Opinie o DB Schenker w Zabrze

2.7/5
Na podstawie 589 ocen.

Poniżej przeczytasz opinie byłych i aktualnych pracowników o firmie DB Schenker. Przeczytasz poniżej też opinie kandydatów do podjęcia pracy w firmie DB Schenker o rozmowie kwalifikacyjnej.


Branże: Transport i spedycja drogowa - transport mieszany

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o DB Schenker w Zabrze

anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
eddii

Coś w tym stylu, tylko robisz to z wagonami na stacji :) Deszcz, śnieg nie są ci obce, bo robić trzeba na okrągło :( Jak się pomylisz, to straty mogą iść w miliony.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
port

W porcie 4200-4800 maszynista ustawiacz 3800-4200

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
///

Wiem że to jest prawie nie realne,ale może jakieś związki pomogą.Gwarantuję zwiększenie liczby członków.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Nick
@///

Związki?To biura turystyczne.Dbają tylko o swoj (usunięte przez administratora) i stołki . Wydymali nas z układem zbiorowym. Wszystko jest realne,trzeba tylko ludzi uświadomić o równouprawnieniach płacowych.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Red
@Nick

Równość płacowa w tej firemce nie istnieje. Jedni dostają dziesiątki procent podwyżki inni czekają na nie i się nie doczekają. Jak ktoś ma dobre plecki tworzone jest dla niego fikcyjne dodatkowe stanowisko kierownika jakichś projektów lub innych dziwacznych błazeństw i można mu dźwigać o następne dziesiątki procent stawkę.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jeszcze_DB

Oczywiście, że można złożyć pozew zbiorowy. Nawet należy. Taki pozew ma o wiele większe szanse powodzenia. Trzeba tylko znaleźć grupę ludzi i prawnika, który to sensownie napisze.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
logo firmy Kierowca w ruchu krajowym C+E
Zduńska Wola
Phu Gabi sp.j. Kroczyński i Wspólnicy
(1 opinia)
Wyślij CV
logo firmy Kierowca międzynarodowy C+E
Poznań
Oskar-Group Sp. z o.o.
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
NZTK

U nas to takie stawki należą do jednych z niższych :) Jak myślicie ile zarabiali ludzie, którym zostały odebrane pieniążki i jakie teraz mają stawki ? Widełki, jak to widełki mają górną granicę i na pewno nie jest to ani 4000, ani 4250.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Wydymany na kasie

Ile? Maszynista 4250zł,ustawiacz 4000zł? To jednak sąoddziały gdzie ludzie maja lepiej. A nam wciskają ciemnote jak murzyn blondynce. Oni mają inne widełki płacowe? Brawo chłopaki z elektrowni NH-9. Takie njusy muszą tu trafiać a nie tematy zastępcze.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Nick
@Wydymany na kasie

Widełki? Wszyscy mają. Maszynista 3150-4250zł,ustawiacz 2800-3800zł.DYSKRYMINACJA.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Nick
@Wydymany na kasie

Tylko Sąd Pracy NAS ratuje. DB to jeden wielki (usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
///
@Nick

Nie wiesz czasami czy można do sądu złożyć pozew zbiorowy?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
rafalala

