Być może. Nie jest chyba jednak takie proste. UKE twierdzi, że rozwiązanie umowy nie wchodzi w grę! Można im wysłać reklamację ale nie rozwiązać umowę (mam na myśli umowy promocyjne na czas określony). Jeśli nie dostarczają internetu, powinni za ten okres wystawiać korekty do faktur - 30 dni bez internetu, 0 zł do zapłaty. Chyba, że jest inaczej w Regulaminie (trzeba go czytać!) Udało mi się też dowiedzieć, że łącza od MNI prawdopodobnie kupił już Hyperion. Są to jednak tylko łącza i klienci nadal są w MNI wraz ze swoimi umowami.
Nie zamierzam więcej czekać. Rzecznik praw konsumenta powiedział mi, że mogę zawrzeć umowę z innym operatorem (pismo do MNI wysłałam listem poleconym)
Rozumiem, tylko pamiętaj o tym, że Rzecznik zajmuje się wszystkimi sprawami - od serków topionych, butów i skarpetek po meble itp. Nie zna dobrze wszystkich niuansów Prawa Telekomunikacyjnego. Takie opinie wydaje właśnie UKE. Piszę o tym dlatego, żebyś potem nie miał problemów że coś zostało niedopatrzone. Rozumiem frustracje ale MNI na pewno wykorzysta wszelkie możliwości, żeby nie ułatwiać rozwiązania umowy, dlatego trzeba być bardzo uważnym i precyzyjnym a emocje zostawić na półce. A umowę z innym operatorem oczywiście, że możesz zawrzeć. Nawet z kilkoma na raz - to zupełnie inny temat.
Każdy ma inną nieco sytuację. Zaczęłam od napisania listu do biura w Opolu, którego treść podpowiedziała mi jego pracownica. W piśmie tym w trybie natychmiastowym złożyłam wypowiedzenie umowy abonenckiej z winy operatora za niedostarczanie internetu od 21.07.2016r. do nadal, który jest warunkiem umowy. Pismo otrzymali i mieli je wysłać gdzieś dalej. Ponieważ w ciągu 30 dni nie otrzymałam odpowiedzi, napisałam pismo do Radomia i Warszawy, że na podstawie artykułu 491 paragraf 2 Kodeksu Cywilnego wzywam do podjęcia świadczenia usługi dostępu do internetu w terminie trzech dni od daty doręczenia wezwania. Usługa internetowa umówiona z waszą spółką nie jest w ogóle świadczona od ... do..... Po bezskutecznym upływie tergo terminu odstępuję od umowy o świadczenie usługi w trybie natychmiastowym z przyczyn leżących wyłącznie po stronie waszej spółki. Jednocześnie na podstawie artykułu 105 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne żądam korekty faktur za okres od dnia nie świadczenia usługi do dnia jej podjęcia, albo odstąpienia od umowy do kwoty 0 zł.” Rachunek oczywiście przysłali, ale to pewnie jakiś "automacik".....
Pytanie zasadnicze: czy masz umowę na czas nieokreślony czy korzystasz z promocji i masz umowę z okresem minimalnym (np. 14 lub 24 miesiące)? Jeśli to pierwsze - OK. Jeśli drugie, nie możesz rozwiązać umowy jednostronnie, nawet jeśli oni nie świadczą usług. Rozwiązać umowę w takim przypadku możesz tylko za ich zgodą. Oczywiście w tej sytuacji są zobowiązani regulaminem do odliczania kosztów za każdy dzień przerwy w dostawie sygnału czyli faktury powinny wynosić 0 zł do końca trwania umowy. W praktyce oczywiście będą z tym problemy ale o to już można i trzeba walczyć.
