Moja opinia o firmie FOTON TECHNIK jest NEGATYWNA !!! Umowę na instalację podpisałem 02.07.21r z panem Karolem. Jak się wydawało miłym i rzeczowym handlowcem który zapewniał mnie że instalacja powstanie do końca lipca a nawet wcześniej ! Uwierzyłem bo w końcu umowa ustna to też UMOWA!! Niestety nie sprawdziłem warunków umowy ogólnej gdzie się zabezpieczyli 90 dniowym okresem realizacji !!!! OK moja wina mój błąd ale czy tak powinna postępować firma ? Tylko że to nie koniec. Po podpisaniu umowy były podziękowania że to właśnie ich wybrałem itp. itd. 12.07.21r dostałem od firmy maila że cały sprzęt niezbędny do wykonania instalacji jest gotowy i czeka na wysyłkę i że proszą o wpłatę drugiej transzy należności!! Przesłali również plik ,, Przebieg procesu realizacji,, Drugą transze przelałem 13.07.21r i spokojnie czekałem na ,,towar,, W między czasie minął okres w którym mogłem wypowiedzieć umowę bez podawania przyczyny. 21.07.21r zaniepokojony dzwonię na info co się dzieje z dostawą instalacji ? Po ok 2godz. dostaje informację że okres dostawy przedłuży się o 3-4 tygodnie a może i dłużej bo czekają na stelaż dedykowany do instalacji.... Czegoś tu nie rozumiem 12,07 21r wszystko gotowe do wysyłki a 21.07.....Czy to nie jest (usunięte przez administratora) ??!! Klient ZŁAPANY klient OLANY 21.07.21r dzwoniłem też do pana Karola co się dzieje ?? Pan Karol UDAŁ zdziwienie. Panie Jerzy sprawdzę to i oddzwonię. I...nie oddzwonił. I... nie odbiera telefonu. I nie odpisuje na maila. JA już jestem skazany na FOTO TECHNIK ale OSTRZEGAM innych. Po za tym obawiam się co będzie dalej...podłączenie do sieci czy wystąpienie o dotację. Na dotację to już nie liczę. NIE Z TĄ FIRMĄ !!!! Generalnie (usunięte przez administratora)TO WIDZĘ !!!
Kolego Jerzy ja umowę podpisałem 7 czerwca , pieniądze z kredytu w całości firma dostała 8 czerwca i do dziś cisza . Jeszcze poczekam kilka dni i będę opisywał rzetelność firmy Foton Technik w wszystkich mediach społecznościowych, dodatkowo odwiedzę kilka redakcji prasowych żeby ostrzec ludzi przed tą firmą.
Cześć szanowny kolego Zdzisku Ja już byłem nawet u rzecznika praw konsumenta i niestety warunkach ogólnych mają 90 dni na postawienie instalacji i są na prawie !!!! Nie rozumiem tylko jednego rzecznik nie widział problemu w tym że firma przesyła maila że wszystko mają już gotowe do wysyłki ja wpłacam pieniądze i dalej nic !!!! Dla mnie jest to po prostu (usunięte przez administratora) Zastanawiam się nad wniesieniem skargi do UOKiK !! Sam pewnie nic nie ździałam ale może są już inne od innych osób to wtedy dobiorą się im do du... Muszę sprawdzić czy mogę i w jaki sposób!! Pozdrawiam i trzymam kciuki
Witam, Jak wygląda wynagrodzenie dla promotora regionalnego? Jakiej wysokości jest podstawa ? Pozdrawiam
Jak oceniacie współpracę z firmą Foton? Kandyduje na stanowisko promotora marki, można zaufać tej firmie?
Z punktu widzenia klienta - jest bardzo nierówna. Części osób zależy na klientach, ale jest wielu takich którzy pracują tam chyba za karę i wszystko mają w d.