Torpol liderem rynku z największym portfelem zamówień do roku 2017 91 proc. wzrostu przychodów oraz czterokrotny wzrost zysku netto to wyniki TORPOL S.A. w pierwszym kwartale 2015 r. Wartość portfela zamówień na najbliższe lata wynosi ponad 1,5 mld zł, co stawia firmę w roli lidera rynku kolejowego. Torpol umocnił swoją pozycję w Norwegii i zakłada nową spółkę prawa norweskiego licząc na nowe kontrakty w Skandynawii. Zarząd zarekomendował wypłatę 11,5 mln zł dywidendy. Zgodnie z opublikowanymi wynikami finansowymi za pierwszy kwartał 2015 r. Torpol wypracował sprzedaż na poziomie 156 mln zł, co stanowi wzrost o 91 proc. w porównaniu do podobnego okresu poprzedniego roku oraz zysk netto 4,4 mln zł, czyli czterokrotnie więcej niż w I kw. 2014 r. – Dobre wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają nasze oczekiwania, ale najważniejsze jest to, że mamy obecnie bardzo dobry, rentowny portfel zamówień gwarantujący prace nie tylko w 2015, ale również w 2016 i 2017 roku, co stawia nas w komfortowej sytuacji u progu nowej perspektywy – mówi Tomasz Sweklej, prezes zarządu Torpol S.A. Większość sprzedaży w 2015 r. będą stanowić dwa największe kontrakty kolejowe realizowane obecnie w Polsce: Nowa Łódź Fabryczna oraz E75 Rail Baltica, które stanowią ok. 60% wartości portfela zamówień Torpolu. Zgodnie z założeniami, Torpol umocnił swoją pozycję na rynku norweskim. W lutym spółka zawarła kolejną umowę na kompleksową przebudowę toru tramwajowego Oslo Ekebergbanen, o wartości prawie 57 mln koron norweskich (NOK) netto, czyli ok. 27 mln zł netto. Dzięki temu łączna wartość portfela zamówień w Norwegii wzrosła do 210 mln NOK, czyli ok. 100 mln złotych. Torpol czeka również na rejestrację zależnej spółki prawa norweskiego, co ułatwi działalność na rynku skandynawskim. Torpol konsekwentnie utrzymuje bardzo dobrą sytuację finansową. Grupa nie posiada zadłużenia finansowego netto, a wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA na koniec marca 2015 r. ukształtował się na ujemnym poziomie -3,29. Celem spółki jest uzyskanie optymalnej struktury finansowania działalności pod kątem planowanych nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę w Polsce i krajach skandynawskich. – Przygotowując się do przetargów w Polsce czy w Skandynawii, w szczególności w Norwegii, konsekwentnie dbamy o pozycję finansową Grupy Torpol. Koncentrujemy się na uzyskaniu odpowiedniej struktury finansowania pozwalającej na start w przetargach i realizację nawet największych projektów inwestycyjnych. Pozwoli nam to jeszcze bardziej skorzystać na zbliżającym się boomie inwestycyjnym – deklaruje Tomasz Sweklej, prezes zarządu Torpol S.A. Dobre wyniki przełożyły się na rekomendację zarządu o wypłacie dywidendy za 2014 rok w kwocie 0,5 zł na jedną akcję, czyli blisko 11,5 mln złotych. Stanowi to 46% zysku netto. Dywidenda ma zostać wypłacona w dwóch ratach – 31 sierpnia i 30 listopada. Pozostała część zysku netto, czyli 13,5 mln złotych zostanie przeznaczona na dalszy rozwój spółki. Uchwała zarządu w tej sprawie została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą i zostanie przedstawiona na najbliższym ZWZ Spółki.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Gość
@rafalala

Ale z ciebie debil. Zagłuszane opinie przeniosą na rynek kolejowy lub inne medialne portale to dopiero będzie się działo

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
xxx

Najnowszy news z oddziału NJ1.,,Wielki'' zastępowy zarządził wydawanie wody mineralnej tylko za podpisem.Chodzą słuchy że jedną butelką podzielimy się na dwóch.Krzysiu,daj to na kajzen.BRAWO.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Nick

A co Wy na to?Pracownicy oddziału NH-9(elektrownia Rybnik)mają najwyższe brutto w firmie.Maszynista 4250zł,ustawiacz 4000zł

