brak logo

MAgro Inernational

Rybnik

Opinie o MAgro Inernational

Samuel 2010-12-19 21:49:16
Niestety własciciel pewnie ma inne sprawy na głowie niż zajmowanie się kwestią salonu audi w Rybniku. Manager z tego co piszecie robi co mu się podoba a pracownicy boją się cokolwiek powiedzieć głośno z obawy przed utratą pracy. Jak ma się managera, do którego nie ma szacunku to trzeba go po prostu spacyfikować. Tym jednak musi się zająć ktoś wyzej. Pracownicy muszą się zjednoczyć i walczyć o swoje. Firma jednak liczy pewnie na to , że przyjda nastepni posłuszni, tzw . świeże mięso. Pytanie tylko czy dadzą managerowi więcej faktur bo może być jeszcze gorzej. Lepiej moim zdaniem szlifować diament , który juz się ma w ręce a nie brać bez przewy coś nowego. Pamiętaj managerze Audi że diamenty mogą Ci się skończyć. Mam wrażenie że tak się właśnie dzieje. Ale wszystko wskazuje na to , że do emerytury nie dotrwasz w tej firmie. Żal i wstyd.
anonimowa 2010-12-20 17:27:19
manager Audi w Rybniku to tak (usunięte przez moderatora) przerost formy nad trescią ze szkoda gadac-jest absolutnie przyspawany do fotela i nic go na razie z tamtad nie ruszy -nie robi nic konstruktywnego i sensownego dla swoich ludzi,wyrecza sie wszystkimi którzy znajda sie w jego zasięgu wzroku.Ludzie opamietajcie sie i zrobcie cos z tym bo on was zniszczy-wasze marzenia o fantastycznej pracy niezlych zarobkach przez tego czlowieka zmienia sie tylko w ciagly stres o to ile i dlaczego tak malo, a nie o to w tym biznesie chodzi.manager powinien pomagac a nie przeszkadzac w pracy.byłam tam troche i i byłam zadowolona ale nie wiem kto i po co powolal go na to stanowisko,powinien zajac sie swoim biznesem to wtedy zobaczylby jak to jest zrobic cos dla siebie zeby zarobic a nie siedziec na [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] i doic z innych ile sie da.zastanowcie sie nad tym co jest dla was wazne.ktos musi zrobic tam porzadek tylko kto????i w jaki sposób???macie jakis pomysl.(usunięte przez moderatora)
1
StackaM 2010-12-23 14:01:29
Bardzo się cięszę kiedy widzę kolejne wasze opinie. Zapraszam każdego kto ma cos do powiedzenia na temat firmy Magro a przede wszystkim na temat pracy lub współpracy z "Pajacykiem". Odezwijcie się. Może zanim wejdą holendrzy z KPI ktoś wcześniej zrobi porządek. I stanie się to własnie dzięki wam. (usunięte przez administratora)
Samuel 2010-12-27 12:40:32
Manager Audi gada ciągle o klasie premium i prestiżu pracy w salonie. Niestety zarobki są kiepskie bo większość zarobku idzie do Kulczyk Tradex i do kieszeni firmy. Sprzedawcy dostają grosze za sprzedaż. Z leasingu i kredytu , który jest niekorzystny dla klienta a więc opłacalny dla firmy, sprzedawca dostaje śmieszne pieniądze. Podstawy są nie na klasę premium. Możesz mieć certyfikat i naprawdę niezłą sprzedaż a i tak kiepsko zarobisz. Z drugiej strony co sprzedawać jak na placu nie ma samochodów.
anonim 2010-12-30 15:28:07
I stało się.
Manager Audi pozbył się ostatniego lojalnego pracownika. Kolejny będzie niestety sam manager. Czy Tobie naprawdę się wydaje że te zmiany spowodują poprawę sytuacji w salonie Audi? Nie sądzę.
Nikt już nie wierzy w lepsze jutro pod Twoim przewodnictwem. Kolejni sprzedawcy też odejdą. Muszą Cię tylko trochę lepiej poznać.