To praca na pół roku, od 2022 mają zmienić się zasady rozliczania fotowoltaiki i opłacalność nowych instalacji mocno spadnie
Wpisuję jako opinię neutralną, ale dającą do myślenia przyszłym klientom. Dwa lata temu Firma Foton Technik założyła mi instalację, oczywiście mimo zapewnień, że samo założenie to kwestia kilku dni montaż trwał prawie miesiąc. Ponieważ z natury jestem spokojny jak tonąca krowa nie robiłem szumu. Energa założyła licznik dwu kierunkowy i cieszyłem się, że moje rachunki za prąd zmniejszyły się o 60%. Tak było do stycznia tego roku. W lutym przyszedł rachunek, że zużyłem ponad 300kW energii ( w analogicznym okresie z zeszłego roku 120kW) skąd ta różnica? Nie dodawałem żadnych dodatkowych urządzeń elektrycznych. W marcu tego roku zacząłem się przyglądać w aplikacji zeverclud jak pracuje moja instalacja i zauważyłem, że o ile w zeszłym roku przy słonecznych dniach produkowała ok. 15 do 20 kW dziennie to teraz produkuje zaledwie 8-9kW, różnica oczywista nawet jeżeli brać pod uwagę starzenie się paneli. Okazało się jednak, że powodem tej różnicy jest wyłączanie się inwertera w momencie gdy ilość wytwarzanej energii przekroczy 1,6kW. Zgłosiłem do infolinii problem. Z serwisu otrzymałem odpowiedź, "Zgłoszenie serwisowe związane jest z wysokim napięciem po stronie sieci. Skutkuje to automatycznym rozłączaniem falownika w celu ochrony przed jego ewentualną awarią. Wysokie napięcie należy zgłosić do Operatora sieci elektroenergetycznej z prośbą o zmniejszenia napięcia". Natychmiast zgłosiłem sprawę do operatora Energi, przyjechali sprawdzili, Up 231V Uf 423V. przełknąłem i zapłaciłem. Wysłałem maila do serwisu i nie powiem szybko dostałem odpowiedź " Realizacja procedury związanej ze zgłoszeniem trwa od 3 do 30 dni (termin rozwiązania problemu zależy od jego kategorii)." Dla tego ta opinia jest neutralna na razie, zobaczę jak potoczy się dalej
No tak, ale taki problem to miałbyś z dowolną firmą - bo wynika on z konstrukcji falownika GoodWe oraz lokalnej sieci energetycznej, a nie z tego czy FotonTechnik zrobił coś dobrze lub źle. Można reklamować falownik jeśli nie pracuje prawidłowo. Ze swojej strony polecam instalację niezależnego podlicznika dwukierunkowego który na bieżąco śledzi energię oddawaną czy pobieraną z sieci, koszt około 400zł.
Pomijając to, że nie mogę znaleźć ogłoszenia tej firmy, a niby do niej aplikowałam Doszłam do 3-go etapu rekrutacji. Pierwszy to typowo rozmowa z działem HR nic specjalnego. Drugi to u mnie spotkanie online, przebiegło ono ciekawie, dużo pytań czemu akurat taka praca itp. Cyrk zaczął się dopiero w trzecim etapie, gdy ja i dwie inne osoby przybyły do firmy w Katowicach na ul. Mariackiej. Na osoby, które miały nam pokazać jak wygląda praca, czekaliśmy pół godziny! Potem każdy z nas dostał osobę kompetentną aby pokazać nam jak wygląda ta praca, gdy wyszliśmy z budynku Pan B, który miał mi pokazać z czym to się je powiedział mi, że z miejsca mi dziękuje, ponieważ nie jestem ubrana BIZNESOWO (cokolwiek to znaczy) i nie weźmie mnie na spotkanie z klientem. Byłam w szoku, ponieważ było to zmarnowanie mojego czasu i jeśli przeszkadzał im mój ubiór, mogli mi dać znać po prostu wcześniej. Oczywiście potem zadzwoniłam do Pani z rekrutacji, po opowiedzeniu całej historii otrzymałam tylko krótkie " Dziękuję za informację, do usłyszenia"... Też pragnę zaznaczyć, że w informacji sms, którą dostałam dzień przed nie miałam informacji o dress code, była tylko informacja o ubiorze odpowiednim do pogody. Nie polecam nikomu tej firmy, do teraz nie wiem, gdzie bym miała pracować, ponieważ podpisują się pod kilkoma innymi nazwami.
