Na czym polega praca w obsłudze klienta w Opolu?
To, jakie zadania będziesz realizować na poszczególnym stanowisku związanym z obsługą klienta, zależy m.in. od tego, jaką ofertę pracy w Opolu wybierzesz. W obsłudze klienta w Opolu pracuje bowiem zarówno np. kelner, jak i doradca klientów biznesowych w banku. To dziedzina zrzeszająca bardzo dużo pracowników wykonujących odmienne zadania.
Jednak niezależnie od tego, w jakim miejscu podejmiesz zatrudnienie, Twoim nadrzędnym obowiązkiem będzie zapewnienie profesjonalnej obsługi klienta, zgodnej ze standardami obowiązującymi w danej firmie. Może to być np. kompleksowa obsługa klienta indywidualnego lub grupowego, obsługa kanałów komunikacji bezpośredniej jak i praca zdalna czy też przygotowywanie ofert dopasowanych do potrzeb klientów i aktywna sprzedaż usług. Klienta może interesować również podanie rozwiązania jego problemu technicznego.
Praca w obsłudze klienta w Opolu także w formie zdalnej
Praca w obsłudze klienta w Opolu to coraz częściej praca zdalna, w której nie ma się bezpośredniego kontaktu z innymi osobami. Jest to najczęściej obsługa telefoniczna klienta, m.in. obsługa połączeń przychodzących, obsługa poczty elektronicznej, linia wsparcia czy wprowadzanie danych do systemu i przetwarzanie zgłoszeń problemów technicznych sygnalizowanych przez klientów (service desk).
Wyłącznie telefoniczny kontakt z klientem sprawia, że siedziba firmy zatrudniającej mieszkańców Opola wcale nie musi znajdować się w tym samym mieście, aby osoba, chcąca pracować w branży obsługi klienta, znalazła w niej zatrudnienie. Praca zdalna to dziś bardzo duża część ofert pracy w obsłudze klienta z Opola, ale i całej reszty kraju.
Kompetencje niezbędne do pracy w obsłudze klienta w Opolu
Osoba, która chciałaby znaleźć pracę w obsłudze klienta w Opolu, powinna być m.in. odpowiedzialna, bardzo komunikatywna, pozytywnie nastawiona do innych oraz niezwykle cierpliwa. W tej branży pracodawcy najczęściej szukają osób, które mają co najmniej wykształcenie średnie ogólnokształcące oraz, wcześniej wymienione, umiejętności miękkie.
Wymagania, kierowane do kandydatów, chcących działać w bardziej specjalistycznych branżach, np. medycznej, technicznej czy finansowej, często obejmują również posiadanie odpowiedniej wiedzy. Zyskuje się ją m.in. dzięki ukończeniu kierunkowych studiów wyższych czy zdobywając staż pracy w danym sektorze. Osoby, które zechcą pracować także np. z klientami niemieckojęzycznymi, muszą porozumiewać się płynnie językiem niemieckim, ale to język angielski wciąż jest podstawą w większości firm.
Niejedna oferta pracy w obsłudze klienta w Opolu zachęca także do aplikowania osoby bez doświadczenia czy konkretnych kwalifikacji. Dlatego właśnie sektor obsługi klienta często jest dobrą branżą dla osób dopiero wkraczających na rynek pracy lub szukających zajęć dodatkowych. Wielu pracodawców chętnie zatrudnia np. studentów, a każdemu nowemu pracownikowi zapewnia kompleksowe szkolenia.
Praca w Opolu — obsługa klienta to branża, która dostarcza wielu wakatów?
Stolica województwa opolskiego obfituje w miejsca pracy związane z branżą obsługi klienta. Opole to miasto, którego gospodarka opiera się głównie na przemyśle, ale handel i usługi zajmują drugie miejsce w lokalnej strukturze zatrudnienia i, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, grupują niewiele mniej pracowników niż przemysł i budownictwo.
Według wskazań badania "Barometru Zawodów" na 2023 rok w Opolu praca w obsłudze klienta czeka m.in. w takich sektorach jak: transport, ochrona zdrowia, technologie informatyczne, fryzjerstwo, geodezja, gastronomia, oświata, PR, marketing, reklama, zarządzanie zasobami ludzkimi, handel oraz zakwaterowania.
