PKP Intercity S.A.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Pytania do firmy PKP Intercity S.A.

Zofia
Kandydat
 Pytanie

Czy jest ktoś tu może że Skarżyska jakiś konduktor ?..czy mogę prosić kogoś o przykładowy grafik ? Jak to wygląda

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Dzwonił już ktoś do was kandydatów na konduktora ? Chodzi mi o osoby które wysyłały CV przed 16 kwietnia.

anonim
Kandydat
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Kaszkiet Skierniewice
Pracownik

ludzie tak patrzą władzy na ręce że pksowy chamek dalej jeździ bardzo dobre pociągi, Andzia chemik za chwilę też wróci do obiegu, a to co się wyprawia z obsadzaniem pociagów na Gdynię to już w ogóle powinno być pod lupą i to nie tylko wewnętrznych organów firmy. Skoro ktoś ma siedzieć rok za S1 to za tak pięknie zdany egzamin i symulator jak Daro SM42 powinni wszystkim kombajnom z Olszynki zabrać świadectwa.

2
anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Izabela
Inne

co do konkretnych osób to tam nie wiem o co chodzi ale co takiego powinno się robić w tym całym biurze, że tak żywo ten temat poruszacie? jakieś konkretne warunki trzeba spełnić, żeby móc w nim pracować? jak się dostać?

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.

Pytania

Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
XXXXX
Kandydat
 Pytanie

Dzwonili już do kogoś z rekrutacji na świadevtwo w Katowicach?

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Słony karmel
Pracownik
 Pytanie

A nie jest wam głupio że w okresie świątecznym piszecie takie głupoty ? Każdy powinien pilnować swojej (usunięte przez administratora) a nie jakieś wypominanie, ten to ten to. A Panom co tu piszą życzę wielkich przemyśleń w święta, i w lany poniedziałek aby ktoś wylała na was baniak zimnej wody za te pisanie głupot.

2
Andżejoteles NaCl
Pracownik

Po pierwsze piszemy pismo do Centrali bo nie może tak być ze nie mam kontroli nad super ekspresami Olszynki. Po drugie dzwonimy do Drewniaka i instruujemy alibabe, że jak zobaczy maszynistów z planu 200 albo gwiazdy muzealnictwa to sosy mają doprowadzić do kilku postojów technicznych dla BWE do Warszawy.

2
Oerdebilikon
Pracownik
@Słony karmel

zawsze jest dobra pora na śmieszki z kilkunastu maszynistów, którzy myślą że będą rządzić Olszynką i dla których są służby są "nie godne" czci ich wielkiej chwały (za mało szybkich, niewygodne godziny pracy, za krótka przerwa w Poznaniu)

Leszo
Inne
@Słony karmel

Pracuje w pkp cargo jako maszynista I nie mogę się z Panem zgodzić. Właśnie należy dbać o równość i przeciwdziałać podziałom i albo wszyscy jawnie wybierają sobie szlaki np dostają kartę i zaznaczają jakie ich interesują albo wszyscy jeżdżą wszędzie. Bo jeśli pociąg ma być obsłużony to sam nie pojedzie i jeśli jeden pracownik tego nie zrobi bo nie chce inny będzie musiał to zrobić. A w Waszej firmie chyba nie ma kilku rodzajów umów dla maszynistów. W mojej firmie też wolą stać i robić próby hamulca lub zrobić 15-30 km I dalej nie mieć szlaku i czekać na podmianę nawet pół nocy, tylko jak przyjdzie podmiana to będzie musiała jechać, pytanie dlaczego go ma wyręczyć jeśli każdy jest maszynistą i ma jeździć. Jak widać wszędzie to się powtarza

Racjonalista
Pracownik
@Leszo

Widać jakie to leniuchy i kombinatorzy. Na przykład kasjerki biletowe IC też kombinują żeby siedzieć na takiej kasie, gdzie się prawie biletów nie sprzedaje. Maszynista chce stać w polu i się obijać. Do czego to doszło... Partyjni gamonie i lenie związkowe sobie najlepsze służby przydzielają: niedzielne nadgodziny, najlepsze pociągi, ogromne przerwy, powroty jako pasażer itp. Jawna dyskryminacja i mobbing. O nierównym traktowaniu w zatrudnieniu już nie mówię.

