Cześć ile można zarobić w tej firmie?
Wszystko zależy od stanowiska, a tych jest bez liku. Ale co tu dużo mówić - z każdym rokiem coraz mniej.
Najpierw otrzymałam telefon z pytaniem czy to ja aplikowałam na stanowisko, następnie umówiona zostałam na rozmowę z HR na 10.06. Po małym spóźnieniu Pani HR odbyło się godzinne spotkanie, na którym zostałam wypytana o aktualną pracę, moją motywację itd itd. Odbyła się również krótka rozmowa w języku angielskim. Pod koniec spotkania otrzymałam zapewnienie, że do najbliższego wtorku otrzymam informację zwrotną czy dostałam się na 2 etap rekrutacji. Dzisiaj mamy 23.06. Feedbacku nie było.
Hej, i jak? Udało Ci się dostać w późniejszym czasie jakąś odpowiedź od firmy? Jeśli tak, to kiedy? A może pracujesz już w Volkswagen Groupie? Daj znać jak dalej się wszystko potoczyło! :)
Zgadzam sie, dwukrtnie wyslalem podanie, do dzis zadnej odpowiedzi, widac jak inteligentni ludzie musza pracowac w HR ze maja wszystkich gdzies, ale karma wroci, predzej czy pozniej takie osoby laduja w posredniaku. Pozdrawiam VW service group poznań.
Pat29, Volkswagen Group Polska i Volkswagen Group Services to inne spółki, inne lokalizacje i inni pracownicy działów HR :)
Tak, po kilku dniach później otrzymałam odpowiedź, że nie są zainteresowani moją kandydaturą i zaważył na tym fakt, że zbyt mało powiedziałam o tym czym się zajmuję w obecnej pracy (???). Rozmowa trwała całą godzinę, serio szanowna pani z HR nie mogła dopytać o to podczas spotkania? Pamiętam, że rozmowa była dość chaotyczna, tak jakby pani brakowało doświadczenia w rekrutacji.
Czy pracownicy Volkswagen Group Polska (VGP) mają możliwość uczestnictwa w jakichś formach integracji?
Jak najbardziej, igrzysk u nas nie brakuje. Korporacja wyciska jak cytrynę, ale od czasu do czasu zapewnia wszystkim swoisty reset na integracjach :)
Jak wygląda praca w dziale graficznym? Jakie są zarobki?
Nieprofesjonalny i zaściankowy zespół miękkiego HR, kierowniczka i pośrednicząca rekruterka. Niemerytoryczny, niesprawiedliwy, wręcz absurdalny feedback!!! Na koniec wyszło szydło z worka. Wstyd! Traktowanie bez taktu, szacunku, momentami jakby pasywno-agresywnie kandydata, który zmarnował masę czasu na wieloetapowy proces. ‘Candidate experience’ – kpina. Nie liczą się kompetencje, lecz irracjonalne personalne widzimisię. Opinie byłych pracowników mówią same za siebie. Nie wyobrażam sobie pracować w takim toksycznym miejscu. Fałsz, obłuda, niekompetencja, żenująco niski poziom - taki HR robi gigantyczny czarny PR firmie.
niektóre pytania wątpliwe pod względem adekwatności i merytoryki, praktycznie brak pytań technicznych, wysoki subiektywizm
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Wspólpraca dealerów VS importer daje wiele do życzenia. Praktycznie jej nie ma. Importer zrobił sobie z dealerów kozłów ofiarnych. Kary, restrykcje i inne formy gnębienia. Natomiast jak klient ma problem i zwróci się do nich o pomoc to mają to w (usunięte przez administratora) i kierują go do dealera w celu rozwiązania problemu. Pracowników monitoruje się natomiast przez tajemniczych klientów, maila i rozmowy telefoniczne które w żaden sposób nie pomagają w pracy. Najgorsze jest to, że oceniają nas ludzie którzy nie nają nic wspólnego ze sprzedażą. Nie mają nawet podstaw żeby to robić. Przykładem jest firma "sels majonez". Totalna parodia. Cyrk na kólkach. Nie ma aut i nie będzie przez najbliższy rok lub dwa a importer nadal twardo trzyma się schematycznych standardów które zamiast pomagać klientom i pracownikom to utrudniają im życie. Ludzie opamiętajcie się. Część dealerów padnie w przyszłym roku. Niestety bez magazynu aut, rozsądnych terminów realizacji i gwarancji ceny nieprzetrwamy. Bardzo proszę importera żeby skoncentrował się na wsparciu dealerów a przestał zajmować się pierdołami które nic nie wnoszą w dobre funkcjonowanie salonów tylko w tej trudnej sytuacji pogrążają właścicieli punktów dealerskich i pracowników którzy tam pracują.