Do tej pory nie potrafię zrozumieć dlaczego tak długo udało Ci się utrzymać na stanowisku. Dajesz d? Bo raczej nie chodzi o Twoje umiejętności przywódcze.
hehe 2011-01-03 20:11:47
Gratuluje wyrzucenia ostatniego pracownika z doświadczeniem teraz jest trzech sprzedawców Audi najstarszy ze stażem 1 miesiąca ani jeden z certyfikatem, Klient przyjdzie kupić Audi a dostanie Kia nie ujmując marce Kia.
klient 2011-01-04 09:26:47
To jest farsa. Już raczej nie kupię samochodu w tym salonie. Gdzie jest ( usunięte przez administratora ) do jasnej cholery? Był świetnym sprzedawcą.
ninja w różowej kominiarce 2011-01-04 09:53:45
Proponuję wysłać mailing do klientów, którzy mieli z Wami styczność podczas pracy w salonie. Dwie informacje w takiej korespondencji widzę jako konieczne - 1-wsza: gdzie obecnie pracujecie, 2-ga: dlaczego nie pracujecie juz w Magro (tutaj link do komentarzy gowork). Jeśli ktoś ma wątpliwości, że to działa to je rozwieje. Klienci odpisują i nierzadko rezygnują z zamiłowania do reprezentowanej przez nas onegdaj marki. Co ciekawe im bardziej zamożny klient - tym bardziej szczera odpowiedź i wyrazy lojalności względem Was jako sprzedawców. Sprawdziłem, polecam.
StackaM 2011-01-04 12:39:13
Pracuję, ale na razie nie przekazuję informacji gdzie. Mam zamiar zmienić salon na inny ale oczywiście Audi. Główny powód rozstania z Magro dotyczący wszystkich sprzedawców, którzy odeszli w ostatnim czasie lub też na własne życzenie zostali odsunięci, to rzecz jasna współpraca z managerem Audi. Nie był dla nas podporą i nie stał za nami murem, kiedy tego potrzebowaliśmy. Wręcz przeciwnie, bojąc się o swoją dupę, robił wszystko żeby nam zaszkodzić. Teraz my mu zaszkodzimy. Będzie o nas pamiętał bardzo długo. Szkoda tylko klientów, którzy zostawiali w Magro kupę pieniędzy tylko dzięki ciężkiej pracy handlowców i ich profesjonalnej postawie. Szacunek dla wszystkich klientów salonu Audi w Rybniku i podziękowania za współpracę i niejednokrotnie słowa otuchy. To dawało nam siły do działania w waszym interesie. Wobec was zawsze będziemy lojalni. Wobec Magro już raczej niekoniecznie. A szoda.
zakochany mozart 2011-01-04 12:56:49
Nomy 2 Ci nie polecam. Płacą jeszcze mniej (tak wiem - trudno w to uwierzyć) niż Magro. Są pewne plusy (np brak konkurencji w postaci profesjonalnej obsługi), ale to i tak stosunkowo za mało, żeby myśleć o "przeprowadzce". Zalecam rezygnację z marki premium na rzecz czegoś co sprzedaje się naprawdę dobrze i stwarza możliwości duplikacji dochodu. Ford, Kia, Honda. Z tego co wiem Jkk poszukuje pracowników. Nie trzymaj się segmentu za wszelką cenę, tylko stracisz.
StackaM 2011-01-04 13:01:11
Dzięki za info. Pracuję właśnie w tym segmencie i raczej nie będzie kłopotów ze zmianą miejsca zatrudnienia.
ziomek 2011-01-04 14:10:07
Nie rozumiem postepowania zarządu magro ...Dział Audi w Rybniku miał przez długi czas pierwsze miejsce w "badaniu satysfakcji klientów ", "tajemniczy klient "również wypadał bardzo dobrze( zasługa pracowników działu ) F( usunięte przez administratora )hahahah) Biedni Ci klienci , kiedyś potrafili nawet z Gdańska przyjechać do salonu w Rybniku aby kupić samochód . Teraz nie wiem na co moga tam liczyć bo na pewno nie na profesjonalną obsługę . Było pięciu certyfikowanych sprzedawców . Nie ma nikogo . Ale jest ( usunięte przez administratora ). Naprawdę szkoda tego salonu . Jest menager działu Samochodów uzytkowych( usunięte przez administratora ) godny podziwu facet -. Potrafi dobrze zarzadzic działem tych samochodów , nie wyręcza sie praciwnikami i pozatym jest wporzadku facetem i kumplem w pracy . Gratulacje ( usunięte przez administratora ) , że jesteś sobą !!!!!! Niech inni biora z Ciebie przykład !!!
