Jak wygląda i na czym polega praca w obsłudze klienta w Rzeszowie?
Zadania, z którymi związane jest każde stanowisko obsługi klienta i to niezależnie, w jakiej branży działa pracownik, to zapewnienie jak najwyższych standardów w kontakcie z klientami, rozwiązywanie ich problemów, rozpoznawanie i dbanie o zaspokojenie ich potrzeb, a także budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji.
To nadrzędne obowiązki, wspólne każdej osobie pracującej z klientem. Zakres dokładniejszych działań poszczególnego pracownika zależy już m.in. od tego, na jakim konkretnie pracuje stanowisku oraz w jakiej branży. Przykładowo firma handlowa zatrudnia przedstawicieli, którzy zajmują się również samym pozyskiwaniem klientów.
Często należy do nich również prowadzenie negocjacji na temat warunków dalszej współpracy. Natomiast praca dla firmy wysyłkowej (branża logistyka) to na przykład obsługa poczty elektronicznej, planowanie i drukowanie listów przewozowych, obsługa zwrotów towarów i odnotowywanie ich w systemie elektronicznym czy też samo odbieranie reklamacji.
Jak widać zatrudnienie w obsłudze klienta może przybierać kształt pracy biurowej, ale równie dobrze także pracy fizycznej, np. w restauracji. Pokaźną grupę stanowisk związanych z obsługą klienta i to nie tylko w Rzeszowie, zajmują także telefoniczne i w pełni zdalne kontakty z klientami. Dlatego w tej branży możliwa jest zarówno praca hybrydowa, jak i praca zdalna, co stwarza szansę na dogodne zatrudnienie również dla osób o pewnym stopniu niepełnosprawności, a także osób mieszkających poza Rzeszowem.
Kto zrobi karierę w pracy w obsłudze klienta w Rzeszowie?
Niejedna oferta pracy w obsłudze klienta w Rzeszowie mówi o tym, że u kandydatów zawsze jest mile widziane doświadczenie, niemniej branża ta uchodzi za jedną z tych, do których stosunkowo łatwo jest się dostać, bo często nie wymaga właśnie zbyt dużego doświadczenia, jak i konkretnego wykształcenia. Różne, mniej specjalistyczne stanowiska związane z obsługą klienta, to dla większości młodych osób szansa na znalezienie pierwszej pracy czy też pracy dodatkowej, dostępnej niemal dla każdego.
Co więcej, warto rozpoczynać swoją karierę właśnie od obsługi klienta, bo mnóstwo branż w mniejszym lub większym stopniu, ale jednak niemal zawsze, bazuje na kontaktach z innymi partnerami biznesowymi. Ponadto w obsłudze klienta rozwija się cały szereg kompetencji miękkich, a te okazują się być dzisiaj jednymi z najbardziej poszukiwanych umiejętności we współczesnym rynku pracy.
Każdy pracodawca sprawdza zatem przede wszystkim takie kwalifikacje kandydatów, jak komunikatywność, opanowanie, cierpliwość, empatia czy wysoka kultura osobista. Nikt, kto ich nie posiada, nie będzie w stanie na dłuższą metę sprostać realiom pracy z klientem. Pozostałe wymagania, spotykane w tego typu ofertach pracy z Rzeszowa i okolic, czasem zawierają także znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego oraz kierunkowe wykształcenie, np. finansowe czy okołomedyczne.
Przeciętne zarobki w Rzeszowie — praca w obsłudze klienta
Główny Urząd Statystyczny podaje, że w styczniu 2023 roku, przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło w stolicy Podkarpacia około 6,6 tys. zł brutto i to właśnie jest średnia kwota, jaką swoim aktywnym zawodowo mieszkańcom może zaoferować Rzeszów. Specjalista ds. obsługi klienta w skali całego kraju zarabia statystycznie 5,1 tys. zł brutto miesięcznie.