Prawda, większość kontroli importer wymyśla tylko po to, żeby utrzymać stanowiska u siebie...
Witam jak wygląda praca na magazynach? Zarobki są znośne?
Trudno ocenić co dla Ciebie znaczy znośne :) Jeżeli masz uprawnienia na wózki widłowe, to na start około 3100 - 3150 netto z jedną pracującą sobotą w miesiącu (przy umowie o pracę z VGP) System pracy dwuzmianowy. Umowa o pracę jednak początkowo z firmą zewnętrzną.
Jak wspomniałem to kwota na start. Powodzenia tam gdzie kraina miodem i mlekiem płynąca. I nie schodź nigdzie poniżej 5 tys. netto! powodzenia
Ciekawa jestem czy osoby bez takich uprawnień są przyjmowane i czy można je wyrobić już podczas pracy :P Czy finansuje je wtedy pracodawca?
Kto doniósł na Antka?
Masz na myśli szymusia z logistyki? Topi się własnym (usunięte przez administratora) Najwyższa pora. Lepkie rączki do spódniczka, sianie propagandy, doczekały się finału.
Widzę że znasz firmę Volkswagen Group od środka... Dobrze się składa, bo jestem ciekaw czy to dobre miejsce dla ludzi bez doświadczenia. Powiesz mi jak to wygląda w VGP pod tym względem i czy warto myśleć o zatrudnieniu tutaj? jak wygląda wdrożenie w obowiązki?
Na jaki okres czasu zawierana jest z nowym pracownikiem pierwsza umowa w VGP? I po jakim czasie jest to umowa o pracę na czas nieokreślony?
(usunięte przez administratora)
Słaby pomysł z reklamą między wątkami. Nie macie kasy na kampanie reklamowe tylko szukacie gdzie by tu się wcisnąć za darmochę?
Jakie stawki są dla osób zaczynających prace na produkcji i magazynie? czy są jakieś dodatki?
To nie dużo myślałem że więcej na start a ile czasu trzeba robić przez pośrednika? I czy po przejściu na kontrakt z nimi jest wiecej na ręke?
Banda chamów którzy maja klienta w dupie (BOK leasing). Złośliwi i pazerni. A chciałem tylko nadpłacić leasing.
Czy pracownicy Volkswagen Group Polska (VGP) chętnie uczestniczą w różnych formach integracji?
SKARGA DZIEŃ DOBRY WCZORAJ O GODZ 17 40 BYŁO DO PAŃSTWA ZGŁOSZENIE O POMOC I NIE MA POMOCY DO TEJ PORY WCZORAJ BYŁO ZGŁASZANE JESZCZE RAZ WIECZOREM I DZIŚ 2 RAZY NA INFOLINIE ASSISTAENT POWIEDZIELI IZ MAMY SOBIE ŁATWIĆ NA WŁASNA RĘKĘ LUB DZWONIŁ DO UBEZPIECZYCIELA ŻEBY ZAWIÓZŁ AUTO DO SERWISU A JESTEM Z DZIEĆMI 50 KM OD DOMU A WIECZOREM IDE DO PRACY . AUTO NIE CHCE ODPALIĆ.
no cóż co można napisać o tak wielkiej firmie na pewno nic dobrego miałem niestety okazje pracować w tej firmie jak również w firmie która współpracuje z VGP . Powiem tak i to kieruje do ludzi młodych wykształconych nie marnujcie swojego zdrowia w tej firmie to co piszą w ogłoszeniach to ładnie tylko wygląda i nic poza tym. Kolesiostwo i kumoterstwo to jest to co tam znajdziecie(przykład najgorszego chyba działu w VGP Seata) aczkolwiek w innych to też znajdziecie.