StackaM 2011-01-04 15:36:52
To prawd( usunięte przez administratora ) jest świetnym managerem. Na szczęście dla chłopaków na dostawczych nie poddał się negatywnym wpływom zmanierowanych oszołomów i gogusiów. ( usunięte przez administratora ) powinien brać z niego przykład. Osobiście czekam na moment jego rozstania z Magro. To będzie przełomowy dzień dla firmy. Wreszcie Ci , którzy mają z nim kontakt odetchną z ulgą.
anonim 2011-01-05 15:07:57
Ktoś życzliwy powiedział, że manager Audi ma przyzwolenie zarządu na takie ruchy. Gdyby było inaczej to jego już by nie było w Magro a to oznaczałoby , że pracownicy mają rację. Jak wszystko się uspokoi to się go i tak pozbędą, ( usunięte przez administratora ) Prędzej czy później przyjdzie na niego kolej. Swoją drogą manager zapomniał , że też zaczynał swoją karierę jako sprzedawca , więc powinien umieć wczuć się w rolę swoich podwładnych a nie ich gnoić. Nie jest powiedziane , że aby utrzymać się w Magro, nie będzie musiał się nieco zdegradować. Wtedy inni mogą go gnoić a to boli.
anonim 2011-01-07 10:30:40
w Magro już od prawie roku wszyscy wiedzą , że( usunięte przez administratora ) , aby te zmiany pociągnęły za sobą zmiany także w sferze personalnej. Rozumiem , że nie macie motywacji do pracy , bo kilka osób przyklejonych do swoich stołków przestało traktować was poważnie. Bądźcie dobrej myśli. W strukturach KPI może po prostu nie być miejsca dla tych ludzi. Czas pokaże.
klient audi 2011-01-13 15:29:39
Kto teraz będzie ze mną rozmawiał tak sympatycznie jak Pan ( usunięte przez administratora )I kto będzie częstował tak świetną kawą jak ( usunięte przez administratora )eśli odeszli to znaczy , że mieli jakieś powody. Jeśli ich zwolniono to popełniono karygodny błąd. Osoba odpowiedzialna za to co się dzieje powinna się wstydzić. Przecież Ci nowi panowie raczej się nie nadają. W tym roku mam zamiar zakupić kolejne Audi , ale zdecyduję się raczej na zakup u innego dealera. Przykro mi. Moi znajomi też się wstrzymają z zakupem w salonie Magro.
anonim 2011-01-13 16:38:12
Niestety firma, a raczej kadra zarządzająca pomino tak wielu szkoleń jakie odbyła z zakresu zarządzania nic z nich nie wyniosła... a szkoda, bo teraz bardzo na tym straci.... A ludzie (pracownicy) w Audi są (a raczej byli) naprawdę zgrani i potrafili stworzyć klientowi bardzo miły klimat, jednak firma uważała inaczej..., więc mam przynajmniej taką nadzieję, że dostaną to na co zasłużyli.
klient Audi 2011-01-13 16:40:34
Przepraszam za pomyłkę. ( usunięte przez administratora ) pracuje w Magro. Jednak dla samej kawy nie będę przyjeżdżał do salonu.
klient audi 2011-01-13 16:58:15
Kupując samochód takiej klasy jak Audi czy BMW my klienci oczekujemy profesjonalnej obsługi na najwyższym poziomie. Takiej obsługi mogłem być pewny zawsze kiedy na salonie byli Panowie :( usunięte przez administratora )le kilka miesięcy temu wszystko się jakby załamało. Nie wierzę , żeby nagle Panowie zmienili swoje charaktery. Coś musiało być przyczyną tej nagłej zmiany. Skoro większość opinii negatywnych jest w kierunku zarządu firmy i szanownego ( usunięte przez administratora ) wnioskuję że właśnie to jest przyczyną całego problemu. Sam wiem , że nie zawsze dobrym rozwiązaniem jest zmiana na dole . Czasami trzeba popatrzeć też do góry. Lawiny spadają raczej ze znacznych wysokości i myślę że ta lawina pociągnie także ofiary stojące na samym szczycie.
