Po przeszło półtora roku odszedłem z Payability, zdecydowałem się napisać swoją opinię, gdyż uważam, że większość wcześniejszych skrajnie negatywnych opinii jest mocno przerysowana. Piszę z perspektywy zespołu Data Engineering / Data Science. - środowisko pracy jest bardzo dynamiczne, ma to swoje plusy i minusy. Z jednej strony jest bardzo ciekawie, ciągle się coś dzieje, dużo się można nauczyć ale z drugiej strony irytujące mogą być częste zmiany planów. Co kto lubi. - płaca jest konkurencyjna a to też oznacza, że jest sporo mocnych osób - zarządzanie/planowanie jest bardzo ad-hockowe, część projektów, która była "top priority" 3 miesiące temu w momencie dowiezienia jest już nieistotna i okazuje się, że nikt z danego np. modelu już nie chce korzystać. Dla wielu osób jest to bardzo demotywujące. Główna wina tego stanu rzeczy moim zdaniem leży po stronie managementu w stanach. - stack jest dość zaawansowany, większość modeli jest oparta na sieciach neuronowych (RNN, CNN, MAtt, etc.), problemem jest bardziej ich adaptacja po stronie biznesowej - w danych trochę (usunięte przez administratora) jak wszędzie, aczkolwiek trzeba przyznać, że od jakiegoś czasu jest spory nacisk na poprawę - rotacja jest duża - w moim przypadku nadgodziny były rzadkością i zawsze z własnej woli - ze wszystkich moich prac (4), bezsensownych spotkań tutaj miałem najmniej - argument o "warszawce" jest komiczny, ludzie jak wszędzie przy czym większość jest z Katowic :) - cała praca jest zdalna przez co relacje między ludźmi w moim odczuciu są bardziej płytkie
(usunięte przez administratora)
A czy prócz wypłaty są też jakieś premie? Czy tylko te nadgodziny? Organizują jakieś integracje żeby było lepiej w zespole?
Właśnie dołączyłem do Payability jako manager i jestem szczerze zadowolony. Proces rekrutacji, w moim przypadku, był długi, wieloetapowy, ale prowadzony w sposób merytoryczny, zupełnie szczery i otwarty. Podczas podejmowania decyzji o dołączeniu do Payability, zapoznałem się z opiniami na tej stronie. Rozmawiałem na ich temat z osobami mnie rekrutującymi i otrzymałem szczere odpowiedzi. Niektóre z problemów wcześniej opisanych znajdują odbicie w rzeczywistości i mogę powiedzieć, że wynikają w dużej mierze z obecnej fazy rozwoju firmy. Firmy, która właściwie jest jeszcze start-up’em, gdzie procesy i zachowania dopiero się kształtują. To daje duże pole do rozwoju, eksperymentów, ale też niedociągnięć i porażek. Zdecydowałem się na dołączenie do Payability ze względu na ludzi tu pracujących i tworzoną przez nich szczerze przyjazną atmosferę. Mam nadzieję, że szybko znajdę dla siebie odpowiednie miejsce w społeczności Payability i że wspólnie uda nam się wyjść z fazy start-up’u i stać lepszą firmą. Tymczasem zachęcam wszystkich czytelników, którzy się wahają, ale też byłych pracowników, do bezpośredniego kontaktu. Zapewniam, że wszystkie uwagi, są omawiane i brane pod uwagę jako materiał do nauki w celu dalszego rozwoju.
Pracuję jako programista od ponad 13 lat. Nigdy na swojej drodze nie spotkałem firmy, która działałaby tak źle jak Payability. Jestem zdumiony, że w obecnych czasach może działać coś takiego. W zasadzie można napisać, że są to dwie firmy: USA (szefostwo) i PL (robotnicy). Decyzje "na górze" podejmowane są chaotycznie i bez przemyślenia przez jedną osobę. Presja jest ogromna. Atmosfera w pracy to jakaś masakra. Agile i SCRUM jest na żenująco niskim poziomie. Pracownicy liczą jakieś punkty za zrobione zadania, co skutkuje zachowaniami w stylu: "nie pomogę, bo nic nie będę z tego miał". Przełożeni choćby mieli szczere chęci i chcieli coś naprawić to i tak nic nie mogą zrobić, bo USA postanowiło inaczej. Ogólnie masakra jakaś i mega odradzam, chyba, że ktoś jest znudzony pracą w normalnej firmie i chciałby zobaczyć coś wyjątkowego :D
W ogole da sie zauważyć ze rynek rekrutacyjny rządzi sie swoimi prawami. W pewnej firmie, w której rekrutacja była w ogóle confidential, przez rok nie dawali znaku życia uważając ze “jestem w procesie”. Sic! W innej prosząc o feedback usłyszałem, ze dają feedback tym tylko kandydatom, którzy sie zakwalifikowali do “finału”. Z kolei w Payability sprawa zakończyła sie pozytywnie w ciagu 2 tygodni, głównie dzięki szefowej działu HR, także Tutaj podziekowac za sprawność.
Nie polecam nikomu kto nie chce tracić czasu na firmę pomyłkę. Atmosfera tak gęsta że można kroić nożem, od początku można wyczuć konflikt na styku działu technologicznego w Polsce a biznesu w Stanach. Prawie nieistniejący proces próbuje się ratować (komplikować) poprzez wprowadzanie N nowych narzędzi które kompletnie nic nie poprawiają, a nawet utrudniają pracę. Jakość? Zapomnijcie. Jedyne co ta firma ma do zaoferowania to pieniądze.