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
bartek

Podczas prezentacji symulatora jazdy elektrowozem, o który wzbogaciło się PKP Intercity, mieliśmy okazję wziąć udział w podróży testowej. Trzeba przyznać, że wrażenia z jazdy oddane są wiernie. W podróż wybraliśmy się modelem lokomotywy EP09 przygotowanym do dzisiejszego pojazdu (wymiennie można też stosować kabinę „Husarza”). Nasz przejazd prowadził szef związku zawodowego maszynistów Leszek Miętek, który jest czynnym maszynistą, choć jak przyznał nie posiada autoryzacji akurat na ten typ lokomotywy. Z oddania warunków pracy był bardzo zadowolony. – To dobry symulator – przyznał jednocześnie przypominając o szeregu obowiązków ciążącym na maszyniście podczas jazdy – od obserwacji szlaku, przez kontakt z dyżurnymi ruchu, po zapoznanie się z instrukcją i rozkładem jazdy. – Kiedyś był on stały. Dziś jest zmieniany praktycznie codziennie, co obniża bezpieczeństwo – ubolewał. Trzeba przyznać, że symulacja jest bardzo dobra. Obejmuje kompletnie odwzorowane wnętrze kabiny, dźwięki, jakie może usłyszeć maszynista, cztery ekrany w miejscach okien, na których wyświetlany jest wysokiej rozdzielczości obraz, a także siłowniki, symulujące drgania i obciążenia przenoszone na kabinie. Przejeżdżając przez symulowaną Warszawę, możemy zobaczyć charakterystyczne obiekty, jak Stadion Narodowy. Nie jest to jednak gra video, więc najważniejsze jest nie oddanie rzeczywistości a sytuacje, które można odzwierciedlić podczas szkolenia. Instalacja została podzielona na trzy strefy. W pierwszej znajduje się ruchoma platforma z wymiennymi kabinami imitującymi dwa rodzaje lokomotyw – EP09 oraz EU44 (Husarz). W drugiej umiejscowione zostało stanowisko dla operatora urządzenia, natomiast w trzeciej, dzięki kamerom, maszyniści i instruktorzy mogą obserwować osoby szkolone. – Marzy mi wspólna instalacja do jednoczesnego szkolenia dyżurnych ruchu i maszynistów – mówi Leszek Miętek. Do wyboru instruktorów PKP Intercity są fragmenty większości szlaków, po których poruszają się pociągi spółki. Nie jest jednak tu odwzorowana cała sieć PKP PLK. W scenariuszach jazdy można ująć zdarzenia realnie występujące na trasach, np. złe warunki pogodowe, uszkodzenie hamulca, czy przeszkody w postaci powalonego drzewa. Do symulacji dodano ciekawe szczegóły, jak przelatujące w Warszawie-Włochach samoloty. Widzieliśmy np. bójkę na peronie, którą maszynista powinien zgłosić. – Zdarzenia zadaje osoba szkoląca w dowolnym momencie. Może to być wyłączenie sprężarki, zahamowany wagon w pociągu, wyłącznik szybki może się nie dać załączyć. Wszystko to może też włączyć sam maszynista przez specjalne pomieszczenie za lokomotywą – mówi Jacek Kosiński, dyrektor ośrodka szkoleń zawodowych w PKP Intercity. Do zdarzeń dochodzą też zwierzęta na torach, wypadki na przejeździe, jazda po zajętym torze – wachlarz możliwości jest bardzo szeroki. Nasza podróż zakończyła się na stacji Pruszków, gdzie mimo zielonego światła na semaforze droga przejazdu na rozjeździe była ułożona na bok. – Tak samo było podczas wypadku w Babach – stwierdził Leszek Miętek zatrzymując wirtualny pojazd i wzywając komisję badania wypadków. Tym razem, przy prędkości 80 km/h, do wykolejenia nie doszło (zdarzenie bez następstw).