Tak jak piszecie zero kontaktu,ja wysłałam wypowiedzenie umowy i dostałam kolejna fakturę ! A propo faktur to nie wiem czy zwróciliście uwagę że na fakturach za czerwiec,lipiec i sierpień widnieje nowy numer konta ? O czym oczywiscie nie zostaliśmy poinformowani,przynajmniej ja.Moim zdaniem oni dobrze wiedzieli co robią,bo pewnie urząd skarbowy zablokował im konto i żeby dalej ciągnąć kase to celowo zmienili numer konta.Co o tym myślicie ?
Moim zdaniem firma kona a że nie ma za grosz honoru, jest chciwa i nieuczciwa, dlatego nie wydaje żadnego komunikatu. Jedyne co potrafią to uciekać jak szczury, zamykać biura i wyłączać telefony. Na szczęście prawo jest bardzo jasne i za chwilę zaleje ich fala pism wypowiadających umowy - zarówno te na czas nieokreślony jak i promocyjne z okresem minimalnym. Zaprzestanie świadczenia usług jest wystarczającym powodem do rozwiązania KAŻDEJ umowy. No chyba, że gdzieś w Korei Północnej czy Chinach jest inaczej... ale u nas sprawa jest prosta. Wzór pisma podał już kolega Kevin, wystarczy uzupełnić o swoje dane i wysłać.
Powiatowy rzecznik praw konsumenta z Kluczborka na łamach Nowej Trybuny Opolskiej poradził jak należy napisać pismo: Na podstawie artykułu 491 paragraf 2 Kodeksu Cywilnego wzywam do podjęcia świadczenia usługi dostępu do internetu w terminie trzech dni od daty doręczenia wezwania. Usługa internetowa umówiona z waszą spółką nie jest w ogóle świadczona od ... ( tu należy wpisać od kiedy-red ). Po bezskutecznym upływie tergo terminu odstępuję od umowy o świadczenie usługi w trybie natychmiastowym z przyczyn leżących wyłącznie po stronie waszej spółki. Jednocześnie na podstawie artykułu 105 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne żądam korekty faktur za okres od dnia nie świadczenia usługi do dnia jej podjęcia, albo odstąpienia od umowy do kwoty 0 zł.”- mówi rzecznik. Wezwanie należny wysłać w dwóch egzemplarzach listem poleconym na adres siedzibę spółki MNI (MNI Centrum Usług S.A., Plac Czerwca 1976 r. 4, 02-495 Warszawa ). Ja takie pismo już wysłałam listem poleconym. Oczywiście bez odpowiedzi. Za to faktura przyszła....
W MNI Centrum Usług S.A ( Hyperion , Intelink ) Bydgoszczy sie robi ten sam temat co wszedzie od czwartku 25.08.2016 okolo godziny 12 brak internetu. Pytanko czy ktos otrzymal jakies pisemne lub w formie elektronicznej powiadomienie o zaprzestaniu uslugi ze strony operatora ?? Infolnia to jakas bajka: tel. 48 381 01 01 - jak polaczenie lokalne tel. 801 05 11 11 - UWAGA 0,66 zl za min. Na razie biuro nieczynne od 30.08.2016 do 02.09,2016 r. (dzisiaj wywiesili ta informacje). Czy pozosaje jednynie rozwiazanie umowy ? Tylko jak to zrobic jezeli biuro nieczynne ?
Nie słyszałem, żeby ktoś otrzymał jakiekolwiek pismo lub został poinformowany w inny sposób... Patrząc na drzwi wejściowe do biura MNI w Bydgoszczy od razu widać globalny zasięg tej katastrofy - poprzyklejane karty od abonentów, na niektórych nawet dopiski " (usunięte przez administratora) quot;, "oszuści" itp.
@Miron ale oczym ty wogóle gadasz? Co mają mu wymienić?
(usunięte przez administratora)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania!!! Zgłaszać i czekać na naprawę można dzień góra 3 a nie miesiąc. Ta firma to kpina. W fili w Bydgoszczy ta sama heca, wyłączyli internet 25 sierpnia, dodzwonić się nie idzie, w siedzibie pani zwodziła że dziś, że jutro zostanie naprawione. Od 30 biuro zamknięte! ! ! Trzeba wypowiadać im umowy póki jeszcze listy polecone dochodzą!
