Na czym polega praca w obsłudze klienta w Zamościu?
To, co będziesz robić, jeśli podejmiesz pracę w obsłudze klienta w Zamościu, zależy od miejsca, w jakim się zatrudnisz. Zakres obowiązków będzie różny także w zależności od obejmowanego stanowiska oraz Twoich kompetencji. Branża obsługi klienta jest bardzo szeroka. Należy do niej zarówno sprzedaż produktów czy sprzedaż artykułów spożywczo-przemysłowych, jak i fachowe doradztwo produktowe.
Niezależnie od tego, czy zadaniem osoby pracującej w obsłudze klienta w Zamościu jest np. obsługa klientów indywidualnych, przygotowywanie ofert handlowych czy pozyskiwanie nowych klientów, każdy, kto pracuje w tej branży, wie, jak ważne jest budowanie trwałych relacji handlowych. Obowiązek każdej osoby obsługującej klientów to zachować jak najwyższe standardy, rozwiązać zgłaszany problem, spełnić potrzebę klienta i sprawić, że zbuduje on pozytywne skojarzenia z daną marką, miejscem czy usługą, a dzięki temu ponownie z niej skorzysta.
W obsłudze klienta w Zamościu pracuje zarówno sprzedawca, doradca, rejestrator, recepcjonista, pracownik ds. problemów technicznych itd. Lista stanowisk, na których codziennie styka się z klientami i stara im pomóc jest bardzo długa. Sektor, który grupuje wielu pracowników to również zdalna obsługa klienta. Umożliwia ona pracę z własnego mieszkania, nie tylko dla firm z Zamościa i okolic i polega m.in. na telefonicznym i mailowym kontakcie z klientem.
Praca w obsłudze klienta w Zamościu a wymagania pracodawców
Wymagania, konieczne do pracy w obsłudze klienta w Zamościu, najczęściej sprowadzają się do odpowiednich kompetencji miękkich. Praca z klientem bywa bardzo trudna i obciążająca. Aby odnosić sukcesy w tej branży często trzeba mieć spore umiejętności sprzedażowe, być bardzo cierpliwym i opanowanym, wykazywać wysoką kulturę osobistą i rozwiniętą komunikatywność.
Do objęcia niektórych stanowisk wystarczy już wykształcenie zasadnicze zawodowe, a innym razem pracodawca zaznaczy, że "Poszukujemy pracownika, który ukończył kierunkowe studia wyższe". Dyplomu najczęściej oczekuje się w bardziej wyspecjalizowanych sektorach. Przykład osoby, od której wymaga się konkretnej wiedzy finansowej i technicznej, to pracownik zajmujący się dokładnym wyliczeniem pokryć dachowych dla firm wykonawczych z tej dziedziny, które są zarówno klientami właśnie tego pracownika.
Jego pracodawca prawdopodobnie wymaga od niego ukończonych kierunkowych studiów wyższych. Nie wszędzie potrzebne jest także doświadczenie zawodowe, choć to zawsze bardzo ceniona cecha każdego kandydata. W pracy w obsłudze klienta w Zamościu dobrze jest znać język angielski w stopniu komunikatywnym. Pozwala to obsługiwać również zagranicznych klientów. Pozostałe wymagania zależą głównie od stanowiska, na które aplikujemy oraz charakterystyki potencjalnego miejsca zatrudnienia.
Rynek pracy w Zamościu — obsługa klienta to przyszłościowa branża?
Osoby szukające w Zamościu pracy dorywczej z łatwością otrzymają umowę zlecenie, możliwość zdobycia dodatkowych funduszy i elastyczny grafik. To wszystko często zapewnia właśnie sektor obsługi klienta, w którym praca odbywa się również w weekendy, jak i w systemie zmianowym. Dlatego właśnie wielu młodych rodziców czy studentów podejmuje zatrudnienie w sektorze obsługi klienta. Zamość oferuje jednak także stałe, stabilne zatrudnienie na lata.
Mnóstwo wakatów czeka na osoby szukające w obsłudze klienta pracy na pełny etat. Standardem jest umowa o pracę. Zamość to miasto z rozwiniętą turystyką, która również jest sektorem zapewniającym tu wiele miejsc pracy w obsłudze klienta. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego branże handlowo-usługowe zajmują 22,5 proc. struktury zatrudnienia Zamościa, co oznacza, że jest to jeden z najliczniejszych sektorów napędzających rynek pracy w tym mieście województwa lubelskiego.