Spaliłem loka, dziś palę głupa
Pracownik
 Pytanie
@Racjonalista

Akurat w Prestiżu IC maszynista to chciałby pojechać 350-400km po szybkich pójść na obiad i wrócić czynnie. Młodzi wolą posiedzieć na depo zamiast pojechać do Skarżyska czy Lublina ale przy tym systemie wynagradzania nie ma im się co dziwić. Reszta wygląda tak samo... Co do nierównego traktowania to niesamowita jest historia pewnego Andrzeja, który jak został młodym maszynistą to walczył o równe rozdzielanie pracy, szacunek dla młodych itd. po paru latach w dziwnych okolicznościach stał sie czołową postacią planu dla właśnie takich partyjnych gamoni, związkowych cwaniaczków i krewnych królika. Teraz jeszcze gorszy jak ci starzy na których kiedyś narzekaliśmy. Maszynista z niego żaden ale już musztruje pomocników, komentuje kto i gdzie będzie jeździł do tego jego wybuchy agresji nieprzystoją maszyniście i mam nadzieję, że któryś z młodych w końcu doniesie do instruktorów a ci sprawdzą kamery. Tak samo jak z jego odzywkami do młodych kolegów, o których myślę, że można szepnąć do Centrali. Poza tym skoro cały ten kurs ma spalinki i ezty to czemu tylko kilka osób potrafi na nich dzisiaj gdzieś pojechać poza Mendelejewem i jego kolegą? Siedlce, Bydgoszcz, Terespol, służby z planu 300 to już nie dla nich?

1
Racjonalista
Pracownik

Jestem uczciwym kolejarzem i wiem jak we wszystkich spółkach nieroby i pazerne robole walczą ze sobą o to żeby się nie narobić, a jak najwięcej zarobić. Wychodzi ich egoizm i chamstwo względem drugiego człowieka. Kremówka z Wadowic się pewnie w grobie przewraca, a kapciowy kard. Dziwisz i papież Franciszek to synowie kolejarzy.

Anabela
Kandydat
 Pytanie

1. Jaka jest podstawa wynagrodzenia dla nowozatrudnionego konduktora? 2. I jak wyglądają dodatki i benefity dla pracowników w IC?

Następnym razem
Kandydat
 Pytanie

Mam pytanko co do pracy konduktora składałam 2 razy aplikację na to stanowisko i cisza...mam wrażenie że mój wiek jest przeszkodą mam 38 lat i na szacownej kolei nie pracowałam aczkolwiek moja znajoma jakiś czas temu się dostała skończywszy błyskotliwą karierę w markecie a jest odemnie ciut starsza, więc nie bardzo kumam od czego zależy czy do ciebie zadzwonią czy cię oleją ...może ktoś coś?

Pablo
Kandydat
 Pytanie
@Następnym razem

Wydaje mi się, że większość osób pracujących jako konduktor to rodzina i znajomi już pracujących konduktorów, kierowników, dyrektorów, po prostu trzeba mieć plecy. Co prawda, zdarzają się ludzie "z ulicy" ale myślę, że są w mniejszości. Skąd taki wniosek? Otóż, mam 27 lat, jestem pracownikiem kolei, co prawda w innej spółce i na innym stanowisku ale nie mam żadnych pleców w IC i strasznie ciężko jest mi tam się dostać na konduktora, na ostatnie 3 rekrutacje nie było żadnego telefonu. Nie wiem, czy są ode mnie lepsi, czy po prostu kandydaci na konduktora są już wcześniej wybrani a rekrutacja to tylko formalność. Kolej to dziwny organizm, bez pleców ani rusz...

