pytanie

I przez takie pytania wyglada to jak wyglada.... bananowe poniedzialki, pizza gratis raz do roku. A moze wynagrodzenie i ludzkie traktowanie?????? Pizze z kolegami zjem w sobote!!!!!

Eee tam
Pracownik
@mix

Nie przez takie pytania, tylko przez to, że dla pracodawcy ważna jest jak najniższa pensja pracownika.

sialalala
Były pracownik

Zacznijmy od tego, że są dwie twarze Fujitsu - ta dla klienta i ta dla pracownika, stąd nie bez przyczyny haslo "Fujitsu way" ma dwa znaczenia, a wszystko zalezy kogo dotyczy. Kolesiostwo, promocje po znajomości. Managment nie ma absolutnie pojęcia co tam się dzieję. Ja do tej pory sie dziwie jak to jeszcze stoi, a stac bedzie poki tabelki w excelu beda podciagane do gory, co ma sie nijak do rzeczywistosci. Totalny brak profesjonalizmu, powazne naruszenia kodeksu pracy, oszukiwanie na godzinach pracy (zostajesz dluzej w pracy - nikt Ci za to nie zaplaci). Pierwszy raz w zyciu spotkalam sie tam z promowaniem donosicielstwa wsrod managmentu. Bony swiateczne w postaci punktow z kafeterii. Prawda jest, ze w Fujitsu duzo zalezy do jakiego cost center trafiles,a roznica , sposob zarzadzania i podejscie do czlowieka miedzy nimi jest ogromna. (usunięte przez administratora).

Doge
Były pracownik

Ludzie spoko, miszmasz jak zwykle - cpuny, normalni, nienormalni w dobrym i zlym znaczeniu AskIT byl spoko jeszcze 2 lata temu - od momentu nowego manadzerstwa i Brexitu firma ogolem zaczela sie psuc (zmiany ziazane z brexit zostaly przesuniete na dzien po ostatniej chwili na zmiane) W tym moemncie praca nei warta swiczki lepiej isc pracowac w amazonie jezeli szuka sie pracy korposzczurka bez przyszlosci

P.C
Były pracownik

Cześć, To była moja pierwsza praca na service desku. Zacznę od szkoleń. Szkolenia miałem online ich jakość nie przygotowała mnie do pracy. Były po prostu odbębnione, a w pracy wszystło, że podstawowe zagadnienia problematyczne, że one nie zostały wyjaśnione np. sprawy zwiazane z VPN. Moj menager był zaskoczony tym, że szkolenie sie odbylo a ja nic nie umiem, po wyjasnieniu i przedstawieniu obrazu sytuacji dostałem nowy zestaw szkolen, po ktorych juz cos wiedzialem. Szkolenia/onborading - 2/10 Przy tym chce zacznaczyc i podziekować ludziom, którzy mi pomogali podczas pracy na service desku, gdyby nie oni nie ruszyłym z miejsca, więc tak w korpo można trafić na dobrych ludzi. Rozwijajac temat ludzi. Trafiłem na wspaniałych ludzi, z którymi mam kontakt po skończeniu pracy, ale przyznam, że trafiłem też na toksycznych, zawistynch ludzi, którzy byli bezwzgledni. W moim teamie jeden z controllerow okazał się być bezwzglednym (usunięte przez administratora), który jedyne co potrafił robić to wpisywać ludziom 0 w quality checkach bez jakkiegolwiek feedbacku. Dosłownie z puli wszystkich zrobionych ticketow, wybierał zawsze te, które miał to "coś". W praktyce wyglądało to tak, że po roku z 95% nagle zrobiło się 0% - kilkukrotnie. Po kontakcie z tym contorlerem bylo zero reakcji. Jeżeli chodzi o menagerow, to na moim projekcie było średnio. Przed duza transformacja Moja menagerza byla kumata i faktycznie byla wspierajaca i potrafila dac konkretny feedback, byla tez manipulacyjna i bezwzgledna, ale miala otwarta glowe na inna perspektywe. Po wielkiej transformacji na moim projekcie dostalem mengerke, ktora kompletnie nie potrafila odnalezc sie w roli przywodcy swoich ludzi, czytaj nie interesowalo ja to, co ma do powiedzenia jednostka, liczyly sie tylko wyniki. Narzekanie na brak wykonanej pracy zawsze , jakis pozytywny feedback rzadko. Mam wrazenie, ze to kwestia mentalnosci cierpietnika. Jak sobie to wspominam to czuje nie smak. Jakosc controli/ menagerow 4/10 Sprzet. Ja swoj komputer na home-office wymienialem 3 razy. I za trzecim zadbalem o to, zeby byl (usunięte przez administratora) i faktycznie dostalem komputer, ktory dawal rade. Normalnie pracownicy, Ci poczatkowi, dostaja sredniej jakosci komputery. 5/10 Wynagrodzenie. Jako, ze to byla moja pierwsza praca tego typu, to bylem przygotowany na zarobki w przedziale 5k-6k. 6/10 Atmosfera over all 3/10 Atmosfera w moim projekcie byla srednia. Czesty ghosting i takie zostawianie kogos bez odpowiedzi bylo czestym zjawiskiem - to mi sie nie podobalo. W pozniejszym okresie menagerowie dopuszczali sie (usunięte przez administratora) co doporawdzilo do eskalacji i usuniecia tych osob, co bylo wazne, niemniej atmosfera w pewnym momencie w firmie byla tragiczna. Po "oczyszczeniu" duzo sie ulozyla i bylo spokojnie. Podsumowujac. Jestem zadowolny z tego, ze mialem mozlwiosc zdobycia doswiadczenia zawodowego w tej firmie. Na poczatek jest jak najbardzie okay. Praca w Fujitsu wyrobila mi twardy (usunięte przez administratora) i świadomość tego, czego nie chce w zyciu zawodowym - chodzi mi o zachowania, jakosc/ kulture pracy. Myśle, ze warto jest sprobowac, doswiadczyc i wyciagnac wnioski. Sam przed zatrudnieniem, czytalem opinie tutaj i zadna byla pomocna. Tutaj nie ma odpowiedzi typu czy warto czy nie warto! Moja odpowiedz jest taka, ze warto jest sprobowac i czegos nowego sie nauczyc i przyda sie tez wiedza z zakresu psychologii i tego jak pracodawca ma trakotwac pracownika! Pozdrawiam.

Michał
Były pracownik

Jeśli potrafi się dobrze wchodzić przełożonemu w (usunięte przez administratora) i nie ma się żadnego pojęcia o absolutnie niczym można jak najbardziej zrobić karierę

Zostaw merytoryczną opinię o Fujitsu Poland GDC - Łódź

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Fujitsu Poland GDC?

    Zobacz opinie na temat firmy Fujitsu Poland GDC tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 100.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Fujitsu Poland GDC?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 46, z czego 5 to opinie pozytywne, 21 to opinie negatywne, a 20 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Fujitsu Poland GDC?

    Kandydaci do pracy w Fujitsu Poland GDC napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Fujitsu Poland GDC
Przejdź do nowych opinii