Aon Hewitt

Kraków

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 103 ocen.

Opinie o Aon Hewitt

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Aon Hewitt

Milkyway

Do wszystkich rozczarowanych. Moi drodzy ja tu pracuję, ale jestem świadom jaki to rodzaj biznesu. To jest outsourcing, to nie jest firma produkcyjna z zapleczem i jakimś planem rozwoju (te firmy też są oczywiście różne). Jeśli koszty w outsourcingu wzrosną jeszcze o kilka % to przeniosą tę działalność do innego kraju. Koszt rządzi czy się to nam podoba czy nie. Białoruś już działa w sprawie bazy centrów biznesowych. Uważacie, że tam nie ma ludzi którzy znają angielski? i są tańsi chyba o jakieś 50% niż u nas. Jeśli ktoś planuje kolejne 10 lat w tego typu biznesie to musi założyć, że będziemy tańsi a to jest sprzeczne z tym co się dzieje. Chcemy więcej kasy i dlatego to się już niedługo przestanie opłacać firmom outsourcingowym. Białoruś kwitnie i wchodzi w ten etap co my 20 lat temu, jak się kiedyś uspokoi na Ukrainie to będzie idealne miejsce dla takich firm. Przeniesieni efirmy to kilka tygodni, już to przerabiałem.

DD

Na początku chciałbym zaznaczyć, że moja opinia dotyczy konkretnego działu. Nie chciałbym nikogo zniechęcić, ponieważ podejście do pracownika lub interpretacja wewnętrznych polityk firmy potrafi być bardzo zróżnicowana - czasami na tyle, że odnosi się wrażenie, że ludzie pracują w zupełnie innej korporacji. W związku z tym istnieją działy, w których pracuje się całkiem przyjemnie, jak i takie, w których w ciągu roku wymieniony jest prawie cały zespół. Ale przejdźmy do sedna. PENSJA Dla większości pracowników na poziomie entry wynosi ok. 2 500 netto. Kwota dość niska, szczególnie gdy się weźmie pod uwagę to, jak odpowiedzialna potrafi być codzienna praca. Może za takie pieniądze da się mieszkać w Krakowie, ale pod warunkiem, że nie masz dzieci, dzielisz mieszkanie ze współlokatorami i w zasadzie to żyjesz od pierwszego do pierwszego. BENEFITY W porównaniu do innych korporacji dość standardowe - punkty w systemie są gromadzone każdego miesiąca i mogą być wydane na bilety, bony, etc. Jeśli chcesz korzystać z karty MultiSport, to większość punktów zostanie przez nią przeżarta. Dodatkowo istnieje możliwość korzystania z prywatnej opieki zdrowotnej i dentystycznej. OBOWIĄZKI Kiedyś wydawało mi się, że nazywanie naszych zadań “ctrl c + ctrl v” jest sporym uproszczeniem. Ale gdy się nad tym teraz zastanawiam, to faktycznie chodziło o klikanie, kopiowanie i wklejanie. Z grubsza obowiązki polegały na uaktualnianiu danych w systemie, przeprowadzaniu kalkulacji i wysyłaniu listów. Jeśli na tym bym skończył mój opis, to można dojść do wniosku, że praca nie była zbytnio wymagająca. Niestety, na drodze aonowego klikacza stoi kilka przeszkód. Pierwszą z nich są procedury - chaotyczne, nieaktualne, niekompletne, niejednoznaczne, zmieniające się z dnia na dzień. Kolejną przeszkodą są szkolenia, a w zasadzie ich tempo i zawartość. Nie zdążysz opanować jednego procesu, a już wciskają Ci kolejny, bardziej skomplikowany. Na samym szkoleniu przytaczanych jest zdecydowanie za mało przykładów w porównaniu do dużej ilości możliwych przypadków. W efekcie tracisz czas (który jest tutaj bardzo ważny) na wertowanie instrukcji albo proszenie innych o pomoc. Następną przeszkodą jest sposób podziału pracy. Tak jak wspomniałem wcześniej, czas w tej pracy jest bardzo ważny, ponieważ każdy proces jest przeliczony na minuty. Oczywiście te obliczenia zakładają niezbyt trudny przypadek przy posiadaniu sporego doświadczenia. Z tego powodu każdy, nawet drobny zastój, oznacza ryzyko niewyrobienia się. Ostatnią przeszkodą jest sam system, który bywa kapryśny. Nic tak nie denerwuje jak godzina nad jednym procesem, która kończy się błędem. Zdarza się, że kolejne patche mające na celu ułatwienie pracy (przykładowo poprzez zwiększenie stabilności, częściową automatyzację, etc.) tak naprawdę oferują gorsze rozwiązania, a czasami nawet usuwają elementy niezbędne do wykonywania pracy. POLITYKA FIRMY… … czyli różne zasady, które czasami są tylko irytujące, a czasami nie mają najmniejszego sensu: przymusowe noszenie laptopa do domu; znacznie utrudnia to planowanie czasu zaraz po pracy przez odpowiedzialność za sprzęt clean desk policy; co prawda jest to polityka całej firmy, ale w naszym dziale postanowiono ją zinterpretować w bardzo rygorystyczny sposób. Oprócz standardowego zamykania szafki i chowania dokumentów zawierających wrażliwe dane, jest zakaz zostawiania prywatnych rzeczy. Można więc zapomnieć o zdjęciach, kalendarzach albo drobnych ozdobach. one place; zabawa w gorące krzesło, czyli brak własnego biurka. W obecnym biurze często traci się czas na przepinanie kabli, szukanie ładowarki, myszki i klawiatury. Jednak głównym problemem z punktu widzenia pracownika jest fakt, że w nowym miejscu na 10 pracowników będzie przypadać 8 biurek. Może więc dojść do sytuacji, że trzeba będzie szukać miejsca z daleka od swojego zespołu, co może utrudnić pracę mało doświadczonym osobom. Polityka jednak nie zakłada co się stanie, gdy któregoś dnia przyjdą wszyscy jednocześnie. W naszym dziale oswajano nas z myślą o obowiązkowej zmianie miejsc każdego dnia. dress code; teoretycznie nie ma żadnego dress codu, jednak w praktyce istnieje kilka nieinwazyjnych zasad. Schludność i skromność są oczywiste, jednak latem przydałyby się krótsze spodnie dla facetów. imprezy/wydarzenia firmowe; pracownicy są BARDZO zachęcani, aby w nich uczestniczyć. Może się zdarzyć, że ocena roczna będzie od nich zależała i co za tym idzie - przyznanie podwyżki.