Robert "Maryjusz Kałamaga" Harnaś 2011-01-21 15:43:48
Teraz macie
wszyscy pozamiatane.Wiem co z Wami zrobię.Dostaniecie to na co zasłużyliście :)
anonimowa 2011-01-22 21:03:43
stackaM-po co i dlaczego ty sie tak tym wszystkim podniecasz???wyobraz sobie ze nie trzeba miec intelektu na poziomie 168 IQ zeby stwierdzic jaka skrzynia jest w samochodzie i taka wiedzę mozna zdobyc po 20 min wystarczy przeczytac zapytac itd itp-nie musisz pisac o braku wiedzy po 9 czy 10 mcach pracy bo sam tyle przepracowales no moze troche wiecej.jesli nie zorientowales sie dlaczego zostales usuniety z firmy to zastanow sie i postaw jako klient ktory chce u ciebie wydac pol miliona złotych na A8-przychodzi a ty w brudnym garniturze smierdzacy fajami na kilometr z brudnymi paznokciami no i wiele moglabym jeszcze pisac...twoje podniecanie sie tym wszystkim w mojej opinii to tylko uzalanie sie nad sobą pt "dlaczego mnie zwolnili kurde a tak mi tam było fajnie" no kur.. sorry ale takie jest zycie praca jest a na drugi dzien jej nie ma bo manager z audi zdecydowal ze lepiej bedzie zeby wymienic zespol bo nie mieliscie sprzedazy albo mieliscie ale na malym poziomie,przyznaj sie przed lustrem czy warto....
1
koleżanka 2011-01-24 08:47:01
Znam ( usunięte przez administratora )od dawna. Anonimowa chyba nie wie co mówi. A jak nie wie to niech się nie odzywa. On już od dawna wiedział ,że nie będzie pracował w Magro dłużej niż do końca 2010. Robił wszystko żeby tak się stało. Nie sprzedawał bo nie miał na to po prostu ochoty. Anonimowa siedzi sobie pewnie w biurze i popija kawkę. Rąk to nigdy sobie pracą nie zbrudziła.
StackaM 2011-01-25 15:59:29
Chciałem wszystkich za swoje nierzadko gorzkie słowa pod adresem Magro przeprosić. W gruncie rzeczy uważam firmę za bardzo dobrego pracodawcę. Żałuję, że rozstaliśmy się w takiej atmosferze i dzisiaj patrząc wstecz jest mi przykro, że nie jestem już pracownikiem salonu w Rybniku. Gdyby była możliwość rehabilitacji, chętnie z niej skorzystam. Jeszcze raz bardzo przepraszam, w pierwszej kolejności managera audi Jacka i jego uroczą małżonkę Dominikę, dalej Roberta J i kolejno wszystkich tycch, których moja wypowiedź mogła dotknąć. Jeśli mogę Wam to jakoś zrekompensować - wiecie gdzie mnie szukać. Życzę Wam sukcesów. Szczerze.
marcin stacha 2011-01-26 10:09:02
Czytam te przeprosiny kolejny raz. Jestem naprawdę rozbawiony. Pozdrawiam Magro zza kupy kamieni z uśmiechem na twarzy.
anonim 2011-01-26 13:44:04
Też o tym pomyślałem.
anonimowa 2011-01-28 08:23:25
( usunięte przez administratora ) co sie dzieje?
anonimowa 2011-02-02 14:34:14
Ponoć sprzedawcy na Audi mieli zlecone wystawienie lewych zamówień i faktur na styczeń. Czy macie jakieś info bo ja nie mam nic pewnego?
dj jack 2011-02-07 13:43:27
nic takiego nie mialo miejsca. pracuje sie tu super. przelozeni nie maja tak chorych pomyslow. w magro jest idealnie.
anonim 2011-02-08 12:43:16
To jakaś bzdura. W Magro jest do kitu. Audi się tam nie sprzedają bo nie ma kto sprzedawać i co sprzedawać. A przełożeni mają tam różne głupie pomysły. Na pewno coś jest na rzeczy, jak wypływają takie informacje.
anonim 2011-02-09 11:06:40
Słyszałam od znajomego , który pracuje w Magro , że to prawda. Potwierdził informację o lewych zamówieniach. Ponoć sprzedawca mu tak powiedział. O tym nawet nie powinno się myśleć i nieważne czy to prawda czy nie. Żenada.