Przeciętne zarobki specjalisty ds. obsługi klienta z Opola
Zarobki osób pracujących w obsłudze klienta w Opolu lub okolicach miasta są bardzo różne. Przyczyną jest m.in. ogromna różnorodność stanowisk, jakie zrzesza ta dziedzina zatrudnienia. Do tego oczywiście dochodzą także osobiste kompetencje poszczególnych pracowników (np. doświadczenie, staż pracy, wykształcenie itp.) Niemniej, według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, osoba zatrudniona na takim stanowisku jak specjalista ds. obsługi klienta miesięcznie pobiera średnio 3,8 tys. zł netto.
Pracownik o mniejszym stażu zarabia średnio o około 400 zł mniej, a bardziej doświadczona osoba, o około 500 zł więcej "na rękę". To stanowisko najczęściej wiąże się również z takimi benefitami pracowniczymi jak prywatna opieka medyczna dla zatrudnionego i członków jego rodziny, karnety na siłownie oraz, w zależności od dokładnej branży, możliwość pracy zdalnej.
Obsługa klienta — oferty pracy z Opola i okolic czekają na GoWork.pl
GoWork.pl to jeden z największych portali pracy, na którym czekają liczne oferty zatrudnienia z całego kraju. Aby przejść wyłącznie do ogłoszeń dotyczących pracy w obsłudze klienta z Opola, trzeba uzupełnić kilka kategorii widniejących na górze tej strony. Wystarczy wpisać poszukiwane stanowisko lub branżę oraz lokalizację, ale każdy użytkownik może tu sprecyzować także to, jaka interesuje go umowa, forma etatu, tryb zatrudnienia (np. praca zdalna) czy też oczekiwane wynagrodzenie.
W ten sposób portal sam odeśle nas do najatrakcyjniejszych ofert pracy, a my zaoszczędzimy swój czas. Pomaga w tym również inna opcja dostępna na GoWork.pl. To multi aplikowanie, które pozwala na jednorazowe przesłanie swojego CV do wszystkich pracodawców zebranych w prywatnym koszyku ofert. GoWork.pl pomaga znaleźć pracę nie tylko dzięki samej bazie ogłoszeń czy przydatnych funkcji.
Pod tym adresem znajduje się również forum internetowe, na którym kandydaci oraz byli i obecni pracownicy komentują i oceniają warunki zatrudnienia panujące w tysiącach firm z całego kraju. Nie ma lepszego źródła wiedzy o tym, gdzie pracuje się dobrze, a jakich miejsc raczej trzeba unikać. Z GoWork.pl dokonasz właściwego wyboru swojej ścieżki kariery.
Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie - oferty pracy w obsłudze klienta
Wiele ofert pracy w obsłudze klienta znajduje się także w bazie ogłoszeń Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu. Często odpowiadać na nie mogą jedynie osoby zarejestrowane w urzędzie jako bezrobotni, dlatego jeśli szukasz pracy, skorzystaj z tej możliwości i nawiąż kontakt z pracownikiem urzędu. Możesz to zrobić telefonicznie pod numerem 77 442 29 29 albo osobiście, udając się do placówki przy ul. Majora 'Hubala' 21.
Najpierw jednak wejdź na stronę opole.praca.gov.pl i przeczytaj, w jakich godzinach urząd przyjmuje i rozpatruje sprawy interesantów. Na tej stronie internetowej możesz także samodzielnie zarejestrować się jako osoba bezrobotna. Nie potrzebujesz w tym celu kontaktować się z urzędem.
Każdy kandydat, który głosi się o pomoc do Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu, może liczyć m.in. na otrzymanie propozycji odbycia stażu zawodowego w branży obsług klienta. To krótkoterminowa, ale płatna forma zatrudnienia, podczas którego stażysta zdobywa cenne doświadczenie, wiedzę i wpis do CV. Taki staż może zaowocować otrzymaniem lepszej, stałej pracy.