DD
@DD 13.12.2017 15:12
Na początku chciałbym zaznaczyć, że moja opinia dotyczy konkretnego działu. Nie chciałbym nikogo zniechęcić, ponieważ podejście...

cd. wolne w święta; chcesz pojechać na cmentarz we Wszystkich Świętych? Niestety, praca jest ważniejsza. Generalnie wolne się dostaje, ale odbierasz je w innym dniu. Niestety taki dzień jest traktowany jak zwykły urlop i musi być zaplanowany zgodnie z żelazną zasadą - nie więcej niż dwie osoby z zespołu mogą mieć wolne tego samego dnia. Jest jednak plus tej polityki. Po pierwsze dysponujesz dniem wolnym nawet jeśli “czerwona kartka” wypada w sobotę lub niedzielę. Po drugie pracownicy mają do dyspozycji dodatkowy dzień wolny na czas świąt, tzw. “Snowflake”. godziny pracy; w dziale nie ma elastycznych godzin, przychodzisz zgodnie z rozpisanym grafikiem. kodowanie czasu pracy; służy do tego specjalny program, który systematycznie rozbudowujesz o kolejne kody. Po pewnym czasie musisz obsługiwać macierz zajmującą cały ekran. Niezbyt wygodne narzędzie. przerwa; obowiązkowe, niepłatne 30 minut, które musisz dodatkowo spędzić w pracy. nowi pracownicy; oczywiście nikt nie zaczyna pracy z pełnym obłożeniem, jest pewien czas na wdrożenie się. Niestety odnoszę wrażenie, że ten czas jest systematycznie skracany. Dodatkowo metoda wdrożenia jest bardzo nieelastyczna - najwięcej czasu masz na samym początku, kiedy dostajesz prawie 3 godziny “zapasu” i codziennie przerabiasz najłatwiejsze procesy. Stosunkowo szybko odbywasz szkolenie z bardziej skomplikowanego procesu, co dodatkowo zbiega się z obcięciem “zapasu” do 1,5 godziny. Zanim się obejrzysz masz takie samo obłożenie jak bardziej doświadczeni pracownicy i musisz bardzo się napocić, żeby ze wszystkim zdążyć.

Milkyway
@DD 13.12.2017 15:12
Na początku chciałbym zaznaczyć, że moja opinia dotyczy konkretnego działu. Nie chciałbym nikogo zniechęcić, ponieważ podejście...

to jest outsourcing, to nie jest firma produkcyjna z zapleczem i jakimś planem rozwoju (te firmy są oczywiście różne). Jeśli koszty w outsourcingu wzrosną jeszcze o kilka % to przeniosą tę działalność do innego kraju. Koszt rządzi czy się to nam podoba czy nie. Białoruś już działa w sprawie bazy centrów biznesowych. Uważacie, że tam nie ma ludzi którzy znają angielski? i są tańsi chyba o jakieś 50% niż u nas.

M

Nie polecam, kiedy komuś zależy na czasie. Mój proces rekrutacyjny ciągnie się już od miesiąca. Podobno osiągnęłam 'bardzo dobre' wyniki testów online, również rozmowa na miejscu była bardzo pozytywna (taki feedback dostałam z rekrutacji)... Miałam zostać przekierowana z jednego działu do drugiego.. najpierw czekałam półtora tygodnia na telefon od pani stamtąd, teraz już drugi tydzień czekam na umówienie spotkania. na maile z rekrutacji nie odpisują. marnowanie czasu. dzwonią z numerów zastrzeżonych..

Zosia

Czy ktos moglby mi powiedziec jak dlugo trwa background screening check i czy sprawdzaja kazdego.

Lilka
@Zosia 08.12.2017 09:52
Czy ktos moglby mi powiedziec jak dlugo trwa background screening check i czy sprawdzaja kazdego.

Tak sprawdzają wszystkich. BC trwa od 1 do 3 tygodni, wykonuje go zewnętrzna firma Hire Right.

Lena
@Zosia 08.12.2017 09:52
Czy ktos moglby mi powiedziec jak dlugo trwa background screening check i czy sprawdzaja kazdego.

Kiedyś do mnie dzwonił tylko nie pamiętam z jakiej firmy sprawdzającej. Dzwoni pracownik, który sprawia wrażenie jakby pracował od 2 dni w tej branży i zadaje pytania sugerujące aby nie mieć za dużo wątpliwości. Poprzedni szef mi powiedział. Szczerze, śmiechu warte

tenon

To prawda, że są tam tak dobre zarobki? Moja znajoma jest tam jakimś managerem i chwali się że ma możliwości aby brać kredyt na milion.

Melon
@tenon 09.12.2017 20:03
To prawda, że są tam tak dobre zarobki? Moja znajoma jest tam jakimś managerem i chwali się że ma możliwości aby brać kredyt na...

finanse według barbi i kena, typowa aspirująca, wizerunek to podstawa. Nawet iphon jest na kredycie. Przeżywalność bez pracy 30 dni,

Łukasz

cześć, mam propozycję dla ludzi z bazowym doświadczeniem w księgowości. Jeśli chcesz pracować w mniejszej firmie z przyjazną atmosferą to zapraszam biuro(at)konceptor.pl

Grzesiekk_1982

Hej. W przyszlym roku roku wracam do Polski po 10ciu latach w Irlandii. Plan jest taki, zeby szukac pracy w korpo. Czy wg Was 35 lat to nie za duzo na rozpoczecie takiej przygody w PL? W Irlandii wiek nie ma zadnego znaczenia - jedynie umiejetnosci, ale nie wiem jak to wyglada na rynku pracy w naszym kraju. Dodam, ze nie musze od razu zarabiac 10k netto :)Pozdrawiam!