Natomiast dopiero początkujący pracownik na tym stanowisku, czyli młodszy specjalista ds. obsługi klienta, pobiera przeciętnie 4,6 tys. zł brutto miesięcznie. Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak wskazuje także, że starszy specjalista albo koordynator czy menedżer, sprawujący nadzór nad całym zespołem pracowników ds. obsługi klienta, może liczyć na średnio 5,8 tys. zł brutto miesięcznie.
Obsługa klienta to branża, która zapewnia w Rzeszowie, jedne z najczęściej spotykanych benefitów pracowniczych na rynku zatrudnienia, a są to m.in. możliwość pracy zdalnej, prywatna opieka medyczna oraz karnety sportowo-rozrywkowe. Zarobki na poszczególnych stanowiskach związanych z obsługą klienta różnią się oczywiście m.in. w zależności od tego, w jakim konkretnie zakładzie pracy działa dana osoba oraz jakie ma kompetencje i doświadczenie.
Gdzie szukać ofert pracy w obsłudze klienta w Rzeszowie?
Stabilna umowa o pracę w obsłudze klienta w Rzeszowie jest do zgarnięcia na GoWork.pl. Wejdź na jeden z największych portali pracy w kraju i aplikuj szybko na najlepsze oferty. Nie czekaj, aż inni zgarną Ci atrakcyjne zatrudnienie sprzed nosa! Oferty pracy dostępne na GoWork.pl możesz wybierać w oparciu o kilka kategorii. Określ, jaki rodzaj umowy Cię interesuje oraz to, czy chcesz pracować na pełny etat.
Wpisz także swoją lokalizację, poszukiwane stanowisko lub branżę oraz widełki oczekiwanego wynagrodzenia. Dzięki takiemu uzupełnieniu filtrów GoWork.pl pokaże Ci tylko adekwatne ogłoszenia i nie stracisz czasu na samodzielne przekopywanie się przez dziesiątki nieinteresujących ofert pracy. Wejdź także na forum GoWork.pl i poczytaj, jak w danej firmie przebiega rekrutacja, jaka panuje atmosfera lub na jakie stawki zarobków możesz realnie liczyć.
W ofertach o pracę pracodawcy starają się pokazać siebie z jak najlepszej strony, ale to, jak w danym przedsiębiorstwie jest naprawdę, powiedzą Ci tylko szczere i merytoryczne opinie byłych i obecnych pracowników, które ci zostawiają na forum GoWork.pl. To największa w kraju platforma do wymiany myśli i doświadczeń pomiędzy kandydatami, pracownikami, a pracodawcami!
Oferty pracy z rzeszowskiego urzędu także dla pracowników obsługi klienta
Baza ofert zatrudnienia udostępniana przez Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie także zawiera mnóstwo propozycji współpracy pochodzących z sektora obsługi klienta. Aby zyskać dostęp do tych ogłoszeń, trzeba zarejestrować się w zasobach urzędu, jako osoba bezrobotna. Nie jest to jednak takie trudne. Nie trzeba w tym celu udawać się osobiście do siedziby placówki na Aleję Batalionów Chłopskich 7 albo nawet dzwonić pod numer 459 595 060.
Wystarczy wejść na stronę rzeszow.praca.gov.pl i znaleźć zakładkę dotyczącą rejestracji. Pod podanym adresem mieszczą się także instrukcje, jak w pełni elektronicznie załatwić każdą pozostałą sprawę związaną z Powiatowym Urzędem Pracy w Rzeszowie. Oznacza to, że skorzystać z usług tej instytucji można dowolnego dnia i o każdej porze, a także bez kolejek, czekania czy zbędnych ilości formalności.
Ponadto usługi pośrednictwa pracy to niejedyna forma wsparcia, jaką może zaproponować nam PUP w Rzeszowie. Większe szanse na skuteczne poruszanie się po rynku zatrudnianie zapewniają również m.in. kursy i szkolenia, konsultacje z profesjonalnymi doradcami zawodowymi, krótkoterminowe staże czy dofinansowania na prowadzenie własnej działalności. Wejdź na rzeszow.praca.gov.pl i przekonaj się, jak łatwo można polepszyć swoją sytuację dzięki rzeszowskiemu urzędowi pracy.