Czy wiecie, jak to jest, że na niektóre stanowiska oferty cały czas wiszą na portalach ? Zaaplikowałam, wszystkie wymagania spełniam (co do joty, jakby pisane ogłoszenie dla mnie)- ale coś czuję, że się nie odezwą.
Dlaczego od razu zakładasz negatywny scenariusz. Może warto jeszcze chwilę poczekać, a następnie zadzwonić i dopytać o status swojej aplikacji. Częstym błędem kandydatów jest to, że obawiają się skontaktować z firmą i zapytać o szczegóły. Kiedy dokładnie zaaplikowałeś?
Aplikowałam kilka dni temu, dziś dostałam odpowiedź, że jednak nie będą rozważać mojej kandydatury. I naprawdę dodam uczciwie - spełniam wszystkie wymagania. :)
Dodam jeszcze, że ta oferta cały czas wisi na różnych portalach, a nawet przyszła do mnie w tym samym brzmieniu za pośrednictwem jakiegoś outsourcingu. W mailu tylko krótka informacja, że mają tyle aplikacji, że z pre-selekcji odpadam. Widać doktorat i+ prawie 10letnie doświadczenie + certyfikaty potwierdzające znajomość języków to za mało jednak ;)
Częstym błędem pracodawców jest przekonanie, że są tak wspaniali, że ktokolwiek do nich zadzwoni z pytaniem, czy się dostał. Jeżeli nie potraficie się pozbierać i oddzwonić, to nie warto dla was pracować. Po prostu.
Nie wiem. Może. Ale pracowałam sporo na ich produktach i wiem też dużo od strony użytkownika, szkoda, że tego pod uwagę nie biorą.
Stanowisko: Młodszy Progrsmista Bardzo mieszane uczucia. Z początku wszystko wydawało się super. Opieka, podejście wykonywane zadania itp. Problemy zaczęły pojawiać się wraz z końcem umowy przy okazji podpisywania nowej. Nagle okazało się, że wszystkie obiecane rzeczy są już nieaktualne, a pracodawca poinformował o tym na tydzień przed końcem umowy. Sytuacja gdy jeden z pracowników rezygnuje z pracy i na ostatnie 2 tygodnie zostaje usunięty z projektu i przydzielony do najgorszych zadań pokazuje jak traktuje się pracowników. Zarobki: bardzo słabe. Z początku nic na to nie wskazywało, natomiast przy przedłużeniu umowy okazało się, że stawka oferowana na pierwszej rozmowie jest stawką bazową i nie ma co liczyć na jakiejś sensowne zmiany. Mimo iż firma upiera się, że ich płacę są cyt."lekko poniżej średniej" po wysłaniu jednego(!sic) cv otrzymałem ofertę wyższą o 90% . Jeśli miałbym opisać pracę w Qiagen jednym zdaniem, to byloby to: "Póki co nic nie wiemy" Słyszałem to srednio raz w tygodniu. Wszystkie rozmowy kończyły się tą właśnie konkluzją. Zespół został poproszony o przesłanie feedbacku. Napisałem obszerny feedback na który nawet nie otrzymałem odpowiedzi w stylu "Rozumiemy, przeczytalismy" Dopiero po upomnieniu się zostało przeprowadzone spotkanie na którym (jak łatwo się domyślić) nic nie było wiadomo. Firma w nowym roku obiecała nowe pensje, powrót do rozmów o stawce po czym zaoferowała 1zl brutto więcej. Podsumowując: na początek ciekawa opcja, ale nie wyobrażam sobie pracy na dłuższą metę. Plusy: -Worklife balance -biuro -sprzęt -lokalizacja Minusy: -brak uop -slabe zarobki -ciągła niewiedza -niespełnienia obietnic -podejście do pracowników -zadania(80% czasu to utrzymanie oprogramowania a tylko 20% to development)
