Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z firma Foton Technik i doradcą panią Olą. Na spotkaniu pani Ola wszystko dokladnie wyjasnila odnosnie instalacji, montazu i podlaczenia do sieci. Ekipa montażowa przyjechala na czas i byla bardzo dobra, kontaktowe chlopaki i specjalisci w swoim fachu. Instalacja 2 tygodnie temu zamontowana. Wszystko przebieglo zgodnie z planem. Polecam wspolprace z Fotonem i pozdrawiam panią Olę.
niech każdy zapomni o tej firmie to jest firma krzak nieprofessjonalna robia ludzi w (usunięte przez administratora) FOTONTECHNIK nigdy z nimi nie współpracuj
Na początku 2020r skontaktowałem się z konsultantem Foton Technik w celu zamówienia instalacji. Na wstępie rozmowy poinformowałem Go że interesuje mnie instalacja z górnej półki. Pomimo że nie było technicznych wskazań zamówiłem znacznie droższe rozwiązanie z optymalizatorami. Bardzo szybko (w kilka tygodni) instalacja została wykonana. Uruchomienie nastąpiło 4 kwietnia 2020. Po kilku miesiącach zaobserwowałem niepokojące zjawisko nierównomiernej pracy poszczególnych paneli. Różnica mocy sporadycznie dochodziła do kilkudziesięciu %. W czerwcu 2020 poinformowałem o tym Foton Technik. Reakcja była natychmiastowa i na podstawie ogólników przekonywano mnie że wszystko jest ok. Kolejne maile z mojej strony już po regulaminowych 30 dniach zbywa się ogólnikami lub np. że różnicę mocy wywołał przelatujący ptak. Mimo prośby z mojej strony o sprzęt z górnej półki zamontowano Chińskie panele II gatunku klasy C. Jeśli macie problemy z mocą zbadajcie co zamontowano.
Panie Ryszardzie, proszę o kontakt w celu wyjaśnienia Pańskiego komentarza. Proszę przesłać dane osoby która zawarła umowę zweryfikujemy jakie modułu zostały u Pana zamontowane. info@fotontechnik.pl
firma kompletnie nie poważna nastawiona na nie zasadne korzyści, unikać jak ognia
Może podasz więcej informacji na temat tego dlaczego według Ciebie należy unikać firmy? Czy wypowiadasz się jako pracownik/były pracownik Foton Technik? Jeśli tak, to co konkretnie Ci nie odpowiadało w zatrudnieniu tutaj?
Pomijając to, że nie mogę znaleźć ogłoszenia tej firmy, a niby do niej aplikowałam Doszłam do 3-go etapu rekrutacji. Pierwszy to typowo rozmowa z działem HR nic specjalnego. Drugi to u mnie spotkanie online, przebiegło ono ciekawie, dużo pytań czemu akurat taka praca itp. Cyrk zaczął się dopiero w trzecim etapie, gdy ja i dwie inne osoby przybyły do firmy w Katowicach na ul. Mariackiej. Na osoby, które miały nam pokazać jak wygląda praca, czekaliśmy pół godziny! Potem każdy z nas dostał osobę kompetentną aby pokazać nam jak wygląda ta praca, gdy wyszliśmy z budynku Pan B, który miał mi pokazać z czym to się je powiedział mi, że z miejsca mi dziękuje, ponieważ nie jestem ubrana BIZNESOWO (cokolwiek to znaczy) i nie weźmie mnie na spotkanie z klientem. Byłam w szoku, ponieważ było to zmarnowanie mojego czasu i jeśli przeszkadzał im mój ubiór, mogli mi dać znać po prostu wcześniej. Oczywiście potem zadzwoniłam do Pani z rekrutacji, po opowiedzeniu całej historii otrzymałam tylko krótkie " Dziękuję za informację, do usłyszenia"... Też pragnę zaznaczyć, że w informacji sms, którą dostałam dzień przed nie miałam informacji o dress code, była tylko informacja o ubiorze odpowiednim do pogody. Nie polecam nikomu tej firmy, do teraz nie wiem, gdzie bym miała pracować, ponieważ podpisują się pod kilkoma innymi nazwami.
Czy miałam do czynienia z tego typu branżą
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Zadowolony
U mnie jak najbardziej caly proces przebiegł profesjonalnie. Od a do z jestem zadowolony z współpracy..
