Pytania do firmy PKP Intercity S.A.
Kiedy będą zapraszać na rozmowy na stanowisko konduktora (Gdynia)? Coś wiadomo? Termin składania CV był do 21.05. Gdzieś tu przeczytałem, że w Warszawie już odbywają się rozmowy
Czy PKP Intercity oddzwania po rozmowie rekrutacyjnej z informacją o przyjęciu/odrzuceniu? Jeśli tak to po jakim czasie dzwonią?
W przypadku przyjęcia oddzwaniają w przeciągu tygodnia, w innym przypadku wysyłają maila z podziękowaniami za udział.
Po jakim czasie od złożenia cv na konduktora dzwonią?
Do mnie z tej samej oferty zadzwonili w zeszły piątek z zaproszeniem na rozmowę rekrutacyjną, myślę że jeśli jeszcze się nie odezwali, to nie ma na co już czekać
Według tego co mi wiadomo rozmowy w Warszawie były dzisiaj oraz będą jutro i pojutrze.
Do mnie dzwonili dziś rankiem choć teoretycznie 7 dniowy termin kontaktowania się z kandydatami minął w niedzielę, zakład zachodni poznań. Termin rozmowy 1 czerwca, z kim sie widze??
(usunięte przez administratora)
Co miesiąc ta sama sytuacja w Warszawie dlaczego nic się nie zmienia? Nie słyszałem, żeby w jakiejś innej sekcji grafiki przychodziły 2 dni przed końcem miesiąca. No ale widać Rybie Oko musi mieć wymówkę do pracy w niedzielę, a jak już zdecyduje się nacisnąć enter to nie licz, że się dodzwonisz do kogokolwiek przed 2 dni.
To jest specjalna operacja mająca na celu przygotowanie nas na pracę u prywaciarzy gdzie nie będziemy mieli grafików jak już się wszyscy stąd zwolnimy i zostanie tylko Depilator oraz jego wierni koledzy z betonu
Zgodnie z art. 129 Kodeksu pracy rozkład czasu pracy – zwany potocznie grafikiem – musi zostać wręczony pracownikowi najpóźniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy. W świetle przepisów niedopuszczalna jest więc sytuacja, w której pracownik poznaje swój grafik pracy na kolejny tydzień dopiero w piątek po południu. A OKO DALEJ ROBI NADGODZINY W NIEDZIELE, LICZYMY ILE NIEDZIEL TEN PAN ZROBI W CZERWCU, MOZE DYREKCJA SIE TYM PANEM ZAINTERWSUJE.
Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.
Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Witam, czy ktoś z Państwa dostał może informacje kiedy dokładnie zacznie się kurs na kasjera?
Dziwicie się czemu nie ma ludzi do pracy? To zacznijcie im płacić za ciężką fizycznie i psychicznie pracę! Te pieniądze co płacicie maszynistom to śmiech na sali ! W IC wypłata 5-7 tysiecy na rękę a u pierwszego lepszego prywaciarza 12-14 ! Jak tak dalej pójdzie to będziecie musieli z trzech pociągów robić jeden ze względu na braki ! To już konduktorzy dostają podobnie albo i lepiej a mają mniej odpowiedzialną robotę ! Dramat! Dobrze, że mam już spokój od tego. Teraz jeżdżę w prywatnej firmie i przede wszystkim każdy pracownik jest równy, bez żadnych podziałów i układów. U nich ciężka praca popłaca i odpowiednio wynagradzają. Nie pozdrawiam
Hahaha,gdzie ty się nasłuchałeś takich bzdur że tyle zarobisz u prywaciarza ? Dobre czasy już dawno się skończyły....12 - 14 tysięcy ? Chyba na 2 etatach.
Gdzie można uzyskać więcej dokładnych informacji lub odpowiedzi na pytania odnośnie konkretnych etapów szkolenia i stażu na konduktora? Dostałam informacje o badaniach lekarskich oraz pytanie o zakwaterowanie na czas szkolenia ale nie mogę uzyskać informacji kiedy szkolenie ma się wgl zacząć. Czy ktoś wie lub wie gdzie mogę pytać?
Ja dzis odebrałam skierowania do medycyny pracy. Mam termin na 13.06. Pani w kadrach powiedziała, że wszelkie informacje odnośnie kursu będą udzielone w terminie późniejszym.
Dziękuje za odpowiedz. Mi przez telefon Pani udzieliła jedynie informacji, że do 29.05 muszę odebrać skierowanie, ponieważ badanie byłoby 30.05. Dlatego myślałam, ze trochę z tym gonią ale skoro masz termin w połowie czerwca to chyba jeszcze sporo czasu do rozpoczęcia kursu :) Dzięki jeszcze raz
Jak długo trwa sprawdzanie i weryfikacja CV na stanowisko konduktora? 21 maja skończył się termin nadsyłania CV
Witajcie, Ile mniejnwiecej dostaje na reke maszynista swiezo po swiadectwie?