BigOne
@Grzesiekk_1982 29.11.2017 13:43
Hej. W przyszlym roku roku wracam do Polski po 10ciu latach w Irlandii. Plan jest taki, zeby szukac pracy w korpo. Czy wg Was 3...

przygotuj sie na cos w przedziale 2,5 - 3 tys do reki i praca pon-pt z dojazdem od 8-18 bez zadnych realnych perspektyw wsrod polskich wspolpracownikow czyli fatalna atmosfera . Taka jest ocena osoby ktora po pobycie w UK miala przygode z Aon :)

BigOne
@BigOne 06.12.2017 14:13
przygotuj sie na cos w przedziale 2,5 - 3 tys do reki i praca pon-pt z dojazdem od 8-18 bez zadnych realnych perspektyw wsrod...

I jeszcze jedno - majac 35 lat bedziesznajstarszy prawdopodobnie na calym pietrze :) bo ta zenujaca firma bazuje tylko na dzieciakach bo normalni ludzie w srednim wieku nie zatrudnia sie w takim kolchozie od klikania za takie pieniadze. poza tym jestes przyzwyczajony do innej mentalnosci i etyki pracy wiec nie widze tego :)) generalnie po dlugim pobycie za granica jeszcze bardziej dostrzega sie ze Polsce blizej do Ukrainy niz UE :)

mr_nevermind

Hej, czy ktoś może coś powiedzieć o dziale Global Mobility?

Interesting

Cześć, dostałam ofertę z tej firmy. Czy ktoś może napisać dokładnie o plusach i minusach pracy w HR/ GARC? I coś o tym nowym biurze- jak to będzie wyglądać? Na stronie piszą o tym, ze maja być wymienne biurka? O co to chodzi?

Angelika
@Kaska 07.11.2017 20:32
@Interesting. Nowe biuro w parku Entreprise, dzialac bedziemy na zasadzie ABW activity based working, czyli biurka standardowe,...

Kaska, ale bzdury. Sytuacja wyglada tak, ze na zespoly jest mniej miejsc niz osob w danym zespole, w rezultacie w okresach zamkniecia meisiaca w finansach kazdy siedzi na kazdym, bo jest malo miejsca, Nie mozna miec nic osobistego na biurku, open space jest naszpikowany telewizorami, budkami "projektowymi" w rezultacie ejst ogromny halas i jest ciezko sie skupic. Wyobrazcie sobie sytuacje - dzial ma intensywna prace, wszyscy skupieni, a obok przy telewizorze sluzacym do wyswietlania, ktos robi sobie prezentacje, albo uczy kogos jego obowiazkow. Do tego male kuchnie gdzie brak stolikow i sztuccy, zepsute automaty, malo owocow - tak, tak tak wlasnie tak, to jest idealna praca korpo!

Interesting
@Angelika 09.11.2017 06:51
Kaska, ale bzdury. Sytuacja wyglada tak, ze na zespoly jest mniej miejsc niz osob w danym zespole, w rezultacie w okresach zamk...

Rozumiem dziękuje za opinie. Ten hałas mnie trochę zmartwił bo lubię prace w spokoju i ciszy :-)

Mysia

Czy ktoś może przybliżyć wysokość zarobków Team Managera w Aon?

zarobki
@Mysia 28.07.2017 11:51
Czy ktoś może przybliżyć wysokość zarobków Team Managera w Aon?

Zalezy od doswiadczenia jako manager ale na poczatek kolo 8 tys brutto maks

Mateusz
@zarobki 18.08.2017 23:20
Zalezy od doswiadczenia jako manager ale na poczatek kolo 8 tys brutto maks

a to zalezy, bo czesto max to 7-7,5k- zalezy ktory zespol. Aon nei palci dobrze a te widelki sa ponizej stawek rynkowych

Paulina

@Maria rzeczywiście, opisany przez Ciebie proces rekrutacyjny może niektórym sprawić trudność. Rozumiem, że według Ciebie poziom był zbyt wysoki jak na stanowisko o jakie się starałaś. Nie napisałaś jednak jakiego stanowiska ten proces dotyczył. Opisujesz też poszczególne etapy przez jakie musiałaś przejść. Jak długo w Twoim wypadku trwał ten proces?

Maria

Rekrutacja w AON- Najpierw miałam rozmowę przez telefon- bardzo miła rekruterka (standardowe pytania plus kilka po angielsku). Potem testy online: analitycznego myślenia (trudny - bardzo złożone pytania wymagające dogłębnej analizy a bardzo mało czasu), test z angielskiego (niektórym może sprawiać trudności), test z MS Excel- bardzo trudny i mało czasu. Potem rozmowa 15min z native speakerem (weryfikacja ang) a potem z managerami- bardzo mili, sympatyczni. Uważam, że testy są zbyt wymagające jak na takie stanowisko.

KK

Czym na co dzień zajmuje się Benefit Platform Administrator?

Hej
@KK 13.10.2017 20:50
Czym na co dzień zajmuje się Benefit Platform Administrator?

KK - Głównym zadaniem jest praca na wszelkich danych otrzymanych ze strony naszych klientów, które dotyczą własnie benefitów. Jest to raczej praca back-officowa, bez bezpośredniego kontaktu głosowego z klientem, dużo korespondencji mailowej, raportowanie.

Tak

Enterprise Park budynek E

TakTak!

No to nie przyjmujesz tej oferty pracy, w czym problem? Rynek pracy w krakowie jest szeroki, droga wolna.

TakTak

Jest zgodny z prawem pracy, wedle kodeksu pracy obie strony mogą się zgodzić na wydłużenie okresu wypowiedzenia. Mówi o tym zapis w umowie "Obie strony zgadzają się na wydłużony okres wypowiedzenia i oswiadczają, że jest to zgodne z ich itneresem". Gdyby to bylo niezgodne z prawem, to już dawno ktos by zrobil proces.