No właśnie jak to jest z tymi 5tysiacami właśnie przyszedł sms??? 3 dni temu podpisalem umowę ale ciort wie o co chodzi... Do tego wiele opini negatywnych na innych portalach... W świetle prawa mam 30dni na odstapienie od umowy więc chciałbym zaczerpnąć rzetelnych opini na temat tej firmy
Ja miesiąc temu podpisałam umowę. Jestem zadowolona. Nie mogliśmy sobie pozwolić na zakup za gotówkę. Panele są juz na dachu, profesjonalne podejście ekipy montażowej, zamontowali wszystko w jakies 6 godzin. We wszystkim pomagają. Ja jestem zadowolona. Mozna płacić energetyce lub byc na swoim co kto lubi. Pozdrawiam ☀
Mila Pani z Centrali umowila mnie na spotkanie z ich przedstawicielem. W umowionym dniu przed spotkaniem zadzwonil, ze nie moze dojechac bo jest daleko ale na Google sprawdzil, ze na moim dachu nie ma mozliwosci zamontowania paneli. Na moja informacje, ze moj sasiad na identycznym dachu juz zamontowal 25 szt paneli Pan stwierdzil ze tego nie widzi na Google i wiecej sie nie odezwal. Az boje sie myslec jak by bylo z realizacja podpisanej umowy…
Nikt mnie na nic nie namawiał, do niczego nie zmuszał. Nie zgadzam się z negatywnymi opiniami. Przez konsultanta został przeze mnie zaproszony Kierownik Mikroregionu. Bardzo dokładnie przedstawił mi wszystkie za i przeciw zmontowania fotowoltaiki, dokładnie opisał projekt. Doradzał i wyczerpująco odpowiadał na moje pytania, rozwiewał wątpliwości. Pomagał od początku do końca. Po każdym etapie dzwonił i pytał czy wszystko w porządku. Ekipa montująca uporała się z montażem w ciągu 4 godzin. Byłam w szoku. Od momentu podpisania umowy o zakupie fotowoltaiki do momentu wymiany licznika upłynęły 2 tygodnie. Moja fotowoltaika już zarabia na siebie. Nadmieniam, że wszystko dzieje się w Zachodniopomorskim.
Nie polecam tej firmy. Chodzą po domach naciągają ludzi na kredyty bez omówienia umowy oraz jej warunków. Masakra
Naciągacze. Ich ludzie chodza po domach z listą adresów które dostają z firmy (mają nawet całą mape polski z zaznaczonymi domami) i naciągają starsze, nierozgarnięte osoby na KREDYT. Tak, kredyt. Mamią hasłami o taniej energii bez wspominku że to KREDYT tylko mówią że to opłata dla Tauron, 240zł/msc Wyciągają dane osobowe, PESEL, numery dowodów, pytają o zarobki/emeryturę i wybierają osobe która ma najwieksze zarobki aby wypełnić wniosek kredytowy zdalnie. Konsultanka z Credit Agricole czeka na kod z SMS zwrotnego który dostaje poszkodowany na numer podany w "umowie" z firmą Foton Technik. Po jego podaniu mogą podpisać umowę kredytową zdalnie. Dobrze że byłem w domu i dostałem e-mail z warunkami od Credi Agricole, inaczej ani słowa, ani warunków, nic. Taka osoba starsza nie ma szans na sprawdzenie co robi. Wmawianie że nikt nie daje takich warunków jak oni, że nikt nie daje takiego dofinansowania jak oni. A sie okazuje ze kredyt jest na 18 000zł, a kwota do spłaty ponad 30 000zł. RRSO prawie 10%. Kredyt na 10 lat. Dobrze że byłem akurat w domu jak facet mamił moich rodziców pięknymi sloganami. Że dostaną 5000zł zwrotu za założenie instalacji a potem 3000zł z PITu w kwietniu. i jak oddadzą te pieniądze im (czy bankowi juz cholera wie) to rata spadnie do 170zł.(usunięte przez administratora)
Widzę że to nie odosobnione wybryki pewnego handlowca z tej firmy. Ja nie miałem szczęścia i musiałem zasięgnąć pomocy prawnej żeby emerytom to wszystko odkręcić(da się, idźcie do prawnika!). W „moim” wypadku handlowiec był tak bezczelny że emerytce maila założył, aplikacje na smartfonie zainstalował, sam odpisał potwierdzenie zamówienia ????...
Każdy przedstawiciel w tej firmie tak działa. Szukają starszych ludzi, którzy się na tym nie znają i którym łatwo wcisnąć kredyt.