Czy miałam do czynienia z tego typu branżą
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Jaką pompę ciepła polecacie do domu 220m2 z małym podwórkiem?
Witam, mam pytanie związane z warunkami zatrudnienia w Foton Technik. Otrzymałem dzisiaj telefon z ofertą ze są zainteresowani ale szczegółów dowiem się na spotkaniu jak przyjadę do firmy, ok 400 km. Jakie firma daje auto? Czy można korzystać prywatnie? Jaka podstawa na własnej działalności? Jakie są tereny ? Nie chciałbym sobie robić wycieczki na darmo. Pozdrawiam i dziekuje jak ktoś odpowie.
Wszystko zależy od stanowiska, o której się Pan ubiega. Z przyjemnością rozwiejemy Pańskie wątpliwości! Zapraszamy do kontaktu na adres: hr@fotontechnik.pl, gdzie odpowiemy na wszystkie pytania!
Jak długo można czekać na dofinansowanie? Kto się tym zajmuje, gdzie dzwonić. Odsylaja mnie na infolinię na której można porozmawiać tylko z automatem. Na zwrot pieniążków czekam od maja!!!
Państwo biora pieniadze za sprawdzanie tych wnioskow, nie klient. Tak bezczelnej i nie kompetentnej firmy jeszcze nie widziałam. Nadal czekamy na zwrot pieniedzy, obiecują oddac, pozniej graja na zwłokę. Sprawa skonczy sie najprawdopodobniej w sądzie. Spychologia jak za komuny, mimo, ze pracują sami młodzi ludzie. Naciągnęli rodziców na 30 tys, nie chciało im się nawet wejść na dach żeby zrobić pomiary, panele wyslali w ciemno, zamontowac tez nikt nie przyjechał. Jedyne co zrobili przez cały ten czas to "bardzo przepraszali"
Słabo zorientowany to jest Pan, domyślam się, że z Pana to taki "technik" samozwańczy, bo pojęcia nieacie żadnego o tym co robicie. Domokrążcy, naciągający starszych ludzi. Jest różnica pomiędzy osoba która ma o tym pojęcie, a sierocie, która wykula na blachę z kartki to co kazali jej mówić ma szkoleniu
Dziwne!!! Dlaczego ta sama osoba piszę różne teksty i podaje różne Imiona / nazwy? Radzę dla Firmy wszcząć postępowanie bo ktoś się jawnie bawi i działa na szkodę Państwa Firmy.
Przed chwilą czytałem że wnioski są odsyłane ponieważ brakło pieniędzy o czym nie informuje firma foton technik
Bo zastanawia mnie jedna sprawa. Ktoś cały czas próbuje działać na szkodę Firmy, wypisując to różne problemy, które się nie współgrają z rzeczywistością. Osoba/pracownik z Firmy Foton prosi o podanie prostej rzeczy, a mianowicie numeru umowy i w tym momencie wszystko ucichło. No moim zdaniem idąc do jakiegokolwiek przedsiębiorstwa, firmy czy urzędu aby coś załatwić to trzeba mieć jakiekolwiek potwierdzenie (numer sprawy, umowy, paragon, fakturę). Wnioskując te niektóre wpisy pojawiające się i nie mające żadnego potwierdzenia to wnioskuje, że tak faktycznie jest.
Niby dlaczego ja jako klientka miałabym się zajmować Twoja dotacja? Gdzie sens? Gdzie logika?
