Pracowałem na stanowisku Service Process Controller i nie polecam nikomu. Zapewne praca na tym stanowisku trochę się różni w zależności od tego, na jakiego klienta się trafi, ale u tego, gdzie ja trafiłem, było piekło. Dlaczego? No więc tak. Po pierwsze była to praca zmianowa, 24/7. W teorii management pytał, jakie zmiany będą nam pasować w danym tygodniu. W praktyce prawie nigdy nie uwzględniał naszych preferencji. Co z tego, że prosiłem o zmiany popołudniowe, albo nocne, jak dostawałem prawie ciągle poranne? Z kolei osoby, które wolały poranne, dostawały popołudniowe, gdzie tu logika? Bardzo skrupulatnie pilnowano wyznaczonych przez państwo obowiązkowych 35h wolnych w tygodniu i 11h wolnych między zmianami. Co oznaczało, że nagminnie trafiały się tygodnie, gdzie nie było dwóch dni pracy wolnego, bo żeby zachować 35h przerwy można mieć zmianę jednego dnia na rano, potem mieć tylko jeden dzień wolnego i następnego dnia iść na popołudniówkę lub nockę. Tak samo z tymi 11h, przecież to żaden problem, jak pracownik przyjdzie na popołudniówkę, a następnego dnia na rano. To że w te 11h nie ma czasu na za wiele poza spaniem, myciem i jedzeniem nikogo nie obchodziło. Ale ok, to jeszcze mały problem, bo jak napisałem, wszystko było zgodnie z prawem. Większym problemem była sama praca. Gdy przyszedłem, nie wiedziałem nic, ani o pracy, ani o danym service desku. Pracowałem kiedyś w SD, ale nie w tym dziale. Liczyłem na jakieś porządne szkolenia, ale nie. Weź sobie dokumentację i ucz się sam, bo nikt nie ma czasu, by wdrażać nowych. A uczenie się z dokumentacji to nie to samo, co zobaczenie, jak ktoś robi coś w praktyce, więc było mi naprawdę ciężko i w kołko słyszałem, że coś robię źle i czemu się nie pytam kolegów i koleżanek, jak to powinno być zrobione? Otóż pytałem się, ale albo nie mieli czasu na wytłumaczenie, albo sami nie wiedzieli, bo tak samo jak ja musieli się uczyć na własną rękę. Management z miesiąca na miesiąc zwalał na kontrolerów coraz więcej swoich obowiązków. Wychodziło na to, że robiliśmy tak naprawdę część managerskiej roboty, oczywiście za pensję kontrolerską. Obiecywano nam full HO, przez jakiś czas tak było, a potem nagle komuś się uwidziało, że mamy przychodzić dwa razy w miesiącu do biura. Ktoś powie, że dwa razy w miesiącu to jest super mało i nie ma co narzekać. Tylko że jak oferują Ci najpierw jakieś warunki, a potem to zmieniają wg swojego widzimisię to jest to niezbyt fajne, szczególnie dla osób, które nigdy by się nie zatrudniły w tej firmie wiedząc o tym, ze względu na absolutnie złe dojazdy od miejsca zamieszkania (mówię też o sobie, ale nie tylko). Co więcej obowiązkiem jeżdżenia do biura objęte były tylko osoby zameldowane w Łodzi, więc jak ktoś w dziale był spoza miasta to już go to nie dotyczyło, co można uznać za dyskryminację. Wszystko niby dlatego, żeby poprawić komunikację, bo jak będziemy się widzieć na żywo to będziemy mogli lepiej ogarniać swoje zadania. Taa... Jak przyjeżdżałeś do biura, a i tak większość osób była na HO, to co to niby dawało? (Nie jestem zupełnym przeciwnikiem pracy hybrydowej, obecnie też mam taką, ale w miejscu, gdzie od razu byłem o tym poinformowany i gdzie faktycznie w dzień, jak idę do biura to w biurze są prawie wszyscy, więc ma to sens pod tym względem komunikacyjnym.) Management składał się z trzech osób, gdzie managerka, która w teorii była odpowiedzialna za kontrolerów, miała najmniej do powiedzenia, jakby się bała pozostałej dwójki. To ona powinna o nas decydować, a w praktyce pozostała dwójka (odpowiedzialna za agentów SD) narzucała nam swoje widzimisię. Inna managerka była zwyczajnie chamska i niemiła dla wszystkich. O byle co się wyzłośliwiała. Jej zdanie było zawsze najważniejsze i nie słuchała nikogo. Najgorsze jednak bylo ogólne traktowanie pracowników, znaczy to, że jak ktoś coś zrobił nie tak to była straszna afera, ale jak ktoś robił coś dobrze to nikt tego nie zauważał. Jakieś docenienie pracowników, pochwała? Nic, zero. Team w sumie też nie był zbyt zgrany, bo każdy narzekał i każdy miał dosyć tej roboty, ale żeby się jakoś zgrać i wspólnie powalczyć o lepsze warunki? Zapomnijcie. Ta praca przysporzyła mi bardzo dużo stresu. Zachowałem kontakt z jednym innym kontrolerem i ponoć jest teraz jeszcze gorzej. Coraz więcej obowiązków i wspaniałe zmiany, jak 12h (6-18) 01.01. Co do pensji to pewnie ze względu na podwyżkę minimalnej coś się w 2024 zmieniło, ale w 2023 było to 4800 zł brutto. Bardzo mało jak na taki stres i ilość obowiązków. Tyle dobrego, że za nocki były ekstra hajsy.