Nie patrz na to ile dostaniesz na rękę tylko na to jak dostaniesz bardzo po innej części ciała pracując w tej dobrej firmie, dobrej w ustawianiu grafików pod rodzine i zwiącholi. Wiem co mówię, zwolniłem się z centralnego zakładu i jeżdżę jako kierowca busa. Zajechałem ostatnio do Rzepina na kebab z legendarnego drewnianaego pałacu i poczułem ten wspaniały smak, mityczny smak prestiżu ktorego nie miałem okazji poznać w git-city. Wziąłem na grubym, i Tobie anonimie życzę abyś nie musiał zastanawiać się między kajzerka a kebabikiem na grubym. Na rękę około 4 koła chyba ze dorobisz nadgodzin. Uwaga mądrale, uprzedzając komentarze jak nie płacisz podatku, to za ciężka prace dostaniesz około 7. Ale jakim kosztem ?
Czy jeśli po kursie na kasjera nie zda się egzaminów (po podejściu do poprawek), to czy trzeba płacić za kurs? Niedługo zaczynam, a podają trochę mało informacji.
Wszyscy piszą ciągle o nadgodzinach. A jeśli ktoś nie jest chętny i chce zrobić tylko normę z grafiku i nic więcej to jak to wtedy wygląda ? Teoretycznie wg KP pracodawca w szczególnych przypadkach może wydać polecenie pracy w nadgodzinach. Czy takie polecenia dla maszynistów są w IC stosowane ?
Raczej nie ma takich poleceń. Natomiast zrobienie przynajmniej jednej służby w ng. w DWS robi dosyć dużą różnicę aby rezygnować z dodatkowych godzin.
Nie robiący nadgodzin często mają odczuwalnie gorsze harmonogramy. W sezonie letnim w dni wolne telefon grzeje się od połączeń przychodzących od planowania. Do tego dochodzi praktyka przekraczania 12h na niby "zezwolenie" od dyspozytora także czekamy na pierwszy wypadek w 13tej godzinie pracy
Najbliżej to jest Olszyn i w sumie to oni mają trochę takich wycieczkowych szlaków. Tak czy inaczej kolega zrobił Chełm - Rzepin w czynie społecznym i co? Szybkobrody i Andżejoteles z Tarchomina z kontr-szkoły filozofii nie byli tam ani razu a od władzy dostają same złote ekspresy.
Mogę prosić o opinie odnośnie pracy na stanowisku konduktora? Muszę podjąć decyzje do końca maja. Interesuje mnie właśnie ilość nadgodzin, czy ciężko dostać wolne, czy ma się jakiś realny wpływ na grafik czy jest od ustalany odgórnie i trzeba do niego się dostosować. Jak sprawa wyglada z nockami, weekendami, świetami? Czy często w tym okresie wypada praca.
Jakie są średnie zarobki na stanowisku maszynisty zaraz po zrobieniu świadectwa, a także w trakcie robienia świadectwa? Czy podstawa dla samodzielnego pracownika to najniższa krajowa?
Nie prawda, nawet w Warszawie zaraz po zrobieniu świadectwa zarobki maszynisty bez nadgodzin wynoszą około 4300 netto.
A jakie sa zarobki powiedzmy juz ze stazem hmmm 5lat lub jak mniej wiecej wyglada słynna juz sciezka kariery?? Da sie np zarobic 7tys na reke czy musze zrobic z 250godz. Krecac kołem zapisac do zbrojnej jednostki zwanej zwiazki zawodowe itp. Pytam o sekcje w wrocławiu jak wyglada ogólnie szkolenie na swiadectwo ?? Duzo wymagają? Czy po zdaniu egzaminu i jak zdechne na szlaku i nie bede wiedzial co podeprzec w szafie w siódemce to poleca mi pp premii ? Pytam bo jestem kociarstwo i jak na to patrza starsi mechanicy wyjadacze na szybkich kilometrach ???
Prawdę mówiąc nie masz najmniejszej gwarancji, że z czasem dostaniesz lepsze pociągi. Co do tego jak patrzą inni na to jak jedziesz szybkie kilometry to o ile nie jesteś z grona ich znajomych zawsze będą na Cibie patrzeć wrogo, w końcu zabierasz im te pociągi. Zarobki początkujące to raczej 4300 do 4500 netto bez nadgodzin jest mnóstwo czynników które na to wpływają. Natomiast możesz łapać dodatkowe godziny wtedy jesteś w stanie około 5500 na rękę mieć. Noo chyba, że łapiesz się na pit26 to możesz obie kwoty około 500 do góry dać.
