Jakie obowiązki wiążą się z pracą w obsłudze klienta w Poznaniu?
Umawianie klientów, obsługiwanie procesu sprzedaży, wydawanie zamówień lub profesjonalne doradztwo to jedne z wielu zadań spotykanych na stanowiskach związanych z pracą w sektorze obsługi klienta. Poznań, jako duże miasto wojewódzkie, a zarazem centrum handlowo-usługowe i kulturalno-turystyczne województwa wielkopolskiego, oferuje mnóstwo możliwości podjęcia zatrudnienia i rozwoju w tej branży.
To, jakie obowiązki wykonuje poszczególny pracownik ds. obsługi klienta, zależy m.in. od specyfiki jego miejsca pracy oraz stanowiska. Niemniej wszystkie osoby związane z tym sektorem mają za zadanie utrzymywać kontakt i pozytywne relacje z klientami, trafnie rozpoznawać ich potrzeby oraz zapewniać taki poziom obsługi, aby klienci kojarzyli firmę z pozytywnymi doświadczeniami i wracali po jej usługi lub produkty.
To zdecydowanie wspólny mianownik wszelkich stanowisk związanych z tym sektorem. Praca w obsłudze klienta, nie tylko w Poznaniu, zwykle odbywa się w systemie zmianowym. Praca hybrydowa lub praca zdalna to także często praktykowane tryby zatrudnienia na wielu stanowiskach. Umożliwia to m.in. telefoniczna obsługa klienta czy odbywanie wirtualnych spotkań z klientem dzięki komunikatorom czatowym i video.
Osoby opierające swoje obowiązki zawodowe na wykorzystywaniu nowoczesnych technologii mogą mieszkać w Poznaniu, ale być zatrudnionymi w innych miastach kraju, takich jak na przykład Warszawa, Wrocław czy Gdańsk. Znacząco zwiększa to możliwości rozwoju w branży elektronicznej obsługi klienta.
Kto odnajdzie się w pracy w obsłudze klienta w Poznaniu?
Statystyki pokazują, że większość specjalistów ds. obsługi klienta to kobiety. Być może jest to związane z kompetencjami miękkimi, które musi posiadać każdy skuteczny pracownik na tym stanowisku. Uważa się bowiem, że panie są bardziej empatyczne od mężczyzn i lepiej potrafią wczuć się w położenie, nawet najbardziej wymagającego, klienta.
To, czym jeszcze powinien cechować się idealny kandydat do pracy w obsłudze, w głównej mierze zależy od branży, w której zamierza działać. Niekiedy wymagana jest tu specjalistyczna wiedza, innym razem w pełni wystarczą wewnętrzne szkolenia firmowe oraz naturalne predyspozycje. Niemniej każda rekrutacja na stanowisko związane z obsługą klienta w Poznaniu polega w dużej mierze na sprawdzeniu tego, czy kandydat:
- potrafi skutecznie się komunikować,
- przejawia przyjemne i zachęcające usposobienie,
- odznacza się wysoką kulturą osobistą,
- jest taktowny, empatyczny, a zarazem asertywny,
- potrafi negocjować i skutecznie radzi sobie ze stresem.
To podstawowe kwalifikacje poszukiwane u dobrych pracowników obsługi klienta. Niejedna oferta z Poznania dotyczy także kandydatów porozumiewających się w języku angielskim. Znajomość obcych dialektów jest ceniona w branży i często przesądza o przyznaniu lepszych zarobków. W bardziej specjalistycznych sektorach, na przykład finansowym czy medycznym, specjalista ds. obsługi klienta to także osoba z kierunkowym wykształceniem.
O jakich zarobkach mówią oferty pracy w obsłudze klienta w Poznaniu i okolicach?
Orientacyjne mediany zarobków pracowników, których miejscem zatrudnienia jest Poznań:
-
specjalista ds. obsługi klienta średniego szczebla - 5,1 tys. zł brutto miesięcznie (około 3,8 tys. zł "na rękę"),
-
młodszy specjalista ds. obsługi klienta (junior) - 4,6 tys. zł brutto miesięcznie (około 3,4 tys. zł netto,
-
starszy specjalista ds. obsługi klienta (senior)/kierownik, koordynator, menedżer - 5,8 tys. zł brutto miesięcznie (około 4,3 tys. zł netto).