W internecie znalazłam ofertę na staż w dziale księgowości/controllingu. Czytam, że jest to praca w niepełnym wymiarze godzin. To ile godzin maksymalnie można wziąć miesięcznie? Bo jedyne, co doczytałam to o minimalnej ilości godzin dziennie (4h). Ale rozumiem, że weekend wolny? :) Skoro jest to staż, to rozumiem, że wypłata nie będzie najwyższych lotów. Dacie znać, ile się dostaje? Tak mniej więcej. Choćby stawkę za godzinę podajcie :D
Cześć. Junior Technical Security Architect to może pracować zdalnie? Chcę się upewnić, bo tak mi tylko odpowiada, a ktoś tu właśnie pisał w komentarzach , że pracował w ten sposób. Tylko znowu jak patrzę w głoszenie to nic tam nie pisze o tym konkretnie, więc no nie wiem po prostu.
Nie. Firma nie udziela juz zezwolen na prace zdalnie gdyz zbyt duzo osob naduzywalo ten opcji i okazywalo sie ze w czasie rpacy nie pracuja z zajmuja sie np obiadem albo czym innym. Firma nie miala kontroli nad tym i zostalo to zlikwidowane. Pracownicy sa proszeni do pracy z biura gdzie manager ma praktyczne sposoby na kontrole nad pracownikiem i zapewnienie wlasciwej jakosci pracy za ktora firma placi duze pieniadze.
Bzdura jest oficjalnie hybryda i większość ludzi pracuje zdalnie. Manager ma prawo wezwać ale to chyba rzadkość.
No ale to może zależy od działu? Może jedni mogą hybrydowo pracować, a inni tylko stacjonarnie? Dajmy na to, w dziale marketingu czy PR jest opcja hybrydy, czy nie? A wiecie w jakich działach wcale nie można zdalnie gdzie jest tylko opcja stacjonarna?
Zostałam polecona do pracy ale moja aplikacja od 2 miesięcy na stronie Fujitsu ma status under consderation i nic nie słychać. Słyszałam od kolegi ,że w ciągu dwóch dni ktoś się ze mną skontaktuje. Jeśli nie odpowiadam pracodawcy może zmienić status mojej aplikacji jako unsuccessful. Jestem ciekawa czy taka praktyka jest w tej firmie normalna ? Słyszałam od kolegi ,że w firmie Fujitsu są bardzo wysokie standardy (zachodnie) Nie wiem co o tym myśleć ale na zachodzie takie firmy przynajmniej w ciągu dwóch tygodni komunikują czy kandydatura będzie rozpatrywana czy też nie. Ne wygląda to profesjonalnie już nie wspominając o tych standardach.
U mnie sytuacja wygląda podobnie. Od 23.03 Under consideration na stanowisko SDA z językiem angielskim. Brak odzewu, znajomy pytał i nikt nie wie nawet z kim się skontaktować w tej sprawie...
Zluzuj majty. Firma ma bardzo duzo kandydatów i nie na kazda aplikacje jest w stanie odpowiedziec. To normalne. Do tego moga byc braki kadrowe.