Czyli wstepujac do elitarnej kołdry moze cos dostaniesz. A tak to jezdzisz jakis najgorszy (usunięte przez administratora) No na pit 26 juz sie nie łapie. A jak wyglada ogolnie wroclaw bo tu widze duzo komentarzy ale to glownie wawrszawa. Bo mam dylemat sie uwalic w lojalke
Nie powiem Ci jak we Wrocławiu. Opisane stawki tyczą się faktycznie Warszawy. Wrocek miał napewno spore niedobory, większe względem innych sekcji, dużo osób do Dolnośląskich odeszło, nie ma też co się dziwić. Jaki klimat tam panuje - nie wiem. Kołdra czy inny nie ma znaczenia. W związkach liczy się tylko paru reszta płaci składki. Lojalka nie jest na całe życie a i tak jest mocno kontrowersyjna co do wysokości kosztów szkolenia. Natomiast wychodzą nowe przepisy, prawdopodobnie, gdzie wszystkie dotychczasowe lojalki już nie będą możliwe. W każdym razie jedno co w IC zawsze będzie fajniejsze niż u innych przewoźników, dopóki prywatni dalekobieżni mają pod górę aby wjechać na polskie tory, to obsługiwane połączenia i prędkości przejazdu bez konieczności kucania co peron, więc pomijając fakt słabego zarządzania i wiecznie skłóconych maszynistów, co jest na rękę pracodawcy bo skłóconą grupę łatwiej manipulować a jak sam widzisz wolą obrzucać się błotem tutaj, to praca jest fajna.
Co zakład / sekcja to inne zarobki. W jednym dostaniesz 10 tysięcy a w innym 5. Uzależnione jest to od długości tras, rodzaju pociągu oraz ilości dni świątecznych.
Ooo dziekuje za odpowiedz. A bo akurat jestem juz w trakcie szkolenia w sensie odwalam warsztat wlasnie i tak mysle wlasnie ze braki maja to fakt, kasa hmmm czyli powiedzmy dostajac taki normalny grafik nie same szybkie to wyjde te z 6000-6500tys zl jako swiezak pewnie przez zalozmy 2 lata od swiadectwa to pewnie z 4tys?? Jedynie czego za bardzo nam nie pokazali to grafiki jak wygladaja sluzby ale naczelnik obiecal ze wolne mozna wziasc bez problemu, duO nadgodzin oraz ze postoje dlugie to mozna isc do wc i zjesc spokojnie.
Hahaha tak... 6000-6500... na pewno... zobaczysz takie pieniądze z normy jak świnia niebo. 5800 - na tyle się proponuję nastawić jeżeli nie jesteś z familii, partii czy innego plecaka. Wolne bez problemu to zależy jak żyjesz z planistami ale przygotuj sie na to, że skoro lawinowo się z tej spółki zwalniają ludzie to przy brakach kadrowych może być z tym ciężko. Zrobisz nadgodzin że hoooo - ale zapomnij o obiedzie, kawie i spokojnej defekacji na służbie bo w tej firmie już każda minuta nieefektywna w pracy maszynisty to zło. Będziesz między swoimi pociągami wyprowadzał, sprowadzał, robił próby, nastawiał elektrowozy na pociągi - no chyba, że jesteś krakuskiem albo halibucikiem z Gaybówka.
To słabe zarobki w PKP ic, u nas chłopaki uciekają z miejskich przewoźników komunikacyjnych do prywatnej czeskiej firmy gdzie biorą powyżej 10.000 zł, a Maszynista ic ledwo 6.000
(usunięte przez administratora)
Kiedy będą brane wyniki egzaminów okresowych z tamtego roku w sekcji Warszawa.
O co pytają na rozmowie na stanowisko konduktora chodzi bardziej o sprawdzenie poziomu angielskiego o co pytają ?
Jeśli chodzi o proces rekrutacji na początku jest test matematyczno-psychologiczny obejmujący proste działania typu odejmowanie,dodawanie,mnożenie i np procenty. Kolejny etap to jezyk angielski, każdy z osobna czyta np komunikat po angielsku. Dalej tłumaczenie paru prostych zdań na jezyk angielski i na odwrót. Na koniec rozmowa indywidualna polegająca na opowiedzeniu o sobie, dlaczego chcesz pracować w PKP, gdzie się widzisz za 5 lat, co wiesz o firmie, twoje mocne strony, z kim dobrze i zle ci się pracuje oraz pytania dotyczące dostępności w czasie świąt czy zmian nocnych.