Powyższe kwoty pochodzą z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, które podaje również, że około 74 proc. wszystkich specjalistów ds. obsługi klienta pracujących w Polsce to kobiety. Natomiast najczęściej przyznawanymi benefitami pracowniczymi na tym stanowisku jest możliwość pracy zdalnej, prywatna opieka medyczna dla pracownika i członków jego rodziny oraz karnety na siłownie, do klubów fitness, jak i do innych obiektów sportowo-rekreacyjnych.
Poznań i praca w obsłudze klienta — gdzie szukać ofert z regionu?
Jeśli chcesz znaleźć pracę na pełny etat w obsłudze klienta w Poznaniu, zawsze aktualne oferty zatrudnienia czekają na Ciebie na GoWork.pl. Na GoWork.pl znajdziesz także oferty pracy w obsłudze klienta w Poznaniu na niepełny etat. W takim przypadku często spotykana jest umowa zlecenie. Strona pozwoli Ci dokładnie sprecyzować, jaki typ umowy Cię interesuje, a także, czy region, w którym chcesz działać to Poznań, województwo wielkopolskie, a może cały kraj. Do określenia jest również tryb zatrudnienia (np. praca zdalna), jak i widełki akceptowalnego wynagrodzenia.
Jeśli otrzymasz od GoWork.pl powiadomienia o nowych ofertach, nie zwlekaj i zapoznaj się z nimi jak najszybciej. Być może zostaniesz jednym z pierwszych aplikujących i Twoje CV rekruter otworzy jako pierwszy brany pod uwagę dokument. Wygodę w porównywaniu dostępnych ogłoszeń zapewni Ci prywatny koszyk ofert. Zapiszesz w nim wszystkie najlepsze propozycje współpracy i w prosty sposób wybierzesz najlepszą. Wielu użytkowników GoWork.pl korzysta również z opcji zapisania się do newslettera i otrzymywania dopasowanych ogłoszeń prosto na swój adres e-mail.
Nie zapomnij wejść także na forum GoWork.pl i sprawdzić, jakie opinie o firmie, którą rozważasz, mają kandydaci, którzy już przeszli podobny proces rekrutacyjny lub byli i obecni pracownicy tego miejsca. To także pomoże Ci dokonać w pełni świadomego i najkorzystniejszego wyboru. Daj się poznać rekruterom! Wypełnij kwestionariusz kandydata na GoWork.pl i udostępnij go pracodawcom, a praca w obsłudze klienta w Poznaniu znajdzie Cię sama.
Poszukiwania pracy w obsłudze klienta w Poznaniu w urzędzie
Aktualnych i atrakcyjnych ofert pracy w obsłudze klienta w Poznaniu możesz z powodzeniem szukać również w zasobach Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu, który mieści się przy ul. Czarnieckiego 9. Wielu pracodawców kieruje się ze swoimi ofertami zatrudnienia wyłącznie do tej instytucji i tylko za jej pośrednictwem szuka nowych pracowników.
Właśnie dlatego urząd posiada unikatową bazę ogłoszeń, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Nie wahaj się zatem zarejestrować jako osoba bezrobotna. Wówczas zyskasz dostęp do listy aktualnych wakatów. Być może zainteresuje Cię również propozycja odbycia krótkoterminowego stażu zawodowego. Nie musisz stawiać się osobiście w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu, aby móc skorzystać ze wszystkich usług oferowanych w tej instytucji.
Wystarczy wejść na stronę poznan.praca.gov.pl i podążać za instrukcją w pełni elektronicznych kanałów komunikacji z pracownikami urzędu. Dla wszystkich mieszkańców Poznania dostępny jest również numer telefonu do placówki: 61 834 56 40. Nawiąż kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Poznaniu i przekonaj się, jak instytucja może pomóc Ci w znalezieniu atrakcyjnego zatrudnienia.