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Gość
@bartek

To jest forum dla wyrażania opinii, a nie dla piewców marnych powieści

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dddooo
@bartek

No nie żle,całkiem ,całkiem,ktoś stanął na wysokości zadania ,lepsze niż te ze sklepu tylko że je możesz rozbudować według własnego uznania.Jest też symulator EU-07 można pobrać.Chociaż jak byś się chciał sprawdzić w zręczności i myśleniu to polecam półsymulatory pola walki,lub prawie symulatory tam spotyka się ok 30 graczy z UE,chyba że wolisz inne serwery ,ponad 90 milionów graczy,więc jest z czego wybrać,chyba że jest się nieudolnym albo dziewicą, są 2 drużyny losowe,bo tak trudniej,kompletujesz sobie pojazd i sprzęt i ciśniesz po mapach ,przewidując sytuację.Fizyka jest prawie realna,warunki,pogoda i banda świrów ze sprzętami za realną kasę,masz ich wyeliminować,przy pomocy niczego,za darmo nie dokładając tam nawet 1 zł,da się póżniej tylko płaczą i wezywają.Ale twoją bronią jest mózg i rozeznanie sytuacji oraz praktyka.Pozostanie tylko jeden,więc ciśnij mi tu o tetris.A tak na marginesie to są drużynówki ,więc spróbuj dogadać się w np.30 językach,musisz ich wyczuć.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dddooo
@dddooo

Miało być,więc nie ciśnij mi tu.......

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
kill

PKP Cargo zatrudni tysiąc maszynistów Od początku 2015 roku PKP Cargo przyjęło do pracy 150 osób, z których zdecydowana większość zostanie dopiero wyszkolona na maszynistów. Spółka kontynuuje uzupełnienie luki pokoleniowej. W zeszłym roku przyjęto 500 osób, w tym roku skala rekrutacji będzie podobna. Fot. PKP Cargo Fot. PKP Cargo Przyporządkowane tagi: PKP Cargo (1325) , zatrudnienie (2) , maszyniści (20) Kandydaci chcący rozpocząć karierę w PKP Cargo na stanowisku maszynisty muszą posiadać co najmniej średnie wykształcenie. Poza tym wymagany jest dobry stan zdrowia, niekaralność oraz dyspozycyjność. Przyszli maszyniści nie ponoszą żadnych kosztów i już od początku szkolenia otrzymują zatrudnienie i wynagrodzenie w PKP Cargo. Dodatkowo mają też zagwarantowane zatrudnienie po uzyskaniu pełnych uprawnień maszynisty. Program rekrutacji maszynistów w PKP Cargo uzyskał patronat Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Intensywna rekrutacja maszynistów prowadzona jest od początku ubiegłego roku. Przewoźnik informuje, że to element długoterminowego planu odbudowy kadry kolejowej w PKP Cargo. W 2014 roku spółka przyjęła 500 maszynistów, z których zdecydowana większość wymagała całościowego przeszkolenia, przeprowadzonego przez wewnętrznych maszynistów-instruktorów z PKP Cargo. Cykl pełnego szkolenia na maszynistę jest dwuetapowy i bardzo długi. Pierwszy etap szkolenia na licencję, trwa dwa-trzy miesiące i nie uprawnia jeszcze do przejazdu za sterami lokomotywy. Drugi etap szkolenia, zakończony otrzymaniem świadectwa maszynisty, trwa około półtora roku i daje pełne uprawnienia maszynisty pojazdów trakcyjnych. Tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy. PKP Cargo zrekrutowało 150 osób. Jedynie 13 z nich to maszyniści z doświadczeniem, gotowi do rozpoczęcia pracy. W porównaniu do roku poprzedniego wzrosła natomiast liczba osób przyjętych do pracy, posiadających już licencję maszynisty (jako I etap szkolenia). Jest to efektem ścisłej współpracy PKP Cargo z Powiatowymi Urzędami Pracy, które od samego początku są zaangażowane w proces rekrutacji kandydatów na maszynistów. – Cała kolej w Polsce musi zmierzyć się z problemem luki pokoleniowej w zawodzie maszynisty. W PKP Cargo wystarczająco wcześnie zidentyfikowaliśmy to wyzwanie i podjęliśmy odpowiednie kroki, by sobie z nim efektywnie poradzić – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo. – Łącznie, w ciągu dwóch lat, chcemy przyjąć jeszcze ok. 1000 pracowników. Duże zainteresowanie programem potwierdza, że kolej jest stabilnym, atrakcyjnym miejscem pracy, które przyciąga młodych ludzi. Pozyskanie ich do pracy to inwestycja w naszą przyszłość – dodaje. W I kwartale 2015 roku największą liczbę kandydatów, 46 osób, zatrudniono w Zakładzie Wschodnim. Nieco mniej w Zakładzie Centralnym, 42 osoby. Dalej w kolejności znajdują się Zakłady: Południowy, Północy i Śląski. Rekrutacja będzie trwała przez cały 2015 rok. Celem PKP Cargo jest zatrudnienie w sumie około 500 osób, czyli dokładnie tylu, co w 2014 roku. Program szkolenia kandydatów na maszynistów kosztuje spółkę około 21 mln zł rocznie.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
skorpion