Szanowni Państwo, tego typu praktyki są naganne i nieakceptowane w naszych strukturach. Jeżeli spotkali się Państwo z taką sytuacją bardzo prosimy o pilny kontakt z nami pod adresem: info@fotontechnik.pl. Gwarantujemy, że zbadamy sprawę, a od osób, które zawiniły zostaną wyciągnięte konsekwencje. W innogy/ E.ON jesteśmy świadomi naszej roli w społeczeństwie, jak również odpowiedzialności wobec klientów, partnerów handlowych, akcjonariuszy i pracowników. Dlatego też zobowiązujemy się do przestrzegania jasnych zasad postępowania zawartych w Kodeksie Etycznym innogy/ E.ON, które tworzą podstawy działalności biznesowej oraz społecznej całego przedsiębiorstwa.
Witam, niestety nie zgodzę się z opinią - Doradca który był u nas (dolnośląskie) wszystko dokładnie wyjaśnił, razem przeszliśmy przez umowę kredytową i wszystko dokładnie obliczył. Nie miałam więcej pytań ani żadnych wątpliwości. Wystarczy dopytac :) Czekam na montaż i zobaczymy, ale na etapie konsultacji jestem w pełni zadowolona.
To się Pan zawiedziesz jak ja i inni 2 miesiące a tu niclato minie nim doprowadzą to do konca
Ma Pan zupełna rację. Moich rodziców też naciągnęli, gdyby nie moja interwencja, to utopliliby masę, długo oszczędzanych pieniędzy. Łajza, zwana przedstawicielem handlowym, twierdziła, że licznik musi być przepisany na mamę, bo tato emeryt miałby mniejsza ulgę. Z montażem głucha cisza, przez kilka miesięcy. Nawet nikt się nie pofatygował żeby wlezc na dach. Po kilku miesiącach szarpania się z infolinia, udało się odzyskać pieniądze. Łączna faktura wynosiła 38 tysięcy, u konkurencji zapłaciliśmy za tą samą ilość paneli tylko 22 tysiące... Uważajcie i pilnujcie, na to co podpisują wasi najbliżsi
Mam pytanie do Pana jak to wszystko się skończyło? Dzisiaj miałam taka sama sytuację, przyszedł pan przedstawiciel wszystko ładnie pięknie opowiedział zaczęliśmy kwestie finansowe dostaliśmy zielone światło od banku wszystko ładnie pięknie, lecz wrócił mąż z pracy i się nie zgodził umowa nie została dokończona. Ale facet Zabrał wszystkie dane jakie tylko mogły być. Oczywiście od razu się telefonicznie wycofałam. Lecz co teraz mam zrobić
Proszę się upewnić czy umowa zawarta czy nie. Jeśli nie jesteście pewni to zbierzcie wszystkie dokumenty i do prawnika. U nas udało się anulować (chyba, bo firma w żaden sposób się nie odniosła ale kredyt w banku został anulowany). Od razu prosze sie tez skontaktowac z bankiem czy zostala zawarta umowa i ze chcecie ja anulowac. Sprawa bedzie troche prostsza jak nie dojdzie do wyplaty pieniedzy przez bank.
Kupujesz malucha i udajesz, że jeździsz mercedesem? Brawo ty, taniej u innych - Brecht ;);)!);
U nas " niby" się pomylił. Za 15 min chciał abyśmy podpisali umowę na niekorzystnych warunkach i nawet jak nie podpisaliśmy to chcą rezygnacji od umowy
Witam , czy orientujesz się w jakim banku oni zaciągają kredyt . Mój tato został (usunięte przez administratora) i chce wycofać kredyt . Z góry dzięki za pomoc
To było chyba BNP Paribas albo Credit Agricole. Dzwoniliśmy na pałę. Ważne żeby to przyblokować jak najszybciej i jaknajszybciej wysłać pismo do foton technik. Jak przyjedzie sprzęt na podwórko może być ciężko się wycofać.