Najgorsza firma w jakiej opracowałem duża rotacja pracowników kadra zarządzająca to porażka doświadczeni pracownicy odchodzą do innych firm -nie są ogóle doceniani żadnych podwyżek słabe programy pracownicze bardzo dużo pracy i żadnego wsparcia ze strony managementu problemy są zamiatane pod dywan nawet po zgłoszeniu do hr a CS to już porażka totalna team leaderzy bez wiedzy a rynek niemiecki to tragedia -mało ludzi do pracy a cieśninie niesamowite .A dyrektor cs to bez wiedza totalna. Skarżenie donoszenie na porządku dziennym wiec uważaj na cs jak lubisz być wykorzystywanym to polecam Ja się cieszę ze zmieniłem prace pamiętajcie teraz mamy rynek pracownika i można naprawdę znaleźć lepsza firmę z lepszymi warunkami pracy oraz atmosfera
Nie polecam tej firmy, chociaż zależy to od działu na jaki się trafi. Firma dosyć niskich lotów jeśli chodzi o atmosferę pracy, wspiera też jawnie LGBT więc trzeba się w tym odnajdować. Wielgi bałagan panuje w dziale HR i w innych działach, poprostu zamało pracowników i ludzie tego nie ogarniają. Firma zarządza Meggy, która przesyła informację o zostawianiu porządku w toaletach ze zdjeciami - jak dla mnie to folklor tego miejsca. Trochę przedszkole dla dzieci i dom wariatów. Jeśli skonczyłeś 30 i nie jest to twoje pierwsze doświadczenie to odpuść sobie, szkoda czasu na tą firemkę. Team lederowie zależy na kogo trafisz, ale są mega zależni od tych z zagranicy, więć ich rola jest dosyć marionetkowa.
Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadzili tak skutecznie, że jak oddzwonili, to podziękowałem za kolejny etap.
Rozmowa z innymi ludźmi, niż to było zapowiadane, w ogóle nie przedstawili firmy, tylko od razu zabrali się do przepytywania, a pytali tak, jakby nie bardzo wiedzieli, czego chcą się dowiedzieć. Żadnego, nawet takiego pro forma, zainteresowania człowiekiem, pytania sprawiały wrażenie, że potrzebny im dosłownie zasób ludzki. Pytania techniczne z kolei takie, jakbyś kierowcę z wieloletnim doświadczeniem sprawdzał, czy wie ile biegów ma Star i jak się wrzuca wsteczny w Jelczu.
Aplikowałam na dwa stanowiska jednocześnie, do dwóch działów w firmie. Po poinformowaniu rekrutujących o takim właśnie stanie, zostałam z góry skreślona z obu stanowisk. Podczas rozmowy dało się odczuć niechęć rekrutujących i brak zrozumienia sytuacji. Jeśli takie profesjonalne podejście wychodzi już na początku, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy, to obawiam się, że mogłoby być tylko jeszcze gorzej. Najwyraźniej uraziłam tym faktem dumę rekruterów. Odczucia na początku drogi Jeśli komuś zależy na pracy w firmie (nie ważne w jakim dziale), to jest to wystarczająca motywacja.
Najgorsza firma w jakiej pracowalam menagerowie sa bez wiedzy i tylko mowia klikac wiec klikam nie wiem po co a customer service na niemcy bieda jak nie wiem zadnego wsparcia jak sie zapytasz manago o co chodzi to sama nie wie co odpowiedziec porazka w calym calu wiec znasz niemiecki ciesze sie ze inne firmy doceniaja zaangazowanego pracownika ale zasada tej firmy damy rade a pozniej obarczaja pracownika za nie wiedze - wiec klikaja bez celu a bedzie dobrze
Na jakim poziomie na stanowisku kierownika wymagają znajomości angielskiego?
Pracuje tu juz od jakiegos czasu i cenie sobie elastycznosc firmy. Tutaj slucha sie pracownika i realnie reaguje na jego potrzeby, przykladem tego jest chocby dofinansowanie do przedszkoli i zlobkow. Jest tez druzyna siatkowki i pilki noznej. Pracuje sie w przyjaznej atmosferze a to mega wazne. Ja tez nie rozumiem negatywnych uwag co do procesu rekrutacji, kontakt bardzo mily i szybki. W innych firmach czesto bylo milczenie.
