brak logo

BIGRAM S.A.

Warszawa

Wywiadu udzieliła:
Paulina Mazur
Dyrektor Działu Rozwoju Talentów i Wizerunku Pracodawcy BIGRAM S.A.
Od 10 lat związana z firmą doradztwa personalnego BIGRAM. Specjalizuję się w obszarze marketingu pracodawcy oraz pozyskaniu i rozwoju młodych talentów. Współpracuję z licznymi pracodawcami, dla których wyszukuję najbardziej optymalne rozwiązania w obszarze współpracy z uczelniami i komunikacji ze środowiskiem akademickim. Zarządza zespołem, który prowadzi w Polsce dwa międzynarodowe projekty: konkurs Global Management Challenge oraz program Enactus.
BIGRAM S.A.
Liczba pracowników: 60
Rok założenia: 1993
Adres:
ul. Cybernetyki 7
02-677 Warszawa
O firmie:
BIGRAM SA Personnel Consulting jest jedną z największych polskich firm doradztwa personalnego o międzynarodowych powiązaniach strategicznych z organizacjami takimi jak IIC Partners Executive Search, jedna z trzech największych niezależnych sieci zrzeszających firmy executive search, Arbora Global Career Partners i Profiles International, lider w zakresie narzędzi oceny kompetencji.

Zaczynaliście w trudnych czasach ponieważ świeżo po transformacji ustrojowej. Jak w 1993 roku wyglądał w Polsce rynek doradztwa personalnego?

Ten rynek w naszym kraju dopiero powstawał. Skupiliśmy się wtedy na usłudze executive search, która była w Polsce czymś zupełnie nowym. Dynamiczny rozwój usług rekrutacyjnych pozwolił nam stopniowo rozszerzać naszą ofertę m.in. o assesment centre, outplacement i ocenę 360 stopni.
 

Jesteście jedną z największych polskich firm doradztwa personalnego i nie zamykacie się na pojedyncze obszary działalności. Na czym polegają Wasze usługi?

Koncentrujemy się na rekrutacji top managementu, managerów i kluczowych specjalistów dla najważniejszych obszarów rynku. Wspieramy naszych klientów w zakresie oceny kompetencji i potencjału pracowników. Doradzamy również w takich obszarach jak outplacement, systemy wynagrodzenia i motywacji. Opracowujemy programy rozwojowe, Development i Assessment Centre oraz szkolenia skierowane do branży HR. W swojej ofercie mamy także usługi z zakresu Employer Brandingu, w tym międzynarodowe projekty.

Chodzi między innymi o Global Management Challenge i Enactus. Kto może z nich korzystać?

GMC (www.gmcpoland.pl) to innowacyjna symulacja, która zapewnia pracownikom możliwości rozwoju wiedzy, umiejętności oraz odkrycie potencjału menedżerskiego. Startują w niej również drużyny studenckie. Enactus (www.enactus.pl) z kolei łączy studentów, wykładowców i liderów biznesu, menedżerów oraz firmy, które poprzez realizowane projekty działają na rzecz zrównoważonego rozwoju (CSR). Chodzi tu między innymi o zagadnienia ekonomiczne, ekologiczne i społeczne wspierające rozwój społeczności lokalnych.

Co wyróżnia Waszą firmę pośród innych w tej branży?

Bigram zawsze budował rynkową reputację na długotrwałych relacjach, skuteczności działania i wysokiej jakości świadczonych usług. Relacjach wzajemnie korzystnych opartych na zaufaniu i szczerej komunikacji. Ta filozofia przenika każdy fragment naszej działalności. Jest w DNA naszego całego zespołu. Indywidualnie i starannie podchodzimy do każdego zadania. Skuteczność i pasja pozwalają nam ciągle dążyć do poprawy w tym co robimy. Nie poddajemy się i chcemy, żeby to nas odróżniało.

Ilu pracowników zatrudniacie?

Obecnie Bigram zatrudnia około 60 osób. Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, ale mamy także oddziały w Poznaniu i Wrocławiu.

Pomimo ponad dwudziestu lat doświadczeń z pewnością nadal trwa budowa renomy firmy. Jakie przedsięwzięcia w tym pomagają?

Przede wszystkim stawiamy na merytorykę naszych działań. Organizujemy konferencje oraz szkolenia prowadzone przez naszych pracowników. Staramy się też dzielić naszą wiedzą i doświadczeniem pisząc artykuły oraz udzielając się w wydarzeniach organizowanych przez inne firmy. W obszarze talentów jesteśmy także organizatorami konkursów oraz projektów skierowanych zarówno do studentów, jak i profesjonalistów.

Czym próbujecie skusić potencjalnych pracowników?