Pani Justyno, bardzo nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji, ale nie mamy wpływu na termin wydania dofinansowania. Wydawaniem dofinansowań z programu Mój Prąd zajmuje się Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Organizator informuje, że ze względu na złożenie ponad 260 000 wniosków w I i II naborze, czas oczekiwania na rozpatrzenie prawidłowo złożonego wniosku wynosi ok. 4-5 miesięcy. W przypadku konieczności jego uzupełnienia, proces może wydłużyć się do ok. 9 miesięcy. Może Pani sprawdzić status wniosku samodzielnie, na stronie internetowej https://mojprad.gov.pl/ klikając w SPRAWDŹ JEGO STATUS, a następnie podać adres e-mail, który był wpisany na wniosku lub unikalny numer punktu poboru energii (PPE). Może Pani również skontaktować się z NFOŚiGW drogą mailową wnioskimojprad@nfosigw.gov.pl Zaczynamy że tylko oficjalny profil pracodawcy z oznaczeniem jest jednym oficjalnym kontem firmy na tej po platformie. Pozostałe osoby podpisujące się nazywami mogącymi przypominać nazwę firmy nie są oficjalnymi kontami i będą usuwane przez platformę.
Byłam umówiona z doradcą tej firmy na piątek na godzinę 13. W czwartek rano otrzymałam smsa że doradca będzie już dziś - czyli w czwartek. Miałam zupełnie inne plany ale skorygowalam je. Do godziny 13.30 doradca się nie pokazał. Czy taka firma jest wiarygodna? Mam poważne wątpliwości.....
I co w związku z numerem? Większość naciagaczy z państwa firmy już nie pracuje, na infolinii nie kompetencja jak za komuny. Nie można kompletnie nic załatwić, łącznie z montażem
Ma Pani szczęście, najlepiej jak poszuka Pani innej firmy. Mówię to jako niedoszły klient. Dużo czasu i nerwów straciłem.
Chciałbym dodać, że zabieracie mi klientów przez co wpadłem w tarapaty finansowe. Będę zawsze na nie
Dlaczego id pół roku czekam na dofinansowanie ?
Czy ktoś może napisać jak wygląda praca na stanowisku Młodszego Koordynatora Montaży? Jak są zadania i obowiązki, a także wymagania dla kandydatów? Zastanawiam się czy jest sens aplikować mając jakieś doświadczenie z fotowoltaiką, ale nie stricte na tożsamym stanowisku, tzn. ciekawe czy firma jest w stanie zaufać i przyuczyć pracownika.
Kilka negatywnych opinii zniechęciło mnie do Foton technik, ALE … Sam jestem usługodawcą i rozumiem wielki, wzburzony głos kilku osób, które doznały zawodu, jednak wiem też, że głos osób zadowolonych jest cichszy. Normalne. Okazało się, że w mojej miejscowości kilka osób już ma instalację od tejże firmy. Te opinie były dla mnie decydujące. Obecnie instalacja już działa (od podpisania umowy do zainstalowania licznika i uruchomienia instalacji 36 dni). Kontakt z panem Maciejem Pyszką, który składał mi ofertę z uwagi na covid telefonicznie (nie naciskając), cały czas jest bardzo dobry. Maile i telefony od firmy zaskakiwały mnie, - „to już?” I co dla mnie ważne - panowie z Gniewu, którzy montowali całą instalację zrobili to świetnie, lokalizację urządzeń w garażu zaproponowali dużo lepszą od tej, którą sam wybrałem. Nie wspomnę o porządku w czasie pracy. Mogę polecić!, firma wiarygodna i terminowa.
Czy pracownicy w Foton Technik Sp. z o.o. dogadują się między sobą?
