Dzięki za info. Czyli jak jesteś pracowity i wykonujesz polecenia przełożonego ,masz szanse a umowe w scani .Jak wyglądają godz pracy, tzn są zmiany , czy jedna .Najważniejsze jak atmosfera wśrod pracowników można liczyć na jaką kolwiek pomoc. Pozdrawiam i dzięki info
Nie, nie zrozumiałeś, co napisałem. To czy jesteś pracowity i czy wykonujesz właściwie polecenia nie ma znaczenia na szybszą umowę scaniowską. Znaczenie mają kompetencje społeczne twojego lidera. Jeżeli ten rozumie, co ma wpływ na zadowolenie pracownika i jego w konsekwencji lepszą pracę to potrafi stanąć na wysokości zadania. Tyle tylko, że liderzy nie mają o tym pojęcia, bo to prości ludzie wyszkoleni w kręceniu kluczem. Oni są nauczeni nie myślenia tylko wykonywania poleceń i to właśnie jest jedną z przyczyn kiepskich relacji międzyludzkich i w konsekwencji rotacji pracowników. Liderzy nie mają pojęcia o asertywności, komunikacji interpersonalnej, są niekulturalni, co zresztą przejmują od niektórych majstrów. Nie potrafią przeprowadzić instruktażu, pokazu czy demonstracji na stanowisku pracy, bo nikt w korporacji nie zdaje sobie sprawy, że to podstawowe kwestie w nauce nowych kompetencji u nowozatrudnionych. A jednocześnie dokonują ocen kompetencji pracowników swoich zespołów To jest pięta achillesowa tej firmy.
Zgadzam się na dole z tobą o tym że lider kluczem potrafi kręcić tylko a nic nie nauczy jak sam się nie nauczysz
Witam. Pracuje w Scanii kilka lat. Moim zdaniem są dobre warunki i dobra płaca jak na Słupsk. Jak komuś się nie podoba to może się zwolnić?
No właśnie nie chodzi o to, aby się zwalniać. Scania to nie firma krzak tylko korporacja, od której nie tylko można, ale nawet trzeba wymagać standardów. Skoro ochrona środowiska jest ważna to, dlaczego nie człowiek? Jeżeli śmieci są ważniejsze od pracownika to efekty są widoczne, na co dzień. Twój argument o zwolnieniu się jest jak żywcem wyjęty z podręcznika dla menadżerów niższego szczebla z lat 90. Rotacja pracowników taka jak jest w firmie to nie tylko wzrost kosztów, ale przyczyna całego chaosu. Rotacja przybrała już takie rozmiary, że menagment przyzwyczaił się do sytuacji i uważa ja za naturalną. Cała organizacja przyjęła za naturalny tak duży ruch pracowniczy, że niemożliwym stało się skompletowanie kompetentnych pracowników na poszczególnych stanowiskach. To właśnie jest przyczyną chaosu, niezadowolenia i wtórnej rotacji na stanowiskach robotniczych. Gdzieś w tym wszystkim zagubił się duch organizacji. Brzoza z uwagi na barierę językową wie tylko tyle, co zostanie mu ujawnione. O nastrojach załogi nic, bo nawet rozmów międzypracowniczych nie jest w stanie zrozumieć. A menadżerowie nie mają odwagi powiedzieć, że pewnych barier nie są w stanie przeskoczyć
chyba przemawia przez ciebie obrona swojego własnego dobrze płatnego miejsca pracy na którym niewiele robisz. i chyba nie jest to robotnicze miejsce pracy
Witam ."Zielony" czy ty też byłeś zatrudniony przez randsat jeżeli tak, to po jakim czasie dostałeś umowe o prace
Nie mogę napisać po jakim okresie bo mógłbym się zdekonspirować. Nie mam pewności czy nie jesteś przypadkiem jednym z „menadżerów”. Powiedzmy, że sprawa umowy ma charakter umowny. Różne są okresy oczekiwania na umowę. Nie ma tutaj reguły. Wszystko zależy tak naprawę od lidera, który ma bezpośrednie przełożenia na majstra. Jak uzna, że pracownik jest bardzo potrzeby i warto zrobić mu dobrze to załatwia umowę. Jak lider ma …….., albo za kimś specjalnie nie przepada to nic nie załatwia i pracownik czeka aż minie mu czas jaki może być na umowie tymczasowej. Ogólnie w związku z trudną sytuacją na rynku pracy i dużą rotacją w ostatnim okresie czas oczekiwania na umowę scaniowską generalnie uległ skróceniu.