Potrzebuje pomocy kochani forumowicze. Jest fajna dziewczyna w poszukiwaniu pracy w sektorze biotechnologia. Absolwentka z super ocenami studiow w warszawie. Wspanialy czlowiek pelen nowych idei i pomyslow. Zetelna i pracowita, zaangazowana. ( przepraszam za bledy ortograficzne 30 lat poza granicami polski). Jesli ktos chcialby pomoc to prosze napisac na zielinskijoanna@hotmail.de dziekuje
@odwazna nie jestem pracownikiem firmy QIAGEN BUSINESS SERVICES. Także nie mogę przyjrzeć się rotacji pracowników i temu co robi dział HR. Możesz przybliżyć jak wyglądała rozmowa, że takie miałaś po niej wrażenia? @zatrudniona czyli pewnie wszystko zależy od działu i charakteru ludzi tam pracujących?
@joanno nie uwlaczaj kobiecej inteligencji bo siedzisz i monitorujesz firmę od 8 mc szybciej byś sie tam dostała bo nie jestes z tej frmy przecież-właśnie tak tam postepuje sie z pracownikami obieca sie cos a później tego wypiera lepiej doceniajcie pracowników z wiedza bo troche wam odeszlo a na managerów bez wiedzy nie ma co liczyć bo spychaj wine na pracowników
no widzisz odważna jednak się mylisz więc nie odwołuj się do 'kobiecej inteligencji'. Joanna to Pracownik serwisu gowork, który cały czas podsyca dyskusję żeby wzrosło zainteresowanie portalem.
@odwazna czy właśnie ta akcja marketingowa kiedyś skusiła Cie do aplikacji do firmy QIAGEN BUSINESS SERVICES? Czy na rekrutacji też miałaś pozytywne wrażenia? A co rozumiesz przez brak rozwoju? Pracownicy nie dostają nowych projektów, zadań od firmy, które by wpływały na ich rozwój czy chodzi o coś innego?
@Joanno widze ze jesteś pracownica tej firmy ,przyjrzyj się rotacji pracowników- czemu hr wszystkie sprawy pracownicze zmiatają pod dywan i ich nie rozwiązują karzą pracowników -nie słuchają ich, akcja marketingowa -pokazujecie jak jest fajnie to czemu doswiadczeni pracownicy odchodza a troche juz odeszlo (szanas na rozwoj ?????:) ) rekrutacja -z punkt widzenia czasu można stwierdzić ze manager był nie kompetentny na rozmowie i tylko sprawiał wrażenie inteligentnego -a nic o procesie nie wiedzial ,nie wspierał pracowników tylko w czasie pracy wprowadzał bardzo nerwowa atmosferę .Dlatego odeszłam i znalazłam prace w lepszej firmie w atmosferze które mi odpowiada z managerami posiadającymi wiedze.
Mam inna opinie o dziale HR tej firmy, kolezanki sa zawsze pomocne i nie traktuja czlowieka z gory jak to bywa w innych firmach. Nie wiem jakie masz doswiadczenia ze swoim managerem ale moj jest bardzo wspierajacy. Znam tez osoby, ktore aplikowaly wewnetrznie i teraz maja nowe role i nowe projekty. Fakt czesc procesow przechodzi do Manilii ale dotyczy to obslugi usa i apac. Ja lubie swoj zespol i nie uwazam, zeby firma prowadzila jakies wyrafinowane praktyki marketingowe. Odpowiedzialam na oferte na pracuju i tak znalazlam prace.
Czesc, czy wiecie jakiej wyplaty mozna sie spodziewac na stanowisku obslugi klienta w obcym jezyku np. Angielski lub niemiecki? Slyszalem ze 4-5k netto jest mozliwe we wroclawiu. Prosze dajcie znac co myslicie.
Byla pracownica ma calkowita racje o firmie managerowie niekompetentni bez wiedzy tylko sa do kontrolowania pracownikow(nie umieja podjac odpowiednich decyzji a pozniej zwalaja na szarych pracownkow ) duzo procesow jest przenoszonych na Manile bardzo duza rotacja -doswiadczeni pracownicy odchodze poniewaz nie ma szansy na rozwoj nowi nie maja sie od kogo uczyc -firma prowadzi acje marketingowa jak to jest super a nie jest ,kontrakty sa podpisywane na rok czasu ,brak mozliwosci rozwoju ,w hr po zgloszeniu problemu jest jak cisza w ciemna dluga noc ktora do ostatniego dnia mojej pracy ciagnela sie - ja pracowala tam pol roku i ze wzgledu na niekompetentnego managera odeszlam . Nie polecam tej firmy bo naprawde znalazlam swietna prace z pozytywnymi ludzi oraz managerami ktorz maja wiedze na temat wykonywanej pracy i zawsze mozna na nich liczyc
@obecny pracownik to bardzo ważna informacja o firmie QIAGEN BUSINESS SERVICES SP. Z O.O. dla osób zainteresowanych pracą. Jednak jeżeli mógłbyś jeszcze powiedzieć jakieś dodatkowe informacje o pracy w firmie to na pewno wiele osób będzie wdzięcznych.
