Najczęstsze obowiązki w pracy w obsłudze klienta w Tarnowie
Jeśli znajdziesz pracę w Tarnowie w obsłudze klienta, do Twoich zadań należeć będzie profesjonalne doradztwo, rozpoznawanie i spełnianie potrzeb klientów oraz budowanie jak najlepszych skojarzeń z marką, firmą, produktem lub usługą. To główne zadania łączące każde stanowisko związane z obsługą klienta. Niemniej jest to bardzo szeroka branża, która skupia wiele zawodów.
W obsłudze klienta w Tarnowie pracuje zarówno kelner, jak i doradca ds. technicznych. Mimo że każdy z tych pracowników jest odpowiedzialny za coś zupełnie innego, obu z nich łączy jednak dbałość o zapewnienie jak najlepszej obsługi klienta, zgodnej ze standardami firmy, która ich zatrudnia. Na każdym stanowisku, na którym obecna jest obsługa klientów, ważne jest także budowanie pozytywnej i długotrwałej relacji z klientem oraz dbanie o zapewnienie mu przyjemnych wrażeń.
Obsługa klienta jest na tyle szeroką dziedziną, że możliwa jest w niej zarówno tradycyjna praca stacjonarna, jak i praca mobilna, praca hybrydowa oraz w pełna praca zdalna. Telefoniczna obsługa klienta to dziś prężnie rozwijająca się gałąź tej branży, w której pracują m.in. osoby związane z tzw. call center. Pracownikiem zdalnej obsługi klienta w Tarnowie może być np. rejestratorka medyczna odpowiedzialna m.in. za przyjmowanie połączeń przychodzących, udzielanie informacji pacjentom oraz rejestrowanie ich wizyt w systemie. Podstawowym narzędziem zdalnej pracy w obsłudze klienta w Tarnowie jest komputer i telefon.
Oferty pracy w obsłudze klienta w Tarnowie — wymagania pracodawców
Aby dostać pracę w obsłudze klienta w Tarnowie, trzeba dysponować odpowiednimi kompetencjami miękkimi. Należą do nich głównie:
- pozytywne nastawienie do innych ludzi,
- uprzejmość,
- uczciwość,
- umiejętności sprzedażowe (wymaganie opcjonalne),
- wysoka kultura osobista,
- rozwinięta komunikatywność,
- cierpliwość,
- empatia.
Praca z klientem bywa bardzo trudna. Stresowe sytuacje związane z zetknięciem się z roszczeniowymi, nieuprzejmymi albo wręcz agresywnymi klientami, zdarzają się w tej branży niemal każdej zatrudnionej osobie. Dlatego kandydat musi potrafić sobie z nimi poradzić i być na to gotowym, a to wymaga chęci do nauki i m.in. właśnie odpowiednich kompetencji miękkich.
Doświadczenie jest cenione w każdej branży, ale do pracy na wielu stanowiskach związanych z obsługą klienta nie będzie Ci aż tak potrzebne. Możesz znaleźć pracę w Tarnowie nawet bez bogatego doświadczenia w obsłudze czy sprzedaży. Podobnie jest z wykształceniem. Na ogół wystarczy wykształcenie średnie. Kierunkowe studia wyższe przydają się na bardziej wyspecjalizowanych stanowiskach, takich jak np. doradca klienta w banku.
Niezależnie na jakie stanowisko aplikujesz, raczej musisz wykazać się także gotowością do pracy w warunkach zmianowych, bo obsługa klienta to branża, w której często pracuje się również np. w weekendy. Wiele firm doceni, jeśli posługujesz się językiem angielskim i będziesz w stanie obsługiwać także zagranicznych klientów.
Rynek pracy w Tarnowie a obsługa klienta — kondycja sektora na lokalnym rynku
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że sektor handlowo-usługowy zajmuje w Tarnowie około 21,9 proc. całej struktury zatrudnienia. Oznacza to, że nawet co piąta osoba podejmująca tu pracę działa właśnie w handlu lub pozostałych usługach. Wiele z tych miejsc zatrudnienia dotyczy bezpośredniej obsługi klienta.
Pracę w Tarnowie na stanowiskach związanych z tą branżą można podjąć w niejednej firmie z obszaru edukacyjnego, ogólnobudowlanego, produkcyjnego, przetwórczego, motoryzacyjnego, gastronomicznego, ochrony zdrowia, usług, transportowego, księgowego i finansowego, HR oraz technologii informatycznych. To bowiem sektory, które według wskazań badania "Barometru Zawodów" wiążą się z największymi deficytami pracowników z Tarnowa w 2023 roku.
Na kandydatów czeka stabilna umowa o pracę na lata albo wygodna umowa zlecenie i elastyczny grafik. Zatrudnienie w obsłudze klienta w Tarnowie umożliwia zarówno podjęcie pracy dodatkowej, jak i pracy na pełny etat. To sektor dobry m.in. do znalezienia pierwszej pracy czy pracy dla studenta.