Następnym razem
Kandydat
@Pablo

Tak też mi się i wydawało no niestety akurat na to stanowisko pleców nie posiadam ....tak swoją drogą to ci kierownicy i konduktorzy itd muszą mieć w h...duże rodziny :)

Senat
Pracownik
@Następnym razem

Trzeba przede wszystkim potrafić przekonać w samym CV. Większość osób dołącza przez znajomości, a wybierana jest garstka osób, która się najlepiej prezentuje.

Iceownik
Pracownik
@Pablo

Prowadzona jest selekcja CV i nie liczy sie wiek a doświadczenie, znajomość języka angielskiego, wykształcenie. Decyduje również los ponieważ zdarza sie, że wiele aplikacji jest podobnych a nie można zaprosić na spotkania wszystkich.

Ja
Kandydat
@Następnym razem

Skladalam wiele razy i nie dzwonili, później zadzownili. Nie wiem od czego to zależy

Ja
Kandydat
@Następnym razem

Myślę ze praca z klientami jest lepsza, znajoma ma woexej do zaoferowanoa widocznie, w biedronce, markecie, miala kontakt z klientami. Poza tym na pewno napisała lepsze cv od Ciebie skoro ją zaprosili. To zalezy od tego jak przedsyawisz swoją karierę i osobę w cv

Agnes
Kandydat
@Następnym razem

Tak to Pani napisała jakby praca w markecie była czymś gorszym ;) Otóż taka praca w markecie bywa czasem stresująca i trzeba mieć czasem dużo cierpliwości do ludzi, co w pracy konduktora jest niezbędne. Zależy też co Pani zawarła w swoim CV, jakie ma Pani wykształcenie, znajomość języków. Ja składałam i zadzwonili do mnie za pierwszym razem, a nie mam żadnych pleców. Udało mi się przejść rekrutacje, ale odpadłam na badaniach lekarskich przez za dużą wadę wzroku. Obecnie pracuje na kasie biletowej. Może kiedyś jak zrobię laserową korekcję wzroku to ponownie spróbuje. Niech Pani próbuje, może też niech Pani spróbuje jeszcze raz napisać CV trochę je podrasować i wysłać ;)

Xxxx
Kandydat
 Pytanie

Witam Jak wyglada sprawa z zatrudnieniem na stanowisko Kasjerki w PKP Intercity? Jak przebiega rozmowa na kamerce? Jakie jest wynagrodzenie?

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Chcę zacząć pracę w PKP Intercity na stanowisku maszynisty i moje pytanie do Was moi przyszli koledzy brzmi. Przejechanie obok semafora obsługiwanego wskazującego sygnał STÓJ ,czy też nie zatrzymanie się przed takim semaforem,jaka to jest kategoria zdarzenia,czy też wypadku i jakie konsekwencje mnie czekają? Słyszałem kilka wersji,liczę na Waszą pomoc.

Izabela
Kandydat
@Kandydat

Hej, przedstawisz proszę te wersje, bo niektórzy mogą nie wiedzieć o co chodzi? W zasadzie to udało się rozstrzygnąć ten problem sytuacyjny? Jakie jeszcze najczęstsze mogą występować, na jakie ewentualności się nastawiać?