Krakus
@TakTak 11.09.2017 18:19
Jest zgodny z prawem pracy, wedle kodeksu pracy obie strony mogą się zgodzić na wydłużenie okresu wypowiedzenia. Mówi o tym zap...

Nie ma możliwości nie zgodzenia się na taki okres - jeśli się nie zgadzasz to nie dostaniesz tej pracy. Podobnie było z wprowadzanym kiedyś przez tą firmę "wypowiedzeniem zmieniającym" gdzie wpisali że treśc zapisów była negocjowana z załogą a ty uznajesz że obcięcie benefitów jest dla Ciebie korzystne.

TakTak

Jak tak czytam te opinie, to się cieszę, że przychodząc do Aon nie czytałem internetu, przecież 3/4 napisanych tutaj rzeczy to jad ludzi sfrustrowanych lub kompletna nieprawda! Ludzie awansują, zmieniają działy, wyjeżdżają na projekty - kto PRACUJE - kto CHE - kto SZUKA MOŻLIWOŚCI - ten ma. Ludzi pozostawali wysokimi menadżerami, zmieniali działy, zwiedzali egzotyczne kraje. Bez znajomości. Procesy są zaawansowane (CoE), są może dwa-cztery centra SSC w Krakowie, które mają bardziej zaawansowane procesy w finansach, z tym że tutaj do Aon cały czas przychodzą nowe rzeczy, coraz bardziej zaawansowane i analityczne. Można pracować z domu, co jest niebywałą zaletą dla większości - dwa dni w ciągu tygodnia, to bardzo dużo. Jak ktoś dojeżdża może zaoszczędzić na paliwie, jak ktoś jest "słoikiem" może być u swojej rodziny dłużej. Wynagrodzenie wbrew pozorom jest konkurencyjne. Tj. oczywiście gdzieś ktoś dostanie więcej, ale Aon jest jedną z nielicznych firm, gdzie dostajesz podwyżki jak masz wyniki i się sprawdzasz. I nie jest to podwyżka 50 zł brutto. Czyli doceniają. Socjalnie też jest nieźle. Mamy w trakcie zamknięcia śniadanie od firmy, mamy pizze, multisporty, karty, nagrody, benefity, imprezy, zajęcia społeczne - jak ktoś chce się tak realizować to ma możliwości, ale nie ma przymusu, co też jest bardzo fajne. Są też szkolenia, wewnętrzne, zewnętrzne, dopłaty do ACCA, zwroty kosztów za kursy np. w stowarzyszeniu księgowych czy studia podyplomowe. Można się dużo nauczyć o usługach reasekuracji i ubezpieczeniach. Wady są, - jak wszędzie, ale wedlug mnie nie dominują nad wyżej wymienionymi pozytywami. Na pewno problem jest z klimatyzacją, nie jest dużo owoców na piętro w poniedziałki, systemy IT często niedomagają, biurowiec jest niskiej jakości (ale idziemy do nowego, więc to odpadnie niedługo). Firmę mogę polecić, jestem kilka lat i sobie chwalę. Pracowałem w dużo gorszych firmach, gdzie traktowano pracownika jak przedmiot, tu jesteśmy podmiotami.

Krakus
@TakTak 09.09.2017 08:28
Jak tak czytam te opinie, to się cieszę, że przychodząc do Aon nie czytałem internetu, przecież 3/4 napisanych tutaj rzeczy to...

.. nie zapominaj o dłuższym okresie wypowiedzenia który jest wprowadzony wbrew woli większości pracowników i jest na bakier z Prawem pracy.. podmiotowo .. taa ...

Ewa
@TakTak 09.09.2017 08:28
Jak tak czytam te opinie, to się cieszę, że przychodząc do Aon nie czytałem internetu, przecież 3/4 napisanych tutaj rzeczy to...

Gdzie będzie nowe biuro Aon Hewitt ?

Agi

Cześć czy ktoś może napisać jak wyglada praca w Background Check albo HR? W obecnej pracy mam elastyczne godziny, prace z domu 2/3 i dofinansowanie do obiadów. Czy tu tez tak jest? Czy można pracować na mniejszy etat? Pozdrawiam :-) zastanawiam się czy zmieniać :-)

Paulina

Firma poszukuje obecnie również Analityka i Młodszego analityka ds. badań ilościowych. Ktoś z Was pracuje właśnie w tym dziale? W ofercie pracy nie ma wielu informacji o warunkach zatrudnienia. Możecie powiedzieć o nich coś więcej? Można liczyć na dodatkowe benefity? Oferowane są elastyczne godziny pracy. Jak to wygląda w praktyce? Czy istnieje również możliwość(choćby częściowo) pracy zdalnej?

Andzelika

Osoby zatrudnione z zewnątrz dostają większa kasę niż doswiadzzceni pracownicy, a robią mniej od doświadczonych pracowników. Jak jesteś pupilka team leadera to masz jak w bajce. Chamskie podejście do niektórych juniorów i traktowanie ich jak osób wynieś przynieś. Na plus pensja w terminie i lokalizacja biura. Dobre na początek lub jeśli lubisz wchodzić w D wszystkim. (Własne zdanie jest traktowane jako wada)

manager

Byłem managerem w tej firmie przez 2 lata. Widziałem naprawdę wiele. Co mnie mile zaskoczyło to to, że w firmie można awansować i dobrze zarobić (są fajne roczne bonusy). Co mnie niemile zaskoczyło to to jak bardzo mogą się nie lubić managerowie z różnych krajów. To coś niebywałego. Tego nie było w innych korporacjach w których pracowałem (też byłem managerem ze stażem około 7 lat). Może teraz się coś zmieniło, ale za moich czasów na porządku dziennym była pozorna troska o klienta (oceniam to bardzo negatywnie), zarządzanie przez konflikt i testowanie pracowników (pracownicy są obserwowani bez ich wiedzy, dostają zadania na które muszą reagować na żywo). 6-cio fazowy roczny assessment który sprowadza się do jednego - szef ma zawsze racje. Prawdziwy przerost formy nad treścią. Do tego 360o assessment tak ze oczy trzeba mieć na około głowy (i to wcale nie jest śmieszne). Wyścig szczurów na porządku dziennym. Wszystko jest super jak się słucha szefa i robi się dokładnie to co on mówi (w dosłownym tego słowa znaczeniu - tzw. micro-management). Tu nie ma miejsca na niezależność. Ja tak nie potrafiłem. Nie polecam. Szkoda zdrowia.

cave

Czy ktoś ma jakieś spostrzeżenia na temat pracy na stanowisku Junior Administration Specjalist? Warto aplikować?