Widełki zarobków z ofert pracy w obsłudze klienta w Tarnowie i okolicach
Na jaką pensję może liczyć pracownik obsługi klienta, którego miejscem pracy jest Tarnów? Specjalista ds. obsługi klienta, w skali całego kraju, pobiera średnio 5,1 tys. zł brutto miesięcznie. To stawka, jaką wyznaczyły wyniki Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak. Z tego źródła wynika także, że młodszy specjalista ds. obsługi klienta otrzymuje przeciętnie o około 500 zł mniej od bardziej doświadczonego kolegi, natomiast starszy specjalista ds. obsługi klienta może liczyć na średnio 5,8 tys. zł brutto miesięcznie.
To jednak kwoty dotyczące jedynie tego stanowiska, a branża obsługi klienta grupuje bardzo wiele różnorodnych zawodów. Wspomniane badanie zebrało także dane płacowe z terenu całego kraju. Pewnym jest jednak, że im większe doświadczenie, skuteczność, zaangażowanie, ponoszona odpowiedzialność oraz pozostałe kompetencje pracownika, tym grubszy jest jego portfel.
Wpływ na wymiar wynagrodzeń ma jednak nawet dokładna branża działania, wielkość czy lokalizacja firmy zatrudniającej. Wypłaty pracowników obsługi klienta dopełniają różne benefity pracownicze. One także mogą przesądzić o ostatecznych zarobkach zatrudnionych osób. W obsłudze klienta można spodziewać się głównie możliwości pracy zdalnej, prywatnej opieki medycznej, jak i karnetów sportowo-rozrywkowych.
Gdzie i jak szukać aktualnych ofert pracy w obsłudze klienta z Tarnowa i okolic?
W znalezieniu pracy w obsłudze klienta w Tarnowie pomagają m.in. różne agencje zatrudnienia. Przed skorzystaniem z usług takich firm warto jednak sprawdzić, czy są one wpisane do krajowego rejestru podmiotów prowadzących usługi pośrednictwa pracy. Ważne, żeby ufać tylko i wyłącznie takim podmiotom. Inne mogą być podejrzane i chcieć nas oszukać.
Sprawdzonym sposobem na znalezienie wyłącznie pewnych ofert pracy jest portal GoWork.pl. To druga najpopularniejsza strona z ogłoszeniami o pracę z całego kraju i z każdej możliwej branży. Co miesiąc na GoWork.pl pracy szuka 4 mln użytkowników. Dołącz do nich i znajdź atrakcyjne zatrudnienie w Tarnowie. Na forum GoWork.pl znajdziesz opinie o pracodawcach z Twojego miasta i okolicy. Oceny są tu wystawiane przez byłych i obecnych pracowników tysięcy firm. To zatem źródło wiedzy z pierwszej ręki, które pozwoli Ci dowiedzieć się, w jakich przedsiębiorstwach warto pracować.
W znalezieniu ofert dopasowanych właśnie do Ciebie pomogą filtry wybierające ogłoszenia m.in. na podstawie rodzaju proponowanej umowy, formy etatu, stanowiska, lokalizacji miejsca pracy oraz branży i trybu zatrudnienia. To kwestie najważniejsze dla każdej osoby szukającej pracy. Z GoWork.pl szybko i wygodnie znajdziesz stałą pracę na lata albo elastyczną pracę dodatkową. Portal oznacza też ogłoszenia kierowane np. do cudzoziemców albo oferty pracy zdalnej. Sprawdź wszystkie opcje strony i znajdź dobrą pracę z GoWork.pl.
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie a praca w obsłudze klienta — pomoc z urzędu i formy kontaktu
Osoby szukające pracy w obsłudze klienta w Tarnowie znajdą dużo ofert dla siebie w bazie Powiatowego Urzędu Pracy. Stosunkowo łatwo jest wejść do wielu zawodów związanych z tą branżą, dlatego też obsługa klienta może być dobrym wyborem dla osób borykających się z bezrobociem. Aby jednak móc zaaplikować na poszczególne oferty z Powiatowego Urzędu Pracy z Tarnowa, trzeba najpierw zarejestrować się z bazie instytucji, jako osoba pozostająca bez zatrudnienia.
Na szczęście jest to bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę tarnow.praca.gov.pl, zadzwonić pod numer telefonu 14 688 23 00 albo osobiście odwiedzić placówkę przy ul. Bema 3. Pracownic urzędu oraz instrukcje widoczne na stronie internetowej PUP-u w Tarnowie pomogą w załatwieniu każdej sprawy związanej z urzędem. Możliwość aplikowania na oferty pracy pracodawców współpracujących z tą instytucją to niejedyna forma pomocy, realizowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie.
Placówka kieruje także na staże zawodowe, prowadzi kursy i szkolenia, doposaża stanowiska pracy, umawia na konsultacje z profesjonalnymi doradcami rynku pracy, pomaga założyć własną działalność, a nawet przyznaje fundusze potrzebne na rozkręcenie swojego biznesu.