1etap to rozmowa z HR. 2 etap to techniczna i kilka soft skills z team leadem. Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole. Odpowiedź obiecują do maksymalnie 2 tygodni, ale niestety okazały się to puste słowa.
Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole, gotowość do pracy na zmiany.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Your requirements: - Excellent English and speaker (at least C1 level). - Previous experience as a Team Manager/Lead in IT Infrastructure Area. - Excellent interpersonal and operational skills. - Excellent people management skills Logical and Analytical approach. - Knowledge of the ITIL. - Service.Support standards & practices. I met all your requirements. Nevertheless, my application got rejected.
Just ebcause you met the reuirements doesn't mean your salary expectation was accepted. You might also have not fit into company's culture .
Dużo widzę krytycznych opinii, więc coś dla przeciwwagi ;) pracowałam w Fujitsu 2 lata (zdalnie, biuro w Łodzi, dział zarządzania projektami, odeszłam w 2023) i byłam bardzo zadowolona - odeszłam głównie z powodu zarobków, które były niższe niż rynkowe na moim stanowisku. ALE dla mnie i tak była to opłacalna podróż, bo wchodziłam do branży IT. Wielka szkoda, że kiedy się już mocno doszkolilam i certyfikowałam, to nie została zrewaloryzowana stawka, żeby doskoczyła do rynkowej. Zostałabym wtedy chyba do emerytury. Dobre strony: - management (TL): miałam 3 managerów i każdy bardzo spoko, przy czym jeden wybitny. Profesjonalizm, trzymanie struktury, wsparcie w trudnych sytuacjach, ludzka komunikacja, walka o swojego człowieka. Super. - spoko sprzęt do pracy (laptop, monitor, telefon) - możliwość awansu - osobiście dostałam 2 podwyżki, raz skutecznie zawalczylam o awans, ścieżkę kariery ukształtowałam niestandardowo ze wsparciem TL - mega ludzie. Pracowałam w wielu miejscach, w Fujitsu pracują naprawdę spoko osoby. Wiadomo, na projektach różnie, ale wewnętrznie nie spotkałam ani jednej osoby, która robiłaby jakieś krzywe akcje. Bardzo mi pasowała kultura organizacji i ogólny klimat. - przejrzyste procesy i ludzie ciągle pracujący nad ich usprawnianiem+ sprawna komunikacja wewnątrz firmy. Podobno kiedyś było z tym róznie, teraz naprawdę działa. - spoko benefity: Multisport, wczasy pod grusza itp (chociaż enel-med to porażka, nie można się dostać do lekarza i nie rozumiem, czemu mają z nimi nadal umowę) - szybki i przyjemny proces rekrutacji - szkolenia spoko, można sugerować, co by się chciało i jest trochę dostępnych Słabsze strony - wynagrodzenie :((( - niektóre procesy z nadmierną kontrola 10 szczebli managementu
- zarządzanie projektem - dopiero wchodziłaś do branży IT no i niechcący zamiast łubudubu napisałaś prawdziwą opinię
No to tak... Rekrutacja na SDA? Trwała realnie od marca do czerwca. Poszedłem z polecenia, w marcu złożyłem CV i zero odzewu, złożenie CV z innego maila automatycznie odrzuciło, bo to była kopia 1:1 poprzedniego. Wreszcie znajomy napisał do managera, który napisał do osoby z HRu odpowiadającej za tę rekrutację. Odzew miał być tego samego dnia, minęły 3 dni i wreszcie telefon. Mojego nikt nie odbierał. Udało się wszystko przyspieszyć i assessment miałem na 1 czerwca. Urządzenia obecnie to Fujitsu Lifebooki U-Series 7512. Za pierwszym razem dostałem 16GB RAMu, ale był problem z baterią - wymieniono od ręki, tym razem z 32GB więc sprzęt na plus. Poza tym IT w Fujitsu to (usunięte przez administratora)ze względu na fakt, że za pomoc techniczną odpowiada GDC na Filipinach, które nie umie zrozumieć najprostszych rzeczy oraz robi o wszystko problemy, włącznie z wyłączaniem VPNa mimo bycia na exception list. HR? Poza procesem rekrutacji i marnym tłumaczeniem, że niby zły numer w CV, co nie jest prawdą, to naprawdę zorganizowany i szybki team. AskHR to bajka w przeciwieństwie do AskIT. Możliwości rozwoju spore, wynagrodzenie średnie i to tak mocno, a przynajmniej na najniższych szczeblach, za to darmowy EnelMed, Multisport dostępny i parę pierdół. Szkolenia za darmo jeśli nie macie kosy z managerem i wpisze was w wydatki u Project Managera. Ogólnie polecam na praktyki i pierwsze kroki w IT.