dj jack 2011-02-09 14:29:15
to sa jakies bzdury straszne. wszystko tylko slyszalem od kolegi, ze ktos mu powiedzial, ze uslyszal w magro itp... moja babcia widziala ufo i co z tego? w magro jest naprawde fajnie. kto tu nie pracowal ten nie wie.
anonim 2011-02-12 15:00:14
Ja pracowałam w Magro. Było strasznie. Ludzi traktuje się jak tanią siłę roboczą.
anonim 2011-03-07 13:41:38
Kto może niech omija Magro wielkim łukiem. Powiedzenie "Tonący brzytwy się chwyta" najlepiej określa działania tej firmy. [usunięte przez moderatora] próbuje odkupić udziały od Tradexów , ale nie ma kasy. ( usunięte przez administratora ) Sprzedawcy w odwecie nie sprzedają samochodów tylko się obijają. Audi w Rybniku to już właściwie historia lub jak kto woli imitacja tego co było choćby nawet w zeszłym roku.Obecnie sprzedawca skacze jak małpa dookoła klienta i nadrabia tym całkowity brak wiedzy na temat samochodów, które sprzedaje ( a raczej nie sprzedaje) .Gdyby nie serwis to klientów nie byłoby wcale. To dobry moment dla pracowników , aby szukać zatrudnienia gdzie indziej. Statek tonie , więc miejcie przenajmniej tyle instynktu ( usunięte przez administratora )
anonim 2011-04-23 09:10:22
kolego pracowałem w tym [usnięte przez moderatora] i powiem ze gorzej trafić nie mogłem pracowników ( usunięte przez administratora )zawsze najgorszy a prawda taka ze jak by nie my to firmy dawno już nie ma bo kto robi pieniądze jak nie serwis.Jedyna( usunięte przez administratora )niech jak najszybciej to przejmie i do ( usunięte przez administratora )
anonim 2011-05-25 14:13:50
Cześć wszystkim.
Długo mnie tutaj nie było. Jak widzę wiele się zmieniło w Magro. Cieszy że na jeszcze gorzej. Przykre jednak , że kolejni pracownicy odchodzą lub są zwalniani. Z firmy o głębokich tradycjach zostały tylko zgliszcza i to z winy[usunięte przez moderatora]. [usunięte przez moderatora], który faktycznie nie nadaje się do prowadzenia interesów ( dodatkowo nie wiadomo komu patrzy na ręce) , nie ma żadnych sentymentów i tnie jak przecinak firmę na drobne kawałki. Idzie mu to tak dobrze jak kuli do wyburzania budynków. Gratulacje MAGRO. Niestety nigdy się nie otrząśniecie i nie przyznacie do błędu.
xxx 2011-07-04 16:16:07
Plotki o falszywych zamówieniach to jakieś spiskowe teorie. Dajecie się wciągać w dealerską wojnę na górze. Magro to dobry salon , pracuje się tam jak w każdym dobrym salonie i się nie grymasi.
anonim 2011-07-24 20:46:16
Nie prawda to pisze pracownik bo Magro to dobry salon, prznajmniej mi się tam dobrze robi, a fałszywe zamówienia to jakieś plotki, no chyba że masz inne doświadczenia w tej kwesti kolego.
1
były pracownik 2012-02-20 01:15:23
magro to juz przeszłość, dopóki Pan Jasikowski był właścicielem było ok ale teraz to magro jż spadło na psy pozwalniali dobrych pracowników zastępując ich ludźmi bez pojęcia o tym co robia. Drogi kliencie lepiej oddaj swój samochód do nomy 2 niż do tego [usunięte przez moderatora] brak wyspecjalizowanego personelu!!!!!!!
anonim 2012-04-17 22:14:31
Są w Magro ludzie którzytam długopracują więc ich nie obrażajcie!!!!!!!!