Gosia
@cave 09.08.2017 09:00
Czy ktoś ma jakieś spostrzeżenia na temat pracy na stanowisku Junior Administration Specjalist? Warto aplikować?...

Profil zadań to w dużej mierze administracja danych w systemie, praca z dokumentacją, tworzenie i analiza raportów, przeprocesowywanie wszelkich zapytań czy próśb ze strony klienta w systemie, np. aktualizacja danych czy weryfikacja danych itp. Daj znać jeśli masz więcej pytań.

takjest

Awanse są z reguły uznaniowe i po znajomośći - ale to jak w większości firm. Ścieżka kariery jest raczej nijaka. Szkoelnia - języki są, ale nauczyciele są słabej jakości, jak się raz zapiszesz i przestaniesz chodzić, bo nauczyciel kijowy to i tak obiążają kosztami twój zespół i nie możesz iść na nowy kursy od następnego semestru. Mało miejsca w kuchni. Płace przeciętne. Przyjmują jak leci każdego. Owoce w poniedziałek w ilościach śladowych. Problemy z klimatyzacją.

Paulina

Ktoś z obecnych pracowników firmy mógłby powiedzieć coś więcej o możliwościach rozwoju jakie oferuje ten pracodawca? Czy można liczyć na dodatkowe kursy, czy też szkolenia podnoszące kwalifikacje? Czy jest możliwość awansu, czy też jasno wytyczona ścieżka kariery?

Roz

Ja mam pytanie po sąsiedzku... Czy wiecie może jaka firma rekrutuje obecnie do Blackstone?

jusi

Jak wygląda praca na stanowisku customer service advisor w dziale benefitów?

kolorowa

Jak wygląda rekrutacja na Junior Accountant?? Warto decydować się na tą pracę? Czym się głównie zajmuje Junior Acc?

Ania z Aon
@kolorowa 26.06.2017 14:18
Jak wygląda rekrutacja na Junior Accountant?? Warto decydować się na tą pracę? Czym się głównie zajmuje Junior Acc?...

Rekrutacja na junior accountant to rozmowa telefoniczna, testy online i na końcu rozmowa w biurze z managerem. Pracuje się głównie na programach emerytalnych. Bardzo analityczna praca, w sam raz dla kogoś po kierunkach ekonomicznych..

obi

Jak wygląda sprawa w działami IT ? Data warehouse itp

asdfgh

@A.B Możesz powiedzieć ile czasu zajął kontakt po ostatniej rozmowie kwalifikacyjnej? Bo nie wiem na co się nastawiać :)

Paulina

@Jola w swoim komentarzu wspominasz m.in. o złośliwych komentarzach od Aon Hewitt w stronę pracownika. Co masz konkretnie na myśli? Czy spotkały Cię jakieś nieprzyjemności ze strony firmy? Czekamy na Twoją opinię.

Krakus
@Paulina 09.06.2017 11:36
@Jola w swoim komentarzu wspominasz m.in. o złośliwych komentarzach od Aon Hewitt w stronę pracownika. Co masz konkretnie na my...

Mnie spotkały - Na jednym z treningów nie podobało mi się że bez mojej zgody nagrywa się moje reakcje na video a później odtwarza sie je publicznie . Dostałem za to naganę i "plan poprawy" , pozbawiono mnie Premii rocznej i dano ocenę poniżej oczekiwań - pomimo wybitnych wyników w pracy . Złożyłem wypowiedzenie.

Polcia

Czy ktoś mógłby mi przybliżyć jak wygląda praca w customer service? Powiem szczerze, że czytając te opinie już z większym stresem czekam na telefon od nich bo nie wiadomo czego sie spodziewać i jaka atmosfera tak naprawdę tam panuje.

Nick
@Polcia 09.06.2017 11:28
Czy ktoś mógłby mi przybliżyć jak wygląda praca w customer service? Powiem szczerze, że czytając te opinie już z większym stres...

Niestety customer service to linia telefoniczna z Brytyjczykami dzwoniacymi co 5min . Rotacja duza bo mało kto wytrzymuje słuchanie wkurzonych Anglików przez dłużej niż 6 miesiecy

Lillz
@Polcia 09.06.2017 11:28
Czy ktoś mógłby mi przybliżyć jak wygląda praca w customer service? Powiem szczerze, że czytając te opinie już z większym stres...

To prawda, że zdarzają się trudniejsze rozmowy telefoniczne w Customer Service. Większość jednak jest spoko, nawet często potrafią Ciebie docenić na słuchawce. Praca jest dość ciekawa i rozwijająca - można złapać fajne doświadczenie i iść dalej ;) Atmosfera w zespole jest bardzo dobra .

Paulina

@Jola § 2. Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników. Czy naprawdę uważasz, że takie sytuacje pojawiają się w firmie?

Jola
@Paulina 02.06.2017 12:37
@Jola § 2. Mobbing oznacza działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na u...

Nie bo mobbing musi trwać minimum 6 miesięcy i maja to być ciągle powtarzające sie sytuacje od danej osoby - tu mobbing występuje w formie bardziej zawoalowanej w postaci złośliwych komentarzy, odcięcia sie od pracownika, niesprawiedliwości oraz nietolerancji politycznej i religijnej a często obrażania innych którzy maja inne poglądy.

Paulina

Zauważyłam tutaj sprzeczne opinie. @Skuczenie uważa, że niektóre komentarze budują nieprawdziwy obraz firmy Aon Hewitt. Jak w takim razie według Ciebie przedstawia się firma? Co napiszesz nam o swoich doświadczeniach?