Ale co to jest ten assessment w tej firmie? To etap rekrutacji czy co? Nie rozumiem na czym to polega, jak wygląda, to jest zdalne i ile czasu na takie coś trzeba poświęcić?
Security Operator, chciałabym spróbować swoich sił na tym stanowisku. Powie ktoś coś na temat panującej atmosfery pracy w firmie? Można liczyć na pomoc zespołu? Chętnie się dowiem czegoś na temat zarobków, zapewne zależne są od doświadczenia i kwalifikacji ale moze ktoś się orientuje przynajmniej w widełkach?
Na jakie wynagrodzenie może liczyć Security Operator z doświadczeniem na podobnym stanowisku u konkurencji?
No ciekawe, nie też interesuje ta posada. Poza kasą, wiecie coś o zmianach? Jest to praca na jednej zmianie? Czy więcej tego jest? I czy jesli jest zmiana nocna lub weekendowa to i kasa jest wtedy lepsza?
Prawie miesiąc temu (23.03.2023) wysłałem poprzez portal rekrutacyjny swoją aplikację na stanowisko Service Desk Agent with English. Od tamtego czasu aplikacja posiada status "Under consideration" i brak jakiegokolwiek odzewu z Państwa strony. Jednocześnie ogłoszenie zdążyło zniknąć oraz pojawić się ponownie trzykrotnie. W tej sytuacji brakuje informacji jaki status otrzymuje aplikacja odrzucona w aktualnym procesie rekrutacyjnym lub z kim mógłbym się skontaktować w celu uzyskania jakichkolwiek informacji.
Dziękujemy za opinię. Jest ona bardzo cenna dla poprawy procesu rekrutacji. Pragniemy jednak przypomnieć, że kontaktujemy się jedynie z wybranymi kandydatami spełniającymi wymagania stanowiska. Aktualne otwarcia polecamy śledzić bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Od teraz usprawniliśmy nasz system rekrutacyjny i osoby, które nie będą brane pod uwagę w danym procesie rekrutacyjnym dostaną notyfikację mailową
Dziwne ze firma ktora oferuje uslugi informatyczne nie moze rozwiazac problemu w procesie rekrutacji. Brak szacunku do pracownikow i widoczne za duzo chetnych
Proszę zdecydowanie poprawić proces rekrutacji, ponieważ odświeżanie tych samych ofert pracy i automatyczne odrzucanie kandydatów bez zapoznania się z CV to sztuczna rekrutacja. Owszem jest informacja, że kontaktujecie się z wybranymi kandydatami, którzy spełniają kryteria. Spelniałem wszystkie wymagania i to z nawiazką, pomimo tego otrzymałem automatyczną odmowę! Żałosne. Brak profesjonalizmu.
A długo czekałeś na tę informację odnośnie odmowy? Uzasadniono jakoś dlaczego nie przeszedłeś dalej? Po tym jak złożyłeś cv odświeżono to ogłoszenie?
Mam wrażenie, że HR w waszej firmie nie istnieje. Najlepszym tego przykładem jest przypięte tutaj ogłoszenie sprzed roku. Po kilku aplikacjach moich znajomych spróbowałem sam. Zarówno ja jak i moi aplikujący znajomi nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi, nawet automatycznej przez kilka miesięcy, a status w systemie po jakimś czasie zmieniał się na "Not Retained", bez powiadomienia, trzeba było się zalogować żeby to sprawdzić. I mimo, że wiem że ilość kandydatów jest ogromna to trudno uwierzyć, że nikt z naszego grona, z naprawdę bogatym doświadczeniem, nie "pasował" przynajmniej na tyle by zaprosić go na rozmowę. Może spróbujcie zacząć czytać CV zamiast używać ATSów. Albo po prostu napiszcie w ogłoszeniach, że zbieracie dane kandydatów, bo może kiedyś jakiś klient akurat takiej osoby będzie potrzebował.