jak widać trzeba będzie podjąć następne kroki i jednak wysłać pod pewny adres zdjęcia z miejsca jaki jest Rokitnica gdzie pan B.......cz nie chce zrezygnować z intratnego interesu jakim jest czyszczenie wagonów z wegla i sprzedaż na wolnym rynku.No cóż trzeba będzie wysłać maila na policję zabrzańską i dać im cynk o częstych kontrolach tego regionu jak i US o przyjrzeniu się w tej sprawie jaki zająć się obywatelem B........czem !

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
mariola

Pierwszy pociąg Flirt3 jest już testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest sprawdzany "w ekstremalnych warunkach" pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży. PKP Intercity zaprezentowało film z pierwszego dnia testów. Konsorcjum Stadler Polska-Newag prowadzi testy nowego pociągu zamówionego przez PKP Intercity. To pierwszy w Polsce dalekobieżny Flirt trzeciej generacji, spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa. Próby prowadzone są w ośrodku Instytutu Kolejnictwa. - Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemów pociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego - wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu w Stadler Polska. - Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym - dodaje. Po zakończeniu testów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa. - Po uzyskaniu homologacji rozpoczną się odbiory pojazdów. Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października br. - mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w Newagu. Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów Flirt 3 w grudniu tego roku. Zostaną one włączone do obsługi składów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). - 20 nowych pociągów to element programu inwestycyjnego PKP Intercity opiewającego na kwotę 4,3 mld zł netto – podkreśla Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu w PKP Intercity. - Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. W przypadku tego projektu dofinansowanie wynosi aż 70% - dodaje.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dddooo
@mariola

Żmigród,mmmmmm kultowe miejsce,st40 czyli 311D też sobie tam śmigały,lecz niestety to jest dalej prawie gagarin,prawdopodobnie z silnikiem MTU,nie mówię że wszystkie,ale podwozia prawie te same.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
bigos

Jestem zwolennikiem central związkowych poza zakładem pracy (niezależne od pracodawcy),lecz tego jak na razie nie zmienimy, potrzebna jest nowa ustawa o związkach zawodowych. Trzeba korzystać z takich możliwości jakie są dozwolone prawem. A tak na marginesie ja jestem radykałem i podwyżkę wynagrodzenia załatwiał bym 5 minut tylko pomysł ten musiało by poprzeć większość załogi. Wygląda on tak 80% załogi pisze podania o zwolnienie przedstawiciel kładzie je prezesowi na stół i mówi albo podwyżka albo zostawię panu te podania.Gwarantowany skutek.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Daniel
@bigos

Tak byłoby najlepiej, ale czy zawsze musi być zastosowany szantaż, aby zwierzchnicy będący przedstawicielami pracodawcy zrozumieli że pracownikom należy się podwyżka wyrównująca płacę względem inflacji? Aby zrozumieli, że nie tylko im należą się staweczki, wycieczki, pracownik natomiast ochłapów w formie jakichś tam wydumanych bonusów nie oczekuje, ponieważ przychodzi do pracy w celach zarobkowych aby wyżywić rodzinę. Co takiego robią Związki, aby naprostować chorą wizję pracodawcy?Tak byłoby najlepiej, ale czy zawsze musi być zastosowany szantaż, aby zwierzchnicy będący przedstawicielami pracodawcy zrozumieli że pracownikom należy się podwyżka wyrównująca płacę względem inflacji? Aby zrozumieli, że nie tylko im należą się staweczki, wycieczki, pracownik natomiast ochłapów w formie jakichś tam wydumanych bonusów nie oczekuje, ponieważ przychodzi do pracy w celach zarobkowych aby wyżywić rodzinę. Co takiego robią Związki, aby naprostować chorą wizję pracodawcy? Czy pracodawca zweryfikował dlaczego jedni dostają podwyżki od pięciu lat, a drudzy tracą niedostając nic?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dddooo
@Daniel