Rodzinka
Pracownik
 Pytanie

Och, w jakiej nieświadomości żyją nasi pasażerowie. Doświadczonym maszynistom (staż>10lat) robi się ze wszystkim pod górkę. W szczególności pilnuje się by zbyt dużo nie zarobili na godzinach nadliczbowych, ponieważ młody maszynista, z chęci wykazania się zrobi je o połowę taniej. W efekcie tego w doświadczonych pracownikach narasta frustracja i poczucie że już nic więcej nie osiągną na danym stanowisku. Do tego dodatkowo utwierdza się ich w tym przekonaniu, awansując kolegów z przypadku. W związku z tym większość pracowników z solidnym stażem odchodzi, a zastępuje się ich tymi których trzeba przeszkolić w ogromnym pośpiechu. Każdy jest świadomy, nawet Instruktorzy ze poziom szkolenia z każdym naborem jest niższy. Ciągłe wymienianie pracowników z doświadczeniem na nowych już obnaża ten system. Niedawno doszło do czołowego zderzenia, ale oczywiście jakoś podejścia to nie zmieniło? Zapewne, dlatego bo nikomu nic się nie stało. Skandal, to powinien być przysłowiowy kubeł zimnej wody na osoby odpowiedzialne za kadry. Minął miesiąc i jak by sprawy nie było. Do czego dążę? Wsadzamy w bardzo szybkie pociągi ludzi bez doświadczenia, i fakt, każdy od czegoś zaczynał, ale ... Ja jako maszynista z pierwszych licencji chcę zwrócić uwagę na proporcję zatrudnionych doświadczonych maszynistów względem tych z doświadczeniem do 3 lat, i porównać np rok 2015 do roku bieżącego.(usunięte przez administratora) Maszyniści którzy odeszli w ostatnim czasie, patrząc na politykę kadrową zapewne nie chcieli mieć z tym nic wspólnego. Ponad 10 lat ciągłych szkoleń maszynistów, a nadal braki ?? Jak można było do tego dopuścić. Tak właśnie teraz prowadzi się Państwowe firmy, zero profesjonalizmu, strategii, wyobraźni. Marnuje się ciężko zarobione pieniądze podatników. Intercity w kręgach branżowych to obiekt drwin, Spółka która powinna być wizytówką Państwa , posiadając najszybszy Tabor. Po prostu wstyd.

1
Pkp.zal.pl
Pracownik
 Pytanie

Och, w jakiej nieświadomości żyją nasi pasażerowie. Doświadczonym maszynistom (staż>10lat) robi sie ze wszystkim pod górkę. W szczególności pilnuje sie by zbyt dużo nie zarobili na godzinach nadliczbowych, ponieważ młody maszynista, z chęci wykazania się zrobi je o połowe taniej. W efekcie tego w doświadczonych pracownikach narasta frustracja i poczucie że już nic wiecej nie osiągną na danym stanowisku. Do tego dodatkowo utwierdza się ich w tym przekonaniu, awansując kolegów z przypadku. W związku z tym większość pracowników z solidnym stażem odchodzi, a zastępuje się ich tymi których trzeba przeszkolić w ogromnym pośpiechu. Każdy jest świadomy, nawet Instruktorzy ze poziom szkolenia z każdym naborem jest niższy. Ciągłe wymienianie pracowników z doświadczeniem na nowych już obnaża ten system. Niedawno doszło do czołowego zderzenia, ale oczywiście jakoś podejścia to nie zmieniło? Zapewne, dlatego bo nikomu nic się nie stało. Skandal, to powinien być przysłowiowy kubeł zimnej wody na osoby odpowiedzialne za kadry. Minął miesiac i jak by sprawy nie było. Do czego dążę? Wsadzamy w bardzo szybkie pociągi ludzi bez doświadczenia, i fakt, każdy od czegoś zaczynał, ale ... Ja jako maszynista z pierwszych licencji che zwrócić uwagę na proporcję zatrudnionych doświadczonych maszynistów względem tych z doświadczeniem do 3 lat, i porównać np rok 2015 do roku bieżącego. Juz dochodzi do patologi że stażyści przychodzą do maszynisty który sam zdał egzaminy z rok, dwa lata temu ??. Zastanawiam sie, jak będzie się tłumaczyć ministerstwo, jak (odpukać w niemalowane) dojdzie do szczekocin, otłoczyna 2.0. Ja dobrze wiem, jak zawsze znajdą kozła ofiarnego, a to maszynista który pewnie i tak zginie, a do tego coś dyżurnemu znajdziemy? Maszyniści którzy odeszli w ostatnim czasie, patrząc na politykę kadrową zapewnie nie chcieli mieć z tym nic wspólnego.

