ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Ewelina

Były pracownik

17.11.2023 03:11

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Ewelinaikona wywiad

Miałam okazję pracować na stacji Orlen i uważam, że jest to jedna z gorszych prac, jakie wykonywałam.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?

Ewelinaikona wywiad

Pracowałam jako kasjer/sprzedawca. Zakres obowiązków na tym stanowisku jest ogromny a wynagrodzenie za nie stosunkowo małe. Zajmowałam się obsługą klientów, sprzedażą, sprzątaniem i wieloma innymi sprawami. Tak naprawdę w tej pracy nigdy nie można było sobie chwilę odpocząć.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?

Ewelinaikona wywiad

Zrezygnowałam z pracy, ponieważ nie podobały mi się warunki zatrudnienia oraz sposób traktowania pracowników. Cały czas odczuwałam strach spowodowany tym, że mówiono nam o obserwowaniu naszej pracy na kamerach. Wszystkie ruchy pracowników były kontrolowane. Straszono nas także upomnieniami i karami za każdą nieprawidłowość. Dodatkowo na tej stacji panowała dziwna atmosfera. Współpracownicy byli niemili i fałszywi.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?

Ewelinaikona wywiad

Wynagrodzenie stanowiła najniższa pensja krajowa. Przy tym, że trzeba było wykonywać naprawdę dużo odpowiedzialnych obowiązków.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

Ewelinaikona wywiad

3 miesiące

Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?

Ewelinaikona wywiad

Uważam, że ta praca nie ma żadnych pozytywnych aspektów.

Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?

Ewelinaikona wywiad

Pierwszym negatywnym aspektem jest to, że pracownicy są ciągle obserwowani na kamerach. Wszystkie wykonywane przez nas czynności były monitorowane i sprawdzane. Uważam, także że wynagrodzenie za pracę jest zbyt niskie w porównaniu do zakresu obowiązków, jakie trzeba wykonywać oraz odpowiedzialności, jaka spoczywa na pracownikach. Często niestety trzeba było liczyć się z tym, że w nocy na stację przychodziły pijane osoby i trzeba było sobie poradzić z takimi sytuacjami.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Ewelinaikona wywiad

W pracy raczej nie było możliwości rozwoju. Jest to zwykła praca fizyczna, raczej dla osób, które nie są zbyt ambitne zawodowo.

Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.

Ewelinaikona wywiad

Wcześniej przechodziłam przez różne kursy handlowe i finansowe, więc mogę porównać ich poziom do kursów, które oferuje Orlen. W moim odczuciu szkolenia, które są dostępne na ich platformie, mają bardzo niski poziom. Wykonywanie ich było dla mnie stratą czasu (są za długie i nic nie wnoszą). Raczej mają na celu wpojenie pracownikowi określonych informacji, a nie wyszkolenie pracownika wykwalifikowanego w standardach obsługi klienta.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?

Ewelinaikona wywiad

W moim odczuciu atmosfera była bardzo zła. Na mojej stacji zatrudnione były prawie same kobiety. Dało się odczuć to, że niektóre osoby donosiły na innych do kierownika. Większość osób była niesympatyczna i niepomocna.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?

Ewelinaikona wywiad

Uważam, że kierownik stacji to kulturalny człowiek, natomiast nie ma jeszcze wystarczającego doświadczenia w zarządzaniu ludźmi. Często ślepo słuchał osób, które donosiły na innych pracowników. W dużym stopniu wpływało to na atmosferę między nami.

Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.

Ewelinaikona wywiad

Na stacji panował duży nacisk na to, żeby pracownicy wykupywali produkty z krótkim terminem ważności, tak żeby nie trzeba było wpisywać ich w straty. W ten sposób wiele osób chciało "podlizać się" kierownictwu. Osobiście odczuwałam duży brak wyrozumiałości dla mnie, jako osoby pracującej na okresie próbnym. Nie mogłam się w niczym pomylić, bo od razu było mi to wypominane. Dało się odczuć, że jedna z pracownic patrzyła na wszystkich z góry - nie odzywała się do nikogo podczas wspólnej zmiany. Do kierownika zwracała się po imieniu. Moim zdaniem jest to bardzo dziwna sytuacja, kiedy w zespole jedna osoba jest z kierownikiem "na Ty" a inne nie. Nawet podczas przerwy czuć było negatywną atmosferę — za każdym razem jadłam pod presją czasu, miałam wrażenie, że wszystko jest wyliczone co do minuty. Dodatkowo uważam, że czyszczenie fug w toaletach 2 razy w tygodniu na nocnych zmianach jest maksymalnym wykorzystywaniem pracownika tylko po to, żeby miał jakieś zajęcie, kiedy nie ma klientów. Nigdzie w żadnej firmie nie spotkałam się z takim zachowaniem.

Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?

Ewelinaikona wywiad

Sam kierownik zachowywał się w porządku. Był kulturalny i taktowny. Szkoda tylko, że nie miał obiektywnego podejścia do pracowników i ślepo słuchał się tego, co mu mówiono. Dziwnym zachowaniem było dla mnie jednak to, że kierownik nie pokazywał wcześniej w grafiku i tego kto, z kim będzie się pracować. W żadnej innej firmie nie spotkałam się z czymś takim.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Ewelinaikona wywiad

Przede wszystkim firma powinna postawić na szacunek do pracownika i zaufanie. Obserwowanie pracowników non stop przez kamery jest bardzo złą praktyką. Moje wynagrodzenie było zdecydowanie zbyt niskie, jak na zakres obowiązków, które musiałam wykonywać. Jest to praca wyczerpująca zarówno fizycznie, jak i psychicznie więc powinna być lepiej wynagradzana.



Miniaturka

Rafał Sekuła PKN Orlen

Współpracuje przy opracowaniu i wdraża strategię w Grupie Kapitałowej PKN ORLEN w zakresie zarzadzania kapitałem ludzkim oraz kształtowania kultury organizacji. Odpowiada za to, aby w spółkach pracowali pracownicy o odpowiednich kompetencjach oraz za ich rozwój, motywacje i zaangażowanie. Planuje, koordynuje oraz odpowiada za realizację budżetów wynagrodzeń i szkoleń. Zajmuje sie opracowaniem i wdrożeniem zbiorowego prawa pracy i standardów w tym zakresie. Prywatnie miłośnik dobrego kina, książki i podrożowania, odrywając się od pracy realizuje się w życiu rodzinnym.

Przeczytaj cały wywiad »

Obsługa Klienta Stacja Orlen