Miniaturka
Bronisław Fryt
PRZEDSIĘBIORSTWO EL 12 SP. Z O.O.
Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa el12 Sp. z o.o. oraz współwłaściciel firmy. Mówi, że za największy sukces uznaje dobre relacje z załogą i szczyci się tym, że prowadzi firmę rodzinną. &nbsp Prywatnie kolekcjoner saszetek z cukrem z całego świata, miłośnik tańca towarzyskiego i gry na saksofonie.

Firma El12 została założona w 2003 roku. Jak wyglądały początki firmy? Doświadczenie w branży zdobywali już Państwo wcześniej?

Z branżą elektrotechniczną jestem związany od 26 lat. W 1990 r. założyliśmy z żoną działalność handlową pod nazwą Elmetal. Firma posiadała wówczas dwa oddziały. W międzyczasie firma przeszła wiele przeobrażeń. Aktualnie jestem współwłaścicielem i Prezesem Zarządu Przedsiębiorstwa el12 Sp. z o.o. zajmującej się sprzedażą artykułów elektrotechnicznych. Dzięki organicznemu rozwojowi, w dniu dzisiejszym obejmuje ona swą działalnością teren całej Polski.

Jak od tego czasu rozwinęła się firma?

W 2003r. firma liczyła zaledwie jeden oddział i 12 pracowników. Na dzień dzisiejszy posiada 10 oddziałów, biuro handlowe oraz dwa salony oświetleniowe i zatrudnia blisko 170 pracowników.

Rozwinęliśmy się nie tylko terytorialnie, nieustannie poszerzamy również ofertę, wprowadzamy nowości. Idąc naprzeciw oczekiwaniom klientów, el12 wprowadziło platformę B2B do obsługi klienta biznesowego, a także sprzedaż on-line przy pomocy kilku serwisów. Rozwój firmy obejmuje również rozwój pracowników, prowadzimy cykliczne szkolenia branżowe. Udoskonalamy sprzedaż bezpośrednią, wprowadzając nowoczesne czytniki kodów we wszystkich magazynach. Ponadto, firma wprowadziła na rynek nową markę elstilo – sieć salonów oświetleniowych.

Do kogo skierowane są Państwa usługi?

El12 kieruje swoją ofertę do bardzo wielu branż. Główni klienci firmy to: zakłady elektroinstalacyjne, zakłady przemysłowe, firmy budowlane, elektrownie, placówki budżetowe, ale także klienci indywidualni.

Są Państwo firmą rodzinną. Jak wpływa to na funkcjonowanie  firmy?

Moje wieloletnie doświadczenie oraz nowatorska wiedza młodego pokolenia powoduje, iż z zachowaniem tradycji, wdrażane są coraz nowsze metody zarządzania. Dzięki temu, firma „idzie do przodu” i zachowuje przy tym swój charakter i wizerunek.

   

W swojej ofercie posiadają Państwo technologię umożliwiającą stworzenie inteligentnego domu. Czy przewidują Państwo, że takie rozwiązania będą coraz bardziej powszechne?

Inteligentne rozwiązania stają się coraz bardziej popularne, ze względu na elastyczność w ich wykorzystaniu oraz wygodę i oszczędność jaką ze sobą niosą. Mogą być one stosowane zarówno w obiektach nowopowstających, jak i już istniejących. Poza ofertą produktową w tej dziedzinie, wspomagamy naszych klientów programowaniem powyższych instalacji.

Ile osób obecnie liczy Państwa firma? Mógłby Pan przedstawić  poszczególne działy firmy?

Na dzień dzisiejszy firma liczy około 170 pracowników, z których większość zatrudnionych jest w pionie handlowym i magazynie. Około 40 osób pracuje w administracji, na którą składa się : dział księgowości, dział logistyki, dział marketingu, dział prawny, dział IT oraz kadra menadżerska.

Na jakie warunki zatrudnienia mogą liczyć Państwa pracownicy?

Wszyscy zatrudnieni pracownicy zatrudniani są na umowę o pracę. Gwarantujemy im stabilne wynagrodzenie oraz system motywacyjny adekwatny do stanowiska.

Ponadto, wszyscy pracownicy otrzymują dofinansowanie do wczasów, oraz „premię świąteczną”. Dodatkowo, pracownicy każdego oddziału mają szansę na atrakcyjną wycieczkę zagraniczną, przy spełnieniu odpowiednich wyników handlowych.

Czy wykształcenie elektrotechniczne to wymóg jaki stawiają Państwo wszystkim kandydatom?

Wykształcenie elektrotechniczne jest mile widziane u wszystkich kandydatów. Jednak przede wszystkim w pionie handlowym i magazynowym.

Jakie jeszcze wymagania stawiają Państwo przed pracownikami?

Od naszych pracowników wymagamy sumienności w wykonywaniu swoich obowiązków, lojalności wobec firmy, wiedzy, kreatywności, a także umiejętności interpersonalnych.

Gdzie osoby zainteresowane mogą szukać informacji na temat aktualnie prowadzonej rekrutacji?

Aktualne oferty pracy w el12 można znaleźć na naszej stronie internetowej pod adresem: http://el12.pl/Kariera oraz popularnych serwisach, takich jak: pracuj.pl oraz OLX.pl

Jak wygląda proces rekrutacji? Z ilu etapów się składa?