Pkp.zal.pl
Pracownik
@Pkp.zal.pl

P.S. Osoby odpowiedzialne za kadry i pracowników robią z Państwowego przewoźnika typowy (usunięte przez administratora) trans". Zero profesjonalizmu, strategi i wyobraźni. Przypominam że ta firma jest utrzymywana za ciężko zarobione pieniądze podatników i to jest skandal że ktoś dopuścił do takiej skali (usunięte przez administratora)!!!

kandydat
Kandydat
 Pytanie

Ile jest zmian i w jakich godzinach pracuje manewrowy?

kandydat
Kandydat
 Pytanie

Ile jest zmian i w jakich godzinach pracuje manewrowy?

Anonimowy Społecznik
Pracownik
 Pytanie

Szanowni koledzy maszyniści. Żal patrzeć na te słabe i żenujące wpisy. Jak dzieci opluwacie się na wzajem, a co gorsza tykacie nawet MI, czyli ludzi, którzy powinni być dla nas autorytetem. Szkodzicie tym nie tylko wizerunkowi firmy, ale co gorsze, całemu środowisku maszynistów. To jakaś drama! Czy nie potrafimy już prowadzić merytorycznych dyskusji? Może zmieńmy poziom i sposób narracji? Proponuję Wam anonimową ankietę, która więcej wniesie w kreowanie rzeczywistości niż obrzucanie się błotem. Proszę żebyście pomyśleli i szczerze odpowiedzieli na poniższe pytania. Sądzę, że te odpowiedzi dostarczą naszej władzy dobrego materiału do analizy , a nas samych ukażą w korzystnym świetle, jako środowisko ludzi umiejących konstruktywnie wypowiadać się w istotnych sprawach. Pyt. 1. Wybierz jakie według Ciebie cechy charakteru / osobowości powinien posiadać MI: - samodyscyplina, - asertywność, - zdolność motywowania innych, - empatia, - zdolność łagodzenia konfliktów, - przestrzeganie etyki zawodowej, - pewność siebie, - tolerancja, - sumienność, - kompetencja, - wyrozumiałość, - komunikatywność, - zdolność do służenia pomocą, - stanowczość, - zarozumiałość, - nieobiektywność, - pesymizm, - impulsywność, - inne ( wypisz jakie inne cechy ) Pyt. 2. Kto z grona maszynistów według Ciebie, biorąc pod uwagę cechy charakteru/osobowości oraz własne spostrzeżenia, byłby dobrym kandydatem na MI? ( Podaj Imię i pierwszą literę Nazwiska lub pseudonim kandydata oraz numer zakładu w którym pracuje )

Solaris Urbino
Pracownik
@Anonimowy Społecznik

Problem w tym, że administracja tego portalu usunęła już wiele merytorycznych opinii gdyż były one negatywne dla pracodawcy. Celowo zostawia się wylewanie pomyj bo potem można maszynistów i kierowników nazwać bandą pieniaczy, wyśmiewać nas i argumentować że nie zasługujemy na podwyżki. Z resztą na każdych pouczeniach wraca ten temat i to też świadczy o tym, że to miejsce jest wykorzystywane przez władze.

8
Rysiek
Pracownik
 Pytanie
@Anonimowy Społecznik

Ale po co takie rzeczy? Instruktor to musi być osoba, która ma wiedzę, doświadczenie i która wykonuje swoją pracę zgodnie z obowiązującymi normami. Nie mogą zostawać mianowani na takie stanowisko ludzie, którzy mają już kilka różnego rodzaju wypadków/incydentów na swoim koncie albo Ci którzy dopiero co się zatrudnili dzięki znajomością. Niestety tutaj tak jest.

3
tyś jest gorol
Pracownik
@Anonimowy Społecznik

no Dylu szkoda, że Ty na spotkaniach z instruktorami i dyrektorką nie jesteś taki omnibus kolejowy. Może zamiast cenzurą goworka i swoimi dziwnymi pomysłami zabrałbyś się za coś pożytecznego i wyłożył władzy dlaczego tracą maszynistów i może ograniczył działalność celebtrytów w firmie.

