Jakie wymagania trzeba spełnić by otrzymać pracę jako księgowa? Jak wygląda przykładowy zakres obowiązków na tym stanowisku i na jakie warunki zatrudnienia można liczyć? Jakie perspektywy oferuje praca zdalna? Ile zarabia księgowa w Brzesku? Gdzie najlepiej szukać pracy tego rodzaju? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć poniżej.
Praca - księgowa (Brzesko). Jakie wymagania trzeba spełnić by otrzymać tę pracę?
Praca w charakterze księgowej nie jest szczególnie trudna do zdobycia, choć istnieją pewne wymagania pracodawców, których nie można pominąć. Kluczowe jest oczywiście wykształcenie na obszarze rachunkowości, ekonomii czy finansów - na ogół wystarczy średnie techniczne, choć preferowane jest wykształcenie wyższe. Doświadczenie na podobnym stanowisku na pewno będzie mile widziane, jednak z uwagi na zauważalne deficyty, z całą pewnością nie będzie kwestią niezbędną.
Pracodawcy z całą pewnością będą oczekiwać od kandydatów umiejętności obsługi komputera oraz znajomości określonych programów księgowych (oraz pakietów biurowych). Jeżeli posiadamy jakiekolwiek certyfikaty czy dyplomy potwierdzające dodatkowe umiejętności przez nas nabyte, warto wspomnieć o nich w sowim CV. Istotne może być również prawo jazdy kat. B.
Na współczesnym rynku pracy niezmiernie istotne są również kompetencje miękkie osób zatrudnionych. Wśród najistotniejszych cech mających wpływ na przebieg rekrutacji wymienia się przede wszystkim komunikatywność, odporność na stres, zdolność do logicznego myślenia, umiejętność pracy pod presją czasu czy po prostu motywację do pracy i zaangażowanie w powierzone obowiązki.
Zakres obowiązków na stanowisku księgowej w Brzesku
Pełna księgowość może być pod kątem niezbędnych do wykonania zadań dość wymagająca, jednak zakres obowiązków na stanowisku księgowej nierzadko dotyczy wyłącznie wąskiego spektrum działania. W dużym uproszczeniu można by stwierdzić, że księgowa musi dbać o budżet wewnętrzny firmy, rozliczenia i prawidłowy obieg dokumentacji, a także sporządzanie deklaracji podatkowych.
Poniższa lista zawiera kilka obowiązków, które najczęściej pojawiają się w ramach brzeskich ogłoszeń o pracę dla księgowych:
- kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa,
- prowadzenie ksiąg przychodów i rozchodów oraz samodzielne prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- przygotowywanie dokumentów, faktur sprzedaży i innych dowodów księgowych,
- efektywne i terminowe księgowanie dokumentów, faktur czy wyciągów bankowych,
- sporządzanie deklaracji podatkowych.
Praca w księgowości - warunki zatrudnienia
Warunki zatrudnienia w księgowości w Brzesku są tak samo dobre jak w każdym innym mieście. Podstawę zatrudnienia stanowi umowa o pracę, bez względu na to, czy będziemy pracować na pełny etat, czy na część etatu. Umowy cywilnoprawne zasadniczo są niespotykane - w niektórych przypadkach w grę może wchodzić kontrakt B2B.
Pracodawcy zapewniają swoim pracownikom rozmaite benefity pozapłacowe, takie jak na przykład prywatna opieka medyczna, systemy kafeteryjne, rozmaite kursy i szkolenia zawodowe, czy nawet dodatkowe dni wolne od pracy. W ogłoszeniach pojawiają się również zapewnienia o tym, że księgowi w Brzesku mogą liczyć na atrakcyjne systemy premiowe, realną możliwość awansu w strukturze firmy czy przejrzystą ścieżkę kariery.
Księgowa - praca zdalna. Jakie perspektywy?
W ciągu ostatnich lat na popularności znacznie zdobyła praca zdalna, nie tylko w sektorze IT czy marketingu, ale również w sektorze finansowym. Praca zdalna w księgowości jest w Brzesku łatwo dostępna, pozwalając kandydatom na poszukiwanie zatrudnienia w firmach, których siedziba znajduje się poza ich miejscem zamieszkania. Fakt ten znacznie poszerza zakres możliwości zainteresowanych.
Warunki zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej nie są wcale inne od tych, których możemy uświadczyć w przypadku pracy stacjonarnej. Umowa o pracę to rozwiązanie standardowe, a pracodawcy zapewniają zatrudnionym szereg rozmaitych benefitów.
Ile zarabia księgowa w Brzesku?
Specjalista ds. księgowości może zarobić bardzo dużo, choć jego zarobki uzależnione będą od kilku czynników. Przede wszystkim będzie to miejsce pracy, poziom piastowanego stanowiska, czy doświadczenie w zawodzie. Miasto w sensie geograficznym nie odgrywa żadnej roli, więc w Brzesku zarobić można tyle samo co w innych miejscowościach.
Średnie wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi 6 290 złotych brutto miesięcznie, gdzie co druga księgowa otrzymuje pensję od 5 320 złotych brutto do 7 530 złotych brutto miesięcznie. Znacznie więcej można jednak zarobić wraz z awansem na wyższe stanowiska. Dla przykładu, główna księgowa może liczyć na pensję nawet rzędu kilkunastu tysięcy złotych.
Praca - księgowa. Gdzie najlepiej szukać ofert zatrudnienia w Brzesku?
W związku z dynamicznym rozwojem miasta, ofert pracy dla księgowych w Brzesku nie brakuje. Pracy bez większych problemów można podjąć się w dowolnym biurze rachunkowym czy w dziale kadrowym dowolnego przedsiębiorstwa. Wśród najnowszych ogłoszeń pojawiają się również takie, których nadawcą są jednostki państwowe, na przykład Izba Administracji Skarbowej.
Poszukując zatrudnienia w Brzesku możesz skorzystać przynajmniej z czterech możliwości, przy czym wyłącznie jedna z metod będzie w stanie realnie zaskoczyć Cię swoją efektywnością. Mowa tu oczywiście o skorzystaniu z jednego z portali ogłoszeniowych, takich, jak na przykład GoWork.pl, gdzie oferty pracy w Brzesku pojawiają się zdecydowanie najprędzej i najliczniej.
Do pozostałych opcji zaliczymy Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku, agencje zatrudnienia tymczasowego, czy nawet osobiste udanie się do wcześniej wypatrzonego zakładu pracy w zamiarze złożenia tam swojego CV. Nie ulega jednak żadnej wątpliwości kwestia, że to właśnie pierwsza z metod będzie najskuteczniejsza.