Wypowiadać mogą tylko Ci, którzy mają do tego prawo - pisałem już wcześniej. W innym przypadku takie niepłacenie abonamentu "bo rzecznik tak powiedział" skończy się komornikiem!
Mylisz się kolego. Przepisy są nieubłagane dla wszystkich. Nie można ich interpretować dowolnie, tak jak nam pasuje. W prawie nie ma nic o "olewaniu", jeśli masz umowę na czas określony nie wolno Ci jej zerwać. Tak mówią przepisy prawa telekomunikacyjnego . Jeśli masz podstawę prawną dla tego co piszesz - podaj ją. Sam możesz oczywiście robić co zechcesz - konsekwencje poniesiesz Ty.
Czyli co robić? Czekać nieubłaganie na cud w postaci korekty rachunków na 0zł w ramach reklamacji? I co miesiąc wysyłać reklamację, do końca trwania umowy? A kto niby odpowie na moją reklamację, skoro zapewne nikt tam w tej firmie nie panuje nad tym chaosem?! Przecież to chore... Czekanie w stresie.
W Opolu nie mam internetu od 28 lipca. Wysłałam około 3 tyg. temu pismo do Radomia z wypowiedzeniem za potwierdzeniem odbioru(umowa na czas nieokreślony). Do tej pory nie ma odpowiedzi, ale kolejny rachunek przysłali z Radomia. Skoro operator nie musi odpowiadać .... ja nie muszę płacić za nie wykonaną usługę ? Tryb natychmiastowy...
Napisze krótko Mni Telecom to ku....... i Złodz.... w katowicach niema od 04.08.16.
Wg Urzędu Komunikacji Elektronicznej jeśli masz umowę na czas nieokreślony to zgodnie z jej warunkami możesz ją wypowiedzieć bez żadnych konsekwencji w 30 dniowym terminem wypowiedzenie liczony od końca miesiąca w którym wypowiadasz. Czekam na pisemne potwierdzenie tej informacji z UKE oraz złożyłem wniosek o interwencje w całej sprawie. Jeśli jednak umowa jest na czas określony to bida, bo mogą naliczać kary za cały okres niewykorzystania umowy.
Witam Jestem z Bielska-Białej Internetu nie mam od 18 lipca. Biuro w Bialsku i w Opolu zamknięte. Żeby rozwiązać umowę trzeba wysłać pierw pisemną reklamację ( ja wysłałem na adres w Radomiu i Warszawy ) zgodnie z prawem operator ma 30 dni na odpowiedź!!! I dopiero po tym czasie można wysłać pisemne WYPOWIEDZENIE umowy z winy operatora. Ważne operator nie musi nam odpowiadać na rezygnacje.
"NTO" o komentarz poprosiła Janusz Kuliberdę, powiatowego rzecznika praw konsumenta z Kluczborka. A ten radzi: - Do usługodawcy należny skierować pismo o następującej treści: "Na podstawie artykułu 491 paragraf 2 Kodeksu Cywilnego wzywam do podjęcia świadczenia usługi dostępu do internetu w terminie trzech dni od daty doręczenia wezwania. Usługa internetowa umówiona z waszą spółką nie jest w ogóle świadczona od ... ( tu należy wpisać od kiedy-red ). Po bezskutecznym upływie tergo terminu odstępuję od umowy o świadczenie usługi w trybie natychmiastowym z przyczyn leżących wyłącznie po stronie waszej spółki. Jednocześnie na podstawie artykułu 105 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne żądam korekty faktur za okres od dnia nie świadczenia usługi do dnia jej podjęcia, albo odstąpienia od umowy do kwoty 0 zł."- mówi rzecznik.
