logo Deante

Deante

Łódź

Wywiadu udzieliła:
Anna Kowalska
Zastępca Dyr. Handlowego ds. Marketingu Deante
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Od 15 lat zajmuje się promocją polskiej firmy Deante, producenta wyposażenia łazienek i kuchni. Odpowiedzialna za komunikację wdrażanych produktów oraz strategię marketingową marek należących do firmy Deante.
Deante
Liczba pracowników: 100
Rok założenia: 1990
Adres:
Al. Kościuszki 3
90-418 Łódź
Branże:
  • Produkcja
  • Sprzedaż
O firmie:
Deante to polska firma, która powstała w 1990 roku. Oferuje wyposażenie kuchenne – baterie, zlewozmywaki granitowe, stalowe i ceramiczne oraz wyposażenie łazienkowe, zawierające zestawy i panele natryskowe, brodziki, kabiny, baterie i ceramikę. W grupie Deante funkcjonuje nowoczesna fabryka zlewozmywaków granitowych w Tomaszowie Mazowieckim, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Deante to jeden z polskich liderów wyposażenia kuchni i łazienek. Co wpłynęło na tę pozycję?

Firma została założona w 1990 roku, a więc w okresie bardzo sprzyjającej koniunktury, która zainicjowała powstanie wielu firm z branży budowlanej i wyposażenia wnętrz. My również wykorzystaliśmy ten czas, a następnie zainwestowaliśmy w rozwój w kolejnych latach. Początkowo zajmowaliśmy się dystrybucją wyposażenia przeznaczonego do łazienek i kuchni, jednakże obecnie skupiamy się na własnej produkcji. Od 2010 r. w grupie Deante funkcjonuje fabryka baterii, a od 2011 r. fabryka zlewozmywaków, zlokalizowana w Tomaszowie Mazowieckim, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Jak ćwierć wieku temu wyglądała ta branża i co się zmieniło?

25 lat temu popyt na produkty wyposażenia wnętrz był bardzo duży, a asortyment mniej zróżnicowany i nie tak dostępny, jak dziś. Obecnie konkurencja prześciga się w propozycjach estetycznych i funkcjonalnych. Producenci i dystrybutorzy muszą rywalizować zarówno na rynku tradycyjnym, jak i w sieciach marketów budowlanych oraz sklepach internetowych.

Jaki wpływ na branżę miało wejście na rynek zagranicznych firm?

Z pewnością zwiększyła się konkurencyjność. Właśnie dlatego, chcąc się wyróżnić na tle innych marek, postawiliśmy na kolekcje projektowane. Konsekwentnie wprowadzamy autorskie serie, tworzone zarówno przez początkujących, jak i uznanych projektantów. Cieszymy się, że od 25 lat udaje się nam utrzymać wysoką pozycję na rodzimym rynku, a także rozwijać na rynkach zagranicznych.

W jaki sposób budują Państwo Employer Branding?

Jeśli chodzi o budowanie wizerunku naszej firmy jako pracodawcy, to działamy dwutorowo. Wspieramy rozwój pracowników – nie tylko poprzez szkolenia dopasowane do stanowisk, ale też dofinansowania do studiów. Dbamy o atmosferę i efektywny obieg informacji wewnątrz firmy. Właśnie dlatego wydajemy gazetkę pracowniczą, która cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Poza tym bierzemy udział w różnorodnych przedsięwzięciach organizowanych przez uczelnie artystyczne, kształcące studentów, spośród których rekrutujemy pracowników i podwykonawców. Przykładowo, ostatnio uczestniczyliśmy w Art Business Festivalu, organizowanym przez Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie. Wydarzenie dało nam możliwość bezpośredniego kontaktu z adeptami projektowania.

W jakiego rodzaju ogólnopolskich eventach, projektach, targach uczestniczy Deante?

Bierzemy udział zarówno w wydarzeniach o charakterze stricte biznesowym, jak i przedsięwzięciach, mających na celu utrwalenie wizerunku Deante, jako marki oferującej produkty wysokiej klasy. Podczas imprez targowych, takich jak Międzynarodowe Targi Meblowe w Ostródzie, Targi Grupy SBS i Targi Grupy PSB, mamy okazję spotykać partnerów sieci, instalatorów, projektantów, czy studentów uczelni technicznych. Z kolei działania mające na celu zwiększenie świadomości naszej marki, realizujemy podczas wydarzeń skierowanych do przedstawicieli branży kreatywnej, m.in. architektów wnętrz, studentów i absolwentów projektowania form użytkowych. Jednym z nich jest Łódź Design Festival, największy i najważniejszy festiwal dotyczących wzornictwa w Polsce.

Otrzymali Państwo wiele prestiżowych wyróżnień, m.in. Diament Meblarstwa 2012 i Geparda Biznesu. Które wyróżnienie było najważniejsze?