ar 2012-12-27 23:38:15
podejrzewam że jak by magro było dalej prowadzone przez pana Mirka to całkiem inaczej by to wyglądało a tak to jak to widzi to sie pewnie w grobie przewraca jak jego cieżko zbudowana firma lega w gruzach
loob 2013-12-04 09:42:08
Teraz nazywa sie to Porsche Rybnik i dalej istnieje
k 2013-12-16 18:53:51
a wogóle pisze się przez "ó" ;)
obserwator 2015-01-04 16:14:30
Odpowiem użytkownikowi 908 na pytania w powyższym poście:pracownik NIE jest promowany.Jeśli chodzi o zarobki, to mogę mówić tylko za siebie:jest ok, więcej się na moim stanowisku w innych firmach nie dostaje. Pracownik oceniany jest po tym jak wysoki słupek w excelu wygenerowały jego wysiłki. Program szkoleń -wypasiony. Ale co z tego, jeśli wyszkolonego, doświadczonego pracownika, który zna firmę od fundamentów wyrzuca się po kilkunastu latach na zbity pysk bez jakiegokolwiek merytorycznego powodu.Rozwój zawodowy? nielicznym udaje się awansować, ale to nie wychodzi im na dobre jako ludziom. Jeśli kogoś awansują, to wcześniej piorą mu mózg i z fajnego kumpla/kupeli robi się plastikowy pajac pociągany sznurkami, z lodowatym sercem. Własne pomysły i rozwiązania??? HA, HA, HA, za takie coś się wylatuje. Zwłaszcza jeśli pomysły pracownika okażą się lepsze niż kierownictwa.Ostatnio dla firmy liczy się żeby pracownik był nowy, tzw. "świeża krew" bo..... można mu zapłacić mniej, niż temu, który już coś potrafi.
4
lottomat 2015-06-07 15:25:08
ale stękacie... Auta są ok, a ludźmi się przejmujecie jak politycy przed wyborami.
. 2015-12-03 23:14:52
Jak bardzo poprawiły się warunki zatrudnienia? Chyba jak bardzo sie pogorszyly? Haha... Po wielkich i ciezkich przeprawach z trudem udalo sie obrońic te ktore byly i na dodatek od paru lat stoja w miejscu. Ludzie co wy myslicie ze wielkie porsche przyszlo zeby wam zrobic super warunki i zarobki? To jest wielka korporacja ktora weszla na polski rynek po to zeby na waszych garbach trzepac kase i placic jak murzynom dla osiagniecia swoich celow i zyskow. Moze dobrze to oni traktuja pracownikow u siebie bo tam jest inna kultura, ale tutaj przy wyscigu szczurkow polaczkow...
1
. 2015-12-10 21:22:29
Z tego co wiem.... Gdzies slyszalam.... Bla bla bla... Ja nie slyszalam tylko doswiadczylam na wlasnej skorze. Ale jak zwykle najwiecej wiedza Ci co tam nie pracuja.
. 2016-01-07 20:48:39
Finansowo tak samo jak przed Porsche, socjalu typu premie swiateczne zero, totalne zero, 12 wyplat w roku i wszystko, a zalogi zwolniono srednio polowe, wiec kazdy statystycznie roboty ma x2. Ot i Porsche, korporacja w najgorszym mozliwym tego slowa znaczeniu. Slupki, slupeczki, wykresy, raporty, czlowiek nie liczy sie wcale.
1
ziomuś 2016-04-22 11:48:10
Firma wypłacalna i nie pamiętam sytuacji by przelew na konto by spóźniony nawet o jeden dzień. Kiedy dzień wypłaty wypada w niedzielę to w piątek masz już kasę na koncie. Zaznaczam ze pracuje tam już kilka lat.
adam szef 2016-05-04 19:00:19
Piękna z zewnątrz a od zaplecza lipna i tandetna. Szkoda gadać. Wypłaty i owszem na czas. Ale co to za wypłaty. Od kiedy Porsche przejęło firmę, 9 na 10 z nas używa słowa Porsche jako wulgaryzmu. Na szczęście owej wspaniałej korporacji podziękowałem i żałuję że dopiero teraz bo zmarnowałem kawał życia. Zadowalał mnie prestiż i przepych szefów. Głupi ja.
1
hejo 2016-05-10 10:19:09
A wiadomo czy u nich wypłata jest na czas? W sumie wynagrodzenie o czasie zawsze się przyda pracownikowi.
Zostaw swoją opinię o MAgro Inernational - Rybnik
test
UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie MAgro Inernational