Pracowałem tam tydzień,uciekłem z tego obozu i to była bardzo dobra decyzja!!!
(usunięte przez administratora) z tamtad jak najszybciej każdemu polecam to co wszystko wymienione byli na górze że ręka rękę myje albo że nikt nie umie nauczyć ucz się sam to tak samo ja miałem plus lider arogancki , oraz pracownicy starzy (usunięte przez administratora) owalac tylko umia z liderem
![logo firmy](http://www.gowork.pl/media/cache/company_logo_profile_square_80/uploads/company_profile_image/2/f/c/2fcd31c8f7168ffadb6eb11f8ef253ee.jpg)
Z mojej obserwacji wynika, że znaczna część pracowników to mieszkańcy podsłupskich wsi z niskim wykształceniem oceniający współpracowników po samochodzie, jakim jeżdżą. Oczywiście wśród robotników są też osoby z większym potencjałem. Znaczna część pracowników szczególnie tych z nieco dłuższym stażem rozgoryczona jest niskimi wynagrodzeniami oraz chaosem panującym w firmie. Jest grupa pracowników, co, do których nie można stwierdzić, na czym polega ich praca, kręcą się i wałęsają w różnych miejscach bez celu. Wśród liderów zauważyć można tych o wysokim ciśnieniu na awans i upodobania do przesadnego posługiwania się standardami jak i tych, którzy rozwiązują problemy w sposób pragmatyczny. Wyraźnie widoczne jest bardzo umiejętne psychologiczne wpływanie majstrów na poszczególnych pracowników na różnych działach w celu połechtania ich ambicji i pobudzenia do rywalizacji. Wiadomo, że jak koń wyrywa do przodu to woźnica jest zadowolony. Stopień kradzieży przewyższa wszystko, co do tej pory widziałam. Kradzione są narzędzia, materiały, części. Liderzy przymykają na to oko, bo lider to taki niby kierownik na najniższym szczeblu, ale w żaden sposób nieumocowany możliwościami dyscyplinowania pracowników, niektórzy to prawdziwi słabeusze. Zastanawia mnie ile kradzieży jest wykrywalnych na bramie? Nie słyszałam o takim przypadku a przecież codziennie mnóstwo sprzętu wychodzi za bramę. Związki zawodowe, z którymi jeszcze nie miałam do czynienia wydają mi się raczej tylko listkiem figowym, dobrze spacyfikowanym przez menagment. Tak z ciekawości to proszę podanie stanowisk i stawek wynagrodzenia panów związkowców. Napiszcie coś na temat waszych spostrzeżeń, obserwacji i opinii.
dodam, że za komuny za jajka ludzie ze wsi kupowali posady i dyplomy różnych szkół. w scanii za jajka można dostać dobrą pensję
Ze Scanii odszedłem w połowie tego roku. Pracowałem w małej filii jednego z północnych oddziałów. Są plusy i minusy, których niestety jest więcej. Niestety Scania to typowa korporacja w której liczą się tylko wykresy i chore wizje ludzi którym utworzono niepotrzebne stanowika. Podstawowy pracownik jakim jest mechanik czy pracownik biura obsługi klienta to dla firmy śmieć. Ma robić żeby wyrobić norme. Praca pod presją czasu i w nadgodzinach to norma. Bardzo często naprawia się pojazdy metodą regenaracji części z najtańszych zamienników. Kolesiostwo kierownika z klientami doprowadza do tego że przyjmuje się poza kolejnością przed umówionymi posiadaczami Scanii auta innych marek. Pracownicy się irytują i klienci którzy byli umówieni a muszą czekać również. Problem z urlopami (podaje tylko na swoim przykładzie). Milion pytań po co ci urlop? a co się stało? a musisz? w końcu wypisz wniosek a ja się zastanowie. Zdarzają się problemy z urlopami okolicznościowymi, ojcowskimi ale im bardziej liżesz tym lepiej masz. W Scanii lubią lizustwo. W Scanii pracowałem prawie trzy lata, zarobki dobre jeśli są klienci i zapieprzasz jak dzik. Zatrudniani nowi pracownicy dostawali większe podstawy (około 300-400zł) niż moja po dwóch corocznych podwyżkach. Dużo by tu jeszcze pisać. Praca nie najgorsza ale patrząc na ogół to nie polecam.