Tak masz racje anonymous w 100%. Kolesie majstry i liderzy lini, 10 lat temu pracowałem, pracowałem ciężko, ale nie miałem kumpla majstra, wienc moja wypłata stała w miejscu, w końcu nie wytrzymałem i zrobiłem to co wielu moich kolegów zrobiło?? Wyjechałem do UK. Dlatego VW szuka już ludzi w całym kraju bo brakuje doświadczonych specjalistów, pamientam Jak był okres naboru pracowników w tym okresie...... brali piekarzy malarzy jak leci. Dla ścisłości nie robiłem na lince montażowej, usuwałem usterki mechaniczne i wykryte w czasie testów. Dziś robie w salonie Vw na warsztacie w północnej anglii jestem zadowolony z pracy, moja praca i wiedza jest doceniana co odzwierciedla się w ££££, i co najważniejsze dalej podnosze swoje kwalifikacje dzięki szkoleniom. Pozdro
Również dział techniki w VGP - odradzam. Można się poważnie uwstecznić.(usunięte przez administratora)
Dokładnie. Potwierdzam! Najgorzej jest w dziale pod Szanowną Derektorką Edzią. Nic nie umiesz, jesteś fałszywy w jej rozumieniu jesteś najlepszy! Jesteś poukładany, masz chęci i wiedzę - jedzie z tobą jak chce. Z glupią nie wygrasz, coś w tym jest.
Jaki rodzaj umowy preferowany jest w firmie Volkswagen Group Polska (VGP)?
Najpierw umowa przez firmę zewnętrzną. Później, jeżeli mamy wakat, umowa na czas określony - do roku. Dotychczas druga umowa była już na czas nieokreślony, ale ostatnio druga jest ponownie na określony z uwagi na niepewną sytuację. W najbliższym czasie trudno będzie raczej o nowe etaty...
Czy praca na magazynie jest ciężka? co wchodzi w zakres obowiązków?
Skoro praca na magazynie w Volkswagenie nie jest ciężka, to na pewno wiele osób zastanawia się w tym momencie nad aplikowaniem tam. Słyszałam, że jednym z etapów rekrutacji jest tam tak zwana Sesja AC. Brzmi to dość tajemniczo. Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat? Na czym polega ta sesja?
Z tego co mi wiadomo assessment center w VGP jest już stosowany wyłącznie w przypadku stażystów. Osoby starające się o pracę w magazynie są jedynie zapraszane na rozmowę kwalifikacyjną.
Ile jest etapów w procesie rekrutacji w Volkswagen Group Polska (VGP)? Jak długo trzeba czekać na ostateczną decyzję?
Dla osób, które z pracą są na bakier to faktycznie nie jest dobre miejsce. Może znajdzie sie firma, która będzie płaciła za leżenie,powodzenia!!!!!!
W VGP możesz zasuwać i po 12 godzin albo i więcej ale na podwyżkę nie licz. Płace zatrzymały się w roku 2008. W 2012 była OBNIŻKA wynagrodzeń. Od tamtej pory nic. Oczywiście jak to w VW w tej firmie docenia się najbardziej lizusów i miernoty na zasadzie BMW - bierny mierny wierny. osoby z wiedzą doświadczeniem i umiejętnościami nie są doceniane zwłaszcza jeżeli z tej wiedzy i doświadczenia wynika własne zdanie - takie osoby już dawno pracują gdzie indziej bo z VW się zwolniły. Dobór managerów chyba na zasadzie kolesiostwa - bo na palcach jednej ręki można policzyć naprawdę wartościowe osoby na stanowiskach dyrektorskich i kierowniczych. Nie polecam. W poznaniu inne firmy już płacą więcej netto niż w VW brutto. Rotacja w VGP na poziomie oficjalnie 35% a nieoficjalnie sądzę, że więcej. Zalecam unikać, szkoda czasu. Już nawet w CV pozycja VGP nie wygląda za dobrze.
Wystarczy wziąć na tapetę przykład byłego dyrektora odpowiedzialnego za dział części - miał swoje zdanie, twardo chodził po ziemi i zwyczajnie nie pasował do nowego układu oszołomstwa, więc musiał odejść.