Nie będę tutaj ci memrał,ani kłapał dziobem,powiem Ci to wprost bez znieczulenia :BO SIĘ DA: a jak to mówi Kiepski ,,a robić to nie ma komu,, dlaczego tak jest to proste bo są równi i równiejsi,pociotki i znajomki oni nie są od pracy i dobrze bo były by tylko poślizgi i wypadki .Oni są od donoszenia i pilnowania,oraz udawania że coś robią ,a pula kasy jest jedna i teraz stary weż to podziel,co dasz obcemu? Nic k.... .Obcego to można pogonić do roboty,bądż szantażować że go wywalą,a on stoi pod ścianą i musi to łyknąć i jeszcze k... się cieszyć.Tak wygląda (usunięte przez administratora) i mnóstwo obietnic od parówkowych swojaków,o ile mają jeszcze dobry dzień.To może podkapują jutro,wymyślając jakąś fikcyjną rzecz, reszta w to święcie wierzy bo jest im to na rękę i nie są ostatni.Poprostu kosmos w słoiku po ogórkach,na swoim podwórku i nic nie wychodzi.A więc stąd te pytania,prawda?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Norma

Próba hamulca - będzie lżej przewoźnikom Sukces apelu Railway Business Forum do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w sprawie próby hamulca. Sławomir Żałobka obiecuje przygotować nowelizację, która obniży koszty przewoźników. O sprawie pisaliśmy pod koniec marca. Chodzi o procedurę uproszczonej próby hamulca, która musi być wykonywana dość często w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym, a przepisy dotyczące jej wykonywania są archaiczne. W przeszłości rewident obserwował zachowanie klocków hamulcowych w ostatnim wagonie i sprawdzał docisk młotkiem. Jednak w nowych wagonach i zespołach trakcyjnych stosowane są tarcze hamulcowe, których działania nie da się w ten sposób sprawdzić. Mimo to rewident (lub kierownik czy konduktor) dalej „kontroluje” hamulec, obserwując… wskaźnik na ostatnim wagonie. Ten sam wskaźnik, który maszynista ma na swoim pulpicie. Railway Business Forum zaapelowało do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o przyjrzenie się przestarzałym przepisom. Jak wynika z odpowiedzi, którą przesłał do RBF podsekretarz stanu odpowiedzialny za kolej Sławomir Żałobka, propozycja zmiany przepisów w tym zakresie jest według niego zasadna, choć zwraca uwagę, że rewident oprócz hamulca obserwuje również stan taboru „chociażby wzrokowo”. Przyznaje jednak, że w przypadku hamulców tarczowych propozycja RBF „oddaje istotę problemu”. Opisywany wniosek byłby według wiceministra możliwy do spełnienia „pod warunkiem wyposażenia pojazdów w manometry lub wskaźniki wskazujące ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych na poszczególnych wózkach jezdnych oraz sygnalizację stanu zahamowania pojazdu, których widok lub wskazania zostałyby zobrazowane w kabinie maszynisty”. – Mając na uwadze powyższe, podzielam argumenty Forum Kolejowego Railway Business Forum, dostrzegając specyfikę wykonywanych prób hamulców taboru wyposażonego w hamulce tarczowe i uważam, że wymagany zakres czynności przy wykonywaniu prób uproszczonych powinien być ponownie przeanalizowany – czytamy w liście wiceministra Żałobki, który obiecuje już w najbliższym czasie skierować do konsultacji projekt nowelizacji rozporządzenia, w którym zaproponuje stosowne regulacje. Co więcej, jak zapowiada podsekretarz stanu w MIR, zdanie przewoźników w tej sprawie będzie dla niego kluczowe.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Paweł

