logo Alexander Mann Solutions

Alexander Mann Solutions

Kraków

Wywiadu udzieliła:
Agnieszka Piechaczek
Brand Building Manager Alexander Mann Solutions
Talent Acquisition and Rozpoczęła pracę w Alexander Mann Solutions w 2006 roku. Po 7 latach spędzonych na stanowiskach operacyjnych oraz związanych z zarządzaniem zespołami rekrutacyjnymi i administracyjnymi dla takich klientów, jak Atos, Vodafone, Rolls Royce, HP, Credit Suisse, Citi, Deloitte, Santander, zdecydowała o dołączeniu do funkcji wewnętrznej. Aktualnie zarządza zespołem rekrutacji wewnętrznej, wspierającym rozwój ponad 700-osobowego centrum w Krakowie i, powstałego w 2015 roku, oddziału w Gdańsku. Jednocześnie odpowiada za działania brandingowe firmy w Polsce.
Alexander Mann Solutions
Rok założenia: 1996
Adres:
ul. Puszkarska 7f
Kraków
Branże:
  • Human Resources
O firmie:
Alexander Mann Solutions to międzynarodowa firma, która swoją pionierską działalność w zakresie outsourcingu procesów rekrutacyjnych rozpoczęła w 1996 roku w Wielkiej Bytanii. W Krakowie centrum operacyjne Alexander Mann Solutions istnieje już 10 lat.

Firma Alexander Mann Solutions zajmuje się głównie działaniami HR-owymi. Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystają?

Zespól rekrutacji wewnętrznej w Alexander Mann Solutions dba o kompleksową promocję firmy jako pracodawcy, dlatego wykorzystujemy każdą szansę na spotkanie z potencjalnymi kandydatami – zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Nasi rekruterzy są aktywni w mediach społecznościowych, na forach internetowych, występują w roli ekspertów i autorów artykułów branżowych. Każda zainteresowana osoba łatwo odnajdzie nasze oferty pracy na portalach ogłoszeniowych. Jednocześnie regularnie uczestniczymy w wydarzeniach biznesowych w całej Polsce (targi pracy, konferencje, panele), a także wspieramy uczelnie, organizując m.in. warsztaty dla studentów. Dla zainteresowanych organizujemy także dni otwarte, które są wyjątkową okazją do odwiedzenia naszej siedziby.

Gdzie można spotkać przedstawicieli Alexander Mann Solutions?

Jesteśmy wszędzie tam, gdzie nasi kandydaci, pracownicy, klienci i partnerzy (jesteśmy członkami stowarzyszeń ABSL i ASPIRE). Uczestniczymy w kilkudziesięciu wydarzeniach rocznie – są to konferencje, spotkania biznesowe, panele dyskusyjne, prezentacje, targi pracy, warsztaty, szkolenia zewnętrzne, a także inicjatywy niestandardowe, np. szkółka biznesowa dla maluchów. Spotkać nas można w całej Polsce, głównie jednak (w związku z lokalizacją naszych centrów usług) - w Krakowie i Gdańsku.

Jak wygląda proces rekrutacji w AMS i jak długo trwa?

Proces rekrutacyjny w Alexander Mann Solutions nawiązuje do realiów i wymagań otwartych wakatów. Pierwszy etap to, oczywiście, otrzymanie lub pozyskanie CV kandydata. Po analizie dokumentów aplikacyjnych rekruter umawia z kandydatem rozmowę telefoniczną, podczas której zadaje pytania dotyczące doświadczenia, motywacji, kompetencji miękkich, a także dowiaduje się więcej o oczekiwaniach kandydata. Kolejnym krokiem są testy językowe, a po nich – spotkanie z kierownikami zespołów, do których prowadzimy rekrutacje. Jest to finalny etap, po którym podejmowana jest ostateczna decyzja. W zależności od poziomu roli, oferta może być zaprezentowana kandydatowi nawet już po kilku dniach od przesłania aplikacji. Wiele jednak zależy od dostępności uczestników procesu. Trzeba pamiętać, ze po złożeniu oferty przychodzi czas na formalne procesowanie dokumentów kandydata oraz przygotowanie go do dołączenia do organizacji, co zajmuje około 2 tygodni.