Kadra pseudokierownicza bez kompetencji, dodatkowo emocjonalnie nie dojrzała.
A ja akurat miałam super managerów w Fuji, ale może to były dawne czasy 2016. Wyższy management na projektach, na których pracowałam był naprawdę ok. Dodam, że doświadczenie w Fujitsu też dobrze wygląda na CV
Kiedy pracowałaś tam, miałaś możliwość uczestnictwa w jakiś szkoleniach czy kursach? Umożliwiali rozwój pracownikom?
Hej, ja Aktualnie pracuje i powiem ci że tak, szkolenia i kursy są na porządku dziennym, czy to prywatnie przez pluarsight, czy, dla bardziej wymagajacych, co jakiś czas są rozdawane kursy wraz z egzaminem dla Cisco, Jubilera, czy jest też program partnerski z Microsoft, gdzie egzaminy są za darmo!
Stanowiska - HR Intern, są aktualnie do obsadzenia kilkoma osobami. Rekrutacja zdalna, praca w biurze lub hybrydowa na UoP. Zrozumiałem z tego, że to płatny, 3 m-czny staż, gdzie można poznać procesy rekrutacyjne w korporacji. Tylko, cz nauka jest tu dopasowana do danej osoby w miarę możności, czy raczej każdy jest nauczany wg. ściśle określonych procedur? I czy zdanie oraz pomysły stażysty również są brane pod rozwagę?
Ja złożyłem swoje CV w styczniu. Do tej pory jest "under consideration" mało tego, ogłoszenie dalej sobie żyje swoim życiem, a na linkedinie codziennie mi się przewija.... :)
Hej, a na jakie stanowisko? Może innym odpowiadają na zgłoszenia, ciekawa jestem właśnie. I czy po ewentualnej rekrutacji też tylko do niektórych by dzwonili czy pisali?
Cześć. Jakie teraz są zarobki brutto na stanowisku SDA z angielskim? Jest możliwość pracy zdalnej, w ogóle to praca zmianowa? Szukam w Łodzi.
(usunięte przez administratora)k brutto na pozycji agenta, praca hybrydowa (zależnie od projektu, możesz korzystać z biura, ale nie jest to wymagane poza pierwszym dniem pracy). Co do zmian to znów wiele zależy gdzie trafisz, niektóre projekty pracują 24/7, inne tylko w określonych godzinach.
(usunięte przez administratora)k brutto na start, praca hybrydowa (ogólnie praca zdalna, ale twój manager może polecić Ci prace z biura w danym dniu np. w celu podpisania dokumentów lub odbioru sprzętu), zmiany zależnie od projektu - niektóre projekty pracują 24/7, a inne tylko w określonych godzinach, dlatego warto to poruszyć w trakcie rekrutacji.
Ale ciekawe, czy to 100% zdalna, bo w ogłoszeniu widziałam jednym tylko, że jest możliwość tak pracować, ale przez ile czasu? Tego nie podali już. Wiadomo coś więcej aktualnie? I czy sprzęt zapewniają do pracy?
tak, jest możliwość pracy w pełni zdalnej przez cały czas zatrudnienia. Sprzęt jest również zapewniony.
A można na rozmowie zastrzec, że nie chce się pracować na nocną zmianę? Ma to jakiś wpływ na przebieg rekrutacji?
Widzę teraz, że mało jest ofert na stanowisko SDA. Nie macie zapotrzebowania?
A czy są jakieś stanowiska, z których można pracować zdalnie, dla osób niebędących specjalistami i początkujących na rynku pracy? Byłoby to dla mnie na wagę złota. I jak wygląda szkolenie wstępne, też online czy w siedzibie firmy się odbywa?