Witam , ja też NIE POLECAM TEJ FIRMY !!!!WLASNIE JESTEM W TRAKCIE ANULOWANIA UMOWY I COFNIECIA KREDYTU KTÓRY WZIĄŁ MOJ TATA . OCZYWISCIE NIC O TYM NIE WIEDZAC ,ZOSTAL POPROSTU BEZCZELNIE W TO WKRECONY !JUTRO IDZIE ZGŁOSIĆ SPRAWE NA POLICJE ( ZE ZOSTAL (usunięte przez administratora) ) CHCE ROWNIEZ ISC DO BANKU ZEBY ANULOWAC KREDYT TYLKO ZE FIRMA FOTON TECHNIK NIE CHCE NAM UDZIELIC W KTORYM BANKU WZIELI KREDYT . CZY KTOS MOZE ORIENTUJE SIE CO TO ZA BANK ?? BARDZO DZIEKUJE ZA POMOC
Dzien dobry Chciałbym uprzedzić wszystkich którzy zdecydują się na firmę Foton Technik. Przychodzi przedstawiciel i ladnie opowiada. W moim przypadku byl to nowicjusz i jak się okazuje zle dobrał moc. Dodatkowo od roku nie mam aplikacji w telefonie bo nawet nie można połączyć z falownikiem. Bezkutecznie prosze o przyjazd serwisanta żeby sprawdzić falownik. Ktoś co najprawdopodobniej nie zna się odpisuje ze to nie ich wina. Zapłaciłem ponad 1000 zł za roczne rozliczenie gdzie obiecali ze bede płacił tylko za licznik. Teraz jak się zagłębiłem w temacie to moja moc powinna być 4,2 A nie jak obliczył przedstawiciel 3,78 poprostu zapomnial dodać 20% które pobiera energetyka. Pomimo moich e-maili jestem zbywany z miesiąca na miesiąc. Tak samo zle obliczyli u moich rodziców A zakładali nam razem w systemie duo. Jeżeli możecie unikajcie tej firmy. Poprostu są nie solidni. Bierzcie inne firmy sprawdzone. Pani która odpisuje na e-maile nie ma pojęcia Wysłałem jej rachunki według których obliczył ich Przedstawiciel z zaznaczeniem ze srednio mialem 566 kw na rachunkach A ona odpisuje ze to tylko odcinki od rachunków. To teraz pytanie czy Przedstawiciel obliczył tylko na oko byle byl klient czy ta Pani zupełnie się nie zna. Poprostu proponuję inną rzetelna firme
Panie Robercie Prosze o kontakt na skrzynkę info@fotontechnik.pl Postaram sie wyjaśnić Pana sprawę.
Tą sprawę usiłuje juz wyjaśnić od kilku miesięcy bezkutecznie. Ciągle ta sama odp Usiłuje również wytłumaczyć że moja aplikacja nie działa ze względu jakiejś awarii falownika. To nikt nie chce się u mnie pojawic
Firma prosi o kontakt. Wysyłam do nich kontak. I co , cisza. Piszą Państwo tylko pod publikę jacy to chcecie być dobrzy dla klienta.
Firma dwukrotnie umawiała się na wizytę doradczą, podkreślając, że bardzo zależy im aby o umówionym czasie być na miejscu ( tzn. żebym ja był w domu...) dostawałem smsa przypominającego - data, miejsce - pełny profesjonalizm.....na tym ten profesjonalizm się kończy!!! Nikt się nie pojawił!!! Beż żadnych informacji, wyjaśnień, przeprosin! (usunięte przez administratora) brak szacunku. Stanowczo NIE POLECAM!!!
Dodam tylko do swojego komentarza. Gdzie ma sens moja fitowoltaika? Przed założeniem płaciłem jakieś 1800 zł na rok ,a teraz 1200 więc interes życia. Tak pięknie wyliczył Fotontechnik moc. Poprostu masakra. Gdzie tutaj moja opłacalność. Nie ma jej. Unikajcie tej firmy
Dzien dobry Nie zakładajcie fotowoltaiki od tej firmy Zwykli naciągacze. Nie potrafią przyznać się do błędu. Zle obliczyli moc. Za małą zapomnieli dodać 20 % Mój pierwszy rachunek ponad 1000 Nie mam aplikacji do monitorowania. Proszę się o przyjazd serwisanta bezkutecznie. Żadne urządzenie nie widzi falownika. Pani ktora odpisuje skutecznie mnie zbywa nawet dokładnie nie czyta. Jeżeli chcecie dobra fotowoltaike bez problemów wybierzcie inna firmę Poprostu naciągacze
Potwierdzam, firma unika odpowiedzialności jak tylko się da. Szczęście ma klient, który trafi na dobrego uczciwego handlowca. Na podstawie władnych doświadczeń stanowczo nie polecam
Obiecali ze do piątku się odezwią. Jeżeli nie to już jestem po wstępnej rozmowie z Rzecznikiem Praw Konsumenta
No niestety ale przedstawiciel zupełnie mnie zlekceważył.