Skuczenie

Nieprawda z tym ctrl c + ctrl v, w centrum finansowym - CoE procesy są bardzo zaawansowane, od robienia prognozowania finansowego, po księgowania, analizy globalne (cały świat), konsolidację, raportowanie, audyt wewnętrzny, podatki, FATCA, ceny transferowe, itd. Budujecie nieprawdziwy obraz firmy.

Weekend
@Skuczenie 02.06.2017 05:23
Nieprawda z tym ctrl c + ctrl v, w centrum finansowym - CoE procesy są bardzo zaawansowane, od robienia prognozowania finansowe...

Zgadzam sie, ja tez jestem w COE i uwazam ze procesy w zespole w ktorym pracuje sa bardzo fajne i rozwijajace. A jak ktos nie uzywa tam glowy tylko kopiuje i wkleja to raczej za dlugo sie nie utrzyma :) A jak sie znudzi to mozna zmienic zespol - ja tak zrobilam i nadal sie ucze. Trzeba tylko troche wziac sprawy w swoje rece a nie siedziec bezczynnie i narzekac.

Omsoms

Hej wszystkim:) Mam pytanie. Uczestnicze w kilu procesach rekrutacyjnych w kilku roznych firmach. Pomyslnie przeszlam proces w Aonie i proszę zebys zdecydowala czy przyjmuje oferte. Czekam jeszcze na odpowiedz na temat stanowiska, na które bardziej liczę w innej firmie. Jakie są konsekwencje przyjęcia wstępnie przez telefon oferty pracy, a później ewentualnej zmiany decyzji, jeżeli dostałabym lepszą ofertę w innej firmie?? Będę wdzięczna za odpowiedź.

Nie ta firma!

Yo - nie idz tu, idz gdzie indziej, tutaj HR wymyslaja swoje interpretacje przepisow i nie jest tez tak jak ktos pisal powyzej. Niestety przytrzymuja cale 3 miesiace na wypowiedzeniu. Kodeks pracy mowi 1 miesiac, firma mowi... 3 miesiace i ani dnia krocej. Sa takie przypadki w firmie i wtedy jest bardzo niesympatycznie.

eM
@Nie ta firma! 31.05.2017 05:41
Yo - nie idz tu, idz gdzie indziej, tutaj HR wymyslaja swoje interpretacje przepisow i nie jest tez tak jak ktos pisal powyzej....

Warto sprawdzic umowe, ktora podpisales/las. Kazda firma ma prawo do wewnetrznego regulaminu. Jesli w umowie jest zawarta klauzula 3miesiecznego okdesu wypowiedzenia chroni ona Pracownika i Pracodawce. Pozdrawiam M.

yo

witam, dostałam opcje na stanowisko w księgowości, mam ponad 7 lat doświadczenia, dobre referencje, pchać się czy odpuścić? Po Waszych komentarzach mam mieszane uczucia. Miałam 5 k netto ale szukam teraz pracy tak ok 3k na rękę wiadomo jak jest na rynku. Chciałabym wiedzieć jaka jest atmosfera czy w tym dziale można liczyć na wsparcie na początku ? ps. do wcześniejszych postów o wynagrodzeniu - za 1500 w krk da się przeżyć? serio?? taka kwota to chyba 15 lat temu była spoko jako wynagrodzenie. Moi drodzy, zacznijmy się szanować !! Poświęcamy swoje życie dla kogoś! Nasz czas ! Nasze rodziny... Czasami mam wrażenie, że mieszkanie w mieście uniwersyteckim nie jest obiecujące przez zaniżanie stawek... Jestem stąd od zawsze , zawsze samodzielnie , mama nie dawała słoików, drodzy nie róbcie boruty nam Krakowianom i zacznijmy cenić naszą pracę!! pozdrawiam i powodzenia!

Wolna
@yo 31.05.2017 00:16
witam, dostałam opcje na stanowisko w księgowości, mam ponad 7 lat doświadczenia, dobre referencje, pchać się czy odpuścić? Po...

Jeśli masz jakąkolwiek inna opcję (ew. nie masz, ale nie przymierasz głodem, nie masz komornika na głowie, kredytu, itp) to poważnie zastanów się nad tym. Odeszłam z tej firmy po dobrych kilku latach pracy. W ciemno. Bo już nie mogłam tego znieść. Nie wiem dokładnie do którego zespołu startujesz, bo różnie tam bywa z przełożonym i zespołem, ale jednego jestem pewna, jeśli masz 7 lat doświadczenia, to tu się za wiele nie nauczysz (jeśli cokolwiek??). Sztywne procedury, gł kopiuj-wklej. Może uczyć się będziesz przez pierwsze 2-3 miesiące bo wszystko będzie nowe i świeże (jeśli używasz szarych komórek bardziej niż mniej, to po 2 miesiącach ogarniesz i będziesz się nudzić umysłowo, bo na nadmiar wolnego czasu narzekać nie będziesz - roboty od groma bo nie ma kim robić). Jedyny plus jaki mogę tej firmie dać ( po tych wszystkich latach) to przyciągają pakietem benefitów (ubezpieczenie medyczne jedno z najlepszych jakie widziałam (chyba ze zmienia umowę jak ta się skończy); kafeteria, dodatki dla matek itp) ale poza tym.... Nie oczekuj zbyt wiele.

SAP Monster
@yo 31.05.2017 00:16
witam, dostałam opcje na stanowisko w księgowości, mam ponad 7 lat doświadczenia, dobre referencje, pchać się czy odpuścić? Po...