Proces rekrutacji składa się z 4 głównych etapów:

  1. nadsyłanie aplikacji na adres: praca@el12.pl

  2. weryfikacja CV oraz kontakt telefoniczny z wyselekcjonowanymi osobami

  3. rozmowa rekrutacyjna z wybranymi kandydatami

  4. wybór najlepszego kandydata

Zapewniają Państwo pracownikom dofinansowanie do studiów. Jak działa system dofinansowań? Jakie jeszcze możliwości rozwoju zapewniają Państwo swoim pracownikom?

Program działa od 2015 r. Dofinansowujemy nie tylko studia, ale także kursy lub szkolenia, które mają na celu rozwój pracownika. Każdy pracownik przed rozpoczęciem szkolenia / studiów, zgłasza chęć uczestnictwa swojemu przełożonemu oraz zobowiązany jest złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania do studiów. Zarząd, po konsultacji z bezpośrednim przełożonym danego pracownika, decyduje o przydzieleniu dofinansowania.

Inne możliwości rozwoju

  1. Prowadzimy program szkoleń branżowych (co dwa tygodnie) zwany Akademia el12 Plus Program ten jest skierowany do naszych pracowników, gdzie przedstawiciele producentów dzielą się wiedzą na temat ich produktów, nowości w branży, itp.

  2. Cyklicznie organizujemy szkolenia z zewnętrznymi firmami, podnoszące kwalifikacje naszych pracowników

    1. Szkolenia handlowe dla handlowców i magazynierów

    2. Szkolenia kadry zarządzającej (kierowników, dyrektorów)

    3. Inne, takie jak szkolenia dla działu księgowości odnośnie zmieniających się przepisów księgowo- finansowych

  3. Minimum raz w roku, szkolenia wewnętrzne z naszych procedur, jak i zmian rynkowych, przepisów, podatków

Oprócz szkoleń, staramy się dobierać stanowisko pracy do predyspozycji pracownika, a nie pracownika do stanowiska pracy, tzn. pracownik zawsze może porozmawiać ze swoim przełożonym, na temat zmiany stanowiska pracy np. z magazyniera-sprzedawcy na asystenta handlowca.

Większość naszej kadry zarządzającej w oddziałach, zaczynała pracę na stanowisku magazyniera- sprzedawcy. Osoby te, przeszły prawie wszystkie stanowiska w naszej firmie, co pozwoliło im lepiej rozumieć i reagować na pytania, problemy i potrzeby swojego zespołu.

Prowadzą Państwo Akademię El12 dla uczniów szkół technicznych. Co skłoniło Państwa do  otwarcia akademii? Na co mogą liczyć jej słuchacze?

Większość naszych pracowników ukończyło szkoły techniczne o profilach elektrycznych. Ich wiedza na temat branży na początku pracy jest jednak niewystarczająca. Program Akademia el12, pozwala na zdobycie praktycznej wiedzy branżowej i produktowej już na etapie edukacji w szkole. W ramach programu organizujemy uczestnikom programu: wycieczki edukacyjne, prezentacje, szkolenia, konkursy.

Do tego celu została stworzona specjalna platforma na której pojawiają się pytania. Jeden uczeń z każdej szkoły, poprzez aktywny udział w programie, ma możliwość zdobycia stypendium wypłacanego przez 10 miesięcy nauki szkolnej.

W tym roku Państwa firma została wyróżniona tytułem "Firma Dobrze widziana". Co sprawia, że aktywnie angażują się Państwo w działalność lokalnych społeczności?

Wspomagamy przedsięwzięcia i aktywności społeczne, w które angażują się zarówno nasi pracownicy jak i klienci: rozgrywki sportowe, imprezy o charakterze charytatywnym, spotkania tematyczne.

Co roku sprawujemy patronat nad Opolskim Festiwalem Tańca.

Poza Akademią el12, o której wspominaliśmy wcześniej jesteśmy patronem El12 Politechnic Band- to orkiestra, której korzenie wywodzą się zarówno z Zespołu Szkół Elektrycznych w Opolu, jak i Politechniki Opolskiej.

Ponieważ lubimy niestandardowe rozwiązania z przyjemnością wspieramy innych, którzy wnoszą do społeczności nowe wartości.

Dlaczego warto pracować właśnie w El12?

Możemy ująć to w jednym zdaniu: To firma z długą historią i wielką przyszłością.

Państwa działalność została doceniona licznymi wyróżnieniami i certyfikatami. Które z nich  są dla Państwa najważniejsze?

Medal Komisji Edukacji Narodowej- ukoronował nasze niestandardowe podejście do dzielenia się naszą wiedzą i doświadczeniem.

El12 to obecnie 10 oddziałów, biuro handlowe oraz dwa salony elstilo. Czy planują Państwo dalszą ekspansję?

Tak, naturalnie, poprzez dalszy organiczny rozwój chcemy objąć działalnością teren całej Polski.

 

Czego możemy Państwu życzyć na przyszłość?

Ponieważ w ludziach tkwi nasza siła, życzylibyśmy sobie jak najlepszych pracowników.

Dziękujemy za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
PRZEDSIĘBIORSTWO EL 12 SP. Z O.O.