Warto o tym wspomnieć na rozmowie rekrutacyjnej, manager może wziąć pod uwage Twoją dostępność i w miare możliwości ustawić zmiany dzienne, lub przekierować Twoja kandydaturę do innego projektu, gdzie zmian nocnych nie ma. Myslę że to interes obu stron aby swoje preferencje przedstawiać jasno od samego początku aby potem każdy był zadowlony :)
Jak najbardziej jest zapotrzebowanie :) Mamy bardzo dużo ofert na Service Desk Agenta z różnymi językami. Oto link do ofert: https://edzt.fa.em4.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/requisitions?keyword=service+desk+agent&location=Poland&locationId=300000000361706&locationLevel=country
Hej, tak świetną ofertą będzie Servce Desk Agent, gdzie nie trzeba być specjaistą i posiadać wiedzy technicznej gdyz wszystkiego się tu nauczysz. Głównym wymogiem jest znajomość angielskiego, lub angielskiego+innego język obcego. Szkolenie odbywałoby sie online, chyba że jestes blisko biura i chętnie spotkasz sie z kims w biurze, ale to już od Was zależy jak sie ugadacie :) Podsyłam link do ofert na Service Desk Agenta: https://edzt.fa.em4.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/requisitions?keyword=service+desk+agent&location=Poland&locationId=300000000361706&locationLevel=country
Rekrutacja odbywa się na początku trochę po polsku, potem po angielsku oraz jeżeli pozycja wymaga znajomości innego języka, to to też jest oczywiście weryfikowane :)
A ten pierwszy dzień pracy, to jest jakieś szkolenie i trzeba być w firmie wtedy, tak? Jak wygląda taki pierwszy dzień w biurze, co się dzieje?
Od 23.03 moja aplikacja na stanowisko Service Desk Agent with English posiada status Under Consideration. Do tej pory nie było żadnego odzewu, nie ma też informacji z kim w razie czego się kontaktować ani jaki status aplikacja otrzyma w razie odrzucenia i szczerze nie wiem co z tym faktem zrobić.
Poza rozmową w języku obcym w jakiś inny sposób jest język weryfikowany? Weryfikacja języka zawsze mocno mnie stresuje, dlatego chciałabym wiedzieć czego w razie co mogę się spodziewać. Ogólnie etapów rekrutacji ile przeważnie jest?
Hej, Język jest weryfikowany poprzez rozmowę w danym języku i ewentualnie testy językowe. Jeżeli chodzi o etapy rekrutacji to w zależności od roli - tutaj masz pełen opis :) https://www.fujitsu.com/pl/imagesgig5/Recruitment-Process.pdf
Hej. A są w firmie takie stanowiska na których wystarczy znać j. polski? Żałuję bardzo ale nie mam zdolności lingwistycznych. No chyba, że firma wykazałaby się cierpliwością pod tym względem i poczekała aż podszlifuje angielski? No chyba, że nawet w tym pomaga, opłacając naukę?
Hej, raczej trzeba jednak znać ponieważ duża część komunikacji w firmie jest po angielsku. Może warto troche podszlifować, a potem już pracując w fimire mamy okazję korzysać z darmowych lekcji z np. angielskiego i niemieckiego.
Dziękujemy za opinię. Jest ona bardzo cenna dla poprawy procesu rekrutacji. Pragniemy jednak przypomnieć, że kontaktujemy się jedynie z wybranymi kandydatami spełniającymi wymagania stanowiska. Aktualne otwarcia polecamy śledzić bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Od teraz usprawniliśmy nasz system rekrutacyjny i osoby, które nie będą brane pod uwagę w danym procesie rekrutacyjnym dostaną notyfikację mailową
Moze sie ktos pracujacy w firmie wypowiedziec jak wygladaja poczatki pracy na Help Desk? Jest duzo do ogarniecia? Mnostwo telefonow, czy wiecej maili? Z gory dziekuje.
same telefony, maile jesli nawet beda to i tak takie na ktore trzeba odpowiadac telefonicznie duzo sie ta praca nie rozni od zwyklego call center
A czy to wyglada tak, ze np masz podane z góry odpowiedzi-krok po kroku co nalezy zrobic w danej sytuacji- na najczestsze zadawane pytania przez klientow i wg nich obslugujesz?
tak ale czesto sa problemy nieszablonowe a trening stoi na zenujacym poziomie i trzeba sie potem o wszystko dopytywac i oczywiscie kazdy jest zbyt zajety zeby pomoc albo ma wazniejsze sprawy
Hej, czy tego czy jest więcej telefonów czy maili to w dużej mierze zależy od projektu na który trafisz. Najlepiej zapytać się o to już na rozmowie kwalifikacyjnej z managerem. Do dyspozycji masz bazę wiedzy i możesz z niej skorzystać, ale czasami mogą zdarzyć się sytuacje kiedy będziesz musiał kogoś podpytać albo poszukać wiedzy w Google (ale to w sumie jak w każdej pracy, nie da się wszystkiego przewidzieć)
Dzieki wam. Jeszcze jedno-jak wyglada kwestia monitoringu? Trzeba byc na kamerce, czy nie jest to wymagane?