O czym warto pamiętać, przygotowując się do rozmowy rekrutacyjnej w Państwa firmie?

Należy przede wszystkim pamiętać, na jakie stanowisko przesłano aplikację i jakie są wymagania. Kandydat powinien też przed rozmową przemyśleć swój profil zawodowy i edukacyjny w obszarach zarówno miękkich, jak i twardych, i poszukać w nim części wspólnych z opisem wakatu. Nawet, jeśli uzna, że jego aplikacja nie jest idealnie dopasowana – wciąż nic straconego, ale potrzebna jest głębsza refleksja i przemyślenie, które elementy będą dla niego łatwe do nauczenia oraz jaki drzemie w nim potencjał i dlaczego. Absolutnie przydatna podczas rozmowy będzie wiedza na temat samej organizacji, jej struktury, planów rozwoju – takie informacje zazwyczaj można znaleźć na stronie internetowej pracodawcy, a zadanie pytań pogłębiających podczas spotkania pomoże kandydatowi w dokonaniu finalnej decyzji. Dobrze jest pojawić się z jasno sformułowanymi oczekiwaniami finansowymi (choć nie zamykać się na negocjacje!) oraz przygotować ewentualne pytania. Kwestie estetyki wyglądu zewnętrznego nie wymagają komentarza jako oczywiste.

Jakie aspekty pozazawodowe są brane przez Państwa pod uwagę podczas rekrutacji?

W trakcie procesu rekrutacyjnego, poza badaniem doświadczenia i umiejętności twardych, poszukujemy w kandydacie potencjału na dobrego pracownika, a zatem zwracamy uwagę na obszary miękkie, takie jak motywacja, umiejętność współpracy w zespole, komunikacja, organizacja czasu i zadań, elastyczność czy budowanie relacji. Ważne jest dla nas, czy etyka zawodowa kandydata będzie zgodna z wartościami Alexander Mann Solutions, co zapewni obu stronom długofalowa współpracę.

Czy szansę na pierwsze kroki w Państwa firmie mają też studenci?

Serdecznie zapraszamy studentów do aplikowania! Jedynym dodatkowym warunkiem do podjęcia pełnoetatowej pracy jest w tym przypadku dostępność kandydata. Wśród kilkudziesięciu stanowisk otwartych w Alexander Mann Solutions jest wiele takich, od których można rozpocząć swoją karierę zawodową – i mnóstwo osób zdecydowało się to zrobić właśnie z nami, aby później sukcesywnie rozwijać się i budować swoje doświadczenie w ramach firmy. Osobom bez doświadczenia proponujemy doskonale programy wdrożeniowe, opiekę doświadczonych kolegów, szkolenia, także kompetencyjne. Studentom, którzy nie mogą podjąć pracy pełnoetatowej proponujemy staże lub rozważamy zatrudnienie na cześć etatu.

Do kogo kierowane są te programy stażowe?

Programy stażowe kierujemy głównie do studentów ostatnich lat studiów, którzy myślą już o budowaniu swojej kariery oraz dysponują 20 godzinami czasu w tygodniu. Wielu z nich jeszcze w trakcie trwania staży lub tuz po nich otrzymuje ofertę pracy.

W jaki sposób wspierają Państwo rozwój swoich pracowników?

Pracownicy Alexander Mann Solutions otrzymują wsparcie szkoleniowe na każdym etapie swojego rozwoju, poczynając od programu induction dla nowych pracowników, na programach rozwoju managerów kończąc. Firma oferuje dedykowane pakiety szkoleń nie tylko do poszczególnych stanowisk, lecz również do poszczególnych funkcji biznesowych. Pracownicy, rozwijając się w firmie, realizują indywidualny plan rozwoju, który budują razem ze swoim bezpośrednim przełożonym.

Na czym polega „program wprowadzający”, który oferują Państwo osobom rozpoczynającym pracę w Alexander Mann Solutions?

Program wprowadzający ma na celu jak najbardziej efektywnie wdrożenie pracowników dołączających do naszej firmy. Składa się z części wprowadzającej do Alexander Mann Solutions (historii firmy, specyfiki biznesowej, wartości, itd.), w której uczestniczą wszyscy pracownicy, niezależnie od stanowiska. Po zakończeniu części wprowadzającej, pracownicy uczestniczą w szkoleniach dedykowanych stanowisku, na którym będą pracować. Ta część jest kombinacją szkoleń klasowych oraz w nowym miejscu pracy.