W Bielsku jest net, ale strony ładują się bardzo długo. Chodzi na pół gwizdka. Oglądnięcie jakiegoś krótkiego filmiku na youtubie nie wchodzi w grę bo pół dnia trzeba czekać, żeby się załadował. Niech ktoś kto dowie się coś na bieżąco informuje na tym forum. Z wypowiedzeniem umowy będzie kicha, bo rachunki wciąż przychodzą. Brak zapłaty - zgłoszenie sprawy do komornika. Już jeden z użytkowników tak miał.
To już nie pierwszy raz. Takie chodzenie na pół gwizdka to oni mają regularnie od dwóch lat. Czasem nawet prędkości spadały mi do 128kb/s. Swoją drogą, gratuluję cierpliwości, bo te historie z długim brakiem internetu w MNI Bielsko-Biała ciągną się prawie rok. Na Waszym miejscu zastanowiłbym się nad odejściem z MNI i przejściem do światłowodowego AJC. Ceny porównywalne, ale jakość usług o niebo lepsza. Szybciej, mniej awarii, ale też szybciej się czeka na montaż. Ja np. mam GPON 40(40 Mb/s).
od 3 tygodni nie ma internetu - nikt nie odbiera telefonów ani w Jeleniej Górze ani w Radomiu ani w Warszawie - paranoja !!
(usunięte przez administratora)
Rozumiem ze Ty masz neta? Skad jestes?
Ściema a nie firma, internetu nie udostępniają, kontakt ZEROWY Totalna porażka, oszuści i naciągacze!!!!!
też mam problem z nimi czy ktoś moze jest zorientowany, czy brak internetu jest podstawą do wypowiedzenia im umowy bez ponoszenia kosztów tj. zwrotu pieniędzy za promocję, bo umowę ma do maja 2017 roku
Już w momencie kiedy nie ma usług dłużej niż to jest przewidziane w przepisach regulaminu świadczenia usług oraz w ustawach regulujących prawo telekomunikacyjne oraz o ochronie konsumenta, należałoby myśleć o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług, a przynajmniej postraszyć usługodawcę Rzecznikiem Praw Konsumenta.
Trzeba najpierw złożyć reklamację,żeby zachować wszelkie procedury.Operator ma czas na odpowiedź 30 dni, potem można wypowiedzieć umowę z jego winy. Pisać na Radom, to jest adres korespondencyjny i poleconym,żeby mieć dowód. Mnie poinformował o tym rzecznik praw konsumenta.
Jeśli mogę zapytać. Nie mam neta od 2 tygodni to mam czekać miesiąc na info.?? Idę szukać kolejnego operatora i tyle.
Dzięki, tak zrobię.
Witam. Prosze o informacje od kiedy nie ma neta w Opolu. Wrocilem z urlopu i nic ne dziala na info juz nie dzwonie szkoda kasy, nikt nie odbiera.
Witam wszystkich Podpowiem Wam tylko ze jezeli macie umowy na czas okreslony to musicie napisac najpierw reklamacje i wyslac ja poczta za potwierdzeniem odbioru bo inaczej jak chcecie natychmiast wypowiedziec to mozecie zaplacic kare tak mi podpowiedzialy panie w OCHRONIE PRAW KONSUMENTA ze najpierw reklamacja i dopiero wtedy jeżeli sie nieustosunkuja to dopiero wtedy wypowiedzenie z wini operatora za niedotrzymanie warunkow umowy
Hej ludziska, od kiedy nie ma neta w Bełchatowie? Bo akurat teraz nie przebywam w Bełchatowie a chciałbym rozwiązać umowę z nimi. Na jakiej podstawie można rozwiązać z nimi umowę w trybie natychmiastowym? np. brak internetu powyżej 7 dni. I czy komuś się udało rozwiązać i w jaki sposób. Z góry dzięki wielkie za pomocne informacje. Pozdrawiam
Jak to możliwe,ze tak długo udaje im się naciągać ludzi.Maja prawników a biedny klient jest sam.Proszę sobie poczytac o mni w iinych miastach