Wysoką jakością świadczonych usług, renomą na rynku, prestiżowym gronem klientów, jak również dynamicznym i ambitnym zespołem współpracowników i przyjazną kultura wewnętrzną. Ze względu na fakt, iż dwa nasze wspomniane już projekty Enactus i Global Management Challenge związane są ściśle ze współpracą ze studentami w naturalny sposób korzystamy z ich wsparcia. Nie są to rozbudowane programy stażowe jako, że nie jesteśmy bardzo dużą firmą, jednak chętnie współpracujemy z młodymi ludźmi, którzy nadal się uczą. Z tego powodu okazjonalnie oferujemy też staże dla studentów i absolwentów wyższych uczelni.

Jacy ludzie pod względem charakteru mają szansę znaleźć u Was zatrudnienie? Innymi słowy dobry pracownik to…?

To przede wszystkim osoba zaangażowana, skuteczna, kreatywna, proaktywna, pracowita oraz lubiąca pracę w zespole. Liczą się wysokie kwalifikacje, doświadczenie, ale i potencjał, dokładność, profesjonalizm w działaniu, dbałość o szczegół oraz relacje z klientami na równi ze współpracownikami. Promujemy osoby, które wnoszą trwałą wartość do firmy, do całego zespołu. Doceniamy pracowników którzy dostrzegają i odpowiadają na zmieniający się rynek, reagują na pojawiające się tzw. business opportunity.

Żeby jednak takie okazje w Waszej firmie złapać trzeba najpierw przejść proces rekrutacyjny.

To prawda. Jak na specjalistów przystało stosujemy najbardziej efektywne i sprawdzone metody. Korzystamy przede wszystkim z wywiadu kompetencyjnego oraz Assesment Centre. W niektórych przypadkach uzupełniamy procesy o dodatkowe testy psychometryczne Profiles XT (www.profiles.pl). To kwestionariusze stosowane w biznesie w Polsce i na świecie.

Skomplikowane?

Nie. Są one dedykowane do oceny managerów i specjalistów w kontekście dopasowania osoby do stanowiska i jej roli w organizacji. Innymi słowy badają czy dana osoba posiada kompetencje i predyspozycje do wykonywania określonych zadań, w jaki sposób będzie je wykonywała i czy w dłuższej perspektywie będzie miała motywację do ich realizacji. Zależy nam na tym ponieważ sami stawiamy na dobrą atmosferę! Nie tworzymy sztucznych barier między poszczególnymi działami, wspieramy się wzajemnie. Dajemy możliwość współpracy przy różnych projektach, co także pozwala się zintegrować i zbudować przyjazną atmosferę.

Czy Bigram ma za sobą jakieś punkty zwrotne, które doprowadziły do dynamiczniejszego rozwoju lub rewolucyjnych zmian?

Takimi punktami zwrotnymi były zmiany ogólnorynkowe. Na przykład powstanie portali rekrutacyjnych, które zmieniły sposób zarówno szukania pracy, jak i poszukiwania potencjalnych pracowników. Poza tym świat social media (LinkedIn, Goldenline) dał możliwość dotarcia do informacji, które wcześniej były bardzo trudno dostępne. Teraz kontakt z kandydatem lub pracodawcą jest bardzo ułatwiony. Z drugiej strony pojawienie się ustawy o ochronie danych osobowych także miało wpływ na sposób prowadzenia naszej działalności. Coraz szersze zainteresowanie młodszymi pracownikami ze strony naszych klientów zaowocowało w Bigram kilka lat temu rozwojem  Działu Rozwoju Talentów i Wizerunku Pracodawcy.

Ważnymi punktami w Waszej historii były chyba również międzynarodowe alianse zawiązane w różnych obszarach działalności?

Zgadza się. Od 2002 roku należymy do elitarnej sieci IIC Partners, która zrzesza największe firmy executive search na świecie. W 2013 roku przystąpiliśmy do największego, międzynarodowego aliansu Career Star Group, w którym współdziałają firmy oferujące usługę outplacementu. Dzięki temu, mamy dostęp do międzynarodowego know-how, znamy najnowsze, światowe trendy w obszarze HR, dzielimy się wiedzą i naszą wieloletnią ekspertyzą.

Jakie macie plany rozwojowe na najbliższe miesiące,lata?

Mamy oczywiście plany związane z rozwojem naszej firmy. Są to bardzo ambitne plany, jednak nie chcemy ich w tej chwili zdradzać.

Ostatnio dodane oferty pracy przez BIGRAM S.A.
Młodszy specjalista ds. likwidacji szkód majątkowych zobacz ofertę
Rzeczoznawca komunikacyjny (mobilny) zobacz ofertę
Rzeczoznawca majątkowy (mobilny) zobacz ofertę