Hej Yo, Zgadzam się z Tobą - trzeba się szanować. Wiadomo, że jeśli komuś bardzo zależy na pracy to zgodzi się na niższą stawkę. Ale w przypadku korporacji - naprawdę stać ich na to, żeby płacić ci górne widełki a nawet więcej. Jeśli chodzi o Twoje pytanie czy brnąć w to czy odpuścić - Twoja decyzja. Pamiętaj tylko, że to jest outsourcing - serwis musi być dostarczany klientowi ponad wszystko. Jeśli twój zespół zostanie zdziesiątkowany wypowiedzeniami to musisz liczyć się z tym, że to odbije się na tobie i to mocno i pewnie na długo. Ja mam teraz taką sytuację - nadgodziny to norma, duża presja, kiepskie zarządzanie bardzo młodego managera a praca musi zostać wykonana, żeby firma wywiązała się z kontraktu. Managerowie wolą zrzucić obowiązki 2 osób na jedną niż zatrudnić na czas brakującą osobę. Byłam w takiej sytuacji kilka razy ale to, co dzieje się teraz w moim zespole to już kpina. Dlatego odchodzę. Praca może być fajna, zwłaszcza jeśli masz fajny zespół i trafisz do stabilnego klienta. Ale bardzo łatwo jest się naciąć (jak wszędzie z resztą). Ogólnie, firma ok na początek i są szanse na awans, ale można też utknąć jeśli zespół się nie rozwija a im dłuższy staż pracy tym lepiej się rozglądać za czymś innym. Co ważne, managerowie raczej nie walczą o utrzymanie doświadczonych pracowników, którzy tak naprawdę ciągną zespół. Tendencja jest taka, że mniej doświadczone osoby po odejściu tych bardziej doświadczonych są zmuszane do szybkiego ogarnięcia się i przejęcia obowiązków. Awans często przychodzi dużo później. Starałam się być obiektywna, chociaż nie ukrywam, że jestem teraz trochę rozgoryczona tym, co podziało się w moim zespole. Pozdrawiam i powodzenia!

Paulina

@zestresowana przed rozmową kwalifikacyjną polecam zapoznać się z informacjami na temat firmy, do której aplikujesz. Na blogu GoWork.pl możesz również znaleźć pomocny artykuł "3 wskazówki, dzięki którym lepiej zaprezentujesz się na rozmowie kwalifikacyjnej" - http://www.gowork.pl/blog/3-wskazowki-ktore-pozwola-lepiej-wypasc-na-rozmowie-kwalifikacyjnej/

zestresowana

@A.B Cześć, aktualnie jestem przed rozmową kwalifikacyjną i mam pytanie, ile osób było obecnych podczas Twojej rozmowy? Może jakieś rady dla nowicjuszki w sprawach rozmów kwalifikacyjnych? :D

Ja

@Zenujaca jestes Mysle, ze to troche nie na poziomie mowic takie rzeczy...zenujaca jestes? Co to za jezyk

zenujaca jestes
@Zniesmaczona nieco 26.05.2017 13:19
Rozumiem, ze kazdy moze miec swoje zdanie, ale zeby zaraz wyzywac kogos od lampusiar i takich co szukaja tylko bogatych facetow...

Zasłużyłą - szczyci się, że za 2100 sobie radziła, tak jakby fakt, że ktoś za wyższe wykształcenie i znajomość CO NAJMNIEJ jednego języka obcego żądał więcej bylo dowodem na roszczeniowość gagatka. Nie każdy liczy na utrzymywanie przez "fagasa".

AK
@A.B 25.05.2017 21:37
Język reprezentuję jej klasę,ciekawe ile ONA chce zarabiać , ja się tym totalnie nie przejmuje, tymbardziej że widać iż ta Pani...

Jestem tam poltoraroku i jest dobrze. Baw sie pysznie.

Babe

Uwaga może kogoś uchronię od fatalnej pracy- Aon poszukuje obecnie Trainee in Background Check Team- obowiązki opisane na stronie nie dotyczą stażysty / ki tylko regularnego pracownika. W rzeczywistości stażysta zajmuje sie wprowadzaniem danych do Excela caly dzień oraz raportami(moga sie one wydać fascynujące i rozwijające przez 1 godzinę potem ten proces odbiera nadzieje) oraz zajęciami typu kopiuj wklej i na pewno niczego sie tam nie nauczy. Pisze o tym bo jeszcze w czasie gdy bylam w Aon dobrze wiem do czego poszukiwano osoby do tego zespołu na stanowisko trainee. Porzućcie nadzieje wszyscy którzy tam sie zglaszacie.

panda
@Kasia 01.06.2017 15:17
Droga Aniu (czy @babe jak sie tu do siebie odnosisz). Jak wszyscy wiemy zasialas ogromne spustoszenie w zespole Background Chec...

hahah WIEKSZOSC procesow w Aon tak wyglada , wiec nie sciemniaj . I wcale sie jej nie dziwie ze narzekala - bo to jest oglupiajaca robota. I bardzo przepraszam ale co to znaczy ze zespol zjednoczyl sie przeciwko pracownikowi ?? przeciez to jest mobbing w czystej postaci !! to tak pod rozwage dla myslacych ludzi - jak szukacie pracy to wszedzie tylko nie Aon - teraz macie juz czarno na bialym jak tam jest. a jeszcze wyzej ktos napisal ze 1500 to bylo spoko 15 lat temu - no i mniej wiecej tyle wpadalo mi na konto w 2002 :):) . z tym ze piszemy nie rob PORUTY - a boruta to taki diabel :)

Jola
@panda 02.06.2017 01:47
hahah WIEKSZOSC procesow w Aon tak wyglada , wiec nie sciemniaj . I wcale sie jej nie dziwie ze narzekala - bo to jest oglupiaj...

Tak, w tym zespole jest mobbing. Niestety takze w postaci managerki.

Olka

Czy ktoś wie jak wygląda system podwyżek (jesli sa) oraz czy są dodatki za języki bądź zajecia z lektorem z j.angielskiego.

x

stanowisko juniorskie a rekrutacja jak do NASA...

Paulina

@A.B gratulujemy! Dziękujemy również za bardzo szczegółowy opis przebiegu Twojej rozmowy kwalifikacyjnej. Może być to bardzo przydatne dla przyszłych kandydatów. Koniecznie podziel się z nami swoimi wrażeniami po pierwszych dniach pracy.