Wszystkie nagrody są dla nas ważne. Wyróżnienia biznesowe stanowią potwierdzenie naszej pozycji na rynku: dynamicznego rozwoju (Gazele Biznesu), etycznych praktyk biznesowych (Przedsiębiorstwo Fair Play), ale też inwestycji w kadry (Kreator Miejsc Pracy). Z drugiej strony zdobywamy nagrody wzornicze, będące zwieńczeniem naszych starań, dotyczących wysokiej jakości produktów oraz ciekawych rozwiązań funkcjonalnych i estetycznych. Dla przykładu kolekcja naszych jubileuszowych zlewozmywaków Andante otrzymała tytuł „Diament Meblarstwa 2016”, a baterie Cascada Multibox trafiły do finału konkursu „Dobry Wzór 2015”.

Jakich pracowników obecnie Państwo rekrutują?

Obecnie poszukujemy doradców Partnerów Handlowych oraz Magazynierów.

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

W przypadku handlowców kładziemy nacisk na doświadczenie, umiejętność budowania i utrzymywania relacji z partnerami, a także zaangażowanie. Z kolei jeśli chodzi o magazynierów, to niezbędne są uprawnienia i doświadczenie na podobnym stanowisku.

Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystają? Czy również szukają Państwo pracowników także poza Internetem?

Należy podkreślić, że w pierwszej kolejności nabór na wolne stanowiska odbywa się w ramach rekrutacji wewnętrznej. Kanały rekrutacyjne dopasowujemy do stanowisk, na które w danym momencie poszukujemy pracowników. Większość z nich publikujemy za pośrednictwem popularnych portali internetowych, prezentujących oferty pracy. Jeśli chodzi o stanowiska managerskie, korzystamy z firm doradztwa personalnego, umożliwiających bezpośredni kontakt z wykwalifikowanymi kandydatami.

Jak wygląda proces rekrutacji w Państwa firmie?

Składa się on z kilku etapów, jednakże jego przebieg jest uzależniony od konkretnego stanowiska. Pierwszą rozmowę przeprowadzają kierownicy działów, natomiast ostateczna rozmowa, kwalifikująca danego kandydata do pracy, jest przeprowadzana przez Dyrektora Generalnego. Dodatkowo, w niektórych działach kandydaci przechodzą testy, sprawdzające obsługę konkretnych programów i aplikacji, kompetencje techniczne, a także umiejętność pisania i mówienia w języku angielskim lub niemieckim.

W jaki sposób dbają Państwo o rozwój swoich pracowników?

Ścieżki rozwoju pracowniczego są dobierane indywidualnie. Zapewniamy zarówno szkolenia wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Kierownicy działów oraz managerowie, wdrażający produkty otrzymują narzędzia niezbędne do pracy projektowej. Dodatkowo, uczestniczą w najważniejszych wydarzeniach branżowych, podczas których prezentowane są najnowsze trendy. Z kolei handlowcy regularnie doskonalą efektywne techniki sprzedażowe.

Na jakie dodatkowe bonusy mogą liczyć pracownicy Deante?

Od kilku miesięcy wszyscy pracownicy mogą korzystać z kart MultiSport, dających dostęp do prawie wszystkich obiektów sportowych w Polsce, a także większości dyscyplin. Kolejnym profitem dla pracowników Deante jest możliwość korzystania z dofinansowań w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. To sposób na niemal bezkosztową pożyczkę, którą można wykorzystać na rodzinny wyjazd, zakup mieszkania, czy remont. Dodatkowo, pracownicy z długim stażem są nagradzani voucherem do wykorzystania w dowolnym hotelu w Polsce. Miłym akcentem są paczki świąteczne, wręczane pracownikom w okresie Bożego Narodzenia.

Czy oferujecie Państwo programy stażowe, praktyki dla studentów?

Stale współpracujemy z Urzędem Pracy w Zgierzu, za pośrednictwem którego rekrutujemy stażystów do Biura Obsługi Klienta i Magazynu. Jesteśmy także otwarci na indywidualne zgłoszenia na praktyki lub staże, wynikające z inicjatywy samych kandydatów. Tego typu aplikacje są przez nas rozpatrywane ze szczególnym zainteresowaniem.

Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata?

Naszym priorytetem jest stałe umacnianie naszej pozycji poprzez poszerzanie asortymentu i ulepszanie produktów. Dowodem ciągłego rozwoju firmy jest rozbudowa bazy magazynowej, pozwalająca na składowanie większej liczby towarów. Na pewno ciągle będziemy kłaść nacisk na rodzime pochodzenie firmy, powstałej w 100% z polskiego kapitału. Jednocześnie pragniemy umacniać naszą pozycję za granicą, przede wszystkim na rynkach zachodnich.

Dziękuję za rozmowę.