(usunięte przez administratora) Randstad cały ! Za 20 dni dostalem więcej wypłaty niz za cały miesiąc gdzie jeszcze wchodza 37 nadgodzin i urlop platny , na papierku z wyplaty ze 2300 powino byc na czysto bez nadgodzin , za nadgodziny nie zaplacili mi ,dzownie z wyjanieniamy nie odbieraja ,mial byc wysłany numer do szefowej kadr i bawie sie w glucrhy telefon , Nie polecam ,jezeli chcesz bys dymany na hajs i robic za 4 to polecam
Cześć, z opinii wyczytałem, że raczej nie ma co liczyć na fajną atmosferę w pracy, ale nikt nic nie mówi o zarobkach. Czy mógłby ktoś podzielić się tym jak wyglądają zarobki netto np. dla nowego pracownika i powiedzmy po przepracowaniu dwóch lat ? Z góry dziękuję
na początek 3300-3500 brutto w zależności od kwalifikacji a potem to zależy jak głęboko wejdziesz w majstra
Dzięki za odpowiedź. Kurcze to co się ludzie tak ekscytują tą scanią jak w wielu słupskich zakładach płacą lekko ponad 3000 netto z dwoma sobotami. Jeszcze jakieś umowy tymczasowe ehh... Odpuszczę sobie. Pozdrawiam
Stało się, po blisko 2 latach pracy postanowiłem zrezygnować. Przyszedłem do firmy uważając, że to praca nie dla mnie. Ostatecznie spodobało mi się, czemu sam się czasem dziwiłem. Chaos plus trudności w komunikacji z liderem sprowokowały mnie do tej decyzji. Muszę z przykrością przyznać, że liderzy to najsłabsze ogniwo w scaniowskim łańcuchu. Kręcenie kluczem to zbyt mało, aby skutecznie zarządzać zespołem na tym najniższym szczeblu. Liderom brakuje kompetencji interpersonalnych, nie potrafią słuchać, formułować wniosków, wydawać poleceń tak, aby ich wykonanie nie wzbudzało oporu, wielu brak kultury i ogłady. Zauważyłem, że klika liderów i młodych, ale starszych stażem pracowników wprowadza zły klimat dla nowych pracowników, – czyli nowy pracuje, bo „musi się nauczyć” a reszta nie robi nic.
co do liderów to prawda, chamstwo,grubiaństwo i brak manier. dziwi mnie, że nikt z menegmentu nie zwraca na to uwagi bo wiem, że menegment zagląda tutaj i czyta
Scania Słupsk to firma ciesząca się opinią „dobrej firmy”, czyli dobrego miejsca do pracy. Jest to opinia historyczna, prawdą jest, że Scania w przeszłości była pożądanym miejscem pracy z uwagi na dobre wynagrodzenia oraz organizację pracy. Aktualnie opinia ta jest nieaktualna. Firma nie płaci lepiej niż inne, organizacja pracy to pięta achillesowa. Scania nie zatrudnia bezpośrednio tylko przez agencję. Bolączką firmy jest kiepski menagment, czyli kierownictwo doprowadzające do tego, że firma podjęła się zleceń nie mając pokrycia w mocach produkcyjnych, czyli ludziach a w zasadzie ich rękach do pracy. Stąd właśnie problemy organizacyjne, słabe płace i ogromna rotacja pracowników.
sprawa jest prosta - jeśli jesteś koniem, to to jest praca dla ciebie... zatrudnia tylko Randstad, Scania przyjmuje dopiero po 12-18 miesiącach, harówka to jest mało powiedziane, to jest kierat... na początek szkolenie, eleganckie bo prosto ze Szwecji, ale na tym się kończy, bo to nie jest firma Scania, tylko SCANIA POLSKA!!! przez tydzień słyszysz tylko o bezpieczeństwie pracy, zasadach które wyznaje firma, środkach ochrony osobistej, a potem trafiasz na linię produkcyjną i jest masakra!!! narzędzia pamiętają chyba, jak prezydentem Polski był jeszcze Wałęsa, mógł nawet na nich jeszcze pracować w stoczni... strach to brać do ręki, wszyscy młodzi trafiają na najgorsze stanowiska, ale na szkoleniu mówią ci przy każdej okazji, żeby się nie zrażać, bo jak będzie ci ciężko, to możesz bez problemu poprosić o przeniesienie na inne miejsce - tak zrobiłem, bo trafiłem na stanowisko związane z używaniem głównie siły fizycznej, a jestem dobry w czymś wymagającym zdolności manualnych i usłyszałem, że albo robię tu gdzie jestem, albo mogę się zwolnić... to się zwolniłem, nawet do końca dnia mi nie pozwolili dopracować, chociaż chciałem, bo nie planowałem zostawić chłopaków z którymi pracowałem w środku dnia... ogólnie odradzam szczerze, bo to jest nie praca, tylko wyzysk... w Szwecji by to nie przeszło, ale przecież jesteśmy w Polsce, zamknij mordę i do roboty, albo wypad... z grupy, z którą byłem na szkoleniu, z tego co wiem, prawie nikt już nie został, a ci co jeszcze robią, szukają innej pracy...