Rozumiem że tej wiedzy na nieszablonowy problem klienta szukasz w google, a klient czeka na linii? lol
Telefony, maile czy czaty mocno zależą, na jaki projekt trafisz - podczas rozmowy z managerem zapytaj konkretnie,w niektórych projektach trzeba wisieć ciągle na telefonie i zgadywać, dlaczego myszka nie działa, w innych możesz mieć większość czasu czaty gdzie user będzie wiedział, w jakiej sprawie pisze. Do ogarnięcia jest sporo, jeśli wcześniej nie pracowałeś w IT, bo jednak podczas personalnego używania komputera prawdopodobnie nie korzystałeś z narzędzi, którymi się posługujemy, ale będąc uważnym podczas szkoleń i shadowingów powinieneś dać sobie radę. W moim projekcie większość osób jest kompetentnych i chętnie Ci pomogą podczas pracy, jeśli oczywiście wykażesz chęci, by się nauczyć. Na początku nie trzeba się spieszyć, ważniejsze, aby się nauczyć poprawnie wykonywać swoje zadania. Tak przynajmniej jest u mnie, mam nadzieję, że Ty też będziesz mieć fajnych ludzi w projekcie :)
Dziekuję za wyczerpujacą odpowiedz:) Mam nadzieje, ze trafie wlasnie na taki pomocny team. Jeszcze raz dzieki.
Kwestia na czym polega nieszablonowość problemu - jeśli komuś cos dzieje ze wg na ustawienia na pc to google jeśli problem wymagający specjalistycznej wiedzy albo lepszych credentiali to z reguły idzie do drugiej albo 3 lini
Dużo się nie różni ale jednak się różni . Czym ? Bo pracowałam kiedyś w callcenter to może bym wiedziała o co chodzi .
Cześć, czy można pracować zdalnie z za granicy?
Hej. Tu zależy czy w obrębie EU czy poza i jaki klient. Jeżeli chcesz poza EU to musisz prosić o aprovale od wszystkich świętych, security Officera, PMa, SDMa i klienta. W obrębie EU bez pozwolenia do chyba 3 miesięcy można tak o
Jeżeli jestes juz pracownikiem Fujitsu, polecam skontaktowanie się z działem HR w celu uzyskania dokładnych informacji. W obrębie EU bez pozwolenia z tego co wiem jest to 30 dni na rok.
Te pozwolenia to są związane z bezpieczeństwem czy o co chodzi? To jest jakaś różnica dla firmy skąd pracownik się loguje? Jak ogólnie wygląda taka droga służbowa? Można wszystko załatwić?
O ile dla firmy nie, to klienci sobie lubią zażyczyć że np inżynier może się logować tylko z Polski itp. Sprawdzanie jest to trochę za pomocą tych wszystkich programów na laptopie
Dzień dobry, mam kilka pytań w sprawie pracy w dziale Service Desk. Proszę o informacje na jakim poziomie trzeba znać język angielski? Czy CV jest wymagane w j. Angielskim i czy rozmowa rekrutacyjna jest w j. Angielskim? Chcialabym pracować w tej firmie, moj poziom j. Ang. To B1 - chodze też na kurs językowy. Od 8 lat pracuje w dziale obslugi klienta i chcialabym zmienic pracę. Czy sa teraz wolne etaty? Na jakim poziomie kształtuje sie wynagrodzenie?
Hej, na Hardware Support z niemieckim rozmawia sie z klientami tylko po niemiecku czy trzeba koniecznie znac angielski do rozmow ? czy raczej anglieski potrzebny tylko do dokumentacji technicznej i szkolen wewnatrz firmy? Czy rozmowa kwalifikacyjna na to stanowisko jest polski/niemiecki czy polski/angielski? Z gory dzieki za odp
Jakie są widełki płacowe dla stanowiska GL Expert? Widze że jest oferta, a nie wiem czy opłaca mi się zmieniac pracę. Wiecie coś? Poza tym czy polecacie to miejsce pracy pod kątem rozwoju zawodowego? Dbają tu o pracowników?