John
Kandydat
 Pytanie

Witam. Czy w zakładzie południowym (Kraków, Rzeszów), rusza od 1 lutego kurs na licencję maszynisty ?

KolejMiZycieUratowala
Były pracownik

Jeżeli zastanawiasz się czy iść do IC odpowiadam - tak, iść. Zrobić papiery, odbębnić szkolenie, zdać egzamin, ewentualnie odrobić lojalkę - chociaż jest o (usunięte przez administratora) rozbić i jedna wizyta u adwokata i jednym pismem to podważysz a w sądzie przeciętny student 1 roku prawa by ją rozniósł jak (usunięte przez administratora) po polu - i iść gdzie indziej do prywaciarza za lepsze pieniądze. Inaczej będziesz latami robił najgorszą robotę za najgorsze pieniądze bez ani minuty przerwy i będziesz codziennie od pierwszej do ostatniej minuty pracy kręcił nastawnikiem jak małpa pod krechę przez bite 12 godzin. Niestety są tam takie dysproporcje, że młody pracownik, bez znajomości i koneksji zarabia tyle, że żeby wziąć tyle co starszy kolega za normę godzin to musi przyjść w nadgodzinach 3-4 razy w miesiącu. Czyli "młody" w 200-210 godzin zarabia tyle co "stary" w 160 godzin. Przekłada się to na różnice w wymagrodzeniu netto jakieś 30-40%. Chyba, że maszynistom instruktorom zrobisz płytki w domu lub elektrykę na działce, będziesz chodzić z naczelnikami i dyrektorami na ryby, na grzyby a ze zwiącholami będziesz wódkie pić i na piłkę chodzić a dyrektorowi będziesz na bieżąco raportować wszystko i rowa mu wylizywać razem z rodzynami - innymi słowy będziesz (usunięte przez administratora) kolegów - to może będziesz miał szansę coś więcej tam zarobić. Ja poszedłem do demonizowanego przez wszystkich maszynistów komunistów prywaciarza i nie żałuję. Kasa większa, czasu poza domem spędzam o 40-50 godzin mniej niż w IC. Więc takie pierdzielenie różnych starych pryków o tym, że będziesz u prywaciarza spać na maszynie czy ciągle spać na hotelach czy w taksówkach można sobie wsadzić tam gdzie słońce nie dochodzi. Tacy ludzie co tak mówią najczęściej po prostu boją się zwolnić bo nic innego w życiu nie potrafią robić poza jazdą na pendolino i nic nie wiedzą poza znajomością kilku kabelków z siódemki i dziewiątki bo instruktor satora tępił i wymagał takiej wiedzy 20 lat temu i po 10 latach jazdy za pomocnika samo weszło do głowy. Pozdrawiam wszystkich kolegów z IC. Trzymajcie się w tym (usunięte przez administratora) zwanym BZKSE1. Nie bójcie się zmian.