Atmosfera jest ok, pracownicy rowniez, mysle, ze na tle innch pracodawcow ten wyroznia sie na plus.
@Byla pracownica a skąd wiesz, że managerowie nie mają doświadczenia i kwalifikacji? Widziałaś ich CV? Może to tylko wrażenie mylne podwładnych, że przełożeni są niekompetentni w firmie QIAGEN BUSINESS SERVICES. A skoro HR lekceważy Wasze skargi to jest jakaś inna osoba w firmie, z którą możecie rozmawiać?
Witam , Pracowalam tam w zeszlym roku i nie polecam tej firmy ze wzgledu na to , ze zostali zatrudnieni managerowie bez wiedzy, doswiadczenia a jezeli jest konflikt w teamach i zglosi sie do hr to temat jest zamiatany pod dywan(Managerowie sa polecani przez hr czyli znajomi znajomi wiec ukrywamy ich postepki) ,Ludzie sa zmuszani do pracy w soboty- nagdgodziny tylko do odebrania(bardzo duzy natlok pracy i ciezko jest jest je odebrac) .Przykadem jest manager z cs obiecuje gory a pozniej sie wypiera tego (nie toleruje jak sie wezmie l4 na dziecko i ma pretensje). Bardzo meczaca osoba psychicznie ludzi Starzy wykfalifikowani pracownicy z duza wiedza odchodza poniewaz nie maja szansy na rozwoj.Duza rotacja pracownikow .Atmosfera kiedys bardzo fajna ale po zatrudnieniu managerow jak w kosciel.Co do benefitow to juz jest w standardzie oferowanie multisporta i opieki zdrowotnej ,dofinansowanie szkoly studiow -niby wszyscy je moga dostac ale sa bardzo czesto odmawiane zalezy jak bardzo sie przypodobalismy managerowi .Reasumujac mozna znalezc lepiej platna prace w milej atmosferze bez meczacych managerow-ktorzy nie maja wiedzy i bardzo czesto podejmuja decyzje nie adekwatne do sytuacji a pozniej zwalaja konsekwencje na pracownikow i mowia ze to nie oni.Wiec rozwazcie czy warto jest pracowac w miejscu gdzie obiecuja zlote gory a dostaje sie miotle.
@lidka, @om czyli jak najbardziej jest szereg benefitów w QIAGEN BUSINESS SERVICES SP. Z O.O. To ważny aspekt pracy, na który coraz więcej pracowników zwraca uwagę wybierając swoje przyszłe miejsce pracy.
@Janusz, zalezy od jezyka.
Nie tylko od języka. Przede wszystkim od doświadczenia i kompetencji jakie posiada Kandydat, od tego na jakim poziomie jest to stanowisko (Junior, Specjalista, Senior, Leader) itp.
@om a pracując w QIAGEN BUSINESS SERVICES SP. Z O.O. ma się szansę i możliwości rozwoju? Czy można też liczyć na dodatkowe kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje? Co jeszcze mogłabyś doradzić osobom, które zastanawiają się nad aplikacją do firmy?
Joanna, jest wiele szkoleń, w których można brać udział - kursy językowe, szkolenia umiejętności miękkich, szkolenia PM etc., QIAGEN wspiera też szkolenia zewnętrzne (studia podyplomowe, konferencje, warsztaty itp.). Możliwości rozwoju jak najbardziej istnieją.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w QIAGEN BUSINESS SERVICES SP. Z O.O.?
Zobacz opinie na temat firmy QIAGEN BUSINESS SERVICES SP. Z O.O. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 33.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w QIAGEN BUSINESS SERVICES SP. Z O.O.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 18, z czego 3 to opinie pozytywne, 10 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!