Pracował/pracuje ktoś na stanowisku Vulnerability Scanning Engineer w Łodzi? Może napisać o atmosferze, teamie, zarobkach itd? Wielkie dzięki z góry!
Pracowałam w firmie prawie 1,5 roku.. Pracowałam w dwóch teamach przez ten czas. Na pierwszym team leader nie wiadomo skąd się wziął. Kompletnie nie potrafił panować nad emocjami i załatwić dostępów. Będąc w biurze przeklinał i walił rękami w biurko, a jeśli chodzi o dostępy, przed 2 miesiące nie byl w stanie załatwić mi dostępów do guacamole. Wszyscy mieli je poza mną i nawet osoby, które przyszły po mnie. Na 8h pracy conajmniej 20 calli, przerabianie ticketow, zakładanie ticketow na techników, zgłaszanie braku internetu w sklepie, któremu swiadczylismy serwis, asysta przy sprawdzaniu kabli i jednocześnie przekazywanie odpowiedzi pracownika sklepu do osob odpowiedzialnych za naprawę, przerabianie dodatkowo conajmniej 70 ticketow przypisanych. Po całym dniu pracy patrzyłam w sufit. Wszystkie rzeczy, o których rozmawiałam z team leaderem zostały przez niego zapisane. Team taki sobie, bo osoba przychodząca na popołudniową zmianę w trakcie pracy zamawiała ubrania, nie pracowała, ale była koleżanką managera, niektorzy olewali pracę albo byli chamscy. Oczywiście były tez osoby bardzo pomocne, ale awansowały, bo chciały uciec od (usunięte przez administratora) Przed rozpoczęciem pracy na drugim projekcie miałam ponowna rozmowę i dostałam prace. Team leader był super, team większości ekstra poza 2 osobami,które odbierały calle i od razu się rozłączaly. W czasie pracy na 2 projekcie zmieniła mi się managerka, która jest moim zdaniem w nieodpowienim miejscu. Po 9 miesiącach powinnam była dostać podwyżkę.. dostałam ją po 12. Powodzialam managerce, ze dostałam ja o 3 miesiące za późno, na co ona zareagowała zdaniem, ze ona „sobie tego pilnuje” serio? Na następny dzień zapytałam czy można to gdzieś zapisać na następny raz, żeby kolejna podwyżka mnie nie pominęła. Uslyszlam, ze „drążę”. Żenada. Najśmieszniejsze jest to, ze nieroby z dłuższym stażem pracy zarabiały więcej…Zgłaszanie pracownika, który nic nie robi i klienci dzwonią z pretensjami kończy się sprawdzaniem zgłaszającego. W moim przypadku managerka poprosiła byłą kontrolerkę o sprawdzenie nas oboje. Zarzuciła mi na rozmowie, ze robię NIE WIELE WIĘCEJ OD NIEGO sprawdzając TYLKO DWIE rzeczy z 5 innych, które obsługujemy. Moim zdaniem, manager powinien sprawdzić WSZYSTKO zanim zarzuci komuś robienie NIEWIELKIEJ ilości rzeczy. Jeśli chodzi o awans i prace z niemieckim, to ilosc stanowisk jest bardzo ograniczona. Pracując z niemieckim i angielskim nie miałam złej pensji, ale współczuje osobom, które pracują tylko z angielskim. Plus za dopasowanie grafiku pod preferencje. Nie można zapytać o widełki na stanowiskach, bo usłyszysz, ze nie mogą Ci powiedzieć w chamski sposób. W HR mają bajzel, bo 4 razy dostałam prośbę o podpisanie tej samej umowy. Nie można do nich pisać na teams, bo maja za dużo zapytań. Serio? Mam zakładać ticket opierniczajac kogoś o błędy?Monitory brudne od jakichś paskudnych mazi. Jestem wdzięczna za szansę. Nabrałam pewności siebie patrząc na to, jakim wartościowym na rynku pracy jestem.
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Fujitsu Poland GDC?
Zobacz opinie na temat firmy Fujitsu Poland GDC tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 104.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Fujitsu Poland GDC?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 48, z czego 5 to opinie pozytywne, 23 to opinie negatywne, a 20 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Fujitsu Poland GDC?
Kandydaci do pracy w Fujitsu Poland GDC napisali 3 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.