krakówek
Były pracownik
@KolejMiZycieUratowala

Tu nawet nie chodzi o wojnę pokoleniową bo w niektórych sekcjach przestraszyli się odejść i teraz młodzi mają ekspresy ale nie czarujmy się bo tu bez wysługi i innych dodatków pieniądze są marne jeśli weźmiemy pod uwagę jak pracuje się w ruchu pasażerskim. Przede wszystkim czas pracy, godziny zakończeń i rozpoczęć, nocne pociagi gdzie 12h wypełnia kręcenie albo przerwa to spanie 1h na siódemce gdzieś na zadupiu a przede wszystkim fatalne podejście do pracowników i całkowity brak szacunku do maszynistów których im brakuje, usyfiony sprzęt, idiotyczne modernizacje i klimat PRL przy załatwianiu byle jakiej biurowej sprawy. Szkolą sobie ludzi żeby ich przy byle okazji odsuwać od pracy na długi czas a dziadki leśne co z rozrzewnieniem wspominają jedną kolej i 200h nadgodzin co miesiąc (usunięte przez administratora) młodym bajki jak to w towarowych się śpi po hotelach albo na loku. Boga nogi połapali bo 20 lat pracują w jednym miejscu i to jeszcze gdzie dają robić z siebie dziadów i sami chcieliby rugać młodych jak wicerezerwa. Firma na start albo dla ludzi potrzebujących grafiku ale niestety głównie dla bojących się zmian, związkowców kochających niedzielne pociągi, mistrzów nastawnika ktorzy muszą zgłaszać strach przed pociągiem dłuższym niz 250 metrów lub niereformowalnych mikoli. Brakuje tylko kręcenia wora na przetokach, pilota na noclegowni, kocówy na szopie za nieprzyjęcie loka i noszenia torby leśnym dziadkom. Nie polecam.

John
Inne
 Pytanie
@KolejMiZycieUratowala

Cześć. Tylko powiedz jakie prywatne spólki kolejowe dobrze płacą ?

Fifanty_z_olszynki
Były pracownik
 Pytanie
@John

a jakie to ma znaczenie? Dobra płaca to pojęcie względne a Ty nie masz nawet uprawnień. Poskładaj papiery gdzieniegdzie i popracuj. Każdy płaci lepiej niż (usunięte przez administratora)

Krakus
Pracownik

Poszedł do FPL. W Krakowie był znany z tego, że nie mógł zdać egzaminu na świadectwo maszynisty, więc elita w wolnym czasie mu pomagała tłumacząc mu głównie budowę i eksploatację lokomotywy, bo była z niego ciemna masa. Udało mu się za trzecim terminem, elita się wódki za to nie napiła, a z niego dalej była ciemna masa, bo jak zablokował rozjazdy w Krakowie głównym na pociągu 83173, to bezradny jak dziecko dzwonił do tej elity z prośbą o pomoc bo mu dziewiątka zdefektowała. Znany był też tego, że nagrywał filmiki jak to dziewiątka po Warszawsku przyjmuje 1000A a w swojej pracy potrafił zrobić ponad 70 godzin nadliczbowych miesięcznie łamiąc przy tym kodeks pracy. (usunięte przez administratora) z wysokim ego, pilnujący żeby jemu było dobrze, no, ale czego można spodziewać się od górali z Rabki. Dudki, Dudki, Dudki. Odchodząc szydził z pracowników IC na grupie że nigdy podwyżek nie dostaną, wymachiwał swoim wypowiedzeniem do zdjęcia, a tak naprawdę po jego odejściu zostało podpisane porozumienie o podwyżce 700 zł. Zamykają mu w tym FPL szlak do Krynicy mam nadzieję, że zapłacą mu jak za (usunięte przez administratora), aby się wreszcie zorientował jak chlebuś z nadrukiem smakuję.

10
MST
Były pracownik
@Krakus

O, związki się odezwały, zresztą chyba to ten sam głos, który wielce walił meile do wszystkich że on już nigdy przenigdy nie będzie już w ZZM i nie zgadza się z ich polityką, a za tydzień był jakimś tam wysokim ranga przy wódce. Zresztą słynął też z tego, że wyjeżdżając w Batowicach na zastępczy pojechał na Hutę zamiast na Raciborowice, i pewnie gdyby nie koleżki to odsunięty byłby na długo, skoro nie wie jak się obserwuje drogę przebiegu. No cóż, jak się całą rodzinę ma na kolei i to takiej, która nie może spać jak zamiast paciorka nie odmówi sterowania na EP09, to może innym wytykać niezdane egzaminy, zresztą z tego co pamiętam za podobne komentarze Wasz mniej włochaty kolega przegrał sprawę w sądzie i musiał publicznie przeprosić (oczywiście wyrzucając że znajomych pół zakładu, żeby czasem koledzy nie widzieli jakim pośmiewiskiem stał się pan z planu premium). A wracając, odsuwanie swoich ludzi którzy grzmocą wagony na swojej bocznicy, kpina z pracowników, opowiadanie przez kilka miesięcy ile to związki za chwilę podwyżki nie wywalczą, jak toby inflacyjne się nie pojawiło bez nich... No cóż. Żyjcie dalej w świadomości, że mając tyle co pani w Lidlu za normę jesteście panami życia zwłaszcza z waszym planistą, który chciałby połowę kuli ziemskiej objechać w 12 godzin, żeby czasem maszynista nie miał więcej przerwy niż przewiduje kodeks pracy. Trzymajcie się w tym (usunięte przez administratora), już nawet ludziom w PLK jest was żal :)