Witam.Czy pociąg PKP InterCity bezpośredni relacji Toruń Główny-Zakopane może jeżdzić częściej nie tylko w okresie ferii i wakacji?I godziny przyjazdu do stolicy Tatr o tak późnej porze.Nie każdy posiada samochód by dojechać,a podróż pociągiem InterCity to przyjemność.Dziekuję.
Pociągi jeżdżą w tych terminach z powodu wlokącej się latami modernizacji linii do Zakopanego. Poza sezonem i feriami zimowymi linia jest zamknięta.
Czy mógłby ktoś napisać gdzie odbywają się szkolenia w Katowicach ? W czerwcu ponoć zaczynamy szkolenia..
(usunięte przez administratora)
do planu 100 powinno się odpowiednio odpowiednio dodać Bydgoszcz, jakiś Białystok, Kato przez wiedenkę, Kielce, Lublin i może jakieś dwa kółka do Łodzi. Co niektóre gwiazdy "dream teamu Siary" przypomniały sobie gdzie jest ich miejsce i trochę podnieśliby swój trakcyjny kunszt. Miałoby to również pozytywny wpływ na bezpieczeństwo jazdy gdyż całkiem spora grupa poznańskich słowików sygnalizacje kształtową to zna tylko z obrazaka (ten autobusowy specjalista od przepisów by się mógł w niektórych stacjach wykazać) jak również szlaki z blokadą inną niż SS to dla nich egzotyczna opowieść z III-go świata. Nowa śmietanka planu 100 ma ED160 i 161 oraz SM42 także czemu by tego nie wykorzystać uczciwie?
To że wywiesił grafik koguta to akurat bardzo dobrze. Takiego kombinatora i mąciciela świat nie widział. Ale oczywiście UKów umie zawsze się ustawić.
Każdy z nas chciałby mieć takie grafiki i kasę z takiego zatrudniania jak kogut solidarity miał 2 i 3lata temu (teraz też w ciemno można brać jego grafiki ) dzięki rybiemu oku tzw. układacz grafików i za wiedzą średniego nadzoru(ivu tak przydziela(ła) czy to ręczna robota była? ślad zostaje w systemie zdokładnoscią do sekundy kto co komu ii ile zatankował nic nie ginie) zresztą reszta pseudo działaczy też korzysta z super puli a motłoch robi resztę .jarcio już wrócił do łask po szlaku z autobusu i lewych wykazach?bo za mniejsze gafy reszta ma całą paletę kar.
Wy się tutaj tak kłócicie .lepiej byście napisali jak to jest za konduktora. Czy warto iść do intercity ? Jak jest z grafikiem ktoś może by się podzielił i napisał przykładowy jak to wygląda ! Bardzo proszę
Ile pustych godzin wyniosło szkolenie ludzi na sm42 którzy mogli być zatrudnieni w pociągach które gnały po kraju w pojedynkę generujac opóźnienia. czy to nie jest działanie na szkodę spółki gdy szkoli się nowych ludzi na trakcie spalinową wcześniej sztucznie powodując braki kadrowe poprzez nie obsadzanie pracowników mających trakcję spalinową przez długie miesiące a nawet powodując u wielu osób utratę tego taboru..karygodnym działaniem na szkodę firmy jest rownież postępowanie pseudo planisty rybiego oka w przypadku utrzymania kasowych szlaków raz na 12mcy ktory kieruje sie uprzedzeniami do wielu osób co grozi katastrofą w ruchu lądowym przejechaniami PH gdyż na każdej lini prowadzone są remonty i wszystko na gruncie ulega zmianie,liczne są przypadki pracowników którzy nie mają godzin świątecznych w grafiku a ten osobnik biurowy tłucze niedziele aż miło bo co buduje się i jemu potrzeba kasy a reszta niema potrzeb???może organ kontroli wewnętrznej ukruci wkoncu te praktyki nabijania kasy przez tego osobnika hama,gbura którego chroni mietki giętki mimo licznych skarg na tego typa od długiego czasu które zamiatanie są pod dywan. Milej lektury na majówkę ????
Mnie najbardziej dziwi sekcja warszawa gdzie słychać ile trzeba mieć doświadczenia żeby jeździć szybkie pociągi a tutaj gość tatunio nie zna prędkości manewrowych młodych ośmiesza wielokrotnie a sam nic nie umie 3 osiami wykoleić loka to trzeba być wybitnym maszynista . Jak on przechodził symulator ??? Egzaminy ???
Na ile może liczyć konduktor swiezo po kursie na rękę? I jak wyglądają zarobki na stanowisku kierownika pociągu?