Umowa podpisana 03.08.2020 z podpisaną usługą "montaż ekspres" dostawa 09.09.2020 po ponagleniach , instalacja zamontowana15,16.09.2020 po moich telefonach i ostrych interwencjach SMS 18.09.2020 informacja o przekazaniu do Tauronu zlecenia na wymianę licznika na dwukierunkowy .I do tego cz su licznika brak dziś 27.10.2020.Za prąd trzeba płacić raty trzeba płacić .NAJWAŻNIEJSZE ŻE FOTON TECHNIK KASĘ WZIĄŁ I MA . Żenada kpina z klienta przecież nic się nie stało . Poprzedniego wpisu nie znalazłem ciekaw jestem czy ten też zostanie usunięty ???
Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację. Niestety nie mamy możliwości zweryfikowania zgłoszenia wewnątrz firmy bez podania szczegółów. Bardzo prosimy o przesłanie szczegółowych informacji mailowo na adres: info@fotontechnik.pl.
Dane do weryfikacji wysłałem 29.10.2020 i na razie wyników weryfikacji nie widać.Nikomu nie wpadło do głowy że mając imię podpisującego umowę datę umowy, można zweryfikować zgłoszenie . Czas leci , spokojnie przecież piłeczka u klienta . Kasa wzięta co chcieliśmy to już mamy .Teraz niech się klient martwi . Jutro rozpoczynam czwarty miesiąc oczekiwania na uruchomienie instalacji fotowoltaicznej od podpisania umowy. Trzeba się udać do Federacji Konsumenta po pomoc.
Podpisuję się pod tym. Czas realizacji zgłoszenia do wymiany licznika 3 miesiące. Przez telefon zapewniają, że wszystko załatwią Mój prąd itd. ale później kontakt się kończy z pozostawieniem z rachunkami na niebotyczne kwoty.
Jako Firma przygotowujemy całą dokumentacjie do OSD dotyczącą wymianę licznika. Reszta należy po stronie dystrybutora energi a nie Firmy zakładającej instalacjie. Jest Pan słabo zorientowany, albo nie doinformowany. Pozdrawiam
Foton Technik w ofercie załatwia wszystko , jako firma powinien sam monitorować działanie firm biorących udział w całym cyklu uruchomieni instalacji.W moim wypadku wniosek o wymianę 18.09.2020 ,po miesiącu po moim zapytaniu okazało się że Tauron otrzymał dokumentację z błędami , oczywiście i olał sprawę nie powiadamiając o tym Foton Technik .Foton technik nie monitorował zupełnie wymiany licznika .Dopiero po mojej interwencji poprawił dokumentację i wysłał ponownie wniosek o wymianę licznika 27.10.2020.Wszystkie etapy instalacji były uruchamiane po moich telefonicznych interwencjach . Jak widać wszystko klient załatwia i pilnuje sam kasę za to bierze Foton Technik. Ciekaw jestem ile zwrotu kasy dostanę po reklamacji za załatwianie sprawy Foton Technik. Jak pan technik jest zorientowany.
Właśnie dzisiaj 27.11.200 wymieniono mi licznik na dwukierunkowy UMOWĘ PODPISAŁEM 03.08.2020 i zapłaciłem 04.08.2020 (kredyt) Czyli po 111 dniach od podpisania i zapłacenia instalacji.Po włączeniu na razie nie działa . Sądząc po opiniach chyba to niemożliwe ,w tej błyskawicznej firmie.
Reklamację, za zwłokę otrzymałem, ale przedstawiciel również stwierdzał, że zostaną opłacone rachunki z ENEA, lecz później się z tego wycofał i oczywiście nie odbiera telefonu. Prosząc o ewentualną pomoc - brak odzewu, klient pozostawiony samemu sobie.
Ogłoszenia o pracę, jak i późniejsze warunki proponowane na rozmowie kwalifikacyjnej nijak się mają do prawdziwych warunków pracy. Podstawowe wynagrodzenie? Nie. Służbowe auto? Tylko w snach. Karta paliwowa? A gdzie tam. Tak na prawdę pracownicy muszą eksploatować własne auta i płacić za paliwo, dzięki któremu przemieszczają się w trakcie pracy. Żenada
Widocznie nie chcą z Tobą nawiązać współpracy i tylko dla Ciebie tak proponują. Nie pomyślałeś o tym?