Krakus
Pracownik
@MST

Widzisz różnica między nami polega na tym, że my rozróżniamy sygnał zastępczy od semafora posiadającego trzy komory wyświetlającego światło zielone, czerwone i pomarańczowe, a taki jest zamontowany akurat w Batowicach na wyjeździe. Z takim podejściem do tematyki związanej z zagadnieniami ruchu kolejowego sądzę, że szybko wrócisz tam skąd przyszedłeś, czyli na bezrobocie. Co do konfliktów tak, one zdarzają, ale jest też dialog i wybrano nadrzędny interes jedności związkowej pomimo różnych poglądów. Wyjaśniono, przeproszono, przybito grabe, działamy dalej. Gesty absolutnie Ci obce. Co do mniej włochatego, to chyba swoje poglądy wyraził z imienia i nazwiska, a nie zasłania się dwudziestoma dziwnymi nickami jak Ty, więc on w spodniach ma to co powinien mieć i czego niestety niektórym barberom brakuję. P.S. A w sprawie Twoich ostatnich wybryków w sądach wypada napisać starą prawniczą maksymę , która mam nadzieję wyleje wiadro zimnej wody na Twój gorący łeb "Ignorantia iuris nocet".

Olszynka
Pracownik
 Pytanie

Niby niegdyś elitarna lokomotywownia a teraz... Gdzie są grafiki? Tylu was tam siedzi i z każdym nowym pracownikiem zamiast zwiększać wydajność jest co raz gorzej. Ja rozumiem, że trzeba grafiki skorygować aby związkowcom się zgadzały kilometry i niedziele ale naprawdę moglibyście zachować chociaż pozory i jakiś umiar w tym co wy wyprawiacie.

4
Grafikk
Pracownik
@Olszynka

To jest celowe opoźnianie planów pracy boJarosław rybie oko musi robić nadgodziny w niedzielę jako pracownik biurowy za konkretne pieniądze żeby wyciągać kasę z firmy co za absurdalna sytuacja.jak nie radzi sobie w tygodniu to niech aplikuje do szklanego .

6
Następnym razem
Kandydat
 Pytanie

Mam pytanko co do pracy konduktora ...bo składałam już 2 razy aplikację na to stanowisko ...i mam wrażenie że odpadam przez wiek mam 38 lat i na szacownej naszej kolei jeszcze nie pracowałam aczkolwiek moja znajoma jakiś czas temu się dostała skończywszy błyskotliwą karierę w Biedronce a jest ciut starsza ode mnie i nie bardzo kumam od czego zależy czy do ciebie zadzwonią czy też cię oleją...może ktoś coś ?

JarzynaZeSzczecina
Kandydat
 Pytanie

Cześć. Ile wynagrodzenia dostaje osoba będąca na świadectwie maszynisty i jakie również wynagrodzenie dostaje się na sam początek po zdaniu świadectwa maszynisty?

4
Szofer z Łukowa
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś otrzymał już odpowiedź zwrotną po rozmowach na licencję z zeszłego tygodnia (Warszawa)?

4

Zostaw merytoryczną opinię o PKP Intercity S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie
PKP Intercity S.A.
Przejdź do nowych opinii