Hej, może komuś pomoże ten komentarz zaoszczędzić odrobinę czasu. Sytuacja bardzo podobna do opisanej poniżej. Wszystkie trzy rozmowy przebiegają pozytywnie - otrzymuję informację iż firma jest bardzo zainteresowana współpracą i pozostaje czekać na decyzję "USA". Na trzeciej rozmowie jestem zapewniany że stawka jest okej i na pewno będzie nam się super współpracowało. Przez dwa tygodnie jestem zbywany informacjami typu "USA się ociąga" itd. aby na końcu dowiedzieć się że "USA" jest w stanie zapłacić prawię połowę oczekiwanej kwoty i nawet mi jej nie proponują. Dodam tylko że moje oczekiwania mieściły się w widełkach oferty i byłem zapewniany że są “okej”. W moim odczuciu jest coś bardzo nie tak z procesami decyzyjnymi w tej firmie. Na plus bardzo przyjazny dział HR, co nie zmienia faktu że proces rekrutacji zdaje się być wadliwy. Nie polecam, szkoda czasu.
Przeważnie nie piszę komentarzy na tym portalu, ale po poniższej wiadomości stwierdziłem, że chciałbym dodać coś od siebie, bo mam całkowicie inne odczucia. U mnie proces rekrutacyjny wyglądał co prawda podobnie (rozmowa z rekruterką, techniczna plus spotkanie z managerem) i w zasadzie w bardzo krótkim czasie dostałem zwrotną wiadomość, do tego pozytywną. Dokumenty dostałem kilka dni później, więc mogłem spokojnie złożyć wypowiedzenie u aktualnego pracodawcy. HR przeprowadził mnie całkowicie przez cały proces tak, że naprawdę wiedziałem czego mogę się spodziewać. Pracuje tu od kilku miesięcy i firma jest naprawdę profesjonalna.
TLDR; Po przejściu przeze mnie rekrutacji firma Payability podejmuje decyzję o chęci rozpoczęcia współpracy, wysyła ofertę i wzór umowy, zapewnia o chęci współpracy przez 2 tygodnie, po czym wycofuje się z decyzji na jeden dzień roboczy przed jej planowanym rozpoczęciem, nie podając przy tym dokładnego powodu takiej decyzji. Moja rekrutacja na stanowisko Python Developer w Payability wyglądała następująco - po przejściu części technicznej dostałem propozycję podjęcia współpracy i wzór umowy. Rozmowa techniczna poszła mi słabo, więc byłem lekko zdziwiony propozycją z ich strony. Po przesłaniu danych do umowy miałem już tylko oczekiwać na jej podpisanie. Był to dzień tygodnia wtorek, a od następnego poniedziałku mieliśmy rozpocząć współpracę. Jako że do czwartku po południu umowy do podpisania nie otrzymałem, zadzwoniłem zapytać jak wygląda sytuacja. Zostałem poinformowany, że muszę jeszcze odbyć krótką rozmowę z kimś technicznym z ich firmy odnośnie przydziału projektowego. Pytam, czy ta rozmowa ma wpływ na zatrudnienie - otrzymuję odpowiedź, że nie, że oferta już została mi przedstawiona i to się nie zmienia. Pytam, czy umowę do podpisania dostanę dopiero po tej rozmowie - otrzymuję odpowiedź, że tak. Umawiam się więc na tą rozmowę na piątek na godzinę 18. Następnego dnia, czyli w piątek, około godziny 10, dostałem telefon w którym z wielką przykrością informują mnie że jednak nie możemy podjąć współpracy, ponieważ przez "decyzję na górze" w firmie "wszystkie rekrutacje zostają wstrzymane". Nie powiedzieli jednak dokładnie dlaczego i na jak długo. Zostaję też jednak zapewniony, że problem jest w pełni po ich stronie, i że nie miało to nic wspólnego z moją kandydaturą. Tydzień później firma otwiera nową rekrutację na QA, dwa tygodnie później otwiera nową rekrutację na to samo stanowisko. Łącznie przez 2 tygodnie byłem utrzymywany w zapewnieniu, że chcą podjąć współpracę, a potwierdzeniem tego była przesłana informacja o decyzji, wzór umowy oraz dokumenty do ubezpieczenia medycznego. W międzyczasie odwołałem pozostałe spotkania rekrutacyjne, które mogłem wtedy dokończyć. Oczywiście była to moja decyzja, jednak mając powyższe informacje i dokumenty, oraz będąc zapewnianym na każdym kroku o chęci współpracy nie podejrzewałem, że może to się zakończyć inaczej. Każdemu chętnemu radzę przemyśleć czy chce podejmować współpracę z firmą która postępuje z kandydatami w ten sposób, oraz czy sam nie zostanie w ten sposób potraktowany. Nawet jeżeli coś było nie tak z moją kandydaturą, dlaczego utrzymywano mnie w zapewnieniu o chęci rozpoczęcia współpracy do ostatniego możliwego dnia? Niech każdy sam znajdzie słowa opisujące takie podejście. Dodam jeszcze, że dwie rekruterki podają sprzeczne informacje, np. odnośnie miesięcznego okresu trwania umowy. Pierwsza twierdziła, że zapis jest we wzorze umowy i nie będzie go w finalnej wersji, druga powiedziała że taki zapis jest w każdej ich umowie. Polecam też poczytać na forach poświęconych usłudze którą oferuje Payability komentarze od niezawodolonych użytkowników na temat ukrytych opłat.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Payability Polska Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Payability Polska Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 9.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Payability Polska Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 7, z czego 3 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!