Niby wszystko ok, ale dlaczego do instalacji 7,2 kW założono mi falownik 6,0 kW???Kontakt z serwisem praktycznie nie jest możliwy
Bo jest parę złoty taniej . I jest to dopuszczalne z punktu widzenia sztuki (na granicy). Jednak tą decyzję powinien podjąć klient po przedstawieniu wszystkich za i przeciw. W innej sytuacji jest to naciagactwo. A na pewno jest to sposób na bycie konkurencyjnym !?!?.
Bo falownik 6kw ma możliwość przewymiarowania do 130% i obsługi do 7600W i dobrany jest poprawnie. Sztuka robienia instalacji zakłada za poprawne przewymiarowanie mocy falownika. Ogólnie to nie ma falowników 7kw są albo 6 albo 8.
Zgadza się, falownik musi być mocno dociążony aby pracował wydajnie. Jeżeli jest przewymiarowany, czyli moc jest taka jak instalacji lub większa to niestety wydajność tego urządzenia spada. Nie inaczej.
Dwa razy się ze mną umówili i za każdym razem nikt się nie zjawił ani nawet nie zadzwonił,chociaż rano dostałem sms o tym, że będzie wizyta. Jak na początek to nieźle zaczynają, a co byłoby później? Rezygnuję z usług takiej firmy bo wiem z doświadczenia czym to pachnie. Myślę, że za 2-3 lata firma zniknie z rynku.
Dzień dobry mam u państwa małą mikro instalacje ale niestety jestem zmuszony o odłonczenie się od instalacji bo ponieważ to jest tragedia muszę więcej płacić za prąd niż mi one produkują pro du proszę o kontakt tel 504008700
Na początku maja br podwykonawca FotonTechnik zakładał na dachówkowym dachu mojego budynku instalację fotowoltaiczną .Po kilku dniach przy pierwszym deszczu na ścianie pomieszczenia poniżej - pod jednym z zaczepów- pojawił się zaciek.Sprawę udokumentował fotograficznie i wpisał do protokołu odbierający instalację audytor FotonTechnik . Podwykonawcy,realizując poprawki zalecone przez audytora widzieli i udokumentowali ww zaciek.10.07.br wobec braku reakcji wysłałem do firmy FotonTechnik pisemną reklamację i dnia 7.08.br otrzymałem od p. Irminy Polkowskiej odpowiedź ,że "przyczyną przecieku jest brak deskowania pod dachówkami " (zgłoszenie NM20811) - ignorancja czy lekceważenie ? Dach ma 80 lat a ja w tym domu mieszkam tylko 42 i nigdy nie przeciekał.Do dzisiaj nie ma efektów reklamacji ,a zaciek z każdymi opadami powiększa się.
Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację. Niestety nie mamy możliwości zweryfikowania zgłoszenia wewnątrz firmy bez podania szczegółów. Bardzo prosimy o przesłanie szczegółowych informacji mailowo na adres: info@fotontechnik.pl.
Jakie są formy zatrudnienia? Czy istnieje możliwość umowy o pracę czy tylko zlecenie/własna działalność? Jaka flota? Jaka podstawa? Tereny rozległe? Proszę o pomoc - dziękuję
Co się z tym portalem dzieje? Zamiast sensownych opinii o pracodawcy kompletny bajzel. GOWORK z założenia miał być miejscem dla pracowników polecających pracodawcę lub ostrzegających, a tu skupisko niezadowolonych sfrustrowanych klientów, ludzie nie ta strona, ciężko tu znaleźć cokolwiek sensownego jak się chce poznać firmę. (usunięte przez administratora)