Do dzis nie moge pojac kto zmusza pracownikow do pracy po 11 godzin? Czy trzeba zostawac i robic nadgodziny skoro wedle prawda nikt nie ma przymusu ich robic?
UWAGA UWAGA DO WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ PRACOWAĆ W SCANI! Jeżeli pracowałeś na narzędziach typu wiertarki wkrętarki flexy nitownice itp, masz pojęcie trochę o technice, to dasz radę. Jeden dostanie gorszą pracę np montowanie jakichś podzespołów, drugi układa kable albo płyty podłogowe. Jeżeli nie masz pojęcia o narzędziach, szkoda czasu waszego i naszego. Nauczyć się można wszystkiego, a i tak uciekają młodzi po tygodniu pracy, także , zastanowić się dwa razy
potencjalnych chętnych raczej nie zachęcam, bo na lokalnym rynku pracy jest sporo atrakcyjniejszych firm. Scania jest w stanie upadku organizacyjnego, starzy wieloletni pracownicy poupychani na stanowiskach lekkich. nowi zatrudniani przez Randstadt idą na pierwszą linię najcięższych prac. tempo pracy podkręcają już od najbliższego poniedziałku, bo przecież polski robotnik będzie pracował jak nakręcony robot podczas gdy szwedzki rozpocząłby strajk. demoralizujący system zarobków. przyjęci w lipcu 3300, przyjęci we wrześniu 3530 w wszyscy tak samo zasuwają. w ostatnim okresie z 22 nowych pracowników pozostało kilku, reszta rezygnowała już w trakcie szkolenia wstępnego.
Na dużym portalu z ofertami pracy, znalazłam ogłoszenie od SCANIA POLSKA. W tej chwili, do oddziału w Słupsku poszukiwany jest mechanik samochodowy. Należy posiadać prawo jazdy kat. B, ale dodatkowym atutem będzie też C i E. Mile widziane będzie doświadczenie w pracy na tym stanowisku. Czy któryś z pracowników, mógłby podpowiedzieć czy warto się starać o tą pracę? Jak najlepiej przygotować się do spotkania rekrutacyjnego?
Pracuję tam 12 lat, takiego syfu jeszcze nie było. Praca po 11 godzin od poniedziałku do czwartku, kołchoz i (usunięte przez administratora) w jednym. Majstrowie zero kompetencji, kolesiostwo i rodzinne powiązania. Kto się ustawił, ten ma ok. SZCZERZE NIE POLECAM!!!!!!!
@Anty*** a dlaczego tak postąpiłeś? Czy możesz rozszerzyć swoją wypowiedź i napisać co skłoniło Cię do rezygnacji z pracy zaledwie po tygodniu? Podziel się, proszę, z nami swoimi doświadczeniami, będą to cenne informacje dla osób, które chciałyby wysłać do SCANIA POLSKA swoje dokumenty aplikacyjne.
Pracowałem w tej firmie tydzień po czym odfałem przepustkę i uciekłem jak z obozu !
@Były pracownik a jaki rodzaj umowy jest podpisywany z pracownikami przez SCANIA POLSKA? Czy nadgodziny są obowiązkowe? Jak często się zdarza sytuacja, że trzeba zostać po pracy? Takie informacje są bardzo istotne dla osób, które rozważają wysłanie tam swoich dokumentów aplikacyjnych.
Witam. To ile z nadgodzinami można na ręke wyciągnąć jako monter bo zastanawiam się nad zmianą pracy
Wprowadzcie dwie zmiany i problem rozwiązany skonczył się wyzysk pracownika
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Scania Production Słupsk S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Scania Production Słupsk S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 49.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Scania Production Słupsk S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 35, z czego 2 to opinie pozytywne, 19 to opinie negatywne, a 14 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Scania Production Słupsk S.A.?
Kandydaci do pracy w Scania Production Słupsk S.A. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.