Jedną z działalności wspierających pracowników AMS jest Centrum Rozwoju Kariery.

Zgadza się, Centrum Rozwoju Kariery jest globalną, wewnętrzną funkcją szkoleniowa, której celem jest rozwój pracowników poprzez zróżnicowane formy kształcenia (szkolenia klasowe, e-learning, webinary, sesje wymiany wiedzy, warsztaty). Chcemy zapewnić im wsparcie w rozwoju w strukturach firmy Alexander Mann Solutions oraz podnieść codzienna efektywność.

Jakiego typu szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne Państwo oferują?

Pracownikom Alexander Man Solutions oferujemy bogaty pakiet szkoleń rozwijających zarówno ich kompetencje twarde, jak i miękkie. Rozwijamy umiejętności w zakresie pakietu MS Office, aplikacji rekrutacyjnych, umiejętności pozyskiwania i rekrutowania pracowników. Mogą też rozwinąć swoje umiejętności perswazji, zarządzania czasem, dokładności czy budowania relacji.

Na jakie inne benefity – poza szkoleniami – mogą liczyć pracownicy Państwa firmy?

Oferujemy atrakcyjny pakiet benefitów finansowych i poza finansowych. Każdy pracownik objęty jest prywatną opieką medyczną oraz ubezpieczeniem na życie. Dzięki rozbudowanej ofercie systemu Benefit, pracownicy mogą uzyskać dofinansowanie m.in. do klubów sportowych/fitness, bonów zakupowych, żłobków/przedszkoli, biletów do instytucji kulturalnych, a nawet do wydarzeń ekstremalnych i wyjazdów do spa. Mogą także wymienić punkty na fundusze na karcie przedpłaconej. Dla zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, Alexander Mann Solutions proponuje dodatkowe dni wolne, a także dzień na wolontariat. Promujemy elastyczne środowisko pracy, wspieramy także naszych pracowników w ich inicjatywach edukacyjnych, m.in. przez zapewnianie lekcji językowych oraz możliwość dofinansowania studiów.

W jakich działaniach społecznych i charytatywnych uczestniczą pracownicy AMS?

Mamy wiele inicjatyw w ramach naszego programu odpowiedzialności społecznej (Global Citizenship). Co miesiąc przynajmniej jedna akcja w Polsce dedykowana jest jednemu z trzech filarów: działalności charytatywnej, ekologii lub dobremu samopoczuciu i zdrowiu naszych własnych pracowników. W ramach tych programów współpracujemy z lokalnymi NGO, wspierającymi osoby wykluczone społecznie w podnoszeniu ich kwalifikacji, np. ucząc angielskiego albo prowadząc warsztaty z poszukiwania pracy i pisania CV. Regularnie wspieramy zaprzyjaźnione schronisko w okolicach Krakowa i współpracujemy z krakowskim zoo, sponsorując parę lwów azjatyckich. Dodatkowo, prowadzimy programy wspierające zdrowy tryb życia. Organizujemy spotkania rowerowe, masaże i wykłady z lekarzami, dotyczące tematyki zdrowia. Naszą główna coroczną akcją jest Three Peaks Challenge, w trakcie którego zbieramy pieniądze przeznaczone później na cele charytatywne. Polega to na tym, że zdobywamy trzy szczyty górskie w mniej niż 36 godzin.

Prowadzą Państwo również działalność ekologiczną. Jako nagrodę za wieloletnią dbałość o środowisko, otrzymali Państwo certyfikat „Zielone Biuro”.

Nasza działalność proekologiczna zawiera systematyczną politykę proekologiczną, jeśli chodzi o zmniejszenie zużycia zasobów naturalnych w biurze i zmniejszenie produkcji odpadów szkodliwych dla środowiska. Jedną z naszych popularniejszych akcji jest wiosenne sadzenie drzew. We współpracy z jednym z nadleśnictw, grupa pracowników Alexander Mann Solutions co roku wyjeżdża, aby sadzić drzewa i uczyć się o ekosystemie i wpływie lasów na środowisko naturalne.

Dziękuję za rozmowę.