Aby stworzyć nowe struktury Związków trzeba wpierw wypisać się z obecnych i pozbawić pierdziołków krzesła. One przecież nie są reprezentatywne. Nigdy nie były. Układ Zbiorowy który podpisano jest praktycznie nieważny. Związków mamy kilkanaście w każdym po parędziesiąt osób. Każdy lider związkowy ma tylko trzy cele; nie pracować, korzystać na dotacjach Spółki do Wycieczek. Ostatni cel najważniejszy to iluzoryczna władza i zabawa w ”Boga” przy dzieleniu funduszy oraz pozory rozmów z Zarządem. To że pracownicy nie dostali podwyżek od chwili jak DB nas kupiło ich w ogóle nie interesuje.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dddooo
@Paweł

BRAWO,ale na nic przyzwoitego nie powinieneś liczyć,licz na siebie i nie daj się wyrolować.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
bigos

Rezygnacja ze związków zawodowych nic nie daje.Trzeba zapisywać się do związków zrobić wybory i wybrać nowych przedstawicieli.Rezygnując ze związków możesz wtedy wszystko krytykować tylko kto cię będzie słuchał (pozbawiasz się prawa głosu). Protest musi być firmowany przez związek bo inaczej jest nielegalny.Wszyscy tu dużo nadają bo jest to anonimowe lecz trzeba siąść do stołu i wynegocjować sobie podwyżkę.Zadaj sobie pytanie co zrobiłem żeby lepiej zarabiać.Nikt za ciebie tego nie zrobi.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
j23
@bigos

Dobrze mówisz,ale jak dobrze wiesz oni się ciągle dogadują i dogadać ,,nie umią''.I nie pomogą tu nowi przedstawiciele.Zwiazki powinny być wywalone na zbity pysk poza zakład,a jak chcą rządzić to tylko ze składek członkowskich.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dddooo
@bigos

stary no ty se chyba jaja robisz,protest musi być firmowany przez związek i myślisz że co ,że będzie im to na rękę i będą się cieszyć z tego ,pewnie jeszcze dostaniesz wywalczoną Ci super podwyżkę,tak,tak ,tak,już ją trzymasz jednym palcem,kogo wybierzesz, Siebie? Jak masz mózg to wiej przed siebie i pamiętaj ,,nikt ci tyle nie da ,co ktoś Ci naobiecuje,,.W Co ty wierzysz że coś się zmieni chyba nietu.No k... bezmiar naiwności.Podejrzewam że w niedługim czasie otworzy się przed tobą ocean prawdy ,weż zestaw.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
dddooo
@j23

i co stać cię przetrwać z tych składek za bramą w razie jakiegoś krachu,to nie usa ,to efekt placebo.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Marek

Mam nadzieję że więcej osób czyta to forum, a nie tylko poeci. Proponuje akcje wypisywania grupowego z związków. Albo wynurza się z nor i zaczną działać na temat podwyżek lub zostaną zlikwidowani ze Struktur Spółki. Niemcy potrafią walczyć o swoje a Polacy jak zwykle tylko (usunięte przez administratora) lizać. Czas pokazać związkom gdzie ich miejsce.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Jeszcze_DB

Marek no proszę Cię... Przez te 5 lat nie zauważyłeś co w tej firmie robią związki? Załatwiają WŁASNE interesy. To wszystko. Pisałem już wielokrotnie. Dziwie się ludziom, którzy jeszcze do tej bandy należą.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
Marek

W Niemczech DB strajkuje o podwyżki a u nas brak było podwyżek od pięciu lat. Gdzie te cholerne związki?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna

Zostaw merytoryczną opinię o DB Schenker - Zabrze

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w DB Schenker?

    Zobacz opinie na temat firmy DB Schenker tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 5.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w DB Schenker?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 2, z czego 0 to opinie pozytywne, 2 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy DB Schenker?

    Kandydaci do pracy w DB Schenker napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Przejdź do nowych opinii