A.B

Hej, Ja się właśnie dostałam do AON Pierw miałam zaproszenie na rozmowę telefoniczną - wysłałam Cv 29.04 zadzwoniła Pani ok 10 4.05. W poniedziałek miałam ok 25 minutową rozmowę -Co wie pani o firmie -jakie cechy wg Pani powinien mieć taki pracownik(Junior data admnistrator) - What means to you Teamworking -Jaki jest idealny pracodawca -dlaczego Aon -jak działa na mnie duży workload -pytanie o oczekiwania finansowe oraz dostępność. Potem dostałam zaproszenie na drugi etap -31 pytań z EXCEL -teoria - co się stanie jeśli...,nic do liczenia -3 testy z języka angielskiego od A1 do c2 były pytania (abcd plus czytanki) 20 zadań analityczn0-matematycznych -z ang miałam 90% ipo 51 z poprzednich. Kolejny etap - rozmowa z native speakerem -taka pogadanka o wszystkim i o niczym(wynik B2+). W środę miałam rozmowę z lekorem a w czwartek zaproszenie do siedziby na poniedziałek. - same pytania sytuacyjne - tu radzę się mocno przygotować. 1.Dlaczego AON 2.jak sobie wyobrazasz dzien pracy 3.Ktore cechy pomoga mi wpracy 4.jak zarzadzam czasem pracy/zadania (priority management) 5.Jak radze sobie z deadlinem i presja czasu.stresem? 6.Sytuacja kiedy sie spozniłam z zadaniem(nie ma takich)!!! 7.Jak reaguje co robie jesli cos mi nie wychodzi. 8.Pytania o Cv(zainteresowania ,obowiazki). Rozmowa trwała około 45 min. Bardzo przyjemnie było i 1.06 czerwca zaczynam pracę.

zenujaca jestes
@A.B 24.05.2017 17:43
Dostałam tyle ile chciałam,fakt ze inny dział. Ja pracą nie gardzę i nie eybrzydzam nie mam rodziny ani 1500 zl raty wiec 2500...

W sześć osób, w jakimś PRLowskim slumsie :) Fjane życie za 1500 zł.

A.B
@zenujaca jestes 24.05.2017 18:34
W sześć osób, w jakimś PRLowskim slumsie :) Fjane życie za 1500 zł.

w sześć osób? hahah sorry ja mam tylko jedną osobę na mieszkaniu i mega jedynkę w centrum niemalże. I na życie mam tyle że do końca miesiąca zawsze byłam na plusie. 2100 na rękę ale nigdy sobie niczego nie odmówiłam - od ubrań po kosmetyki za 100-150zł czy "wyższą" kulturę- operę itd). TO ZALEŻY od tego jak się ospodaruje kasą, znam osoby co za 1400zł na rekę dały radę na super wakacje odłożyć. KOBIETO POPRAW Swój Język - nawet znajomi Koreańczycy piszą lepiej niż TY .

panda

tak owszem sa filmiki z imprez i meczy - tylko ze to raz na 2 miesiace i to jeden dzien jak nie jestes pod kamerami i nadzorem - a na codzień wszystko co klikniesz jest rejestrowane i jestes rozliczana z wyników - dlatego nie ma integracji - zapomnij ze ci ktos pomoze - bo wtedy sie sam nie wyrobi a jak udowodni ile czasu spedził na pomaganiu komus innemu ? do tego kazdy klika aby predzej bo moze jakis awans za rok , dwa , pieć lub na Świętego Nigdy :) no i kazdy wystraszony aby sie nie pomylić bo pomyłka rzecz najgorsza - a ślad w systemie jest zawsze . no i tak to wyglada .To jest taka firma , ze codziennie jestes 8,5 h w biurze a i tak musisz pisac co robiłas w trakcie tych godzin ! ze np 2 h w tej aplikacji a 3 h na innej czynnosci - czujesz juz ten obłęd ?:) o tym ze 2800 to norma to chyba ktos nie do końca rozumie znaczenie słowa "norma". A historie , ze z 2100 da rade pokryc wszystko - no to sie zgodzę jak AOn zacznie wyplacać taką kwotę w dolarach :)

PErskie Siodło

Pytanie do bardziej ogarniętych :) Czy powinno się załączać do aplikacji list motywacyjny na stanowisko Configuration Analyst? Pozdrawiam PS

KRAK

Jak słoiki brałaś od rodziców i całą pensję wydawałaś nie mogąc nic oszczędzić, podobnie jak żywiłaś się tylko w dyskontach, a ubierałaś w szmateksach lub na przecenach w C&A lub innym Re. A mieszkałaś z rodzicami, albo w 4-6 osób na 45m2 jak za czasów studenckich.

lena221

Czesc, Ile moze zarobic specjalista w dziale HR (Mobility)? 5+ lat doswiadczenia. Dzieki!

AK
@Soniaczek 27.04.2017 23:43
A wiesz cokolwiek więcej o tym zespole, jak duzy jest, jaka atmosfera? Widziałam to ogłoszenie do global mobility i wygląda to...

Zespol ma 6 osob. Dwa zupelnie nowe stanowiska otwarte na 2017 rok. Zespol powstal w marcu 2016.

Arkadin
@Soniaczek 27.04.2017 23:43
A wiesz cokolwiek więcej o tym zespole, jak duzy jest, jaka atmosfera? Widziałam to ogłoszenie do global mobility i wygląda to...

Zespół powstał zeby przejąć operacyjna robotę z UK teraz juz chyba etap dostarczania niż wdrażania, wszystko juz jest. Jedna osoba odeszła po roku, druga na wypowiedzeniu juz, z tych które to "rozkręcały" obecnie zostały dwie doświadczone i dwie nowe plus jedna dodatkowa osoba. Z tego co słychać dużo pracy maja, moze dlatego, te dwie osoby są mocno obciążone, procesy nie do końca zdefiniowane, wiem na przykładzie jednego który dzielimy z mobility i ciężko coś doprowadzić do końca gdyż managment mało "decyzyjny" ale to często sie zdąża w korpo świecie :)

Paulina

@alessandra zgadza się. Firma na bieżąco zamieszcza aktualności. O tym, co dzieje się w firmie, jak wygląda praca możemy dowiedzieć się między innymi z fanpaga Aon Hewitt: https://pl-pl.facebook.com/AonPolandCareers/

Zostaw opinię o Aon Hewitt - Kraków

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Aon Hewitt