Szkoda tylko że ten były wymuskany dyrektor za grosz nie liczy się z ludźmi. Nie pasował do nowego układu? A jak się w nim znalazł, czy nie wygryzając swego poprzednika? Karierowicz jakich mało, po trupach do celu. Z całym szacunkiem obecny dyrektor jaki jest taki jest, ale przynajmniej nie jest oderwany od rzeczywistości.
Jeśli mówisz o tym co w 2018 "odszedł" to tak naprawdę jest na zagranicznym kontrakcie, po którym jest nie do ruszenia, choć tu wątpliwa jest ta jego kariera w porównaniu np. z kompetencjami obecnego dyr działu części. Poprzedni to dopiero byl śliski.
Dane mi było przepracowac niecałe 4 lata. Rok w jednym dziale (gdzie byłem na umowie zewnętrznej, był mi obiecany etat i czekałem, czekałem - i się nie doczekałem) wiec zrekrutowalem wewnętrznie do innego działu. Różnie piszecie, ale założyć trzeba że korpo to korpo... Choć pracujemy z ludźmi, nie z maszynami i ludzkiego podejścia mam prawo oczekiwać. W nowym dziale przyszedłem jako nowy w miejsce osoby która w nieprzyjemnej atmosferze rozstała się z pracą. Od tamtej pory w przeciągu niecałych 3 lat skład zmienił się niemalże dwukrotnie - wow, ta stabilność zatrudnienia... Ludzie z komórek współpracujących dziwili się jak udaje mi się pracować tam aż 3 lata. Aż w końcu przyszedł czas, pogonili i mnie. Redukcja stanowiska, do której dorobiono teorię o niskiej jakości pracy, tylko po to by nie dać odprawy... Sposób wyrachowania i zimnej krwi poraża. Polecam jedynie w celu zdobycia doświadczenia i kontaktów, długiej kariery o ile nie lizecie tyłka nie zrobicie. Pozdrawiam
Dość powiedzieć, że w tej firmie byly kwartalne podsumowania - zebrania wszystkich pracowników na których każdy dział raportowal wyniki. Co mnie zawsze szokowalo to przechwalki działu H&R ile to rozmów rekrutacyjnych nie odbyli - czy to dobrze świadczy o firmie? Jeśli nie ma przyrostu zatrudnienia znaczy to tyle, że rotacja jest duża, jest się czym chwalić, że pracownik nie jest w stanie pracować u was długo...?
Jak myślisz, dlaczego Twoje stanowisko zostało zredukowane i co powoduje tak dużą rotację pracowników w firmie? Mógłbyś krótko opisać kwestię wynagrodzenia, premii i benefitów? Będę bardzo wdzięczny.
Natrafiłem na okres redukcji "globalnej" w VGP, w satelickich działach również zostało zredukowane stanowisko ale jak w moim przypadku - w białych rękawiczkach. Co do rotacji jak mawia klasyk : nie wiem, choć się domyślam. Zaś jeśli idzie o benefity : multi sport /sport culture /restaurant (poczytaj więcej na stronie benefit systems - to było w każdym razie jak pracowałem. Do tego premie kwartalne jeśli zrobisz wynik, pożyczki zakładowe, sporadycznie auto na weekend - ale to ostatnie już się skończyło. Na święta dawali w prezencie pieniądze w dwóch progach w zależności od stażu pracy.
Benefity o których piszesz wydają się dosyć atrakcyjne. W każdej firmie, jednak wygląda to nieco inaczej. Czy pracodawca finansował je w całości, czy dopłacał tylko jakaś niewielką część?
Dzięki, że o tym napisałeś. Jeśli możesz dodaj jakie umowy o pracę obecnie obowiązują w firmie i czy można od początku dostać stabilny i długoterminowy kontrakt?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Volkswagen Group Polska (VGP)?
Zobacz opinie na temat firmy Volkswagen Group Polska (VGP) tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 32.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Volkswagen Group Polska (VGP)?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 21, z czego 3 to opinie pozytywne, 15 to opinie negatywne, a 3 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Volkswagen Group Polska (VGP)?
Kandydaci do pracy w Volkswagen Group Polska (VGP) napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.