Nikomu nie polecam firmę Fotontechnik powstawała awaria która przez ponad półtora nie została naprawiona gdzie w okresie letnim jest najwieksza wydajność a dodzwonic sie do nich to masakra była prośba o kontakt do opiekuna do tej pory nie dostałem żadnej informacji
Witam. Nie polecam tej firmy. Proszę uważać na przedstawicieli. Przedstawiciel przyjechał do mojego domu, przedstawił ofertę bardzo atrakcyjna. Mąz podpisał umowę - byliśmy bardzo zadowoleni i z oferty i z oferty kredytowej. Po 15 minutach Pan przedstawiciel zadzwonił że się ... pomylił :) Kolejna ofertą oczywiście byla nie atrakcyjna. Przedstwiciel wycofał niby umowę. Nie podpisaliśmy żadnej nowej umowy a teraz firma dzwoni że niby my mamy podpisać że z umowy rezygnujemy ( tej oczywiście nieatrakcyjnej) (usunięte przez administratora)
Moja opinia o firmie FOTON TECHNIK jest NEGATYWNA !!! Umowę na instalację podpisałem 02.07.21r z panem Karolem. Jak się wydawało miłym i rzeczowym handlowcem który zapewniał mnie że instalacja powstanie do końca lipca a nawet wcześniej ! Uwierzyłem bo w końcu umowa ustna to też UMOWA!! Niestety nie sprawdziłem warunków umowy ogólnej gdzie się zabezpieczyli 90 dniowym okresem realizacji !!!! OK moja wina mój błąd ale czy tak powinna postępować firma ? Tylko że to nie koniec. Po podpisaniu umowy były podziękowania że to właśnie ich wybrałem itp. itd. 12.07.21r dostałem od firmy maila że cały sprzęt niezbędny do wykonania instalacji jest gotowy i czeka na wysyłkę i że proszą o wpłatę drugiej transzy należności!! Przesłali również plik ,, Przebieg procesu realizacji,, Drugą transze przelałem 13.07.21r i spokojnie czekałem na ,,towar,, W między czasie minął okres w którym mogłem wypowiedzieć umowę bez podawania przyczyny. 21.07.21r zaniepokojony dzwonię na info co się dzieje z dostawą instalacji ? Po ok 2godz. dostaje informację że okres dostawy przedłuży się o 3-4 tygodnie a może i dłużej bo czekają na stelaż dedykowany do instalacji.... Czegoś tu nie rozumiem 12,07 21r wszystko gotowe do wysyłki a 21.07.....Czy to nie jest (usunięte przez administratora) ??!! Klient ZŁAPANY klient OLANY 21.07.21r dzwoniłem też do pana Karola co się dzieje ?? Pan Karol UDAŁ zdziwienie. Panie Jerzy sprawdzę to i oddzwonię. I...nie oddzwonił. I... nie odbiera telefonu. I nie odpisuje na maila. JA już jestem skazany na FOTO TECHNIK ale OSTRZEGAM innych. Po za tym obawiam się co będzie dalej...podłączenie do sieci czy wystąpienie o dotację. Na dotację to już nie liczę. NIE Z TĄ FIRMĄ !!!! Generalnie (usunięte przez administratora)TO WIDZĘ !!!
Kolego Jerzy ja umowę podpisałem 7 czerwca , pieniądze z kredytu w całości firma dostała 8 czerwca i do dziś cisza . Jeszcze poczekam kilka dni i będę opisywał rzetelność firmy Foton Technik w wszystkich mediach społecznościowych, dodatkowo odwiedzę kilka redakcji prasowych żeby ostrzec ludzi przed tą firmą.
Cześć szanowny kolego Zdzisku Ja już byłem nawet u rzecznika praw konsumenta i niestety warunkach ogólnych mają 90 dni na postawienie instalacji i są na prawie !!!! Nie rozumiem tylko jednego rzecznik nie widział problemu w tym że firma przesyła maila że wszystko mają już gotowe do wysyłki ja wpłacam pieniądze i dalej nic !!!! Dla mnie jest to po prostu (usunięte przez administratora) Zastanawiam się nad wniesieniem skargi do UOKiK !! Sam pewnie nic nie ździałam ale może są już inne od innych osób to wtedy dobiorą się im do du... Muszę sprawdzić czy mogę i w jaki sposób!! Pozdrawiam i trzymam kciuki
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w E.ON Foton Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy E.ON Foton Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 60.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w E.ON Foton Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 41, z czego 10 to opinie pozytywne, 23 to opinie negatywne, a 8 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy E.ON Foton Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w E.ON Foton Sp. z o.o. napisali 13 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.