Jakie zarobki gwarantuje praca w obsłudze klienta w Zamościu?
Obsługa klienta zrzesza wiele różnorodnych stanowisk, na których średnie kwoty wynagrodzeń są równie zróżnicowane. Z tego względu bardzo ciężko wyznaczyć reprezentatywną medianę zarobków dla wszystkich osób zatrudnionych w tym sektorze w Zamościu. Co więcej, wynagrodzenia zależą nie tylko od zajmowanego stanowiska, ale i m.in. od dokładnej branży, wielkości i lokalizacji miejsca zatrudnienia.
Każdy pracownik pobiera różne kwoty także w zależności od doświadczenia, osobistych kwalifikacji i stopnia ponoszonej odpowiedzialności. Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak pomaga jednak zorientować się w tym, ile zarabia osoba zajmująca w Polsce stanowisko specjalisty ds. obsługi klienta. Z tego źródła wynika, że uśrednione zarobki tego pracownika są następujące:
-
młodszy specjalista ds. obsługi klienta — od 3,9 - 5,4 tys. zł brutto miesięcznie,
-
specjalista ds. obsługi klienta — od 4,3 - 6,3 tys. zł brutto miesięcznie,
-
starszy specjalista ds. obsługi klienta — od 4,9 do 7,2 tys. zł brutto miesięcznie.
Benefity pracownicze, jakie najczęściej spotkamy na tym stanowisku, to natomiast możliwość pracy zdalnej, karnety na siłownie i do klubów fitness oraz prywatna opieka medyczna.
Tu znajdziesz najnowsze oferty pracy w obsłudze klienta w Zamościu
W największych portalach z ogłoszeniami znajdziemy tysiące ofert pracy, dlatego warto ich szukać w oparciu o konkretne kryteria i zawęzić nieco nasze pole wyboru. To właśnie dzięki drugiemu najpopularniejszemu serwisowi z ogłoszeniami — GoWork.pl — niejeden pracodawca znalazł najlepszego pracownika do swojej firmy, a pracownik satysfakcjonujące miejsce zatrudnienia na lata.
GoWork.pl pozwala wyszukać oferty dla siebie m.in. w zależności od lokalizacji potencjalnego miejsca pracy (np. Zamość, lubelskie), stanowiska lub branży (np. obsługa klienta), typu preferowanej umowy (np. umowa o pracę) oraz formy etatu (np. pełny etat). Na GoWork.pl możesz wybrać nawet tryb oferowanej pracy, czyli szukać np. pracy zdalnej, pracy dodatkowej, pracy mobilnej, stażu dla studenta itp. Z GoWork.pl łatwo i szybko znajdziesz oferty pasujące do Twoich potrzeb, a także łatwo i szybko na nie zaaplikujesz.
Pomoże Ci w tym prywatny koszyk, do którego zbierzesz wszystkie ogłoszenia, na które chcesz odpowiedzieć. Swoje CV prześlesz wraz z opcją "multi aplikowania", która pozwoli Ci nawiązać kontakt jednocześnie ze wszystkimi pracodawcami "zebranymi" w Twoim koszyku. Wejdź także na forum GoWork.pl i sprawdź opinię o firmie z Zamościa, w której chciałbyś pracować. Przekonasz się, co o tym pracodawcy mówią jego byli i obecni pracownicy. Dowiesz się, czy to na pewno przedsiębiorstwo godne zaufania.
Powiatowy Urząd pracy w Zamościu a praca w obsłudze klienta — czy urząd pomoże?
Jako osoba bezrobotna, zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu, masz możliwość aplikowania na różne oferty pracy, które nie są przeznaczone dla innych kandydatów. PUP w Zamościu dopasuje ogłoszenia ze swojej bazy do Twoich kwalifikacji. Jeśli nie zadowoli Cię żadna oferta, możesz skupić się np. na zdobyciu nowych kompetencji, które zwiększą Twoje szanse na podjęcie wymarzonej pracy.
Urząd organizuje cykliczne szkolenia i kursy, które pomogą Ci w zrealizowaniu tego celu. Konsultacja z profesjonalnym doradcą zawodowym na pewno ukierunkuje Twoje działania. Z pomocą Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu bardziej przedsiębiorcze osoby mogą nawet założyć własny biznes. Bądź aktywny i odwiedź placówkę przy Placu Wolności 1 lub zadzwoń pod numer 84 638 33 31. Odwiedź też stronę zamosc.praca.gov.pl.